Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 239 din 27 iunie 2007

pentru aprobarea Normelor tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2007-2011

ACT EMIS DE: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 569 din 20 august 2007



Având în vedere prevederile art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 175/2007 privind registrul agricol pentru perioada 2007-2011,

în baza Referatului de aprobare nr. 277.314 din data de 5 aprilie 2007 al Direcţiei generale implementare politici agricole din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale,

în temeiul art. 3 alin. (1) lit. d) din Hotărârea Guvernului nr. 385/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, al art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, al art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor şi al prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 24/2007 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,

ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, ministrul internelor şi reformei administrative şi ministrul economiei şi finanţelor emit următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2007-2011, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 175/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 140 din 26 februarie 2007, cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, Ministerul Economiei şi Finanţelor şi autorităţile administraţiei publice locale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor, al ministrului administraţiei publice, al ministrului finanţelor publice şi al ministrului dezvoltării şi prognozei nr. 95.136/282/712/10/806/2001 pentru aprobarea Normelor tehnice privind completarea Registrului agricol pentru perioada 2001-2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 275 din 28 mai 2001.

Art. 4. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,

Decebal Traian Remeş

Ministrul internelor şi reformei administrative,

Cristian David

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

ANEXĂ

NORME   TEHNICE

privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2007-2011

TITLUL I

Dispoziţii generale

1. Pentru asigurarea unei evidenţe unitare cu privire la starea şi dezvoltarea agriculturii şi la buna utilizare a resurselor locale, autorităţile administraţiei publice locale din toate unităţile administrativ-teritoriale vor organiza întocmirea şi ţinerea la zi a registrului agricol pe suport de hârtie şi în format electronic, conform formularelor prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 din Hotărârea Guvernului nr. 175/2007 privind registrul agricol pentru perioada 2007-2011.

Dimensiunile registrului agricol şi ale tabelelor centralizatoare vor fi stabilite astfel încât rubricile să fie destul de mari, pentru a se putea încadra toate datele.

2.  Registrul agricol constituie:

a) document oficial de evidenţă primară unitară în care se înscriu date privind terenurile deţinute, pe categorii, modul de utilizare a suprafeţei agricole, suprafaţa arabilă cultivată cu principalele culturi, suprafeţele amenajate pentru irigat, numărul pomilor, efectivele de păsări şi animale, utilajele şi instalaţiile agricole, mijloacele de transport, construcţiile gospodăreşti.

Pentru gospodăriile populaţiei se înscriu şi date privind componenţa gospodăriilor şi evoluţia efectivelor de păsări şi animale;

b)  sursă de date pentru înfăptuirea pe plan local a unor politici ale administraţiei publice centrale: politica fiscală, agrară, protecţiei sociale, edilitară, sanitară, şcolară etc;

c)   bază de date pentru satisfacerea unor solicitări ale cetăţenilor: eliberarea documentelor doveditoare privind proprietatea asupra animalelor şi păsărilor, în vederea vânzării în târguri şi oboare, privind calitatea de producător agricol, în vederea vânzării produselor la piaţă, privind starea materială pentru situaţii de protecţie socială (şomaj, ajutor social etc.) etc;

d) sursă administrativă de date pentru sistemul informaţional statistic (statistica curentă, pregătirea şi organizarea recensămintelor, organizarea unui sistem de anchete prin sondaj etc).

3. Consiliile locale comunale, orăşeneşti, municipale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti vor lua măsuri pentru întocmirea şi ţinerea la zi a registrului agricol, pe suport de hârtie şi în format electronic, pentru asigurarea împotriva degradării, distrugerii sau sustragerii acestuia, precum şi pentru furnizarea datelor din registru, cu respectarea prevederilor legale.

Registrul agricol, având caracterul unui document oficial care constituie o sursă importantă de informaţie, va fi numerotat, parafat, sigilat, paginile vor fi legate corespunzător (evitându-se desprinderea filelor datorită utilizării îndelungate a registrului agricol) şi înregistrat în registrul de intrare-ieşire al consiliului local respectiv.

Prefecţii veghează la respectarea prevederilor legale cu privire la întocmirea şi ţinerea evidenţei registrului agricol, precum şi la corectitudinea datelor înscrise în acesta.

4.  Se vor completa volume separate pentru următoarele categorii de deţinători de terenuri, animale şi păsări:

- gospodării ale populaţiei cu domiciliul în comuna/ oraşul/municipiul/sectorul municipiului Bucureşti (tipul 1);

- persoane fizice cu domiciliul în alte localităţi care deţin terenuri, animale, păsări şi/sau construcţii pe raza localităţii (tipul 2);

-  unităţi cu personalitate juridică cu sediul în localitate (societăţi comerciale, societăţi/asociaţii agricole, unităţi de învăţământ, sănătate, culte, industrie, transport, construcţii, administraţie publică etc.) (tipul 3). Nu se înscriu unităţile aparţinând Ministerului Apărării, Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, Ministerului Justiţiei şi Serviciului Român de Informaţii;

- unităţi cu personalitate juridică cu sediul în altă localitate, care deţin terenuri, animale, păsări sau construcţii pe raza localităţii (tipul 4).

5. La comune se înscriu în registrul agricol toate gospodăriile populaţiei, chiar dacă nu deţin terenuri agricole şi silvice, animale, păsări sau construcţii, precum şi unităţile cu personalitate juridică ce deţin terenuri agricole şi silvice, animale, păsări sau construcţii. De asemenea, se înscriu toate gospodăriile populaţiei din localităţi rurale care aparţin din punct de vedere administrativ de oraşe sau de municipii, stabilite potrivit legii.

La oraşe, municipii şi sectoare ale municipiului Bucureşti se înscriu în registrul agricol numai gospodăriile populaţiei şi unităţile cu personalitate juridică ce deţin terenuri agricole şi silvice, precum şi cele care deţin animale şi păsări pe specii şi categorii, respectiv efectivele de păsări, bovine, porcine, ovine, caprine, cabaline şi familii de albine. Inregistrarea familiilor de albine se face în registrul agricol în localitatea de domiciliu a proprietarului.

6. Inscrierea datelor în registrul agricol se va face pe baza declaraţiei date sub semnătura proprie de capul gospodăriei sau, în lipsa acestuia, de un alt membru major al gospodăriei, prin vizitarea gospodăriilor de către persoanele împuternicite cu completarea registrului agricol. Inregistrarea în registrul agricol a datelor privind clădirile şi terenurile, a titularului dreptului de proprietate asupra acestora, precum şi schimbarea categoriei de folosinţă se pot face numai pe bază de documente anexate la declaraţia făcută sub semnătura proprie a capului de gospodărie sau, în lipsa acestuia, a unui membru major al gospodăriei, sub sancţiunea nulităţii. In cazul în care nu există documente, înregistrarea în registrul agricol a datelor privind clădirile şi terenurile, a titularului dreptului de proprietate asupra acestora, precum şi schimbarea categoriei de folosinţă se pot face pe baza declaraţiei date sub semnătura proprie de capul gospodăriei sau, în lipsa acestuia, de un alt membru major al gospodăriei, sub sancţiunea nulităţii.

Inscrierea datelor în registrul agricol se poate face şi la sediul primăriei în cazul în care capul gospodăriei se prezintă din proprie iniţiativă sau pentru rezolvarea altor probleme.

Persoanele care nu au domiciliul în localitate vor trimite declaraţia prevăzută la alin. 1 prin poştă, cu confirmare de primire, pe cheltuiala lor, sau vor putea face declaraţia prin procură.

In cazul indiviziunii, oricare dintre coindivizari va putea da declaraţia în condiţiile alin. 1 sau, după caz, ale alin. 3.

Pentru unităţile cu personalitate juridică datele se înscriu în registrul agricol pe baza declaraţiilor date de conducătorul unităţii respective, însoţite de documente.

7. Inscrierea datelor în registrul agricol se va face de agentul agricol, respectiv de statisticianul sau funcţionarul căruia îi revine prin hotărâre a consiliului local respectiv sarcina completării, ţinerii la zi şi centralizării datelor din registrul agricol, pe suport de hârtie şi în format electronic.

Secretarul unităţii administrativ-teritoriale coordonează, verifică şi răspunde de modul de completare şi de ţinere la zi a registrului agricol.

Orice modificare a datelor înscrise în registrul agricol se face numai de secretarul consiliului local respectiv.

8. Inscrierea datelor în registrul agricol se va face numai cu cerneală/pastă.

Orice modificări ale datelor înscrise se fac prin tăierea cu o linie orizontală cu cerneală/pastă roşie şi prin înscrierea datelor corecte, de asemenea, cu cerneală/pastă roşie, lăsându-se vizibilă cifra anterioară.

9.  Pentru gospodăriile populaţiei, înscrierea datelor se va face în ordinea alfabetică a străzilor şi a numărului casei, în registre separate pe sate, astfel încât să rămână, după apreciere, şi un număr suficient de file libere la fiecare sat, care vor servi pentru înscrierea gospodăriilor ce se vor înfiinţa în perioada 2007-2011. Dacă satele sunt formate dintr-un număr redus de gospodării se vor înscrie într-un registru gospodăriile din 2-3 sate, lăsându-se între sate un număr suficient de file libere pentru eventualele noi gospodării ce se vor înfiinţa în fiecare sat până în anul 2011.

Nu se lasă file libere între gospodării pentru terenurile virane, chiar dacă sunt numerotate.

Gospodăriile izolate se vor înscrie în satul de care aparţine terenul respectiv.

La oraşe, municipii şi sectoare ale municipiului Bucureşti registrul agricol se va completa pe străzi/ cartiere/zone.

10. In registrul agricol se va deschide separat câte o partidă pentru fiecare gospodărie, persoană fizică sau unitate cu personalitate juridică.

Prin gospodărie se înţelege grupul de două sau mai multe persoane care locuiesc împreună în mod obişnuit, având în general legături de rudenie, şi care se gospodăresc în comun, participând integral sau parţial la bugetul de venituri şi cheltuieli al gospodăriei. După caz, membrii gospodăriei lucrează împreună terenul sau cresc animale, păsări, consumă şi valorifică în comun produsele obţinute. Gospodăria poate fi formată şi dintr-un grup de două sau mai multe persoane între care nu există legături de rudenie, dar care declară că prin înţelegere locuiesc şi se gospodăresc împreună. Persoanele care declară că locuiesc şi se gospodăresc singure, nefăcând parte din altă gospodărie, se consideră tot ca o gospodărie, dar alcătuită dintr-o singură persoană. Se consideră membri ai gospodăriei atât cei prezenţi, cât şi cei care absentează o perioadă din gospodărie, cum sunt cei care învaţă la şcoală în altă localitate etc, dar pe care gospodăria îi consideră membri ai săi, şi nu au domiciliul în altă localitate. Dacă la acelaşi număr de casă sunt două sau mai multe gospodării distincte, fiecare dintre acestea va fi înscrisă separat în registrul agricol.

11.   La defalcarea unei gospodării, la partida veche se menţine gospodăria care îşi păstrează vechiul număr de poziţie, corectându-se rubricile în mod corespunzător, iar pentru gospodăria care s-a înfiinţat se va deschide o partidă nouă, menţionându-se la partida veche numărul la care i s-a deschis noua partidă.

12.  Dacă două gospodării vechi se unesc în una singură, ambele partide se anulează cu menţiunea „unificat cu gospodăria de la poziţia numărul... şi deschis partida la poziţia numărul...". Noua partidă cuprinde datele ambelor gospodării unificate.

13.  In cazul în care persoanele din cadrul gospodăriei îşi schimbă domiciliul dintr-un sat în altul, respectiv dintr-o localitate componentă a oraşului sau a municipiului în alta, dar în limitele aceleiaşi comune, aceluiaşi oraş sau municipiu, se va face transferarea datelor gospodăriei la satul sau la localitatea componentă, anulându-se vechea partidă cu menţiunea „plecat în...".

In cazul în care persoanele din cadrul gospodăriei îşi schimbă domiciliul în altă comună, în alt oraş, municipiu sau sector al municipiului Bucureşti, se va anula partida, înscriindu-se data şi noua adresă şi, după caz, se va trece în volumul registrului agricol cu gospodării ale populaţiei cu domiciliul în alte localităţi (tipul 2).

In cazul în care se înlocuieşte capul gospodăriei cu un alt membru din cadrul gospodăriei (de exemplu: prin deces, prin plecare din localitate etc.) nu se deschide altă partidă, ci se vor opera modificările respective.

14.  La efectuarea modificărilor prevăzute la pct. 10-13 se vor avea în vedere elementele definitorii ale gospodăriei definite la pct. 10.

15.  Pentru identificarea gospodăriilor înscrise în registrul agricol se va întocmi o listă alfabetică cuprinzând gospodăriile (repertoriu), care cuprinde adresa capului de gospodărie (strada şi numărul casei), numărul poziţiei şi al volumului registrului agricol la care a fost înscrisă gospodăria.

16.  Secretarul unităţii administrativ-teritoriale va aduce la cunoştinţă publică dispoziţiile legale privind registrul agricol.

17.  Termenele la care se efectuează declararea datelor pentru înscrierea în registrul agricol sunt următoarele:

a)  5-20 ianuarie, pentru datele anuale privind membrii gospodăriei, terenul în proprietate, clădirile de locuit, construcţiile gospodăreşti şi mijloacele de transport cu tracţiune animală şi mecanică, maşinile agricole (utilaje, instalaţii agricole), efectivele de păsări, animale existente în gospodărie/unitatea cu personalitate juridică, la începutul anului, precum şi modificările intervenite în cursul anului precedent în efectivele de păsări, bovine, porcine, ovine, caprine şi cabaline pe care le deţin prin vânzări-cumpărări, produşi obţinuţi, păsări, animale moarte sau sacrificate, alte intrări-ieşiri;

b)  1-15 mai, pentru datele privind modul de folosinţă a terenului, suprafaţele cultivate, numărul pomilor fructiferi.

Persoanele fizice şi juridice pot declara date pentru a fi înscrise în registrul agricol şi în afara acestor intervale de timp, în cazul în care au intervenit modificări deosebite în patrimoniul agricol.

TITLUL II

Completarea registrului agricol

PARTEA I

Coperta registrului agricol se va completa cu date de identificare a localităţii, pe tipuri, astfel:

•  pentru tipul 1 - gospodării ale populaţiei cu domiciliul în comuna/oraşul/municipiul respectiv:

- judeţul;

- comuna/oraşul/municipiul;

-   localitatea componentă (satul)/sectorul municipiului Bucureşti;

-  codul SIRUTA al localităţii componente (sat)/sector, format din 6 caractere numerice (câte unul în fiecare căsuţă);

•  pentru tipul 2 - persoane fizice cu domiciliul în alte localităţi;

• pentru tipul 3 - unităţi cu personalitate juridică cu sediul în localitate;

• pentru tipul 4 - unităţi cu personalitate juridică cu sediul în altă localitate:

- judeţul;

- comuna/oraşul/municipiul;

- codul SIRUTA al comunei/oraşului/municipiului.

Date de identificare

„Poziţia numărul" reprezintă numărul de ordine al gospodăriei/unităţii cu personalitate juridică în cadrul volumului registrului agricol. La fiecare volum numerotarea poziţiilor începe cu 001.

Pentru cetăţenii români cu domiciliul în altă ţară se va înscrie ţara de domiciliu.

Caseta „Persoane fizice" se completează astfel:

-  pentru persoanele fizice cu domiciliul în localitatea respectivă: strada şi numărul;

-  pentru persoanele fizice cu domiciliul în alte localităţi: date privind domiciliul stabil (judeţul, comuna/oraşul/municipiul, strada, numărul). In cazul în care deţin şi construcţii (case de locuit, construcţii gospodăreşti) se completează şi adresa unde se află aceste construcţii (strada şi numărul).

Caseta „Persoane juridice" se completează astfel:

- pentru persoanele juridice/persoane fizice autorizate cu sediul în localitatea respectivă: organul coordonator, denumirea unităţii, denumirea subunităţii, strada, numărul, codul SIRUES format din 9 caractere numerice, codul fiscal format din 10 caractere numerice şi codul unic de înregistrare, numit în prezent CIF - codul de identificare fiscală format din maximum 10 caractere numerice.

- pentru persoanele juridice/persoane fizice autorizate cu sediul în alte localităţi: denumirea unităţii cu personalitate juridică, adresa acesteia (judeţul, comuna/oraşul/municipiul), denumirea subunităţii, strada şi numărul.

NOTĂ:

Codurile SIRUES şi SIRUTA vor fi comunicate de către direcţiile generale judeţene de statistică.

CAPITOLUL 1

Componenţa gospodăriei

Se completează cu date privind membrii gospodăriei numai pentru persoane fizice cu domiciliul în localitatea respectivă.

Pentru persoanele fizice cu domiciliul în altă localitate se înscriu date numai pentru proprietar (pe rândul 01).

In coloana 1 „Numele şi prenumele membrilor gospodăriei" se vor înscrie cu litere mari de tipar numele şi prenumele capului gospodăriei, indiferent dacă este bărbat sau femeie, care va cuprinde şi iniţiala prenumelui tatălui.

Capul gospodăriei, în sensul prezentelor norme, este persoana care conduce gospodăria şi o reprezintă în faţa autorităţilor, fiind recunoscută ca atare de ceilalţi membri ai gospodăriei.

In continuare se înscriu membrii gospodăriei în următoarea ordine: soţie/soţ, fiu/fiică, alte rude (mamă/tată, ginere/noră, nepot/nepoată, soră/frate etc), persoane neînrudite.

In coloana 3 se va înscrie codul numeric personal (CNP) de pe buletinul sau cartea de identitate, care cuprinde 13 caractere numerice.

In coloana 4 se va înscrie sexul prin menţionarea codului „1" pentru bărbaţi şi „2" pentru femei.

In coloana 5 „ Legături de rudenie" se va înscrie denumirea legăturii de rudenie: soţie/soţ, fiu/fiică, noră/ginere etc.

In coloana 6 „Cod2)" se va înscrie codul corespunzător legăturii de rudenie faţă de capul gospodăriei, „2" pentru soţie/soţ, „3" pentru fiu/fiică, „4" pentru alte rude, respectiv mamă/tată, ginere/noră, nepot/nepoată, soră/frate etc, „5" pentru persoane neînrudite.

In coloana 7 "Data naşterii" se va înscrie data naşterii (ziua/luna/anul) de pe buletinul sau cartea de identitate.

Dacă o gospodărie are mai mulţi membri decât rândurile prevăzute în registrul agricol, se va folosi o alonjă.

CAPITOLUL 2

a) Terenuri în proprietate

Se completează pentru toate categoriile de proprietari. Se vor înregistra suprafeţele în proprietate pe categorii de folosinţă (pe total şi defalcate în funcţie de localitatea în care sunt situate: în localitatea de reşedinţă şi în alte localităţi), inclusiv cele cu care s-au înscris în asociaţii cu personalitate juridică (societăţi comerciale şi societăţi agricole private).

Pentru persoanele fizice şi juridice cu domiciliul, respectiv sediul, în alte localităţi se completează numai coloana „Total".

Suprafaţa gospodăriei reprezintă suma suprafeţelor pe care le deţine în proprietate fiecare membru al gospodăriei, atât în proprietate personală, cât şi partea despre care declară că îi revine din indiviziune.

In cazul în care fiecare membru al gospodăriei deţine teren în proprietate pe raza localităţii de domiciliu, în coloana 9 „Menţiuni" din cap. 1 se vor înscrie suprafaţa şi categoria de folosinţă ale terenului, potrivit categoriilor de teren menţionate în cap. 2 (de exemplu: 1,50 ha arabil, 2,35 ha păşuni, 0,30 ha livezi etc). Din însumarea acestor date rezultă suprafeţele înscrise în cap. 2 (coloana „Localitatea de domiciliu/sediu").

Teren arabil (cod rând 01) este terenul care se ară în fiecare an sau la intervale mai mari, în scopul cultivării plantelor anuale sau perene - inclusiv terenurile rămase necultivate din cauza inundaţiilor, colmatărilor, a altor calamităţi cu caracter temporar şi din alte cauze. De asemenea, din această categorie fac parte şi terenurile ocupate de sere, solarii, răsadniţe, căpşunerii.

Păşuni naturale (cod rând 02) sunt terenurile acoperite cu vegetaţie ierboasă instalată pe cale naturală şi sunt destinate păşunatului animalelor.

Fâneţe naturale (cod rând 03) sunt terenurile cu vegetaţie ierboasă instalată pe cale naturală şi care este destinată recoltării sub formă de fân.

In evidenţa gospodăriei/unităţii cu personalitate juridică se înscriu numai păşunile şi fâneţele aflate în proprietatea acesteia.

Nu se vor înscrie suprafeţele folosite în comun ori arendate din izlazul comunal sau din fondul silvic.

Vii, pepiniere viticole şi hameişti (cod rând 04) cuprind plantaţiile viticole pe rod şi tinere, plantaţiile portaltoi, şcolile de viţă, hameiştile pe rod şi tinere.

Vii pe rod (cod rând 05) cuprind plantaţiile viticole pe rod.

Livezi de pomi, pepiniere, arbuşti fructiferi (cod rând 06) cuprind suprafeţele ocupate cu livezi, cu arbuşti fructiferi (coacăzi, zmeuri, muri, agrişi, trandafiri pentru dulceaţă etc), precum şi terenurile destinate producerii de material săditor pomicol. Sunt considerate livezi terenurile ocupate cu pomi fructiferi, în câmp sau în jurul casei, care au cel puţin 25 de pomi fructiferi plantaţi la distanţele prevăzute de legislaţia în vigoare.

Livezi pe rod (cod rând 07) cuprind suprafeţele ocupate cu livezi pe rod.

Teren agricol - total (cod rând 08) reprezintă suma suprafeţelor terenurilor arabile, păşunilor naturale, fâneţelor naturale, viilor, pepinierelor viticole şi hameiştilor, livezilor de pomi, pepinierelor pomicole şi arbuştilor fructiferi.

Fond forestier şi alte terenuri cu vegetaţie forestieră (cod rând 09) reprezintă suprafaţa terenurilor împădurite, a celor în curs de împădurire, a perdelelor de protecţie, a pepinierelor silvice, inclusiv răchităriile.

Curţi şi clădiri (cod rând 10) - se evidenţiază suprafeţele ocupate de curţi, clădiri de locuit şi construcţii gospodăreşti. Se vor înscrie suprafeţele reale ocupate de curţi şi clădiri şi nu o suprafaţă standard.

Alte terenuri (cod rând 11) - se înscrie suprafaţa ocupată de stufărişuri, iazuri şi heleşteie, ape curgătoare, lacuri şi bălţi permanente, stâncării, grohotişuri, nisipuri, râpe, mlaştini, drumuri etc.

Suprafaţa totală (cod rând 12) reprezintă suma suprafeţelor înscrise pe rândurile cod 08, 09, 10, 11.

b) Identificarea pe parcele a terenurilor în proprietatea gospodăriei

Identificarea pe parcele/tarla (sola) a terenurilor aflate în proprietatea gospodăriei, din care să rezulte: denumirea parcelei, numărul topografic al parcelei/tarla (sola), suprafaţa să se înscrie atât în m2 cât şi în ha, defalcarea terenurilor pe intravilan şi pe extravilan, pe categorii de folosinţă, cu menţionarea numărului de carte funciară, în cazul în care titlul de proprietate sau alte acte autentice au fost înscrise în cartea funciară, sau a seriei şi numărului titlului de proprietate, în cazul în care terenul este deţinut în baza unui titlu de proprietate. In situaţia în care titlul de proprietate nu a fost înscris în cartea funciară vor fi înscrise în registrul agricol datele tehnice cuprinse în planul de amplasament şi delimitare.

La intravilan se înscriu sola, parcela şi vecinătăţile la N, S, V, E, iar separat: suprafaţa de curte, grădini şi construcţii.

La rubrica adresă/menţiuni se vor înscrie: modalitatea de deţinere a terenurilor (proprietate, folosinţă, arendă, cedarea folosinţei, donaţie, moştenire etc), numărul actului de dobândire (pentru o evidenţă mai bună a circulaţiei terenurilor agricole), înstrăinări de terenuri prin vânzări/cumpărări, schimb, donaţii etc.) în care să fie menţionate atât persoanele, cât şi parcelele; se vor înscrie şi grădinile intravilane.

La fiecare rând numerotarea poziţiilor începe cu 01; se vor adăuga minimum 14 rânduri.

CAPITOLUL 3

Modul de utilizare a suprafeţei agricole situate pe raza localităţii

Se completează pentru toate categoriile de deţinători, cu particularităţile menţionate mai jos.

Suprafaţa agricolă cuprinde terenurile folosite pentru obţinerea producţiei vegetale - arabile, păşuni şi fâneţe naturale, vii, pepiniere viticole şi hameişti, livezi şi pepiniere pomicole, arbuşti fructiferi - situate în perimetrele extravilan şi intravilan ale localităţilor.

Suprafaţa agricolă în proprietate (cod rând 01) cuprinde terenurile aflate în proprietatea gospodăriei/unităţii cu personalitate juridică şi este egală cu suprafaţa înscrisă la cap. 2, cod rând 08, coloana „Situată în localitatea de domiciliu/sediu".

Suprafaţa agricolă primită (cod rând 02) reprezintă suma suprafeţelor primite sub diferite forme (în arendă, în parte, în asociere, sub formă de acţiuni, sub alte forme), respectiv suma suprafeţelor cod rând 03, 04, 05, 06, 07.

Suprafaţa agricolă primită în arendă (cod rând 03) cuprinde terenul luat în exploatare în schimbul unei arende în bani sau în natură (cotă fixă) potrivit prevederilor legislaţiei în domeniu.

Suprafaţa agricolă primită în parte (cod rând 04) cuprinde terenurile luate în exploatare în schimbul unei cote-părţi din producţia obţinută.

Suprafaţa agricolă primită în asociere (cod rând 05) - se completează numai de unităţile cu personalitate juridică şi cuprinde terenurile cu care s-au înscris membrii acestora în asociaţii.

Suprafaţa agricolă primită sub formă de acţiuni (cod rând 06) - se completează numai de unităţile cu personalitate juridică şi cuprinde terenurile aparţinând unor persoane fizice sau juridice, cu care s-au înscris în societăţile respective.

Suprafaţa agricolă primită sub alte forme (cod rând 07) cuprinde terenurile pe care gospodăria/unitatea cu personalitate juridică Ie-a primit cu titlu gratuit, prin schimb temporar, concesionare etc.

Suprafaţa agricolă dată (cod rând 08) reprezintă suma suprafeţelor date sub diferite forme, respectiv suma suprafeţelor cod rând 09, 10, 11, 12, 13.

Suprafaţa agricolă dată în arendă (cod rând 09) cuprinde terenurile pe care proprietarul Ie-a cedat unei alte gospodării/unităţi cu personalitate juridică în vederea utilizării lor în schimbul unei plăţi (arendă) în bani sau în natură (cotă fixă).

Suprafaţa agricolă dată în parte (cod rând 10) cuprinde terenurile pe care proprietarul Ie-a cedat unei alte gospodării/unităţi cu personalitate juridică în vederea utilizării lor, acesta primind o cotă-parte din producţia obţinută. Cantitatea primită variază în funcţie de producţia obţinută în anul agricol respectiv.

Suprafaţa agricolă înscrisă la o societate/asociaţie agricolă cu personalitate juridică (cod rând 11) cuprinde terenurile cu care proprietarul s-a înscris într-o societate/asociaţie agricolă cu personalitate juridică.

Nu se înregistrează suprafeţele cuprinse la asociaţiile familiale (fără personalitate juridică).

Suprafaţa agricolă înscrisă la o societate comercială agricolă (ca acţionar) (cod rând 12) cuprinde terenurile cu care proprietarul participă sub formă de acţiuni la acest tip de societate comercială.

Suprafaţa agricolă dată sub alte forme (cod rând 13) cuprinde terenurile date spre exploatare cu titlu gratuit, prin schimb temporar, concesionare etc.

Suprafaţa agricolă dată la societăţile/asociaţiile agricole cu personalitate juridică (cod rând 14) cuprinde terenurile date spre exploatare societăţilor/asociaţiilor agricole cu personalitate juridică.

Suprafaţa agricolă utilizată (cod rând 15) cuprinde terenurile utilizate de gospodărie în mod direct şi este egală cu cod rând 01 +02 - 08.

Toate suprafeţele vor fi înscrise în ha şi ari, respectiv m2, ţinându-se seama că 1 ha este egal cu 100 ari, iar 1 ar este egal cu 100 m2.

In cazul în care într-o localitate se întrebuinţează alte unităţi de măsură decât hectarul, cum ar fi: jugărul, falcea, pogonul etc, toate declaraţiile date în asemenea unităţi de măsură vor fi transformate în ha şi ari avându-se în vedere următoarele echivalenţe:

- 1 jugăr = 5.755 m2 sau 57,55 ari;

- 1 pogon = 5.000 m2 = 50 ari;

- 1 falce moldovenească = 14.322 m2 = 1,43 ha.

CAPITOLUL 4

Suprafaţa arabilă cultivată pe raza localităţii

Se completează pentru toate categoriile de deţinători.

Se vor înscrie suprafeţele situate pe raza comunei/oraşului/ municipiului, cultivate direct de persoane fizice şi persoane juridice cu principalele culturi, indiferent de forma de deţinere a terenurilor respective (proprietate privată, arendă, cote-părţi etc).

Alte cereale (cod rând 07) - se cuprind culturile de orez, mei, dughie, hrişcă etc.

Alte leguminoase pentru boabe (cod rând 10) - se cuprind culturile de linte, bob, năut, arahide, fasolită etc.

Plante textile - total (cod rând 11) - se includ culturile de in pentru fibre, cânepă pentru fibre, bumbac, iuca, abutilon etc.

Alte plante uleioase (cod rând 15) - se cuprind culturile de ricin, in pentru ulei, muştar, dovleac pentru seminţe, mac etc.

Alte plante pentru alte industrializări (cod rând 18) - se cuprind culturile de sorg pentru mături, cicoare etc.

Plante pentru producerea de seminţe şi seminceri (cod rând 29) - se înscriu numai suprafeţele loturilor semincere cultivate în scopul producerii de seminţe şi seminceri; nu se înscriu parcelele reţinute din culturile existente în vederea obţinerii de sămânţă.

Alte culturi (cod rând 32) - se cuprind culturile neincluse în codurile 01-31, inclusiv câmpuri experimentale, sere şi răsadniţe.

In suprafaţa arabilă cultivată nu se cuprind terenurile situate pe marginea străzilor/uliţelor, care sunt cultivate cu cartofi, legume, plante de nutreţ etc.

CAPITOLUL 5

Pomi fructiferi - în livezi şi răzleţi - pe raza localităţii

Se completează pentru toate categoriile de deţinători.

Pomii pe rod - total (cod rând 01) reprezintă numărul total al pomilor fructiferi pe rod deţinuţi de gospodărie/unitatea cu personalitate juridică, aflaţi atât în livezi, cât şi răzleţi, în câmp sau în jurul casei, pe raza comunei, oraşului, municipiului, sectorului municipiului Bucureşti, de domiciliu/sediu.

Numărul pomilor pe rod se defalchează pe cod rând 02...11, pe principalele specii de pomi.

Pomii tineri (cod rând 12) reprezintă numărul total al pomilor, indiferent de specie, aflaţi în masiv, răzleţi sau în curţi, care nu au intrat pe rod.

Duzii se înscriu separat şi nu se cuprind în numărul total al pomilor.

In numărul pomilor pe rod şi tineri nu se cuprind pomii fructiferi de pe aliniamentele străzilor, drumurilor şi căilor ferate.

CAPITOLUL 6

Suprafeţe amenajate pentru irigat

Se completează pentru toate categoriile de deţinători.

Se înscriu date cu privire la suprafeţele irigate efectiv, situate pe raza comunei/oraşului/municipiului şi în alte localităţi, cultivate direct de persoane fizice şi persoane juridice, indiferent de forma de deţinere a terenurilor respective (proprietate, arendă, cote-părţi etc).

Se înscriu suprafeţele cultivate şi irigate, nominalizate la principalele culturi sau grupe de culturi (cod rând 02-10), ceea ce reprezintă suprafaţa arabilă totală irigată (cod rând 01), precum şi categoriile de folosinţă reprezentate de păşuni şi fâneţe, plantaţiile viticole şi pomicole (cod rând 11-14), care însumate reprezintă totalul terenului agricol irigat efectiv (cod rând 15).

CAPITOLUL 7

Animalele domestice - situaţia la începutul anului

Se completează pentru toate categoriile de deţinători.

Se înscriu date cu privire la efectivele de animale pe total specie şi pe principalele grupe de vârstă şi sex existente pe raza localităţii.

In localităţile de unde în mod obişnuit pleacă animalele la iernat în alte localităţi, în sălaşuri la munte sau în bălţi se vor înscrie, pe baza declaraţiei capului gospodăriei sau a unui membru major al acesteia, şi animalele respective. In cazul în care un animal aparţine mai multor proprietari, acesta se înscrie la gospodăria unde se găseşte animalul în momentul înregistrării (declarării).

Completarea acestui capitol se face astfel:

Bovine - total (cod rând 01) - se cuprind toate animalele din specia taurine şi bubaline, indiferent de sex, vârstă sau destinaţie economică, şi se calculează prin însumarea datelor de la rândurile cod 02+03+04+05+06+08+10.

Vaci şi bivoliţe (cod rând 02) sunt femelele care, indiferent de vârstă, greutate sau producţia de lapte, au fătat cel puţin o dată.

Juninci gestante (cod rând 03) sunt femelele care, indiferent de vârstă, se găsesc la prima gestaţie.

Taurii reproducători (cod rând 04) sunt masculii folosiţi efectiv pentru montă.

Boii şi bivolii de muncă (cod rând 05) sunt masculii (taurini şi bubalini) castraţi, în vârstă de peste 2 ani.

Tineret femei - total (cod rând 06) sunt femelele destinate reproducerii, inclusiv viţelele care au fost montate, dar nu au fost diagnosticate ca gestante.

Tineret mascul - total (cod rând 08) - se înscrie totalitatea tineretului mascul până la 2 ani.

Bovine la îngrăşat (cod rând 10) - se înscriu bovinele adulte puse la îngrăşat, precum şi cele tinere destinate îngrăşării.

Ovine - total (cod rând 11) reprezintă totalitatea ovinelor existente, indiferent de sex, vârstă, destinaţie economică şi locul unde se află.

Oi fătătoare (cod rând 12) - se înregistrează femelele care au fătat cel puţin o dată, indiferent de vârstă.

Mioare montate (cod rând 13) - se înregistrează tineretul femei destinat reproducerii, care a fost montat.

Tineret sub un an (cod rând 14) - se înregistrează tineretul mascul şi femei născut în cursul anului anterior.

Berbeci de reproducţie autorizaţi (cod rând 141) - se înscriu masculii folosiţi efectiv pentru montă, iar separat se înscrie numărul berbecilor deţinuţi neautorizaţi.

Caprine - total (cod rând 15) - se înscrie totalitatea caprinelor existente, indiferent de sex, vârstă, destinaţie economică, locul unde se află; evidenţierea separată a numărului de ţapi şi tineret caprin.

Capre (cod rând 16) sunt femelele care au fătat cel puţin o dată, indiferent de vârstă.

Porcine - total (cod rând 17) - se înscriu toate animalele din specia porcine, indiferent de sex, vârstă şi destinaţie economică.

Scroafe de prăsilă (cod rând 18) - se înscriu femelele care au fătat cel puţin o dată.

Tineret femei de prăsilă (6-9 luni) (cod rând 19) - se înscrie tineretul femei destinat efectiv reproducerii.

Tineret din crescătorii (2-4 luni) (cod rând 20) cuprinde tineretul mascul şi femei aflat în perioada cuprinsă între înţărcare şi vârsta la care se face clasarea pentru prăsilă sau îngrăşare. Pentru gospodăriile populaţiei se înregistrează porcinele (mascul şi femei) între 2-4 luni.

Vieri de reproducţie autorizaţi (cod rând 201) - se înscriu masculii folosiţi efectiv pentru montă.

Cabaline - total (cod rând 21) reprezintă totalitatea cabalinelor de muncă, de reproducere (armăsari, iepe), de sport, de agrement etc.

Armăsari de reproducţie autorizaţi (cod rând 221) - se înscriu masculii folosiţi efectiv pentru montă.

Măgari şi catâri (cod rând 23) - se înscriu animalele din speciile respective, indiferent de vârstă şi sex.

Iepuri de casă (cod rând 24) - se înregistrează numărul total al iepurilor de casă din rasele de carne, blană, păr etc.

Animale de blană (cod rând 25, 26, 27) - se înregistrează animalele crescute cu această destinaţie, indiferent de categoria de deţinători.

Păsări - total (cod rând 28) - se cuprinde efectivul total de păsări adulte şi tinere, masculi şi femele, din toate speciile.

Păsări ouătoare adulte (cod rând 29) - se înscriu femelele adulte din toate speciile (găini, gâşte, raţe, curci etc).

Albine - familii (cod rând 30) - se cuprinde numărul total al familiilor de albine; în cazul în care stupii au mai multe familii se înscrie numărul familiilor existente în stupii respectivi. Inregistrarea familiilor de albine se face în registrul agricol, în localitatea de domiciliu a proprietarului.

CAPITOLUL 8

Evoluţia efectivelor de animale în cursul anului

Se completează numai pentru gospodăriile populaţiei cu domiciliul în localitate şi pentru persoanele fizice cu domiciliul în alte localităţi, care deţin animale pe raza localităţii.

Datele înscrise se referă la modificările intervenite în efectivele animalelor, cum sunt produşii vii obţinuţi, cumpărări, vânzări, tăieri, animale moarte etc.

Datele privind evoluţia animalelor se vor înscrie separat pentru fiecare semestru.

Intre datele înscrise în cap. 7 şi cele din cap. 8/semestrul I există o strânsă corelaţie.

De exemplu, datele înscrise în cap. 7 pentru anul 2008 trebuie să fie egale cu efectivul de la începutul anului 2007, la care se adaugă produşii vii obţinuţi, cumpărările şi alte intrări şi se scad animalele vândute, tăiate în gospodăria proprie, cele moarte şi alte ieşiri, înscrise în cap. 8 pentru anul 2007.

In situaţia în care în unele gospodării nu sunt mişcări în cursul anului, efectivul de la sfârşitul anului va fi identic cu cel de la începutul anului.

In legătură cu conţinutul indicatorilor privind evoluţia efectivelor de animale se fac următoarele precizări:

La cod rând 01, 14, 21, 28, 35 se înscrie numărul produşilor obţinuţi prin fătare în cursul anului. Se înscriu atât produşii obţinuţi de la femelele existente în gospodărie la începutul anului, cât şi cei obţinuţi de la femelele cumpărate ulterior.

La cod rând 02, 08, 15, 22, 29, 36 se înscrie numărul animalelor cumpărate, indiferent de scopul cumpărării (reproducere, îngrăşare, sacrificare) şi de locul de unde s-a făcut cumpărarea (de la gospodăriile din aceeaşi localitate, de la unităţi, din târguri, oboare etc).

La cod rând 03, 09, 16, 23, 30, 37 se înscriu animalele primite gratuit sau prin schimb.

La cod rând 04, 10, 17, 24, 31, 38 se înscrie numărul animalelor vândute vii, indiferent de felul vânzării.

La cod rând 05, 11, 18, 25, 32 se înscrie numărul animalelor tăiate în gospodărie pentru consum propriu sau pentru a fi vândute.

La cod rând 06, 12, 19, 26, 33, 39 se înscrie numărul animalelor moarte. Tot aici se înscriu şi animalele tăiate din necesitate, care nu au putut fi valorificate în hrana oamenilor, fiind confiscate sau folosite în hrana animalelor.

La cod rând 07, 13, 20, 27, 34, 40 se înscriu animalele date gratuit sau în schimb, precum şi cele dispărute (furate).

CAPITOLUL 9

Utilaje, instalaţii agricole şi mijloace de transport existente la începutul anului

Se completează pentru toate categoriile de deţinători.

Se înscriu echipamentele existente şi care sunt în stare de funcţionare. Se cuprind echipamentele dobândite prin cumpărare, dotare, concesionare, moştenire etc.

Echipamentele în proprietatea gospodăriilor sau a unităţilor cu personalitate juridică, care sunt date cu chirie altor gospodării sau altor agenţi economici, se înscriu la proprietar; nu se înscriu echipamentele luate cu chirie.

La tractoare se înscriu toate tractoarele cu cel puţin două axe, cu pneuri sau şenile, destinate în principal executării lucrărilor agricole.

Motocultoarele sunt vehicule motorizate cu un singur ax. La pluguri cu tracţiune animală se înscriu cele tractate de un singur animal şi cele tractate de mai multe animale.

La semănători cu tracţiune mecanică se înscriu atât cele tractate, cât şi cele purtate.

La semănători cu tracţiune animală se înscriu numai cele de fabricaţie industrială.

La maşini de stropit şi prăfuit nu se includ echipamentele portabile.

La remorci pentru tractor se înscriu toate tipurile (monoaxiale, cu două sau mai multe axe).La care şi căruţe nu se cuprind trăsurile,docarele,şaretele etc

La instalaţii pentru prepararea furajelor se cuprind bucătăriile furajere, uruitoarele, tocătoarele de furaje.

La instalaţii pentru muls mecanic se înscriu şi tancuri de răcire a laptelui.

CAPITOLUL 10

Construcţii pe raza localităţii

Se completează pentru toate categoriile de deţinători.

Se înscriu date cu privire la clădirile de locuit şi celelalte construcţii gospodăreşti (se înscrie codul materialelor de construcţii, anul dării în folosinţă) deţinute în proprietate pe raza localităţii. Se vor adăuga rubrici libere pentru înscrierea altor categorii de anexe sau dependinţe (exemplu, bucătării de vară etc). La gospodăriile care posedă construcţii de locuit ce au în prelungire încăperi care servesc drept grajd, sure etc. se vor defalca suprafaţa destinată pentru locuit şi suprafaţa destinată pentru adăpostul animalelor (grajd).

Dacă într-o gospodărie se găsesc două sau mai multe clădiri de locuit, acestea se vor înscrie fiecare pe rânduri separate. Se consideră o singură clădire aceea ale cărei părţi, deşi au număr diferit de etaje şi intrări separate, constituie o construcţie unitară din punctul de vedere al sistemului constructiv.

Suprafaţa construită se consideră suprafaţa cuprinsă în conturul exterior al zidurilor înconjurătoare.

In cazul clădirilor cu mai multe etaje se va înscrie suprafaţa construită desfăşurată - total, care reprezintă suma suprafeţelor secţiunilor orizontale ale tuturor nivelurilor clădirii (subsol, parter, etaj, mansardă, exclusiv podurile circulabile şi necirculabile), delimitate de conturul exterior al pereţilor exteriori, In suprafaţa construită desfăşurată nu se cuprind suprafeţele aferente treptelor exterioare, teraselor neacoperite, curţilor interioare şi exterioare de lumină sau de acces mai mari de 4 m2, subsolurile tehnice.

CAPITOLUL 11

Modificări efectuate cu privire la situaţia juridică a terenului

Se vor lăsa file libere pentru înscrierea modificărilor ce intervin pe parcursul unui an (vânzări, cumpărări, donaţii etc.) ulterior datei întocmirii registrului agricol.

CAPITOLUL 12

Menţiuni speciale:

Se vor lăsa file libere pentru gospodăriile care se vor forma ulterior datei întocmirii registrului agricol.

TITLUL III

Centralizarea datelor din registrul agricol

PARTEA a II-a

1. Registrul agricol - Partea a II-a -Tabele centralizatoare se completează într-un exemplar la nivelul comunei, oraşului, municipiului şi sectoarelor municipiului Bucureşti.

2.  Pe baza datelor înscrise în registrul agricol - Partea I se organizează evidenţa centralizată pe comună, oraş, municipiu şi sectoare ale municipiului Bucureşti, completându-se tabelele din registrul agricol - Partea a II-a. La cap. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9 şi 10 centralizarea se va face astfel:

- la gospodăriile cu domiciliul în localitate se vor însuma datele din volumele cu tipul 1;

- la persoanele cu domiciliul în alte localităţi se vor însuma datele din volumele cu tipul 2;

- la persoanele juridice se vor însuma datele din volumele cu tipurile 3 şi 4.

3. Centralizarea datelor pe comună, oraş, municipiu, sector al municipiului Bucureşti se face în următoarele perioade:

a)   până la 30 ianuarie, pentru datele privind evoluţia efectivelor de păsări, bovine, porcine, ovine şi caprine pe întregul an expirat;

b) până la 15 februarie, datele privind construcţiile noi (clădiri de locuit şi construcţii gospodăreşti), mijloacele de transport şi maşinile agricole (utilajele, instalaţiile agricole);

c) între 1-15 iunie, pentru datele privind modul de folosinţă a terenului, suprafeţele cultivate şi numărul pomilor.

Datele centralizate pe comune, oraşe, municipii şi sectoare ale municipiului Bucureşti vor fi comunicate direcţiilor generale de statistică judeţene şi a municipiului Bucureşti la termenele şi pe formularele elaborate de Institutul Naţional de Statistică, respectiv pe suport de hârtie şi în format electronic, conform formularelor elaborate în format electronic de Institutul Naţional de Statistică, după caz.

Comunicarea datelor centralizate se va face sub semnătura primarului şi a secretarului consiliului local.

La verificarea şi analiza datelor centralizate pe localitate pot fi consultaţi specialiştii de la circumscripţiile sanitar-veterinare, de la punctele de însămânţări artificiale, centrele agricole comunale şi de la oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară, precum şi de la direcţiile generale pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, în legătură cu datele de care dispun.

Datele privind producţia vegetală şi animală (cap. 11 şi 12) se stabilesc numai pentru gospodăriile populaţiei cu domiciliul în localitate, prin calcule efectuate la nivelul localităţii pe baza datelor centralizate înscrise în capitole din registrul agricol - Partea a II-a şi a datelor culese cu ajutorul sondajelor.

CAPITOLUL 11

Producţia vegetală obţinută de gospodăriile populaţiei cu domiciliul în localitate

Datele privind suprafaţa cultivată, pe culturi, se iau din cap. 4.

Producţia medie la hectar se înscrie pe baza rezultatelor sondajelor efectuate la un număr de gospodării a căror suprafaţă cultivată reprezintă 10-15% din suprafaţa culturii respective pe total localitate.

Sondajul şi completarea chestionarului prezentat în anexa nr. 1 la prezentele norme tehnice se efectuează în termen de 5-10 zile de la încheierea recoltării fiecărei culturi.

La efectuarea sondajului şi completarea chestionarului privind producţia obţinută vor fi antrenaţi şi specialişti de la centrele agricole.

De exemplu:

Gospodăriile populaţiei din localitatea A au cultivat cu grâu 420 ha. Afost selectat un eşantion de 21 de gospodării care au cultivat 56 ha, adică 13,3% din suprafaţa totală cultivată cu grâu.

Specialistul anchetator va completa chestionarul-model prezentat în anexa nr. 1, astfel:

Nr. crt.

Numele şi prenumele capului gospodăriei

Suprafaţa cultivată

Producţia obţinută

(kg)

ha

ari

A

B

1

2

1.

Avram T. Ion

1

25

3.500

2.

MariusA. Pop

0

75

1.950

….

21.

1

75

5.250

Total:

56

25

159.600

Producţia medie la hectar pe eşantionul format din cele 21 de gospodării se determină după cum urmează:

In cap. 11 pe rândul 01 se înscrie 420 ha în coloana „Suprafaţa - ha" şi 2.837 kg în coloana „Producţia medie la hectar - kg -".

In coloana „Producţia totală" se înscrie rezultatul înmulţirii:

2.837x420 = 1.191.540 kg, adică 1.191,5 tone.

In acest mod se procedează pentru toate culturile.

Pentru producţia de fructe indicatorii de calcul sunt „Numărul pomilor pe rod" şi „Producţia de fructe pe un pom"; se procedează potrivit exemplului prezentat mai sus.

CAPITOLUL 12

Producţia animală obţinută de gospodăriile populaţiei cu domiciliul în localitate

Se vor raporta date pentru principalele produse animale obţinute de gospodăriile populaţiei. Producţia animală se determină pe baza efectivelor de animale şi a producţiei medii stabilite prin sondaje.

In subcap.12.1 rândurile 01, 04, 07 şi 10, la numărul de animale sacrificate se vor trece datele din cap. 8 (rândurile 05, 18, 25 şi 32 pentru speciile respective). Pe rândurile 03, 06, 09 şi 12 se va înregistra greutatea totală a animalelor sacrificate, exprimată în tone greutate vie.

In subcap. 12.2 rândul 13 se va înscrie numărul mediu de vaci şi bivoliţe, calculat ca medie aritmetică simplă, respectiv se va aduna numărul de vaci şi bivoliţe existent la începutul anului şi cel de la sfârşitul anului şi se va împărţi la 2. Datele de la începutul anului şi cele de la sfârşitul anului se vor extrage din centralizatorul pe comună - cap. 7.

Pe rândul 17 se va înscrie cantitatea de lapte consumată, în medie, de un viţel în cursul anului raportat, stabilită prin apreciere în funcţie de rasă, destinaţia viţelului (producţie sau îngrăşare), starea sanitar-veterinară a femelelor-matcă, posibilităţile de furajare din gospodării şi de modul de alăptare (supt natural sau la găleată).

Pe rândul 18 se va înscrie cantitatea totală de lapte consumată de viţel, prin înmulţirea cantităţii medii stabilite ca fiind consumată de un viţel (rând 17) cu numărul viţeilor obţinuţi în cursul anului (cap. 8, rând 01).

In subcap. 12.3 şi 12.4, rândurile 19 şi 22, se va înscrie numărul oilor şi caprelor mulse, care se va stabili diminuându-se efectivul de oi fătătoare, mioare şi, respectiv, capre, existent la începutul anului, cu numărul animalelor moarte în cursul anului, calculat pe baza indicelui de mortalitate.

Pe rândul 25 subcap. 12.5 se va înscrie numărul oilor tunse, care se va calcula scăzându-se din efectivul total de ovine de la începutul anului numărul ovinelor adulte moarte în cursul anului, stabilit pe baza indicelui de mortalitate, şi al celor vândute.

Pe rândul 28 subcap. 12.6, la numărul păsărilor care au ouat se vor înregistra toate femelele ouătoare din speciile de păsări domestice, respectiv găini, raţe, gâşte, curci şi bibilici. Datele se vor stabili cu ajutorul mediei aritmetice simple pe baza numărului păsărilor ouătoare de la începutul şi sfârşitul anului, împărţit la 2. Datele de la începutul şi sfârşitul anului se vor extrage din centralizatorul pe comună - cap. 7 (rândul 29).

Pentru numărul familiilor de albine de la care s-a extras miere (rândul 31) sursa în baza căreia se vor stabili datele este situaţia centralizată din Registrul agricol privind numărul familiilor de albine (cap. 7, rândul 30) din care se scade numărul familiilor dispărute până la începutul primului cules. Proporţia familiilor de albine dispărute este în funcţie de intensitatea iernii, condiţiile de hrănire, situaţia sanitară (frecvenţa şi intensitatea epizootiilor).

Aprecierile privind proporţia familiilor de albine dispărute în iarnă şi a producţiei medii pe familie de albine se vor face împreună cu apicultorii din comună.

De asemenea, se vor utiliza şi informaţiile culese prin sondaj de la gospodării.

Pe rândul 33 se va înscrie producţia totală de miere extrasă, stabilită în funcţie de producţia medie apreciată de organele tehnice zooveterinare în colaborare cu apicultorii din comună, membri ai asociaţiilor crescătorilor de albine, precum şi din informaţiile culese prin sondaj de la gospodării.

Autorităţile administraţiei publice locale vor organiza, cu ocazia înscrierii datelor în registrul agricol, sondaje pentru culegerea de la gospodăriile populaţiei a informaţiilor cu privire la producţia animală.

Sondajul se va efectua la 5% din numărul total al gospodăriilor populaţiei, ceea ce înseamnă că din 20 de gospodării se alege una. Selectarea se va face pe baza registrului agricol în care gospodăriile sunt înscrise în ordinea numărului casei.

Pentru a se evita cuprinderea repetată a aceloraşi gospodării se va proceda astfel:

- pentru anul 2007 se aleg gospodăriile înscrise în registrul agricol la nr. 1, 21, 41, 61... etc;

- pentru anul 2008 - gospodăriile nr. 3, 23, 43, 63... etc;

- pentru anul 2009 - gospodăriile nr. 5, 25, 45, 65... etc;

- pentru anul 2010 - gospodăriile nr. 7, 27, 47, 67... etc;

- pentru anul 2011 - gospodăriile nr. 9, 29, 49, 69... etc.

Informaţiile ce se obţin de la gospodăriile selectate se înscriu într-un chestionar potrivit modelului cuprins în anexa nr. 2 la prezentele norme tehnice.

Datele culese de la gospodăriile cuprinse în sondaj vor fi utilizate pentru determinarea producţiei pe total comună, oraş, municipiu, astfel:

a) pe rândul „Total pentru gospodăriile cuprinse în sondaje" se completează suma datelor înscrise în fiecare coloană;

b) se calculează nivelul mediu al indicatorilor prin împărţirea datelor de pe rândul „Total", după cum urmează:

col. 2: col. 1 - pentru greutatea medie la sacrificarea bovinelor;

col. 4: col. 3 - pentru greutatea medie la sacrificare a porcinelor;

col. 6: col. 5 - pentru greutatea medie la sacrificare a ovinelor;

col. 8: col. 7 - pentru greutatea medie la sacrificare a caprinelor;

col. 10: col. 9 - pentru producţia medie de lapte de vacă şi bivoliţă;

col. 12: col. 11 - pentru producţia medie de lapte de oaie;

col. 14: col. 13 - pentru producţia medie de lapte de capră;

col. 16: col. 15 - pentru producţia medie de lână;

col. 18: col. 17 - pentru producţia medie de ouă;

c)  rezultatele obţinute prin calculele menţionate la lit. b) privind nivelurile medii se înscriu în cap. 12 din centralizatorul registrului agricol pe rândurile 02, 05, 08, 11, 14, 20, 23, 26 şi 29;

d) extinderea datelor se face potrivit indicaţiilor de calcul din cap. 12.

ANEXA Nr. 1 la normele tehnice

CHESTIONAR

privind producţia vegetală obţinută de gospodăriile populaţiei în anul.............

Judeţul...................................................

Comuna/Oraşul/Municipiul......................

Numărul gospodăriei

Numele şi prenumele proprietarului

Culturile*)

Grâu+secară

Orz+orzoaică

Porumb boabe

Floarea- soarelui

Suprafaţa (ha)

Producţia

totală

(t)

Suprafaţa (ha)

Producţia

totală

(t)

Suprafaţa (ha)

Producţia

totală

(t)

Suprafaţa (ha)

Producţia

totală

(t)

A

B

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

…..

……

Total pentru cuprinse în

gospodăriile sondaj

*) Se vor înscrie culturile existente în cadrul localităţii, în ordinea existentă în registrul agricol.

ANEXA Nr. 2 la normele tehnice

CHESTIONAR

privind producţia animală obţinută de gospodăriile populaţiei în anul...............

Judeţul...................................................

Comuna/Oraşul/Municipiul.....................

Numărul gospodă-

riei

Numele şi prenu-

mele proprie-

tarului

Bovine

Porcine

Ovine

Caprine

Lapte de vacă şi bivoliţă

Lapte de oaie

Lapte de capră

Lână

Ouă

Nr. animale sacrificate

Greuta-te totală în viu

(kg)

Nr. animale sacrifica-te

Greuta-te totală în viu

(kg)

Nr. animale sacrifia-te

Greuta-te totală în viu

(kg)

Nr. animale sacrifica-te

Greuta-te totală în viu

(kg)

Nr. vaci şi bivoliţe mulse

Produc-ţia totală de lapte muls

Nr. de oi mulse

Prodc-ţia totală de lapte muls

Nr. de capre mulse

Prodc-ţia totală de lapte muls

Nr. ovine tunse

Prodc-ţia totală

(kg)

Nr.

păsări

ouătoare

Producţia totală (buc.)

A

B

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

1 .

Petru I. Nicolae

2

870

1

130

5

75

-

-

1

1.800

10

300

-

12

42

15

1.250

21.

Marin T. Ion

-

-

2

300

-

-

1

8

1

1.900

-

-

320

-

-

10

1.020

41.

Tănase V. Ion

-

-

1

90

2

40

1

35

-

-

5

120

275

5

15

12

900

501.

Adam Petre

1

70

1

110

-

-

-

-

1

2.050

-

-

-

-

-

7

630

1.721

Ilie P. Vasile

-

-

-

-

2

70

2

15

-

-

Total pentru gospodăriile cuprinse în sondaj

12

3.110

65

7.520

34

784

18

310

36

72.140

76

2.280

22

6.350

90

265

820

79.885


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 239/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 239 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu