ORDIN Nr. 2241
din 22 iulie 2008
pentru aprobarea listelor de
cheltuieli eligibile pentru proiectele finantate in cadrul operatiunii 3.1.4
„Sustinerea conectarii scolilor la broadband" din domeniul major de
interventie 3.1 „Sustinerea utilizarii tehnologiei informatiei si
comunicatiilor" si in cadrul operatiunilor din domeniul major de
interventie 3.2 „Dezvoltarea si cresterea eficientei serviciilor publice
electronice", axa prioritara 3 „Tehnologia informatiei si comunicatiilor
pentru sectoarele privat si public" din cadrul Programului operational
sectorial „Cresterea competitivitatii economice" (POS CCE) 2007-2013
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 562 din 25 iulie 2008
In temeiul art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi
Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 13 din
Hotărârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a
cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele
operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare,
având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.
759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul
operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi
completările ulterioare,
ministrul economiei şi finanţelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă listele de cheltuieli eligibile
pentru proiectele finanţate în cadrul operaţiunii 3.1.4 „Susţinerea conectării
şcolilor la broadband" din domeniul major de intervenţie 3.1 „Susţinerea
utilizării tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor"şi în cadrul operaţiunilor
din domeniul major de intervenţie 3.2 „Dezvoltarea şi creşterea eficienţei
serviciilor publice electronice", axa prioritară 3 „Tehnologia informaţiei
şi comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public" din cadrul
Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice"
(POS CCE) 2007-2013, prevăzute în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă
din prezentul ordin.
Art. 2. - Cheltuielile
eligibile pentru operaţiunile menţionate la art. 1 vor respecta prevederile
prezentului ordin, ale Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de
eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările
şi completările ulterioare.
Art. 3. - (1) Pentru a fi eligibile pentru finanţarea în
cadrul operaţiunilor menţionate la art. 1, toate cheltuielile trebuie să facă
parte din categoriile de cheltuieli menţionate în prezentul ordin, să
corespundă obiectivelor axei prioritare 3 „Tehnologia informaţiei şi
comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public" şi să fie coerente cu
obiectivele şi rezultatele proiectelor propuse spre finanţare.
(2) Procedurile de achiziţie derulate pentru efectuarea
cheltuielilor eligibile trebuie să fie în conformitate cu prevederile legale în
vigoare privind achiziţiile publice.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României Partea I.
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXA Nr. 1
LISTA
de cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate
în cadrul operaţiunii 3.1.4 „Susţinerea conectării şcolilor la broadband" din domeniul major
de intervenţie 3.1 „Susţinerea utilizării tehnologiei informaţiei şi
comunicaţiilor", axa prioritară 3 „Tehnologia
informaţiei şi comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public" din cadrul Programului operaţional
sectorial „Creşterea competitivităţii economice" (POS CCE) 2007-2013
1. Cheltuieli cu servicii de
consultanţă
1.1. Cheltuieli cu servicii de
consultanţă pentru elaborarea proiectului tehnic, studiului de fezabilitate,
conform cerinţelor din Ghidul solicitantului
1.2. Cheltuieli cu servicii de consultanţă în
domeniul managementului proiectului
2. Cheltuieli pentru avize, acorduri,
autorizaţii
2.1. Cheltuieli pentru obţinerea acordurilor, avizelor
şi autorizaţiilor aferente activităţilor eligibile ale operaţiunii, inclusiv
elaborarea documentaţiilor necesare
3. Cheltuieli pentru achiziţionarea de echipamente TIC
3.1. Cheltuieli pentru
achiziţionarea de servere, calculatoare tip desktop/portabile, monitoare,
echipamente de reţea, dispozitive
pentru conectare, echipamente periferice, justificate din punctul de vedere al
implementării proiectului
3.2. Cheltuieli de instalare,
configurare, dacă este cazul şi dacă nu sunt cuprinse în preţul de achiziţie al
echipamentelor
4. Cheltuieli pentru dotări
4.1. Cheltuieli pentru dotări care pot intra în
categoria mijloacelor fixe şi/sau obiectelor de inventar, care nu intră în
categoria de cheltuieli de la pct. 3, necesare pentru şi în legătură directă cu
implementarea proiectului
4.2. Cheltuieli de instalare, dacă este cazul şi dacă
nu sunt cuprinse în preţul de achiziţie al dotărilor
5. Cheltuieli pentru achiziţionarea de aplicaţii
informatice şi licenţe
5.1. Cheltuieli pentru achiziţionarea licenţelor
software pentru server, licenţelor software necesare operării calculatoarelor
personale tip desktop/portabile, licenţelor software pentru pachetele tip
office şi soluţiilor de securitate software
5.2. Cheltuieli pentru achiziţionarea aplicaţiei
software de monitorizare a reţelei
6. Cheltuieli pentru conectarea la infrastructura
broadband, exclusiv plata abonamentului
7. Cheltuieli pentru realizarea şi configurarea
reţelei LAN necesare pentru funcţionarea proiectului (doar în interiorul
clădirii/clădirilor unde se implementează proiectul)
8. Cheltuieli pentru organizarea de cursuri de
formare profesională specifică
8.1. Cheltuieli legate de
pregătirea personalului care va gestiona/asigura mentenanţa şi securitatea
reţelei de comunicaţii electronice
8.2. Cheltuieli legate de pregătirea personalului
(cadre didactice) care va utiliza reţeaua de comunicaţii electronice
9. Cheltuieli pentru auditare intermediară/finală a
proiectului 9.1. Cheltuieli cu servicii de auditare intermediară şi finală pentru proiect, inclusiv auditarea
securităţii reţelei şi aplicaţiei software de monitorizare
10. Cheltuieli de informare şi publicitate pentru proiect
11. Cheltuieli necesare pentru realizarea achiziţiilor
publice (inclusiv servicii de asistenţă juridică în scopul elaborării
documentaţiei de atribuire şi/sau al aplicării procedurilor de atribuire a
contractelor de achiziţie publică)
12. Cheltuieli aferente managementului de proiect,
dacă nu au fost acoperite în cadrul cheltuielilor de la pct. 1.2
12.1. Cheltuieli salariale cu personalul contractual
12.2. Cheltuieli de deplasare
12.3. Transport de bunuri
12.4. Birotică
12.5. Achiziţia de echipamente
TIC
ANEXA Nr. 2
LISTA
de cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate
în cadrul operaţiunilor din domeniul major de intervenţie 3.2 „Dezvoltarea şi creşterea
eficienţei serviciilor publice electronice", axa prioritară 3 „Tehnologia
informaţiei şi
comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public, din cadrul Programului
operaţional sectorial „Creşterea
competitivităţii economice" (POS CCE) 2007-2013
1. Cheltuieli cu servicii de consultanţă
1.1. Cheltuieli cu servicii de consultanţă pentru elaborarea proiectului tehnic, studiului de fezabilitate,
conform cerinţelor din Ghidul solicitantului
1.2. Cheltuieli cu servicii de consultanţă în
domeniul managementului proiectului
2. Cheltuieli pentru avize, acorduri, autorizaţii
2.1. Cheltuieli pentru
obţinerea acordurilor, avizelor şi autorizaţiilor aferente activităţilor
eligibile ale operaţiunii, inclusiv elaborarea documentaţiilor necesare
3. Cheltuieli pentru achiziţionarea de echipamente TIC
3.1. Cheltuieli pentru achiziţionarea de servere,
calculatoare tip desktop/portabile, monitoare, echipamente de reţea,
dispozitive pentru conectare, echipamente periferice, justificate din punctul
de vedere al implementării proiectului
3.2. Cheltuieli de instalare, configurare, dacă este
cazul şi dacă nu sunt cuprinse în preţul de achiziţie al echipamentelor
4. Cheltuieli pentru dotări
4.1. Cheltuieli pentru dotări care pot intra în
categoria mijloacelor fixe şi/sau obiectelor de inventar, care nu intră în
categoria de cheltuieli de la pct. 3, necesare pentru şi în legătură directă cu
implementarea proiectului
4.2. Cheltuieli de instalare, dacă este cazul şi dacă
nu sunt cuprinse în preţul de achiziţie al dotărilor
5. Cheltuieli pentru achiziţionarea de aplicaţii
informatice şi licenţe
5.1. Cheltuieli pentru
achiziţionarea aplicaţiilor software/licenţelor necesare implementării
proiectului, inclusiv a soluţiilor de securitate software
5.2. Cheltuieli pentru achiziţionarea de aplicaţii
informatice (pentru realizarea cărora poate fi necesară parcurgerea
următoarelor etape: analiza cerinţelor, proiectare, implementare şi testare)
5.3. Cheltuieli pentru dezvoltarea conţinutului
digital iniţial necesar pentru implementarea proiectului
5.4. Cheltuieli pentru configurarea şi implementarea
bazelor de date, migrarea şi integrarea diverselor structuri de date existente,
dacă acestea nu au fost acoperite în cadrul cheltuielilor de la pct. 5.2
5.5. Cheltuieli pentru realizarea unui website/portal
(dacă acestea nu au fost acoperite în cadrul cheltuielilor de la pct. 5.2) şi
pentru achiziţionarea numelui de domeniu pentru acest website
5.6. Cheltuieli pentru achiziţionarea şi implementarea
de soluţii de semnătură electronică şi plată electronică
6. Cheltuieli pentru conectarea la infrastructura
broadband
7. Cheltuieli pentru realizarea şi configurarea
reţelei LAN necesare pentru funcţionarea proiectului (doar în interiorul
clădirii/clădirilor unde se implementează proiectul)
8. Cheltuieli pentru organizarea de cursuri de
formare profesională specifică
8.1. Cheltuieli legate de pregătirea personalului care
va utiliza produsele software implementate
8.2. Cheltuieli legate de pregătirea personalului care
va asigura mentenanţa soluţiei, dacă acesta este angajat al beneficiarului
9. Cheltuieli pentru auditare
intermediară/finală a proiectului 9.1. Cheltuieli cu servicii de auditare
intermediară şi finală pentru
proiect, inclusiv auditarea securităţii aplicaţiei informatice
10. Cheltuieli de informare şi publicitate pentru
proiect
11. Cheltuieli necesare pentru
realizarea achiziţiilor publice (inclusiv servicii de asistenţă juridică în
scopul elaborării documentaţiei de atribuire şi/sau al aplicării procedurilor
de atribuire a contractelor de achiziţie publică)
12. Cheltuieli aferente managementului de proiect, dacă nu au fost acoperite în cadrul cheltuielilor de la pct.
1.2
12.1. Cheltuieli salariale cu personalul contractual
12.2. Cheltuieli de deplasare
12.3. Transport de bunuri
12.4. Birotică
12.5. Achiziţia de echipamente TIC