Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 192 din 29 mai 2006

privind aprobarea Procedurii de acreditare, desfiintare sau reacreditare a componentelor Sistemului national de registre

ACT EMIS DE: OFICIUL REGISTRULUI NATIONAL AL INFORMATIILOR SECRETE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 484 din 5 iunie 2006



Având în vedere documentele din seria AC/35-1000 pentru aplicarea politicilor de securitate în cadrul NATO, aprobate de Comitetul de Securitate al NATO,

în temeiul art. 1 alin. (4) lit. b) şi alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 153/2002 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat, aprobată prin Legea nr. 101/2003, astfel cum a fost modificată prin Legea nr. 343/2005,

directorul general al Oficiului Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat emite prezentul ordin.

Articol unic.  - Se aprobă Procedura de acreditare, iesfiinţare sau reacreditare a componentelor Sistemului naţional de registre, prevăzută în anexa care face parti integrantă din prezentul ordin.

Directorul general al Oficiului Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat,

Marius Petrescu    

ANEXĂ

PROCEDURA de acreditare, desfiinţare sau reacreditare a componentelor Sistemului naţional de registre

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezenta procedură stabileşte etapele care trebuie parcurse şi condiţiile care trebuie îndeplinite pentru funcţionarea sau desfiinţarea unei componente a Sistemului naţional de registre.

Art. 2. - In sensul prezentei proceduri, înţelesul unor termeni şi expresii folosite este următorul:

a)  componentă a Sistemului naţional de registre, denumită în continuare CSNR - structura responsabilă cu gestionarea informaţiilor NATO şi/sau UE clasificate şi cu controlul fluxului informaţiilor NATO şi/sau UE sensibile la nivel instituţional ori departamental;

b)   autoritate desemnată de securitate, denumită în continuare ADS - instituţia abilitată, conform Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificările ulterioare, să stabilească, pentru domeniul său de activitate şi responsabilitate, structuri şi măsuri proprii privind coordonarea şi controlul activităţilor referitoare la protecţia informaţiilor clasificate;

c)   instituţie - orice persoană juridică de drept public sau privat;

d)  structură departamentală - orice structură din cadrul unei instituţii, cum ar fi departament, direcţie generală, direcţie etc;

e)  structură competentă a ADS - structura departamentală cu atribuţii în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate NATO şi/sau UE, organizată în cadrul unei ADS;

f)   cerinţe minime - cerinţele minime de securitate pentru acreditarea unei CSNR;

g)  solicitant - instituţia sau structura departamentală în cadrul căreia se înfiinţează o CSNR.

Art. 3. - Pentru a putea gestiona informaţii NATO şi/sau UE clasificate, fiecare instituţie/structură departamentală trebuie să îşi înfiinţeze o CSNR proprie, care are responsabilitatea gestionării acestor informaţii, după acreditarea acesteia.

Art. 4. - CSNR se înfiinţează în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi funcţionează în baza unei autorizaţii eliberate de Oficiul Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat, denumit în continuare O.R.N.I.S.S.

Art. 5. - In stabilirea formei de organizare a CSNR se au în vedere volumul şi natura informaţiilor clasificate, nivelul de clasificare al acestora, numărul persoanelor deservite, precum şi relaţiile interinstituţionale sau interdepartamentale.

Art. 6. - (1) In vederea acreditării unei CSNR pentru gestionarea informaţiilor NATO şi/sau UE clasificate, la nivelul instituţiei sau structurii departamentale trebuie implementate măsurile cuprinse în cerinţele minime de securitate pentru acreditarea unei CSNR, denumite în continuare cerinţe minime, completate, după caz, cu alte măsuri de securitate a personalului, securitate fizică şi a documentelor şi securitate industrială, prevăzute în reglementările legale în vigoare referitoare la protecţia informaţiilor NATO şi/sau UE clasificate.

(2) Cerinţele minime sunt prevăzute în anexa nr. 1.

Art. 7. - (1) Autorizaţia de funcţionare eliberată de O.R.N.I.S.S. este acel document care certifică faptul că la nivelul CSNR sunt aplicate reglementările privind securitatea personalului, securitatea fizică şi a documentelor şi, după caz, securitatea industrială şi indică nivelul maxim de clasificare a informaţiilor ce pot fi gestionate de componenta respectivă.

(2) Verificarea privind modul de implementare a măsurilor specifice de securitate a personalului, securitate fizică şi a documentelor şi, după caz, securitate industrială se efectuează pe baza grilei de evaluare prevăzute în anexa nr. 2.

Art. 8. - (1) La nivelul CSNR sau al instituţiei ori structurii departamentale deservite de către o componentă acreditată să gestioneze informaţii NATO şi/sau UE clasificate nu pot fi accesate şi prelucrate informaţii clasificate în format electronic decât în cadrul unui sistem informatic şi de comunicaţii acreditat.

(2) Pentru acreditarea unui sistem informatic şi de comunicaţii sau pentru obţinerea certificatului de securitate industrială se aplică proceduri specifice separate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în domeniul INFOSEC şi al securităţii industriale.

CAPITOLUL II

Acreditarea unei CSNR subordonate nemijlocit Registrului central

SECŢIUNEA 1

Infiinţarea, notificarea O.R.N.I.S.S., implementarea măsurilor de securitate şi cererea de acreditare

Art. 9. - (1) Conducătorul instituţiei în care este necesară înfiinţarea unei CSNR subordonate nemijlocit Registrului central, denumit în continuare RC, stabileşte, pe baza propunerii şefului structurii/funcţionarului de securitate, forma de organizare a componentei - Registru intern sau Punct de lucru - şi măsurile necesare pentru aplicarea reglementărilor privind securitatea personalului, securitatea fizică şi a documentelor şi, după caz, securitatea industrială, în vederea autorizării funcţionării.

(2) Componenta ce urmează a fi înfiinţată se organizează sub formă de Registru intern atunci când există posibilitatea înfiinţării unor CSNR în subordinea acesteia.

Art. 10. - Instituţia solicitantă notifică O.R.N.I.S.S. cu privire la înfiinţarea unei CSNR subordonate nemijlocit RC.

Art. 11. - (1) Notificarea trebuie să conţină cel puţin următoarele elemente:

a)   denumirea instituţiei şi, după caz, a structurii departamentale în cadrul căreia s-a înfiinţat componenta;

b)  motivaţia necesităţii înfiinţării - de exemplu, intenţia de participare a instituţiei la un contract NATO şi/sau UE clasificat, la lucrările unui grup de lucru NATO sau UE, la un exerciţiu ori la o activitate în cadrul căreia sunt vehiculate informaţii NATO şi/sau UE clasificate;

c)  forma de organizare a componentei şi subordonarea nemijlocită a acesteia în cadrul Sistemului naţional de registre, denumit în continuare SNR;

d)   precizări referitoare la reglementările legale pe care le deţine privind protecţia informaţiilor clasificate;

e)   confirmarea faptului că la nivelul instituţiei au fost implementate măsuri de securitate a informaţiilor clasificate care să asigure protecţia acestora cel puţin pentru nivelul „secret de serviciu", în conformitate cu prevederile legale în vigoare;

f)  coordonatele persoanei de contact din cadrul structurii de securitate sau funcţionarului de securitate.

(2) Notificarea poate conţine menţiuni privind necesitatea obţinerii de consultantă de specialitate din partea O.R.N.I.S.S.

Art. 12. - O.R.N.I.S.S. analizează motivaţia necesităţii înfiinţării şi, în cazul în care aceasta este justificată, dispune:

a)   transmiterea la instituţia solicitantă a cerinţelor minime şi, după caz, a altor reglementări legale aplicabile;

b)  constituirea unei echipe de experţi pentru acordarea de consultanţă de specialitate, după caz.

Art. 13. - După primirea cerinţelor minime, la nivelul instituţiei se implementează măsurile de securitate a personalului, securitate fizică şi a documentelor şi, după caz, securitate industrială pentru protecţia informaţiilor NATO şi/sau UE clasificate, sub coordonarea şi controlul şefului structurii/funcţionarului de securitate.

Art. 14. - In momentul în care sunt întrunite toate condiţiile legale pentru acreditarea viitoarei CSNR, instituţia solicitantă transmite la O.R.N.I.S.S. cererea de acreditare.

Art. 15. - (1) Cererea de acreditare trebuie să conţină următoarele elemente:

a)  denumirea instituţiei care a emis cererea;

b)   numărul şi data adresei prin care s-a notificat înfiinţarea;

c)   nivelul maxim de clasificare al documentelor ce urmează a fi gestionate;

d)  solicitarea de evaluare şi de eliberare a autorizaţiei de funcţionare.

(2) In cazul agenţilor economici sunt necesare copii de pe documente din care să rezulte participarea la un contract NATO şi/sau UE clasificat ori la o licitaţie pentru obţinerea unui astfel de contract.

SECŢIUNEA a 2-a

Evaluarea

Art. 16. - O.R.N.I.S.S. analizează solicitarea formulată în cererea de acreditare a CSNR în cauză şi, în cazul în care aceasta este justificată, directorul general al O.R.N.I.S.S. decide constituirea comisiei de evaluare a modului în care sunt aplicate reglementările privind securitatea personalului, securitatea fizică şi a documentelor şi, după caz, securitatea industrială, denumită în continuare comisia de evaluare, în vederea acreditării.

Art. 17. - Comisia de evaluare, formată din experţi din cadrul O.R.N.I.S.S., verifică la faţa locului modul de aplicare a măsurilor de securitate din domeniile securitatea personalului, securitatea fizică şi a documentelor şi, după caz, securitatea industrială, pe baza grilei de evaluare.

Art. 18. - (1) In urma verificării şi analizării modului în care au fost implementate măsurile de securitate, comisia de evaluare întocmeşte un raport de evaluare, pe care îl înaintează conducerii O.R.N.I.S.S.

(2) Din raportul de evaluare, care va cuprinde constatări, concluzii şi propuneri privind eliberarea autorizaţiei de funcţionare, trebuie să rezulte dacă la nivelul CSNR   pot  fi   gestionate   informaţii   NATO   şi/sau   UE clasificate şi nivelul maxim de clasificare al acestora.

(3) In cazul în care, în urma verificărilor, comisia de evaluare constată că măsurile de securitate îndeplinesc cerinţele de securitate pentru un nivel de clasificare inferior celui solicitat în cererea de acreditare, în raportul de evaluare sunt menţionate deficienţele constatate, măsurile recomandate pentru înlăturarea acestora şi se vor face propuneri fie de respingere a solicitării de eliberare a autorizaţiei de funcţionare, fie de eliberare a acesteia pentru un nivel de clasificare inferior celui solicitat, corespunzător măsurilor de securitate existente.

SECŢIUNEA a 3-a

Eliberarea autorizaţiei de funcţionare sau respingerea solicitării de eliberare a acesteia

Art. 19. - Pe baza constatărilor, concluziilor şi propunerilor referitoare la modul de implementare a măsurilor de securitate formulate în raportul de evaluare, O.R.N.I.S.S. eliberează autorizaţia de funcţionare sau respinge solicitarea de eliberare a autorizaţiei de funcţionare.

Art. 20. - Motivele respingerii solicitării de eliberare a autorizaţiei de funcţionare şi măsurile recomandate pentru înlăturarea deficienţelor constatate sunt comunicate solicitantului, care, după remedierea acestora, va transmite O.R.N.I.S.S. o nouă cerere, reluându-se în mod corespunzător procedura de acreditare.

Art. 21. - In situaţia prevăzută la art. 18 alin. (3), se poate elibera autorizaţia de funcţionare pentru un nivel de clasificare inferior celui solicitat în cererea de acreditare, iar aceasta se va transmite solicitantului împreună cu o expunere a motivelor care au determinat acreditarea în condiţii diferite de cele solicitate. După implementarea măsurilor recomandate instituţia poate solicita la O.R.N.I.S.S. reacreditarea CSNR.

Art. 22. - Autorizaţia de funcţionare se comunică instituţiei solicitante în termen de 30 de zile de la data depunerii la O.R.N.I.S.S. a cererii de acreditare.

Art. 23. - Registrele externe se evaluează şi se autorizează de către O.R.N.I.S.S. în colaborare cu instituţiile abilitate, potrivit competenţei acestora.

CAPITOLUL III

Acreditarea unei CSNR care se subordonează nemijlocit unei componente care funcţionează în cadrul unei ADS

SECŢIUNEA 1

Infiinţarea, notificarea O.R.N.I.S.S., implementarea măsurilor de securitate, verificarea internă a măsurilor de securitate şi cererea de acreditare

Art. 24. - Conducătorul instituţiei sau structurii departamentale în care se impune înfiinţarea unei CSNR în subordinea unei componente care funcţionează în cadrul unei ADS stabileşte, pe baza propunerii şefului structurii/funcţionarului de securitate, forma de organizare a componentei şi măsurile necesare pentru aplicarea reglementărilor privind securitatea personalului, securitatea fizică şi a documentelor şi, după caz, securitatea industrială, în vederea autorizării funcţionării componentei.

Art. 25. - (1) Instituţia sau structura departamentală solicitantă notifică structura competentă a ADS, care analizează motivaţia necesităţii înfiinţării CSNR si, în cazul în care aceasta se justifică, notifică O.R.N.I.S.S., conform prevederilor art. 11.

(2)   Structura competentă a ADS transmite solicitantului cerinţele minime şi, după caz, alte reglementări legale aplicabile care nu sunt deţinute de către acesta.

(3)   Cerinţele minime pot avea o formă completată cu cerinţe suplimentare, în funcţie de particularităţile şi de specificul activităţii ADS sau ale instituţiei solicitante.

Art. 26. - (1) După primirea cerinţelor minime, la nivelul instituţiei sau structurii departamentale în care s-a înfiinţat CSNR se implementează măsurile de securitate a personalului, securitate fizică şi a documentelor şi, după caz, securitate industrială, prevăzute de reglementările legale în vigoare, sub coordonarea şi controlul şefului structurii/funcţionarului de securitate.

(2) La finalizarea implementării tuturor măsurilor de securitate, şeful structurii/funcţionarul de securitate al solicitantului informează despre aceasta structura competentă a ADS, solicitând evaluarea.

Art. 27. - (1) Structura competentă a ADS stabileşte componenţa comisiei de evaluare a modului de aplicare a măsurilor de securitate în domeniile securitatea personalului, securitatea fizică şi a documentelor şi, după caz, securitatea industrială.

(2)  Structura competentă a ADS poate solicita sprijin din partea O.R.N.I.S.S. în vederea constituirii comisiei de evaluare.

(3)  Comisia de evaluare verifică la faţa locului modul de aplicare a măsurilor de securitate în domeniile securitatea personalului, securitatea fizică şi a documentelor şi, după caz, securitatea industrială, pe baza grilei de evaluare.

(4)   In cazul prevăzut la art. 25 alin. (3), grila de evaluare va fi adaptată în mod corespunzător, conţinând în mod obligatoriu criteriile stabilite în modelul prezentat în anexa nr. 2.

SECŢIUNEA a 2-a

Evaluarea

Art. 28. - (1) In urma verificării şi analizării modului în care au fost implementate măsurile de securitate, comisia de evaluare întocmeşte un raport de evaluare.

(2) Din raportul de evaluare, care va cuprinde constatări, concluzii şi propuneri, trebuie să rezulte dacă la nivelul CSNR pot fi gestionate informaţii NATO şi/sau UE clasificate şi nivelul maxim de clasificare al acestora.

Art. 29. - (1) După parcurgerea etapelor prevăzute la art. 24 - 28, structura competentă a ADS transmite la O.R.N.I.S.S. cererea de acreditare care trebuie să conţină următoarele elemente:

a)   denumirea instituţiei sau structurii departamentale solicitante;

b)    numărul şi data adresei prin care s-a făcut notificarea privind înfiinţarea CSNR;

c)   nivelul maxim de clasificare al documentelor ce urmează a fi gestionate;

d)   punctul de vedere al structurii competente a ADS privind îndeplinirea condiţiilor pentru funcţionarea CSNR;

e)  solicitarea de eliberare a autorizaţiei de funcţionare. (2) Cererea de acreditare se transmite împreună cu raportul de evaluare, grila de evaluare, lista personalului din structurile instituţionale deservite de CSNR cu atribuţii în domeniul protecţiei documentelor NATO şi/sau UE clasificate, precum şi cu copii ale documentelor relevante privind îndeplinirea condiţiilor pentru funcţionarea CSNR.

SECŢIUNEA a 3-a

Eliberarea autorizaţiei de funcţionare sau respingerea solicitării de eliberare a acesteia

Art. 30. - Directorul general al O.R.N.I.S.S. dispune analizarea documentaţiei care însoţeşte cererea de acreditare si întocmirea unui raport final privind acreditarea CSNR.

Art. 31. - (1) Pe baza constatărilor, concluziilor şi propunerilor formulate în raportul final, O.R.N.I.S.S. eliberează autorizaţia de funcţionare, în condiţiile art. 22, sau respinge solicitarea de eliberare a autorizaţiei de funcţionare.

(2)  In cazul în care, în urma verificărilor, se constată că măsurile de securitate îndeplinesc cerinţele de securitate pentru un nivel de clasificare inferior celui solicitat în cererea de acreditare, în raportul final vor fi menţionate deficienţele constatate, măsurile recomandate pentru înlăturarea acestora şi se vor face propuneri fie de respingere a solicitării de eliberare a autorizaţiei de funcţionare, fie de eliberare a acesteia pentru un nivel de clasificare inferior celui solicitat, corespunzător măsurilor de securitate existente.

(3)    Motivele respingerii solicitării de eliberare a autorizaţiei de funcţionare şi măsurile recomandate pentru înlăturarea deficienţelor constatate vor fi comunicate structurii competente a ADS, care, după remedierea acestora, va transmite O.R.N.I.S.S. o nouă cerere, reluându-se în mod corespunzător procedura de acreditare.

(4)   In situaţia prevăzută la alin. (2), se poate elibera autorizaţia de funcţionare, în condiţiile art. 22, pentru un nivel de clasificare inferior celui solicitat în cererea de acreditare, iar aceasta se va transmite structurii competente a ADS împreună cu o expunere a motivelor care au determinat acreditarea în condiţii diferite de cele solicitate. După implementarea de către solicitant a măsurilor recomandate, structura competentă a ADS poate solicita la O.R.N.I.S.S. reacreditarea CSNR.

CAPITOLUL IV

Acreditarea unei CSNR care se subordonează unui Registru intern sau Subregistru care nu funcţionează în cadrul unei ADS

SECŢIUNEA 1

Infiinţarea, notificarea O.R.N.I.S.S., implementarea măsurilor de securitate, verificarea internă a măsurilor de securitate şi cererea de acreditare

Art. 32. - Conducătorul instituţiei sau structurii departamentale în care se impune înfiinţarea unei CSNR în subordinea unui Registru intern sau Subregistru care nu funcţionează în cadrul unei ADS stabileşte, pe baza propunerii şefului structurii/funcţionarului de securitate, forma de organizare a CSNR şi măsurile necesare pentru aplicarea reglementărilor privind securitatea personalului, securitatea fizică şi a documentelor şi, după caz, securitatea industrială, în vederea autorizării funcţionării componentei respective.

Art. 33. - Instituţia în care se înfiinţează CSNR în cauză notifică instituţia în care funcţionează Registrul intern sau Subregistrul căruia i se va subordona CSNR, în condiţiile art. 32.

Art. 34. - Instituţia în care funcţionează Registrul intern notifică O.R.N.I.S.S., conform prevederilor art. 11, cu privire la înfiinţarea CSNR în cauză.

Art. 35. - O.R.N.I.S.S. analizează motivaţia necesităţii înfiinţării şi, în cazul în care aceasta este justificată, dispune transmiterea cerinţelor minime prevăzute în anexa nr. 1 şi a altor reglementări legale aplicabile la solicitant şi, după caz, constituirea unei echipe de experţi pentru acordarea de consultanţă de specialitate.

Art. 36. - (1) După primirea cerinţelor minime şi a altor reglementări legale aplicabile, la nivelul solicitantului se implementează măsurile de securitate a personalului, securitate fizică şi a documentelor şi, după caz, securitate industrială, prevăzute de reglementările legale în vigoare, sub coordonarea şi controlul şefului structurii/funcţionarului de securitate.

(2) In momentul în care sunt întrunite toate condiţiile legale pentru acreditarea viitoarei CSNR, instituţia în cadrul căreia funcţionează Registrul intern transmite la O.R.N.I.S.S. cererea de acreditare întocmită în conformitate cu prevederile art. 15.

SECŢIUNEA a 2-a

Evaluarea

Art. 37. - O.R.N.I.S.S. analizează solicitarea formulată în cererea de acreditare a CSNR în cauză şi, în cazul în care aceasta este justificată, directorul general al O.R.N.I.S.S. decide constituirea comisiei de evaluare, în vederea acreditării.

Art. 38. - Comisia de evaluare, formată din experţi din cadrul O.R.N.I.S.S., verifică la faţa locului modul de aplicare a măsurilor de securitate din domeniile securitatea personalului, securitatea fizică şi a documentelor şi, după caz, securitatea industrială, pe baza grilei de evaluare.

Art. 39. - (1) In urma verificării şi analizării modului în care au fost implementate măsurile de securitate, comisia de evaluare întocmeşte un raport de evaluare pe care îl înaintează conducerii O.R.N.I.S.S.

(2)    Din raportul de evaluare, care va cuprinde constatări, concluzii şi propuneri privind eliberarea autorizaţiei de funcţionare, trebuie să rezulte dacă la nivelul CSNR pot fi gestionate informaţii NATO şi/sau UE clasificate şi nivelul maxim de clasificare al acestora.

(3)  In cazul în care, în urma verificărilor, comisia de evaluare constată că măsurile de securitate îndeplinesc cerinţele de securitate pentru un nivel de clasificare inferior celui solicitat în cererea de acreditare, în raportul de evaluare vor fi menţionate deficienţele constatate, măsurile recomandate pentru înlăturarea acestora şi se vor face propuneri fie de respingere a solicitării de eliberare a autorizaţiei de funcţionare, fie de eliberare a acesteia pentru un nivel de clasificare inferior celui solicitat, corespunzător măsurilor de securitate existente.

SECŢIUNEA a 3-a

Eliberarea autorizaţiei de funcţionare sau respingerea solicitării de eliberare a acesteia

Art. 40. - Pe baza constatărilor, concluziilor şi propunerilor referitoare la stadiul implementării măsurilor de securitate formulate în raportul de evaluare de către comisia de evaluare, O.R.N.I.S.S. eliberează autorizaţia de funcţionare, în condiţiile art. 22, sau respinge solicitarea de eliberare a autorizaţiei de funcţionare.

Art. 41. - Motivele respingerii solicitării de eliberare a autorizaţiei de funcţionare şi măsurile recomandate pentru înlăturarea deficienţelor constatate vor fi comunicate solicitantului care, după remedierea acestora, va transmite O.R.N.I.S.S. prin intermediul instituţiei în cadrul căreia funcţionează Registrul intern o nouă cerere, reluându-se în mod corespunzător procedura de acreditare.

Art. 42. - Autorizaţia de funcţionare eliberată pentru un nivel de clasificare inferior celui solicitat în cererea de acreditare se transmite solicitantului în condiţiile art. 22, împreună cu o expunere a motivelor care au determinat acreditarea în condiţii diferite de cele solicitate. După implementarea de către solicitant a măsurilor recomandate, instituţia în cadrul căreia funcţionează Registrul intern poate solicita la O.R.N.I.S.S. reacreditarea CSNR.

Art. 43. - CSNR din subordinea Registrului intern al Ministerului Afacerilor Externe, înfiinţate în ţară ori în străinătate, vor fi evaluate de către O.R.N.I.S.S., în colaborare cu instituţiile abilitate prin lege, potrivit competenţelor acestora.

CAPITOLUL V

Desfiinţarea unei CSNR

Art. 44. - Desfiinţarea unei CSNR are loc atunci când nu se mai justifică funcţionarea acesteia, de exemplu: restructurare instituţională, fuziune, finalizarea unui exerciţiu sau cooperări, retragerea certificatului de securitate industrială NATO/UE etc, şi se aprobă de către O.R.N.I.S.S.

Art. 45. - Şeful instituţiei sau al structurii departamentale în care funcţionează componenta, la propunerea şefului structurii/funcţionarului de securitate, stabileşte, în condiţiile legii şi în funcţie de situaţie, măsurile necesare în vederea desfiinţării CSNR, care să asigure:

a)  inventarierea documentelor clasificate, a registrelor şi formularelor de evidenţă şi întocmirea unui raport privind derularea şi finalizarea acestei activităţi;

b)  distrugerea documentelor care nu mai sunt necesare şi întocmirea proceselor-verbale de distrugere;

c)  stabilirea CSNR autorizate, care va prelua gestiunea componentei ce se desfiinţează;

d)   transportul şi predarea documentelor pe bază de proces-verbal către altă CSNR.

Art. 46. - Procesul-verbal de inventariere a documentelor înregistrate la CSNR trebuie să conţină cel puţin următoarele elemente:

a) persoanele care constituie comisia de inventariere şi semnăturile acestora;

b)  datele de identificare a tuturor documentelor cu nivel de clasificare nato secret şi/sau secret ue şi superioare înregistrate la CSNR şi situaţia acestora: distruse, transmise sau păstrate;

c)  numărul total al documentelor cu nivel de clasificare nato confidenţial şi/sau confidentiel ue şi inferioare, pe niveluri de clasificare, şi situaţia acestora: distruse, transmise sau păstrate;

d)   situaţia registrelor şi a formularelor de evidenţă existente la nivelul CSNR, folosite în activitatea de gestionare a documentelor NATO şi/sau UE, cum ar fi: registre de evidenţă, fişe de consultare, rapoarte de control, procese-verbale de distrugere etc;

e)   propuneri privind distrugerea documentelor sau predarea acestora către o altă CSNR;

f)   nereguli constatate sau documente lipsă la inventar, dacă este cazul.

Art. 47. - (1) In situaţia în care în procesul de inventariere se semnalează incidente de securitate sau abateri de la reglementările privind protecţia informaţiilor NATO şi/sau UE clasificate, procedura de desfiinţare a CSNR se suspendă şi se aplică prevederile legale în vigoare.

(2) Procedura de desfiinţare a CSNR este reluată după clarificarea situaţiilor prevăzute la alin. (1).

Art. 48. - In situaţia în care CSNR desfiinţată se subordonează nemijlocit RC şi nu are o altă componentă în subordine, inventarierea este urmată de distrugerea documentelor NATO şi/sau UE clasificate perimate şi de transmiterea la O.R.N.I.S.S. doar a documentelor care prezintă importanţă istorică în conformitate cu concluziile comisiei de inventariere.

Art. 49. - (1) Structura/funcţionarul de securitate notifică, după caz, structura competentă a ADS sau instituţia în care funcţionează Registrul intern, care la rândul ei notifică O.R.N.I.S.S. cu privire la desfiinţarea CSNR.

(2) Notificarea trebuie să cuprindă:

a)   coordonatele CSNR ce urmează să fie desfiinţată: numărul şi data autorizaţiei de funcţionare, subordonarea, CSNR aflate în subordine etc;

b)  motivele care impun desfiinţarea;

c)   măsurile adoptate în vederea desfiinţării conform art. 45;

d)  menţiuni privind necesitatea acordării de asistenţă de specialitate în procesul desfiinţării CSNR.

Art. 50. - (1) După finalizarea măsurilor stabilite în vederea desfiinţării CSNR: inventariere, distrugere, predare-primire pe bază de proces-verbal etc, instituţia sau structura departamentală în care a funcţionat CSNR în cauză transmite cererea de desfiinţare la O.R.N.I.S.S.

(2) In funcţie de poziţia ierarhică a componentei în cadrul SNR, cererea de desfiinţare se transmite O.R.N.I.S.S. direct sau prin intermediul instituţiei în care funcţionează Registrul intern ori al structurii competente a ADS, după caz.

Art. 51. - Cererea de desfiinţare va cuprinde:

a) numărul şi data notificării cu privire la desfiinţarea CSNR;

b)   modul de finalizare a măsurilor stabilite în vederea desfiinţării;

c)    coordonatele CSNR care preia gestiunea componentei ce se desfiinţează;

d)   modificări ale relaţiilor de subordonare în SNR generate de desfiinţarea componentei;

e)  solicitarea de aprobare a desfiinţării.

Art. 52. - Cererea de desfiinţare va fi însoţită de:

a)  autorizaţia de funcţionare a CSNR ce urmează să fie desfiinţată;

b)   cererile de reacreditare a CSNR care îşi schimbă subordonarea;

c)   copia raportului privind derularea şi finalizarea activităţii de inventariere;

d)     copii ale proceselor de predare-primire a documentelor între componente.

Art. 53. - O.R.N.I.S.S. analizează solicitarea formulată în cererea de desfiinţare şi, în situaţia în care nu există incidente de securitate, anulează autorizaţia de funcţionare a CSNR şi informează structura competentă a ADS sau instituţia solicitantă despre aprobarea desfiinţării, după caz.

CAPITOLUL VI

Autorizarea temporară a unui punct de lucru

Art. 54. - (1) In cazul participării unor structuri militare la acţiuni ale forţelor multinaţionale, la exerciţii şi aplicaţii cu tehnică de luptă în cadrul cărora se vehiculează informaţii NATO şi/sau UE clasificate, se înfiinţează o CSNR care va funcţiona doar pe durata acestor acţiuni.

(2) CSNR astfel înfiinţată se va organiza ca Punct de lucru.

Art. 55. - Pentru acreditarea Punctului de lucru se aplică în mod corespunzător prevederile cap. III, cu următoarele precizări:

a)  cerinţele minime de securitate sunt stabilite în anexa nr. 3;

b)   evaluarea CSNR se face pe baza grilei stabilite în anexa nr. 4.

Art. 56. - Pentru o astfel de CSNR, O.R.N.I.S.S. eliberează autorizaţie de funcţionare temporară.

Art. 57. - (1) Desfiinţarea CSNR în cauză se face în conformitate cu prevederile cap. V.

(2) Solicitarea desfiinţării CSNR se transmite la O.R.N.I.S.S. în termen de 15 zile de la încetarea acţiunilor menţionate la art. 54 alin. (1).

CAPITOLUL VII

Reacreditarea unei CSNR

Art. 58. - Procedura de reacreditare se aplică atunci când intervin modificări ale condiţiilor în baza cărora a fost eliberată autorizaţia de funcţionare, cum ar fi:

a)   schimbarea formei de organizare a CSNR, de exemplu transformarea unui punct de lucru în Subregistru;

b)  schimbarea subordonării CSNR;

c)  schimbarea locaţiei CSNR;

d)  modificarea nivelului de clasificare a documentelor ce pot fi gestionate la nivelul CSNR;

e)   modificarea denumirii sau a adresei instituţiei sau a structurii departamentale în care funcţionează CSNR;

f)   extinderea acreditării CSNR pentru gestionarea altor tipuri de informaţii NATO/UE clasificate.

Art. 59. - (1) Instituţia sau structura departamentală în care funcţionează CSNR ce urmează să fie reacreditata transmite la O.R.N.I.S.S., direct sau prin intermediul structurii competente a ADS ori al instituţiei în care funcţionează Registrul intern coordonator, după caz, cererea de reacreditare, care va conţine:

a)  noile condiţii de funcţionare, conform art. 58;

b)  datele de identificare a autorizaţiei de funcţionare în vigoare;

c)   solicitarea de eliberare a unei noi autorizaţii de funcţionare.

(2) In cazul schimbării formei de organizare a unei componente, în cererea de reacreditare se vor preciza modificările relaţiilor de subordonare generate în cadrul SNR.

Art. 60. - (1) O.R.N.I.S.S. analizează cererea de reacreditare şi, în cazul în care aceasta este întemeiată, dispune anularea autorizaţiei de funcţionare ale cărei condiţii au fost modificate şi eliberarea unei noi autorizaţii.

(2) Autorizaţia de funcţionare eliberată în noile condiţii se transmite solicitantului, care, în termen de 15 zile, va remite O.R.N.I.S.S. autorizaţia anulată.

Art. 61. - In cazul modificării nivelului de clasificare, al schimbării locaţiei unei componente sau al extinderii acreditării CSNR, se aplică în mod corespunzător prevederile secţiunilor a 2-a şi a 3-a ale cap. II, III şi IV.

Art. 62. - In cazul schimbării formei de organizare, al schimbării subordonării unei componente sau al schimbării denumirii ori adresei instituţiei sau structurii departamentale în care funcţionează CSNR, eliberarea unei noi autorizaţii de funcţionare se face pe baza documentaţiei întocmite cu ocazia acreditării.

CAPITOLUL VIII

Dispoziţii finale

Art. 63. - O.R.N.I.S.S., prin intermediul RC, păstrează evidenţa tuturor CSNR, precum şi evidenţa tuturor documentelor referitoare la înfiinţarea, acreditarea, desfiinţarea sau reacreditarea acestora.

Art. 64. - Fiecare CSNR va păstra, la rândul său, evidenţa la zi a înfiinţărilor, acreditărilor, reacreditărilor sau desfiinţărilor CSNR din subordine.

Art. 65. - (1) Instituţia în care se impune înfiinţarea unei componente subordonate nemijlocit RC, unde nivelul maxim de clasificare al documentelor ce urmează să fie gestionate este nato restricted/restreint ue, la propunerea structurii/funcţionarului de securitate, notifică O.R.N.I.S.S. cu privire la declanşarea procedurii de înfiinţare a unei CSNR, aplicându-se corespunzător prevederile art. 10-15.

(2) In vederea acreditării viitoarei CSNR, şeful structurii/funcţionarul de securitate susţine la O.R.N.I.S.S. documentaţia necesară în vederea eliberării autorizaţiei de funcţionare, împreună cu grila de evaluare completată, precum şi alte elemente pe care le apreciază ca relevante în procesul de evaluare.

(3)   Grila de evaluare se completează la rubrica observaţii cu toate aspectele care ar putea fi utile în evaluarea corectă a măsurilor de securitate implementate la nivelul instituţiei. Dintre acestea, obligatorii sunt următoarele:

a)   datele de identificare a programului de prevenire a scurgerii de informaţii sau a planului de securitate;

b)   lista cuprinzând persoanele care vor avea acces la documentele nato restricted/restreint ue, aprobată de şeful instituţiei;

c)    numele persoanelor responsabile cu protecţia informaţiilor NATO şi/sau UE clasificate şi un punct de contact;

d)   numărul de înregistrare a normelor interne privind protecţia informaţiilor NATO şi/sau UE clasificate.

(4)   In urma susţinerii documentaţiei, în condiţiile alin. (2), se întocmeşte un raport de evaluare care va cuprinde constatări, concluzii şi propuneri privind eliberarea autorizaţiei de funcţionare.

(5)  Autorizaţia de funcţionare se eliberează aplicându-se în mod corespunzător prevederile art. 19-22.

Art. 66. - (1) In cadrul ADS unde funcţionează compartimente speciale responsabile cu gestionarea informaţiilor naţionale clasificate se pot stabili, dintre acestea, unele compartimente care să aibă şi responsabilităţi  privind  gestionarea  informaţiilor  nato UNCLASSIFIED, NATO RESTRICTED, LIMITE UE sau  RESTREINT UE.

(2)  Compartimentele menţionate la alin. (1) funcţionează în condiţiile stabilite de structura competentă a ADS, cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind gestionarea informaţiilor NATO şi/sau UE clasificate.

(3)  Atribuţiile Registrului intern din cadrul ADS în cauză se aplică în mod corespunzător şi asupra compartimentelor menţionate la alin. (1).

(4)   Structura competentă a ADS asigură informarea O.R.N.I.S.S. în legătură cu compartimentele speciale stabilite conform alin. (1), în vederea organizării unei evidenţe actualizate a acestora.

Art. 67. - (1) Pentru gestionarea informaţiilor NATO şi/sau UE clasificate de nivel nato confidenţial/ confidentiel ue sau superior, în cazul agenţilor economici beneficiari este necesară atât autorizarea funcţionării unei CSNR, cât şi deţinerea certificatului de securitate industrială, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.

(2) Pentru agenţii economici menţionaţi la alin. (1) O.R.N.I.S.S. va verifica modul de implementare a cerinţelor minime prevăzute în anexa nr. 1, atât în cadrul componentei, cât şi în alte încăperi speciale de securitate în care se păstrează şi se consultă documente şi materiale NATO şi/sau UE clasificate.

Art. 68. - Anexele nr. 1 -4 fac parte integrantă din prezenta procedură şi se comunică persoanelor juridice de drept public şi privat îndreptăţite.

 


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 192/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 192 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu