ORDIN Nr. 2221
din 22 decembrie 2006
pentru aprobarea
Instructiunilor de aplicare a masurilor de simplificare cu privire la
transferuri si achizitii intracomunitare asimilate, prevazute la art. 128 alin.
(10) si art. 130 1 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul
fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare,in ceea ce priveste operatiunile
pluripartite din Comunitate, legate de lucrari asupra bunurilor mobile
corporale
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 1045 din 29 decembrie 2006
In temeiul art. 11 alin. (5)
din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în baza prevederilor art.
128 alin. (10) şi ale art. 1301 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificările şi completările
ulterioare,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă
Instrucţiunile de aplicare a măsurilor de simplificare cu privire la
transferuri şi achiziţii intracomunitare asimilate, prevăzute la art. 128 alin.
(10) şi art. 1301
alin. (2) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările
şi completările ulterioare, în ceea ce priveşte operaţiunile pluripartite din
Comunitate, legate de lucrări asupra bunurilor mobile corporale, prevăzute în
anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Măsurile de simplificare prevăzute în anexă
au fost implementate ca urmare a unui acord între statele membre şi Comisia
Europeană, pentru a evita ca operatorii economici implicaţi în operaţiuni
multilaterale/pluripartite în cadrul Comunităţii, legate de lucrări asupra
bunurilor mobile corporale, să se înregistreze în scopuri de TVA în mai multe
state membre.
Art. 3. - (1) Pentru a putea fi aplicate măsurile de
simplificare trebuie îndeplinite cumulativ următoarele condiţii în orice
situaţie:
a) contractorul principal:
1. este înregistrat în statul
său membru în scopuri de TVA;
2. nu are un cod de înregistrare în scopuri de TVA în
statul membru în care sunt realizate efectiv lucrările asupra bunurilor mobile
corporale;
3. transmite codul său de înregistrare în scopuri de
TVA părţii/părţilor cocontractante;
b) ceilalţi operatori economici implicaţi sunt
persoane impozabile din perspectiva TVA şi produsele prelucrate se vor întoarce
în statul membru al contractorului principal;
c) celălalt stat membru sau celelalte state membre
implicate acceptă aplicarea simplificării.
(2) In scopul aplicării măsurilor de simplificare, nu
se consideră loc de sosire locul unei opriri provizorii în vederea efectuării
anumitor lucrări asupra bunurilor, dar se va considera că locul de sosire este
întotdeauna statul membru al contractorului principal.
(3) Prezentul ordin prevede şi tratamentul fiscal
aplicabil în situaţia în care statele membre implicate în astfel de tranzacţii
nu aplică măsuri de simplificare.
Art. 4. - Referirile la Codul fiscal din cuprinsul instrucţiunilor prevăzute în anexă reprezintă trimiteri la
titlul VI „Taxa pe valoarea
adăugată" al Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 5. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 6. - Prezentul ordin intră în vigoare la data de 1
ianuarie 2007.
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
*) Anexa este reprodusă în facsimil.
ANEXĂ
INSTRUCŢIUNI
de aplicare a măsurilor de simplificare cu privire la
transferuri şi achiziţii intracomunitare asimilate,prevăzute la art. 128 alin.
(10) şi art. 1301
alin. (2) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal,cu modificările
şi completările ulterioare, în ceea ce priveşte operaţiunile pluripartite din
Comunitate,legate de lucrări asupra bunurilor mobile corporale
Cazuri în care se aplică măsurile de simplificare
Art. 1. PRIMUL CAZ: PREZENTARE
(1) O persoană impozabilă înregistrată în scopuri de
TVA în statul membru 2 şi numită în continuare A sau contractorul principal
cumpără bunuri de la o altă persoană impozabilă din statul membru 1, numită în
continuare B.
(2) A dispune expedierea bunurilor către altă persoană
impozabilă din statul membru 1, numită în continuare C, în vederea prelucrării.
(3) După prelucrare, bunurile sunt expediate de C din
statul membru 1 către A din statul membru 2.
(4) A furnizează lui B şi lui
C codul său de înregistrare în scopuri de TVA din statul membru 2.
statul membru
1 statul membru
2
Art. 2. Primul caz: Tratamentul fiscal din punct de
vedere al TVA fără aplicarea măsurilor de simplificare
(1) Livrarea bunurilor de la B la A: livrare ce are loc
în statul membru 1 în care începe transportul, conform
art. 132 alin. (1) lit. (a) din Codul fiscal sau conform echivalentului
acestuia din legislaţia altui stat membru, iar B, în principiu, trebuie să
aplice TVA din statul membru 1, întrucât bunurile nu se transportă direct în
statul membru 2.
(2) Executarea lucrărilor asupra bunurilor mobile
corporale de către C în beneficiul lui A, bunurile prelucrate fiind
transportate în afara statului membru 1, reprezintă o prestare de servicii ce
are loc în statul membru 2 care a acordat codul de înregistrare în scopuri de
TVA lui A, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul
fiscal sau conform echivalentului său din legislaţia altui stat membru.
(3) Atunci când, după prelucrare, produsele prelucrate
sunt transportate din statul membru 1 în statul membru
2:
a) A efectuează un transfer în statul membru 1 conform
art. 128 alin. (10) din Codul fiscal sau conform echivalentului său din
legislaţia altui stat membru, pentru care A trebuie să se înregistreze în
scopuri TVA în statul membru 1, iar acest transfer este scutit de TVA în
condiţiile art. 143 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal sau conform
echivalentului său din legislaţia altui stat membru;
b) A efectuează o achiziţie intracomunitară asimilată
în statul membru 2 conform art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau conform echivalentului său
din legislaţia altui stat membru.
Art. 3. Primul caz: Tratamentul fiscal din punct de
vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare
(1) Se consideră că B efectuează o livrare
intracomunitară de bunuri în statul membru 1, către A, în condiţiile art. 128
alin. (9) din Codul fiscal sau conform echivalentului său din legislaţia altui
stat membru, care este scutită de taxă în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. a)
din Codul fiscal sau conform echivalentului său din legislaţia altui stat
membru.
(2) Se consideră că A efectuează o achiziţie
intracomunitară de bunuri în statul membru 2 în condiţiile art. 1301 alin. (1) din Codul fiscal sau
conform echivalentului său din legislaţia altui stat
membru.
(3) Executarea de lucrări asupra bunurilor mobile
corporale de către C în beneficiul lui A, bunurile prelucrate fiind
transportate în afara statului membrul reprezintă o prestare de servicii ce are
loc în statul membru 2, care a acordat codul de .înregistrare în scopuri de TVA
lui A, cod pe care A l-a transmis lui C,conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct.
2 prima liniuţă, din Codul fiscal sau conform echivalentului său din legislaţia
altui stat membru.
(4) Transportul bunurilor prelucrate din statul membru 1 în statul membru 2 se consideră nontransfer
în statul membru 1 în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal sau
conform echivalentului său din legislaţia altui stat membru.
(5) Transportul bunurilor prelucrate din statul membru 1 în statul membru 2 nu se consideră o achiziţie intracomunitară
asimilată realizată de A în statul membru 2 în condiţiile art. 128 alin. (12)
coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit.a) din Codul fiscal, sau conform echivalentului
acestor prevederi din legislaţia altui stat membru.
Art. 4. Primul caz: Tratamentul fiscal din punct de
vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare, în ipoteza în care
România este statul membru 1
(1) Se consideră că B efectuează o livrare
intracomunitară de bunuri în România, prevăzută la art. 128 alin. (9) din Codul
fiscal, scutită de taxă în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. a) din Codul
fiscal. Pentru a beneficia de scutire pentru livrarea intracomunitară de bunuri,
B trebuie să demonstreze că produsele prelucrate au
fost transportate din România în statul membru 2.
(2) Executarea de lucrări asupra bunurilor mobile
corporale de către C în beneficiul lui A, bunurile prelucrate fiind
transportate în afara României, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în
statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A,
cod pe care A l-a transmis lui C, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2
prima liniuţă din Codul fiscal. Pentru aplicarea măsurilor de simplificare, C
are obligaţia de a ţine un registru pentru bunurile
primite.
(3) Transportul produselor prelucrate realizat de A din
România în statul membru 2 se consideră nontransfer în România în condiţiile
art. 128 alin. (12) din Codul fiscal.
Art. 5. Primul caz: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare, în ipoteza
în care România este statul membru 2
(1) Se consideră că A efectuează o achiziţie
intracomunitară de bunuri în România în condiţiile art. 1301 alin. (1) din Codul fiscal, la
data la care bunurile sunt puse la dispoziţia
lui A de către B în statul membru 1 şi se supune aceloraşi reguli şi
formalităţi ca şi achiziţia intracomunitară
obişnuită, dar transportul produselor prelucrate efectuat de către A din statul
membru 1 în România nu se consideră achiziţie intracomunitară asimilată în
România în condiţiile art. 128 alin. (12) şi art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul
fiscal. A trebuie să înregistreze mişcarea bunurilor de la B la C în registrul său de nontransferuri
în România, precum şi primirea bunurilor prelucrate de
la C.
(2) Executarea de lucrări asupra bunurilor mobile
corporale de către C în beneficiul lui A, produsele prelucrate fiind transportate
din statul membru 1 în România, are loc în România conform art. 133 alin. (2)
lit. h) pct. 2 prima liniuţă, din Codul fiscal.
Art. 6. CAZUL DOI: PREZENTARE
(1) O persoană impozabilă înregistrată în scopuri de
TVA în statul membru 2 şi numită în continuare A sau contractor principal,
cumpără bunuri de la o altă persoană impozabilă din statul membru 1 numită în
continuare B.
(2) A dispune expedierea bunurilor către altă persoană
impozabilă din statul membru 3, numită în continuare C, în vederea prelucrării.
(3) După prelucrare, produsele prelucrate sunt
expediate de la C din statul membru 3 către A, aflată în statul membru 2.
(4) A furnizează lui B şi C codul său de înregistrare
în scopuri de TVA din statul membru 2.
Transport de bunuri prelucrate
Art. 7. Cazul doi: Tratamentul fiscal din punct de
vedere al TVA fără aplicarea măsurilor de simplificare
(1) Livrarea de bunuri de la B către A are loc în
statul membru 1, din care începe transportul, conform art. 132 alin. (1) lit.
a) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat
membru. Această livrare intracomunitară este scutită de taxă, conform art. 143 alin. (2) lit. a) din Codul
fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(2) A efectuează o achiziţie intracomunitară ce are
loc în statul membru 3 conform art. 1321 alin. (1) din Codul fiscal sau
echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, iar pentru aceasta A
trebuie să se înregistreze în scopuri de TVA în statul membru 3.
(3) Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile
corporale de către C în beneficiul lui A, bunurile prelucrate fiind
transportate în afara statului membru 3, reprezintă o prestare de servicii ce
are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de
TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui C, conform art. 133 alin. (2) lit. h)
pct. 2 prima liniuţă, din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din
legislaţia altui stat membru.
(4) Atunci când, după prelucrare produsele prelucrate
se transportă din statul membru 3 în statul membru 2:
a) A efectuează un transfer din statul membru 3 în
statul membru 2 conform art. 128 alin. (10) din Codul fiscal sau echivalentului
acestuia din legislaţia altui stat membru, iar pentru acesta A trebuie să se
înregistreze în scopuri de TVA în statul membru 3. Acest transfer este scutit
de taxă, în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal, sau
echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru;
b) A efectuează o achiziţie intracomunitară asimilată
în statul membru 2 conform art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau
echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
Art. 8. Cazul doi: Tratamentul fiscal din punct de
vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare
(1) Se consideră că B efectuează o livrare
intracomunitară de bunuri din statul membrul, către A din statul membru 2 în
condiţiile art. 128 alin. (9) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din
legislaţia altui stat membru. Această livrare este scutită de taxă în
condiţiile art. 143 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului
acestuia din legislaţia altui stat membru.
(2) Se consideră că A efectuează o achiziţie
intracomunitară de bunuri în statul membru 2 în condiţiile art. 1301 alin. (1) din Codul fiscal sau
echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(3) Efectuarea de lucrări
asupra bunurilor mobile corporale de către C în beneficiul lui A, bunurile
prelucrate fiind transportate în afara statului membru 3 reprezintă o prestare
de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare
în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui C,conform art. 133
alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal, sau echivalentului
acestuia din legislaţia altui stat membru.
(4) Transportul de bunuri efectuat de către A din
statul membru 1 în statul membru 3 se consideră nontransfer în statul membru 1
în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia
din legislaţia altui stat membru.
(5) Transportul de bunuri efectuat de către A din
statul membru 1 în statul membru 3 nu se consideră o achiziţie intracomunitară
asimilată în statul membru 3 în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu
art. 1301 alin. (2)
lit.a) din Codul fiscal sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat
membru.
(6) Transportul produselor
prelucrate efectuat de către A din statul membru 3 în statul membru 2 se
consideră nontransfer în statul membru 3 în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal sau
echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(7) Transportul produselor
prelucrate efectuat de către A din statul membru 3 în statul membru 2 nu se consideră o achiziţie intracomunitară
asimilată în statul membru 2
în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal,
sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat
membru.
Art. 9. Cazul doi: Tratamentul fiscal din punct de
vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare, în ipoteza în care
România este statul membru 1
(1) B efectuează o livrare intracomunitară de bunuri
în România conform art. 128 alin. (9) din Codul fiscal, scutită de taxă în
condiţiile art. 143 alin. (2) lit. (a) din Codul fiscal. B trebuie să
demonstreze, printre altele, că bunurile au părăsit România.
(2) Expedierea bunurilor de
către A în statul membru 3 se consideră un nontransfer în România în condiţiile
art. 128 alin. (12) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din
legislaţia altui stat membru.
Art. 10. Cazul doi: Tratamentul fiscal din punct de
vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de
simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 3
(1) Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile
corporale de către C în beneficiul lui A, bunurile prelucrate fiind
transportate din România în statul membru 2, are loc în statul membru 2, care a
acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a
transmis lui C, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din
Codul fiscal. Pentru aplicarea măsurilor de simplificare, C are obligaţia de a
ţine un registru pentru bunurile primite.
(2) Transportul de bunuri efectuat de către A din
statul membru 1 în România nu se consideră achiziţie intracomunitară asimilată
în România în condiţiile art.128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
(3) Transportul produselor
prelucrate efectuat de către A din România în statul membru 2 se consideră
nontransfer în România în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal.
Art. 11. Cazul doi: Tratamentul fiscal din punct de
vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de
simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 2
(1) Se consideră că A efectuează o achiziţie
intracomunitară de bunuri în România în condiţiile art. 1321 alin. (1) din Codul fiscal.
Achiziţia intracomunitară efectuată de A are loc la data la care bunurile se
transportă în statul membru 3 şi se supune aceloraşi reguli ca şi achiziţia
intracomunitară obişnuită. A trebuie să înregistreze transportul bunurilor de
la B la C în registrul său de nontransferuri în România.
(2) Efectuarea de lucrări
asupra bunurilor mobile corporale de către C pentru A, bunurile prelucrate
fiind transportate din statul membru 3 în România, reprezintă o prestare de
servicii care are loc în România, statul membru care a acordat codul de
înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui C, conform
art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal.
(3) Transportul produselor prelucrate efectuat de către
A din statul membru 3 în România nu se consideră achiziţie intracomunitară
asimilată în România în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
Art. 12. CAZUL TREI: PREZENTARE
(1) O persoană impozabilă înregistrată în scopuri de
TVA în statul membru 2 şi numită în continuare A sau contractorul principal,
expediază bunuri unei alte persoane impozabile din statul membru 1, numită în
continuare B, în vederea prelucrării.
(2) B prestează în beneficiul lui A servicii constând
în efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale.
(3) După prelucrarea de către B, produsele
semiprelucrate sunt expediate lui C din statul membru 1 în vederea prelucrării
suplimentare.
(4) După prelucrarea de către C, produsele prelucrate
se expediază de la C din statul membru 1 lui A în statul
membru 2.
(5) A le comunică lui B şi C codul său de înregistrare
în scopuri de TVA din statul membru 2.
Art. 13. Cazul trei: Tratamentul fiscal din punct de
vedere al TVA fără aplicarea măsurilor de simplificare
(1) Transportul de bunuri efectuat de către A din statul membru 2 în statul membru 1 reprezintă o
livrare intracomunitară asimilată în statul membru 2 în condiţiile art. 128
alin. (10) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui
stat membru, şi beneficiază de scutire de taxă în condiţiile art. 143 alin. (2)
lit. d) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat
membru.
(2) Transportul de bunuri efectuat de către A din
statul membru 2 în statul membru 1 reprezintă o achiziţie intracomunitară
asimilată impozabilă în statul membru 1 conform art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal,
sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, pentru aceasta A
având obligaţia de a se înregistra în scopuri de TVA în statul membru 1.
(3) Efectuarea de lucrări
asupra bunurilor mobile corporale de către B, bunurile prelucrate nefiind
transportate din statul membru 1 în statul membru 2, reprezintă o prestare de
servicii ce are loc în statul membru 1, în care lucrările sunt efectuate
conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal, sau
echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(4) Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile
corporale de către C în beneficiul lui A, bunurile prelucrate fiind
transportate în afara statului membru 1 reprezintă o prestare de servicii ce
are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de
TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui C , conform art. 133 alin. (2) lit.
h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din
legislaţia altui stat membru.
(5) Transferul de produse prelucrate efectuat de A din
statul membru 1 în statul membru 2 se consideră livrare intracomunitară
asimilată în statul membru 1 în condiţiile art. 128 alin. (10) din Codul fiscal
sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, şi care
beneficiază de scutire de taxă conform art. 143 alin. (2) lit. d) din Codul
fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru. Pentru
această operaţiune A are obligaţia de a se înregistra în scopuri de TVA în
statul membru 1.
(6) Transferul de produse prelucrate efectuat de A din
statul membru 1 în statul membru 2 reprezintă o achiziţie intracomunitară
asimilată, care este impozabilă în statul membru 2
conform art. 1301 alin. (2) lit. a) din
Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
Art. 14. Cazul trei: Tratamentul fiscal din punct de
vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare
(1) Transportul de bunuri
efectuat de către A din statul membru 2 în statul membru 1 se consideră
nontransfer de bunuri în statul membru 2 în condiţiile art. 128 alin. (12) din
Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(2) Transportul de bunuri efectuat
de către A din statul membru 2 în statul membru 1 nu se consideră achiziţie
intracomunitară asimilată în statul membru 1 în condiţiile art. 128 alin. (12)
coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, sau echivalentului acestora din
legislaţia altui stat membru.
(3) Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile
corporale de către B în beneficiul lui A, caz în care bunurile nu sunt
transportate în afara statului membru 1 se consideră prestare de servicii ce
are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de
TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui B, în condiţiile art. 133 alin. (2)
lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din
legislaţia altui stat membru. Oprirea temporară la locaţia lui C nu împiedică
îndeplinirea condiţiei ca transportul să fie efectuat către altă ţară, cu
condiţia ca B să poată demonstra că produsele prelucrate sunt transportate în
afara statului membru 1.
(4) Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile
corporale de către C în beneficiul lui A, produsele prelucrate fiind
transportate în afara statului membru 1 reprezintă o prestare de servicii ce
are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de
TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui C, în condiţiile art. 133 alin. (2)
lit. h) pct. 2 prima liniuţă, din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din
legislaţia altui stat membru.
(5) Transportul produselor prelucrate efectuat de către
A din statul membru 1 în statul membru 2 se consideră nontransfer în statul
membru 1 în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din
legislaţia altui stat membru.
(6) Transportul produselor prelucrate efectuat de către
A din statul membrul în statul membru 2 nu se consideră achiziţie
intracomunitară asimilată în statul membru 2 în condiţiile art. 128 alin. (12)
coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, sau echivalentului acestora
din legislaţia altui stat membru.
Art. 15. Cazul trei: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de
simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 1
(1) Transportul bunurilor efectuat de către A din
statul membru 2 în România nu se consideră achiziţie intracomunitară asimilată
în România în condiţiile art.128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
(2) Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile
corporale de către B din România în beneficiul lui A, bunurile prelucrate fiind
transportate la sediul lui C din România, reprezintă o prestare de servicii ce
are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de
TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui B , conform art. 133 alin. (2) lit.
h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal. Oprirea temporară la locaţia lui C nu
împiedică îndeplinirea condiţiei ca transportul să fie efectuat către altă ţară
decât cea în care bunurile sunt prelucrate, cu condiţia ca B să poată demonstra
că produsele prelucrate sunt transportate în afara României. Pentru aplicarea
măsurilor de simplificare, B are obligaţia de a ţine un registru pentru
bunurile primite.
(3) Efectuarea de
lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către C în beneficiul lui A,
bunurile prelucrate fiind transportate în afara României, reprezintă o prestare
de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare
în scopuri de TVA al lui A, cod pe care A l-a transmis lui C, conform art. 133
alin. (2), lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal. Aplicarea măsurilor
de simplificare este condiţionată în acest caz de ţinerea registrului de bunuri
primite de către C.
(4) Transportul
bunurilor efectuat de către A din România în statul membru 2 se consideră
nontransfer în România în condiţiile art. 128 alin.
(12) din Codul fiscal.
Art. 16. Cazul trei: Tratamentul fiscal din punct de
vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare, în ipoteza în care
România este statul membru 2
(1) Transportul de bunuri efectuat de către A din
România în statul membru 1 se consideră nontransfer în România în condiţiile
art. 128 alin. (12) din Codul fiscal. A trebuie să ţină o evidenţă a
nontransferurilor, prin ţinerea unui registru în care să fie înregistrate toate transporturile de bunuri, inclusiv
transportul produselor semiprelucrate de la locaţia lui B la locaţia lui C.
(2) Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile
corporale de către B în beneficiul lui A, bunurile prelucrate nefiind
transportate în afara statului membru 1 după prelucrare, ci după o prelucrare
ulterioară, are loc în România, statul membru care a acordat codul de
înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui B, conform
art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal..
(3) Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile
corporale de către C în beneficiul lui A, bunurile prelucrate fiind
transportate din statul membru 1 în România reprezintă o prestare de servicii
care are loc în România, statul membru care a acordat codul de înregistrare în
scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui C, conform art. 133 alin.
(2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal.
(4) Transportul bunurilor efectuat de către A din
statul membru 1 în România nu se consideră achiziţie intracomunitară asimilată
în România în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
Art. 17. CAZUL PATRU: PREZENTARE
(1) O persoană impozabilă înregistrată în scopuri de
TVA în statul membru 2 şi numită în continuare A sau contractor principal,
furnizează bunuri altei persoane impozabile din statul membru 1, numită în
continuare B, în vederea prelucrării.
(2) B prestează servicii ce constau în efectuarea de
lucrări asupra bunurilor mobile corporale în beneficiul lui A.
(3) După prelucrare de către B, produsele
semiprelucrate sunt expediate către C în statul membru 3 pentru prelucrare
suplimentară.
(4) După prelucrare de către C, produsele prelucrate
sunt expediate de la C din statul membru 3 către A din statul membru 2.
(5) A le comunică lui B şi C codul său de înregistrare
în scopuri de TVA din statul membru 2.
Art. 18. Cazul patru: Tratamentul fiscal din punct
de vedere al TVA fără aplicarea măsurilor de simplificare
(1) Transportul de bunuri efectuat de către A din
statul membru 2 în statul membru 1 se consideră livrare intracomunitară
asimilată în statul membru 2 în condiţiile art. 128 alin. (10) din Codul fiscal
sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, operaţiune ce
beneficiază de scutire de taxă în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. d) din
Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(2) Transportul de bunuri efectuat de către A din
statul membru 2 în statul membru 1 se consideră achiziţie intracomunitară
asimilată, care este impozabilă în statul membru 1 conform art. 1301 alin. (2) din Codul fiscal sau
echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru. Pentru această
operaţiune, A are obligaţia de a se înregistra în scopuri de TVA în statul
membru 1.
(3) Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile
corporale de către B, produsele semiprelucrate fiind transportate în afara
statului membru 1 după prelucrare reprezintă o prestare de servicii care are
loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA
lui A, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul
fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(4) Transportul produselor semiprelucrate efectuat de
către A din statul membru 1 în statul membru 3 reprezintă un transfer,
respectiv o livrare intracomunitară asimilată, în statul membru 1 conform art.
128 alin. (10) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia
altui stat membru. Această operaţiune este scutită de taxă în condiţiile
art. 143 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia
altui stat membru, pentru care A are obligaţia de a se înregistra în scopuri de
TVA în statul membru 1.
(5) Transportul produselor semiprelucrate efectuat de către A din statul membru 1 în statul membru 3
reprezintă o achiziţie intracomunitară asimilată impozabilă în statul membru 3
conform art. 1301
alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia
altui stat membru, operaţiune pentru care A are obligaţia de a se înregistra în
scopuri de TVA în statul membru 3.
(6) Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile
corporale de către C în beneficiul lui A, produsele prelucrate fiind
transportate în afara statului membru 3, reprezintă o prestare de servicii ce
are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de
TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui C, conform art. 133 alin. (2) lit. h)
pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din
legislaţia altui stat membru.
(7) Transportul produselor prelucrate din statul
membru 3 în statul membru 2 reprezintă o livrare intracomunitară asimilată
(transfer) în statul membru 3 în condiţiile art. 128 alin. (10) din Codul
fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, operaţiune
ce beneficiază de scutire de taxă în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. (d) din
Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru,
pentru care A are obligaţia de a se înregistra în
scopuri de TVA în statul membru 3.
(8) Transportul produselor prelucrate efectuat de către
A din statul membru 3 în statul membru 2 reprezintă o achiziţie intracomunitară
asimilată taxabila în statul membru 2 conform art. 1301 alin. (2) lit.
a) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat
membru.
Art. 19. Cazul patru: Tratamentul fiscal din punct
de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare
(1) Transportul de bunuri efectuat de către A din
statul membru 2 în statul membru 1 se consideră nontransfer în statul membru 2
în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia
din legislaţia altui stat membru.
(2) Transportul de bunuri efectuat de către A din
statul membru 2 în statul membru 1 nu se consideră achiziţie intracomunitară
asimilată în statul membru 1 în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu
art. 1301 alin. (2)
lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat
membru.
(3) Efectuarea de lucrări
asupra bunurilor mobile corporale de către B în beneficiul lui A, prin care produsele
semiprelucrate se transportă în afara statului membru 1 după prelucrare,
reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat
codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui B, în condiţiile art. 133 alin. (2) lit. h)
pct. 2 prima liniuţă, din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din
legislaţia altui stat membru.
(4) Transportul produselor semiprelucrate efectuat de către A din statul membru 1 în statul membru 3 se
consideră nontransfer în statul membru 1 în condiţiile art.128 alin. (12) din
Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(5) Transportul produselor semiprelucrate efectuat de către A din statul membru 1 în statul membru 3
nu se consideră achiziţie intracomunitară asimilată în statul membru 3 în
condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal
sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat
membru.
(6) Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile
corporale de către C, bunurile prelucrate fiind transportate în afara statului
membru 3 după prelucrare, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în
statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A,
cod pe care A l-a transmis lui C, în condiţiile art. 133, alin. (2) lit. h)
pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din
legislaţia altui stat membru.
(7) Transportul produselor
prelucrate efectuat de către A din statul membru 3 în statul membru 2 se
consideră nontransfer în statul membru 3 în condiţiile art. 128 alin. (12) din
Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(8) Transportul produselor
prelucrate efectuat de către A din statul membru 3 în statul membru 2 nu se
consideră achiziţie intracomunitară asimilată în statul membru 2 în condiţiile
art. 128 alin. (12) şi art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat membru.
Art. 20. Cazul patru: Tratamentul fiscal din punct
de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare, în ipoteza în care
România este statul membru 1
(1) Transportul de bunuri efectuat de A din statul
membru 2 în România nu se consideră achiziţie
intracomunitară asimilată în România în condiţiile art. 128 alin. (12)
coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
(2) Efectuarea de
lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către B în beneficiul lui A,
produsele semiprelucrate fiind transportate în afara României, reprezintă o
prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat codul de
înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui B, conform
art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal. Pentru
aplicarea măsurilor de simplificare, B are obligaţia de a ţine un registru
pentru bunurile primite.
(3) Transportul
produselor semiprelucrate efectuat de către A din România în statul membru 3 se
consideră nontransfer în România în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul
fiscal.
Art. 21. Cazul patru: Tratamentul fiscal din punct
de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare, în ipoteza în care
România este statul membru 3
(1) Transportul
produselor semiprelucrate efectuat de către A din statul membru 1 în România nu
se consideră achiziţie intracomunitară asimilată în România în condiţiile art.
128 alin. (12) şi art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
(2) Efectuarea de
lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către C în beneficiul lui A,
produsele prelucrate fiind transportate în afara României, reprezintă o
prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat codul de
înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui C, conform
art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal. Pentru
aplicarea măsurilor de simplificare, C are obligaţia de a ţine un registru
pentru bunurile primite.
(3) Transportul produselor prelucrate efectuat de către A din România în statul membru 2 după prelucrare se
consideră nontransfer în România în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul
fiscal.
Art. 22. Cazul patru: Tratamentul fiscal din punct
de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 2
(1) Transportul de bunuri efectuat de către A din
România în statul membru 1 se consideră nontransfer în România în condiţiile
art. 128 alin. (12) din Codul fiscal. A trebuie să ţină evidenţa
nontransferurilor, într-un registru în care să fie înregistrate toate
transporturile de bunuri, inclusiv transportul produselor semiprelucrate de la
locaţia lui B din statul membru 1 la locaţia lui C din statul membru 3.
(2) Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile
corporale de către B în beneficiul lui A, produsele semiprelucrate fiind
transportate în afara statului membru 1 după prelucrare, reprezintă o prestare
de servicii ce are loc în România, statul membru care a acordat codul de
înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui B, conform
art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniută din Codul fiscal.
(3) Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile
corporale de către C în beneficiul lui A, produsele prelucrate fiind
transportate în afara statului membru 3 după prelucrare, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în România,
statul membru care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod
pe care A l-a transmis lui C, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima
liniuţă din Codul fiscal.
(4) Transportul produselor prelucrate efectuat de către
A din statul membru 3 în România nu se consideră achiziţie intracomunitară
asimilată în România în condiţiile art. 128 alin.(12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
Art. 23. CAZUL CINCI: PREZENTARE
(1) O persoană impozabilă înregistrată în scopuri de
TVA în statul membru 2 şi numită în continuare A sau contractor principal,
expediază bunuri altei persoane impozabile din statul membru 1, numită în
continuare B, în vederea prelucrării.
(2) B subcontractează, integral sau parţial, lucrările
altei persoane impozabile din SM 1, numită în continuare C.
(3) După prelucrare, produsele prelucrate se expediază
lui A în statul membru 2.
(4) A îi comunică lui B codul său de înregistrare în
scopuri de TVA din statul membru 2.
(5) B îi comunică lui C codul
său de înregistrare în scopuri de TVA din statul membru 1.
Art. 24. (1) Transportul de bunuri efectuat de către A
din statul membru 2 în statul membru 1 este nontransfer de bunuri în statul
membru 2 în condiţiile art.128 alin. (12) din Codul fiscal sau echivalentului
acestuia din legislaţia altui stat membru.
(2) Transportul de bunuri efectuat de către A din
statul membru 2 în statul membru 1 nu este achiziţie intracomunitară asimilată
în statul membru 1 în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal
sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat membru.
(3) Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile
corporale de către B în beneficiul lui A, produsele prelucrate fiind
transportate în afara statului membru 1, ulterior prelucrării realizate de C,
reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat
codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui
B, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal sau
echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru. Condiţia privind
transportul produselor prelucrate în afara statului membru 1 este îndeplinită,
chiar dacă bunurile se opresc temporar la locaţia lui C.
(4) Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile
corporale de către C în beneficiul lui B reprezintă o prestare de servicii ce
are loc în statul membru 1, în care serviciile sunt prestate efectiv, conform
art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal, sau
echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(5) Transportul produselor prelucrate efectuat de către
A din statul membru 1 în statul membru 2 este nontransfer de bunuri în statul
membru 1, în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal, sau
echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(6) Transportul produselor prelucrate efectuat de către
A din statul membru 1 în statul membru 2 nu este o achiziţie intracomunitară
asimilată în statul membru 2 în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu
art. 1301 alin. (2)
lit. a) din Codul fiscal, sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat
membru.
Art. 25. Cazul cinci:
Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de
simplificare în ipoteza în care România este statul membru 1
(1) Transportul de bunuri efectuat de către A din
statul membru 2 în România nu este o achiziţie intracomunitară asimilată în
România în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
(2) Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile
corporale de către B în beneficiul lui A, produsele prelucrate fiind
transportate în afara României, ulterior prelucrării realizate de C, reprezintă
o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat codul de
înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui B, conform
art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal. Condiţia privind transportul produselor prelucrate în
afara României este îndeplinită chiar dacă bunurile se opresc temporar la
locaţia lui C. Pentru aplicarea măsurilor de simplificare, B are obligaţia de a
ţine un registru pentru bunurile primite.
(3) Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile
corporale de către C în beneficiul lui B reprezintă o prestare de servicii ce
are loc în România, acolo unde se serviciile sunt efectiv prestate în
condiţiile art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal.
(4) Transportul produselor
prelucrate din România în statul membru 2 este nontransfer de bunuri în România
în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal, din perspectiva lui A.
Art. 26. Cazul cinci: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de
simplificare în ipoteza în care România este statul membru 2
(1) Transportul de bunuri efectuat de către A din
România în statul membru 1 este nontransfer de bunuri în România în condiţiile
art. 128 alin. (12) din Codul fiscal, operaţiune ce trebuie evidenţiată în
registrul de non-transferuri.
(2) Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile
corporale de către B în beneficiul lui A, produsele prelucrate fiind
transportate în afara statului membru 1, ulterior prelucrării realizate de C,
reprezintă o prestare de servicii ce are loc în România, statul membru care a
acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a
transmis lui B, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din
Codul fiscal. Condiţia privind transportul produselor prelucrate în afara statului
membru 1 este îndeplinită chiar dacă bunurile se opresc temporar la locaţia lui
C.
(3) Transportul produselor prelucrate de către A în
statul membru 1 în România nu este o achiziţie intracomunitară asimilată în
România în condiţiile art.128 alin. (12) I şi art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
Art. 27. CAZUL ŞASE: PREZENTARE
(1) O persoană impozabilă înregistrată în scopuri de
TVA în statul membru 2 şi numită în continuare A sau contractor principal,
expediază bunuri altei persoane impozabile din statul membru 1, numită în
continuare B, în vederea prelucrării.
(2) B subcontractează, (integral sau parţial,
lucrările altei persoane impozabile din statul membru 3, numită în continuare
C. In acest scop, produsele semiprelucrate sau bunurile se expediază din statul
membru 1 în statul membru 3, în vederea prelucrării sau prelucrării
suplimentare de către C.
(3) După prelucrare, produsele prelucrate se expediază
din statul membru 3 lui A din statul membru 2.
(4) A îi comunică lui B codul său de înregistrare în
scopuri de TVA din statul membru 2.
(5) B îi comunică lui C codul
său de înregistrare în scopuri de TVA din statul membru 1.
statul membru
1 statul membru 2
Art. 28. Cazul şase: Tratamentul fiscal din punct de
vedere al TVA fără aplicarea măsurilor de simplificare
(1) Transportul de bunuri efectuat de către A din
statul membru 2 în statul membru 1 este un transfer, respectiv o livrare
intracomunitară asimilată, în statul membru 2 în condiţiile art. 128 alin. (10)
din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
Această operaţiune beneficiază de scutire de taxă, în condiţiile art. 143 alin.
(2) lit. (d) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui
stat membru.
(2) Transportul de bunuri efectuat de către A din
statul membru 2 în statul membru 1 este o achiziţie intracomunitară asimilată
impozabilă în statul membru 1 conform art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din
legislaţia altui stat membru, pentru aceasta A având obligaţia de a se
înregistra în scopuri de TVA în statul membru 1.
(3) Efectuarea de lucrări
asupra bunurilor mobile corporale de către B în beneficiul lui A, produsele
prelucrate fiind transportate în afara statului membru 1 după prelucrare,
reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat
codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui
B, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal,
sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(4) Chiar dacă A nu ştie că produsele semiprelucrate
sau bunurile urmează să ajungă în statul membru 3, transportul din statul
membru 1 în statul membru 3 ar putea genera un transfer, respectiv o livrare
intracomunitară asimilată, din perspectiva lui A în statul membru 1, în
condiţiile art. 128 alin. (10) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia
din legislaţia altui stat membru, operaţiune ce beneficiază de scutire de taxă
în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. (d) din Codul fiscal, sau echivalentului
acestuia din legislaţia altui stat membru. Pentru aceasta A are obligaţia de a
se înregistra în scopuri de TVA în statul membru 1.
(5) Chiar dacă A nu ştie că produsele semiprelucrate
sau bunurile urmează să ajungă în statul membru 3, transportul din statul
membru 1 în statul membru 3 ar putea genera o achiziţie intracomunitară
asimilată din perspectiva lui A în statul membru 3, conform art. 1301 alin. (2) lit.a) din Codul fiscal
sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, operaţiune pentru
care A are obligaţia de a se înregistra în scopuri de
TVA în statul membru 3.
(6) Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile
corporale de către C în beneficiul lui B, produsele prelucrate fiind
transportate în afara statului membru 3, reprezintă o prestare de servicii ce
are loc în statul membru 1, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de
TVA lui B, cod pe care B l-a transmis lui C, conform art. 133 alin. (2) lit. h)
pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din
legislaţia altui stat membru.
(7) Chiar dacă A nu ştie că produsele semiprelucrate
sau bunurile au fost expediate în statul membru 3 în vederea prelucrării,
transportul produselor prelucrate din statul membru 3 în statul membru 2 ar
putea genera un transfer, respectiv o livrare intracomunitară asimilată, din
perspectiva lui A în statul membru 3, în condiţiile art. 128 alin. (10) din
Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
Această operaţiune beneficiază de scutire de taxă în condiţiile art. 143 alin.
(2) lit. d) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui
stat membru, iar pentru aceasta A are obligaţia de a se înregistra în scopuri
de TVA în statul membru 3.
(8) Chiar dacă A nu ştie că produsele semiprelucrate
sau bunurile au fost expediate în statul membru 3 în vederea prelucrării,
transportul produselor prelucrate din statul membru 3 în statul membru 2 ar
putea genera o achiziţie intracomunitară asimilată taxabilă în statul membru 2
conform art. 1301
alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului
acestuia din legislaţia altui stat membru.
Art. 29. Cazul şase: Tratamentul fiscal din punct de
vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare
(1) Transportul de bunuri efectuat de către A din
statul membru 2 în statul membru 1 este nontransfer de bunuri în statul membru
2 în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal sau echivalentului
acestuia din legislaţia altui stat membru.
(2) Transportul de bunuri efectuat de către A din
statul membru 2 în statul membru 1 nu este o achiziţie intracomunitară
asimilată în statul membru 1 în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu
art. 1301 alin. (2)
lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat
membru.
(3) Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile
corporale de către B în beneficiul lui A, produsele prelucrate fiind
transportate în afara statului membru 1 după prelucrare, reprezintă o prestare
de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare
în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui B, conform art. 133
alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal, sau echivalentului
acestuia din legislaţia altui stat membru
(4) Transportul produselor semiprelucrate sau al
bunurilor din statul membru 1 în statul membru 3 este
nontransfer de bunuri în statul membru 1 în condiţiile art. 128 alin. (12) din
Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(5) Transportul produselor semiprelucrate sau al
bunurilor efectuat de către A din statul membru 1 în statul membru 3 nu este o
achiziţie intracomunitară asimilată în statul membru 3 în condiţiile art. 128
alin. (12) şi art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia
din legislaţia altui stat membru.
(6) Efectuarea de lucrări
asupra bunurilor mobile corporale de către C în beneficiul lui B, reprezintă o
prestare de servicii ce are loc în statul membru 1, care a acordat codul de
înregistrare în scopuri de TVA lui B, cod pe care B l-a transmis lui C, conform
art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal, sau
echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(7) Transportul produselor prelucrate efectuat de către
A din statul membru 3 în statul membru 2 este nontransfer de bunuri în statul
membru 3 în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal, sau echivalentului
acestuia din legislaţia altui stat membru.
(8) Transportul produselor prelucrate efectuat de către
A din statul membru 3 în statul membru 2 nu este o achiziţie intracomunitară
asimilată în statul membru 2 în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu
art. 1301 alin. (2)
lit. a) din Codul fiscal, sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat
membru.
Art. 30. Cazul şase: Tratamentul fiscal din punct de
vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare, în ipoteza în care
România este statul membru 1
(1) Transportul bunurilor efectuat de către A din
statul membru 2 în România nu este o achiziţie intracomunitară asimilată în
România în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu
art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
(2) Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale
de către B în beneficiul lui A, produsele prelucrate fiind transportate în
afara României după prelucrare, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în
statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A,
cod pe care A l-a transmis lui B, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2
prima liniuţă din Codul fiscal. Pentru aplicarea măsurilor de simplificare, C
are obligaţia de a ţine un registru pentru bunurile primite.
(3) Transportul produselor semiprelucrate sau bunurilor
din România în statul membru 3 este nontransfer de bunuri în România în
condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal.
(4) Efectuarea de lucrări
asupra bunurilor mobile corporale de către C în beneficiul lui B reprezintă o
prestare de servicii ce are loc în România, statul membru care a acordat codul
de înregistrare în scopuri de TVA lui B, cod pe care B l-a transmis lui C,
conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal.
Art. 31. Cazul şase: Tratamentul fiscal din punct de
vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare, în ipoteza în care
România este statul membru 3
(1) Transportul produselor semiprelucrate sau bunurilor efectuat de către A din statul membru 1 în România nu
este o achiziţie intracomunitară asimilată în România în condiţiile art. 128
alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
(2) Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile
corporale de către C în beneficiul lui B, reprezintă o prestare de servicii ce
are loc în statul membru 1, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de
TVA lui B, cod pe care B l-a transmis lui C, conform art. 133 alin. (2) lit. h)
pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal.
(3) Transportul produselor prelucrate din România în
statul membru 2 este nontransfer de bunuri în România în condiţiile art. 128
alin. (12) din Codul fiscal.
Art. 32. Cazul şase: Tratamentul fiscal din punct de
vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare, în ipoteza în care
România este statul membru 2
(1) Transportul de bunuri efectuat de către A din
România în statul membru 1 este nontransfer de bunuri în România în condiţiile
art. 128 alin. (12) din Codul fiscal,
(2) Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile
corporale de către B în beneficiul lui A, produsele prelucrate fiind
transportate în afara statului membru 1 după prelucrare, reprezintă o prestare
de servicii ce are loc în România, statul membru care a acordat codul de
înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui B, conform
art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal.
(3) Transportul produselor prelucrate din statul membru
3 în România nu este o achiziţie intracomunitară
asimilată în România în condiţiile art. 128 alin. (12) I
coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a)
din Codul fiscal. A are obligaţia de a ţine un registru de nontransferuri, în
care trebuie evidenţiate expedierea bunurilor în statul membru 1 şi recepţia
bunurilor prelucrate din statul membru 3.