Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1697 din 11 iunie 2007

pentru modificarea Ordinului ministrului economiei si comertului nr. 529/2006 privind aprobarea Manualului de operare pentru programul „Schema de granturi mici"

ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 697 din 16 octombrie 2007



Pentru asigurarea condiţiilor de derulare a activităţilor conform Manualului de operare pentru Schema de granturi mici (SGM) şi ţinând cont de faptul că plafonul pentru selectarea metodei de achiziţie aplicabile a fost stabilit în USD, iar prin aprecierea leului faţă de USD rata de schimb leu/USD face imposibilă cheltuirea integrală a sumei de 20.000 lei alocate prin Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru finanţarea Proiectului privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomică, ratificat prin Legea nr. 167/2005,

având în vedere:

- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/1997 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltarea Zonelor Miniere - ANDZM, aprobată cu modificări prin Legea nr. 43/1998, cu modificările şi completările ulterioare;

-  Legea nr. 167/2005 privind ratificarea Acordului de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru finanţarea Proiectului privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomică, semnat la Bucureşti la 28 ianuarie 2005;

- Hotărârea Guvernului nr. 347/2005 privind asigurarea condiţiilor de implementare a prevederilor Proiectului de închidere a minelor, refacere a mediului şi regenerare socioeconomică;

-  Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificările ulterioare;

- Hotărârea Guvernului nr. 1.060/2005 privind aprobarea Schemei de granturi mici pentru implementarea de microproiecte care să îmbunătăţească condiţiile de viaţă, în special pentru grupurile dezavantajate din localităţile miniere,

ministrul economiei şi finanţelor emite următorul ordin:

Art. I. - La Ordinul ministrului economiei şi comerţului nr. 529/2006 privind aprobarea Manualului de operare pentru programul „Schema de granturi mici", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 772 şi 772 bis din 12 septembrie 2006, anexa N „Manual de achiziţii pentru Schema de granturi mici", Partea I „Proceduri de achiziţie", subcapitolele I.4-I.7 se modifică după cum urmează:

„I.4. Metode şi proceduri de achiziţie aplicabile Conform    acordului    de    împrumut,    achiziţiile    pentru implementarea SGM se realizează conform manualului de achiziţii SGM şi au la bază următoarele principii:

- economicitate şi eficienţă;

- transparenţă şi competiţie liberă;

- tratament egal pentru toţi ofertanţii;

- confidenţialitate şi corectitudine în procesul de evaluare;

- încurajarea contractorilor locali. Metoda de achiziţie aplicabilă reprezintă suma tuturor regulilor care trebuie respectate pentru a alege furnizorul/ consultantul şi pentru a-i încredinţa comanda/contractul. Metodele de achiziţie aplicabile SGM sunt:

Categorie

Metoda de achiziţie

Observaţii

Bunuri < 8.000 lei

Compararea preţurilor (CP)

Se întocmeşte un proces-verbal de către persoana împuternicită să realizeze compararea preţurilor şi care pe propria răspundere decide care este cel mai bun preţ.

Bunuri 8.001-17.000 lei

Cumpărare locală (CL)

Se obţin cotaţii de preţ de la cel puţin 3 ofertanţi locali; se evaluează de către comisia de evaluare; se recomandă cel mai bun furnizor căruia i se trimite comanda.

Servicii < 3.500 lei

Selecţia consultanţilor individuali (SCI)

Se întocmeşte un raport de evaluare de către comisia de evaluare a CV-urilor, în care se precizează punctajul obţinut de fiecare consultant şi se recomandă invitarea la negociere a consultantului cu cel mai bun CV.

Selecţia pe baza calificării consultanţilor (SCC)

Se întocmeşte un raport de evaluare de către comisia de evaluarea calificării firmelor, în care se precizează punctajul obţinut de fiecare firmă şi se recomandă invitarea la negociere a firmei cu cel mai bun punctaj. Metoda se aplică la selecţia firmelor de consultanţă.

Prestare de servicii (PS)

Se întocmeşte un raport de evaluare de către comisia de evaluare a documentelor prezentate (carte de identitate, autorizaţie de PFA, autorizaţie de funcţionare a firmei, înregistrare fiscală, carnet de conducere, atestate, act de proprietate etc), care recomandă invitarea la negociere a persoanei sau a firmei cu cel mai bun preţ, dacă este calificată. Metoda se aplică atât persoanelor fizice, cât şi firmelor.

Lucrări

Participarea comunităţii (PC)

Prin angajarea responsabilităţii persoanei juridice (grupul de iniţiativă, ONG etc.)

Pentru achiziţiile efectuate de primitor este obligatoriu:

1.   Pentru fiecare achiziţie de bunuri al căror cost se estimează că nu depăşeşte echivalentul a 8.000 lei, se vor obţine, prin compararea preţurilor de către o persoană împuternicită, preţuri de la cel puţin 3 furnizori/magazine/ contractanţi în vederea selectării celui mai bun furnizor.

2.   Pentru fiecare achiziţie de bunuri al căror cost se estimează că nu depăşeşte echivalentul a 17.000 lei, se vor obţine cotaţii de preţ de la cel puţin 3 furnizori/magazine/ contractanţi în vederea selectării celui mai bun furnizor.

3. Pentru selectarea unui consultant individual sunt necesare cel puţin trei CV-uri ale unor experţi în domeniul în care este necesar serviciul, care vor fi evaluate în vederea selecţionării celui mai bun candidat, cu excepţia cazurilor de urgenţă sau dacă nu există prestatori interesaţi/disponibili, de exemplu în locuri depărtate, ori dacă sumele sunt foarte mici, situaţie în care se poate recurge la selectarea prin contractare directă, dar numai cu avizul prealabil al UMP-RSE.

4. Pentru selectarea unei firme de consultanţă este necesară primirea de „referinţe despre firmă" de la cel puţin 3 firme cu experienţă şi cu personal calificat în domeniul în care este necesar serviciul, care vor fi evaluate în vederea selecţionării celui mai bun candidat, cu excepţia cazurilor de urgenţă sau dacă nu există prestatori interesaţi/disponibili, de exemplu în locuri depărtate, ori dacă sumele sunt foarte mici, situaţie în care se poate recurge la selectarea prin contractare directă, dar numai cu avizul prealabil al UMP-RSE.

5. Pentru selectarea prestatorului de servicii al cărui cost se estimează că nu depăşeşte echivalentul a 3.500 lei, se vor primi referinţe de la cel puţin 3 contractanţi/persoane individuale cu calificări/atestate corespunzătoare, în vederea selectării celui mai bun candidat, cu excepţia cazurilor de urgenţă sau dacă nu există prestatori interesaţi/disponibili, de exemplu în locuri depărtate, ori dacă sumele sunt foarte mici, situaţie în care se poate recurge la selectarea prin contractare directă, dar numai cu avizul prealabil al UMP-RSE.

I.5. Achiziţie prin compararea preţurilor CP cu valoare sub 8.000 lei

Această metodă va fi utilizată pentru achiziţia de pe raft, din magazine, a unor bunuri sau produse standardizate disponibile de la furnizori din ţară sau importate şi livrate de furnizori locali. O persoană împuternicită va compara preţurile şi va întocmi un proces-verbal în care, pe propria răspundere, va consemna preţurile unitare obţinute de la furnizori, magazine, internet etc. şi va propune achiziţionarea bunului respectiv de la furnizorul care a oferit cel mai bun preţ pentru produsul cu caracteristicile menţionate.

Unii dintre paşii incluşi în lista de mai jos pot fi realizaţi în paralel pentru accelerarea şi eficientizarea achiziţiilor.

Paşii care trebuie urmaţi:

• stabilirea tipului, inclusiv caracteristicile tehnice şi unitatea de măsură pentru fiecare articol;

• stabilirea cantităţii, a termenului şi locului de livrare;

• împuternicirea persoanei care va realiza compararea preţurilor de către adunarea asociaţilor;

• pregătirea listei cu furnizorii disponibili;

• obţinerea de broşuri/cataloage sau liste de preţuri de la furnizori, dacă sunt disponibile, fie personal, fie telefonic;

• evaluarea calităţii bunurilor, dacă articolele sunt disponibile imediat, care va fi costul final etc;

• compararea preţurilor cu nivelul pieţei pentru achiziţia dintr-o singură sursă;

• pregătirea unui scurt proces-verbal de evaluare conţinând numele furnizorilor de la care au fost obţinute preţuri şi care să justifice selectarea unui furnizor pe baza calităţii şi a disponibilităţii bunurilor şi a preţului;

• prezentarea pentru aprobare a procesului-verbal de evaluare, însoţit de broşuri etc. obţinute, persoanei autorizate de primitor din comitetul de coordonare a microproiectului;

• achiziţia şi recepţia bunurilor de la magazinul/ furnizorul selectat prin întocmirea notei de recepţie şi/sau a procesului-verbal de recepţie a bunurilor;

• preluarea facturii şi a chitanţei;

• efectuarea plăţii către furnizor;

• păstrarea tuturor documentelor, inclusiv lista de furnizori, chitanţe etc, într-un dosar.

Membrii comitetului de coordonare a microproiectului (grup de iniţiativă/ONG) sunt responsabili de operaţiunile pentru realizarea paşilor descrişi anterior, cu excepţia: pregătirii listei cu furnizorii disponibili; obţinerii de broşuri/cataloage sau liste de preţuri de la furnizori, dacă sunt disponibile, fie personal, fie telefonic; evaluării calităţii bunurilor, dacă articolele sunt disponibile imediat; stabilirii costului final etc, în urma comparării preţurilor cu nivelul pieţei pentru achiziţia dintr-o singură sursă; pregătirii unui scurt proces-verbal de evaluare conţinând numele furnizorilor de la care au fost obţinute preţuri şi care să justifice selectarea unui furnizor pe baza calităţii şi a disponibilităţii bunurilor şi a preţului; prezentării procesului-verbal de evaluare, însoţit de broşuri etc. obţinute, pentru aprobare persoanei autorizate de primitor din comitetul de coordonare a microproiectului.

I.6. Cumpărare locală (CL) cu valoare sub 17.000 lei

Această metodă de achiziţie se foloseşte în cazul unui bun sau al unui pachet de bunuri necesare a se achiziţiona de la un furnizor, dacă valoarea totală a acestora este mai mică de 17.000 lei. Este obligatoriu să se compare cel puţin 3 cotaţii corespunzătoare. Furnizorul care oferă bunul sau pachetul de bunuri în concordanţă cu specificaţiile tehnice şi termenele de livrare şi are preţul evaluat cel mai mic va fi selectat şi va fi recomandat pentru semnarea contractului.

Paşii care trebuie urmaţi:

• stabilirea tipurilor de bunuri necesare, a unităţilor în care sunt exprimate acestea, a cantităţilor şi a datelor şi locurilor de livrare;

• întocmirea specificaţiilor tehnice;

• pregătirea invitaţiei la cotare, cu stabilirea datei limită şi a locului unde se primesc cotaţiile;

• pregătirea unei liste cu potenţiali furnizori, astfel încât să fie asigurată primirea a cel puţin 3 cotaţii;

• transmiterea invitaţiei la cotare tuturor furnizorilor din lista menţionată la punctul anterior, cu confirmarea participării;

• numirea comisiei de evaluare de către adunarea asociaţilor;

• primirea şi înregistrarea cotaţiilor înainte de data limită stabilită în invitaţie;

• evaluarea cotaţiilor bunurilor, dacă articolele sunt disponibile imediat, care va fi costul final etc;

• pregătirea raportului de evaluare care cuprinde şi recomandarea de semnare a comenzii;

• înaintarea raportului de evaluare, pentru aprobare, persoanei autorizate de primitor din comitetul de coordonare a microproiectului;

• aprobarea raportului de evaluare;

• semnarea comenzii;

• transmiterea comenzii;

• informarea celorlalţi participanţi necâştigători despre semnarea comenzii;

• livrarea şi recepţia bunurilor;

• întocmirea procesului-verbal de recepţie;

• efectuarea plăţilor către furnizori după primirea documentelor de plată;

• păstrarea tuturor documentelor referitoare la întregul proces de achiziţie într-un dosar.

Membrii comitetului de coordonare a microproiectului (grup de iniţiativă/ONG) sunt responsabili de operaţiunile pentru realizarea paşilor descrişi anterior, cu excepţia evaluării care se face de către comisia de evaluare desemnată de adunarea asociaţilor.

I.7. Selecţia consultanţilor/firmelor de consultanţă/ prestatorilor de servicii sub 3.500 lei

Metoda se aplică pentru a angaja un consultant individual/ o firmă de consultanţă sau un prestator de servicii individual ori firmă. Este obligatoriu să se evalueze cel puţin 3 consultanţi/prestatori de servicii de specialitate. Consultantul/ prestatorul de servicii cel mai bine calificat pentru îndeplinirea sarcinilor va fi selectat şi invitat la negociere.

Paşii care trebuie urmaţi pentru consultanţi individuali/firme de consultanţă:

• pregătirea unei fişe privind experienţa/calificările/abilităţile necesare consultantului;

• numirea comisiei de evaluare de către adunarea asociaţilor;

• pregătirea unei liste de potenţiale persoane/firme de consultanţă (cel puţin 3);

• invitarea acestora să îşi exprime interesul, să trimită informaţii în legătură cu specializarea/calificarea profesională şi experienţa anterioară;

• selectarea de către comisia de evaluare a celei mai calificate persoane/firme de consultanţă pentru sarcinile prevăzute în fişa postului/ termenii de referinţă;

• pregătirea raportului de evaluare care să conţină recomandarea de invitare a unui consultant pentru negociere şi înaintarea acestuia spre aprobare;

• contactarea candidatului selectat;

• negocierea termenilor şi condiţiilor contractului;

• semnarea contractului;

• informarea celorlalţi participanţi, participanţi necâştigători despre semnarea contractului;

• începerea şi derularea activităţilor din contract;

• monitorizarea contractului;

• primirea raportului de activitate;

• acceptarea rapoartelor;

• întocmirea şi transmiterea facturii;

• efectuarea plăţii consultantului;

• păstrarea tuturor documentelor referitoare la întregul proces de selecţie într-un dosar.

Membrii comitetului de coordonare a microproiectului (grup de iniţiativă/ONG) sunt responsabili de operaţiunile pentru realizarea paşilor descrişi anterior, cu excepţia evaluării care se face de către comisia de evaluare desemnată de adunarea asociaţilor.

Paşii care trebuie urmaţi pentru prestatorul de servicii individual sau firmă:

• pregătirea unei fişe privind experienţa/calificările/abilităţile necesare prestatorului;

• numirea comisiei de evaluare de către adunarea asociaţilor;

• pregătirea unei liste de potenţiale persoane/firme (cel puţin 3);

• evaluarea documentelor care atestă calificările persoanei (carte de identitate, autorizaţie de PFA, carnet de conducere, atestate, act de proprietate etc), dacă serviciul este disponibil imediat, care va fi costul final etc;

• obţinerea de liste de preţuri de la furnizori, dacă sunt disponibile, fie personal, fie telefonic;

• compararea preţurilor cu nivelul pieţei pentru achiziţia dintr-o singură sursă;

• prezentarea raportului de evaluare pentru aprobare persoanei autorizate de primitor din comitetul de coordonare a microproiectului,;

• contactarea prestatorului;

• semnarea contractului;

• efectuarea serviciului;

• recepţia serviciului prin întocmirea notei de recepţie;

• preluarea facturii şi a chitanţei;

• efectuarea plăţii către furnizor;

•  păstrarea tuturor documentelor, inclusiv lista de furnizori, chitanţe etc, într-un dosar.

Membrii comitetului de coordonare a microproiectului (grup de iniţiativă/ONG) sunt responsabili de operaţiunile pentru realizarea paşilor descrişi anterior, cu excepţia: pregătirii listei cu furnizorii disponibili; obţinerii de liste de preţuri de la furnizori, dacă articolele sunt disponibile, fie personal, fie telefonic; evaluării documentelor care atestă calificările persoanei (carte de identitate, autorizaţie de PFA, carnet de conducere, atestate, act de proprietate etc), dacă serviciul este disponibil imediat; stabilirii costului final etc, în urma comparării preţurilor cu nivelul pieţei pentru achiziţia dintr-o singură sursă; pregătirii unui scurt raport de evaluare conţinând numele furnizorilor de la care au fost obţinute preţuri şi care să justifice selectarea unui furnizor pe baza calităţii şi a disponibilităţii bunurilor şi a preţului."

Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. III. - Agenţia Naţională pentru Dezvoltarea Zonelor Miniere va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1697/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1697 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1697/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu