Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.2008 din 13.12.2013

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 284 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice
ACT EMIS DE: Ministerul Finantelor Publice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 789 din 16 decembrie 2013



SmartCity1

În vederea punerii în aplicare a prevederilor art. 284 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. II alin. (3) din Legea nr. 270/2013 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice,viceprim-ministrul, ministrul finanţelor publice, emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Normele metodologice de aplicare a prevederilor art. 284 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Instituţiile publice finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, de la bugetul asigurărilor sociale de stat şi bugetele fondurilor speciale, precum şi unităţile descentralizate ale Ministerului Finanţelor Publice vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. Articolul 3Prevederile prezentului ordin intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2014. Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice, Daniel Chiţoiu p. Ministrul delegat pentru buget, Gheorghe Gherghina, secretar de stat
ANEXĂNORME METODOLOGICE de aplicare a prevederilor art. 284 din
Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice Articolul 1 (1) Instituţiile publice finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, de la bugetul asigurărilor sociale de stat şi bugetele fondurilor speciale depun la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului la care îşi au conturile deschise formularul „Plăţi restante“ (anexa 30 la situaţiile financiare) întocmit pentru total plăţi restante aferente activităţii proprii - codul 40, pe modelul aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare trimestriale ale instituţiilor publice, precum şi a unor raportări financiare lunare în anul 2009, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Formularul prevăzut la alin. (1) întocmit lunar se depune la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului, până cel târziu la data de 5 a lunii curente, inclusiv, pentru datele de raportare de la sfârşitul lunii precedente, atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic. În situaţia în care data de 5 a lunii este zi nelucrătoare, termenul-limită de depunere a formularului prevăzut la alin. (1) este prima zi lucrătoare următoare.(3) Formularul prevăzut la alin. (1) se întocmeşte şi se depune la unităţile Trezoreriei Statului la termenul prevăzut la alin. (2) şi în situaţia în care la finele lunii de raportare instituţia publică nu înregistrează arierate. Articolul 2Instituţiile publice prevăzute la art. 1 alin. (1) care nu prezintă la unităţile Trezoreriei Statului formularul „Plăţi restante“ (anexa 30 la situaţiile financiare) întocmit pentru totalul plăţilor restante aferente activităţii proprii la finele lunii precedente, până la data de 5 a lunii curente, pot efectua plăţi numai pentru achitarea drepturilor salariale şi a contribuţiilor aferente acestora, respectiv pentru stingerea arieratelor, precum şi pentru plata ratelor de capital, dobânzilor, comisioanelor şi altor costuri aferente datoriei publice. Articolul 3 (1) În scopul încadrării în prevederile art. 284 din
Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, în perioada 1-5 a fiecărei luni, instituţiile publice prevăzute la art. 1 alin. (1) pot dispune plăţi numai pentru achitarea drepturilor salariale şi a contribuţiilor aferente acestora, respectiv pentru stingerea arieratelor, precum şi pentru plata ratelor de capital, dobânzilor, comisioanelor şi altor costuri aferente datoriei publice. În cazul plăţilor de arierate, în ordinele de plată pentru Trezoreria Statului, la rubrica „Reprezentând“ se va preciza că plata este aferentă achitării de arierate.
(2) Instituţiile publice care prezintă la unităţile Trezoreriei Statului formularul prevăzut la art. 1 alin. (1) anterior datei de 5 a lunii curente, pentru datele de raportare de la sfârşitul lunii precedente şi nu înregistrează arierate, pot dispune orice plăţi pentru destinaţiile legale, începând cu data depunerii formularului. Articolul 4Instituţiile publice care au declarat arierate la finele lunii precedente, dar care pe parcursul lunii curente îşi achită integral arieratele raportate, pot prezenta la unităţile Trezoreriei Statului o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că nu mai înregistrează arierate, întocmită potrivit formularului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentele norme metodologice. Începând cu data depunerii declaraţiei pe propria răspundere, instituţiile publice pot efectua orice plăţi pentru destinaţiile legale. Articolul 5La primirea documentelor de plată prezentate de instituţiile publice prevăzute la art. 1 alin. (1), unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului au obligaţia de a verifica următoarele: a)dacă a fost depusă declaraţia prevăzută la art. 4 aprobată de persoanele prevăzute de lege; b)dacă sunt raportate arierate la rândul 04, rândul 05 sau rândul 06 din coloana 2 din formularul prevăzut la art. 1 alin. (1), la finele lunii precedente. Articolul 6În funcţie de rezultatele verificării prevăzute la art. 5, unităţile Trezoreriei Statului vor proceda astfel: 1. Acceptă documentele de plată prezentate de instituţiile publice prevăzute la art. 1 alin. (1), pentru orice destinaţii legale, în următoarele cazuri: a)pentru instituţiile publice care au raportat arierate „zero“ la rândul 04, rândul 05 şi rândul 06 din coloana 2 din formularul prevăzut la art. 1 alin. (1), pentru datele de raportare la finele lunii precedente celei în care se prezintă documentele de plată; b)pentru instituţiile publice care prezintă declaraţia pe propria răspundere prevăzută la art. 4 din care să rezulte că nu mai înregistrează arierate, cu condiţia ca documentele de plată prin care s-a efectuat stingerea arieratelor să se identifice în evidenţele contabile ale unităţii Trezoreriei Statului.2. Acceptă numai documentele de plată destinate achitării drepturilor salariale şi a contribuţiilor aferente acestora, respectiv pentru stingerea arieratelor, precum şi pentru plata ratelor de capital, dobânzilor, comisioanelor şi altor costuri aferente datoriei publice, prezentate de instituţiile publice prevăzute la art. 1 alin. (1), în următoarele cazuri: a)pentru instituţiile publice care au raportat arierate la rândul 04, rândul 05 sau la rândul 06 din coloana 2 din formularul prevăzut la art. 1 alin. (1) pentru datele de raportare la finele lunii precedente celei în care se prezintă documentele de plată; b)pentru instituţiile publice care nu au depus la unitatea Trezoreriei Statului formularul prevăzut la art. 1 alin. (1) întocmit pentru datele de raportare de la sfârşitul lunii precedente celei în care se prezintă documentele de plată. Articolul 7În situaţiile prevăzute la art. 6 pct. 2 unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului restituie instituţiilor publice, cel mai târziu în prima zi lucrătoare de la data depunerii lor, documentele de plată aferente achitării altor obligaţii decât cele destinate achitării drepturilor salariale şi a contribuţiilor aferente acestora, respectiv pentru stingerea arieratelor, precum şi pentru plata ratelor de capital, dobânzilor, comisioanelor şi altor costuri aferente datoriei publice, însoţite de o adresă scrisă în care se precizează motivele pentru care acestea nu au fost decontate. Articolul 8(1) Arieratele raportate la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului trebuie să coincidă cu arieratele înregistrate în contabilitatea instituţiilor publice, precum şi cu cele raportate ordonatorului de credite ierarhic superior.(2) Răspunderea privind neconcordanţa dintre datele furnizate unităţii teritoriale a Trezoreriei Statului, datele înregistrate în contabilitate şi cele raportate ordonatorului de credite ierarhic superior revine în exclusivitate ordonatorilor de credite ai instituţiilor publice care întocmesc şi depun formularul prevăzut la art. 1 alin. (1). ANEXĂla normele metodologice Denumirea instituţiei publice ........ ........... Codul de identificare fiscală ........ ............ Către ........ ................ ................ (denumirea unităţii Trezoreriei Statului) Subsemnatul, ........ ................ ........ ..........., în calitate de ordonator de credite, declar pe propria răspundere că, la data de ........ ..............., instituţia ........ ................ ............... şi-a achitat integral arierate înregistrate la sfârşitul lunii ........ ........ ......... . Menţionez că arieratele în sumă de ........ ............ lei, înregistrate în contabilitate şi raportate la sfârşitul lunii ........ ........, au fost achitate cu următoarele documente de plată: lei -

Nr./Data documentului de plată Contul din care a fost efectuată plata (Cod IBAN) Suma
1 2 3
TOTAL:

Ordonator de credite, ........ ................ ..........


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2008/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2008 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2008/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu