Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1746 din 16 decembrie 2008

pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) „Decont de taxa pe valoarea adaugata"

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 864 din 22 decembrie 2008



In temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 1562 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 228 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă modelul şi conţinutul formularului (300) „Decont de taxă pe valoarea adăugată", cod MEF: 14.13.01.02, prevăzut în anexa nr. 1.

Art. 2. - Formularul prevăzut la art. 1 se completează şi se depune conform instrucţiunilor de completare prevăzute în anexa nr. 2.

Art. 3. - Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare ale formularului prevăzut la art. 1 sunt stabilite în anexa nr. 3.

Art. 4. - Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 5. - Decontul de taxă pe valoarea adăugată prevăzut la art. 1 se utilizează începând cu declararea obligaţiilor fiscale aferente lunii decembrie 2008.

Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 7. - Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare, Direcţia generală de tehnologia informaţiei, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,

Daniel Chitoiu

ANEXA Nr. 1*)

DECONT

DE TAXĂ PE VALOAREA ADĂUGATĂ

300

Perioada de raportare (luna/trimestru/semestru/an) |____________________|

Anul |________|

DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE

Cod de identificare fiscală    RO |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Denumire / Nume, Prenume |____________________________________________|

Domiciliul fiscal

Judeţ  |__________| Localitate |______________| Strada |___________| Număr |____|    

Bloc |_______| Scara |______| Ap.   |______| Cod poştal |_________________| Sector

|______| Telefon|_________| Fax  |_______________| E-mail |_________________|

Banca |_____________________________| Cont |____________________________|

PRO RATA DE DEDUCERE % |__|__|__|__|__|     

   

TAXA PE VALOAREA ADĂUGATĂ COLECTATA

- lei -

Nr. crt.

Denumire indicatori

Valoare

TVA

COMERŢ INTRACOMUNITAR SI IN AFARA UE

1

Livrări intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin,(2) lit.a) şi d) din Codul fiscal

2

Regularizări livrări intracomunitare scutite conform art.143alin.(2) lit.a) şi d) din Codul

fiscal

3

Livrări de bunuri sau prestări de servicii pentru care locul livrarii/locul prestării este în afara României (în UE sau in afara UE), precum şi livrări intracomunitare de bunuri, scutite coform art. 143 alin.(2) lit.b) şi c) din Codul fiscal

4

Achiziţii intracomunitare de bunuri pentru care cumpărătorul este obligat la plata TVA {taxare inversă), din care:

4.1

Achiziţii intracomunitare pentru care cumpărătorul este obligat la plata TVA (taxare inversă), iar furnizorul este înregistrat în scopuri de TVA în statul membru din care a avut loc livrarea intracomunitare

5

Regularizări privind achiziţiile intracomunitare

6

Bunuri şi servicii achiziţionate pentru care beneficiarul din România este obligat la plata TVA (taxare inversă), cu excepţia celor de la rd.4 şi 5

LIVRĂRI DE BUNURI/PRESTĂRI DE SERVICII ÎN INTERIORUL ŢĂRII ŞI EXPORTURI

7

Livrări de bunuri şi prestări de servicii, taxabile cu cota 19%

8

Livrări de bunuri şi prestări de servicii, taxabile cu cota 9%

9

Livrări de bunuri taxabile cu cota de 5%

10

Bunuri şi servicii achiziţionate supuse măsurilor de simplificare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare inversă)

11

Livrări de bunuri şi prestări de servicii scutite cu drept de deducere, cu excepţia celor de la rd. 1 -3, şi operaţiuni supuse măsurilor de simplificare

12

Livrări de bunuri şi prestări de servicii scutite fără drept de deducere

13

Regularizări taxă colectată

14

TOTAL TAXA COLECTATA (sumă de la rd.1 până la rd.13, cu excepţia celor de la rd.4.1)

*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.

TAXA PE VALOAREA ADĂUGATĂ DEDUCTIBILĂ

Nr. crt.

Denumire indicatori

Valoare

TVA

ACHIZIŢII INTRACOMUNITARE DE BUNURI ŞI ALTE ACHIZIŢII DE BUNURI ŞI SERVICII IMPOZABILE ÎN ROMÂNIA

15

Achiziţii intracomunitare de bunuri pentru care cumpărătorul este obligat la plata TVA (taxare inversă), din care:

15.1

Achiziţii intracomunitare pentru care cumpărătorul este obligat la plata TVA (taxare inversă), iar furnizorul este înregistrat în scopuri de TVA în statul membru din care a avut loc livrarea

16

Regularizări privind achiziţiile intracomunitare

17

Bunuri şi servicii achiziţionate pentru care beneficiarul din România este obligat la plata TVA (taxare inversă), cu excepţia celor de la rd. 15 şi 16

ACHIZIŢII DE BUNURI/SERVICII IN INTERIORUL ŢÂRII ŞI IMPORTURI, ACHIZIŢII INTRACOMUNITARE SCUTITE SAU NEIMPOZABILE

18

Achiziţii de bunuri şi servicii taxabile cu cota de 19%

19

Achiziţii de bunuri si servicii taxabile cu cota de 9%

20

Achiziţii de bunuri taxabile cu cota de 5%

21

Achiziţii de bunuri şi servicii scutite de taxă sau neimpozabile

22

TOTAL TAXA DEDUCTIBILA (sumă de la rd.l 5 până la rd.20, cu excepţia celor de la rd.15.1)

23

SUB-TOTALTAXA DEDUSĂ CONFORM ART. 145 SAU 147

24

TVA efectiv restituită cumpărătorilor străini, inclusiv comisionul unităţilor autorizate

25

Regularizări taxă dedusă

26

Ajustări la finele anului conform pro-rata /ajustări pentru bunurile de capital

27

TOTAL TAXĂ DEDUSĂ (rd.23+rd.24+rd.25+rd.26)

REGULARIZĂRI CONFORM ART. 1473 DIN CODUL FISCAL

-lei-

Nr. crt.

Denumire indicatori

TVA

28

Suma negativă a TVA în perioada de raportare (rd.27-rd. 14)

29

Taxa de plată în perioada de raportare (rd.l 4-rd,27)

30

Soldul TVA de plată din decontul perioadei fiscale precedente(rd.34 din decontul perioadei fiscale precedente) neachitată până la data depunerii decontului de TVA

31

TVA de plată cumulat (rd.29+rd.30)

32

Soldul sumei negative a TVA reportate din perioada precedentă pentru care nu s-a solicitat rambursare (rd.35 din decontul perioadei fiscale precedente)

33

Suma negativă a TVA cumulate (rd.28+rd.32)

34

Sold TVA de plată la sfârşitul perioadei de raportare (rd.31-rd.33)

35

Soldul sumei negative de TVA la sfârşitul perioadei de raportare

(rd. 33- rd. 31)

Cud CAEN al activităţii preponderent electiv desfajurate in perioada de raportare : |____________________________________|

Solicitaţi rambursarea soldului sumei negative de TVA ?      Nr. de evidenţă a plăţii:                           |_______________________|

|_| DA

|_| NU

Prezenta declaraţie constituie titlu de creanţa şi produce efectele juridice ale înştiinţării de plată de ta data depunerii acesteia, in condiţiile legii.

Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele din această declaraţie sunt corecte şi complete.

Nume, Prenume: |________________________________|

Funcţia: |____________________________|

Semnătura şi ştampila |_____________________|

Loc rezervat organului fiscal           

Nr. înregistrare: |______________________|

Data: |_______________________________|

Număr de operator dedate cu caracter personal 1067

Cod MEF. 14.13.01.02

ANEXA Nr. 2

INSTRUCŢIUNI

pentru completarea formularului (300) „Decont de taxă pe valoarea adăugată"

Formularul (300) „Decont de taxă pe valoarea adăugată" se completează de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul fiscal.

Persoanele impozabile care conduc evidenţa contabilă, potrivit legii, pentru operaţiunile realizate pe bază de contract de asociere în participaţiune declară inclusiv datele şi informaţiile privind taxa pe valoarea adăugată rezultate din astfel de operaţiuni.

Formularul (300) „Decont de taxă pe valoarea adăugată" se depune la organul fiscal competent, la următoarele termene:

a)  lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscală este luna calendaristică, potrivit prevederilor art. 1561 din Codul fiscal;

b) trimestrial, până la data de 25 inclusiv a primei luni din trimestrul următor celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscală este trimestrul calendaristic, potrivit prevederilor art. 1561 din Codul fiscal;

c)  semestrial, până la data de 25 inclusiv a primei luni din semestrul următor celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care organul fiscal competent a aprobat ca perioadă fiscală semestrul calendaristic, potrivit prevederilor art. 1561 alin. (7) din Codul fiscal şi ale pct. 80 alin. (2) din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, denumite în continuare Norme metodologice;

d)  anual, până la data de 25 ianuarie inclusiv a anului următor celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care organul fiscal competent a aprobat ca perioadă fiscală anul calendaristic, potrivit prevederilor art. 1561 alin. (7) din Codul fiscal şi ale pct. 80 alin. (2) din Normele metodologice.

Formularul (300) „Decont de taxă pe valoarea adăugată" se depune în format electronic, astfel:

- la registratura organului fiscal competent;

- la poştă, prin scrisoare recomandată;

-  prin completare pe pagina de internet a Ministerului Economiei şi Finanţelor de către contribuabilii eligibili, conform reglementărilor de utilizare a serviciului;

-  prin Sistemul electronic naţional (SEN), de către marii contribuabili.

Formatul depus pe suport electronic va fi însoţit de formularul editat de persoana impozabilă cu ajutorul programului de asistenţă, semnat şi ştampilat conform legii.

Formularul se editează în două exemplare:

- un exemplar se depune la unitatea fiscală, împreună cu suportul electronic;

- un exemplar se păstrează de către persoana impozabilă. Formatul electronic al formularului (300) „Decont de taxă pe valoarea adăugată" se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Economiei şi Finanţelor şi se transmite organului competent pe suport electronic.

Programul de asistenţă este pus la dispoziţie gratuit persoanelor impozabile de unităţile fiscale sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerului Economiei şi Finanţelor, la adresa www.mfinante.ro

Direct pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor depun contribuabilii care dispun de un certificat digital eliberat de Ministerul Economiei şi Finanţelor.

ATENŢIE! Nu se înscriu în decont:

- taxa pe valoarea adăugată din facturile de executare silită, de către persoanele abilitate prin lege să efectueze vânzarea bunurilor supuse executării silite;

-  diferenţele de taxă pe valoarea adăugată de plată constatate de organele de inspecţie fiscală, pentru care nu este reglementată includerea în decont;

- documentele neevidenţiate în jurnalele pentru cumpărări sau vânzări, constatate de organele de inspecţie fiscală;

- taxa pe valoarea adăugată pentru care se află în derulare o înlesnire la plată.

Completarea formularului se face astfel:

Perioada de raportare

„Perioada de raportare" poate fi luna calendaristică, trimestrul calendaristic, semestrul calendaristic sau anul calendaristic, în condiţiile art. 1561 din Codul fiscal şi ale pct. 80 alin. (2) din Normele metodologice.

Se înscrie cu cifre arabe numărul perioadei de raportare (de exemplu: 01 pentru ianuarie, 03 pentru trimestrul I, 06 pentru semestrul I, 12 pentru an).

Anul pentru care se completează declaraţia se înscrie cu cifre arabe, cu 4 caractere (de exemplu, 2008).

Secţiunea „Date de identificare a persoanei impozabile"

Caseta „Cod de identificare fiscală" se completează astfel:

- contribuabilii persoane juridice, cu excepţia comercianţilor, asociaţiile sau alte entităţi fără personalitate juridică înscriu codul de înregistrare fiscală;

- comercianţii, inclusiv sucursalele comercianţilor care au sediul principal al comerţului în străinătate, înscriu codul unic de înregistrare;

-  contribuabilii persoane fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere înscriu codul de înregistrare fiscală;

-  contribuabilii persoane fizice, cu excepţia persoanelor fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau care exercită profesii libere, înscriu codul de înregistrare în scopuri de TVA, atribuit conform art. 153 din Codul fiscal;

- contribuabilii persoane impozabile care nu sunt stabilite în România, conform art. 1251 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, şi sunt înregistrate în scopuri de taxă pe valoarea adăugată în România, potrivit art. 153 din acelaşi act normativ, înscriu codul de înregistrare fiscală.

Reprezentantul fiscal desemnat de o persoană impozabilă stabilită în străinătate înscrie codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit reprezentantului fiscal ca mandatar al persoanei impozabile, care este diferit de codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit pentru activitatea proprie a acestuia.

Inscrierea cifrelor în casetă se face cu aliniere la dreapta.

Caseta „Denumire" se completează cu denumirea persoanei juridice, a asociaţiei sau a entităţii fără personalitate juridică ori cu numele şi prenumele persoanei fizice, după caz.

In cazul persoanelor impozabile stabilite în străinătate care şi-au desemnat reprezentant fiscal, în caseta „Denumire" se înscriu informaţiile de identificare înscrise pe certificatul de înregistrare fiscală a reprezentării (denumirea persoanei impozabile stabilite în străinătate, reprezentată fiscal prin reprezentantul fiscal desemnat în condiţiile legii).

Caseta „Domiciliul fiscal" se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz) al contribuabilului.

In cazul persoanelor impozabile stabilite în străinătate, care şi-au desemnat reprezentant fiscal, în caseta „Domiciliul fiscal" se înscrie domiciliul fiscal al reprezentantului.

In rubrica „Pro rata de deducere" se înscrie pro rata determinată potrivit art. 147 din Codul fiscal.

Secţiunea „Taxa pe valoarea adăugată colectată"

Rândul 1 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de vânzări*), privind baza de impozitare pentru livrările intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. a) şi d) din Codul fiscal, şi pentru livrările intracomunitare de bunuri cu cod T, efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare de cumpărătorul revânzător, prevăzute la art. 1321 alin. (5) lit. b) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare**), inclusiv regularizările ulterioare datorate unor evenimente care determină modificarea datelor declarate în cadrul aceluiaşi trimestru calendaristic şi inclusiv sumele din facturile primite pentru încasări de avansuri parţiale pentru livrările intracomunitare de bunuri scutite. Se înscriu, de asemenea, reducerile de preţ acordate ulterior de furnizor, într-un alt trimestru decât cel în care a intervenit exigibilitatea pentru livrările intracomunitare respective.

Rândul 2 - se înscriu regularizările ulterioare datorate unor evenimente care determină modificarea datelor declarate la rd. 1 din decont în alt trimestru, precum: modificarea preţului de vânzare, nedeclararea din eroare a livrării intracomunitare în perioada în care intervine exigibilitatea etc.

ndul 3 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de vânzări*), privind baza de impozitare pentru livrările de bunuri/prestările de servicii care nu sunt impozabile în România pentru că nu au locul livrării/prestării stabilit, conform art. 132 şi 133 din Codul fiscal, în România, precum şi pentru livrările intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. b) şi c) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare**), inclusiv regularizările ulterioare datorate unor evenimente care determină modificarea datelor declarate iniţial, precum: acordarea de reduceri de preţ, modificarea preţului de vânzare, nedeclararea din eroare a livrării/prestării sau a livrării intracomunitare în perioada în care intervine exigibilitatea taxei, orice alte evenimente menite să conducă la modificarea datelor declarate iniţial şi inclusiv sumele din facturile pentru încasări de avansuri parţiale pentru livrările intracomunitare de bunuri, scutite.

Rândul 4 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de cumpărări*), privind baza de impozitare pentru achiziţiile intracomunitare de bunuri taxabile în România, precum şi baza de impozitare pentru achiziţiile de bunuri efectuate de către beneficiarul unei livrări ulterioare efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare, pentru care acesta este obligat la plata taxei conform art. 150 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal, şi taxa pe valoarea adăugată aferentă, pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare**), inclusiv regularizările ulterioare datorate unor evenimente care determină modificarea datelor declarate în cadrul aceluiaşi trimestru calendaristic şi inclusiv sumele din facturile primite pentru plăţi de avansuri parţiale pentru achiziţii intracomunitare de bunuri. Se înscriu, de asemenea, reducerile de preţ acordate ulterior de furnizor, într-un alt trimestru decât cel în care a intervenit exigibilitatea pentru achiziţiile intracomunitare respective.

Rândul 5 - se înscriu achiziţiile intracomunitare de bunuri a căror exigibilitate a intervenit în alt trimestru, dar respectiva achiziţie nu a fost declarată, regularizările privind achiziţiile intracomunitare declarate în trimestre anterioare şi datorate unor evenimente care determină modificarea datelor declarate iniţial, precum:

-  modificarea preţului bunurilor care au fost declarate ca achiziţie intracomunitară pe bază de autofactură, în condiţiile legii, ulterior factura primită de la furnizor având un preţ mai mare sau mai mic;

-  anularea totală sau parţială a unei operaţiuni după emiterea facturii, fără ca bunurile să fie livrate;

-   declararea achiziţiei intracomunitare pe bază de autofactură, în condiţiile legii, într-un trimestru calendaristic, ulterior, la primirea facturii de la furnizor, constatându-se că exigibilitatea achiziţiei intracomunitare intervenea într-un trimestru anterior;

- modificarea bazei impozabile a achiziţiei intracomunitare şi a taxei aferente ca urmare a modificării cursului valutar de referinţă aplicabil, datorată unor neconcordanţe între data primirii facturii de la furnizor şi data declarării achiziţiei intracomunitare;

-  orice alte evenimente de natură să modifice datele declarate iniţial, cu excepţia reducerilor de preţ acordate ulterior de furnizor, într-un alt trimestru decât cel în care au fost efectuate livrările de bunuri.

Rândul 6 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de cumpărări*), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată pentru achiziţiile de bunuri şi servicii pentru care beneficiarul din România este persoană obligată la plata TVA conform art. 150 alin. (1) lit. b)-d), f) şi g) şi pentru importurile de bunuri cărora le sunt aplicabile prevederile art. 157 alin. (4) şi (5) din Codul fiscal.

Rândul 7 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de vânzări*), pentru operaţiuni a căror exigibilitate intervine în perioada de raportare, privind:

- baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată colectată pentru livrările de bunuri/prestările de servicii taxabile cu cota de 19%, inclusiv pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii asimilate;

- baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată colectată pentru operaţiunile supuse regimurilor speciale de taxă pe valoarea adăugată determinate pe baza situaţiilor de calcul întocmite în acest scop.

Rândul 8 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de vânzări*), pentru operaţiuni a căror exigibilitate intervine în perioada de raportare, privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată colectată pentru livrările de bunuri/prestările de servicii taxabile cu cota de 9%, inclusiv pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii asimilate.

Rândul 9 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de vânzări*), pentru operaţiuni a căror exigibilitate intervine în perioada de raportare, privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată colectată pentru livrările de bunuri taxabile cu cota de 5%.

Rândul 10 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de cumpărări*), privind baza de impozitare şi taxa colectată pentru achiziţiile de bunuri şi de servicii, a căror exigibilitate intervine în perioada de raportare, de către beneficiarii care aplică măsurile de simplificare prevăzute la art. 160 din Codul fiscal.

Rândul 11 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de vânzări*), pentru operaţiuni a căror exigibilitate intervine în perioada de raportare sau în perioade fiscale anterioare, privind:

- baza de impozitare pentru livrările de bunuri/prestările de servicii scutite cu drept de deducere, prevăzute la art. 143 alin. (1), art. 144 şi 1441 din Codul fiscal;

-  baza de impozitare pentru operaţiuni scutite de taxă, conform art. 141 alin. (2) lit. a) pct. 1-5 şi lit. b) din Codul fiscal, în cazul în care cumpărătorul sau clientul este stabilit în afara Uniunii Europene sau în cazul în care aceste operaţiuni sunt în legătură directă cu bunuri care vor fi exportate, precum şi în cazul operaţiunilor efectuate de intermediari care acţionează în numele şi în contul altei persoane, atunci când aceştia intervin în derularea unor astfel de operaţiuni;

-  baza de impozitare pentru livrările/prestările efectuate, pentru care furnizorii/prestatorii aplică măsurile de simplificare prevăzute la art. 160 din Codul fiscal.

Rândul 12 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de vânzări*), privind baza de impozitare pentru livrările de bunuri scutite fără drept de deducere, prevăzute la art. 141 din Codul fiscal.

Rândul 13 - se evidenţiază sumele rezultate din corectarea informaţiilor de la rd. 6, 7, 8, 9 şi 10 din deconturile anterioare, precum şi orice alte sume rezultate din regularizările prevăzute de legislaţia în vigoare datorate unor evenimente care determină modificarea datelor declarate iniţial, precum: acordarea de reduceri de preţ, modificarea preţului de vânzare, nedeclararea din eroare a operaţiunii în perioada în care intervine exigibilitatea etc.

Secţiunea „Taxa pe valoarea adăugată deductibilă"

Rândul 15 - se înscriu aceleaşi informaţii declarate la rd. 4.

Rândul 16 - se înscriu aceleaşi informaţii declarate la rd. 5.

Rândul 17 - se înscriu aceleaşi informaţii declarate la rd. 6.

Rândul 18 - se înscriu informaţiile din jurnalul de cumpărări*), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată deductibilă aferentă achiziţiilor din ţară de bunuri şi servicii taxabile cu cota de 19%, precum şi baza de impozitare şi taxa aferentă importurilor care nu se încadrează în prevederile art. 157 alin. (4) şi (5) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea intervine în perioada de raportare.

Rândul 19 - se înscriu informaţiile din jurnalul de cumpărări*), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată deductibilă aferentă achiziţiilor din ţară de bunuri şi servicii taxabile cu cota de 9%, precum şi taxa aferentă importurilor care nu se încadrează în prevederile art. 157 alin. (4) şi (5) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea intervine în perioada de raportare.

Rândul 20 - se înscriu informaţiile din jurnalul de cumpărări*), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată deductibilă aferentă achiziţiilor din ţară de bunuri taxabile cu cota de 5%.

Rândul 21 - se înscriu informaţiile din jurnalul de cumpărări*), privind:

-  contravaloarea achiziţiilor de bunuri şi servicii a căror livrare/prestare a fost scutită de taxă, neimpozabilă sau supusă unui regim special de taxă;

- contravaloarea achiziţiilor intracomunitare scutite de taxă sau neimpozabile în România;

- contravaloarea importurilor scutite de taxa pe valoarea adăugată.

Nu este obligatorie înscrierea în decont a sumelor care nu sunt incluse în baza impozabilă.

Rândul 23 - se înscrie taxa pe valoarea adăugată efectiv dedusă pentru achiziţiile prevăzute la rd. 15-20:

- conform art. 145 din Codul fiscal, în cazul persoanelor care au drept de deducere integral;

- conform art. 147 din Codul fiscal, în cazul persoanelor impozabile cu regim mixt, respectiv taxa preluată din coloanele jurnalului pentru cumpărări*), în funcţie de destinaţia achiziţiilor: taxa aferentă achiziţiilor destinate realizării de operaţiuni pentru care taxa se deduce integral, taxa aferentă achiziţiilor destinate realizării de operaţiuni pentru care taxa se deduce pe bază de pro rata, iar taxa aferentă achiziţiilor destinate realizării operaţiunilor care nu dau drept de deducere nu se preia în acest rând. Totalul de la rd. 23 poate fi mai mic sau egal cu totalul de la rd. 15-20.

Rândul 24 - se înscriu sumele reprezentând taxa pe valoarea adăugată efectiv restituită, în baza art. 143 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, cumpărătorilor persoane fizice care nu sunt stabilite în Comunitatea Europeană, de către persoanele impozabile autorizate în acest sens, inclusiv comisionul perceput pentru activitatea de restituire a taxei.

Rândul 25 - se evidenţiază sumele rezultate din corectarea informaţiilor, precum şi orice alte sume rezultate din regularizări prevăzute de legislaţia în vigoare datorate unor evenimente care determină modificarea datelor declarate iniţial, precum: reducerile de preţ acordate de furnizori/prestatori, modificarea preţului, nedeclararea operaţiunii în perioada în care intervine exigibilitatea, pentru informaţiile de la rd. 17, 18, 19, 20 din deconturile anterioare de taxă depuse la organele fiscale.

Rândul 26 - se înscriu diferenţele de taxă pe valoarea adăugată rezultate ca urmare a ajustării anuale pe bază de pro rata definitivă, prevăzute la art. 147 din Codul fiscal, precum şi diferenţele de taxă pe valoarea adăugată rezultate ca urmare a ajustării taxei deductibile pentru bunurile de capital prevăzute la art. 149 şi la art. 161 din Codul fiscal, cu semnul plus sau minus, după caz.

Secţiunea „Regularizări conform art. 1473 din Codul fiscal"

Rândul 30 - se preia suma prevăzută la rd. 34 din decontul perioadei precedente celei de raportare, din care se scad sumele achitate până la data depunerii decontului. Pentru primul decont de taxă pe valoarea adăugată, depus după publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentelor instrucţiuni, se preia suma prevăzută la rd. 32 din decontul perioadei precedente, din care se scad sumele achitate.

Rândul 32 - se preia suma prevăzută la rd. 35 din decontul perioadei precedente celei de raportare, pentru care nu s-a solicitat rambursarea, prin bifarea casetei corespunzătoare din decontul anterior. Pentru primul decont de taxă pe valoarea adăugată, depus după publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentelor instrucţiuni, se preia suma prevăzută la rd. 33 din decontul perioadei precedente, pentru care nu s-a solicitat rambursarea.

Câmpul „Nr. de evidenţă a plăţii" nu se completează, în condiţiile prevăzute de Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.235/2006 privind suspendarea şi modificarea unor ordine ale ministrului finanţelor publice în domeniul administrării fiscale, cu modificările ulterioare, şi de Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.660/2008 pentru prorogarea termenului prevăzut de Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.235/2006 privind suspendarea şi modificarea unor ordine ale ministrului finanţelor publice în domeniul activităţii fiscale.

Nu se admit întocmirea şi depunerea de deconturi rectificative pentru corectarea datelor din deconturile anterioare.

In ce priveşte achiziţiile intracomunitare de bunuri, pe lângă legislaţia naţională, organele fiscale şi contribuabilii vor ţine cont de art. 21 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.777/2005 de stabilire a măsurilor de punere în aplicare a Directivei 77/388/CEE privind sistemul comun de taxă pe valoarea adăugată.

*) Prin jurnale de vânzări şi jurnale de cumpărări se înţelege orice jurnale, registre, evidenţe sau alte documente similare pe care persoanele impozabile au obligaţia să le întocmească în conformitate cu prevederile art. 156 din Codul fiscal şi ale pct. 79 din normele metodologice de aplicare a titlului VI „Taxa pe valoarea adăugată" din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor se propun modele de jurnale de vânzări şi cumpărări, utilizarea acestor modele de către persoanele impozabile fiind opţională.

**) Pentru a evita orice neconcordanţă între livrările intracomunitare de bunuri, scutite de TVA, care se includ în decontul de TVA şi în declaraţia recapitulativă pentru astfel de livrări în statul membru de origine, şi achiziţiile intracomunitare evidenţiate în decontul de TVA şi în declaraţia recapitulativă pentru achiziţii intracomunitare, în statul membru de destinaţie, momentul exigibilităţii taxei pentru achiziţiile intracomunitare intervine:

- în a 15-a zi alunii următoare celei în care a avut loc faptul generator, respectiv livrarea;

- la data emiterii facturii pentru livrarea respectivă către persoana care cumpără bunurile, inclusiv în cazul facturilor pentru încasarea de avansuri parţiale, dacă factura este emisă înainte de data de 15 a lunii următoare lunii în care a intervenit faptul generator, respectiv livrarea.

ANEXA Nr. 3

CARACTERISTICILE   DE   TIPĂRIRE,

modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare ale formularului (300) „Decont de taxă pe valoarea adăugată"

Denumirea formularului: Decont de taxă pe valoarea adăugată

Cod MEF: 14.13.01.02

Format: A4/t1

Caracteristicile de tipărire: se utilizează echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţie gratuit de unităţile fiscale teritoriale.

Se difuzează gratuit.

Se utilizează la declararea operaţiunilor din sfera TVA.

Se întocmeşte de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA.

Circulă: - în format electronic, la organul fiscal în a cărui rază teritorială plătitorul de taxă pe valoarea adăugată îşi are domiciliul fiscal;

- în format hârtie, în două exemplare listate, semnate şi ştampilate, potrivit legii, din care:

- un exemplar la contribuabil;

- un exemplar la organul fiscal.

Se păstrează:

- formatul electronic, în arhiva de documente electronice;

- formatul hârtie, la dosarul fiscal al contribuabilului.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1746/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1746 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu