ORDIN Nr. 2009
din 2 august 2007
pentru modificarea si
completarea Regulamentului privind concediile personalului de specialitate
juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din Ministerul Justitiei,
aprobat prin Ordinul ministrului justitiei nr. 1.419/C/2005
ACT EMIS DE: MINISTERUL
JUSTITIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 570 din 20 august 2007
Avand în vedere dispoziţiile
Regulamentului privind concediile personalului de specialitate juridică
asimilat judecătorilor şi procurorilor din Ministerul Justiţiei, aprobat prin
Ordinul ministrului justiţiei nr. 1.419/C/2005, cu modificările şi completările
ulterioare,
ţinand
seama de dispoziţiile Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi
procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în
vederea creşterii copilului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 7/2007, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind
concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările şi
completările ulterioare, precum şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
27/2006 privind salarizarea şi alte drepturi ale judecătorilor, procurorilor şi
altor categorii de personal din sistemul justiţiei, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 45/2007,
în conformitate cu prevederile Hotărarii Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea
şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările
ulterioare,
ministrul justiţiei emite
următorul ordin:
Art. I. - Regulamentul privind concediile personalului de specialitate
juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din Ministerul Justiţiei,
aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 1.419/C/2005, publicat în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.025 din 18 noiembrie 2005, cu modificările şi completările
ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 6 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 6. - (1) Pentru perioada
concediului de odihnă, personalul
de specialitate juridică beneficiază de o indemnizaţie de concediu, care nu
poate fi mai mică decat
valoarea totală a drepturilor salariale cuvenite pentru perioada respectivă, şi
de o primă de concediu egală cu indemnizaţia de încadrare brută lunară din luna
anterioară plecării în concediu, proporţional cu activitatea prestată într-un
an calendaristic.
(2) Indemnizaţia de concediu de odihnă reprezintă
media zilnică a indemnizaţiei de încadrare brute lunare, a majorării
indemnizaţiei de încadrare brute lunare, precum şi a indemnizaţiilor şi
sporurilor cu caracter permanent, luate împreună, corespunzătoare lunii
calendaristice în care se efectuează concediul de odihnă, multiplicată cu
numărul zilelor de concediu. In cazul în care concediul de odihnă se efectuează
în cursul a două luni consecutive, media zilnică se calculează distinct pentru
fiecare lună.
(3) Media zilnică a veniturilor prevăzute la alin.
(2) se stabileşte în raport cu numărul zilelor lucrătoare din fiecare lună în
care se efectuează concediul de odihnă.
(4) Indemnizaţia de concediu de odihnă şi prima de
concediu se plătesc cumulat, la cerere, cu cel mult 5 zile înaintea datei
plecării în concediu. In cazul în care concediul de odihnă se efectuează
fracţionat, prima de concediu şi indemnizaţia de concediu se acordă o singură
dată."
2. Articolul 15 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 15. - (1) Personalul de specialitate juridică are
dreptul, la cerere, la
concedii plătite pentru formare profesională, în următoarele situaţii:
a) participarea la cursuri sau la alte forme de
specializare, organizate în ţară ori în străinătate;
b) pregătirea şi susţinerea examenului de capacitate,
a examenului de doctorat şi a examenului de promovare în funcţii de execuţie.
(2) Durata concediilor prevăzute la alin. (1) lit. a)
se aprobă de către conducerea instituţiei, în funcţie de durata cursurilor ori a specializărilor efectuate, fără a putea
depăşi 10 zile lucrătoare într-un an calendaristic.
(3) Pentru pregătirea şi
susţinerea examenului de capacitate, personalul de specialitate juridică are
dreptul la un concediu plătit de 30 de zile calendaristice într-un an.
(4) Pentru participarea la concursul de admitere la
doctorat, pentru susţinerea proiectului de cercetare ştiinţifică la încheierea
programului de pregătire universitară avansată şi pentru elaborarea şi
susţinerea tezei de doctorat, precum şi pentru susţinerea examenului de
promovare în funcţii de execuţie, personalul de specialitate juridică are
dreptul la un concediu plătit ce nu poate depăşi 10 zile lucrătoare pentru
fiecare examen, într-un an calendaristic.
(5) Concediile acordate potrivit alin. (1), inclusiv concediul pentru formare profesională cu plată, nu afectează
vechimea în funcţia de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor
şi procurorilor."
3. După alineatul (3) al
articolului 17 se introduc două noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu
următorul cuprins:
„(4) Concediul pentru formare profesională fără plată,
care nu se acordă la iniţiativa instituţiei sau cu privire la care aceasta nu
şi-a exprimat acordul în scris, referitor la relevanţa studiilor efectuate
pentru funcţia exercitată, se consideră concediu pentru rezolvarea unor
situaţii personale.
(5) Perioada concediului pentru formare profesională
fără plată, care se acordă la iniţiativa instituţiei sau cu privire la care
aceasta şi-a exprimat acordul în scris, referitor la relevanţa studiilor
efectuate pentru funcţia exercitată, constituie vechime în funcţia de personal
de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor."
4. Alineatul (1) al
articolului 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 18. - (1) Personalul de
specialitate juridică are dreptul la concedii fără plată pentru rezolvarea unor
situaţii personale deosebite. Durata însumată a acestor concedii nu poate
depăşi 90 de zile lucrătoare într-un an calendaristic."
5. La articolul 18 alineatul (3), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,a) îngrijirea copilului bolnav în varstă de pană la 7
ani, pe perioada indicată în certificatul medical;".
6. Articolul 19 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 19. - (1) In perioada concediilor fără plată persoanele respective îşi păstrează calitatea de
personal de specialitate juridică.
(2) Durata concediilor fără plată prevăzute la art. 18
nu constituie vechime în magistratură şi nici vechime în funcţia de personal de
specialitate juridică.
(3) Perioada concediilor fără plată pentru rezolvarea
unor situaţii personale deosebite nu constituie vechime în magistratură şi
vechime în funcţia de personal de specialitate juridică."
7. Alineatul (2) al
articolului 21 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„(2) Perioada concediului prevăzut la alin. (1)
constituie vechime în muncă, în magistratură şi în funcţia de personal de
specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor."
8. Articolul 22 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 22. - (1) Personalul de specialitate juridică are
dreptul la concedii plătite
de 5 zile lucrătoare şi care nu se includ în durata concediului de odihnă, în
cazul următoarelor evenimente familiale:
a) căsătorie - 5 zile;
b) naşterea sau căsătoria unui
copil - 5 zile;
c) decesul soţului sau soţiei ori al unei rude pană la gradul al II-lea inclusiv - 5 zile.
(2) Concediile plătite prevăzute la alin. (1) se
acordă, la cerere, de conducerea instituţiei.
(3) Pentru efectuarea controlului medical anual, personalul de specialitate juridică are dreptul la un concediu
plătit de o zi lucrătoare, la cerere."
9. Alineatul (1) al
articolului 24 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 24. - (1) Efectuarea concediului de odihnă de
către personalul de specialitate juridică cu funcţii de execuţie, precum şi de
către directorii adjuncţi, şefii de servicii, şefii de birouri - personal de
specialitate juridică, din cadrul direcţiilor din Ministerul Justiţiei, se
aprobă de directorul direcţiei în care aceste persoane îşi desfăşoară
activitatea."
Art. II. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I.
Art. III. - Direcţia
resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii şi Direcţia
financiar-administrativ vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
Ministrul justiţiei,
Tudor-Alexandru Chiuariu