
Având în vedere dispoziţiile art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 811/2016 privind înfiinţarea pe lângă Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a unor activităţi finanţate integral din venituri proprii,în conformitate cu dispoziţiile art. 13 şi 36 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul justiţiei emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă modul de organizare şi desfăşurare a activităţilor finanţate integral din venituri proprii, înfiinţate pe lângă Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Se aprobă tariful pentru activităţile finanţate integral din venituri proprii, înfiinţate pe lângă Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 3Oficiul Naţional al Registrului Comerţului va elabora modelul cererii de furnizare, precum şi orice alt document care se impune în activităţile desfăşurate conform prezentului ordin. Articolul 4Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale vor lua măsurile necesare în vederea ducerii la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. Articolul 5 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplică în termen de 30 de zile de la publicare. Ministrul justiţiei, Tudorel Toader ANEXA Nr. 1Modul de organizare şi desfăşurare a activităţilor finanţate integral din venituri proprii, înfiinţate pe lângă Oficiul Naţional al Registrului Comerţului 1. Activitatea de editare şi consultare în sistem electronic a culegerilor de practică şi a revistelor în domeniul registrului comerţului şi al buletinului procedurilor de insolvenţă se desfăşoară de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului. Furnizarea culegerilor de practică şi a revistelor în domeniul registrului comerţului şi al buletinului procedurilor de insolvenţă se face per culegere/revistă, pe bază de abonament lunar, trimestrial, anual, prin servicii online dedicate, după caz. Modalitatea de obţinere a culegerilor de practică şi a revistelor în domeniul registrului comerţului şi al buletinului procedurilor de insolvenţă, formalităţile aferente desfăşurării activităţii şi procedura operaţională se aprobă prin decizie a directorului general. 2. Activitatea de organizare a seminarelor şi conferinţelor în domeniul registrului comerţului şi al buletinului procedurilor de insolvenţă, efectuarea de studii, proiecte şi altele asemenea se desfăşoară de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, inclusiv în sistem online, după caz. Cererea pentru participare la seminare şi conferinţe în domeniul registrului comerţului şi al buletinului procedurilor de insolvenţă, respectiv de efectuare de studii, proiecte şi altele asemenea, formalităţile aferente desfăşurării activităţii şi procedura operaţională se aprobă prin decizie a directorului general. 3. Activitatea de realizare a lucrărilor statistice, sintetice sau analitice, pe două sau mai multe criterii, în domeniul registrului comerţului şi buletinului procedurilor de insolvenţă, se realizează de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, la nivel naţional şi teritorial. Modalitatea de obţinere a lucrărilor statistice, sintetice sau analitice, pe două sau mai multe tipuri de selecţie, în domeniul registrului comerţului şi buletinului procedurilor de insolvenţă, care va cuprinde şi tipurile de lucrări statistice, formalităţile aferente desfăşurării activităţii şi procedura operaţională, se aprobă prin decizie a directorului general. 4. Activitatea de realizare a analizelor/rapoartelor specializate, analizelor generale, sectoriale sau de conjunctură, în domeniul registrului comerţului şi buletinului procedurilor de insolvenţă, pentru mediul de afaceri, cetăţeni, alte persoane interesate, se desfăşoară de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, la nivel naţional şi teritorial. Modalitatea de obţinere a analizelor/rapoartelor specializate, analizelor generale, sectoriale sau de conjunctură, în domeniul registrului comerţului şi al buletinului procedurilor de insolvenţă, pentru mediul de afaceri, cetăţeni, alte persoane interesate, care va cuprinde şi tipurile de analize/rapoarte specializate, analize generale, sectoriale sau de conjunctură, formalităţile aferente desfăşurării activităţii şi procedura operaţională se aprobă prin decizie a directorului general. 5. Din veniturile realizate ca urmare a desfăşurării activităţilor reglementate în Hotărârea Guvernului nr. 811/2016 privind înfiinţarea pe lângă Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a unor activităţi finanţate integral din venituri proprii se finanţează cheltuieli de capital, de dezvoltare a aplicaţiilor/programelor informatice utilizate/alte servicii similare, cu menţiunea că veniturile încasate din activitatea de organizare de seminare şi conferinţe în domeniul registrului comerţului şi al buletinului procedurilor de insolvenţă finanţează şi cheltuieli necesare organizării evenimentelor şi remunerării lectorilor, astfel: • cheltuieli de capital: – maşini, echipamente (hardware) şi mijloace de transport, alte active fixe (software);• cheltuieli cu bunuri şi servicii: – materiale şi prestări servicii cu caracter funcţional;
– obiecte de inventar;
– alte cheltuieli cu bunuri şi servicii;• cheltuieli de personal: – alte drepturi salariale în bani. ANEXA Nr. 2TARIFUL pentru activităţile finanţate integral din venituri proprii, înfiinţate pe lângă Oficiul Naţional al Registrului Comerţului
|
Nr. crt. |
Denumirea activităţii |
Nivel de tarifare*) (lei) |
|
1 |
Editarea şi consultarea în sistem electronic a culegerilor de practică şi a revistelor în domeniul registrului comerţului şi al buletinului procedurilor de insolvenţă - Culegere/revistă - Abonament: - lunar - trimestrial - anual |
25/buc. 100/lunar 250/trimestrial 800/anual |
|
2 |
Organizarea seminarelor şi conferinţelor în domeniul registrului comerţului şi al buletinului procedurilor de insolvenţă; efectuarea de studii, proiecte şi altele asemenea |
400/persoană/ eveniment/studiu/proiect |
|
3 |
Realizarea lucrărilor statistice, sintetice sau analitice, pe două sau mai multe criterii, în domeniul registrului comerţului şi al buletinului procedurilor de insolvenţă |
|
|
a) Realizarea lucrărilor statistice sintetice, pe două sau mai multe tipuri de selecţie, în domeniul registrului comerţului şi al buletinului procedurilor de insolvenţă**) |
10/tip de selecţie |
|
b) Realizarea lucrărilor statistice analitice, pe două sau mai multe tipuri de selecţie, în domeniul registrului comerţului şi al buletinului procedurilor de insolvenţă***) |
5/firmă/debitor/ tip de selecţie |
|
4 |
Realizarea analizelor/rapoartelor specializate, analizelor generale, sectoriale sau de conjunctură, în domeniul registrului comerţului şi al buletinului procedurilor de insolvenţă, pentru mediul de afaceri, cetăţeni, alte persoane interesate |
50/an cuprins în analiză/raport |
*) Tariful include T.V.A. **) Pentru lucrările statistice sintetice cu peste 10 tipuri de selecţie, nivelul de tarifare se reduce cu 20%. ***) Pentru lucrările statistice analitice, nivelul de tarifare se reduce astfel: – între 101 şi 10.000 de firme/debitori - cu 40%;
– peste 10.000 de firme/debitori - cu 60%.