Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.174 din 16.07.2012

privind aprobarea Planului sectorial de acţiune pentru implementarea, la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor, a Strategiei naţionale anticorupţie pe perioada 2012-2015, precum şi pentru aprobarea Inventarului măsurilor preventive anticorupţie şi a indicatorilor de evaluare la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor
ACT EMIS DE: Ministerul Administratiei si Internelor
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 521 din 27 iulie 2012



SmartCity1

Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 215/2012 privind aprobarea Strategiei naţionale anticorupţie pe perioada 2012-2015, a Inventarului măsurilor preventive anticorupţie şi a indicatorilor de evaluare, precum şi a Planului naţional de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale anticorupţie 2012-2015,în temeiul art. 7 alin. (5) şi (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul administraţiei şi internelor emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Planul sectorial de acţiune pentru implementarea, la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor, a Strategiei naţionale anticorupţie pe perioada 2012-2015, denumit în continuare plan sectorial, prevăzut în anexa nr. 1. Articolul 2Se aprobă Inventarul măsurilor preventive anticorupţie şi indicatorii de evaluare la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor, prevăzuţi în anexa nr. 2. Articolul 3(1) Se desemnează şeful Departamentului Schengen, Afaceri Europene şi Relaţii Internaţionale în calitate de coordonator al planului sectorial.(2) Se desemnează secretarul de stat pentru relaţia cu comunităţile locale să coordoneze problematica ce vizează administraţia publică locală ce decurge din planul sectorial. Articolul 4(1) Se desemnează directorul general al Direcţiei Generale Anticorupţie să participe la activităţile desfăşurate în cadrul Platformei autorităţilor independente şi a instituţiilor anticorupţie şi a Platformei administraţiei publice centrale, constituite la nivelul Ministerului Justiţiei.(2) Pentru platformele prevăzute la alin. (1) se desemnează directorul general adjunct al Direcţiei Generale Anticorupţie care coordonează activitatea de prevenire să asigure legătura cu Secretariatul tehnic. Articolul 5(1) Se desemnează directorul Unităţii Centrale pentru Reforma Administraţiei Publice să participe la activităţile desfăşurate în cadrul Platformei administraţiei publice locale.(2) Pentru platforma prevăzută la alin. (1), persoana care va asigura legătura cu Secretariatul tehnic se desemnează din cadrul Unităţii Centrale pentru Reforma Administraţiei Publice, prin dispoziţie a directorului acestei structuri. Articolul 6Reprezentarea Ministerului Administraţiei şi Internelor în Secretariatul tehnic se asigură de un ofiţer de poliţie din cadrul Direcţiei Generale Anticorupţie şi un funcţionar public din cadrul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, desemnaţi de către conducătorii acestor structuri. Articolul 7(1) Se desemnează Direcţia Generală Anticorupţie ca instituţie responsabilă pentru implementarea documentelor prevăzute la art. 1 şi 2, cu atribuţii de coordonare, monitorizare, colectare a datelor şi raportarea acestora către Secretariatul tehnic.(2) Şefii structurilor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor răspund pentru implementarea măsurilor stabilite în sarcina acestora şi pentru comunicarea stadiului realizării lor la Direcţia Generală Anticorupţie. Articolul 8Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 9Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul administraţiei şi internelor, Ioan Rus Contrasemnează: Ministrul delegat pentru administraţie, Victor Paul Dobre
ANEXA Nr. 1PLANUL SECTORIAL DE ACŢIUNE pentru implementarea, la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor, a Strategiei naţionale anticorupţie pe perioada 2012-2015

Nivel Descriere Indicatori Surse de verificare Riscuri Responsabil Resurse Termen
OBIECTIV GENERAL 1 - PREVENIREA CORUPŢIEI ÎN MAI
Obiectiv specific 1.1 Remedierea vulnerabilităţilor specifice structurilor din MAI prin implementarea sistematică a măsurilor preventive
Măsura 1.1.1 Autoevaluarea periodică a gradului de implementare a măsurilor preventive obligatorii prevăzute în anexa nr. 2 la ordin Date şi informaţii colectate pentru toţi indicatorii cuprinşi în inventar Modificarea şi completarea reglementărilor pentru implementarea indicatorilor prevăzuţi în anexa nr. 2 la ordin Raport de autoevaluare iniţial elaborat şi transmis Secretariatului tehnic al SNA Inexistenţa unui mecanism de colectare sistematică a datelor solicitate Absenţa procedurilor de lucru Coordonatorul planului sectorial Conducerea structurilor din MAI În limita bugetului aprobat Semestrial
Măsura 1.1.2 Intensificarea activităţilor de implementare a sistemelor de control intern/managerial la nivelul entităţii publice centrale şi al entităţilor publice subordonate1 Numărul procedurilor elaborate Număr de funcţii sensibile inventariate Număr de riscuri identificate, evaluate şi înregistrate în Registrul riscurilor Gradul de conformitate al sistemului de control intern/managerial Programul de dezvoltare a sistemului de control intern/managerial aprobat Proceduri aprobate Proces de inventariere a funcţiilor sensibile finalizat Registrul riscurilor completat Raport asupra sistemului de control intern/managerial Neevaluarea aprofundată a tuturor standardelor de control intern/managerial CCM Conducerea entităţilor publice din MAI În limita bugetului aprobat Permanent Evaluare semestrială şi anuală
Măsura 1.1.3 Sprijinul acordat de MAI instituţiilor publice selectate, în vederea introducerii treptate a unei metodologii unitare de evaluare a riscurilor de corupţie ca premisă pentru dezvoltarea planurilor interne de integritate Număr de solicitări Număr de activităţi realizate Sinteză raport final privind rezultatele testării metodologiei de evaluare a riscurilor de corupţie Planuri de integritate elaborate şi adoptate de către instituţiile publice selectate Resurse umane insuficiente pentru derularea activităţilor DGA ANFP În limita bugetului aprobat În termenul stabilit de instituţiile publice selectate

1 Standardele de management/control intern sunt elaborate în baza Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 946/2005 pentru aprobarea Codului controlului intern, cuprinzând standardele de management/control intern la entităţile publice şi pentru dezvoltarea sistemelor de control managerial, republicat. Concepţia privind dezvoltarea sistemului de control intern/managerial în cadrul MAI nr. 366.235 din 6 martie 2012.

Nivel Descriere Indicatori Surse de verificare Riscuri Responsabil Resurse Termen
Măsura 1.1.4 Consolidarea statutului şi a rolului consilierului de etică Recomandări formulate pentru consolidarea statutului şi rolului consilierului de etică Gradul de implementare a recomandărilor formulate pentru consolidarea statutului şi rolului consilierului de etică Număr de amendamente privind cadrul normativ în vigoare propuse şi adoptate Număr de consilieri de etică desemnaţi Stabilirea consilierii de etică drept activitate principală Subordonarea ierarhică a consilierului de etică la un nivel superior Introducerea de sancţiuni pentru neexercitarea atribuţiilor specifice Activităţi de formare a consilierilor de etică Acţiuni de popularizare a rolului consilierului de etică Raport de evaluare a instituţiei consilierului etic (parte a sistemului misiuni tematice din cadrul sistemului de monitorizare SNA) Statistica furnizată în procesul de autoevaluare prevăzută la măsura 1.1.1 Act normativ adoptat Raport semestrial privind respectarea normelor de conduită şi a standardelor etice Întârzieri în adoptarea actului normativ Resurse financiare insuficiente pentru îndeplinirea activităţii şi asigurarea accesului la pregătire profesională ANFP DGA Conducerea structurilor în cadrul cărora se aplică instituţia consilierului de etică În limita bugetului aprobat 2013
Măsura 1.1.5 Dezvoltarea rolului consilierului pentru integritate Adoptare act normativ Număr de consilieri pentru integritate desemnaţi Număr de activităţi de instruire/informare desfăşurate cu consilierii pentru activitate Sondaj de opinie Act normativ adoptat Dispoziţii/Ordine ale şefilor structurilor MAI Sondaj de opinie realizat Întârzieri în adoptarea actului normativ Resurse financiare insuficiente pentru realizarea sondajului de opinie DGA Conducerea tuturor structurilor În limita bugetului aprobat Septembrie 2012
Măsura 1.1.6 Operaţionalizarea sistemului telefonic de tip call center care să faciliteze sesizarea neregularităţilor şi a posibilelor fapte de corupţie Număr de soluţii tehnice adoptate Număr de sesizări primite Număr de abateri disciplinare/infracţiuni constatate Hotărâri ale comisiilor de disciplină/consiliilor de judecată şi ale consiliilor de onoare pentru cadrele militare/instanţelor judecătoreşti Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare funcţionării sistemului call center Sesizări care excedează competenţelor instituţiei sesizate DGA DGCTI DGF DGL În limita bugetului aprobat După crearea cadrului normativ privind înfiinţarea şi funcţionarea sistemului call center anticorupţie Măsură cu caracter permanent, evaluată semestrial
Măsura 1.1.7 Realizarea unei campanii de promovare a sistemului call center Număr de acţiuni de promovare realizate Gradul de informare a publicului Raport de evaluare Nealocarea resurselor financiare necesare realizării campaniei DGA DIRP DGL În limita bugetului aprobat După crearea cadrului normativ privind înfiinţarea şi funcţionarea sistemului telefonic call center anticorupţie, dar nu mai târziu de decembrie 2014
Măsura 1.1.8 Implementarea standardelor internaţionale şi promovarea unui rol activ al României în cadrul iniţiativelor regionale şi internaţionale anticorupţie Rata de implementare a recomandărilor organismelor internaţionale la care România este parte Programe şi strategii regionale şi internaţionale în care sunt implicate activ instituţii din România Număr de acţiuni realizate în cooperare cu Academia Internaţională Anticorupţie şi cu alte instituţii cu atribuţii în domeniu Rapoarte de evaluare independente Rapoarte intermediare sau finale Raport de autoevaluare privind implementarea Convenţiei ONU privind corupţia Adoptarea cu întârziere a actelor normative sau măsurilor de ordin administrativ recomandate Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare implicării efective în programe internaţionale DGAERI DGA IGPR În limita bugetului aprobat Permanent Evaluare semestrială
Măsura 1.1.9 Reglementarea domeniului de prevenire a corupţiei la nivelul MAI, prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor Act normativ elaborat Act normativ publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I - DGA În limita bugetului aprobat Septembrie 2012
Măsura 1.1.10 Realizarea de sondaje de opinie pentru a evalua corupţia instituţională şi impactul acţiunilor de prevenire Sondaje de opinie în rândul diverselor categorii de beneficiari ai serviciilor publice furnizate de MAI Sondaje de opinie având drept grup-ţintă personalul MAI Rapoarte de analiză elaborate Nealocarea resurselor financiare Dinamica de personal DGA Proiectul „Campanie care să contribuie la schimbarea culturii privind/luarea/darea de mită pentru servicii administrative“ (pentru anii 2012 şi 2013) În limita bugetului aprobat, pentru perioada 2014-2015 Anual
Nivel Descriere Indicatori Surse de verificare Riscuri Responsabil Resurse Termen
Măsura 1.1.11 Îmbunătăţirea sistemului de management al riscurilor de corupţie prin: - reevaluarea cadrului normativ privind managementul riscurilor de corupţie în cadrul structurilor MAI; - realizarea şi implementarea unei aplicaţii informatice privind monitorizarea riscurilor şi a vulnerabilităţilor la corupţie în cadrul MAI; - monitorizarea procesului de implementare a măsurilor de control al riscurilor de corupţie; - demersuri pentru modificarea cadrului normativ care determină expunerea la corupţie a structurilor MAI. Metodologie privind managementul riscurilor revizuită Aplicaţie informatică realizată şi implementată Număr de rapoarte de monitorizare Demersuri iniţiate pentru modificarea cadrului normativ Metodologie revizuită Aplicaţie implementată Rapoarte de monitorizare Raport de evaluare a cadrului normativ Adoptarea cu întârziere a cadrului normativ Dificultăţi practice de implementare a soluţiei IT Dinamica personalului implicat în utilizarea aplicaţiei DGA DGJ Conducerea structurilor din MAI În limita bugetului aprobat Proiectul „Îmbunătăţirea capacităţii MAI de a identifica riscurile şi vulnerabilităţile la corupţie, prin utilizarea soluţiilor IT“ (finanţat de Comisia Europeană prin Programul de prevenire şi combatere a criminalităţii 2007-2013) Decembrie 2015
Măsura 1.1.12 Sistematizarea cadrului normativ care reglementează activitatea de resurse umane la nivelul MAI (reducerea numărului de acte normative, îmbunătăţirea cadrului normativ prin reglementarea cuprinzătoare a situaţiilor şi reducerea volumului de excepţii de la aplicarea normelor) Numărul actelor normative elaborate Numărul procedurilor modificate Numărul actelor normative care au făcut obiectul sistematizării; Numărul actelor normative publicate Actele normative elaborate şi/sau publicate. Procedurile modificate Adoptarea cu întârziere a actelor normative sau a procedurilor modificate DGMRU În limita bugetului aprobat Decembrie 2014
Măsura 1.1.13 Reevaluarea procedurii de organizare a concursurilor pentru ocuparea funcţiilor vacante Adoptarea unei noi proceduri, după caz Procedură elaborată Elaborarea cu întârziere sau neadoptarea procedurii DGMRU În limita bugetului aprobat Decembrie 2013
Măsura 1.1.14 Reevaluarea Ghidului carierei poliţiştilor şi cadrelor militare din MAI Modificarea actualului ghid sau adoptarea unui nou document Ghidul modificat/un nou ghid elaborat Elaborarea cu întârziere sau neadoptarea modificărilor sau a noului ghid DGMRU În limita bugetului aprobat Decembrie 2013
Măsura 1.1.15 Realizarea unui studiu criminologic privind evoluţia fenomenului corupţiei în MAI Studiu realizat Studiu realizat Indisponibilitatea datelor privind persoanele condamnate DGA IGPR APAIC În limita bugetului aprobat Proiecte cu finanţare externă Decembrie 2015
Măsura 1.1.16 Monitorizarea măsurilor adoptate pentru înlăturarea cauzelor care au favorizat incidentele de integritate Numărul incidentelor de integritate Numărul măsurilor adoptate Gradul măsurilor implementate Rapoarte înaintate DGA Raport de evaluare Neraportarea incidentelor de integritate DGA Conducerea structurilor din MAI În limita bugetului aprobat Anual
Obiectiv specific 1.2 Creşterea transparenţei instituţionale prin sporirea gradului de disponibilitate a datelor publice deschise (open data) puse la dispoziţie de către autorităţile publice
Măsura 1.2.1 Asigurarea respectării prevederilor privind accesul la informaţii de interes public şi a celor privind transparenţa procesului decizional Număr şi tipul de informaţii de interes public publicate din proprie iniţiativă Rata de răspuns la solicitări de informaţii Număr de sancţiuni dispuse pentru încălcarea obligaţiilor de transparenţă decizională şi de asigurare a accesului la informaţii de interes public prin publicarea acestora din oficiu Rata de contestare în instanţă a deciziilor sau măsurilor adoptate Rata de implementare a recomandărilor cuprinse în rapoartele anuale Site-uri oficiale Statistica furnizată în procesul de autoevaluare prevăzut la măsura 1.1.1 Raport de evaluare a cadrului legislativ şi instituţional privind transparenţa (parte a sistemului misiuni tematice din cadrul sistemului de monitorizare SNA) Rapoarte de activitate publicate anual Hotărâri judecătoreşti Acces limitat la paginile de internet Durata proceselor Neaplicarea sancţiunilor disciplinare pentru nerespectarea obligaţiilor legale DIRP Compartimente pentru relaţii publice sau personale desemnate din structurile MAI În limita bugetului aprobat Permanent Evaluare semestrială
Nivel Descriere Indicatori Surse de verificare Riscuri Responsabil Resurse Termen
Măsura 1.2.2 Dezvoltarea soluţiei e-administrare ca platformă de accesare a serviciilor publice de către cetăţeni Platformă dezvoltată Număr de utilizatori Frecventa utilizării Tipul de servicii prestate Site oficial Rapoarte de activitate Nealocarea resurselor necesare Acces limitat la internet Conducerea MAI Coordonatorul planului sectorial Conducerea structurilor din MAI În limita bugetului aprobat Permanent Evaluare semestrială
Măsura 1.2.3 Implementarea de proiecte pentru promovarea integrităţii şi bunei guvernări în parteneriat cu societatea civilă Număr protocoale de cooperare Număr de proiecte comune cu organizaţiile neguvernamentale care conduc la atingerea obiectivelor SNA Număr de proiecte finanţate conform Legii nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, cu modificările şi completările ulterioare Rapoarte şi informări publice Publicaţii Nealocarea resurselor necesare Conducerea MAI Coordonatorul planului sectorial Conducerea structurilor din MAI În limita bugetului aprobat Permanent Evaluare semestrială
Măsura 1.2.4 Îmbunătăţirea strategiilor de comunicare pe teme anticorupţie cu accent pe gestionarea relaţiilor cu publicul şi mass-media Număr de comunicate de presă Număr de răspunsuri la solicitările mass-media Număr de emisiuni Strategii de comunicare actualizate Caracter formal al documentului Nealocarea resurselor necesare Conducerea MAI Coordonatorul planului sectorial DIRP Conducerea structurilor din MAI În limita bugetului aprobat Permanent Evaluare semestrială
Obiectiv specific 1.3. Consolidarea integrităţii, eficienţei şi transparenţei la nivelul administraţiei publice locale
Măsura 1.3.1 Simplificarea procedurilor administrative pentru eliberarea certificatelor şi autorizaţiilor Număr de domenii/sectoare identificate şi analizate în vederea măsurării sarcinilor şi costurilor administrative Număr de proceduri identificate şi analizate Număr de sarcini administrative identificate Număr de planuri de simplificare elaborate Număr de propuneri de modificare de acte normative Planuri de simplificare elaborate Documente elaborate în cadrul proiectului „Dezvoltarea Metodologiei Modelul Costului Standard pentru cetăţeni“ Întârzieri în cadrul procesului de achiziţii publice Retincenţa personalului din cadrul instituţiilor publice la nivelul cărora se face măsurătoarea UCRAP DGRIP Instituţia prefectului În limita bugetului aprobat Permanent Evaluare semestrială
Măsura 1.3.2 Instituirea de standarde de cost şi bune practici privind principalele procese de lucru specifice administraţiei publice locale Standarde de cost identificate Bune practici identificate Acte normative care stabilesc standardele de cost Întârzieri în adoptarea de acte normative care să stabilească standarde de cost DPFBL În limita bugetului aprobat Decembrie 2013
Măsura 1.3.3 Organizarea de consultări, dezbateri publice etc. periodice în plan local pentru promovarea bunelor practici anticorupţie la nivelul administraţiei publice locale şi creşterea încrederii cetăţenilor Număr de evenimente publice Număr de instituţii publice şi organizaţii ale societăţii civile reprezentate Numărul şi tipul de concluzii Numărul şi tipul de sesizări şi nereguli transmise cu ocazia evenimentelor şi măsurile adoptate Minute ale întâlnirilor Chestionare de evaluare Rapoarte de participare Evaluări postparticipare Nivel scăzut de participare şi implicare a reprezentanţilor administraţiei publice locale Instituţia prefectului UCRAP (în cadrul proiectului Politici anticorupţie pentru cetăţean, într-o administraţie responsabilă, PACAR, cod SMIS 40449, sunt prevăzute şi organizarea a 82 de reuniuni judeţene în vederea promovării documentelor strategice din domeniul prevenirii şi combaterii corupţiei) DGRIP CNI În limita bugetului aprobat instituţiilor implicate Permanent Evaluare semestrială
Măsura 1.3.4 Elaborarea şi diseminarea unui studiu diagnostic privind fenomenul corupţiei din administraţia publică locală2 Numărul şi tipurile de instituţii cuprinse în studiu Numărul şi tipurile de riscuri şi vulnerabilităţi instituţionale identificate Numărul şi tipurile de recomandări Evaluarea gradului de implicare a societăţii civile în monitorizarea exerciţiului bugetar Cazuistica judiciară Carta publicată şi diseminată Blocarea activităţii firmei contractate pentru cercetarea sociologică Eşantionarea greşită a grupului-ţintă UCRAP în colaborare cu DGA 2.076.906,60 lei fără TVA (1.765.370,61 lei, valoare eligibilă nerambursabilă Fondul Social European şi 311.535,99 lei cofinanţare eligibilă de la MAI) Semestrul I din 2012

2 Obiective cuprinse în proiectul „Studiu diagnostic privind fenomenul corupţiei în administraţia publică locală“, cofinanţat de Fondul Social European prin Programul operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative“ - axa prioritară 1, domeniul major de intervenţie 1.2 - „Creşterea responsabilităţii administraţiei publice“. Proiectul este implementat de UCRAP.

Nivel Descriere Indicatori Surse de verificare Riscuri Responsabil Resurse Termen
Măsura 1.3.5 Dezvoltarea reţelelor de elaborare şi evaluare a politicilor publice anticorupţie de la nivel teritorial/local după modelul grupurilor de acţiune anticorupţie3 Număr de întâlniri Număr de participanţi Numărul şi gradul de implicare al reprezentanţilor societăţii civile în activitatea grupurilor Număr de politici anticorupţie elaborate/evaluate Număr de recomandări/stadiul implementării Rapoarte publice Conferinţe de presă Nivel scăzut de participare şi implicare a reprezentanţilor administraţiei publice locale Instituţia prefectului UCRAP DGRIP UPP În limita bugetului aprobat Programe cu finanţare internaţională Permanent Evaluare semestrială
Măsura 1.3.6 Emiterea unui ordin al ministrului administraţiei şi internelor pentru aprobarea unor măsuri privind monitorizarea de către MAI a aplicării şi respectării Codului de conduită a personalului contractual din autorităţile şi instituţiile publice, prevăzut în Legea nr. 477/2004 Act normativ emis Act normativ publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I Întârzierea emiterii DGMRU În limita bugetului aprobat Semestrul II din 2012
OBIECTIV GENERAL 2 - CREŞTEREA GRADULUI DE EDUCAŢIE ANTICORUPŢIE
Obiectiv specific 2.1 Dezvoltarea componentei anticorupţie a curriculumului de formare continuă pentru personalul propriu al MAI
Măsura 2.1.1 Asigurarea participării propriilor angajaţi la cursuri periodice privind normele etice şi de conduită Număr de angajaţi care au participat la cursuri de pregătire Numărul şi tipul de teme incluse în programul de formare Chestionare de evaluare a cursurilor Rapoarte de participare Evaluări postparticipare Programa cursurilor neadaptată profilului participanţilor Tratarea cu superficialitate a participării la sesiunile de formare profesională Conducerea MAI DGMRU ANFP Conducerea structurilor din MAI În limita bugetului aprobat instituţiilor implicate Programe cu finanţare internaţională Anual

3 În cadrul Strategiei naţionale anticorupţie 2008–2010, în cooperarea dintre MAI şi Centrul Naţional pentru Integritate, au fost înfiinţate grupurile de acţiune anticorupţie, care reunesc reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale, ai serviciilor publice deconcentrate şi ai instituţiilor descentralizate din teritoriu, reprezentanţi ai societăţii civile, ai Ministerului Public, mass-media etc.

Măsura 2.1.2 Introducerea tematicii anticorupţie în planurile de învăţământ, curriculumul instituţiilor de învăţământ din cadrul MAI Număr de tematici introduse Număr de instituţii în care s-au introdus Număr de participanţi Evoluţia percepţiei privind corupţia Planurile de învăţământ şi curriculumul instituţiilor de învăţământ Chestionare de evaluare aplicate Număr insuficient de formatori Reducerea numărului de ore de şcoală/săptămână DGMRU ANFP DGA Instituţiile de învăţământ din cadrul MAI În limita bugetului aprobat Anual
Măsura 2.1.3 Introducerea în tematica de formare profesională iniţială şi continuă a modulelor pe tema integrităţii Numărul şi tipul de teme introduse în programă Număr de exerciţii practice incluse în programă Inventar programe de formare existente Selecţie teme relevante Programe standard dezvoltate Număr insuficient de formatori ANFP în cooperare cu Secretariatul tehnic al SNA şi DGA În limita bugetului aprobat Anual
Măsura 2.1.4 Elaborarea şi diseminarea de ghiduri şi materiale cu caracter informativ privind riscurile şi consecinţele faptelor de corupţie sau a incidentelor de integritate Numărul şi tipul de materiale informative elaborate/diseminate Număr de instituţii şi autorităţi publice informate Ghiduri, manuale publicate Resurse financiare insuficiente ANFP în cooperare cu Secretariatul tehnic al SNA şi DGA În limita bugetului aprobat Permanent Evaluare semestrială
Măsura 2.1.5 Dezvoltarea de programe de formare profesională în următoarele domenii: - etică, deontologie profesională şi conduită; - declararea averilor; - conflict de interese; - incompatibilităţi; - consilieri de etică/consilieri pentru integritate; - transparenţă în procesul decizional; - acces la informaţii de interes public; - protecţia avertizorului de integritate; - conduita personalului cu atribuţii de control în domeniul protecţiei intereselor financiare ale UE (după adoptarea actului normativ) Număr de activităţi de formare (defalcat de domenii) Număr de persoane care au fost instruite prin intermediul acţiunilor de formare profesională (defalcat de domenii) Număr de sesiuni de informare (pentru conduita personalului cu atribuţii de control în domeniul protecţiei intereselor financiare ale UE) Număr de persoane participante la acţiunile de informare/prezentare (pentru conduita personalului cu atribuţii de control în domeniul protecţiei intereselor financiare ale UE) Chestionare de evaluare Rapoarte de activitate Liste de prezenţă cu participanţii Nivel scăzut de participare şi implicare a reprezentanţilor structurilor MAI Nereprezentativitatea participanţilor la activităţile organizate ANFP DGMRU DGA Conducerea structurilor din MAI În limita bugetului aprobat Permanent Evaluare semestrială
Nivel Descriere Indicatori Surse de verificare Riscuri Responsabil Resurse Termen
Măsura 2.1.6 Întocmirea Buletinului documentar şi de informare privind activitatea de prevenire şi combatere a corupţiei Tirajul publicat pentru fiecare număr Buletine realizate Resurse financiare insuficiente DGA DIRP DGL În limita bugetului aprobat Semestrial
Obiectiv specific 2.2 Creşterea gradului de informare a publicului cu privire la impactul fenomenului de corupţie
Măsura 2.2.1 Participarea la nivel naţional şi local la dezbaterile publice anticorupţie Număr de dezbateri publice Număr de participanţi Număr de recomandări şi concluzii Agenda evenimentului Rapoarte prezentate Minute Rapoarte de participare Evaluări postparticipare Nivel scăzut de participare şi implicare a reprezentanţilor MAI din motive obiective DGA În limita bugetului aprobat Conform solicitărilor Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS) - inspectorate şcolare, universităţi - sau, după caz, Secretariatului tehnic al SNA
Măsura 2.2.2 Desfăşurarea de campanii naţionale şi locale pentru promovarea unui comportament de recunoaştere şi respingere a corupţiei Numărul şi tipul de activităţi/campanii desfăşurate Număr de parteneriate Evoluţia percepţiei privind corupţia Materiale de informare Sondaje de opinie Evaluări postparticipare Rapoarte Nivel scăzut de participare şi implicare a reprezentanţilor DGA DIRP Conducerea tuturor structurilor Proiectul „Campanie care să contribuie la schimbarea culturii privind/luarea/ darea de mită pentru servicii administrative“ (pentru anii 2012 şi 2013) În limita bugetului aprobat, pentru perioada 2014-2015 Permanent Evaluare anuală
Măsura 2.2.3 Iniţierea şi derularea de proiecte comune cu organizaţii neguvernamentale specializate în domeniul anticorupţie Numărul şi tipul de activităţi/proiecte/programe organizate în parteneriat Număr de protocoale Protocoale de parteneriat semnate Rapoarte periodice de monitorizare şi evaluare a proiectelor Resurse financiare insuficiente DGA IGPR UCRAP ANFP CNI Conducerea structurilor din MAI În limita bugetului aprobat Proiecte cu finanţare externă Permanent Evaluare semestrială
OBIECTIV GENERAL 3 - COMBATEREA CORUPŢIEI PRIN MĂSURI ADMINISTRATIVE ŞI PENALE
Obiectiv specific 3.1 Continuarea progreselor deja înregistrate în procesul de investigare cu imparţialitate şi soluţionare de către instanţe a faptelor de mare corupţie şi la nivel local (BM 3 şi 4)
Măsura 3.1.1 Realizarea unor analize privind evoluţia fenomenului corupţiei prin utilizarea datelor statistice anuale privind activitatea DNA, PÎCCJ, DGA şi DIF Număr de riscuri şi vulnerabilităţi identificate Numărul şi tipul de recomandări formulate Gradul de implementare a recomandărilor Raport anual Date statistice necorelate DGA IGPR-DIF în cooperare cu Secretariatul tehnic al SNA În limita bugetului aprobat Semestrial şi anual
Măsura 3.1.2 Consolidarea transparenţei, a cooperării interinstituţionale şi internaţionale Număr de dezbateri publice cu participarea societăţii civile şi mass-mediei Număr de conferinţe de presă Numărul şi tipul de informaţii publicate/diseminate Număr de reuniuni internaţionale Număr de intervenţii ale reprezentanţilor instituţiilor anticorupţie Rapoarte şi informări publice Publicaţii şi materiale informative distribuite Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare implicării efective în programe internaţionale DGA În limita bugetului aprobat Permanent Evaluare semestrială
Măsura 3.1.3 Dezvoltarea sistemului de intervenţie în cadrul structurilor MAI expuse la corupţie Număr de ofiţeri specializaţi pe linii de muncă şi obiective Numărul documentelor realizate pentru cunoaşterea situaţiei operative din obiectivele MAI Acte normative/proceduri de lucru elaborate/adoptate Dinamica personalului DGA În limita bugetului aprobat Permanent
Măsura 3.1.4 Îmbunătăţirea activităţii de colectare şi analiză a informaţiilor la nivelul structurilor DGA prin sisteme informatice adecvate Aplicaţie informatică realizată şi implementată Acte normative/proceduri de lucru elaborate/adoptate Neachiziţionarea aplicaţiei informatice DGA În limita bugetului aprobat Decembrie 2015
Măsura 3.1.5 Creşterea capacităţii de reacţie şi adaptarea instrumentelor instituţionale la noile forme de manifestare ale fenomenului de corupţie în rândul personalului ministerului Număr de informări, comunicări şi acte de sesizare Numărul de activităţi de punere în executare a actelor procedurale Număr de întâlniri bilaterale între poliţia judiciară şi parchete Număr de proceduri revizuite Delegări finalizate Proceduri modificate sau adoptate/revizuite Volumul mare de activităţi operative Lipsa de solicitudine din partea celor care au cunoştinţe despre fapte de corupţie pentru a da concursul organelor judiciare DGA În limita bugetului aprobat Permanent
Nivel Descriere Indicatori Surse de verificare Riscuri Responsabil Resurse Termen
Obiectiv specific 3.2 Consolidarea mecanismelor de control administrativ
Măsura 3.2.1 Consolidarea autonomiei operaţionale a structurilor de control intern şi audit şi conştientizarea factorilor de decizie de la nivelul instituţiilor implicate cu privire la rolul sistemelor de control intern/managerial Număr de angajaţi raportat la volumul de activitate Resurse materiale alocate Număr de recomandări formulate/implementate Număr de misiuni de audit care abordează problematica sistemelor de control intern/managerial, raportat la număr total de misiuni realizate de către DGAI Rapoarte anuale de activitate Rapoarte semestriale/anuale de activitate Resurse umane şi financiare insuficiente Conducerea MAI CCM DGAI În limita bugetului aprobat Permanent Evaluare semestrială
Măsura 3.2.2 Intensificarea cooperării cu organele judiciare prin valorificarea rezultatelor activităţilor de audit şi control intern Număr de sesizări transmise organelor judiciare Număr de sesizări confirmate prin trimiteri în judecată şi condamnări definitive Număr de activităţi de formare profesională comune Rapoarte anuale de activitate Protocoale de cooperare Statistică judiciară - Conducerea MAI CCM În limita bugetului aprobat Permanent Evaluare semestrială
Măsura 3.2.3 Intensificarea cooperării DGAI cu structurile de control abilitate din cadrul MAI Numărul de raportări adresate de către DGAI organelor de control abilitate Note-raport adresate organelor de control abilitate - DGAI În limita bugetului aprobat Permanent Evaluare semestrială
Măsura 3.2.4 Sprijinul acordat de MAI în vederea elaborării cadrului normativ necesar introducerii cu titlu experimental în instituţii publice a testelor de integritate Număr de solicitări Număr de sesiuni/module de formare profesională Număr de instituţii care introduc testul de integritate Acte normative elaborate de instituţiile care introduc testul de integritate Informări interne privind participarea la activităţi Resurse umane insuficiente pentru derularea activităţilor DGA În limita bugetului aprobat În termenul stabilit de instituţiile publice
Măsura 3.2.5 Aplicarea de sancţiuni disciplinare cu caracter disuasiv pentru încălcarea standardelor etice şi de conduită anticorupţie la nivelul tuturor funcţiilor şi demnităţilor publice din MAI Număr de sesizări primite Număr de sesizări în curs de soluţionare Număr de sesizări soluţionate Numărul şi tipul de sancţiuni dispuse Număr de decizii ale comisiei anulate sau modificate în instanţă Număr de persoane care au săvârşit în mod repetat abateri de la normele respective Documente ale Comisiilor de disciplină Acte administrative de sancţionare Caracter formal al activităţii comisiilor de disciplină Orientarea practicii comisiilor spre cele mai uşoare sancţiuni Conducerea MAI Conducerea structurilor din MAI În limita bugetului aprobat Permanent Evaluare semestrială
Măsura 3.2.6. Introducerea în competenţa organelor de control ale MAI a obligaţiei de a răspunde într-un mod mai elaborat la întrebările adresate de cetăţean şi de a oferi îndrumări adecvate care să depăşească nivelul răspunsurilor-tip sau a sintagmelor-şablon Număr de proceduri şi instrucţiuni interne privind modul de formulare a răspunsurilor Număr de plângeri administrative Număr de sesizări ale instanţei determinate de modul de formulare a răspunsului Gradul de revenire la sesizări, plângeri Raport publicat CCM Structurile de control din cadrul MAI La solicitarea Secretariatului tehnic al SNA
Obiectiv specific 3.3 Creşterea gradului de recuperare a produselor infracţiunii urmând cele mai bune practici din alte state membre UE şi consolidarea practicii judiciare
Măsura 3.3.1. Intensificarea sprijinului potrivit competenţei în vederea iniţierii unui număr mai mare de investigaţii în cazurile de spălare de bani ca infracţiune de sine stătătoare Număr de sesizări/informaţii transmise unităţilor de parchet Număr de participări la sesiunile de formare profesională pentru poliţişti, procurori şi judecători Număr de rapoarte elaborate Număr de proiecte internaţionale Număr de reuniuni de coordonare la nivel strategic şi tehnic Număr de trimiteri în judecată Număr de condamnări Număr de achitări şi motivarea Statistici complete în cazurile de spălare a banilor Resurse umane insuficiente, din motive operative IGPR-DCCO În limita bugetului aprobat Permanent Evaluare semestrială
Nivel Descriere Indicatori Surse de verificare Riscuri Responsabil Resurse Termen
Măsura 3.3.2 Sprijinirea demersurilor pentru dezvoltarea unui mecanism integrat de monitorizare a măsurilor asigurătorii şi a confiscărilor dispuse în cazul infracţiunilor grave, inclusiv al celor de corupţie, precum şi stadiul valorificării acestor bunuri confiscate Număr de măsuri asigurătorii dispuse Număr de dosare în care sa dispus confiscarea specială şi cea extinsă Valoarea confiscărilor dispuse de instanţe şi notificate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) Sume de bani recuperate la bugetul de stat Sistem operaţional Încărcarea automată a datelor statistice de cei care dispun măsurile asigurătorii, confiscări, valorificări Funcţii complexe de căutare şi analiză comparativă a datelor statistice Statistica oficială MP Hotărâri definitive Statistica oficială ANAF Raport anual MJ privind recuperarea creanţelor rezultate din infracţiuni Protocol de colaborare interinstituţională Soluţie informatică de tip platformă dezvoltată şi accesibilă Raport anual publicat de MJ Resurse umane insuficiente, din motive operative DGA IGPR IGPF În limita bugetului aprobat Permanent Evaluare semestrială
OBIECTIV GENERAL 4 - IMPLEMENTAREA PLANURILOR SECTORIALE PENTRU REMEDIEREA VULNERABILITĂŢILOR SPECIFICE INSTITUŢIEI
Obiectiv specific 4.1 Monitorizarea implementării planului sectorial şi participarea la sistemul naţional de monitorizare a SNA
Măsura 4.1.1 Adoptarea declaraţiei de aderare la valorile fundamentale, principiile, obiectivele şi mecanismul de monitorizare al SNA şi comunicarea către Secretariatul tehnic al SNA Menţiuni exprese privind aderarea la: - valorile fundamentale - principii - obiective - mecanismul de monitorizare Persoane desemnate pentru implementarea strategiei şi a planului sectorial Document adoptat şi transmis secretariatului tehnic al SNA împreună cu: - planul sectorial - datele de contact ale coordonatorului planului sectorial - Conducerea MAI În limita bugetului aprobat Semestrul I din 2012
Măsura 4.1.2 Colectarea datelor pentru stabilirea liniei de bază necesare autoevaluării şi comunicarea primului raport către Secretariatul tehnic al SNA Date şi informaţii colectate pentru toţi indicatorii cuprinşi în inventarul măsurilor preventive prevăzut la măsura 1.1.1 Raport de autoevaluare iniţial elaborat şi transmis Secretariatului tehnic al SNA Inexistenţa unui mecanism de colectare sistematică a datelor solicitate Absenţa procedurilor de lucru Coordonatorul planului sectorial În limita bugetului aprobat Semestrial
Măsura 4.1.3 Contribuţia la elaborarea Raportului Naţional Anticorupţie Număr de comunicări către Secretariatul tehnic al SNA Preluarea în planul sectorial a măsurilor în mod minimal cuprinse în planul SNA Colectarea integrală a indicatorilor din inventarul măsurilor preventive prevăzut la măsura 1.1.1 Raport naţional semestrial Raport naţional anual Transmiterea de date incomplete sau cu întârziere Nepreluarea în fişa de post a atribuţiilor de coordonare şi monitorizare a planului sectorial Coordonatorul planului sectorial În limita bugetului aprobat Iulie pentru raportul intermediar Februarie pentru raportul anual
Măsura 4.1.4 Participarea la activităţile de monitorizare ale SNA Număr de experţi participanţi la misiunile tematice de evaluare Liste de participanţi Minute încheiate Rapoarte naţionale semestriale şi anuale publicate - Conducerea MAI Coordonatorul planului sectorial În limita bugetului aprobat Platforme de cooperare - la fiecare două luni Reuniuni de coordonare - semestrial în coordonarea ministrului justiţiei Misiuni tematice de evaluare - semestrial

ABREVIERI: ANFP - Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici APAIC - Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza“ CCM - Corpul de Control al Ministrului CNI - Centrul Naţional pentru Integritate DGA - Direcţia Generală Anticorupţie DGAI - Direcţia Generală Audit Intern DGCTI - Direcţia Generală pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei DGAERI - Direcţia Generală Afaceri Europene şi Relaţii Internaţionale DGJ - Direcţia Generală Juridică DGL - Direcţia Generală Logistică DGMRU - Direcţia Generală Management Resurse Umane DGRCL - Direcţia Generală pentru Relaţia cu Comunităţile Locale DGRIP - Direcţia Generală pentru Relaţiile cu Instituţiile Prefectului DIRP - Direcţia Informare şi Relaţii Publice DNA - Direcţia Naţională Anticorupţie DPFBL - Direcţia pentru Politici Fiscale şi Bugetare Locale IGPF - Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră IGPR - Inspectoratul General al Poliţiei Române IGPR-DCCO - Direcţia de Combatere a Criminalităţii Organizate din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române IGPR-DIF - Direcţia de Investigare a Fraudelor din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române MAI - Ministerul Administraţiei şi Internelor MJ - Ministerul de Justiţie MP - Ministerul Public PÎCCJ - Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie UCRAP - Unitatea Centrală pentru Reforma Administraţiei Publice UPP - Unitatea de Politici Publice ANEXA Nr. 2INVENTARUL MĂSURILOR PREVENTIVE ANTICORUPŢIE şi indicatorii de evaluare la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor

Nr. Măsură preventivă Sediul materiei Indicatori relevanţi
1. Cod etic/deontologic/de conduită Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor publici, republicată Legea nr. 477/2004 privind Codul de conduită a personalului contractual din autorităţile şi instituţiile publice Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare Hotărârea Guvernului nr. 991/2005 pentru aprobarea Codului de etică şi deontologie al poliţistului Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 946/2005 pentru aprobarea Codului controlului intern/managerial, cuprinzând standardele de control intern/managerial la entităţile publice şi pentru dezvoltarea sistemelor de control intern/managerial, republicat Ordine interne/memorandumuri Număr de sesizări privind încălcări ale normelor Număr de sesizări în curs de soluţionare Număr de sesizări soluţionate Durata procedurilor Număr de decizii prin care s-a confirmat încălcarea normei Număr de măsuri dispuse diferenţiate pe tipuri Număr de decizii ale comisiei anulate sau modificate în instanţă Gradul de cunoaştere de către angajaţi a normelor (chestionare de evaluare) Număr de activităţi de formare privind normele de conduită Număr de persoane care au fost instruite prin intermediul acţiunilor de formare profesională Număr de măsuri administrative adoptate pentru înlăturarea cauzelor sau circumstanţelor care au favorizat încălcarea normelor Număr de persoane/instituţie care au săvârşit abateri disciplinare Număr de persoane care au săvârşit în mod repetat abateri de la normele respective
Nr. Măsură preventivă Sediul materiei Indicatori relevanţi
2. Declararea averilor Legea nr. 176/2010 privind integritatea în exercitarea funcţiilor şi demnităţilor publice, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, precum şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare Număr de persoane care au obligaţia depunerii declaraţiei de avere Număr de persoane care nu au depus în termen declaraţii de avere Număr de persoane care nu au depus declaraţii de avere Număr de sesizări ale Agenţiei Naţionale de Integritate Număr de decizii ale Agenţiei Naţionale de Integritate ca urmare a sesizărilor transmise de instituţie Număr de decizii ale Agenţiei Naţionale de Integritate puse în aplicare Număr de hotărâri ale instanţelor de judecată ca urmare a sesizărilor Agenţiei Naţionale de Integritate Număr de măsuri administrative adoptate pentru înlăturarea cauzelor sau circumstanţelor care au favorizat încălcarea normelor privind declararea averilor Număr de consultaţii oferite de persoanele responsabile pentru implementarea prevederilor legale privind declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese Gradul de cunoaştere de către angajaţi a normelor privind declararea averilor (chestionar de evaluare) Număr de activităţi de formare privind declaraţiile de avere Număr de persoane care au fost instruite prin intermediul acţiunilor de formare profesională
3. Declararea cadourilor Legea nr. 251/2004 privind unele măsuri referitoare la bunurile primite cu titlu gratuit cu prilejul unor acţiuni de protocol în exercitarea mandatului sau a funcţiei Număr de cadouri primite şi înregistrate în registru Publicarea anuală a inventarului pe site-ul instituţiei Număr de situaţii în care s-a achiziţionat cadoul Valoarea cadourilor achiziţionate Valoarea cadourilor primite (per cadou şi în total) Valoarea bunurilor valorificate
4. Conflicte de interese Legea nr. 176/2010 Legea nr. 161/2003, cu modificările şi completările ulterioare Codul penal Număr de declaraţii de abţinere Număr de situaţii în care superiorul ierarhic a dispus înlocuirea persoanei aflate în situaţia de potenţial conflict de interese Număr de sesizări primite de instituţie de la terţe persoane cu privire la existenţa unui conflict de interese Număr de decizii ale Agenţiei Naţionale de Integritate prin care s-a constatat starea de conflict de interese Număr de sesizări ale parchetului privind posibila săvârşire a infracţiunii de conflicte de interese Număr de rechizitorii/condamnări privind săvârşirea infracţiunii de conflicte de interese Gradul de cunoaştere de către angajaţi a normelor privind conflictul de interese (chestionar de evaluare) Număr de activităţi de formare Număr de persoane care au fost instruite prin intermediul acţiunilor de formare profesională
Nr. Măsură preventivă Sediul materiei Indicatori relevanţi
5. Consilier de etică/consilier pentru integritate Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare Legea nr. 7/2004, republicată Concepţia privind activitatea de prevenire a faptelor de corupţie în cadrul structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor pentru perioada 2009-2012 Număr de şedinţe de consultare Număr de angajaţi care au beneficiat de consiliere Număr de speţe, diferenţiate pe tipologii de dileme etice Gradul de cunoaştere de către angajaţi a normelor privind consilierul etic/consilierul pentru integritate (chestionar de evaluare) Gradul de popularizare a rolului consilierului de etică/consilierul pentru integritate Număr de activităţi de formare Număr de persoane care au fost instruite prin intermediul acţiunilor de formare profesională NOTĂ: Raportările vor cuprinde inclusiv informaţiile şi datele prevăzute în Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici nr. 4.500/2008 pentru stabilirea unui cadru unitar privind metodele de completare şi transmitere a datelor şi informaţiilor referitoare la respectarea normelor de conduită de către funcţionarii publici şi la implementarea procedurilor disciplinare, cu modificările ulterioare
6. Incompatibilităţi Legea nr. 176/2010 Legea nr. 161/2003 Număr de persoane aflate în stare de incompatibilitate Număr de sesizări ale Agenţiei Naţionale de Integritate formulate de către instituţie Număr de sesizări primite de instituţie de la terţe persoane cu privire la existenţa unei incompatibilităţi Număr de decizii ale Agenţiei Naţionale de Integritate cu privire la constatarea unor incompatibilităţi Număr de măsuri administrative adoptate pentru înlăturarea cauzelor sau circumstanţelor care au favorizat încălcarea normelor privind incompatibilităţile Gradul de cunoaştere de către angajaţi a normelor privind conflictul de interese (chestionar de evaluare) Număr de activităţi de formare Număr de persoane care au fost instruite prin intermediul acţiunilor de formare profesională
7. Transparenţă în procesul decizional Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, cu completările ulterioare Număr de anunţuri publice privind proiectele de acte normative Număr de recomandări transmise de societatea civilă privind completarea sau modificarea proiectelor de acte normative, diferenţiate pe tipologii Gradul de acceptare şi preluare al recomandărilor formulate de societatea civilă cu privire la proiectele de acte normative supuse consultării publice (ca procent între numărul total de recomandări transmise şi numărul de propuneri efectiv preluate) Număr de şedinţe publice Număr de participanţi la şedinţele publice Număr de plângeri în justiţie privind nerespectarea prevederilor legale de către instituţie Numărul şi tipul de sancţiuni dispuse pentru încălcarea obligaţiilor legale Număr de activităţi de pregătire profesională a personalului din administraţia publică Număr de persoane care au fost instruite prin intermediul acţiunilor de formare profesională
Nr. Măsură preventivă Sediul materiei Indicatori relevanţi
8. Acces la informaţii de interes public Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare Număr de solicitări de informaţii de interes public Număr de răspunsuri comunicate Număr de răspunsuri formulate cu întârziere, faţă de termenul legal Număr de solicitări de informaţii de interes public la care nu s-a răspuns Număr de reclamaţii administrative Număr de reclamaţii administrative soluţionate pozitiv Număr de reclamaţii administrative soluţionate negativ Număr de plângeri în instanţă Numărul şi tipul de sancţiuni dispuse pentru încălcarea obligaţiilor legale Număr de activităţi de pregătire profesională a personalului din administraţia publică Număr de persoane care au fost instruite prin intermediul acţiunilor de formare profesională
9. Protecţia avertizorului de integritate Legea nr. 571/2004 privind protecţia personalului din autorităţile publice, instituţiile publice şi din alte unităţi care semnalează încălcări ale legii Număr de sesizări Numărul şi tipul normelor încălcate (structurate sub forma unui compendiu) Număr de regulamente interne armonizate cu prevederile legislative Număr de instituţii în care există persoane special desemnate pentru a primi sesizările avertizorilor de integritate Număr de instituţii în care există implementat un mecanism cu privire la protecţia avertizorilor de integritate Număr de măsuri administrative adoptate pentru înlăturarea cauzelor sau circumstanţelor care au favorizat încălcarea normelor, diferenţiat pe tipologii Număr de situaţii de represalii la locul de muncă Număr de plângeri depuse în instanţă Număr de situaţii în care au fost acordate compensaţii avertizorilor de integritate Număr de activităţi de pregătire profesională a personalului din administraţia publică Număr de persoane care au fost instruite prin intermediul acţiunilor de formare profesională
10. Distribuirea aleatorie a sarcinilor de serviciu Regulamente, ordine interne Număr de persoane desemnate cu repartizarea aleatorie a sarcinilor de serviciu Număr de nereguli apărute în sistemul de distribuire aleatorie, diferenţiat pe tipologii Număr de măsuri luate de conducătorul instituţiei pentru remedierea neregulilor constatate Număr de proceduri, măsuri ori soluţii tehnice adoptate
Nr. Măsură preventivă Sediul materiei Indicatori relevanţi
11. Interdicţii după încheierea angajării în cadrul instituţiilor publice (Pantouflage) Legea nr. 161/2003, cu modificările şi completările ulterioare Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, cu modificările şi completările ulterioare [art. 13 alin. (1)] Număr de regulamente interne care prevăd procedura monitorizării situaţiilor de pantouflage Număr de instituţii în care există implementat un mecanism cu privire la monitorizarea situaţiilor de pantouflage, inclusiv prin desemnarea unor persoane cu atribuţii speciale în acest sens Număr de persoane care au desfăşurat activităţi de monitorizare şi control cu privire la societăţi comerciale şi care au ieşit din corpul funcţionarilor publici Număr de persoane care îşi desfăşoară activitatea/dau consultanţă în cadrul regiilor autonome, societăţilor comerciale ori în alte unităţi cu scop lucrativ din sectorul public, în termenul de 3 ani după ieşirea din corpul funcţionarilor publici (dintre acele persoane care au interdicţie conform legii) Număr de măsuri adoptate pentru remedierea situaţiilor de pantouflage, diferenţiat pe tipuri Număr de încălcări ale prevederilor art. 13 alin. (1) constatate Număr de solicitări către instanţa de judecată pentru anularea contractului de finanţare în caz de încălcare a art. 13 alin. (1) Număr de sancţiuni aplicate de către instanţe Număr de societăţi comerciale în care îşi desfăşoară activitatea persoane care au derulat anterior activităţi de monitorizare şi control şi care intră sub incidenţa art. 13 alin. (1), diferenţiat pe domenii majore de activitate
12. Registru abateri conduită ale demnitarilor, funcţionarilor publici, personalului contractual, cu atribuţii în domeniul protecţiei intereselor financiare ale Uniunii Europene Act normativ Numărul şi tipul normelor încălcate (structurate sub forma unui compendiu) Număr de măsuri administrative adoptate pentru înlăturarea cauzelor sau circumstanţelor care au favorizat încălcarea normelor, diferenţiate pe tipuri NOTĂ: Acest indicator va fi monitorizat după adoptarea actului normativ Termen: semestrul I 2014
13. Cod de conduită al personalului cu atribuţii de control în domeniul protecţiei intereselor financiare ale Uniunii Europene Act normativ Ordine interne Număr de sesiuni de informare/prezentare Număr de persoane participante la acţiunile de informare/prezentare Numărul şi tipul normelor încălcate (structurate sub forma unui compendiu) Măsuri administrativ-legislative adoptate în vederea remedierii eventualelor lipsuri Vor fi avuţi în vedere şi indicatorii de la pct. 1 NOTĂ: Acest indicator va fi monitorizat după adoptarea actului normativ Termen: semestrul II 2013


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 174/2012

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 174 din 2012
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 174/2012
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu