Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1862 din 13 iunie 2008

pentru aprobarea schemei de ajutor de minimis „Sprijin acordat IMM pentru implementarea standardelor internationale si pentru cresterea competitivitatii prin accesul pe noi piete si internationalizare", aferenta operatiunilor b) „Sprijin pentru implementarea standardelor internationale" si c) „Sprijin pentru accesul IMM pe noi piete si internationalizare", domeniului major de interventie 1.1 „Investitii productive si pregatirea pentru competitia pe piata a intreprinderilor, in special a IMM", axa prioritara 1 „Un sistem de productie inovativ si ecoeficient" din cadrul Programului operational sectorial „Cresterea competitivitatii economice"

ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 500 din 3 iulie 2008



Având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea Politicii în domeniul ajutorului de stat pentru perioada 2006-2013,

în temeiul art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul economiei şi finanţelor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă schema de ajutor de minimis „Sprijin acordat IMM pentru implementarea standardelor internaţionale şi pentru creşterea competitivităţii prin accesul pe noi pieţe şi internaţionalizare", aferentă operaţiunilor b) „Sprijin pentru implementarea standardelor internaţionale" şi c) „Sprijin pentru accesul IMM pe noi pieţe şi internaţionalizare", domeniului major de intervenţie 1.1 „Investiţii productive şi pregătirea pentru competiţia pe piaţă a întreprinderilor, în special a IMM", axa prioritară 1 „Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient" din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice", prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul economiei şi finanţelor,

Eugen Teodorovici,

secretar de stat

ANEXĂ

SPRIJIN ACORDAT IMM

pentru implementarea standardelor internaţionale şi pentru creşterea competitivităţii prin accesul pe noi pieţe si internaţionalizare

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezenta procedură instituie o schemă transparentă de ajutor de minimis, denumită „Sprijin acordat IMM pentru implementarea standardelor internaţionale şi pentru creşterea competitivităţii prin accesul pe noi pieţe şi internaţionalizare", aferentă operaţiunilor b) „Sprijin pentru implementarea standardelor internaţionale" şi c) „Sprijin pentru accesul IMM pe noi pieţe şi internaţionalizare", domeniului major de intervenţie 1.1 „Investiţii productive şi pregătirea pentru competiţia pe piaţă a întreprinderilor, în special a IMM", axa prioritară 1 „Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient" din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice".

Art. 2. - (1) Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis prevăzute în Regulamentul CE nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/5 din 28 decembrie 2006.

(2) Prezenta schemă este exceptată de la obligaţia de notificare către Comisia Europeană, în conformitate cu prevederile Regulamentului CE nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/5 din 28 decembrie 2006.

Art. 3. - Schema se aplică pe întreg teritoriul României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.

CAPITOLUL II

Obiectivul şi scopul schemei

Art. 4. - Obiectivul prezentei scheme de ajutor de minimis constă în sprijinirea dezvoltării durabile a întreprinderilor mici şi mijlocii, în vederea realizării obiectivului general al Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice", şi anume creşterea competitivităţii întreprinderilor mici şi mijlocii din România, în conformitate cu principiile dezvoltării durabile şi reducerea decalajelor comparativ cu media Uniunii Europene.

Art. 5. - (1) Prezenta schemă de finanţare are ca scop creşterea competitivităţii întreprinderilor mici şi mijlocii prin:

a) implementarea standardelor internaţionale;

b) accesul pe noi pieţe şi internaţionalizare.

(2) Pentru realizarea scopului prevăzut la alin. (1) lit. a), prin prezenta schemă de finanţare se acordă ajutor de minimis pentru următoarele activităţi:

a) înfiinţarea, modernizarea şi acreditarea laboratoarelor de încercări şi etalonări;

b) implementarea şi/sau certificarea sistemului de management al calităţii ISO 9001 (produselor şi/sau serviciilor), sistemelor de management al mediului (ISO 14001 sau EMAS) sau sistemului de management integrat calitate/mediu;

c) etichetarea ecologică;

d) certificarea produselor/serviciilor/proceselor.

(3) Pentru realizarea scopului prevăzut la alin. (1) lit. b), prin prezenta schemă de finanţare se acordă ajutor de minimis pentru următoarele activităţi:

a) participarea la târguri şi expoziţii internaţionale, organizate în ţară sau străinătate, cu stand propriu;

b) participarea la misiuni economice în străinătate;

c) elaborarea şi producţia de materiale tipărite/inscripţionate de promovare a operatorului economic;

d) promovarea on-line (îmbunătăţirea/realizarea unui site pe internet pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor promovate);

e)  servicii legate de activităţi de promovare pe noi pieţe interne, pe pieţe internaţionale şi marketing;

f) servicii de identificare a furnizorilor/clienţilor externi.

CAPITOLUL III

Baza legală

Art. 6. - Prezenta schemă este elaborată în conformitate cu:

a) Regulamentul CE nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/5 din 28 decembrie 2006;

b) Programul operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice", aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. 3.472 din 12 iulie 2007;

c)  Hotărârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale.

CAPITOLUL IV

Domeniul de aplicare

Art. 7. - Prezenta schemă de ajutor se adresează microîntreprinderilor, întreprinderilor mici şi mijlocii, inclusiv societăţilor cooperative, care activează în toate sectoarele de activitate, cu excepţia celor prevăzute la art. 8.

Art. 8. - Prezenta schemă de minimis nu se aplică pentru:

a)  ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele pescuit şi acvacultura, reglementate de Regulamentul CE nr. 104/2000 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor piscicole şi de acvacultura, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 17 din 21 ianuarie 2000;

b)  ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în producţia primară a produselor agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul CE;

c)  ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în procesarea şi comercializarea produselor agricole, prevăzute în anexa nr. 1 la Tratatul CE, în următoarele cazuri:

- când valoarea ajutorului este stabilită pe baza preţului sau a cantităţii acestor produse cumpărate de la producătorii primari sau puse pe piaţă de operatorii economici respectivi;

- când ajutorul este condiţionat de transferarea lui parţială sau integrală către producători primari;

d) ajutoarele în favoarea activităţilor de export către ţări terţe sau statele membre, şi anume ajutoarele legate direct de cantităţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;

e) ajutoarele care favorizează utilizarea produselor naţionale în detrimentul celor importate;

f) ajutoarele acordate operatorilor economici care activează în sectorul carbonifer, aşa cum este definit în Regulamentul CE nr. 1.407/2002 privind ajutorul de stat pentru industria cărbunelui, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 205 din 2 august 2002;

g)  ajutoarele pentru achiziţionarea vehiculelor de transport rutier de marfă acordat operatorilor economici care au ca obiect de activitate prestarea de servicii de transport rutier de marfă contra cost;

h) ajutoarele acordate societăţilor în dificultate, aşa cum sunt acestea definite în Liniile directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004.

CAPITOLUL V

Definiţii

Art. 9. -In sensul prezentei scheme următorii termeni se definesc astfel:

a) administrator al schemei - Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, prin Direcţia pentru gestionarea fondurilor comunitare pentru IMM - organism intermediar pentru implementarea axei prioritare I a Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice";

b) cheltuieli eligibile - cheltuielile aferente realizării activităţilor prevăzute la art. 5 şi care nu sunt legate de cheltuielile normale de funcţionare a întreprinderii;

c) furnizor de ajutor de minimis - Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin Autoritatea de management a Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice";

d) întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) - sunt acele întreprinderi care au mai puţin de 250 de angajaţi şi care au fie o cifră de afaceri anuală netă care nu depăşeşte echivalentul în lei a 50 milioane euro, fie deţin active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane euro. Incadrarea în categoria IMM se va face în funcţie de cele 3 tipuri de întreprinderi: autonome, legate şi partenere, astfel cum sunt acestea definite în Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, care a preluat prevederile Recomandării CE nr. 361 din 6 mai 2003 privind definiţia microîntreprinderilor, a întreprinderilor mici şi mijlocii, publicată in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 124 din 20 mai 2003;

(i) în cadrul categoriei de IMM, întreprinderea mijlocie este întreprinderea care are până la 249 de salariaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro, echivalent în lei, sau deţine active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane euro;

(ii) în cadrul categoriei de IMM, întreprinderea mică este întreprinderea care are până la 49 de salariaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 10 milioane euro, echivalent în lei, sau deţine active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 10 milioane euro;

(iii) în cadrul categoriei de IMM, microîntreprinderea este întreprinderea care are până la 9 salariaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la două milioane euro, echivalent în lei, sau deţine active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a două milioane euro;

e)  rată de referinţă - este cea stabilită de către Comisia Europeană pentru România pe baza unor criterii obiective şi publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi pe internet;

f)   societate cooperativă1) - o asociaţie autonomă de persoane fizice şi/sau juridice, după caz, constituită pe baza consimţământului liber exprimat de acestea, în scopul promovării intereselor economice, sociale şi culturale ale membrilor cooperatori, fiind deţinută în comun şi controlată democratic de către membrii săi, în conformitate cu principiile cooperatiste;

g)  societăţi în dificultate - întreprinderile definite conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004.

CAPITOLUL VI

Condiţii de eligibilitate pentru solicitanţi

Art. 10. - Pot beneficia de ajutorul de minimis operatorii economici care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

a)  sunt microîntreprinderi, întreprinderi mici sau mijlocii, inclusiv societăţi cooperative; solicitanţii trebuie să completeze modelul de declaraţie cuprinzând informaţii cu privire la calificarea unei întreprinderi ca IMM, prevăzută în Legea nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare, care preia Modelul de declaraţie cuprinzând informaţii cu privire la calificarea unei întreprinderi ca IMM conform comunicării Comisiei Europene publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 118 din 20 mai 2003;

b) sunt înregistrate la registrul comerţului ca societăţi comerciale sau ca societăţi cooperative şi îşi desfăşoară activitatea în România;

c) nu sunt în stare de insolvenţă, nu au afacerile administrate de un judecător-sindic, nu au nicio restricţie asupra activităţii comerciale, nu sunt subiectul unor aranjamente între creditori sau nu se află într-o altă situaţie similară cu cele menţionate anterior, reglementate prin lege;

d)  la data depunerii cererii de finanţare nu înregistrează datorii publice privind taxele, obligaţiile şi alte contribuţii la bugetul de stat, bugetele speciale şi bugetele locale prevăzute de legislaţia în vigoare;

e)  reprezentantul legal nu a fost supus unei condamnări în ultimii 3 ani de către nicio instanţă de judecată, din motive profesionale sau etic-profesionale;

f)  nu sunt societăţi în dificultate conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004;

g) deţin resursele financiare necesare asigurării implementării proiectului;

h) nu au fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene de recuperare a unui ajutor de stat sau în cazul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii aceasta a fost deja executată şi creanţa integral recuperată;

i) valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate operatorului economic pe o perioadă de 3 ani consecutivi, respectiv 2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu depăşeşte echivalentul în lei a 200.000 euro (echivalentul în lei a 100.000 euro în cazul operatorilor economici care activează în sectorul transporturilor);

j) nu au mai beneficiat de alocări financiare nerambursabile provenite din surse publice pentru cheltuielile eligibile care fac obiectul ajutorului de minimis acordat prin prezenta schemă;

k) alte condiţii specificate în cererea de propuneri de proiecte şi în Ghidul solicitantului, fără a aduce atingere prevederilor în materie de ajutor de stat.

Art. 11. -Verificarea condiţiilor de eligibilitate se realizează de către organismul intermediar, înainte de acordarea ajutorului de minimis. Organismul intermediar va asigura publicitatea listei documentelor ce dovedesc îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate şi a altor condiţii specifice.

CAPITOLUL VII

Criterii de eligibilitate a proiectelor

Art. 12. - Pentru a fi eligibil în cadrul prezentei scheme de finanţare un proiect trebuie să îndeplinească următoarele criterii:

a)  să fie în conformitate cu obiectivele specifice ale axei prioritare, ale domeniului major de intervenţie şi ale operaţiunilor;

b) să fie implementat pe teritoriul României;

c) dimensiunea finanţării solicitate trebuie să se încadreze în limita de maximum 70% din totalul cheltuielilor eligibile pentru microîntreprinderi şi întreprinderi mici, respectiv maximum 60% din totalul cheltuielilor eligibile pentru întreprinderi mijlocii;

d) să se încadreze în condiţiile specificate în contractul de finanţare;

e) să conţină activităţi şi cheltuieli eligibile conform Ghidului solicitantului.

CAPITOLUL VIII

Criterii de selecţie a proiectelor

Art. 13. - Evaluarea şi selecţia proiectelor se vor efectua de către organismul intermediar, în conformitate cu următoarele criterii: relevanţa, calitatea şi coerenţa, maturitatea, sustenabilitatea, capacitatea solicitantului de a implementa proiectul. Acestea vor fi detaliate în Ghidul solicitantului.

CAPITOLUL IX

Modalitatea de acordare a ajutorului de minimis

Art. 14. - (1) Măsurile de sprijin de care vor beneficia microîntreprinderile, întreprinderile mici şi mijlocii, inclusiv societăţile cooperative, se acordă în baza unei cereri de finanţare, însoţită de documentele solicitate în apelul de proiecte şi în Ghidul solicitantului.

(2)  Măsurile de sprijin acordate în cadrul prezentei scheme constau în alocări financiare nerambursabile din fonduri comunitare şi naţionale.

(3) Administratorul prezentei scheme de minimis va informa în scris operatorii economici beneficiari cu privire la cuantumul ajutorului acordat în baza prezentei scheme şi caracterul de minimis al acestuia1).

Art. 15. - (1) In cadrul schemei pot fi finanţate exclusiv proiectele care au ca obiect implementarea standardelor internaţionale şi accesul pe noi pieţe şi internaţionalizare.

(2) Pentru implementarea standardelor internaţionale, în sensul prezentei scheme de finanţare, sunt consideraţi furnizori de servicii de instruire şi certificare numai operatorii economici/organizaţiile de instruire/organismele de certificare, autorizate conform prevederilor legale în vigoare şi care au ca obiect de activitate înregistrat implementarea de standarde.

1) Conform prevederilor Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei.

2) Aşa cum este prevăzut la art. 3 din Regulamentul CE 1.998/2006 din 15 decembrie 2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis.

Art. 16. - Intensitatea maximă a ajutorului de minimis acordat în cadrul acestei scheme de finanţare este de:

a) 70% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului pentru microîntreprinderi şi întreprinderile mici;

b) 60% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului pentru întreprinderile mijlocii.

Art. 17. - (1) Beneficiarul de ajutor de minimis în cadrul acestei scheme trebuie să facă dovada unei contribuţii de minimum 30%, respectiv 40% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului, contribuţie asigurată de solicitant fie din resurse proprii, fie prin surse atrase, într-o formă liberă de ajutor de stat.

(2) Cheltuielile neeligibile ale proiectului vor fi suportate integral de către beneficiarul ajutorului de minimis.

Art. 18. - (1) Activităţile eligibile ce fac obiectul prezentei scheme de finanţare vor fi finanţate numai dacă au fost iniţiate după semnarea contractului de finanţare dintre organismul intermediar şi beneficiar.

(2)  Finanţarea nerambursabilă va fi acordată în maximum 3 tranşe. Ajutorul de minimis va fi acordat după ce beneficiarul a depus cererea de rambursare, însoţită de documentele justificative prevăzute în Ghidul solicitantului.

(3) Ajutoarele plătibile în mai multe tranşe vor fi actualizate la valoarea de la data acordării ajutorului. Actualizarea se va face în conformitate cu dispoziţiile Regulamentului CE nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis, cu privire la aplicarea ratei de actualizare.

CAPITOLUL X

Reguli privind cumulul ajutoarelor de minimis

Art. 19. - (1) Pentru a beneficia de finanţare nerambursabilă în cadrul prezentei scheme de finanţare, beneficiarul va da o declaraţie privind ajutoarele de minimis primite în acel an fiscal şi alte ajutoare de minimis primite în ultimii 2 ani fiscali, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare.

(2) Organismul intermediar va acorda ajutorul de minimis după ce va verifica, pe baza declaraţiei pe propria răspundere a operatorului economic, faptul că suma totală a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, nu depăşeşte echivalentul în lei a 200.000 euro (echivalentul în lei a 100.000 euro pentru operatorii economici care activează în domeniul transporturilor).

(3) In cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unui operator economic pe o perioadă de 3 ani consecutivi, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depăşeşte echivalentul în lei a 200.000 euro (echivalentul în lei a 100.000 euro pentru operatorii economici care activează în domeniul transporturilor), solicitantul nu poate beneficia de prevederile prezentei scheme de finanţare, nici chiar pentru acea fracţie din ajutor care nu depăşeşte acest plafon.

(4) Organismul intermediar va verifica dacă solicitantul a mai beneficiat de alte ajutoare de stat sau de minimis pentru aceleaşi cheltuieli eligibile.

Art. 20. -Ajutorul de minimis se va cumula cu alte ajutoare de stat pentru aceleaşi cheltuieli eligibile. Dacă acest cumul conduce la o intensitate a ajutorului care depăşeşte nivelul intensităţii fixat în conformitate cu prevederile unui regulament de exceptare în bloc sau printr-o decizie adoptată de Comisia Europeană, ajutorul de minimis nu se va acorda.

CAPITOLUL XI

Cheltuielile eligibile

Art. 21. - (1) Pentru implementarea standardelor internaţionale sunt eligibile următoarele cheltuieli:

a) cheltuieli pentru înfiinţarea, modernizarea şi acreditarea laboratoarelor de încercări si etalonări;

b) cheltuieli aferente implementării şi/sau certificării sistemului de management al calităţii (produselor şi/sau serviciilor), sistemelor de management al mediului ISO 14001 sau EMAS ori sistemului de management integrat calitate/mediu;

c) cheltuieli aferente etichetării ecologice;

d) cheltuieli aferente certificării produselor/serviciilor/ proceselor.

(2) Cheltuielile de la alin. (1) lit. a) includ şi cheltuieli legate de consultanţă specializată (realizarea proiectului aferent construcţiei, obţinerea avizelor, autorizaţiilor de construcţie). Acestea sunt considerate eligibile de la data intrării în vigoare a prezentei scheme de minimis.

(3) Pentru accesul pe noi pieţe şi internaţionalizare sunt eligibile următoarele cheltuieli:

a) cheltuieli pentru participări la târguri şi expoziţii internaţionale, organizate în ţară sau străinătate, cu stand propriu;

b) cheltuieli pentru participări la misiuni economice în străinătate;

c) cheltuieli pentru elaborarea şi producţia de materiale tipărite/inscripţionate de promovare a operatorului economic în vederea participării la târguri internaţionale, expoziţii internaţionale şi misiuni economice;

d) cheltuieli pentru promovarea on-line (îmbunătăţirea/ realizarea unui site pe internet pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor promovate);

e) cheltuieli pentru servicii legate de activităţi de promovare pe noi pieţe interne, pe pieţe internaţionale şi marketing;

f) cheltuieli pentru servicii de identificare a furnizorilor/ clienţilor externi prin programele „Hosted Buyers" pentru atragerea în România a importatorilor/cumpărătorilor/ potenţialilor clienţi pentru firmele româneşti exportatoare, prin participarea acestor „hosted buyers" în calitate de vizitatori la târguri, expoziţii şi misiuni economice organizate în România.

(4) Toate cheltuielile eligibile vor fi considerate fără TVA.

CAPITOLUL XII

Durata de aplicare a schemei

Art. 22. - Prezenta schemă intră în vigoare la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplică până la 31 decembrie 2013, în limita bugetului alocat.

CAPITOLUL XIII

Bugetul schemei

Art. 23. - Bugetul total estimat al schemei este de 70,1 milioane euro (echivalent în lei). Repartiţia estimativă pe ani şi pe operaţiuni a acestuia pentru perioada 2008-2013 este următoarea:

                                                                                                              - milioane euro -

Anul

Bugetul total

(FEDR + Fonduri publice naţionale)

Din care:

Pentru implementarea standardelor internaţionale

Pentru accesul pe noi pieţe şi internaţionalizare

2008

6.2

4.1

2.1

2009

10.5

7.0

3.5

2010

14.2

9.5

4.7

2011

14.9

9.9

5.0

2012

12.6

8.4

4.2

2013

11.8

7.9

3.9

TOTAL:

70.1

46.7

23.4

Art. 24. - Numărul estimat al beneficiarilor prezentei scheme de finanţare este:

a)  1.000 pentru implementarea standardelor internaţionale;

b) 800 pentru accesul pe noi pieţe şi internaţionalizare.

CAPITOLUL XIV

Modalitatea de derulare a schemei

Art. 25. - Organismul intermediar este autoritatea responsabilă de administrarea prezentei scheme de finanţare, sub coordonarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, în calitate de Autoritate de management şi furnizor de ajutor de minimis, urmând să asigure derularea acesteia şi fiind răspunzător pentru buna ei desfăşurare.

Art. 26. - Procedura de implementare şi derulare a schemei de finanţare se desfăşoară după cum urmează:

a) lansarea cererii de propuneri de proiecte;

b) primirea şi înregistrarea cererilor de finanţare;

c) verificarea administrativă - verificarea conformităţii cererilor şi a documentelor însoţitoare - numai proiectele care trec de această etapă vor putea face obiectul etapei următoare;

d) verificarea eligibilităţii beneficiarilor şi proiectelor - numai proiectele care trec de această etapă vor putea face obiectul etapei următoare;

e) selecţia proiectelor;

f) întocmirea şi semnarea contractului de finanţare;

g) demararea implementării proiectului;

h) depunerea cererii de rambursare, însoţită de documentele justificative;

i) acordarea finanţării nerambursabile - se face de către Unitatea de plată a Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice", numai pe bază de documente justificative şi după verificarea cheltuielilor;

j) monitorizarea implementării proiectelor conform prevederilor contractuale.

Art. 27. - Pentru a beneficia de ajutorul acordat prin prezenta schemă, solicitantul va depune la organismul intermediar o cerere de finanţare, însoţită de documentele solicitate în Ghidul solicitantului.

Art. 28. - (1) Cererea de finanţare va fi însoţită de o declaraţie pe propria răspundere prin care beneficiarul certifică faptul că sunt îndeplinite condiţiile pentru a nu fi considerat societate în dificultate, conform Liniilor directoare comunitare cu privire la ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004.

(2)  Pentru a demonstra calitatea de IMM, solicitanţii trebuie să completeze Modelul de declaraţie cuprinzând informaţii cu privire la încadrarea unei întreprinderi în categoria IMM din anexa nr. 1 la Legea nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare, care preia Modelul de declaraţie cuprinzând informaţii cu privire la calificarea unei întreprinderi ca IMM conform Comunicării CE, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 118 din 20 mai 2003.

(3)  Solicitantul va depune, de asemenea, o declaraţie pe propria răspundere, referitoare la alte ajutoare de stat sau de minimis acordate pentru aceleaşi cheltuieli eligibile. Administratorul schemei are obligaţia de a verifica respectarea regulii de minimis.

(4)  Administratorul schemei are obligaţia de a verifica îndeplinirea tuturor condiţiilor de eligibilitate, atât cele referitoare la solicitant, cât şi cele referitoare la proiectul ce a fost depus spre finanţare.

Art. 29. - Detalierea modalităţii de implementare a prezentei scheme de finanţare se va realiza prin Ghidul solicitantului, acesta fiind publicat pe site-ul www.animmc.ro şi pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor http://amposcce.minind.ro

Art. 30. - Data de la care se pot depune cererile de finanţare şi documentele justificative la organismul intermediar va fi anunţată prin cererea de propuneri de proiecte, ce va fi publicată pe pagina web www.animmc.ro şi pe cea a Ministerului Economiei şi Finanţelor http://amposcce.minind.ro

CAPITOLUL XV

Reguli privind raportarea şi monitorizarea ajutoarelor

Art. 31. - Schema de ajutor de minimis va fi publicată integral pe site-ul http://www.animmc.ro şi pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor, la adresa http://amposcce.minind.ro

Art. 32. - Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislaţia comunitară şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.

Art. 33. - Furnizorul de ajutor de minimis păstrează evidenţa detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza prezentei scheme. Această evidenţă trebuie să conţină toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de stat.

Art. 34. - (1) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare, şi de a dispune măsurile care se impun în cazul încălcării condiţiilor impuse prin prezenta schemă sau prin legislaţia naţională sau europeană aplicabilă la momentul respectiv.

(2)   Furnizorul are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevăzute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat1), toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional.

(3)  In cazul în care există îndoieli cu privire la datele transmise de către furnizor, Consiliul Concurenţei poate să solicite date şi informaţii suplimentare şi, după caz, să facă verificări la faţa locului.

(4) In cazul în care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului, acesta va transmite valori estimative.

(5) Erorile constatate de furnizor şi corecţiile legale, anulări, recalculări, recuperări, rambursări, se raportează până la data de 31 martie a anului următor anului de raportare.

(6)   Furnizorul va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schemă în termen de 15 zile de la data adoptării acesteia, conform art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007.

Art. 35. - Pe baza unei cereri scrise furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenţei, în 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condiţiilor acestei scheme de ajutor de minimis.

Art. 36. -Administratorul prezentei scheme de finanţare are obligaţia de a pune la dispoziţia furnizorului de ajutor de stat, în formatul şi în termenul solicitate de către acesta, toate datele şi informaţiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare si monitorizare ce cad în sarcina furnizorului conform art. 32, 33, 34 şi 35.

1) Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1862/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1862 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1862/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu