ORDIN Nr. 232
din 1 februarie 2011
privind procedura de
predare-primire a informatiilor si/sau a documentelor privind creantele fiscale
ale sediilor secundare înregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri
asimilate salariilor
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 88 din 2 februarie 2011
Având în vedere prevederile art. 12 alin. (3) din
Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
precum şi ale art. 228 alin. (21)din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură
fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
pentru creşterea eficienţei administrării
contribuabililor şi în scopul îmbunătăţirii relaţiei de parteneriat cu aceştia,
precum şi în scopul transmiterii cu celeritate şi în condiţii optime a
dosarelor fiscale ale sediilor secundare ale contribuabililor între organele
fiscale competente,
în temeiul prevederilor art. 26 alin. (2) şi art. 33 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind
Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi ale art. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 1.397/2010
privind modelul, conţinutul, modalitatea de depunere şi de gestionare a
„Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului
pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate",
preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Pentru
administrarea de către organele fiscale din subordinea Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală a obligaţiilor fiscale datorate de contribuabilii care au
înfiinţate sedii secundare înregistrate fiscal ca plătitoare de salarii şi
venituri asimilate salariilor, competenţa revine, începând cu data de 1
februarie 2011, organului fiscal în a cărui evidenţă fiscală este înregistrat
contribuabilul care a înfiinţat respectivele sedii secundare, inclusiv pentru
impozitul pe venitul din salarii datorat de salariaţii care îşi desfăşoară
activitatea la aceste sedii.
(2) Competenţa privind înregistrarea fiscală a sediilor
secundare ca plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor, potrivit
legii, revine organului fiscal în a cărui rază teritorială se află situate
acestea.
Art. 2. - (1) Prin prezentul ordin se aprobă:
a) procedura de predare-primire a informaţiilor şi/sau
a documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor secundare înregistrate
fiscal ca plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor,
denumite în continuare sedii secundare, cuprinsă
în anexa nr. 1;
b) modelul şi conţinutul formularului „Proces-verbal
de predare-primire a informaţiilor şi/sau a documentelor privind creanţele
fiscale ale sediilor secundare", prevăzute în anexa
nr. 2.
(2) Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
(3) Predarea-primirea se va face pe baza
certificatului de atestare fiscală şi a procesului-verbal de predare-primire a
informaţiilor şi/sau a documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor secundare, denumit în continuare proces-verbal, transmise electronic organului fiscal competent în administrarea
contribuabilului care a înfiinţat respectivele sedii secundare.
(4) Predarea-primirea informaţiilor şi/sau a
documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor secundare se va efectua
potrivit calendarului comunicat de către Direcţia generală de reglementare a
colectării creanţelor bugetare din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală, denumit în continuare calendar.
Art. 3. - Direcţia generală de
reglementare a colectării creanţelor bugetare, Direcţia generală proceduri
pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală de planificare strategică
şi monitorizare a realizării creanţelor bugetare, Direcţia generală de
tehnologia informaţiei, Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a
municipiului Bucureşti, precum şi administraţiile finanţelor publice implicate
vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4.- La data intrării în vigoare a prezentului
ordin orice dispoziţie contrară se abrogă.
Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală,
Sorin Blejnar
ANEXA Nr. 1
PROCEDURA DE PREDARE-PR I M I RE
a informaţiilor şi/sau a documentelor privind
creanţele fiscale ale sediilor secundare înregistrate fiscal ca plătitoare de salarii şi
venituri asimilate salariilor
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
1. Obiectul prezentei
proceduri îl reprezintă predarea-primirea informaţiilor şi/sau a documentelor
privind creanţele fiscale ale sediilor secundare existente în evidenţele
fiscale la data de 31 ianuarie 2011.
2. Organele fiscale participante la procedura de
predare-primire sunt:
a) organele fiscale în a căror administrare s-au aflat
sediile secundare, denumite în continuare organe fiscale predătoare;
b) organul fiscal competent în administrarea
contribuabilului care a înfiinţat respectivele sedii secundare, denumit în continuare organ fiscal primitor,
c) direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene
sau a municipiului Bucureşti cărora le revin sarcini pe linia coordonării şi
monitorizării procedurilor de predare-primire desfăşurate pe raza lor de
competenţă.
CAPITOLUL II
Desfăşurarea procedurii
A. Predarea-primirea informaţiilor şi/sau a
documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor secundare prevăzute la cap.
1 se va efectua, potrivit calendarului, prin parcurgerea următoarelor etape:
1. transferul electronic al
informaţiilor existente în evidenţele fiscale la data de 31 ianuarie 2011 în
următoarele baze de date: DECIMP, SACF şi, după caz, OBLIG, de către organul
fiscal predător;
2. emiterea, de către organul fiscal predător, a
certificatului de atestare fiscală, cuprinzând creanţele fiscale existente în
sold la data de 31 ianuarie 2011;
3. întocmirea procesului-verbal de predare-primire a
informaţiilor şi/sau a documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor
secundare de către organul predător.
3.1. Procesul-verbal reprezintă documentul
justificativ care stă la baza înregistrării în contabilitatea creanţelor
bugetare a predării-primirii dintre unităţile fiscale. Totodată, într-o
prezentare sintetică, acesta reflectă situaţia fiscală a sediului secundar,
reprezentând un instrument de semnalare, de către organul fiscal predător, şi
de sesizare, de către organul fiscal primitor, a neregularităţilor din evidenţa
fiscală a sediilor secundare supuse procedurii de predare-primire.
3.2. Informaţiile referitoare
la sediile secundare, prevăzute la pct. 1b din procesul-verbal, vor fi
completate de unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal predător.
3.3. Informaţiile înscrise la pct. 1 b din
procesul-verbal se transmit unităţii Trezoreriei Statului primitoare de către
organul fiscal primitor în format electronic - prin e-mail (format .pdf scanat)
şi/sau printr-un fişier electronic care cuprinde toate informaţiile respective.
Modelul formularului fişierului electronic şi procedura de utilizare a acestuia
vor fi stabilite de Direcţia generală trezorerie şi contabilitate publică şi
Direcţia generală de tehnologia informaţiei.
4. transmiterea electronică de către organul fiscal
predător, în primele 10 zile lucrătoare ale lunii februarie 2011, a
următoarelor documente:
a) certificatul de atestare fiscală (în format .pdf);
b) procesul-verbal de predare-primire a informaţiilor şi/sau
a documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor secundare (în format .pdf
şi .xls);
5. confirmarea primirii
informaţiilor şi/sau a documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor
secundare şi a preluării administrării acestora de către organul fiscal
primitor, potrivit calendarului, în cel mult 5 zile de la data primirii
procesului-verbal. Această operaţiune se desfăşoară după verificarea
corectitudinii informaţiilor primite, semnarea şi retransmiterea electronică
(în format .pdf) a procesului-verbal, semnat de către conducătorul organului
fiscal primitor.
B. Transmiterea în format hârtie a unor componente ale dosarului fiscal, ulterior predării-primirii informaţiilor
şi/sau a documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor secundare, se va
face numai la cererea scrisă şi justificată a organului fiscal primitor.
CAPITOLUL III
Dispoziţii tranzitorii
1. Eventualele plăţi efectuate de către sediile
secundare la unităţile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale
predătoare, ulterior datei de 31 ianuarie 2011, se vor transfera la unitatea de
Trezorerie a Statului la care este arondat organul fiscal care a preluat
respectivele sedii secundare în vederea stingerii obligaţiilor fiscale
existente în evidenţa analitică pe plătitori. Unităţile Trezoreriei Statului
vor comunica zilnic organelor fiscale predătoare informaţiile cu privire la
sumele virate eronat de sediile secundare, iar acestea vor furniza unităţilor
Trezoreriei Statului informaţii cu privire la unitatea Trezoreriei Statului din
cadrul organului fiscal care a preluat spre administrare sediile secundare,
inclusiv cu privire la codul de identificare fiscală al contribuabilului care a
înfiinţat respectivele sedii secundare.
2. Operaţiunile de transfer prevăzute la pct. 1 se efectuează
de către unităţile Trezoreriei Statului predătoare, pe bază de ordine de plată
pentru Trezoreria Statului (OPT), până la data de 30 aprilie 2011. După aceasta
dată, eventualele plăţi efectuate eronat de către sediile secundare la
unităţile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale predătoare se vor
returna plătitorilor.
3. După data de 31 ianuarie 2011, organele fiscale
predătoare nu vor mai efectua nicio operaţiune în evidenţa fiscală a sediului
secundar si nu vor mai emite niciun document pe seama acestuia.
4. In situaţia constatării de către organul fiscal
primitor a unor neconcordanţe, creanţele fiscale ale sediului secundar vor fi
preluate spre administrare de către acesta, urmând ca în termen de 5 zile de la
semnalarea acestor neconcordanţe organul fiscal predător să comunice printr-o
notă justificativă motivele existenţei acestora. Eventualele corecţii în
evidenţa fiscală ale acestor neconcordanţe se vor realiza de către organul
fiscal primitor pe baza notei justificative, fără transferul sumelor care fac
obiectul neconcordanţelor între unităţile Trezoreriei Statului din cadrul
organului fiscal predător şi organul fiscal primitor.
5. Organele fiscale primitoare vor notifica
contribuabilii despre preluarea în administrare a creanţelor fiscale ale
sediilor secundare, precum şi unitatea Trezoreriei Statului şi conturile în
care acestea vor fi achitate.
6. Organele fiscale predătoare vor notifica terţii
popriţi (inclusiv instituţiile bancare) cu privire la conturile deschise la
unităţile Trezoreriei Statului unde urmează a se vira sumele reţinute după data
de 1 februarie 2011.
ANEXA Nr. 2
|
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală
Administraţia Finanţelor
Publice................................/
Direcţia Generală de Administrare a
Marilor Contribuabili
|
|
PROCES-VERBAL
de predare-primire a informaţiilor şi/sau a
documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor secundare
Incheiat între
A.F.P.........................................din cadrul
D.G.F.R............................., în calitate de organ fiscal predător, şi A.FR...........................din
cadrul D.G.F.R........................../D.G.A.M.C, după caz, în calitate de
organ fiscal primitor, cu ocazia predarii-primirii administrării sediilor secundare ale (denumire
sediu principal) .........., având CUI .........şi domiciliul fiscal în localitatea.........................,
str.........................nr........., bl..........., sc...........,
et............, ap.........., judeţul/sectorul ............., constatând următoarele:
1. Sedii secundare predate/primite:
1a. Informaţii privind administrarea fiscală
Nr. crt.
|
Sedii secundare
|
CUI
|
Denumire
|
Domiciliu fiscal
|
Stare
|
Fiscală*
|
Patrimonială**
|
Juridică***
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1b. Informaţii necesare defalcării cotelor din
impozitul pe venit pentru sediile secundare
Nr. crt.
|
Sedii secundare
|
CUI
|
Denumire
|
Domiciliu fiscal
|
Unitatea administrativ-teritorială
|
Consiliul judeţean
|
Denumire
|
CIF
|
Denumire
|
CIF
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Declaraţii fiscale nedepuse
Nr. crt.
|
CUI
|
Declaraţii nedepuse
|
Observaţii
|
Tip
|
Nr.
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Creanţe fiscale nestinse
Nr. crt.
|
CUI
|
Valoare în lei
|
Diferenţe
|
Observaţii
|
Conform certificatului de atestare
fiscală
|
Conform fişei sintetice pe
plătitori
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Sume plătite în plus (suprasolviri/sume rămase în
curs de distribuire)
Nr. crt.
|
CUI
|
Valoare în lei
|
Diferenţe
|
Observaţii
|
Conform certificatului de atestare
fiscală
|
Conform fişei sintetice pe
plătitori
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Modalităţi de executare silită în curs de
desfăşurare
Nr. crt.
|
CUI
|
Somaţii
comunicate pentru
care nu a încetat
executarea silită
(nr.)
|
Avize de
înregistrare în
Arhiva Electronică
de Garanţii Reale
Mobiliare
(nr.)
|
Popriri bancare (nr.)
|
Popriri la terţi (nr.)
|
Sechestre
bunuri mobile
(nr.)
|
Sechestre
bunuri imobile
(nr.)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1. Sechestre bunuri imobile
Nr. crt.
|
CUI
|
Nr./data
procesului-verbal
de sechestru
|
Valoarea bunului sechestrat
|
Dovada înscrierii la cartea
funciară (număr, adresă)
|
Anunţ valorificare bunuri (numărul
şi data publicării)
|
Menţiuni despre termenul de licitaţie
|
Adjudecare
cu plata în rate
(nr./data
procesului-
verbal
de adjudecare)
|
contabilă
|
evaluare
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.2. Sechestre bunuri mobile
Nr. crt.
|
CUI
|
Nr./data
procesului-verbal
de sechestru
|
Valoarea bunului sechestrat
|
Anunţ valorificare
bunuri (nr. şi data
publicării)
|
Menţiuni despre
termenul de
licitaţie
|
Adjudecare cu plata în rate
(număr/data procesului-verbal
de adjudecare)
|
contabilă
|
evaluare
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.3. Măsuri
asigurătorii
Nr. crt.
|
CUI
|
Nr./data documentului de instituire
a măsurilor asigurătorii
|
Suma estimată/stabilită
- lei -
|
Măsuri asigurătorii aplicate
(număr/data popririi/sechestrului)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.4. Suspendarea procedurii de executare silită.............................................
......................................................................................................................
.........................................................................................................................
6. Alte informaţii..........................................................................................
......................................................................................................................
.........................................................................................................................
Organ fiscal primitor:
A.F.P...................................../
D.G.A.M.C.
Şef administraţie/director general
.......................................................
Organ fiscal predător:
A.F.P........................................................
Şef administraţie.....................................
Stare:
Se va completa obligatoriu
cifra „0", cu excepţia situaţiilor de mai jos, unde se va completa:
• 1 -pentru * stare fiscală „inactiv", potrivit
prevederilor O.P.A.N.A.F. nr. 1.167/2009 pentru aprobarea Listei
contribuabililor declaraţi inactivi şi ale O.P.A.N.A.F. nr. 2.499/2010 pentru
aprobarea Listei contribuabililor declaraţi inactivi;
• 2.1 - pentru ** stare patrimonială „insolvabil cu
bunuri";
2.2 - pentru ** stare patrimonială „insolvabil fără
bunuri";
• 3 - pentru *** stare juridică „insolvenţă".