Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1751 din 24.08.2015

pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 2.765/2012 privind aprobarea Metodologiei de înregistrare şi evaluare a solicitărilor de finanţare a unor cheltuieli de investiţii şi reparaţii capitale pentru centrele de zi şi rezidenţiale din bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, precum şi de decontare a finanţării
ACT EMIS DE: Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 709 din 22 septembrie 2015



SmartCity1

În temeiul art. 18 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 344/2014 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, precum şi pentru modificarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice emite următorul ordin: Articolul IOrdinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 2.765/2012 privind aprobarea Metodologiei de înregistrare şi evaluare a solicitărilor de finanţare a unor cheltuieli de investiţii şi reparaţii capitale pentru centrele de zi şi rezidenţiale din bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, precum şi de decontare a finanţării, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 756 din 9 noiembrie 2012, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 2 (1) Finanţarea cheltuielilor de investiţii şi reparaţii capitale pentru centrele de zi şi rezidenţiale din bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice se acordă conform contractelor de finanţare încheiate ca urmare a evaluării proiectelor elaborate de furnizorii de servicii sociale publici sau privaţi, singuri ori în parteneriat, în urma unui proces de evaluare şi selecţie. 2. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 4Direcţia generală investiţii, achiziţii publice şi servicii interne, Direcţia generală planificare bugetară şi management financiar, Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială şi agenţiile judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, respectiv a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. 3. Anexa se modifică şi se completează după cum urmează: a)La articolul 3, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 3 (1) Solicitanţii finanţării, denumiţi în continuare beneficiari, pentru obiectivele prevăzute la art. 1 pot depune proiecte şi în parteneriat public-public sau public-privat, iar solicitantul este stabilit de părţi. b)La articolul 7 alineatul (1), literele c), d), e) şi f) se modifică şi vor avea următorul cuprins :c)memoriu justificativ privind principalii indicatori tehnico-economici ai investiţiei aprobate, pentru care se solicită finanţare; d)dovada privind situaţia juridică a spaţiului şi a terenului pe care se află amplasat obiectivul sau a terenului pe care urmează să fie amplasat obiectivul pentru care se solicită finanţare; e)documentaţia tehnico-economică elaborată conform Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii; f)hotărârea consiliului local/judeţean sau a organului de conducere al asociaţiei/fundaţiei/cultelor religioase, după caz, privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice şi a principalilor indicatori tehnico-economici ai obiectivului, asigurarea cofinanţării cheltuielilor neeligibile şi a cheltuielilor generate de punerea în funcţiune a acestuia; c)La articolul 7 alineatul (2), literele c) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:c)memoriu justificativ privind principalii indicatori tehnico-economici ai investiţiei aprobate, inclusiv lista de dotări, pentru care se solicită finanţare; d)dovada privind situaţia juridică a spaţiului şi a terenului pe care se află amplasat obiectivul sau a terenului pe care urmează să fie amplasat obiectivul pentru care se solicită finanţare; d)La articolul 7, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(3) Documentele prevăzute la alin. (1) lit. a)-c) şi alin. (2) lit. a)-c) şi e) vor fi prezentate în original, iar cele prevăzute la alin. (1) lit. d)-h) şi alin. (2) lit. d) şi f) vor fi prezentate în copie, vizate «conform cu originalul
e)La articolul 9, partea introductivă a alineatului (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 9 (1) Sunt eligibili şi sunt acceptaţi în procesul de evaluare a documentaţiei şi selecţionare solicitanţii care îndeplinesc următoarele cerinţe. f)La articolul 9 alineatul (2), litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:e)fac obiectul unei proceduri de reorganizare, desfiinţare sau faliment ca urmare a unei hotărâri pronunţate de un judecător-sindic; g)La articolul 9, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(3) Contribuţia beneficiarului prevăzută la alin. (2) lit. f) se calculează la valoarea contractului de execuţie sau a celui de achiziţie în cazul dotărilor ori, după caz, la valoarea totală a proiectului, ţinând cont de sumele investite de beneficiar, inclusiv până la solicitarea finanţării din bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice.
h)La articolul 10, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 10 (1) Cheltuielile eligibile pentru finanţarea din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice a obiectivelor prevăzute la art. 1 sunt cheltuielile necesare pentru execuţia de lucrări de construcţii, reparaţii, amenajări, modernizări, extinderi şi dotări pentru asigurarea prestării serviciilor sociale. (2) Cheltuielile pentru lucrările de investiţii noi şi intervenţie la construcţiile existente sunt cele estimate de proiectant în documentaţia tehnico-economică şi devizul general, elaborate conform prevederilor
Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii. Documentaţia tehnico-economică, precum şi principalii indicatori tehnico-economici ai obiectivului vor fi aprobaţi în prealabil de solicitant, conform prevederilor legale în vigoare. i)La articolul 10 alineatul (3), literele a), b) şi c) se modifică şi vor avea următorul conţinut:a)să fie necesare pentru realizarea şi/sau funcţionarea obiectivului; b)să fie prevăzute în bugetul proiectului şi în devizul general elaborat de proiectant şi să fie aprobate de solicitant; c)să se încadreze în costurile prevăzute la art. 11; j)La articolul 10 alineatul (4), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:c)alte cheltuieli privind organizarea de şantier, respectiv lucrări de construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier şi cheltuieli diverse şi neprevăzute, dovedite prin documente justificative; k)La articolul 11 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:c)30% din valoarea prevăzută la lit. a), pentru dotări; în cazuri temeinic justificate, în care obiectivul de investiţii prevede şi existenţa unui cabinet medical dotat cu aparatură specifică activităţii (de exemplu, dar fără a se limita la aparat ecograf, aparat EKG etc.), servicii de kinetoterapie, servicii de terapii ocupaţionale, servicii de recuperare medicală, procentul de 30% poate fi depăşit, dar nu mai mult de 50%; l)La articolul 14, după litera i) se introduce o nouă literă, litera j), cu următorul cuprins:j)crearea de locuri de muncă. m)La articolul 16, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 16 (1) În situaţia în care, în urma procesului de evaluare şi selecţie desfăşurat de comisia prevăzută la art. 13 alin. (2), rezultă mai mulţi solicitanţi eligibili pentru care sumele solicitate depăşesc bugetul alocat cu această destinaţie Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, comisia va solicita consiliului judeţean/consiliului local al sectorului/municipiului Bucureşti ierarhizarea solicitărilor şi stabilirea priorităţilor în funcţie de strategia judeţeană de dezvoltare a serviciilor sociale, care va fi transmisă Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, în termen de 10 zile de la data solicitării. n)La articolul 19, alineatul (8) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(8) În situaţii excepţionale, dacă pe parcursul execuţiei se constată necesitatea realizării unor lucrări suplimentare sau neprevăzute ori intervin majorări justificate ale unor cheltuieli care condiţionează finalizarea obiectivului sau punerea în funcţiune a acestuia, iar valoarea contractului de lucrări/furnizare este sub valoarea contractului de finanţare, aprobată iniţial prin ordin al ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice, precum şi în situaţia în care este necesară modificarea sumelor corespunzătoare repartizării pe ani a finanţării, precum şi atunci când intervin situaţii care impun trecerea unor sume de la o categorie de cheltuieli eligibile la cealaltă, beneficiarul poate semna act adiţional la contractul de finanţare cu aprobarea prealabilă a autorităţii finanţatoare, finanţarea de la bugetul de stat acordându-se cu încadrare în valoarea maximă aprobată, cu respectarea limitelor de cheltuieli prevăzute la art. 11. Pentru obţinerea acordului autorităţii finanţatoare, beneficiarul are obligaţia de a pune la dispoziţia acesteia un memoriu justificativ, însoţit, după caz, de documente doveditoare în susţinerea solicitării încheierii actelor adiţionale.
o)La articolul 20, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2) Virarea sumelor prevăzute în contract se realizează în limita finanţării aprobate şi a bugetului anual al Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, aprobat pentru această destinaţie.
p)La articolul 21 alineatul (1), literele a), c) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:a)solicitarea de plată adresată agenţiei teritoriale, cu menţionarea sumei solicitate şi a plăţilor efectuate anterior, pentru fiecare categorie de lucrări executată; ........ ................ ................ ................ ................ ........ ......... c)procese-verbale parţiale, de recepţie cantitativă şi calitativă şi procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, întocmit potrivit
Hotărârii Guvernului nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, cu modificările şi completările ulterioare, semnate de reprezentantul agenţiei teritoriale în calitate de membru sau invitat la recepţie, după caz, cu menţionarea contravalorii lucrărilor executate şi recepţionate şi a perioadei de realizare a acestora, în cazul lucrărilor de investiţii prevăzute la art. 11 alin. (1) lit. a) şi b), în original; d)facturi fiscale în copii legalizate sau copii «conform cu originalul», contrasemnate de beneficiar, cu menţiunea «bun de plată pentru suma de ...» şi certificate în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii, însoţite de dată, numele şi prenumele, semnătura şi ştampila beneficiarului; q)La articolul 21, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(3) La prima solicitare de plată, în cazul lucrărilor de investiţii prevăzute la art. 11 alin. (1) lit. a) şi b), se anexează în copie contractul de lucrări, contractul de prestări servicii pentru dirigenţie de şantier şi autorizaţia dirigintelui de şantier, precum şi autorizaţia de construire.
r)La articolul 21 alineatul (4), literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:b)procese-verbale de recepţie cantitativă şi calitativă, în original, semnate de reprezentantul agenţiei teritoriale în calitate de membru sau invitat la recepţie, după caz, cu menţionarea contravalorii dotărilor recepţionate; c)facturi fiscale în copii legalizate sau copii «conform cu originalul», contrasemnate de beneficiar, cu menţiunea «bun de plată pentru suma de ...» şi certificate în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii, însoţite de dată, numele şi prenumele, semnătura şi ştampila beneficiarului, şi nota contabilă de înregistrare în contabilitate. s)La articolul 22 alineatul (2), litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:e)două exemplare din facturile fiscale în copii legalizate sau copii «conform cu originalul», contrasemnate de beneficiar şi de agenţia teritorială, cu menţiunea «bun de plată pentru suma de ...» şi certificate în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii, însoţite de dată, numele şi prenumele, semnătura şi ştampila ordonatorului terţiar de credite; ş)La articolul 22 alineatul (2), după litera e) se introduce o nouă literă, litera e1), cu următorul cuprins:e1) un exemplar din cererea de plată în original, avizată de agenţia teritorială cu menţiunea «bun de plată pentru suma de ...» şi certificate în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii, însoţite de dată, nume şi prenume, semnătura şi ştampila ordonatorului terţiar de credite; t)La articolul 22, partea introductivă a alineatului (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(3) În urma verificării documentelor transmise de agenţiile teritoriale, Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială înaintează Direcţiei generale investiţii, achiziţii publice şi servicii interne din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, pentru efectuarea deschiderii de credite bugetare, următoarele documente:
ţ)La articolul 22, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(4) În vederea deschiderii de credite bugetare pentru decontarea cheltuielilor solicitate de Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, Direcţia generală investiţii, achiziţii publice şi servicii interne din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice va proceda după cum urmează: a)verifică documentele de plată prevăzute la alin. (3); b)verifică încadrarea sumei solicitate şi a celor decontate în cuantumul aprobat; c)întocmeşte nota de finanţare în vederea deschiderii de credite bugetare, pe care o supune aprobării ordonatorului principal de credite şi o transmite către Direcţia generală planificare bugetară şi management financiar, care întocmeşte documentele pentru deschiderea de credite bugetare.
u)La articolul 24, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:(11) Agenţiile teritoriale sunt răspunzătoare pentru fazele de lichidare, ordonanţare şi plată a cheltuielilor, conform prevederilor
Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare.

Articolul IIProcentul de până la 50%, menţionat la art. 11 alin. (1) lit. c) din anexa la Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 2.765/2012, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum a fost modificată prin prezentul ordin, se acordă pentru contractele de finanţare care se vor încheia după prima sesiune de depunere şi evaluare a proiectelor ulterioară publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice, Rovana Plumb


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1751/2015

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1751 din 2015
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1751/2015
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu