Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.2101 din 19.10.2016

pentru publicarea Memorandumului de înţelegere dintre Regatul Norvegiei şi Guvernul României privind implementarea Mecanismului financiar norvegian 2014-2021
ACT EMIS DE: Ministerul Fondurilor Europene
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 838 din 21 octombrie 2016



SmartCity1

În conformitate cu dispoziţiile art. 28 alin. (2) din Legea nr. 590/2003 privind tratatele,în temeiul art. 8 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Fondurilor Europene, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul fondurilor europene emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă publicarea Memorandumului de înţelegere dintre Regatul Norvegiei şi Guvernul României privind implementarea Mecanismului financiar norvegian 2014-2021, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul fondurilor europene,Cristian Ghinea MEMORANDUM DE ÎNŢELEGEREprivind implementarea Mecanismului financiar norvegian 2014-2021 între Regatul Norvegiei, denumit în continuare Norvegia, şi Guvernul României, denumit în continuare stat beneficiar, denumite în continuare împreună părţiÎntrucât Acordul dintre Regatul Norvegiei şi Uniunea Europeană privind Mecanismul financiar norvegian 2014-2021 stabileşte un mecanism financiar (denumit în continuare Mecanismul financiar norvegian 2014-2021) prin care Norvegia contribuie la reducerea disparităţilor economice şi sociale în Spaţiul Economic European,întrucât Mecanismul financiar norvegian 2014-2021 urmăreşte întărirea relaţiilor dintre Norvegia şi statul beneficiar în beneficiul reciproc al cetăţenilor lor,întrucât cooperarea sporită între Norvegia şi statul beneficiar va contribui la asigurarea unei Europe stabile, paşnice şi prospere, pe baza bunei guvernări, instituţiilor democratice, statului de drept, respectării drepturilor omului şi dezvoltării durabile,întrucât părţile sunt de acord să stabilească un cadru de cooperare pentru a asigura implementarea eficace a Mecanismului financiar norvegian 2014-2021,au convenit următoarele: Articolul 1Obiective 1. Obiectivele generale ale Mecanismului financiar norvegian 2014-2021 sunt de a contribui la reducerea disparităţilor economice şi sociale în Spaţiul Economic European şi la întărirea relaţiilor bilaterale dintre Norvegia şi statele beneficiare prin contribuţii financiare în sectoarele prioritare enumerate în paragraful 2. Prin urmare, părţile semnatare ale prezentului memorandum de înţelegere vor depune eforturi pentru a selecta pentru finanţare programe ce contribuie la atingerea acestor obiective. 2. Contribuţia financiară este alocată pentru următoarele sectoare prioritare: a)Inovare, cercetare, educaţie şi competitivitate; b)Incluziune socială, ocuparea forţei de muncă în rândul tinerilor şi combaterea sărăciei; c)Mediu, energie, schimbări climatice şi economie cu emisii reduse de carbon; d)Cultură, societate civilă, bună guvernare şi drepturi şi libertăţi fundamentale; şi e)Justiţie şi afaceri interne. Articolul 2Cadru legal Prezentul memorandum de înţelegere se citeşte corelat cu următoarele documente care, împreună cu prezentul memorandum de înţelegere, constituie cadrul legal al Mecanismului financiar norvegian 2014-2021: a)Acordul dintre Regatul Norvegiei şi Uniunea Europeană privind Mecanismul financiar norvegian 2014-2021 (denumit în continuare Acordul); b)Regulamentul privind implementarea Mecanismului financiar norvegian 2014-2021 (denumit în continuare Regulamentul) emis de Norvegia în conformitate cu articolul 10.5 din Acord; c)acordurile de program ce se vor încheia pentru fiecare program; şi d)ghidurile adoptate de Ministerul Norvegian al Afacerilor Externe (denumit în continuare MNAE) în conformitate cu Regulamentul. Articolul 3Cadrul financiar 1. În conformitate cu articolul 2.1 din Acord, suma totală a contribuţiei financiare este de 1.253,7 milioane euro în tranşe anuale de 179,1 milioane euro pe parcursul perioadei cuprinse între 1 mai 2014 şi 30 aprilie 2021 inclusiv. 2. În conformitate cu articolul 6 din Acord, o sumă totală de 227.300.000 euro va fi pusă la dispoziţia statului beneficiar pe perioada menţionată în paragraful 1. 3. În conformitate cu articolul 3.2.b) din Acord, 1% din suma totală menţionată în paragraful 2 este rezervat pentru fondul pentru promovarea muncii decente şi a dialogului tripartit. 4. În conformitate cu articolul 10.4 din Acord şi articolul 1.9 din Regulament, costurile de management ale Norvegiei se suportă din suma totală menţionată mai sus. În Regulament sunt stabilite prevederi suplimentare în acest sens. Suma netă a alocării ce va fi pusă la dispoziţia statului beneficiar este de 210.252.500 euro. Articolul 4Roluri şi responsabilităţi 1. Norvegia va pune la dispoziţie fonduri pentru sprijinirea programelor eligibile propuse de statul beneficiar şi agreate de MNAE în cadrul sectoarelor prioritare enumerate în articolul 3.1 din Acord şi în cadrul ariilor de program enumerate în anexa la Acord. Norvegia şi statul beneficiar vor coopera pentru elaborarea notelor conceptuale ce definesc cuprinderea şi rezultatele aşteptate pentru fiecare program. 2. Statul beneficiar asigură cofinanţarea completă a programelor ce beneficiază de sprijin prin Mecanismul financiar norvegian 2014-2021 în conformitate cu anexa B şi cu acordurile de program. 3. MNAE gestionează Mecanismul financiar norvegian 2014-2021 şi adoptă decizii cu privire la acordarea asistenţei financiare în conformitate cu Regulamentul. 4. MNAE este asistat de Oficiul Mecanismului Financiar (denumit în continuare OMF). OMF este responsabil pentru derularea operaţiunilor curente ale Mecanismului financiar norvegian 2014-2021 şi serveşte drept punct de contact. Articolul 5Desemnarea autorităţilor Statul beneficiar a autorizat un punct naţional de contact să acţioneze în numele său. Punctul naţional de contact deţine responsabilitatea generală pentru atingerea obiectivelor Mecanismului financiar norvegian 2014-2021, precum şi pentru implementarea Mecanismului financiar norvegian 2014-2021 în statul beneficiar în conformitate cu Regulamentul. În conformitate cu articolul 5.2 al Regulamentului, în anexa A se desemnează punctul naţional de contact, Autoritatea de certificare, Autoritatea de audit şi Autoritatea pentru nereguli. Articolul 6Cadrul multianual de programare 1. În conformitate cu articolul 2.5 din Regulament, părţile au convenit asupra cadrului de implementare constituit din următorii parametri financiari şi substanţiali: a)o listă a programelor convenite şi a contribuţiei financiare din partea Mecanismului financiar norvegian 2014-2021 pentru fiecare program; b)identificarea programelor, a obiectivelor acestora, a principalului scop al acestora, după caz, rata de finanţare pe program, ambiţiile bilaterale, precum şi domeniile speciale de interes referitoare la grupurile-ţintă, zone geografice sau alte elemente; c)identificarea operatorilor de program, după caz; d)identificarea partenerilor de program din Norvegia, după caz; e)identificarea organizaţiilor internaţionale partenere, după caz; f)identificarea proiectelor predefinite ce vor fi incluse în programele relevante.2. Cadrul de implementare este descris în anexa B. Articolul 7Fondul pentru relaţii bilaterale În conformitate cu prevederile articolului 4.6 din Regulament, statele beneficiare rezervă fonduri pentru întărirea relaţiilor bilaterale dintre Norvegia şi statul beneficiar. Punctul naţional de contact administrează utilizarea Fondului pentru relaţii bilaterale şi înfiinţează un Comitet Comun pentru Fondurile Bilaterale în conformitate cu prevederile articolului 4.2 din Regulament. Articolul 8Reuniuni anuale În conformitate cu articolul 2.7 al Regulamentului, între MNAE şi punctul naţional de contact va avea loc o reuniune anuală. În cadrul reuniunii anuale, MNAE şi punctul naţional de contact analizează progresul înregistrat pe parcursul perioadei anterioare de raportare şi convin asupra măsurilor necesare ce vor fi întreprinse. Reuniunea anuală reprezintă un forum de discuţii pentru aspecte de interes bilateral. Articolul 9Modificarea anexelor Anexele A şi B pot fi modificate prin schimb de scrisori între MNAE şi punctul naţional de contact. Articolul 10Controlul şi accesul la informaţii MNAE, Oficiul Auditorului General al Norvegiei şi reprezentanţii acestora au dreptul de a susţine misiuni tehnice sau financiare sau de evaluare pe care le consideră necesare pentru a urmări planificarea, implementarea şi monitorizarea programelor şi a proiectelor precum şi utilizarea fondurilor. Statul beneficiar va furniza tot sprijinul, informaţiile şi documentele necesare. Articolul 11Principii directoare 1. Implementarea prezentului memorandum de înţelegere este guvernată, sub toate aspectele sale, de Regulament, cu modificările ulterioare. 2. Urmărirea obiectivelor Mecanismului financiar norvegian 2014-2021 se realizează în cadrul unei cooperări strânse între Norvegia şi statul beneficiar. Părţile sunt de acord să aplice cel mai înalt grad de transparenţă, responsabilitate şi eficienţă economică, precum şi principiile bunei guvernări, parteneriatului şi guvernării pe mai multe niveluri, dezvoltării durabile, egalităţii între genuri şi egalităţii de şanse în toate fazele de implementare a Mecanismului financiar norvegian 2014-2021. 3. Statul beneficiar va lua măsuri proactive pentru a asigura respectarea acestor principii la toate nivelurile implicate în implementarea Mecanismului financiar norvegian 2014-2021. 4. Nu mai târziu de 31 decembrie 2020, părţile semnatare ale prezentului memorandum de înţelegere vor analiza progresul înregistrat în implementarea prezentului memorandum de înţelegere şi vor agrea asupra realocărilor în cadrul sau între programe, după caz. Concluziile acestei analize vor fi luate în considerare de către punctul naţional de contact cu ocazia transmiterii propunerii cu privire la alocarea rezervei menţionate în articolul 1.11 din Regulament. Articolul 12Intrarea în vigoare Prezentul memorandum de înţelegere intră în vigoare în ziua următoare datei ultimei semnături. Prezentul memorandum de înţelegere este semnat în două exemplare originale în limba engleză. Semnat la Bucureşti pe 13 octombrie 2016 Pentru Regatul Norvegiei, Elsbeth Tronstad (semnătură indescifrabilă) Semnat la Bucureşti pe 13 octombrie 2016 Pentru Guvernul României, Cristian Ghinea (semnătură indescifrabilă) ANEXA A Structurile naţionale de management şi control 1. Punctul naţional de contact Direcţia generală mecanisme şi instrumente financiare nerambursabile (DGMIFN) îndeplineşte rolul de punct naţional de contact. DGMIFN este o direcţie generală din cadrul Ministerului Fondurilor Europene, condusă de un director general şi sub coordonarea unui secretar de stat. Pe lângă atribuţiile de punct naţional de contact, DGMIFN este desemnată ca autoritate de plată pentru Programul de cooperare elveţiano-român şi deţine diverse funcţii în cadrul mai multor programe finanţate din fonduri europene. Directorul general al Direcţiei generale mecanisme şi instrumente financiare nerambursabile îndeplineşte rolul de şef al punctului naţional de contact. Rolul şi responsabilităţile punctului naţional de contact sunt prevăzute în Regulament, cu precădere la articolul 5.3. 2. Autoritatea de certificare Autoritatea de certificare şi plată (ACP) îndeplineşte rolul de Autoritate de certificare. Autoritatea de certificare şi plată este o direcţie generală în cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi sub coordonarea unui secretar de stat. ACP îndeplineşte rolul de organism executiv al responsabilului naţional pentru autorizarea finanţării (RNA) pentru fondurile europene de preaderare şi Autoritate de certificare pentru fondurile structurale şi de coeziune. Directorul general al Autorităţii de certificare şi plată din cadrul Ministerului Finanţelor Publice îndeplineşte rolul de şef al Autorităţii de certificare. Rolul şi responsabilităţile Autorităţii de certificare sunt prevăzute în Regulament, cu precădere la articolul 5.4. 3. Autoritatea de audit Unitatea Centrală de Armonizare pentru Auditul Public Intern (UCAAPI) îndeplineşte rolul de Autoritate de audit. UCAAPI este o direcţie în cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi direct subordonată Ministrului Finanţelor Publice. UCAAPI este autoritatea naţională responsabilă pentru pregătirea şi implementarea strategiei şi cadrului normativ general pentru auditul public intern şi evaluarea activităţii auditului public intern, prin efectuarea de misiuni de audit public intern de interes naţional cu implicaţii multisectoriale şi autoritate de audit pentru Programul de cooperare elveţiano-român. Directorul UCAAPI îndeplineşte rolul de şef al Autorităţii de audit. Rolul şi responsabilităţile Autorităţii de audit sunt prevăzute în Regulament, cu precădere la articolul 5.5. Autoritatea de audit este independentă din punct de vedere funcţional de punctul naţional de contact şi de Autoritatea de certificare. 4. Autoritatea pentru nereguli Autoritatea de certificare şi plată (ACP) îndeplineşte rolul de Autoritate pentru nereguli. Autoritatea de certificare şi plată este organizată ca direcţie generală în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, condusă de un director general şi sub coordonarea unui secretar de stat. Rolul şi responsabilităţile Autorităţii pentru nereguli sunt prevăzute în Regulament, cu precădere la articolul 12.3. 5. Raportul strategic În conformitate cu prevederile articolului 2.6 din Regulament, punctul naţional de contact va transmite anual către MNAE un Raport strategic cu privire la implementarea Mecanismului financiar norvegian 2014-2021 în statul beneficiar. Raportul strategic va fi transmis MNAE cu cel puţin două luni înainte de reuniunea anuală, dacă nu se convine altfel. 6. Organigramă*) *) Organigrama este reprodusă în facsimil. ANEXA BCadrul de implementare În conformitate cu prevederile articolului 2.5 din Regulament, părţile semnatare ale acestui memorandum de înţelegere au convenit asupra cadrului de implementare descris în prezenta anexă. 1. Parametrii financiari ai cadrului de implementare

ROMÂNIA Contribuţia Mecanismului financiar norvegian (euro) Contribuţia naţională (euro)
Programe
1 Dezvoltarea afacerilor, inovare şi IMM-uri 20.000.000 Nu este cazul.
2 Cercetare 25.000.000 4.411.765
3 Dialog social - muncă decentă 2.273.000 Nu este cazul.
4 Dezvoltare locală şi reducerea sărăciei, creşterea incluziunii romilor 45.000.000 7.941.176
5 Energie regenerabilă, eficienţă energetică, securitate energetică 32.933.500 Nu este cazul.
6 Justiţie 45.000.000 7,941,176
7 Afaceri interne 24.000.000 4.235.294
Alte alocări
Asistenţă tehnică acordată statului beneficiar (art. 1.10) 1.500.000 Nu este cazul.
Rezervă (art. 1.11) 10.000.000 Nu este cazul.
Rezerva pentru finalizarea proiectelor din cadrul MF 2009-2014 (art. 1.12) Nu este cazul. Nu este cazul.
Fondul pentru relaţii bilaterale (art. 4.6.1) 4.546.000 Nu este cazul.
Alocarea netă pentru România 210.252.500 24.529.412

2. Domenii specifice de interes Relaţiile bilaterale dintre Norvegia şi România vor fi întărite cu scopul de a stimula şi dezvolta cooperarea pe termen lung în cadrul tuturor domeniilor enumerate în anexa la Acord. Reprezintă, de asemenea, o ambiţie întărirea cooperării bilaterale la nivel politic şi european în domeniile de interes comun. Părţile semnatare ale acestui memorandum de înţelegere sunt de acord ca, pe lângă măsurile implementate în cadrul Programului „Dezvoltare locală şi reducerea sărăciei, creşterea incluziunii romilor", cel puţin 10% din totalul cheltuielilor eligibile ale programelor: „Cercetare", „Justiţie" şi „Afaceri interne" şi ale programelor „Cercetare", „Educaţie, burse, ucenicie şi antreprenoriat pentru tineri", „Provocări în sănătatea publică la nivel european" şi „Antreprenoriat cultural, patrimoniu cultural şi schimb cultural" din cadrul Mecanismului financiar SEE 2014-2021 să fie destinate îmbunătăţirii situaţiei romilor. Părţile vor cădea de comun acord asupra modului în care poate fi atinsă această ţintă printr-un plan coordonat de punctul naţional de contact. 3. Parametri substanţiali ai cadrului de implementare Programele descrise mai jos se vor implementa cu condiţia aprobării de către MNAE, în conformitate cu prevederile articolul 6.3 din Regulament.

A. Program: Dezvoltarea afacerilor, inovare şi IMM-uri
Obiectivul programului: Creare de valoare crescută şi dezvoltare durabilă
Grantul programului: 20.000.000 euro
Cofinanţarea programului: Nu este cazul.
Operator de program: OMF, în conformitate cu prevederile articolului 6.13 din Regulament. Innovation Norway este desemnat operator de fond în conformitate cu paragraful 4 al articolului 6.13 din Regulament.
Arie de program: Dezvoltarea afacerilor, inovare şi IMM-uri
Domenii speciale de interes: Se poate avea în vedere desemnarea unui partener naţional de program pentru întărirea capacităţii şi transferul de cunoştinţe.
În elaborarea notei conceptuale şi în timpul implementării programului, operatorul de program va avea în vedere asigurarea sinergiei cu programul „Cercetare", programul „Educaţie, burse, ucenicie şi antreprenoriat pentru tineri", programul „Energie regenerabilă, eficienţă energetică, securitate energetică" şi alte programe, dacă este cazul.
Ambiţii bilaterale: 200.000 euro din fondul pentru relaţii bilaterale se alocă programului. Această prevedere nu limitează dreptul membrilor Comitetului Comun pentru Fondurile Bilaterale de a aloca fonduri suplimentare către program.
Programul va fi implementat în corelare cu programul „Dezvoltarea afacerilor, inovare şi IMM-uri" implementat în cadrul Mecanismului financiar SEE 2014-2021.
B. Program: Cercetare
Obiectivul programului: Intensificarea dezvoltării cunoştinţelor bazate pe cercetare
Grantul programului: 25.000.000 euro
Cofinanţarea programului: 4.411.765 euro
Operator de program: Unitatea executivă pentru finanţarea învăţământului superior, a cercetării, dezvoltării şi inovării (UEFISCDI)
Partener(i) de program din statul donator: Consiliul de cercetare din Norvegia (NFR), Centrul islandez pentru cercetare (RANNIS)
Arie de program: Cercetare
Domenii speciale de interes: Programul va include, printre altele, sprijin pentru cercetare în următoarele domenii: energie, mediu, sănătate, ştiinţe sociale şi umaniste, inclusiv studii de gen şi de incluziune socială.
Programul va sprijini cercetarea fundamentală şi aplicată selectată pe baza excelenţei în cercetare.
Programul va contribui la îmbunătăţirea situaţiei romilor şi la atingerea ţintei specificate în secţiunea 2 „Domenii specifice de interes" din prezenta anexă.
În elaborarea notei conceptuale şi în timpul implementării programului, operatorul de program va avea în vedere asigurarea sinergiei cu programul „Dezvoltarea afacerilor, inovare şi IMMuri", programul „Educaţie, burse, ucenicie şi antreprenoriat pentru tineri", programul „Energie regenerabilă, eficienţă energetică, securitate energetică" (implementate în cadrul Mecanismului financiar SEE 2014-2021) şi alte programe, dacă este cazul.
Ambiţii bilaterale: 200.000 euro din fondul pentru relaţii bilaterale se alocă programului. Această prevedere nu limitează dreptul membrilor Comitetului Comun pentru Fondurile Bilaterale de a aloca fonduri suplimentare către program.
Programul va fi implementat în corelare cu programul „Cercetare" implementat prin Mecanismul financiar SEE 2014-2021.
C. Program: Dialog social - muncă decentă
Obiectivul programului: Consolidarea cooperării tripartite între organizaţii ale angajatorilor, sindicate şi autorităţi publice şi promovarea muncii decente
Grantul programului: 2.273.000 euro
Cofinanţarea programului: Nu este cazul.
Operator de program: OMF, în conformitate cu prevederile articolului 6.13 din Regulament. Innovation Norway este desemnat operator de fond în conformitate cu paragraful 4 al articolului 6.13 din Regulament.
Arie de program: Dialog social - muncă decentă
D. Program: Dezvoltare locală şi reducerea sărăciei, creşterea incluziunii romilor
Obiectivul programului: Întărirea coeziunii economice şi sociale
Grantul programului: 45.000.000 euro
Cofinanţarea programului: 7.941.176 euro
Operator de program: Fondul Român de Dezvoltare Socială (FRDS)
Partener(i) de program din statul donator: Asociaţia Autorităţilor Locale şi Regionale din Norvegia (KS)
Partener(i) organizaţii internaţionale: Consiliul Europei (CoE)
Arii de program: Dezvoltare locală şi reducerea sărăciei Emanciparea şi incluziunea romilor Drepturile omului - implementare naţională Copii şi tineri în situaţie de risc Bună guvernare, instituţii responsabile, transparenţă
Domenii speciale de interes: Programul va include măsuri ce vizează componente de educaţie, inclusiv combaterea abandonului şcolar timpuriu, îmbunătăţirea locuinţelor, ocupare şi sănătate. Vor fi prioritare municipalităţile din zonele dezavantajate cu un procent ridicat de romi. Programul va consolida implementarea la nivel naţional a standardelor şi normelor cu privire la drepturile omului, cu accent pe legislaţia antidiscriminare. La elaborarea notei conceptuale se va avea în vedere posibilitatea de a predefini proiect(e) cu Consiliul Europei şi, dacă este cazul, alţi actori internaţionali. La elaborarea notei conceptuale se va avea în vedere posibilitatea de a predefini proiect(e) cu Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE). Minimum 20 de milioane euro sunt rezervate pentru dezvoltarea rezultatelor proiectelor finanţate prin programul „Reducerea sărăciei" din cadrul Mecanismului financiar norvegian 2009-2014. Modalităţile, inclusiv proiectele predefinite, vor fi specificate în timpul dezvoltării notei conceptuale. În nota conceptuală se va identifica un nivel maxim al fondurilor ce se pot aloca pentru infrastructură („hard measures") din totalul cheltuielilor eligibile aferente programului. Punctul naţional de contact şi operatorul de program vor transmite un plan de asigurare a unei capacităţi de management al programului adecvate a operatorului de program, nu mai târziu de transmiterea notei conceptuale a programului.
Ambiţii bilaterale: 150.000 euro din fondul pentru relaţii bilaterale se alocă programului. Această prevedere nu limitează dreptul membrilor Comitetului Comun pentru Fondurile Bilaterale de a aloca fonduri suplimentare către program.
Programul va fi implementat în corelare cu programul „Dezvoltare locală şi reducerea sărăciei, creşterea incluziunii romilor" implementat prin Mecanismul financiar SEE 2014-2021.
E. Program: Energie regenerabilă, eficienţă energetică, securitate energetică
Obiectivul programului: Energie cu emisii reduse de carbon şi îmbunătăţirea securităţii furnizării
Grantul programului: 32.933.500 euro
Cofinanţarea programului: Nu este cazul.
Operator de program: OMF, în conformitate cu prevederile articolului 6.13 din Regulament. Innovation Norway este desemnat ca operator de fond în conformitate cu prevederile paragrafului 4 articolului 6.13 din Regulament.
Partener(i) de program din statul beneficiar: Ministerul Energiei Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
Partener(i) de program din statul donator: Autoritatea Naţională pentru Energie (OS) Directoratul pentru Energie şi Resurse de Apă din Norvegia (NVE)
Arii de program: Energie regenerabilă, eficienţă energetică, securitate energetică
Domenii speciale de interes: Soluţiile de furnizare a electricităţii în zonele unde racordarea la reţeaua de electricitate nu este fezabilă cu scopul de a creşte accesul la energie pentru cel puţin 5.000 de gospodării constituie un domeniu special de interes. Cercetarea şi dezvoltarea legate de energie regenerabilă, eficienţă energetică, securitate energetică constituie un domeniu special de interes. În elaborarea notei conceptuale şi în timpul implementării programului, operatorul de program va avea în vedere asigurarea sinergiei cu programul „Dezvoltarea afacerilor, inovare şi IMMuri", programul „Cercetare", programul „Educaţie, burse, ucenicie şi antreprenoriat pentru tineri" (implementate în cadrul Mecanismului financiar SEE 2014-2021) şi alte programe, dacă este cazul.
Ambiţii bilaterale: 200.000 euro din fondul pentru relaţii bilaterale se alocă programului. Această prevedere nu limitează dreptul membrilor Comitetului Comun pentru Fondurile Bilaterale de a aloca fonduri suplimentare către program.
Programul va fi implementat în corelare cu programul „Energie regenerabilă, eficienţă energetică, securitate energetică" implementat prin Mecanismul financiar SEE 2014-2021.
F. Program: Justiţie
Obiectivul programului: Consolidarea statului de drept
Grantul programului: 45.000.000 euro
Cofinanţarea programului: 7.941.176 euro
Operator de program: Ministerul Justiţiei
Partener(i) de program din statul donator: Ministerul Norvegian al Justiţiei (NMOJ) Directoratul Serviciilor Corecţionale Norvegiene (KDI) Administraţia Norvegiană a Instanţelor (DA)
Organizaţie internaţională parteneră: Consiliul Europei (CoE)
Arii de program: Servicii corecţionale şi arest preventiv Eficacitatea şi eficienţa sistemului judiciar, consolidarea statului de drept Violenţă domestică şi de gen Bună guvernare, instituţii responsabile, transparenţă
Domenii speciale de interes: Nu mai mult de 60% din totalul cheltuielilor eligibile ale programului şi nu mai mult de 50% din totalul cheltuielilor eligibile ale ariei de program „Violenţa domestică şi de gen" vor fi alocate pentru infrastructură („hard measures"). Programul va include măsuri pentru creşterea utilizării sancţiunilor alternative la pedepsele privative de libertate. Programul va contribui la îmbunătăţirea situaţiei romilor şi va contribui la atingerea ţintei specificate în secţiunea 2 „Domenii specifice de interes" din prezenta anexă. În elaborarea notei conceptuale şi în timpul implementării programului, operatorul de program va avea în vedere asigurarea sinergiei cu programul „Afaceri interne" pentru consolidarea sistemului judiciar, cu privire, printre altele, la accesul la justiţie, buna guvernare, violenţa de gen şi traficul cu fiinţe umane. Se vor asigura sinergii între ariile de program din cadrul acestui program în vederea consolidării sistemului judiciar, inter alia, cu privire la utilizarea sancţiunilor alternative pedepselor privative de libertate. Interacţiunea şi cooperarea cu organizaţii relevante din cadrul societăţii civile sunt încurajate.
Ambiţii bilaterale: 250.000 euro din fondul pentru relaţii bilaterale se alocă programului. Această prevedere nu limitează dreptul membrilor Comitetului Comun pentru Fondurile Bilaterale de a aloca fonduri suplimentare către program.
Proiecte predefinite: Programul va include următoarele proiecte predefinite: 1. Servicii corecţionale Proiect privind crearea a cel mult cinci centre corecţionale pilot (posibil la Baia Mare, Vaslui, Iaşi, Târgu Mureş, Botoşani) care vor îmbunătăţi capacitatea de furnizare a serviciilor sociale de reintegrare către deţinuţi, foşti deţinuţi şi persoane supravegheate de serviciile de probaţiune, prin colaborarea dintre sistemele penitenciare şi de probaţiune şi autorităţile locale în România. Promotor de proiect: Administraţia Naţională a Penitenciarelor Parteneri de proiect din statul donator: se va stabili ulterior. Valoarea maximă a grantului: 31.870.000 euro 2. Instruire şi consolidarea capacităţii în sistemul judiciar Proiect privind instruirea şi consolidarea capacităţii în sistemul judiciar, cu privire la, inter alia, conceptul de cultură judiciară europeană, Convenţia europeană a drepturilor omului şi dezvoltarea infrastructurii de instruire. Promotor de proiect: Consiliul Superior al Magistraturii/Institutul Naţional al Magistraturii
Partener de proiect din statul donator: Administraţia Norvegiană a Instanţelor Valoarea minimă a grantului: 2.500.000 euro 3. Proiect privind violenţa domestică şi de gen ce vizează recomandările Consiliului Europei conform Convenţiei de la Istanbul. Proiectul va fi conceput pentru a consolida sistemul judiciar în acest domeniu şi a asigura cooperarea cu societatea civilă. Promotor de proiect: se va stabili ulterior. Partener de proiect: se va stabili ulterior. Valoarea minimă a grantului: 2.500.000 euro 4. Lupta împotriva criminalităţii şi corupţiei Proiect privind lupta împotriva criminalităţii, inclusiv a corupţiei, şi buna guvernare ce va asigura îmbunătăţirea, inter alia, a nivelului de cunoştinţe şi capacităţii personalului, precum şi a echipamentelor tehnice necesare pentru îndeplinirea acestor măsuri. Promotor de proiect: Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie în parteneriat cu departamentele sale specializate, Direcţia Naţională Anticorupţie şi Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism Partener de proiect: se va stabili ulterior. Valoarea maximă a grantului: 4.250.000 euro
G. Program: Afaceri interne
Obiectivul programului: Consolidarea statului de drept
Grantul programului: 24.000.000 euro
Cofinanţarea programului: 4.235.294 euro
Operator de program: Ministerul Afacerilor Interne (MAI)
Partener(i) de program din statul donator: Ministerul Norvegian al Justiţiei Directoratul Naţional de Poliţie („POD") Directoratul Norvegian pentru Protecţie Civilă („DSB") Directoratul Norvegian pentru Imigraţie („UDI") - se va stabili ulterior.
Organizaţie internaţională parteneră: Consiliul Europei (CoE)
Arii de program: Cooperare poliţienească internaţională şi combaterea criminalităţii Azil şi migraţie Prevenire şi pregătire în caz de dezastru
Domenii speciale de interes: Nu mai mult de 60% din cheltuielile totale eligibile ale programului vor fi alocate pentru infrastructură („hard measures"). Programul va contribui la îmbunătăţirea situaţiei romilor şi va contribui la atingerea ţintei specificate în secţiunea 2 „Domenii specifice de interes" din prezenta anexă. În elaborarea notei conceptuale şi în timpul implementării programului, operatorul de program va avea în vedere asigurarea sinergiei cu programul „Justiţie" pentru consolidarea sistemului judiciar cu privire la, printre altele, accesul la justiţie, buna guvernare, violenţa de gen şi traficul cu fiinţe umane. Sinergiile între ariile de program din prezentul program se vor explora în faza de elaborare a notei conceptuale şi implementare a programului. Proiectele vor creşte interacţiunea şi cooperarea cu organizaţii relevante ale societăţii civile.
Ambiţii bilaterale: 250.000 euro din fondul pentru relaţii bilaterale se alocă programului. Această prevedere nu limitează dreptul membrilor Comitetului Comun pentru Fondurile Bilaterale de a aloca fonduri suplimentare către program.
Proiecte predefinite: Programul va include următoarele proiecte predefinite: 1. Proiect privind cooperarea poliţienească internaţională şi combaterea criminalităţii Proiectul va include cooperare bilaterală şi posibilitatea de a detaşa poliţişti români şi norvegieni, combaterea traficului şi infracţiunilor economice şi îmbunătăţirea capacităţii tehnice a poliţiei române şi a altor structuri specializate ale MAI pentru combaterea infracţionalităţii la standarde internaţionale. Promotor de proiect: Inspectoratul General al Poliţiei Române Parteneri de proiect din statul donator: se va stabili ulterior. Partener de proiect: se va stabili ulterior. Valoarea maximă a grantului: 10.000.000 euro 2. Proiect privind azilul şi migraţia vizând în principal îmbunătăţirea condiţiilor pentru cei mai vulnerabili solicitanţi de azil, îmbunătăţirea calităţii facilităţilor de recepţie şi management al cazurilor şi a nivelului de pregătire în cazul unui aflux major de solicitanţi de azil. Promotor de proiect: Inspectoratul General pentru Imigrări Parteneri de proiect din statul donator: se va stabili ulterior. Partener de proiect: se va stabili ulterior. Valoarea maximă a grantului: 5.000.000 euro
3. Prevenire şi pregătire în caz de dezastru (siguranţă nucleară şi radiologică) Proiect privind prevenirea şi pregătirea în caz de dezastru, inclusiv continuarea proiectului „Proiect de excelenţă regională pentru întărirea capacităţii de reglementare în domeniul siguranţei nucleare şi radiologice şi al pregătirii şi reacţiei la situaţii de urgenţă în România" finanţat în cadrul Mecanismului financiar norvegian 2009-2014. Promotor de proiect: Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare (CNCAN) Partener de proiect: se va stabili ulterior. Partener de proiect din statul donator: Autoritatea Norvegiană de Protecţie împotriva Radiaţiilor („NRPA") Valoarea maximă a grantului: 3.500.000 euro 4. Prevenire şi pregătire în caz de dezastru (capacitate de urgenţă) Proiectul va viza în principal prevenirea şi reducerea riscului de dezastre şi a vulnerabilităţilor asociate, creşterea cooperării în domeniul prevenirii şi pregătirii în caz de dezastru între autorităţile române şi norvegiene relevante şi consolidarea capacităţi personalului dedicat situaţiilor de urgenţă, prin creşterea nivelului abilităţilor profesionale, crearea şi îmbunătăţirea infrastructurii de instruire şi creşterea capacităţii de primire a adăposturilor temporare. Promotor de proiect: Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă Partener de proiect din statul donator: se va stabili ulterior. Valoarea maximă a grantului: 5.000.000 euro



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2101/2016

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2101 din 2016
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2101/2016
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu