Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2221 din 22 decembrie 2006

pentru aprobarea Instructiunilor de aplicare a masurilor de simplificare cu privire la transferuri si achizitii intracomunitare asimilate, prevazute la art. 128 alin. (10) si art. 130 1 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare,in ceea ce priveste operatiunile pluripartite din Comunitate, legate de lucrari asupra bunurilor mobile corporale

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1045 din 29 decembrie 2006



In temeiul art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în baza prevederilor art. 128 alin. (10) şi ale art. 1301 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Instrucţiunile de aplicare a măsurilor de simplificare cu privire la transferuri şi achiziţii intracomunitare asimilate, prevăzute la art. 128 alin. (10) şi art. 1301 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, în ceea ce priveşte operaţiunile pluripartite din Comunitate, legate de lucrări asupra bunurilor mobile corporale, prevăzute în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Măsurile de simplificare prevăzute în anexă au fost implementate ca urmare a unui acord între statele membre şi Comisia Europeană, pentru a evita ca operatorii economici implicaţi în operaţiuni multilaterale/pluripartite în cadrul Comunităţii, legate de lucrări asupra bunurilor mobile corporale, să se înregistreze în scopuri de TVA în mai multe state membre.

Art. 3. - (1) Pentru a putea fi aplicate măsurile de simplificare trebuie îndeplinite cumulativ următoarele condiţii în orice situaţie:

a) contractorul principal:

1.   este înregistrat în statul său membru în scopuri de TVA;

2.   nu are un cod de înregistrare în scopuri de TVA în statul membru în care sunt realizate efectiv lucrările asupra bunurilor mobile corporale;

3. transmite codul său de înregistrare în scopuri de TVA părţii/părţilor cocontractante;

b)   ceilalţi operatori economici implicaţi sunt persoane impozabile din perspectiva TVA şi produsele prelucrate se vor întoarce în statul membru al contractorului principal;

c)   celălalt stat membru sau celelalte state membre implicate acceptă aplicarea simplificării.

(2)  In scopul aplicării măsurilor de simplificare, nu se consideră loc de sosire locul unei opriri provizorii în vederea efectuării anumitor lucrări asupra bunurilor, dar se va considera că locul de sosire este întotdeauna statul membru al contractorului principal.

(3)  Prezentul ordin prevede şi tratamentul fiscal aplicabil în situaţia în care statele membre implicate în astfel de tranzacţii nu aplică măsuri de simplificare.

Art. 4. - Referirile la Codul fiscal din cuprinsul instrucţiunilor prevăzute în anexă reprezintă trimiteri la titlul VI „Taxa pe valoarea adăugată" al Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 5. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 6. - Prezentul ordin intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2007.

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

*) Anexa este reprodusă în facsimil.

ANEXĂ

INSTRUCŢIUNI

de aplicare a măsurilor de simplificare cu privire la transferuri şi achiziţii intracomunitare asimilate,prevăzute la art. 128 alin. (10) şi art. 1301 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal,cu modificările şi completările ulterioare, în ceea ce priveşte operaţiunile pluripartite din Comunitate,legate de lucrări asupra bunurilor mobile corporale

Cazuri în care se aplică măsurile de simplificare

Art. 1. PRIMUL CAZ: PREZENTARE

(1)  O persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA în statul membru 2 şi numită în continuare A sau contractorul principal cumpără bunuri de la o altă persoană impozabilă din statul membru 1, numită în continuare B.

(2)  A dispune expedierea bunurilor către altă persoană impozabilă din statul membru 1, numită în continuare C, în vederea prelucrării.

(3)  După prelucrare, bunurile sunt expediate de C din statul membru 1 către A din statul membru 2.

(4)  A furnizează lui B şi lui C codul său de înregistrare în scopuri de TVA din statul membru 2.

   statul membru 1                                                                 statul membru 2

Art. 2. Primul caz: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA fără aplicarea măsurilor de simplificare

(1)  Livrarea bunurilor de la B la A: livrare ce are loc în statul membru 1 în care începe transportul, conform art. 132 alin. (1) lit. (a) din Codul fiscal sau conform echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, iar B, în principiu, trebuie să aplice TVA din statul membru 1, întrucât bunurile nu se transportă direct în statul membru 2.

(2)   Executarea lucrărilor asupra bunurilor mobile corporale de către C în beneficiul lui A, bunurile prelucrate fiind transportate în afara statului membru 1, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2 care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal sau conform echivalentului său din legislaţia altui stat membru.

(3)  Atunci când, după prelucrare, produsele prelucrate sunt transportate din statul membru 1 în statul membru 2:

a)  A efectuează un transfer în statul membru 1 conform art. 128 alin. (10) din Codul fiscal sau conform echivalentului său din legislaţia altui stat membru, pentru care A trebuie să se înregistreze în scopuri TVA în statul membru 1, iar acest transfer este scutit de TVA în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal sau conform echivalentului său din legislaţia altui stat membru;

b) A efectuează o achiziţie intracomunitară asimilată în statul membru 2 conform art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau conform echivalentului său din legislaţia altui stat membru.

Art. 3. Primul caz: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare

(1)  Se consideră că B efectuează o livrare intracomunitară de bunuri în statul membru 1, către A, în condiţiile art. 128 alin. (9) din Codul fiscal sau conform echivalentului său din legislaţia altui stat membru, care este scutită de taxă în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau conform echivalentului său din legislaţia altui stat membru.

(2)  Se consideră că A efectuează o achiziţie intracomunitară de bunuri în statul membru 2 în condiţiile art. 1301 alin. (1) din Codul fiscal sau conform echivalentului său din legislaţia altui stat membru.

(3)   Executarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către C în beneficiul lui A, bunurile prelucrate fiind transportate în afara statului membrul reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat codul de .înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui C,conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă, din Codul fiscal sau conform echivalentului său din legislaţia altui stat membru.

(4)  Transportul bunurilor prelucrate din statul membru 1 în statul membru 2 se consideră nontransfer în statul membru 1 în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal sau conform echivalentului său din legislaţia altui stat membru.

(5) Transportul bunurilor prelucrate din statul membru 1 în statul membru 2 nu se consideră o achiziţie intracomunitară asimilată realizată de A în statul membru 2 în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit.a) din Codul fiscal, sau conform echivalentului acestor prevederi din legislaţia altui stat membru.

Art. 4. Primul caz: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 1

(1) Se consideră că B efectuează o livrare intracomunitară de bunuri în România, prevăzută la art. 128 alin. (9) din Codul fiscal, scutită de taxă în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal. Pentru a beneficia de scutire pentru livrarea intracomunitară de bunuri, B trebuie să demonstreze că produsele prelucrate au fost transportate din România în statul membru 2.

(2)   Executarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către C în beneficiul lui A, bunurile prelucrate fiind transportate în afara României, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui C, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal. Pentru aplicarea măsurilor de simplificare, C are obligaţia de a ţine un registru pentru bunurile primite.

(3) Transportul produselor prelucrate realizat de A din România în statul membru 2 se consideră nontransfer în România în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal.

Art. 5. Primul caz: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 2

(1) Se consideră că A efectuează o achiziţie intracomunitară de bunuri în România în condiţiile art. 1301 alin. (1) din Codul fiscal, la data la care bunurile sunt puse la dispoziţia lui A de către B în statul membru 1 şi se supune aceloraşi reguli şi formalităţi ca şi achiziţia intracomunitară obişnuită, dar transportul produselor prelucrate efectuat de către A din statul membru 1 în România nu se consideră achiziţie intracomunitară asimilată în România în condiţiile art. 128 alin. (12) şi art. 1301  alin. (2) lit. a) din Codul fiscal. A trebuie să înregistreze mişcarea bunurilor de la B la C în registrul său de nontransferuri în România, precum şi primirea bunurilor prelucrate de la C.

(2) Executarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către C în beneficiul lui A, produsele prelucrate fiind transportate din statul membru 1 în România, are loc în România conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă, din Codul fiscal.

Art. 6. CAZUL DOI: PREZENTARE

(1)  O persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA în statul membru 2 şi numită în continuare A sau contractor principal, cumpără bunuri de la o altă persoană impozabilă din statul membru 1 numită în continuare B.

(2)  A dispune expedierea bunurilor către altă persoană impozabilă din statul membru 3, numită în continuare C, în vederea prelucrării.

(3)   După prelucrare, produsele prelucrate sunt expediate de la C din statul membru 3 către A, aflată în statul membru 2.

(4) A furnizează lui B şi C codul său de înregistrare în scopuri de TVA din statul membru 2.

                Transport de bunuri prelucrate

Art. 7. Cazul doi: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA fără aplicarea măsurilor de simplificare

(1) Livrarea de bunuri de la B către A are loc în statul membru 1, din care începe transportul, conform art. 132 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru. Această livrare intracomunitară este scutită de taxă, conform art. 143 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(2)  A efectuează o achiziţie intracomunitară ce are loc în statul membru 3 conform art. 1321 alin. (1) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, iar pentru aceasta A trebuie să se înregistreze în scopuri de TVA în statul membru 3.

(3)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către C în beneficiul lui A, bunurile prelucrate fiind transportate în afara statului membru 3, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui C, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă, din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(4)  Atunci când, după prelucrare produsele prelucrate se transportă din statul membru 3 în statul membru 2:

a) A efectuează un transfer din statul membru 3 în statul membru 2 conform art. 128 alin. (10) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, iar pentru acesta A trebuie să se înregistreze în scopuri de TVA în statul membru 3. Acest transfer este scutit de taxă, în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru;

b) A efectuează o achiziţie intracomunitară asimilată în statul membru 2 conform art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

Art. 8. Cazul doi: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare

(1)  Se consideră că B efectuează o livrare intracomunitară de bunuri din statul membrul, către A din statul membru 2 în condiţiile art. 128 alin. (9) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru. Această livrare este scutită de taxă în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(2)  Se consideră că A efectuează o achiziţie intracomunitară de bunuri în statul membru 2 în condiţiile art. 1301 alin. (1) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(3)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către C în beneficiul lui A, bunurile prelucrate fiind transportate în afara statului membru 3 reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui C,conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(4)  Transportul de bunuri efectuat de către A din statul membru 1 în statul membru 3 se consideră nontransfer în statul membru 1 în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(5)  Transportul de bunuri efectuat de către A din statul membru 1 în statul membru 3 nu se consideră o achiziţie intracomunitară asimilată în statul membru 3 în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit.a) din Codul fiscal sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat membru.

(6) Transportul produselor prelucrate efectuat de către A din statul membru 3 în statul membru 2 se consideră nontransfer în statul membru 3 în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(7) Transportul produselor prelucrate efectuat de către A din statul membru 3 în statul membru 2 nu se consideră o achiziţie intracomunitară asimilată în statul membru 2 în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat membru.

Art. 9. Cazul doi: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 1

(1)  B efectuează o livrare intracomunitară de bunuri în România conform art. 128 alin. (9) din Codul fiscal, scutită de taxă în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. (a) din Codul fiscal. B trebuie să demonstreze, printre altele, că bunurile au părăsit România.

(2)   Expedierea bunurilor de către A în statul membru 3 se consideră un nontransfer în România în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

Art. 10. Cazul doi: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 3

(1) Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către C în beneficiul lui A, bunurile prelucrate fiind transportate din România în statul membru 2, are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui C, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal. Pentru aplicarea măsurilor de simplificare, C are obligaţia de a ţine un registru pentru bunurile primite.

(2) Transportul de bunuri efectuat de către A din statul membru 1 în România nu se consideră achiziţie intracomunitară asimilată în România în condiţiile art.128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.

(3)  Transportul produselor prelucrate efectuat de către A din România în statul membru 2 se consideră nontransfer în România în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal.

Art. 11. Cazul doi: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 2

(1)   Se consideră că A efectuează o achiziţie intracomunitară de bunuri în România în condiţiile art. 1321 alin. (1) din Codul fiscal. Achiziţia intracomunitară efectuată de A are loc la data la care bunurile se transportă în statul membru 3 şi se supune aceloraşi reguli ca şi achiziţia intracomunitară obişnuită. A trebuie să înregistreze transportul bunurilor de la B la C în registrul său de nontransferuri în România.

(2)  Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către C pentru A, bunurile prelucrate fiind transportate din statul membru 3 în România, reprezintă o prestare de servicii care are loc în România, statul membru care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui C, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal.

(3) Transportul produselor prelucrate efectuat de către A din statul membru 3 în România nu se consideră achiziţie intracomunitară asimilată în România în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.

Art. 12. CAZUL TREI: PREZENTARE

(1)  O persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA în statul membru 2 şi numită în continuare A sau contractorul principal, expediază bunuri unei alte persoane impozabile din statul membru 1, numită în continuare B, în vederea prelucrării.

(2)  B prestează în beneficiul lui A servicii constând în efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale.

(3)  După prelucrarea de către B, produsele semiprelucrate sunt expediate lui C din statul membru 1 în vederea prelucrării suplimentare.

(4)  După prelucrarea de către C, produsele prelucrate se expediază de la C din statul membru 1 lui A în statul membru 2.

(5) A le comunică lui B şi C codul său de înregistrare în scopuri de TVA din statul membru 2.

Art. 13. Cazul trei: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA fără aplicarea măsurilor de simplificare

(1)  Transportul de bunuri efectuat de către A din statul membru 2 în statul membru 1 reprezintă o livrare intracomunitară asimilată în statul membru 2 în condiţiile art. 128 alin. (10) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, şi beneficiază de scutire de taxă în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(2)  Transportul de bunuri efectuat de către A din statul membru 2 în statul membru 1 reprezintă o achiziţie intracomunitară asimilată impozabilă în statul membru 1 conform art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, pentru aceasta A având obligaţia de a se înregistra în scopuri de TVA în statul membru 1.

(3)  Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către B, bunurile prelucrate nefiind transportate din statul membru 1 în statul membru 2, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 1, în care lucrările sunt efectuate conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(4)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către C în beneficiul lui A, bunurile prelucrate fiind transportate în afara statului membru 1 reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui C , conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(5) Transferul de produse prelucrate efectuat de A din statul membru 1 în statul membru 2 se consideră livrare intracomunitară asimilată în statul membru 1 în condiţiile art. 128 alin. (10) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, şi care beneficiază de scutire de taxă conform art. 143 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru. Pentru această operaţiune A are obligaţia de a se înregistra în scopuri de TVA în statul membru 1.

(6) Transferul de produse prelucrate efectuat de A din statul membru 1 în statul membru 2 reprezintă o achiziţie intracomunitară asimilată, care este impozabilă în statul membru 2 conform art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

Art. 14. Cazul trei: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare

(1)  Transportul de bunuri efectuat de către A din statul membru 2 în statul membru 1 se consideră nontransfer de bunuri în statul membru 2 în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(2)  Transportul de bunuri efectuat de către A din statul membru 2 în statul membru 1 nu se consideră achiziţie intracomunitară asimilată în statul membru 1 în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat membru.

(3)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către B în beneficiul lui A, caz în care bunurile nu sunt transportate în afara statului membru 1 se consideră prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui B, în condiţiile art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru. Oprirea temporară la locaţia lui C nu împiedică îndeplinirea condiţiei ca transportul să fie efectuat către altă ţară, cu condiţia ca B să poată demonstra că produsele prelucrate sunt transportate în afara statului membru 1.

(4)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către C în beneficiul lui A, produsele prelucrate fiind transportate în afara statului membru 1 reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui C, în condiţiile art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă, din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(5) Transportul produselor prelucrate efectuat de către A din statul membru 1 în statul membru 2 se consideră nontransfer în statul membru 1 în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(6) Transportul produselor prelucrate efectuat de către A din statul membrul în statul membru 2 nu se consideră achiziţie intracomunitară asimilată în statul membru 2 în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat membru.

Art. 15. Cazul trei: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 1

(1) Transportul bunurilor efectuat de către A din statul membru 2 în România nu se consideră achiziţie intracomunitară asimilată în România în condiţiile art.128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.

(2)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către B din România în beneficiul lui A, bunurile prelucrate fiind transportate la sediul lui C din România, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui B , conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal. Oprirea temporară la locaţia lui C nu împiedică îndeplinirea condiţiei ca transportul să fie efectuat către altă ţară decât cea în care bunurile sunt prelucrate, cu condiţia ca B să poată demonstra că produsele prelucrate sunt transportate în afara României. Pentru aplicarea măsurilor de simplificare, B are obligaţia de a ţine un registru pentru bunurile primite.

(3)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către C în beneficiul lui A, bunurile prelucrate fiind transportate în afara României, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA al lui A, cod pe care A l-a transmis lui C, conform art. 133 alin. (2), lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal. Aplicarea măsurilor de simplificare este condiţionată în acest caz de ţinerea registrului de bunuri primite de către C.

(4) Transportul bunurilor efectuat de către A din România în statul membru 2 se consideră nontransfer în România în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal.

Art. 16. Cazul trei: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 2

(1) Transportul de bunuri efectuat de către A din România în statul membru 1 se consideră nontransfer în România în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal. A trebuie să ţină o evidenţă a nontransferurilor, prin ţinerea unui registru în care să fie înregistrate toate transporturile de bunuri, inclusiv transportul produselor semiprelucrate de la locaţia lui B la locaţia lui C.

(2)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către B în beneficiul lui A, bunurile prelucrate nefiind transportate în afara statului membru 1 după prelucrare, ci după o prelucrare ulterioară, are loc în România, statul membru care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui B, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal..

(3)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către C în beneficiul lui A, bunurile prelucrate fiind transportate din statul membru 1 în România reprezintă o prestare de servicii care are loc în România, statul membru care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui C, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal.

(4) Transportul bunurilor efectuat de către A din statul membru 1 în România nu se consideră achiziţie intracomunitară asimilată în România în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.

Art. 17. CAZUL PATRU: PREZENTARE

(1)  O persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA în statul membru 2 şi numită în continuare A sau contractor principal, furnizează bunuri altei persoane impozabile din statul membru 1, numită în continuare B, în vederea prelucrării.

(2)  B prestează servicii ce constau în efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale în beneficiul lui A.

(3)  După prelucrare de către B, produsele semiprelucrate sunt expediate către C în statul membru 3 pentru prelucrare suplimentară.

(4)  După prelucrare de către C, produsele prelucrate sunt expediate de la C din statul membru 3 către A din statul membru 2.

(5) A le comunică lui B şi C codul său de înregistrare în scopuri de TVA din statul membru 2.

Art. 18. Cazul patru: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA fără aplicarea măsurilor de simplificare

(1)  Transportul de bunuri efectuat de către A din statul membru 2 în statul membru 1 se consideră livrare intracomunitară asimilată în statul membru 2 în condiţiile art. 128 alin. (10) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, operaţiune ce beneficiază de scutire de taxă în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(2)  Transportul de bunuri efectuat de către A din statul membru 2 în statul membru 1 se consideră achiziţie intracomunitară asimilată, care este impozabilă în statul membru 1 conform art. 1301 alin. (2) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru. Pentru această operaţiune, A are obligaţia de a se înregistra în scopuri de TVA în statul membru 1.

(3)  Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către B, produsele semiprelucrate fiind transportate în afara statului membru 1 după prelucrare reprezintă o prestare de servicii care are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(4) Transportul produselor semiprelucrate efectuat de către A din statul membru 1 în statul membru 3 reprezintă un transfer, respectiv o livrare intracomunitară asimilată, în statul membru 1 conform art. 128 alin. (10) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru. Această operaţiune este scutită  de taxă în  condiţiile  art.   143 alin.  (2)  lit.  d)  din  Codul  fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, pentru care A are obligaţia de a se înregistra în scopuri de TVA în statul membru 1.

(5) Transportul produselor semiprelucrate efectuat de către A din statul membru 1 în statul membru 3 reprezintă o achiziţie intracomunitară asimilată impozabilă în statul membru 3 conform art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, operaţiune pentru care A are obligaţia de a se înregistra în scopuri de TVA în statul membru 3.

(6)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către C în beneficiul lui A, produsele prelucrate fiind transportate în afara statului membru 3, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui C, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(7)  Transportul produselor prelucrate din statul membru 3 în statul membru 2 reprezintă o livrare intracomunitară asimilată (transfer) în statul membru 3 în condiţiile art. 128 alin. (10) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, operaţiune ce beneficiază de scutire de taxă în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. (d) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, pentru care A are obligaţia de a se înregistra în scopuri de TVA în statul membru 3.

(8) Transportul produselor prelucrate efectuat de către A din statul membru 3 în statul membru 2 reprezintă o achiziţie intracomunitară asimilată taxabila în statul membru 2 conform art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

Art. 19. Cazul patru: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare

(1)  Transportul de bunuri efectuat de către A din statul membru 2 în statul membru 1 se consideră nontransfer în statul membru 2 în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(2)  Transportul de bunuri efectuat de către A din statul membru 2 în statul membru 1 nu se consideră achiziţie intracomunitară asimilată în statul membru 1 în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat membru.

(3)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către B în beneficiul lui A, prin care produsele semiprelucrate se transportă în afara statului membru 1 după prelucrare, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui B, în condiţiile art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă, din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(4) Transportul produselor semiprelucrate efectuat de către A din statul membru 1 în statul membru 3 se consideră nontransfer în statul membru 1 în condiţiile art.128 alin. (12) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(5) Transportul produselor semiprelucrate efectuat de către A din statul membru 1 în statul membru 3 nu se consideră achiziţie intracomunitară asimilată în statul membru 3 în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat membru.

(6)  Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către C, bunurile prelucrate fiind transportate în afara statului membru 3 după prelucrare, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui C, în condiţiile art. 133, alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(7) Transportul produselor prelucrate efectuat de către A din statul membru 3 în statul membru 2 se consideră nontransfer în statul membru 3 în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(8) Transportul produselor prelucrate efectuat de către A din statul membru 3 în statul membru 2 nu se consideră achiziţie intracomunitară asimilată în statul membru 2 în condiţiile art. 128 alin. (12) şi art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat membru.

Art. 20. Cazul patru: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 1

(1)  Transportul de bunuri efectuat de A din statul membru 2 în România nu se consideră achiziţie intracomunitară asimilată în România în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.

(2)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către B în beneficiul lui A, produsele semiprelucrate fiind transportate în afara României, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui B, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal. Pentru aplicarea măsurilor de simplificare, B are obligaţia de a ţine un registru pentru bunurile primite.

(3) Transportul produselor semiprelucrate efectuat de către A din România în statul membru 3 se consideră nontransfer în România în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal.

Art. 21. Cazul patru: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 3

(1) Transportul produselor semiprelucrate efectuat de către A din statul membru 1 în România nu se consideră achiziţie intracomunitară asimilată în România în condiţiile art. 128 alin. (12) şi art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.

(2)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către C în beneficiul lui A, produsele prelucrate fiind transportate în afara României, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui C, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal. Pentru aplicarea măsurilor de simplificare, C are obligaţia de a ţine un registru pentru bunurile primite.

(3) Transportul produselor prelucrate efectuat de către A din România în statul membru 2 după prelucrare se consideră nontransfer în România în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal.

Art. 22. Cazul patru: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 2

(1) Transportul de bunuri efectuat de către A din România în statul membru 1 se consideră nontransfer în România în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal. A trebuie să ţină evidenţa nontransferurilor, într-un registru în care să fie înregistrate toate transporturile de bunuri, inclusiv transportul produselor semiprelucrate de la locaţia lui B din statul membru 1 la locaţia lui C din statul membru 3.

(2)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către B în beneficiul lui A, produsele semiprelucrate fiind transportate în afara statului membru 1 după prelucrare, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în România, statul membru care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui B, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniută din Codul fiscal.

(3)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către C în beneficiul lui A, produsele prelucrate fiind transportate în afara statului membru 3 după prelucrare, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în România, statul membru care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui C, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal.

(4) Transportul produselor prelucrate efectuat de către A din statul membru 3 în România nu se consideră achiziţie intracomunitară asimilată în România în condiţiile art. 128 alin.(12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.

Art. 23. CAZUL CINCI: PREZENTARE

(1)  O persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA în statul membru 2 şi numită în continuare A sau contractor principal, expediază bunuri altei persoane impozabile din statul membru 1, numită în continuare B, în vederea prelucrării.

(2)  B subcontractează, integral sau parţial, lucrările altei persoane impozabile din SM 1, numită în continuare C.

(3)  După prelucrare, produsele prelucrate se expediază lui A în statul membru 2.

(4)  A îi comunică lui B codul său de înregistrare în scopuri de TVA din statul membru 2.

(5)  B îi comunică lui C codul său de înregistrare în scopuri de TVA din statul membru 1.

Art. 24. (1) Transportul de bunuri efectuat de către A din statul membru 2 în statul membru 1 este nontransfer de bunuri în statul membru 2 în condiţiile art.128 alin. (12) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(2)  Transportul de bunuri efectuat de către A din statul membru 2 în statul membru 1 nu este achiziţie intracomunitară asimilată în statul membru 1 în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat membru.

(3)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către B în beneficiul lui A, produsele prelucrate fiind transportate în afara statului membru 1, ulterior prelucrării realizate de C, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui B, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru. Condiţia privind transportul produselor prelucrate în afara statului membru 1 este îndeplinită, chiar dacă bunurile se opresc temporar la locaţia lui C.

(4)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către C în beneficiul lui B reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 1, în care serviciile sunt prestate efectiv, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(5) Transportul produselor prelucrate efectuat de către A din statul membru 1 în statul membru 2 este nontransfer de bunuri în statul membru 1, în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(6) Transportul produselor prelucrate efectuat de către A din statul membru 1 în statul membru 2 nu este o achiziţie intracomunitară asimilată în statul membru 2 în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat membru.

Art. 25. Cazul cinci: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare în ipoteza în care România este statul membru 1

(1) Transportul de bunuri efectuat de către A din statul membru 2 în România nu este o achiziţie intracomunitară asimilată în România în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.

(2)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către B în beneficiul lui A, produsele prelucrate fiind transportate în afara României, ulterior prelucrării realizate de C, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui B, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal. Condiţia privind transportul produselor prelucrate în afara României este îndeplinită chiar dacă bunurile se opresc temporar la locaţia lui C. Pentru aplicarea măsurilor de simplificare, B are obligaţia de a ţine un registru pentru bunurile primite.

(3)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către C în beneficiul lui B reprezintă o prestare de servicii ce are loc în România, acolo unde se serviciile sunt efectiv prestate în condiţiile art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal.

(4)  Transportul produselor prelucrate din România în statul membru 2 este nontransfer de bunuri în România în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal, din perspectiva lui A.

Art. 26. Cazul cinci: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare în ipoteza în care România este statul membru 2

(1)  Transportul de bunuri efectuat de către A din România în statul membru 1 este nontransfer de bunuri în România în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal, operaţiune ce trebuie evidenţiată în registrul de non-transferuri.

(2)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către B în beneficiul lui A, produsele prelucrate fiind transportate în afara statului membru 1, ulterior prelucrării realizate de C, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în România, statul membru care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui B, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal. Condiţia privind transportul produselor prelucrate în afara statului membru 1 este îndeplinită chiar dacă bunurile se opresc temporar la locaţia lui C.

(3) Transportul produselor prelucrate de către A în statul membru 1 în România nu este o achiziţie intracomunitară asimilată în România în condiţiile art.128 alin. (12) I şi art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.

Art. 27. CAZUL ŞASE: PREZENTARE

(1)  O persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA în statul membru 2 şi numită în continuare A sau contractor principal, expediază bunuri altei persoane impozabile din statul membru 1, numită în continuare B, în vederea prelucrării.

(2)  B subcontractează, (integral sau parţial, lucrările altei persoane impozabile din statul membru 3, numită în continuare C. In acest scop, produsele semiprelucrate sau bunurile se expediază din statul membru 1 în statul membru 3, în vederea prelucrării sau prelucrării suplimentare de către C.

(3)  După prelucrare, produsele prelucrate se expediază din statul membru 3 lui A din statul membru 2.

(4)  A îi comunică lui B codul său de înregistrare în scopuri de TVA din statul membru 2.

(5)  B îi comunică lui C codul său de înregistrare în scopuri de TVA din statul membru 1.

              statul membru 1                                                 statul membru 2

Art. 28. Cazul şase: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA fără aplicarea măsurilor de simplificare

(1)  Transportul de bunuri efectuat de către A din statul membru 2 în statul membru 1 este un transfer, respectiv o livrare intracomunitară asimilată, în statul membru 2 în condiţiile art. 128 alin. (10) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru. Această operaţiune beneficiază de scutire de taxă, în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. (d) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(2)  Transportul de bunuri efectuat de către A din statul membru 2 în statul membru 1 este o achiziţie intracomunitară asimilată impozabilă în statul membru 1 conform art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, pentru aceasta A având obligaţia de a se înregistra în scopuri de TVA în statul membru 1.

(3)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către B în beneficiul lui A, produsele prelucrate fiind transportate în afara statului membru 1 după prelucrare, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui B, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(4)  Chiar dacă A nu ştie că produsele semiprelucrate sau bunurile urmează să ajungă în statul membru 3, transportul din statul membru 1 în statul membru 3 ar putea genera un transfer, respectiv o livrare intracomunitară asimilată, din perspectiva lui A în statul membru 1, în condiţiile art. 128 alin. (10) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, operaţiune ce beneficiază de scutire de taxă în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. (d) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru. Pentru aceasta A are obligaţia de a se înregistra în scopuri de TVA în statul membru 1.

(5)  Chiar dacă A nu ştie că produsele semiprelucrate sau bunurile urmează să ajungă în statul membru 3, transportul din statul membru 1 în statul membru 3 ar putea genera o achiziţie intracomunitară asimilată din perspectiva lui A în statul membru 3, conform art. 1301 alin. (2) lit.a) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, operaţiune pentru care A are obligaţia de a se înregistra în scopuri de TVA în statul membru 3.

(6)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către C în beneficiul lui B, produsele prelucrate fiind transportate în afara statului membru 3, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 1, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui B, cod pe care B l-a transmis lui C, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(7)  Chiar dacă A nu ştie că produsele semiprelucrate sau bunurile au fost expediate în statul membru 3 în vederea prelucrării, transportul produselor prelucrate din statul membru 3 în statul membru 2 ar putea genera un transfer, respectiv o livrare intracomunitară asimilată, din perspectiva lui A în statul membru 3, în condiţiile art. 128 alin. (10) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru. Această operaţiune beneficiază de scutire de taxă în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, iar pentru aceasta A are obligaţia de a se înregistra în scopuri de TVA în statul membru 3.

(8)  Chiar dacă A nu ştie că produsele semiprelucrate sau bunurile au fost expediate în statul membru 3 în vederea prelucrării, transportul produselor prelucrate din statul membru 3 în statul membru 2 ar putea genera o achiziţie intracomunitară asimilată taxabilă în statul membru 2 conform art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

Art. 29. Cazul şase: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare

(1)  Transportul de bunuri efectuat de către A din statul membru 2 în statul membru 1 este nontransfer de bunuri în statul membru 2 în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(2)  Transportul de bunuri efectuat de către A din statul membru 2 în statul membru 1 nu este o achiziţie intracomunitară asimilată în statul membru 1 în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat membru.

(3)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către B în beneficiul lui A, produsele prelucrate fiind transportate în afara statului membru 1 după prelucrare, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui B, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru

(4) Transportul produselor semiprelucrate sau al bunurilor din statul membru 1 în statul membru 3 este nontransfer de bunuri în statul membru 1 în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(5)  Transportul produselor semiprelucrate sau al bunurilor efectuat de către A din statul membru 1 în statul membru 3 nu este o achiziţie intracomunitară asimilată în statul membru 3 în condiţiile art. 128 alin. (12) şi art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(6)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către C în beneficiul lui B, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 1, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui B, cod pe care B l-a transmis lui C, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(7) Transportul produselor prelucrate efectuat de către A din statul membru 3 în statul membru 2 este nontransfer de bunuri în statul membru 3 în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal, sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.

(8) Transportul produselor prelucrate efectuat de către A din statul membru 3 în statul membru 2 nu este o achiziţie intracomunitară asimilată în statul membru 2 în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat membru.

Art. 30. Cazul şase: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 1

(1) Transportul bunurilor efectuat de către A din statul membru 2 în România nu este o achiziţie intracomunitară asimilată în România în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.

(2)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către B în beneficiul lui A, produsele prelucrate fiind transportate în afara României după prelucrare, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui B, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal. Pentru aplicarea măsurilor de simplificare, C are obligaţia de a ţine un registru pentru bunurile primite.

(3) Transportul produselor semiprelucrate sau bunurilor din România în statul membru 3 este nontransfer de bunuri în România în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal.

(4) Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către C în beneficiul lui B reprezintă o prestare de servicii ce are loc în România, statul membru care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui B, cod pe care B l-a transmis lui C, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal.

Art. 31. Cazul şase: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 3

(1)  Transportul produselor semiprelucrate sau bunurilor efectuat de către A din statul membru 1 în România nu este o achiziţie intracomunitară asimilată în România în condiţiile art. 128 alin. (12) coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.

(2)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către C în beneficiul lui B, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în statul membru 1, care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui B, cod pe care B l-a transmis lui C, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal.

(3)  Transportul produselor prelucrate din România în statul membru 2 este nontransfer de bunuri în România în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal.

Art. 32. Cazul şase: Tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA cu aplicarea măsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 2

(1)  Transportul de bunuri efectuat de către A din România în statul membru 1 este nontransfer de bunuri în România în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal,

(2)   Efectuarea de lucrări asupra bunurilor mobile corporale de către B în beneficiul lui A, produsele prelucrate fiind transportate în afara statului membru 1 după prelucrare, reprezintă o prestare de servicii ce are loc în România, statul membru care a acordat codul de înregistrare în scopuri de TVA lui A, cod pe care A l-a transmis lui B, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 prima liniuţă din Codul fiscal.

(3) Transportul produselor prelucrate din statul membru 3 în România nu este o achiziţie intracomunitară asimilată în România în condiţiile art. 128 alin. (12) I coroborat cu art. 1301 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal. A are obligaţia de a ţine un registru de nontransferuri, în care trebuie evidenţiate expedierea bunurilor în statul membru 1 şi recepţia bunurilor prelucrate din statul membru 3.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2221/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2221 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2221/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu