Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1775 din 26 octombrie 2010

pentru aprobarea Ghidului de finantare a Programului privind reducerea impactului asupra atmosferei, inclusiv monitorizarea calitatii aerului

ACT EMIS DE: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 744 din 8 noiembrie 2010



Luând în considerare Referatul Administratiei Fondului pentru Mediu nr. 87.847 din 26 octombrie 2010 vizând aprobarea Ghidului de finantare a Programului privind reducerea impactului asupra atmosferei, inclusiv monitorizarea calitatii aerului,

în baza prevederilor art. 13 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobata cu modificari şi completari prin Legea nr. 105/2006, cu modificarile şi completarile ulterioare,

în temeiul art. 13 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005, aprobata cu modificari şi completari prin Legea nr. 105/2006, cu modificarile şi completarile ulterioare, şi al art. 15 alin. (4) din Hotarârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi functionarea Ministerului Mediului şi Padurilor, cu modificarile şi completarile ulterioare,

ministrul mediului şi padurilor emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aproba Ghidul de finantare a Programului privind reducerea impactului asupra atmosferei, inclusiv monitorizarea calitatii aerului, prevazut în anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul mediului şi padurilor,

Laszlo Borbely

ANEXA

GHID DE FINANTARE

a Programului privind reducerea impactului asupra atmosferei, inclusiv monitorizarea calitatii aerului

CAPITOLUL I

Dispozitii generale

ARTICOLUL 1

Rolul ghidului de finantare

(1) Ghidul de finantare a Programului privind reducerea impactului asupra atmosferei, inclusiv monitorizarea calitatii aerului, denumit în continuare Ghid, constituie un suport informativ, având rolul de a furniza solicitantului de finantare din Fondul pentru mediu informatii privind derularea Programului privind reducerea impactului asupra atmosferei, inclusiv monitorizarea calitatii aerului, denumit în continuare Program.

(2) Ghidul contine dispozitii privind:

a) eligibilitatea solicitantului, a dosarului de finantare, a proiectului propus şi a cheltuielilor legate de aceasta;

b) conditiile de depunere a dosarului de finantare, analiza şi selectare, aprobare, finantare şi implementare.

ARTICOLUL 2

Scopul Programului

(1) Scopul Programului îl reprezinta aplicarea celor mai bune masuri pentru protectia sanatatii populatiei şi protejarea mediului înconjurator pe baza cunoaşterii calitatii aerului.

(2) Programul urmareşte efectuarea de masuratori ale concentratiilor principalilor poluanti în mediul înconjurator şi asigura informarea publicului privind indicii de calitate ai factorilor de mediu.

Programul se încadreaza în Strategia nationala privind protectia atmosferei.

ARTICOLUL 3

Sursa de finantare pentru derularea Programului

(1) Finantarea Programului se realizeaza de Administratia Fondului pentru Mediu.

(2) Suma alocata sesiunii se distribuie conform numarului de puncte de monitorizare a calitatii aerului la nivel national şi se publica odata cu anuntarea deschiderii sesiunii de depunere a dosarelor de finantare, prin dispozitie a preşedintelui Administratiei Fondului pentru Mediu.

ARTICOLUL 4

Definitii

In sensul prezentului ghid, termenii şi expresiile de mai jos se definesc astfel:

a) Autoritate-Administratia Fondului pentru Mediu;

b) Beneficiar- Ministerul Mediului şi Padurilor;

c) cerere de finantare - documentul completat şi depus în cadrul sesiunii de depunere de catre solicitant, în vederea obtinerii finantarii din Fondul pentru mediu; formularul cererii de finantare este prevazut în anexa nr. 1;

d) cerere de tragere - solicitarea Beneficiarului adresata în scris Autoritatii, în baza careia se face decontarea; formularul cererii de tragere este prevazut în anexa nr. 3 la contractul pentru finantare nerambursabila;

e) cheltuieli eligibile - cheltuielile efectuate de catre Beneficiar cu achizitia de produse sau lucrari necesare implementarii proiectului şi care pot fi decontate din Fondul pentru mediu, cu conditia îndeplinirii în mod cumulativ a criteriilor de eligibilitate şi a încadrarii lor în categoriile de cheltuieli eligibile;

f) contributie proprie - parte din valoarea totala a cheltuielilor eligibile necesare implementarii proiectului, nefinantata din Fondul pentru mediu, sustinuta de catre Beneficiar din surse financiare proprii;

g) dosar de decontare - cererea de tragere definita la lit. d), însotita în mod obligatoriu de documentele justificative a caror lista este prevazuta în prezentul ghid;

h) dosar de finantare - cererea de finantare definita la lit. c), însotita de documentatia care trebuie depusa de catre solicitant în vederea analizarii şi' aprobarii finantarii de catre Autoritate;

i) finantare nerambursabila - modalitatea de sustinere financiara â proiectului, caracterizata prin decontarea de catre Autoritate a unei cote-parti din cheltuielile eligibile realizate de catre Beneficiar cu achizitia produselor sau lucrarilor;

j) solicitant - autoritatea publica centrala pentru protectia mediului;

k) aer înconjurator- aerul din troposfera, cu exceptia celui de la locurile de munca;

l) poluant - orice substanta prezenta în aerul înconjurator care poate avea efecte daunatoare asupra sanatatii umane şi/sau a mediului ca întreg. Poluantii prevazuti de directivele europene din domeniul calitatii aerului sunt: dioxid de sulf, dioxid de azot, oxizi de azot, particule în suspensie (PM10 şi PM2,5) plumb, benzen, monoxid de carbon, ozon, arsen, cadmiu, nichel, benzo(a)piren, hidrocarburi aromatice policiclice (HAP);

m) PM10 - particulele în suspensie care trec printr-un orificiu de selectare a dimensiunii, cu un randament de separare de 50% pentru un diametru aerodinamic de 10 um;

n) PM2,5- particulele în suspensie care trec printr-un orificiu de selectare a dimensiunii, cu un randament de separare de 50% pentru un diametru aerodinamic de 2,5 um;

o) hidrocarburi aromatice policiclice (HAP) - compuşi organici formati în totalitate din carbon şi hidrogen, alcatuiti din cel putin doua cicluri aromatice condensate;

p) depuneri - cantitatea totala de poluanti care este transferata din atmosfera pe suprafete cu o anumita arie, într-un anumit interval de timp;

q) monitorizare - activitatea de supraveghere continua a calitatii aerului prin efectuarea sistematica de prelevari şi masurari în vederea determinarii concentratiilor de poluanti în aerul înconjurator;

r) indicator de calitate a aerului - valoarea concentratiei masurate a poluantilor în aerul înconjurator;

s) masurari fixe - masurarile efectuate în puncte fixe, fie continuu, fie prin prelevare aleatorie, pentru a determina concentratiile de poluanti în aerul înconjurator;

t) statie de monitorizare - incinta amplasata în teren unde sunt instalate analizoare ale poluantilor, astfel încât performanta şi operarea sa fie conforme cu cerintele prescrise;

u) Reteaua nationala de monitorizare a calitatii aerului (RNMCA) - obiectiv de interes public national, aflat în administrarea autoritatii publice centrale pentru protectia mediului, format din instrumentele de prelevare şi masurare amplasate în punctele fixe şi echipamentele de laborator aferente acestora, precum şi echipamentele necesare colectarii, prelucrarii, transmiterii datelor şi informarii publicului privind calitatea aerului înconjurator;

v) Sistemul national de monitorizare a calitatii aerului - cadrul organizatoric, institutional şi legal pentru desfaşurarea activitatilor de monitorizare a calitatii aerului înconjurator,'în mod unitar, pe teritoriul României;

w) masurare - setul de operatii care are ca obiectiv determinarea valorii unei marimi;

x) prelevare - setul de operatii care are ca obiectiv colectarea unui eşantion de produs în vederea efectuarii unor masurari;

y) etalonare - compararea raspunsului unui instrument de masura la o concentratie cunoscuta a gazului cu o incertitudine cunoscuta;

z) material de referinta - materialul sau substanta pentru care una sau mai multe proprietati sunt suficient de omogene şi bine stabilite pentru a putea fi folosite pentru etalonarea şi/sau validarea sistemului de masurare;

aa) material de referinta certificat (MRC) - materialul de referinta pentru care valoarea proprietatii de referinta este trasabila cu o incertitudine acceptabila la realizarea exacta a unitatii (este etalonata cu o incertitudine acceptabila fata de un etalon primar);

bb) acuratete - calitatea unor masurari repetate de a da rezultate a caror valoare medie este apropiata de valoarea adevarata a marimii masurate.

ARTICOLUL 5

Organizarea sesiunii de finantare

(1) Anual se pot organiza una sau mai multe sesiuni de finantare, pe tipuri de proiecte şi în limita sumei alocate, în conditiile prevazute la art. 3.

(2) Organizarea sesiunii de finantare consta în stabilirea şi aprobarea, prin dispozitia preşedintelui Autoritatii, a:

a) sesiunii de depunere a dosarului de finantare;

b) sumei alocate sesiunii de finantare.

(3) Dispozitia preşedintelui prevazuta la alin. (2) se publica pe pagina de internet a Autoritatii, cu cel putin 10 zile înainte de data deschiderii sesiunii de finantare.

(4) Aprobarea componentei Comisiei de analiza şi a Comisiei de solutionare a contestatiilor se face prin dispozitie a preşedintelui Autoritatii.

ARTICOLUL 6

Etapele sesiunii de finantare

Etapele sesiunii de finantare sunt urmatoarele:

a) publicarea pe pagina de internet a Autoritatii a Ghidului, a anuntului de deschidere a sesiunii de finantare şi a sumei alocate;

b) depunerea dosarului de finantare;

c) analiza conformitatii administrative şi a eligibilitatii solicitantului/documentatiei tehnice;

d) analiza şi selectarea proiectelor pe baza documentatiei tehnice;

e) avizarea proiectelor selectate;

f) transmiterea scrisorii de respingere a finantarii;

g) solutionarea contestatiei depuse în urma scrisorii de respingere;

h) aprobarea finantarii proiectului avizate; i) transmiterea scrisorii de aprobare a finantarii; j) negocierea, semnarea contractului şi implementarea proiectului.

ARTICOLUL 7

Depunerea dosarului de finantare

(1) Solicitantul poate depune dosarul de finantare începând cu prima zi de deschidere a sesiunii de depunere.

(2) Solicitantul poate depune, în cadrul sesiunii de finantare, un singur proiect.

(3) Dosarul de finantare continând toate documentele obligatorii, mentionate în prezentul ghid, va fi depus la registratura Autoritatii, într-un singur exemplar, în plic sigilat, iar solicitantul va înscrie pe plic urmatoarele informatii:

a) denumirea completa şi adresa sa completa;

b) titlul programului: „Reducerea impactului asupra atmosferei, inclusiv monitorizarea calitatii aerului";

c) titlul proiectului;

d) sesiunea de depunere, aprobata conform dispozitiilor art. 5.

(4) Dosarul de finantare poate fi transmis prin orice modalitate care asigura confirmarea, sub conditia ca data primirii şi a înregistrarii la Autoritate sa nu depaşeasca data-limita a sesiunii de depunere.

(5) Cererea de finantare se completeaza prin tehnoredactare computerizata. Nu se accepta cereri de finantare cu ştersaturi sau completari facute manual.

(6) Dosarul de finantare va avea ordinea prezentata în „Documente necesare pentru solicitarea finantarii". Documentele depuse de solicitanti trebuie sa fie legate, numerotate şi opisate.

(7) Lipsa unui document, neprezentarea la termenul stabilit, prezentarea acestuia sub o alta forma decât cea solicitata sau ieşirea sa din perioada de valabilitate, neîndeplinirea unui criteriu de eligibilitate determina respingerea dosarului de finantare.

ARTICOLUL 8

Analiza şi selectarea

(1) Dupa închiderea sesiunii de depunere, Comisia de analiza procedeaza la:

a) verificarea informatiilor înscrise pe plicurile continând dosarul de finantare;

b) deschiderea plicurilor continând dosarul de finantare a solicitantului;

c) verificarea conformitatii administrative şi a eligibilitatii solicitantului/proiectului;

d) analiza şi selectarea proiectelor pe baza documentatiei tehnice şi financiare;

e) înaintarea catre Comitetul director al Autoritatii a centralizatorului cuprinzând proiectele selectate, precum şi a centralizatorului cuprinzând proiectele neselectate la finantare.

(2) Comisia de analiza poate solicita documente sau informatii suplimentare, în vederea clarificarii dosarului de finantare, daca pe parcursul analizei şi selectiei se constata necesitatea furnizarii lor. Solicitantul are obligatia de a furniza, în maximum 10 zile lucratoare de la data solicitarii, documentele şi informatiile solicitate; în caz contrar, proiectul este respins.

ARTICOLUL 9

Avizarea proiectelor

(1) Comitetul director al Autoritatii avizeaza proiectul selectat şi îl propune spre aprobare Comitetului de avizare.

(2) Comitetul director al Autoritatii poate solicita Comisiei de analiza orice document relevant, în vederea avizarii proiectului.

ARTICOLUL 10

Aprobarea finantarii proiectelor

(1) Comitetul de avizare adopta hotarârea privind aprobarea/respingerea finantarii proiectului.

(2) Comitetul de avizare poate solicita Comisiei de analiza şi/sau Comitetului director al Autoritatii orice document relevant, în vederea fundamentarii şi adoptarii hotarârii.

ARTICOLUL 11

Comunicarea rezultatelor sesiunii de finantare

(1) Comunicarea rezultatelor sesiunii de finantare se face prin transmiterea catre solicitant a unei scrisori de aprobare/respingere a finantarii.

(2) Scrisoarea de aprobare a finantarii se transmite solicitantului, prin fax/poşta cu confirmare de primire, şi cuprinde:

a) proiectul şi suma aferenta aprobata în vederea finantarii;

b) documentele care trebuie prezentate de catre solicitant, în vederea perfectarii contractului pentru finantare cu Autoritatea.

(3) Scrisoarea de respingere a finantarii, care cuprinde motivul neselectarii, se transmite solicitantului, prin fax/poşta cu confirmare de primire.

(4) Data confirmarii de primire a scrisorii de aprobare/respingere a finantarii se considera ca fiind data receptionarii acesteia de catre solicitant.

ARTICOLUL 12

Contestatiile

(1) Solicitantul nemultumit de decizia Comitetului director/Comitetului de avizare poate depune contestatie la sediul Autoritatii, în termen de 10 zile de la data comunicarii scrisorii de respingere.

(2) Comisia de solutionare a contestatiilor analizeaza motivele respingerii şi înainteaza Comitetului director/Comitetului de avizare propunerea de aprobare/respingere a contestatiei.

(3) In vederea solutionarii contestatiei, Comisia de solutionare a contestatiilor are dreptul de a solicita un punct de vedere Comisiei de analiza/Comitetului director/Comitetului de avizare, în masura în care acesta este relevant în raport cu obiectul contestatiei.

(4) Autoritatea solutioneaza contestatia în termen de 30 de zile de la înregistrarea acesteia la registratura Autoritatii.

ARTICOLUL 13

Perfectarea şi acordarea finantarii

(1) Solicitantul, prin reprezentantul sau legal sau împuternicitul acestuia, se prezinta la sediul Autoritatii pentru semnarea contractului pentru finantare nerambursabila, cu documentele solicitate în cuprinsul scrisorii de aprobare a finantarii, având asupra sa ştampila persoanei juridice şi urmatoarele documente:

a) actul de identitate al reprezentantului legal/împuternicitului solicitantului, în original şi copie;

b) împuternicire notariala, în situatia în care semnarea contractului pentru finantare nerambursabila se face de catre o alta persoana decât reprezentantul legal;

c) documentul doveditor al deschiderii de catre Beneficiar a contului: „Disponibil din sume alocate din Fondul de mediu reprezentând finantare sau cofinantare nerambursabila a proiectelor pentru protectia mediului" - „50 02 20" la unitatea teritoriala a Trezoreriei Statului de care apartine solicitantul.

(2) Se considera renuntare la finantarea aprobata neprezentarea solicitantului pentru semnarea contractului pentru finantare nerambursabila în termen de maximum 30 de zile de la primirea scrisorii de aprobare a finantarii.

(3) Modelul contractului pentru finantare nerambursabila, prevazut în anexa nr. 2, cuprinde majoritatea clauzelor contractuale, fara a fi interzise adaugarea de catre Autoritate a unor noi clauze de extractie legala şi/sau renuntarea justificata la unele dintre acestea, precum şi modificarea lor, daca aceste actiuni sunt esentiale pentru îndeplinirea contractului şi atingerea scopului şi obiectivelor Programului.

(4) Solicitantul împreuna cu Autoritatea stabilesc planificarea temporala a implementarii proiectului aprobat şi acordarea finantarii, prin întocmirea listelor cuprinzând capitolele şi subcapitolele de cheltuieli eligibile, prevazute în anexa nr. 1 la contractul pentru finantare nerambursabila, precum şi a graficului de finantare nerambursabila a proiectului, prevazut în anexa nr. 2 la contractul pentru finantare nerambursabila.

(5) Contractul pentru finantare nerambursabila se întocmeşte în doua exemplare originale, dintre care unul pentru Autoritate şi unul pentru Beneficiar.

(6) Contractul pentru finantare nerambursabila intra în vigoare la data semnarii acestuia de catre partile contractante şi este valabil pâna la data înscrisa în cuprinsul sau, fara însa a se depaşi 12 luni de la data încheierii acestuia.

(7) Finantarea se utilizeaza numai dupa data intrarii în vigoare a contractului pentru finantare nerambursabila şi numai în termenul de valabilitate al acestuia.

ARTICOLUL 14

Contractul pentru finantare nerambursabila

(1) Orice modificare şi/sau completare a contractului pentru finantare nerambursabila şi a anexelor la acesta se vor/va face cu acordul partilor, prin act aditional la contractul pentru finantare nerambursabila, cu exceptia modificarilor privind „Data depunerii cererii de tragere", daca prin acestea nu se modifica şi durata de realizare a proiectului. In cazul în care solicitarea de modificare, prin act aditional, apartine Beneficiarului, aceasta va fi prezentata cu minimum 3 zile lucratoare înainte de data la care se doreşte a se opera modificarea.

(2) Pentru neregularitatile constatate pe parcursul derularii contractului pentru finantare nerambursabila, Autoritatea va transmite Beneficiarului „Notificare privind deficiente constatate în derularea contractului pentru finantare nerambursabila".

(3) In conditiile neexecutarii de catre Beneficiar a obligatiilor prevazute în contractul pentru finantare nerambursabila, acesta poate fi reziliat, Beneficiarul fiind înştiintat asupra rezilierii contractului prin „Notificare de reziliere a contractului pentru finantare nerambursabila".

(4) Rezilierea contractului pentru finantare nerambursabila din culpa Beneficiarului are drept consecinta restituirea, în termenul precizat în notificare, de catre Beneficiar a finantarii primite, sub forma de plata de daune-interese în cuantum egal cu suma trasa din finantarea nerambursabila acordata, la care se adauga dobânda legala pentru suma acordata, la nivelul dobânzii de referinta a Bancii Nationale a României, calculata de la data platii. In cazul nerestituirii finantarii, Autoritatea procedeaza la executarea contractului pentru finantare nerambursabila, în conditiile legii.

(5) In cazul în care încetarea contractului pentru finantare nerambursabila intervine înainte de termenul stabilit pentru prima tragere, Beneficiarul nu este obligat la plata de daune-interese.

ARTICOLUL 15

Decontarea cheltuielilor eligibile

(1) Sustinerea de catre Autoritate a finantarii proiectului se face prin decontarea, în baza documentelor justificative, a sumelor reprezentând cheltuielile eligibile stabilite prin contractul pentru finantare nerambursabila şi efectuate ulterior încheierii contractului.

(2) Autoritatea nu acorda plati în avans, Beneficiarul sustinând executia proiectului, pâna la momentul decontarii, din surse financiare proprii.

(3) Autoritatea nu efectueaza plati pentru facturile reprezentând avansuri în baza contractelor încheiate între beneficiarii finantarii şi furnizorii de produse/servicii/lucrari aferente proiectului.

(4) Decontarea se realizeaza, prin virament în contul Beneficiarului, pe masura realizarii proiectului, în conformitate cu graficul de finantare nerambursabila, prevazut în anexa nr. 2 la contractul pentru finantare nerambursabila.

(5) Decontarea se face pe baza dosarului de decontare depus la Autoritate, potrivit anexelor la contractul pentru finantare nerambursabila.

(6) Conditiile generale referitoare la dosarul de decontare sunt urmatoarele:

a) dosarul va avea opis, iar documentele cuprinse trebuie sa fie lizibile, numerotate, semnate şi ştampilate de catre Beneficiar;

b) pentru documentul redactat într-o limba straina se va anexa traducerea în limba româna facuta de un traducator autorizat;

c) Beneficiarul trebuie sa se asigure ca valoarea cheltuielilor eligibile solicitate în cererea de tragere, pentru decontare, se încadreaza în valoarea programata în graficul de finantare nerambursabila a contractului. Valoarea solicitata spre decontare trebuie sa fie aferenta capitolelor de cheltuieli eligibile programate în cadrul tragerii (anexele nr. 1 şi 2 la contractul pentru finantare nerambursabila). Cheltuielile care depaşesc valoarea din linia bugetara sunt considerate cheltuieli neeligibile şi sunt suportate în integralitate de catre Beneficiar.

(7) Conditiile generale referitoare la factura sunt urmatoarele:

a) sa fie corect completata, sa existe ştampila furnizorului de produse/servicii/lucrari şi semnatura de primire a Beneficiarului finantarii;

b) datele înscrise pe factura sa fie ulterioare datei încheierii contractului pentru finantare nerambursabila cu Autoritatea;

c) data înscrisa pe factura sa fie ulterioara datei semnarii contractului de achizitii;

d) sa fie datata anterior documentului/documentelor de plata cu care se achita.

(8) Conditiile generale privitoare la documentul de plata, corespunzator cererii de tragere anterioare, sunt urmatoarele:

a) sa aiba semnatura şi ştampila Beneficiarului finantarii;

b) sa mentioneze clar numarul facturii sau contractul pe care le achita, iar contul şi banca Beneficiarului platii sa corespunda cu datele din contractul de achizitii sau din adresa furnizorului de produse/servicii/lucrari privind contul bancar al acestuia.

(9) Conditiile generale privitoare la extrasul de cont sunt urmatoarele:

a) sa fie datat şi ştampilat de banca la care are cont deschis Beneficiarul finantarii;

b) sa existe corespondenta datelor din documentele de plata şi contractul de achizitii pentru produse/servicii/lucrari privind banca şi numarul contului;

c) sa fie mentionate în cuprinsul sau contractele şi facturile care se achita cu documentele de plata;

d) sa ateste, valoric şi ca data, efectuarea platilor din documentele de plata corespondente.

(10) Decontarea se face în termenul prevazut în contractul pentru finantare nerambursabila.

(11) La data depunerii fiecarei cereri de tragere (exclusiv prima cerere de tragere), Beneficiarul finantarii este obligat sa depuna la sediul Autoritatii dovada achitarii integrale (inclusiv contributia proprie) a facturilor pentru produse/servicii/lucrari aferente tragerii anterioare.

(12) Personalul Autoritatii verifica stadiul şi modul de implementare a proiectului, în conformitate cu prevederile contractuale, prin vizite de control la amplasamentul proiectului şi prin verificarea la sediul Beneficiarului a oricarui document relevant necesar desfaşurarii proiectului.

(13) La finalul implementarii proiectului, Beneficiarul finantarii va întocmi şi va transmite Autoritatii, în termenul stabilit în contractul pentru finantare nerambursabila, în original, un raport de finalizare, care va fi verificat de responsabilul de proiect al Autoritatii şi va fi supus aprobarii preşedintelui acesteia. Odata cu transmiterea raportului de finalizare, Beneficiarul este obligat sa faca dovada platii integrale a produselor achizitionate (ordin de plata şi extras de cont).

ARTICOLUL 16

Publicarea informatiilor relevante privind Programul

(1) Toate datele, informatiile, instructiunile, comunicatele şi alte documente relevante în legatura cu Programul se publica pe site-ul Autoritatii, www.afm.ro, la sectiunea „Informatii despre Programul privind reducerea impactului asupra atmosferei, inclusiv monitorizarea calitatii aerului".

(2) Singurele informatii şi instructiuni valabile prezentate în mass-media referitoare la Program sunt cele transmise sub forma de comunicate de presa din partea Beneficiarului şi/sau a Autoritatii.

CAPITOLUL II

Eligibilitatea solicitantului, a proiectului şi a cheltuielilor

ARTICOLUL 17

Cuantumul finantarii

(1) Finantarea se acorda în cuantum de maximum 100% din valoarea totala eligibila a proiectului şi fara a se depaşi suma maxima care poate fi acordata în cadrul sesiunii de finantare.

(2) Suma maxima care poate fi acordata este de 10.000.000 lei, inclusiv TVA.

ARTICOLUL 18

Tipuri de proiecte finantate prin Program

Monitorizarea calitatii aerului prin optimizarea si dezvoltarea RNMCA

ARTICOLUL 19

Criterii de eligibilitate a solicitantului

Este eligibil solicitantul care îndeplineşte cumulativ urmatoarele criterii:

a) actioneaza în nume propriu;

b) este administrator al RNMCA;

c) nu are obligatii restante la bugetul de stat, la bugetele locale, conform legislatiei nationale în vigoare.

ARTICOLUL 20

Criterii de eligibilitate a proiectului

Este eligibil proiectul care îndeplineşte cumulativ urmatoarele criterii:

a) respecta prevederile nationale şi comunitare privind protectia mediului;

b) respecta cerintele europene privind monitorizarea calitatii aerului;

c) poate fi integrat în sistemul de monitorizare a calitatii aerului existent;

d) furnizeaza date de monitorizare a calitatii aerului on-line;

e) respecta cerintele privind acuratetea masuratorilor şi legislatia nationala şi europeana în domeniul metrologic.

ARTICOLUL 21

Categorii de cheltuieli eligibile

Urmatoarele categorii de cheltuieli sunt eligibile:

1. Analiza situatiei existente privind necesarul, dotarea şi functionarea RNMCA (a statiilor de monitorizare, a laboratoarelor de analize şi a centrelor de date de monitorizare):

a) verificarea respectarii cerintelor legislatiei din domeniu privind numarul şi amplasarea punctelor fixe de monitorizare a calitatii aerului, precum şi în ceea ce priveşte poluantii evaluati; propunerea instalarii de echipamente suplimentare de masurare în puncte fixe sau completarea/înlocuirea celor existente, daca este cazul;

b) verificarea functionarii statiilor de monitorizare existente în RNMCA, a laboratoarelor de analize şi a centrelor de date şi de informare a publicului existente; propunere de corectie/îmbunatatire/remediere/întretinere, daca este cazul;

c) verificarea completitudinii, consistentei şi coerentei bazelor de date, precum şi a functionalitatii software-ului de achizitie, transmisie, gestionare şi afişare a datelor de calitate a aerului; propunere de optimizare, daca este cazul; verificarea infrastructurii şi software-ului de comunicatii de date de calitate a aerului în vederea eficientizarii costurilor de comunicatii; propunere de actualizare şi/sau optimizare, daca este cazul; verificarea şi evaluarea conformarii caracteristicilor sistemelor informationale cu solutiile tehnologice actuale şi caracteristica unitara şi omogena a RNMCA; propunere de actualizare şi/sau optimizare, daca este cazul.

2. Realizarea respectarii criteriilor optime de performanta şi de functionare a echipamentelor/accesoriilor apartinând RNMCA:

a) constatarea gradului de uzura şi a functionarii la parametrii proiectati pentru aparatele şi instrumentele de masurare/prelevare din statii, precum şi pentru echipamentele auxiliare aferente statiilor de monitorizare din laboratoarele de analize si din centrele de colectare a datelor apartinând RNMCA;

b) efectuarea reparatiilor/remedierilor, corectiilor, reglajelor şi calibrarilor necesare functionarii la parametrii proiectati a tuturor echipamentelor din RNMCA;

c) verificarea respectarii de catre aparatele de masurare şi materialele de referinta certificate a cerintelor metrologice şi efectuarea corectiilor necesare, daca este cazul;

d) etalonarea echipamentelor de masurare, a echipamentelor şi materialelor de referinta, inclusiv furnizarea materialelor de referinta certificate necesare, dupa caz;

e) realizarea optimizarii bazelor de date şi a software-ului de achizitie, transmisie, gestionare şi afişare a datelor de calitate a aerului; actualizarea şi/sau optimizarea infrastructurii şi software-ului de comunicatii de date de calitate a aerului în vederea eficientizarii costurilor de comunicatii; actualizarea şi/sau optimizarea sistemelor informationale cu solutiile tehnologice actuale si caracteristica unitara si omogena a RNMCA;

f) pastrarea în bune conditii şi mentinerea în timp a functionarii la parametrii optimi a RNMCA, în întregul sau, luând în considerare procedurile standard de operare şi de asigurare a calitatii.

3. Extinderea monitorizarii calitatii aerului prin asigurarea supravegherii tuturor poluantilor prevazuti în directivele europene în domeniu, în conformitate cu noile reglementari în vigoare:

a) achizitia şi instalarea de echipamente suplimentare de masurare în puncte fixe sau completarea/înlocuirea celor existente pentru poluantii prevazuti de Ordinul ministrului mediului şi gospodaririi apelor nr. 448/2007 pentru aprobarea Normativului privind evaluarea pentru arsen, cadmiu, mercur, nichel şi hidrocarburi aromatice policiclice în aerul înconjurator;

b) reamenajarea statiilor de monitorizare în vederea instalarii unor echipamente suplimentare;

c) instalarea şi punerea în functiune a noilor echipamente de monitorizare, inclusiv etalonarea acestora;

d) achizitia de echipamente pentru completarea sau înlocuirea celor existente şi instalarea lor în statiile de monitorizare, laboratoarele de analize şi centrele de colectare a datelor.

ARTICOLUL 22

Selectia solicitantului

(1) Selectia solicitantului se face în baza dosarului de finantare.

(2) Documentele necesare pentru solicitarea finantarii sunt urmatoarele:

a) cererea de finantare (anexa nr. 1);

b) certificat de înregistrare fiscala, în copie certificata „conform cu originalul";

c) certificat de atestare fiscala, emis de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finantelor Publice, valabil la data depunerii cererii de finantare, în original sau copie legalizata;

d) certificat fiscal emis de administratiile locale, valabil la data depunerii cererii de finantare, în original sau copie legalizata;

e) certificat de cazier fiscal al solicitantului, eliberat de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finantelor Publice, valabil la data depunerii cererii de finantare, în original sau copie legalizata;

f) proiect privind optimizarea şi dezvoltarea RNMCA.

ARTICOLUL 23

Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integranta din prezentul ghid.

ANEXA Nr. 1

la ghid

CERERE DE FINANTARE NERAMBURSABILA

Titlul proiectului.............................................................................................

Denumirea solicitantului................................................................................

Forma juridica de organizare........................................................................

Nr. de înregistrare la tribunal/judecatorie......................................................

Codul fiscal.......................................

Adresa sediului social: str.................................................nr......, bl....., sc....., et....., ap......

Oraşul/Satul, comuna...................................................

Judetul/Sectorul............................................................

Telefon....................................Fax...............................E-mail.............................

Reprezentantul legal........................................................

Responsabilul de proiect.................................................

Telefon (fix şi mobil)........................................................E-mail........................

Finantare solicitata

Persoana juridica................................................................solicita o finantare nerambursabila în suma de.................................lei, pe un termen de...............luni.

Valoarea totala a cheltuielilor eligibile ale proiectului, conform Ghidului de finantare al Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM), este de.................................................... (cheltuieli eligibile + cheltuieli neeligibile) lei.

Valoarea totala a proiectului este de..........................lei.

Subsemnatul, reprezentant al........................................................, declar pe propria raspundere, sub sanctiunile aplicate faptei de fals în declaratii, urmatoarele:

a) societatea nu este insolvabila, nu este în stare de dizolvare sau lichidare, nici în încetare de plati;

b) societatea nu face obiectul unei proceduri legale pentru declararea acesteia în una dintre situatiile prevazute la lit. a);

c) sunt îndeplinite obligatiile exigibile de plata a impozitelor şi taxelor catre bugetul general consolidat;

d) nu sustinem/sponsorizam activitati şi nu vom sustine/sponsoriza activitati cu efect negativ asupra mediului;

e) societatea nu se afla în dificultate economico-financiara;

f) detinem contributia proprie necesara implementarii proiectului;

g) nu am furnizat informatii false în documentele prezentate;

h) am depus întreaga documentatie solicitata de AFM conform Ghidului de finantare;

i) suntem de acord cu faptul ca în timpul procesului de analiza şi evaluare a proiectului poate aparea ca necesara completarea cu noi acte, autorizatii, avize etc. a documentatiei depuse initial, pe care, la cererea şi în termenul precizat de AFM, ne obligam sa le depunem;

j) nu am beneficiat de finantare nerambursabila din alta sursa pentru acelaşi proiect.

Subsemnatul îmi asum raspunderea tuturor informatiilor continute în prezenta cerere de finantare şi în toate celelalte anexe şi documente depuse, inclusiv documentele financiare, garantez ca datele furnizate sunt actuale, reale şi corecte şi declar ca am luat cunoştinta de prevederile Codului penal privind falsul în declaratii.

Neîndeplinirea conditiilor de mai sus ori prezentarea eronata sau falsa a acestor conditii va duce automat la respingerea proiectului sau, ulterior, la returnarea integrala a sumei primite ca finantare în cadrul acestui program, daca aceasta a fost acordata.

Finantarea nerambursabila solicitata, daca va fi aprobata şi acordata, va fi utilizata în mod exclusiv pentru scopurile declarate în aceasta cerere de finantare şi în anexele şi documentele aferente.

Subsemnatul sunt de acord ca orice institutie, societate comerciala, banca, alte persoane juridice sa furnizeze informatii reprezentantilor autorizati ai AFM cu privire la orice aspect tehnic şi financiar în legatura cu activitatea societatii.

Prin semnarea prezentei cereri şi aplicarea ştampilei, semnatarul confirma ca a înteles şi şi-a însuşit în întregime continutul acesteia.

Numele, prenumele şi functia reprezentantului legal

........................................................................................

Semnatura reprezentantului legal şi ştampila solicitantului

........................................................................................

Numele, prenumele şi functia responsabilului de proiect

........................................................................................

Semnatura responsabilului de proiect

........................................................................................

ANEXA Nr. 2

la ghid

- Model -

CONTRACT PENTRU FINANTARE NERAMBURSABILA

Nr.........din............

Intre:

Administratia Fondului pentru Mediu, cu sediul în................................................................nr......, sectorul.................., codul fiscal............................, cont nr..................................., deschis la Trezoreria Sectorului........................, reprezentata legal prin................................- preşedinte, în calitate de finantator, denumita în continuare AFM,

şi

........................................., cu sediul în..................................., înregistrata la Tribunalul/Judecatoria................................ sub nr......................., codul fiscal..........................., cont nr.............................., deschis la..............................., reprezentata legal prin.................................-............................, în calitate de beneficiar, denumita în continuare Beneficiar,

a intervenit urmatorul contract:

ARTICOLUL 1

Obiectul contractului

(1) AFM acorda Beneficiarului o finantare nerambursabila, denumita în continuare finantare, în valoare de.................lei, reprezentând..........% din valoarea totala a cheltuielilor eligibile, pentru implementarea proiectului intitulat...................................., denumit în continuare proiect, conform hotarârii Comitetului de avizare nr........din....................

(2) Valoarea totala a cheltuielilor eligibile ale proiectului este de...........................lei.

(3) In toate cazurile, finantarea se raporteaza doar la valoarea cheltuielilor eligibile.

(4) Pentru stabilirea valorilor cheltuielilor eligibile aferente fiecarei trageri, se are în vedere cursul valutar al Bancii Nationale a României valabil la data încheierii prezentului contract de finantare.

(5) Cheltuielile proiectului sunt considerate eligibile daca sunt îndeplinite cumulativ urmatoarele criterii generale:

a) sunt necesare pentru realizarea proiectului;

b) sunt în conformitate cu principiile unui management financiar corespunzator, respectiv utilizarea eficienta a banilor şi realizarea unui raport optim cost - beneficiu;

c) sunt realizate dupa semnarea contractului de finantare şi pe perioada de executie a proiectului;

d) sunt înregistrate în contabilitatea Beneficiarului, sunt identificabile, verificabile şi pot fi dovedite prin documente originale;

e) se încadreaza în anexa nr. 1.

(6) Orice plata excedentara efectuata de catre AFM constituie plata necuvenita, iar beneficiarul are obligatia de a restitui sumele necuvenite în termen de 5 zile de la data confirmarii de primire a notificarii din partea AFM.

(7) Beneficiarul accepta finantarea şi se angajeaza sa desfaşoare proiectul pe propria raspundere.

ARTICOLUL 2

Destinatia finantarii

Finantarea este acordata pentru realizarea proiectului, Beneficiarul obligându-se s-o utilizeze integral şi numai pentru acest scop, conform cheltuielilor eligibile prevazute în anexa nr. 1.

ARTICOLUL 3

Durata contractului şi perioada de utilizare a finantarii

(1) Contractul intra în vigoare la data semnarii lui de catre ambele parti.

(2) Durata de realizare a proiectului este de.............de la (nr. de luni) de la data intrarii în vigoare a prezentului contract, fara însa a se depaşi 12 luni de la data încheierii acestuia.

(3) Suma neutilizata la finalul executiei proiectului se considera anulata şi finantarea se diminueaza în mod corespunzator.

ARTICOLUL 4

Modalitatea de plata

(1) Beneficiarul va utiliza finantarea în mai multe tranşe, în conformitate cu Graficul de finantare nerambursabila prevazut în anexa nr. 2.

(2) Utilizarea se efectueaza prin debitarea contului de trezorerie al AFM, pe masura tragerii sumelor şi prin creditarea contului nr....................., deschis de catre Beneficiar la......., numai pe baza de cerere de tragere, conform modelului prevazut în anexa nr. 3, însotita de documentele justificative prevazute în anexa nr. 4.

(3) Cheltuielile bancare (comisioanele bancare, diferentele de curs valutar etc.) nu constituie cheltuieli eligibile.

(4) Valoarea acordata Beneficiarului se calculeaza prin aplicarea la cheltuielile eligibile aferente fiecarei trageri a procentului aprobat.

ARTICOLUL 5

Obligatiile Beneficiarului

Beneficiarul are urmatoarele obligatii:

1. sa foloseasca finantarea numai în scopul şi în conditiile în care a fost acordata;

2. sa asigure contributia proprie pentru realizarea proiectului;

3. sa asigure executarea proiectului cu diligenta necesara şi eficienta, în conformitate cu prezentul contract, precum şi cu legislatia în vigoare şi standardele de mediu aplicabile;

4. sa respecte prevederile legislatiei în vigoare privind achizitiile publice, pentru achizitionarea de bunuri, servicii sau lucrari din finantarea acordata din Fondul pentru mediu;

5. sa furnizeze AFM documentatia privind procedura de atribuire a contractelor de achizitii publice, inclusiv contractele, pâna la data depunerii cererii de tragere din finantare;

6. sa fie singurul raspunzator în fata AFM pentru implementarea proiectului;

7. sa asigure înregistrarea în evidenta contabila a tuturor documentelor privind operatiunile aferente prezentului contract, precum şi arhivarea acestora, conform reglementarilor contabile în vigoare;

8. sa furnizeze AFM copii ale situatiilor sale financiare trimestriale/semestriale şi anuale, inclusiv balantele lunare de verificare aferente acestora, şi sa transmita AFM orice alta informatie sau documente relevante pentru prezentul contract, solicitate în mod rezonabil de catre aceasta, în termen de maximum 7 zile de la cerere;

9. sa plateasca toate taxele, impozitele şi contributiile pe care le datoreaza potrivit reglementarilor legale; în acest sens va depune certificat de atestare fiscala la fiecare tragere şi, semestrial, certificat fiscal;

10. sa introduca în gestiunea proprie bunurile de natura activelor imobilizate corporale achizitionate în baza acestui contract, sa le inscriptioneze cu sintagma „finantat din Fondul pentru mediu", sa le utilizeze şi sa le conserve cu diligentele unui bun proprietar şi sa nu le înstraineze, gajeze sau ipotecheze pe perioada derularii proiectului şi timp de..........luni de la data finalizarii proiectului;

11. sa nu vânda, cesioneze, închirieze sau disponibilizeze active din patrimoniul propriu, legate de proiect, în alt scop decât pentru înlocuirea celor existente cu noi active de valoare cel putin egala cu cele existente;

12. sa întocmeasca şi sa remita AFM, în termen de 30 de zile de la acordarea ultimei cereri de tragere, un raport de finalizare detaliat privind realizarea activitatilor;

13. sa permita reprezentantilor AFM accesul la sediile sale şi la amplasamentul proiectului pentru inspectarea activitatilor ce se realizeaza din finantarea acordata şi examinarea registrelor şi a evidentelor contabile, legate de proiect;

14. sa permita personalului AFM sa controleze modul în care Beneficiarul îndeplineşte obiectivele proiectului;

15. sa nu sponsorizeze/sa nu finanteze activitati cu impact negativ asupra mediului, pe perioada de valabilitate a contractului;

16. sa notifice AFM şi sa prezinte documentele corespunzatoare, în termen de 7 zile de la aparitia urmatoarelor evenimente:

a) modificari cu privire la actele constitutive şi/sau la informatiile furnizate AFM cu ocazia prezentarii cererii de finantare sau pe parcursul derularii prezentului contract;

b) în cazul în care va fi supus unei proceduri de dizolvare sau lichidare;

17. sa suporte toate taxele, comisioanele, cheltuielile profesionale şi orice alte cheltuieli ocazionate de pregatirea, încheierea, executarea, punerea în aplicarea şi terminarea prezentului contract şi a tuturor documentelor şi activitatilor aferente;

18. sa notifice AFM cu privire la orice alocatie nerambursabila pe care o primeşte pâna la încetarea contractului de finantare.

ARTICOLUL 6

Obligatiile AFM

AFM are urmatoarele obligatii:

1. sa asigure finantarea proiectului în conditiile mentionate în prezentul contract;

2. sa urmareasca îndeplinirea etapelor prevazute în contract;

3. sa verifice prin inspectie la fata locului daca tot ceea ce a declarat Beneficiarul este conform cu realitatea, înainte de aprobarea cererii de tragere;

4. sa puna la dispozitia Beneficiarului informatiile legate de finantare;

5. sa întocmeasca nota de control ca urmare a depunerii cererii de tragere.

ARTICOLUL 7

Cazuri de culpa

(1) Nerespectarea de catre Beneficiar a oricareia dintre obligatiile sale asumate prin prezentul contract constituie caz de culpa.

(2) Constituie caz de culpa şi urmatoarele fapte ale Beneficiarului:

a) face declaratii false sau incomplete pentru a obtine finantarea prevazuta în contract ori furnizeaza rapoarte ce nu reprezinta realitatea;

b) comite nereguli de ordin financiar sau acte de coruptie în legatura cu proiectul, stabilite printr-o hotarâre judecatoreasca definitiva;

c) împotriva Beneficiarului a fost demarata procedura de dizolvare/lichidare/insolventa;

d) situatia economico-financiara a Beneficiarului nu mai asigura conditii de realizare a proiectului.

(3) AFM va notifica Beneficiarul în maximum 5 zile de la constatarea unui caz de culpa şi în cazul în care deficientele mentionate în notificare nu sunt înlaturate în maximum 30 de zile de la data notificarii, AFM are dreptul sa ia urmatoarele masuri, fara punerea în întârziere şi fara nicio alta formalitate prealabila:

a) sistarea temporara a utilizarii finantarii, pâna la remedierea cauzelor care au dus la sistare;

b) sistarea definitiva şi rezilierea unilaterala a contractului cu recuperarea sumelor virate catre Beneficiar, în conditiile Codului de procedura fiscala.

ARTICOLUL 8

Incetarea contractului

(1) Contractul înceteaza de drept:

a) la data prevazuta în contract;

b) în cazul imposibilitatii obiective a Beneficiarului de a realiza proiectul, prin renuntare, cu un preaviz scris de maximum 30 de zile;

c) la data interventiei unui act de autoritate;

d) la aparitia unor circumstante care nu au putut fi prevazute la data încheierii contractului şi care pot conduce la modificarea clauzelor contractuale în aşa masura încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrara institutiei şi interesului public; acest fapt va fi notificat Beneficiarului în termen de 10 zile de la momentul aparitiei unor astfel de circumstante sau de la momentul în care AFM a avut cunoştinta de aparitia unor astfel de circumstante.

(2) Contractul înceteaza prin reziliere, la initiativa AFM, în urmatoarele conditii:

a) Beneficiarul nu îşi îndeplineşte obligatiile asumate prin contract;

b) Beneficiarul este în procedura de reorganizare judiciara ori faliment, executare silita sau în oricare alta procedura asemanatoare;

c) în situatia intervenirii unuia dintre cazurile de culpa prevazute la art. 7 alin. (2).

(3) Rezilierea contractului de finantare din culpa Beneficiarului are drept consecinta restituirea, în termenul precizat în notificare/înştiintarea de plata, de catre Beneficiar a finantarii primite, sub forma de plata de daune-interese în cuantum egal cu suma trasa din finantarea nerambursabila acordata, la care se adauga dobânda legala pentru suma acordata, la nivelul dobânzii de referinta a Bancii Nationale a României, calculata de la data platii.

(4) Beneficiarul ramâne direct raspunzator pentru toate consecintele financiare directe sau indirecte antrenate de încetarea contractului înainte de termen din culpa ori la initiativa sa (inclusiv majorari de întârziere, conform legii fiscale aplicabile creantelor bugetare).

(5) In cazul în care încetarea contractului intervine înainte de termenul stabilit pentru prima tragere, Beneficiarul nu este obligat la plata de daune-interese.

(6) Pentru nedepunerea primei cereri de tragere în primele 12 luni de la data semnarii contractului acesta se reziliaza fara alte notificari prealabile.

ARTICOLUL 9

Forta majora şi cazul fortuit

(1) Prin forta majora şi/sau caz fortuit se întelege un eveniment independent de vointa partilor, imprevizibil şi insurmontabil, intervenit dupa încheierea contractului şi care împiedica partile sa îşi execute, total sau partial, obligatiile contractuale.

(2) Partea care invoca forta majora are urmatoarele obligatii:

a) de a o notifica celeilalte parti în termen de 5 zile de la data aparitiei;

b) sa transmita în termen de cel mult 30 zile de la data producerii evenimentului considerat a fi caz de forta majora certificatul de forta majora emis de autoritatea competenta;

c) sa comunice data încetarii în termen de 5 zile de la încetare;

d) de a lua orice masuri care îi stau la dispozitie, în vederea limitarii consecintelor.

(3) Daca nu se procedeaza la anuntare în conditiile şi termenele prevazute, partea care o invoca va suporta toate daunele provocate celeilalte parti prin lipsa notificarii.

(4) Indeplinirea contractului va fi suspendata în perioada de actiune a fortei majore, dar fara a prejudicia drepturile ce li se cuveneau partilor pâna la aparitia acesteia.

(5) Forta majora, comunicata şi dovedita în conditiile alin. (2), exonereaza de raspundere partea care o invoca.

(6) Daca forta majora şi/sau consecintele acesteia dureaza sau se estimeaza ca va/vor dura mai mult de 3 luni, partile se obliga sa negocieze cu buna-credinta în vederea identificarii solutiei celei mai bune:

a) încetarea contractului, fara ca vreuna dintre parti sa poata pretinde celeilalte daune-interese;

b) modificarea contractului.

(7) Prevederile de mai sus se aplica şi cazului fortuit.

ARTICOLUL 10

Alte clauze

(1) Beneficiarul îşi asuma integral raspunderea pentru prejudiciile cauzate tertilor din culpa sa pe parcursul derularii proiectului, AFM fiind degrevata integral de orice responsabilitate.

(2) Beneficiarul îşi asuma integral raspunderea pentru respectarea prevederilor legale cu privire la protectia muncii personalului însarcinat cu implementarea proiectului.

(3) In nicio circumstanta şi din niciun motiv AFM nu poate fi trasa la raspundere şi obligata la plata de daune-interese pe durata desfaşurarii proiectului şi, ca urmare, AFM nu va accepta nicio cerere de despagubire sau plati suplimentare.

(4) In cazul în care realizarea proiectului genereaza costuri suplimentare, aceste costuri vor fi acoperite pe cheltuiala Beneficiarului.

(5) Contractul în integralitatea sa, precum şi toate drepturile şi obligatiile decurgând din acesta nu pot face obiectul cesiunii; în caz de imposibilitate, neimputabila Beneficiarului, de a executa prevederile contractuale, activitatea poate fi preluata de succesorii sai în drepturi, cu aprobarea prealabila a AFM.

(6) Beneficiarul va adopta o conduita adecvata prin care va evita conflictul de interese şi va informa imediat AFM despre orice situatie care da naştere sau este posibil sa dea naştere unui astfel de conflict.

(7) AFM şi Beneficiarul se angajeaza sa pastreze confidentialitatea documentelor şi informatiilor legate de derularea prezentului contract, informatiile putând fi furnizate numai autoritatilor competente, în conditiile legii, sau unor terte parti numai cu acordul partilor prezentului contract.

(8) Drepturile de proprietate intelectuala rezultate în urma implementarii proiectului, precum şi alte documente legate de proiect vor ramâne în patrimoniul Beneficiarului, care, la solicitarea AFM, va acorda acesteia dreptul de a utiliza gratuit şi dupa cum considera necesar informatia cuprinsa în rapoartele proiectului, precum şi rezultatele obtinute, oricare ar fi forma acestora.

(9) Beneficiarul are obligatia de a despagubi din surse proprii AFM pentru toate cheltuielile efectuate cu orice reclamatii şi actiuni în justitie ce rezulta din încalcarea unor drepturi de proprietate intelectuala (brevete de inventie, marci înregistrate, desene sau modele industriale, drepturi de autor) legate de activitatile necesare implementarii proiectului şi daune-interese, costuri, taxe şi alte cheltuieli, de orice natura, aferente violarii dreptului de proprietate intelectuala.

(10) Beneficiarul este de acord ca AFM sa publice date privind rezultatele implementarii proiectului.

(11) Beneficiarul se obliga ca, în orice nota, raport, material publicat, conferinta şi seminar cu privire la proiect, sa specifice ca acesta a beneficiat de finantare din Fondul pentru mediu.

(12) Neexercitarea de catre AFM a oricarui drept prevazut în prezentul contract nu constituie o renuntare la acesta, iar AFM va putea uza de acel drept oricând, pâna la stingerea tuturor obligatiilor Beneficiarului fata de aceasta.

(13) In situatia rectificarii bugetului de venituri şi cheltuieli anual al AFM, finantarea se diminueaza/se sisteaza temporar, cu posibilitatea de prelungire a duratei contractului/înceteaza.

(14) In cazul în care, referitor la prezentul contract, apar modificari ale legislatiei aplicabile, partile au obligatia sa depuna toate diligentele, conform noilor reglementari, astfel încât sa nu se abata de la obligatiile stabilite în cuprinsul acestuia.

ARTICOLUL 11

Jurisdictie

(1) Orice neîntelegere rezultând din interpretarea şi/sau executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale amiabila.

(2) In cazul în care o solutie amiabila nu este posibila, litigiul se supune spre solutionare instantei judecatoreşti de drept comun în a carei raza teritoriala îşi are sediul AFM.

ARTICOLUL 12

Notificari

(1) Orice notificare sau solicitare în baza prezentului contract se va face în scris, la urmatoarele adrese:

a) pentru AFM: Bucureşti, Splaiul Independentei nr. 294, corp A, sectorul 6;

b) Pentru Beneficiar:....................

(2) In cazul în care Beneficiarul doreşte sa fie notificat la o alta adresa sau şi-a schimbat adresa, aceasta va fi comunicata în scris AFM.

(3) Notificarile facute Beneficiarului la adresele mentionate la alin. (1) lit. b) se considera a fi aduse la cunoştinta acestuia.

(4) Notificarile se pot transmite şi prin fax, la numarul ..................pentru AFM şi numarul...............pentru Beneficiar, cu conditia sa fie confirmate ulterior.

ARTICOLUL 13

Amendamente

(1) Prezentul contract, inclusiv anexele la acesta, poate fi modificat şi/sau completat numai cu acordul partilor, consemnat într-un act aditional.

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), nu este necesara întocmirea unui act aditional pentru modificarile din coloana nr. 1 („Data depunerii cererii de tragere") din anexa nr. 2, daca acestea nu implica şi modificarea duratei de realizare a proiectului. In acest caz, sumele neutilizate la tragerile programate se vor reporta la tragerile ulterioare.

(3) Cererea privind modificarea contractului va fi transmisa AFM cu minimum 10 zile înaintea datei la care se doreşte sa opereze aceasta, cu exceptia cazurilor bine întemeiate şi justificate de catre Beneficiar.

(4) Cererea privind decalarea datei de depunere a cererii de tragere în conditiile prevazute la alin. (3) se transmite cu cel putin doua zile înaintea momentului la care se doreşte ca aceasta modificare sa intre în vigoare.

(5) De asemenea, nu este necesara întocmirea unui act aditional pentru modificarile înregistrate în graficul de desfaşurare a activitatilor, prevazut în anexa nr. 5, cu conditia ca solicitarea privind modificarea acesteia sa fie transmisa AFM cu minimum 5 zile înaintea datei la care se va desfaşura activitatea respectiva, daca aceasta va fi devansata, sau cu minimum 5 zile înaintea datei stabilite prin contract.

ARTICOLUL 14

Dispozitii finale

(1) Prezentul contract este titlu executoriu potrivit art. 13 alin. (9) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobata cu modificari şi completari prin Legea nr. 105/2006, cu modificarile şi completarile ulterioare, fiind întocmit, interpretat şi executat conform legislatiei române şi guvernat de aceasta.

(2) Prin semnarea prezentului contract, noi, reprezentantii legali ai Beneficiarului, am luat cunoştinta de prevederile Codului penal privind falsul în declaratii.

(3) Anexele ............ 1, pe care Beneficiarul declara ca le cunoaşte şi le accepta, fac parte integranta din prezentul contract.

(4) Prezentul contract s-a semnat la data de ............... la sediul AFM, în doua exemplare, ambele având valoare juridica egala, din care un exemplar pentru AFM şi unul pentru Beneficiar.

Administratia Fondului pentru Mediu

Preşedinte,

..............................................

Beneficiar

..............................................

(numele şi functia persoanelor mentionate în preambulul contractului, semnatura şi ştampila)

NOTA:

In contractul ce se încheie cu Beneficiarul:

- se vor completa toate rubricile ramase libere;

- se vor elimina toate prevederile care nu se potrivesc, se vor renumerota articolele şi paragrafele şi se vor face corelarile corespunzatoare;

- se vor elimina, daca este cazul, toate variantele înscrise cu bara care nu corespund.

1 Se va completa identificând corespunzator fiecare anexa sau se va elimina daca nu sunt anexe.

ANEXA Nr. 1

la contractul pentru finantare nerambursabila

Nr............/.............

CAPITOLE SI SUBCAPITOLE DE CHELTUIELI ELIGIBILE

Capitole şi subcapitole de cheltuieli eligibile

Administratia Fondului pentru Mediu

Preşedinte,

..............................................

Beneficiar

..............................................

(numele şi functia persoanelor mentionate în preambulul contractului, semnatura şi ştampila)

Intocmit de referent de specialitate

(numai exemplarele care ramân la AFM)

..............................................

ANEXA Nr. 2

la contractul pentru finantare nerambursabila

Nr............/.............

GRAFICUL DE FINANTARE NERAMBURSABILA

Nr. crt.

Data depunerii cererii de tragere

Suma

0

1

2

1.

2.

Total

X

Administratia Fondului pentru Mediu

Preşedinte,

..............................................

Beneficiar

..............................................

(numele şi functia persoanelor mentionate în preambulul contractului, semnatura şi ştampila)

Intocmit de referent de specialitate

(numai exemplarele care ramân la AFM)

..............................................

ANEXA Nr. 3

la contractul pentru finantare nerambursabila

- Model -

Nr............/.............

Solicitant.....................................

Sediul..........................................

C.U.I...........................................

Cont nr......................................., deschis la Trezoreria....................

Nr. de înregistrare la Administratia Fondului pentru Mediu............................

CERERE DE TRAGERE

Nr............/......................

In baza Contractului pentru finantare nerambursabila nr..............................din....../......./................., va rugam sa aprobati prezenta cerere de tragere, pentru suma de..........................lei, din finantarea nerambursabila în valoare de..........................lei.

Aceasta suma va fi utilizata pentru plata cheltuielilor eligibile aferente activitatilor desfaşurate în perioada......................

Documentele justificative [stat de plata colectiv sau individual (dupa caz), situatii de lucrari executate de Beneficiar, cuantificate valoric (dupa caz), facturi fiscale, ordine de plata, extrase de cont şi/sau alte documente justificative, respectiv chitante fiscale, cecuri, registre de casa, ordine de deplasare (dupa caz), facturi externe (traduse autorizat în limba româna), documente de transport, packing list, dispozitii de plata externe, declaratii vamale (pentru importurile din afara UE), extrase de cont, documente de transfer al fondurilor (în cazul importurilor), documentatia privind procedurile de achizitie publica (numai pentru unitatile de învatamânt), contracte cu terti pentru achizitia de bunuri/servicii/lucrari (în situatia în care contractul este redactat într-o limba straina, se va prezenta şi traducerea autorizata a acestuia în limba româna), proces-verbal de receptie bunuri/servicii/lucrari, certificat de atestare fiscala (pentru fiecare tragere), certificat fiscal (trimestrial), precum şi balantele de verificare lunare, certificate de calitate şi de garantie, declaratia de conformitate (a producatorului utilajului), alte documente relevante] sunt anexate la prezenta cerere în original şi în copie.

Situatia finantarii la data prezentei cereri de tragere

Suma totala aprobata

conform contractului

pentru finantare

nerambursabila

Suma acordata

pâna la data prezentei

cereri de tragere

Suma solicitata

prin prezenta

cerere de tragere

Suma aprobata

prin prezenta

cerere de tragere

Suma totala

trasa din finantare,

inclusiv suma aprobata prin prezenta

cerere de tragere

Suma ramasa de tras

din finantarea aprobata

(col. 1-5)

1

2

3

4

5

6

Cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declaratii, declar ca am verificat datele din prezenta cerere şi în conformitate cu informatiile furnizate o declar corecta şi completa.

Reprezentantul legal al Beneficiarului

Numele şi prenumele...........................................................

Functia..............................................

Semnatura........................................

L.S.

Aprobat Administratia Fondului pentru Mediu

Preşedinte,

..............................................

Director Directia economica,

..............................................

Director Directia implementare proiecte,

..............................................

Şef Serviciu implementare,

..............................................

Referent de specialitate,

..............................................

NOTA:

Coloanele 1, 2 şi 3 se completeaza de catre Beneficiar, iar coloanele 4, 5 şi 6 de catre salariatii Administratiei Fondului pentru Mediu. Dupa aprobare, o copie a cererii de tragere va fi înmânata Beneficiarului.

ANEXA Nr. 4

la contractul pentru finantare nerambursabila

Nr............/.............

LISTA

documentelor justificative pentru efectuarea platilor de catre Administratia Fondului pentru Mediu

1. Stat de plata colectiv sau individual (dupa caz)

2. Situatii de lucrari executate de Beneficiar, cuantificate valoric (dupa caz)

3. Facturi fiscale, ordine de plata, extrase de cont şi/sau alte documente justificative, respectiv chitante fiscale, cecuri, registre de casa, ordine de deplasare (dupa caz)

4. Facturi externe (traduse autorizat în limba româna), documente de transport, packing list, dispozitii de plata externe, declaratii vamale, extrase de cont, documente de transfer al fondurilor (în cazul importurilor)

5. Documentatia privind procedurile de achizitie publica (numai pentru unitatile de învatamânt)

6. Contracte cu terti pentru achizitia de bunuri/servicii/lucrari (în situatia în care contractul este redactat într-o limba straina, se va prezenta şi traducerea autorizata a acestuia în limba româna)

7. Proces-verbal de receptie bunuri/servicii/lucrari

8. Certificat de atestare fiscala (pentru fiecare tragere), certificat fiscal (trimestrial), precum şi balantele de verificare în care se evidentiaza sumele primite ca finantare din partea Administratiei Fondului pentru Mediu.

9. Certificate de calitate şi de garantie

10. Declaratia de conformitate (a producatorului utilajului)

11. Alte documente relevante

ANEXA Nr. 5

la contractul pentru finantare nerambursabila

Nr............/.............

GRAFICUL DE DESFAŞURARE A A C T I V I TAT I L O R

Nr. crt.

Data (intervalul) desfaşurarii

Activitatea*)

0

1

2

1.

2.

TOTAL:

X

*) Vor fi mentionate şi activitati ca: receptionarea tipariturilor, achizitionarea obiectelor de inventar (aparat foto, binoclu, GPS), echipamentelor de protectie, materialelor inscriptionate, consumabilelor.

Administratia Fondului pentru Mediu

Preşedinte,

..............................................

Beneficiar

..............................................

(numele şi functia persoanelor mentionate în preambulul contractului, semnatura şi ştampila)

Intocmit referent de specialitate

(numai exemplarele care ramân la Administratia Fondului pentru Mediu)

..............................................


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1775/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1775 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1775/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu