Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 172 din 13 martie 2006

pentru aprobarea normelor metodologice privind procedurile de aplicare a sistemului de interventie pe piata cerealelor, referitoare la evaluarea si monitorizarea cerealelor detinute in stocuri publice de interventie

ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 263 din 23 martie 2006



Având în vedere prevederile art. 5 lit. D) din Hotărârea Guvernului nr. 1. 006/2004 privind organizarea pieţei pentru cereale, cu modificările ulterioare,

văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale elaborare strategii politici sectoriale şi de piaţă nr. 78. 471/2006, în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 155/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii,Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale  emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă normele metodologice privind procedurile de aplicare a sistemului de intervenţie pe piaţa cerealelor, referitoare la evaluarea şi monitorizarea cerealelor deţinute în stocuri publice de intervenţie.

Art. 2. - (1) Orice persoană juridică care, în baza unui contract de stocare încheiat cu Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, depozitează cantităţi de cereale constituite în stocuri publice de intervenţie are obligaţia înregistrării şi evidenţierii acestor stocuri în conformitate cu prevederile prezentului ordin.

(2) Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, denumită în continuare Agenţie, va întocmi şi va actualiza permanent lista cuprinzând toţi operatorii economici care depozitează în numele Agenţiei cantităţi de cereale constituite în stocuri publice de intervenţie.

Art. 3. - (1) Operatorii economici menţionaţi la art. 2 vor întocmi şi vor transmite lunar Agenţiei documente de evidenţă a mişcării stocurilor de cereale depozitate, sub forma declaraţiilor lunare de stocuri, al căror model este prezentat în anexa nr. 1.

(2) Declaraţiile lunare de stocuri se transmit Agenţiei în primele 10 zile ale lunii următoare celei la care se face referire şi vor conţine, în principal, informaţii privind locul

depozitării cerealelor, stocul iniţial, cantităţi intrate şi ieşite, stocul final al lunii în cauză, astfel încât să permită identificarea precisă a cantităţilor de cereale depozitate la un moment dat şi calitatea acestora.

Art. 4. - (1) Pe baza declaraţiilor lunare de stocuri, depozitarii vor întocmi şi vor transmite Agenţiei declaraţia anuală de stocuri, al cărei model este prezentat în anexa nr. 2.

(2) Declaraţiile anuale de stocuri vor centraliza stocurile lunare, pe produse şi spaţii de depozitare, şi vor conţine informaţii privind cantităţile depozitate, anul intrării în depozit, precum şi explicaţii privind orice neconcordanţă constatată.

Art. 5. - Verificarea corectitudinii informaţiilor furnizate de către depozitari prin declaraţiile de stocuri se face de către reprezentanţii Agenţiei împuterniciţi prin decizie a directorului general, care vor efectua periodic pe tot parcursul anului controale prin sondaj la toţi operatorii economici care depozitează în numele Agenţiei cantităţi de cereale constituite în stocuri publice de intervenţie.

Art. 6. - (1) Agenţia va elabora procedurile privind tematica şi modul de desfăşurare a acţiunilor de control, în conformitate cu regulile-cadru prevăzute în anexa nr. 3, care vor viza în principal:

a)  procedurile de întocmire şi transmitere a informaţiilor prevăzute la art. 3 şi 4;

b)  conformitatea înregistrărilor existente la depozitar cu cele transmise Agenţiei;

c)   verificarea concordanţei dintre stocul faptic şi cel scriptic înregistrat de depozitar şi folosit în ultima declaraţie lunară de stocuri, efectuată vizual sau, în caz de îndoială, neconcordanţă ori dispută, prin cântărire sau măsurare volumetrică.

(2)   Existenţa stocului faptic se stabileşte printr-o inspecţie fizică reprezentativă, cel puţin pentru procentul de cereale depozitate prevăzut în anexa nr. 3, făcând astfel posibil să se concluzioneze că întreaga cantitate de cereale înregistrată în documente se află efectiv în depozit.

(3)   In situaţia existenţei unor neconcordanţe pe parcursul inspecţiei fizice, inspecţia se extinde asupra unui procent suplimentar de cereale aflate în stoc, folosindu-se aceeaşi metodă, şi, dacă este cazul, se procedează la cântărirea tuturor cerealelor din depozitul supus controlului.

Art. 7. - Reprezentantul Agenţiei întocmeşte un raport pentru fiecare inspecţie desfăşurată minimum o dată pe an, care, în conformitate cu prevederile art. 5, 6 şi ale anexei nr. 3, va cuprinde cel puţin următoarele informaţii:

a)   numele depozitarului, adresa depozitului controlat, descrierea lotului de cereale inspectat;

b)   data şi ora începerii, respectiv finalizării controlului;

c)  locul unde are loc inspecţia, descrierea condiţiilor de stocare şi de accesibilitate în depozit;

d)   numele inspectorului autorizat, datele de identificare a acestuia, temeiul legal al inspecţiei, delegaţia şi legitimaţia de serviciu, numele reprezentanţilor societăţii depozitare controlate, cu precizarea funcţiei acestora;

e)  măsurile de inspecţie adoptate, procedurile folosite la măsurarea volumetrică, metodele de măsurare, calculele, rezultatele intermediare şi finale, concluzii;

f)   pentru fiecare lot sau cantitate de cereale stocată, cantitatea transmisă Agenţiei prin declaraţia lunară de stocuri, cantitatea existentă în evidenţele depozitului, orice diferenţe între cele două categorii de înregistrări;

g)  pentru fiecare lot sau cantitate de cereale controlată, informaţiile menţionate la lit. F), cantitatea de cereale verificată, celula/magazia în care se află depozitate, volumul şi/sau greutatea acestora;

h) declaraţia depozitarului atunci când există discrepanţe sau diferenţe;

i) locul şi data întocmirii raportului, semnătura şi ştampila reprezentantului Agenţiei, semnătura şi ştampila depozitarului sau a reprezentantului acestuia;

j) orice inspecţie extinsă în situaţia existenţei unor anomalii, cu specificarea procentului suplimentar de cereale asupra căruia s-a extins inspecţia, discrepanţe constatate şi explicaţii date.

Art. 8. - (1) Rapoartele se transmit imediat Agenţiei, care operează eventuale corectări în evidenţele proprii, în urma discrepanţelor şi/sau diferenţelor menţionate în rapoarte.

(2)  Rapoartele se păstrează la sediul central al Agenţiei pentru a fi puse la dispoziţie organismelor cu atribuţii de verificare şi control.

(3)   Agenţia întocmeşte un document-sinteză privind inspecţiile desfăşurate, cantităţile de cereale controlate, neconcordanţele constatate privind declaraţiile lunare şi anuale de stocuri, care va fi transmis organismelor cu atribuţii de verificare şi control.

Art. 9. - (1) Depozitarul poartă răspunderea pentru orice diferenţe constatate între stocul faptic şi stocul înregistrat în declaraţiile lunare de stocuri transmise Agenţiei.

(2)   Dacă diferenţele constatate la control, determinate prin metode volumetrice, depăşesc toleranţa admisibilă de 5%, acestea se impută depozitarului ca pierdere neidentificabilă.

(3)  Depozitarul poate contesta decizia de imputare, caz în care se procedează la cântărirea cerealelor. Costurile aferente cântăririi se suportă de către depozitar, cu excepţia situaţiei în care se constată că stocurile faptice corespund celor înscrise în declaraţiile lunare de stocuri sau că diferenţele se încadrează în limita procentului de scăzăminte de 0, 2%, acceptat pentru cerealele constituite în stocuri publice de intervenţie. In acest caz, Agenţia suportă costurile de cântărire.

Art. 10. - (1) Agenţia va întocmi un inventar centralizat privind toate locurile de depozitare a cerealelor constituite în stocuri publice de intervenţie, precum şi cantitatea şi calitatea acestora.

(2) Toate documentele contabile, rapoartele, declaraţiile de stocuri, întocmite în baza prezentului ordin, vor fi accesibile atât la depozite, cât şi la sediul Agenţiei, personalului autorizat din cadrul Agenţiei sau al altor organisme cu atribuţii legale de verificare şi control.

Art. 11. - (1) Depozitarii au obligaţia înregistrării computerizate a stocurilor de cereale deţinute, această prevedere fiind inclusă în contractele de stocare pe care Agenţia le încheie cu aceştia.

(2) Aplicarea dispoziţiilor alin. (1) se face în termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentului ordin şi va permite accesul permanent, direct şi imediat al funcţionarilor autorizaţi pentru evaluarea şi monitorizarea cantităţilor de cereale constituite în stocuri publice de intervenţie.

Art. 12. - Prezentul ordin transpune Regulamentul Comisiei (CE) nr. 2. 148/1996 prin care se stabilesc procedurile de evaluare şi monitorizare a produselor agricole deţinute în stocuri publice de intervenţie, publicat în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JOCE) nr. L 288 din 9 noiembrie 1996, modificat prin Regulamentul Comisiei (CE) nr. 808/1999, publicat în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JOCE) nr. L 102/70 din 17 aprilie 1999.

Art. 13. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 14. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale,

Gheorghe Flutur

ANEXA Nr. 1

DECLARAŢIE   LUNARĂ   DE   STOCURI

(model)

ANEXA Nr. 2

           DECLARAŢIE   ANUALĂ   DE   STOCURI

         (model)

ANEXA Nr. 3

REGULI-CADRU

privind desfăşurarea inspecţiei fizice

A. Procedura de inspecţie fizică

1. Selectarea silozurilor sau a magaziilor ce urmează a fi controlate, reprezentând un procent de cel puţin 5% din cantitatea de cereale deţinute în stocuri publice de intervenţie

Selectarea se realizează pe baza înregistrărilor de stocuri ale Agenţiei, fără ca depozitarul să fie informat asupra acesteia.

2. Inspecţia fizică:

- verificarea existenţei cerealelor în silozurile sau în magaziile selectate pentru control;

-  identificarea cerealelor;

-  verificarea condiţiilor de depozitare şi compararea stocurilor faptice de cereale din fiecare spaţiu de depozitare controlat cu stocurile scriptice din evidenţele depozitarului;

-   evaluarea cantităţilor de cereale stocate, printr-o metodă aprobată în prealabil de către Agenţie, a cărei descriere trebuie să fie disponibilă la sediul acesteia.

3. La fiecare depozit trebuie să existe planul de situaţie cu amplasarea şi dimensiunile celulelor de siloz şi/sau ale magaziilor în care se depozitează cerealele supuse controlului. Cerealele trebuie depozitate astfel încât să poată fi verificat volumul acestora prin cubaj şi calcule tehnice.

B. Procedura care se aplică în cazul constatării unor discrepanţe

La verificarea volumului cerealelor depozitate se vor lua în calcul toleranţele admisibile, conform legii.

Prevederile art. 9 din ordin se aplică atunci când greutatea cerealelor depozitate, controlate pe parcursul inspecţiei fizice, diferă de cea înregistrată în evidenţele contabile ale depozitarului, cu un procent de 5% sau mai mare, în cazul depozitării în celule de siloz sau în magazii, In cazul în care cerealele se depozitează în magazii, pentru stabilirea cantităţii acestora, rezultatele obţinute prin determinări volumetrice pot fi înlocuite cu cele înregistrate prin cântărire la intrarea cerealelor în magazie, dacă măsurările volumetrice nu pot furniza un grad de precizie considerat adecvat şi diferenţele dintre cele două determinări nu sunt excesive. Această operaţiune poate fi adoptată de către Agenţie atunci când circumstanţele o justifică, de la caz la caz şi pe propria răspundere a acesteia. Agenţia va preciza acest aspect în raportul propriu.

Raport privind inspecţia de stocuri

                 (model)

Produsul

Depozitarul (numele, adresa)

Depozitul (numărul, adresa)

Data

Celula de siloz/magazia nr.

Cantitatea înregistrată (t)

A. Stocuri în siloz

Celula de siloz nr.

Volumul nominal A (m3)

Volumul liber

înregistrat

B (m3)

Volumul

ocupat de

cereale

A-B (m3)

Greutatea

specifică

înregistrată

(kg/hl=100)

Greutatea cerealelor

                                                                                                                                       Total A..........

B. Stocuri în magazii

Magazia nr………………..

Magazia nr…………….

Magazia nr……………..

Suprafaţa acoperită cu cereale………

Inălţimea stratului de cereale ……….

Corecţii ...........................................

    ..….m2

               }….m3

    ……m

    ....... m3

    ..….m2

               }….m3

    ……m

    ....... m3

    ..….m2

               }….m3

    ……m

    ....... m3

Volumul ocupat ............................

Greutatea specifică ......................

…..m3

 ..... kg/hl

…..m3

 ..... kg/hl

…..m3

 ..... kg/hl

Greutatea totală

..... t

..... t

..... t

                     Total B .....

Greutatea totală în depozit ..................

Diferenţe faţă de greutatea înregistrată în evidentele depozitului .........................

Procent diferente ..... %

Inspectorul Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură

Numele

Semnătura

Ştampila

Data


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 172/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 172 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 172/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu