ORDIN Nr. 183
din 8 martie 2010
privind publicarea
acceptarii amendamentelor la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea
vietii omenesti pe mare, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin
Rezolutia MSC.257(84) a Comitetului Securitatii Maritime din 16 mai 2008
ACT EMIS DE:
MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 180 din 22 martie 2010
In temeiul prevederilor art. 2 pct. 18, ale art. 4
alin. (1) pct. 2 şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi
completările ulterioare,
ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:
Art. 1. - Se publică amendamentele la
Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii
omeneşti pe mare, adoptate de Organizaţia Maritimă
Internaţională prin Rezoluţia MSC.257(84) a Comitetului
Securităţii Maritime din 16 mai 2008, prevăzută în anexa
care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Direcţia generală de control va lua
măsurile necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentului
ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Constantin Dascaiu,
secretar de stat
ANEXA
REZOLUŢIA MSC.257 (84)
(adoptată la 16 mai 2008)
Adoptarea amendamentelor la Convenţia
internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe
mare, după cum a fost modificată
Comitetul Securităţii Maritime,
reamintind art. 28 lit. (b) din Convenţia privind
Organizaţia Maritimă Internaţională referitor la
funcţiile Comitetului,
reamintind suplimentar art. VIII (b) din Convenţia
internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe
mare (SOLAS) (denumită în continuare Convenţia), referitor
la procedura de modificare aplicabilă anexei la Convenţie,
diferită de cea prevăzută la cap. I al acesteia,
luând în considerare, la cea de-a optzeci şi patra
sesiune a sa, amendamentele la Convenţie, propuse şi difuzate în
conformitate cu art. VIII (b)(i) din aceasta,
1. adoptă, în conformitate cu art. VIII (b)(iv)
din Convenţie, amendamentele la Convenţie, al căror text este
prevăzut în anexa la prezenta rezoluţie;
2. stabileşte, în conformitate cu art. VIII
(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, că amendamentele menţionate vor fi
considerate ca fiind acceptate la 1 iulie 2009, în afară de cazul în care,
înainte de această dată, mai mult de o treime din guvernele contractante
la Convenţie sau guvernele contractante ale căror flote comerciale
însumate reprezintă în total cel puţin 50% din tonajul brut al flotei
comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;
3. invită guvernele contractante la SOLAS să
ia notă că, în conformitate cu art. VIII (b)(vii)(2) din
Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2010,
odată cu acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4. solicită secretarului general, în conformitate
cu art. VIII (b)(v) din Convenţie, să transmită copii
certificate ale prezentei rezoluţii şi textul amendamentelor cuprinse
în anexă tuturor guvernelor contractante la Convenţie;
5. solicită suplimentar secretarului general
să transmită copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei
sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la
Convenţie.
ANEXĂ la Rezoluţia MSC.257 (84)
Amendamente la Convenţia
internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe
mare, după cum a fost modificată
CAPITOLUL XI-1
Măsuri speciale pentru creşterea
siguranţei maritime
1. Următoarea regulă nouă 6 este
adăugată după regula 5 existentă:
„Regula 6
Cerinţe suplimentare pentru investigarea
accidentelor şi incidentelor maritime
Luând în considerare regula I/21, fiecare
Administraţie va efectua investigaţii ale accidentelor şi
incidentelor maritime, în conformitate cu prevederile prezentei convenţii,
aşa cum sunt completate de prevederile Codului de standarde
internaţionale şi practici recomandate pentru investigaţia
privind siguranţa în cazul accidentelor sau incidentelor maritime (Codul
de investigaţie a accidentelor), adoptat de Rezoluţia
MSC.255(84), şi:
1. prevederile din părţile I şi a II-a
ale Codului de investigaţie a accidentelor trebuie să fie respectate
în totalitate;
2. liniile directoare descrise şi materialele
explicative cuprinse în partea a III-a a Codului de investigaţie a
accidentelor ar trebui să fie luate în considerare în cea mai mare
măsură cu putinţă, pentru a realiza o implementare uniformă
a Codului de investigaţie a accidentelor;
3. amendamentele la părţile I şi a II-a
ale Codului de investigaţie a accidentelor vor fi adoptate, vor intra în
vigoare şi vor fi puse în aplicare în conformitate cu prevederile art.
VIII din prezenta convenţie care se referă la procedurile de modificare
aplicabile la anexă, altele decât cele prevăzute la cap. I; şi
4. partea a III-a din Codul de investigaţie a
accidentelor va fi modificată de către Comitetul
Securităţii Maritime, în conformitate cu regulile sale de
procedură."