Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 23 din 18 decembrie 2008

pentru punerea in aplicare a Normelor privind autorizarea asiguratorilor pentru incheierea asigurarii obligatorii a locuintelor impotriva cutremurelor, alunecarilor de teren sau inundatiilor

ACT EMIS DE: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 3 din 5 ianuarie 2009



In temeiul prevederilor art. 4 alin. (26) şi (27) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 4 şi ale art. 37 lit. a) din Legea nr. 260/2008 privind asigurarea obligatorie a locuinţelor împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren sau inundaţiilor,

potrivit Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 16 decembrie 2008, prin care s-au adoptat Normele privind autorizarea asigurătorilor pentru încheierea asigurării obligatorii a locuinţelor împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren sau inundaţiilor,

preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor emite următorul ordin:

Art. 1. -Incepând cu data publicării prezentului ordin se pun în aplicare Normele privind autorizarea asigurătorilor pentru încheierea asigurării obligatorii a locuinţelor împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren sau inundaţiilor, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Direcţiile de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor asigură ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,

Angela Toncescu

ANEXA

NORME

privind autorizarea asigurătorilor pentru încheierea asigurării obligatorii a locuinţelor împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren sau inundaţiilor

Art. 1. - (1) Asigurătorii pot încheia asigurarea obligatorie a locuinţelor împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren sau inundaţiilor, dacă sunt autorizaţi pentru desfăşurarea activităţii de asigurare, în conformitate cu prevederile Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare, şi dacă îndeplinesc cumulativ următoarele criterii:

a) sunt autorizaţi pentru subscrierea riscurilor de incendiu şi alte calamităţi naturale prevăzute în anexa nr. 1, lit. B clasa 8, la Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare;

b) sunt autorizaţi pentru subscrierea riscurilor de catastrofe naturale, potrivit Ordinului preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 4/2002 pentru punerea în aplicare a Normelor prudenţiale privind acoperirea riscurilor de catastrofe naturale;

c) vor deveni acţionari ai Pool-ului de Asigurare împotriva Dezastrelor Naturale, denumit în continuare PAID;

d) nu se află într-o situaţie de redresare financiară sau faliment prevăzută de legislaţia specială din domeniul asigurărilor;

e) nu li s-au limitat sau interzis operaţiunile şi nici nu li s-a retras autorizaţia conform art. 39 din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare în ultimii 2 ani;

f) dispun de o reţea teritorială formată dintr-o unitate, sucursală ori agenţie înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului în fiecare judeţ şi în municipiul Bucureşti, cu excepţia judeţului Ilfov, sau cel puţin un contract de mandat cu un intermediar în asigurări persoană juridică care să îi reprezinte în teritoriu pentru activitatea de încheiere a asigurărilor obligatorii pentru locuinţe. Asigurătorii trebuie să facă dovada că intermediarii menţionaţi mai sus îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Legii nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi că dispun în orice moment de aceleaşi mijloace de desfăşurare a activităţii de contractare şi gestiune a asigurărilor obligatorii pentru locuinţe ca şi unităţile/subunităţile unui asigurător, dotare tehnică corespunzătoare, în conformitate cu prevederile lit. h);

g) pentru fiecare unitate teritorială pe care o deţin dispun de personal specializat pentru activitatea de constatare şi evaluare a daunelor, precum şi pentru activitatea de plată a despăgubirilor, în baza unui contract individual de muncă sau a unui contract de mandat;

h) dispun, atât pentru sediul central, cât şi pentru subunităţi, de o dotare cu tehnică de calcul şi software adecvate şi de personal care să permită contractarea asigurării obligatorii a locuinţelor, ţinerea unor evidenţe detaliate privind încheierea, derularea şi încetarea asigurării, daunele plătite şi rezervele constituite şi transmiterea în format electronic a acestor informaţii către baza de date administrată de PAID;

i) asigurătorii care au fost autorizaţi de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor să încheie asigurarea obligatorie a locuinţelor pot desfăşura această activitate prin intermediari numai la:

1. sediile principale sau secundare ale asigurătorilor ori, după caz, ale agenţilor de asigurare persoane juridice ori ale agenţilor de asigurare subordonaţi;

2. sediile principale sau secundare ale brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare ori, după caz, ale asistenţilor în brokeraj persoane juridice;

3. sediile principale sau secundare ale asiguraţilor ori ale potenţialilor asiguraţi persoane juridice;

4. domiciliul sau, după caz, reşedinţa asiguraţilor ori a potenţialilor asiguraţi persoane fizice;

5. domiciliul sau, după caz, reşedinţa agenţilor de asigurare ori asistenţilor în brokeraj persoane fizice.

(2) Condiţiile pentru încheierea asigurării obligatorii a locuinţelor, prevăzute la alin. (1), trebuie îndeplinite pe toată perioada de valabilitate a autorizării de către asigurătorii autorizaţi pentru încheierea acestei asigurări.

(3) Asigurătorii care au fost autorizaţi să încheie asigurarea obligatorie a locuinţelor îşi asumă răspunderea pentru toate poliţele de asigurare împotriva dezastrelor naturale, denumite în continuare PAD, distribuite intermediarilor în asigurări, inclusiv pentru erorile sau omisiunile de redactare a poliţelor.

Art. 2. -In vederea autorizării pentru încheierea asigurării obligatorii a locuinţelor, asigurătorii solicitanţi trebuie să depună o cerere la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, împreună cu o documentaţie care cuprinde următoarele:

a) documentaţia din care să rezulte îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a), b) şi c);

b) lista unităţilor teritoriale ale asigurătorului şi/sau a sediilor aparţinând persoanelor juridice, cu care asigurătorul are încheiate contracte de mandat pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. f) şi g), însoţită de actele doveditoare, eliberate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, care atestă existenţa acestor unităţi teritoriale şi de contractele de intermediere, acolo unde este cazul, pentru asigurătorii care solicită autorizarea pentru încheierea asigurării obligatorii a locuinţelor;

c) pentru fiecare unitate teritorială pe care o deţin se prezintă, sub semnătura conducătorului societăţii, lista personalului specializat în activitatea de constatare şi evaluare a daunelor, structura de lucru necesară efectuării plăţilor de despăgubiri, precum şi alte informaţii utile, centralizate, conform modelului prezentat în anexă;

d) declaraţia conducătorului societăţii, precum şi a conducătorului compartimentului de specialitate, cu privire la îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. h); în cazurile în care activitatea de încheiere a asigurării obligatorii a locuinţelor se desfăşoară şi prin intermediari autorizaţi, documentaţia va cuprinde în completare şi copiile declaraţiilor intermediarilor privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. h) pentru zonele în care asigurătorul nu deţine unităţi proprii;

Art. 3. - (1) Cererile de autorizare pentru încheierea asigurării obligatorii a locuinţelor, însoţite de documentaţia aferentă, se soluţionează în termen de 30 de zile de la înregistrarea acestora la registratura Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.

(2) Dacă în urma analizării documentaţiei depuse rezultă că aceasta nu respectă cerinţele prevăzute prin dispoziţiile art. 1, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor poate dispune respingerea sau amânarea deciziei de acordare a autorizaţiei, până la clarificarea tuturor aspectelor relevante.

Art. 4. - Asigurătorii autorizaţi să încheie asigurarea obligatorie a locuinţelor au obligaţia să transmită Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, în termen de 30 de zile de la data autorizării, copiile documentelor care atestă asocierea la PAID, inclusiv extrasul din hotărârea adunării generale a acţionarilor sau, după caz, a consiliului de administraţie, precum şi dovada privind vărsarea integrală a capitalului social.

Art. 5. - (1) Pentru activitatea de constatare şi evaluare a daunelor, asigurătorii au obligaţia să dispună de personal specializat (propriu sau împuternicit) în acest scop, care să acţioneze în numele acestora, şi cu care asigurătorii au încheiat contract de muncă ori de mandat.

(2) Persoana juridică împuternicită pentru desfăşurarea activităţii de constatare şi evaluare a prejudiciilor pentru locuinţe poate acţiona în numele mai multor asigurători autorizaţi să încheie asigurarea obligatorie a locuinţelor, în baza unor contracte încheiate cu aceştia.

(3) Asigurătorii autorizaţi să încheie asigurarea obligatorie a locuinţelor rămân direct şi nemijlocit răspunzători faţă de beneficiarii PAD, chiar dacă activitatea de constatare şi evaluare a prejudiciilor pentru locuinţe se face prin intermediul unor persoane împuternicite.

Art. 6. - (1) Asigurătorii care eliberează PAD au obligaţia de a transmite către baza de date administrată de PAID informaţii complete privind poliţele de asigurare, încheiate direct sau prin intermediari.

(2) Asigurătorii care eliberează PAD sunt obligaţi să transmită către baza de date administrată de PAID, prin sistem informatic, utilizând un mediu de comunicare electronică, toate informaţiile privind încheierea asigurării obligatorii a locuinţelor şi data de încetare a valabilităţii sau de reziliere a documentelor de asigurare, precum şi informaţii cu privire la prejudiciile înregistrate în baza PAD, ca urmare a unor dezastre naturale produse pe parcursul derulării contractului de asigurare.

Art. 7. -Anexa face parte integrantă din prezentele norme.

ANEXA la norme

- faţă -

Antet asigurător

REŢEAUA TERITORIALĂ ŞI PERSONALUL SPECIALIZAT SAU MANDATAT DE ASIGURĂTOR

pentru activitatea de constatare şi evaluare a daunelor

Nr. crt.

Judeţe

Structura proprie de lucru

Persoana autorizată

Unităţile proprii1)

Datele de identificare2)

Personalul specializat3)

Denumirea/ Numele4)

Datele de identificare5)

1

Alba

2

Arad

3

Argeş

4

Bacău

5

Bihor

6

Bistriţa- Năsăud

7

Botoşani

8

Braşov

9

Brăila

10

Bucureşti

11

Buzău

12

Caraş- Severin

13

Cluj

14

Călăraşi

15

Constanţa

16

Covasna

17

Dâmboviţa

18

Dolj

19

Galaţi

20

Giurgiu

21

Gorj

22

Harghita

23

Hunedoara

24

Ialomiţa

25

Iaşi

Nr. crt.

Judeţe

Structura proprie de lucru

Persoana autorizată

Unităţile proprii1)

Datele de identificare2)

Personalul specializat3)

Denumirea/ Numele4)

Datele de identificare5)

26

Maramureş

27

Mehedinţi

28

Mureş

29

Neamţ

30

Olt

31

Prahova

32

Satu Mare

33

Sălaj

34

Sibiu

35

Suceava

36

Teleorman

37

Timiş

38

Tulcea

39

Vaslui

40

Vâlcea

41

Vrancea

Sub sancţiunile prevăzute de art. 215 şi 292 din Codul penal, declar pe propria răspundere că informaţiile raportate sunt reale, concrete şi complete.

Semnătura autorizată

...................................

(ştampila asigurătorului)

- verso -

Coloana „Structura proprie de lucru" va conţine:

1) toate sucursalele şi/sau agenţiile asigurătorului pentru fiecare judeţ, completate în coloana „Unităţile proprii", acolo unde este cazul;

2) adresa, numerele de telefon (fix, mobil) şi fax, precum şi adresa de e-mail ale fiecărei sucursale şi/sau agenţii a asigurătorului din fiecare judeţ, completate în coloana „Datele de identificare", acolo unde este cazul;

3) numele şi prenumele/denumirea persoanelor angajate ale societăţii sau mandatate de către societate, specializate în activitatea de constatare şi evaluare a daunelor, funcţia persoanelor, precum şi specialitatea, pentru fiecare dintre sucursalele/agenţiile/intermediarii mandataţi ai asigurătorului, completate în coloana „Personalul specializat".

Coloana „Persoana autorizată" va conţine:

4) numele sau denumirea persoanei autorizate cu care asigurătorul are contract de mandat pentru desfăşurarea activităţii de încheiere a asigurării obligatorii a locuinţelor din fiecare judeţ;

5) adresa, numerele de telefon (fix, mobil) şi fax, precum şi adresa de e-mail ale fiecărei persoane autorizate.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 23/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 23 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu