Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1690 din 21.05.2018

pentru aprobarea Procedurii de monitorizare şi control al activităţii asistentului personal profesionist
ACT EMIS DE: Ministerul Muncii si Justitiei Sociale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 586 din 11 iulie 2018



SmartCity1

Având în vedere:art. 45 alin. (5) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 548/2017 privind aprobarea condiţiilor de obţinere a atestatului, procedurile de atestare şi statutul asistentului personal profesionist;

Hotărârea Guvernului nr. 12/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, cu modificările şi completările ulterioare;

Hotărârea Guvernului nr. 50/2015 privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Dizabilităţi, cu modificările şi completările ulterioare;

Hotărârea Guvernului nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal;

Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 1.069/2018 privind aprobarea Standardelor minime obligatorii pentru asigurarea îngrijirii şi protecţiei adulţilor cu handicap grav sau accentuat la asistentul personal profesionist;

Referatul de aprobare al Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Dizabilităţi nr. 4.409 din data de 23 aprilie 2018,în temeiul art. 17 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 12/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul muncii şi justiţiei sociale emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Procedura de monitorizare şi control al activităţii asistentului personal profesionist, prevăzută în anexa care face parte din prezentul ordin. Articolul 2 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul muncii şi justiţiei sociale, Lia-Olguţa Vasilescu ANEXĂPROCEDURA DE MONITORIZARE ŞI CONTROL al activităţii asistentului personal profesionist Articolul 1
(1) Monitorizarea şi controlul activităţii de îngrijire şi protecţie a adulţilor cu handicap grav şi accentuat la asistentul personal profesionist de către direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, denumite în continuare DGASPC, includ acţiuni de colectare de date şi informaţii, analiza acestora şi elaborarea de rapoarte de monitorizare, precum şi acţiuni de verificare şi, după caz, de control.
(2) Monitorizarea şi controlul activităţii asistentului personal profesionist vizează respectarea drepturilor şi demnităţii persoanelor cu handicap grav şi accentuat în procesul de asigurare a îngrijirii şi protecţiei la asistentul personal profesionist.
(3) Monitorizarea şi controlul activităţii asistentului personal profesionist au ca scop:a)protejarea şi asigurarea exercitării depline şi în condiţii de egalitate a tuturor drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului de către persoanele cu dizabilităţi aflate în îngrijirea şi protecţia asistentului personal profesionist; b)asigurarea satisfacţiei beneficiarilor şi îmbunătăţirea continuă a calităţii activităţii desfăşurate de asistentul personal profesionist; c)evaluarea eventualelor riscuri privind îngrijirea şi protecţia beneficiarilor, prin constatarea disfuncţionalităţilor, analiza şi luarea de măsuri corective, după caz; d)revizuirea şi optimizarea politicilor şi strategiilor în domeniu.
Articolul 2Opinia adultului cu handicap grav sau accentuat este obligatoriu ascultată şi consemnată pe parcursul procesului de monitorizare şi control. Articolul 3În cuprinsul acestui document sunt utilizate acronime şi termeni care au înţelesurile următoare: ANPD = Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Dizabilităţi;

APP = Asistent personal profesionist;

beneficiar = adultul cu handicap grav sau accentuat care beneficiază de serviciul de îngrijire şi protecţie la APP;

PIS = Planul individual de servicii. Articolul 4
(1) Monitorizarea şi controlul se realizează prin urmărirea indicatorilor de monitorizare din cadrul Standardelor minime obligatorii pentru asigurarea îngrijirii şi protecţiei adulţilor cu handicap grav sau accentuat la asistentul personal profesionist, aprobate prin Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 1.069/2018.
(2) În cadrul Standardului 1: Serviciul prin care se asigură îngrijirea şi protecţia adulţilor cu handicap grav sau accentuat la asistentul personal profesionist:a)planul anual de instruire şi formare profesională şi modulele de instruire cuprind teme privind egalitatea de şanse; prevenirea, recunoaşterea şi raportarea formelor de exploatare, violenţă şi abuz; respect pentru diversitate; respect şi încurajare pentru autonomia individuală şi independenţa persoanelor cu dizabilităţi; b)raportul privind asigurarea îngrijirii şi protecţiei adulţilor cu handicap grav sau accentuat la asistent personal profesionist, pentru anul anterior, precizează structura şi calificarea personalului, modalităţile de identificare a beneficiarilor, modalităţile de recrutare, îmbunătăţire sau perfecţionare a cunoştinţelor personalului, probleme întâmpinate în asigurarea îngrijirii şi protecţiei adulţilor, recomandări pentru creşterea calităţii serviciului.
(3) În cadrul Standardului 2: Informare, materialele informative conţin condiţiile de admitere în cadrul serviciului de îngrijire şi protecţie la APP, activitatea APP, drepturi şi obligaţii, relaţii interinstituţionale, monitorizare şi control.
(4) În cadrul Standardului 3: Admitere, procedura de admitere precizează criteriile de eligibilitate a beneficiarilor, etapele procesului de admitere şi documentele necesare, conţinutul contractului de furnizare de servicii, inclusiv drepturile şi obligaţiile părţilor.
(5) În cadrul Standardului 5: Suspendarea/Sistarea serviciului:a)procedura de suspendare/sistare a serviciului cuprinde situaţiile pe perioadă determinată care pot duce la suspendarea acordării serviciului sau cele pe perioadă nedeterminată care pot duce la sistarea serviciului, etapele procesului de suspendare, respectiv sistare şi documentele necesare în funcţie de situaţia respectivă, obligaţii ale persoanelor implicate; b)fişa de suspendare/sistare a serviciului cuprinde informaţii despre situaţia care a determinat suspendarea/sistarea şi despre condiţiile în care beneficiarul a părăsit serviciul.
(6) În cadrul Standardului 9: Sănătate şi mobilitate, procedura privind menţinerea sănătăţii precizează modul de gestiune a medicamentelor; modul de prevenire şi gestionare a situaţiilor critice şi comportamentelor indezirabile datorate stării de sănătate, de tipul: furt, încălcarea intimităţii, distrugerea bunurilor; condiţiile de respectare a dreptului la alegere a unui tratament din partea beneficiarului sau reprezentantului său legal; modalităţi de intervenţie în situaţiile de neglijenţă a stării de sănătate şi igienei din partea beneficiarului, precum şi în situaţiile de dependenţă de alcool, substanţe ilegale, tutun; situaţiile în care se solicită intervenţia de urgenţă.
(7) În cadrul Standardului 10: Intimitate şi confidenţialitate, în activitatea sa, APP:a)are şi aplică reguli cu privire la permisiunea de a intra în camera beneficiarului, în baie, respectarea momentelor de efectuare a toaletei, folosirea spaţiului personal, utilizarea obiectelor personale; b)recunoaşte dreptul fiecărui beneficiar la viaţă sexuală şi relaţii intime, cu respectarea regulilor casei; c)încurajează beneficiarul să întreţină corespondenţă cu alte persoane.
(8) În cadrul Standardului 11: Luarea deciziilor şi autodeterminarea, în activitatea sa, APP:a)a oferit/oferă suport pentru beneficiarii cu dificultăţi de înţelegere, astfel încât aceştia să poată participa la luarea tuturor deciziilor care îi privesc; b)respectă opiniile şi viziunea beneficiarilor despre viaţă; c)respectă dreptul beneficiarului de a se consulta cu familia proprie sau cu prietenii în luarea unei decizii.
(9) În cadrul Standardului 12: Activităţi şi participare, în activitatea sa, APP:a)a încurajat/încurajează beneficiarii să solicite şi să obţină informaţii despre persoane, lucruri şi evenimente din familie şi comunitate, să citească, să scrie, să manevreze unelte, să găsească şi să pună în practică soluţii, în diferite acţiuni; b)a susţinut/susţine beneficiarii să efectueze acţiuni simple sau complexe din programul zilnic de viaţă; c)a susţinut/susţine beneficiarii să discute cu persoane din familie sau din comunitate, să utilizeze instrumente şi tehnici de comunicare, după caz; d)a susţinut/susţine beneficiarii să îşi întreţină şi să îşi dezvolte mobilitatea şi motricitatea, să se deplaseze în interiorul şi exteriorul locuinţei, folosind sau nu echipamente, să utilizeze mijloace de transport; e)a susţinut/susţine beneficiarii să se preocupe de îngrijirea propriului corp şi îngrijirea propriei sănătăţi; f)a susţinut/susţine beneficiarii să realizeze acţiuni şi sarcini casnice din viaţa de zi cu zi, utilizând sau nu obiecte de uz casnic sau alte echipamente; g)a susţinut/susţine beneficiarii să stabilească interacţiuni simple sau complexe, într-o manieră contextuală şi socială adecvată; h)a sprijinit/sprijină beneficiarii să primească informaţii şi să menţină legătura cu familia biologică, dacă există recomandări în acest sens în PIS; i)a susţinut/susţine beneficiarii să menţină relaţii cu prieteni, cunoştinţe, precum şi să iniţieze şi să dezvolte noi relaţii la nivelul comunităţii; j)respectă dreptul beneficiarilor de a practica religia pe care o doresc; k)respectă dreptul beneficiarilor de a deţine animale de companie, în acord cu regulile casei; l)a susţinut/susţine beneficiarii să participe la activităţi de recreere sau de petrecere a timpului liber, de exemplu: jocuri şi sporturi neorganizate sau organizate, programe de fitness, relaxare sau divertisment, citit, vizite, turism şi altele.
(10) În cadrul Standardului 13, Formare şi angajare în muncă, în activitatea sa, APP:a)a susţinut/susţine beneficiarii să se înscrie la cursuri de formare profesională şi să treacă de la o etapă de formare profesională la alta, să frecventeze orele de curs, să interrelaţioneze cu colegii şi profesorii, să finalizeze sarcini ce decurg din calitatea de cursant; b)a susţinut/susţine beneficiarii să participe la programe vocaţionale, să se implice în meşteşugărit sau hobby-uri; c)a susţinut/susţine beneficiarii să participe la programe de pregătire pentru angajarea în muncă; d)a susţinut/susţine beneficiarii să caute loc de muncă şi să se angajeze; e)a sprijinit/sprijină beneficiarii în efectuarea tranzacţiilor economice simple sau complexe, inclusiv a celor care privesc economisirea banilor.
(11) În cadrul Standardului 14, Respect pentru drepturi şi demnitate, persoana cu handicap grav sau accentuat:a)participă/a participat la servicii sau alte oportunităţi de dezvoltare a abilităţilor sale, în comunitate; b)îşi exercită/şi-a exercitat drepturile şi obligaţiile de cetăţean (a participat la vot, de exemplu).
(12) În cadrul Standardului 16, Managementul situaţiilor de risc, procedura privind managementul situaţiilor de risc precizează exemple de tulburări de comportament sau comportament distructiv pentru care trebuie solicitată intervenţia de urgenţă, în mod exclusiv a organelor abilitate, modul de solicitare a intervenţiei de urgenţă, modul de acţiune în caz de fugă, de agresiune sau de plecare neanunţată a beneficiarului, modalităţi de acţiune post-situaţie de risc.
(13) În cadrul Standardului 17, Protecţia împotriva exploatării, violenţei şi abuzului, procedura privind protecţia împotriva exploatării, violenţei şi abuzului precizează regulile cu privire la administrarea medicamentelor, modul de identificare şi semnalare a cazurilor de exploatare, violenţă, neglijare şi abuz; raportarea, investigarea şi soluţionarea situaţiilor de exploatare, neglijare şi abuz; modul de gestiune a bunurilor sau banilor beneficiarilor.
(14) În cadrul Standardului 18, Protecţia împotriva torturii şi tratamentelor crude, inumane sau degradante, procedura privind protecţia împotriva torturii şi tratamentelor crude, inumane sau degradante precizează modul de identificare şi semnalare a cazurilor de tortură, tratamente crude, inumane sau degradante; raportarea, investigarea şi soluţionarea situaţiilor de tortură, tratamente crude, inumane sau degradante.
(15) În cadrul Standardului 19, Sesizări şi reclamaţii, procedura privind înregistrarea şi soluţionarea sesizărilor/reclamaţiilor beneficiarilor precizează modul de informare a beneficiarilor sau reprezentanţilor lor legali despre posibilitatea depunerii de sesizări/reclamaţii sau despre exprimarea unei nemulţumiri în legătură cu calitatea îngrijirii şi protecţiei la APP.
Articolul 5
(1) Monitorizarea se constituie ca mecanism de analiză sistematică, cel puţin o dată pe semestru.
(2) Monitorizarea se realizează de echipe de monitorizare formate din minimum două persoane desemnate prin decizie a directorului DGASPC.
(3) Ca metode şi instrumente de lucru pot fi folosite chestionarul, fişa de monitorizare, interviul, vizita la faţa locului şi altele specifice.
(4) Raportul de monitorizare cuprinde cel puţin următoarele: a)dimensiunea acţiunii de monitorizare (număr de localităţi şi de APP incluşi în monitorizare); b)tipurile de date şi informaţii care au fost colectate în timpul procesului de monitorizare şi prezentarea instrumentelor de colectare utilizate; c)principalele aspecte urmărite în cadrul analizei datelor şi informaţiilor; d)concluzii cu caracter general; e)probleme întâmpinate, posibile situaţii critice, eventuale riscuri; f)recomandări pentru îmbunătăţirea cadrului activităţii APP; g)anexe: instrumentele de monitorizare, statistici etc.
Articolul 6
(1) Concluziile rapoartelor de monitorizare referitoare la necesitatea îmbunătăţirii conţinuturilor standardelor minime obligatorii pentru asigurarea îngrijirii şi protecţiei adulţilor cu handicap grav sau accentuat la asistentul personal profesionist vor fi transmise în atenţia ANPD.
(2) Concluziile rapoartelor de monitorizare referitoare la efectele benefice pe care asistenţii personali profesionişti le au în planul dezinstituţionalizării şi al prevenirii instituţionalizării vor sta la baza propunerilor pentru strategia judeţeană/a sectorului municipiului Bucureşti de dezvoltare a serviciilor sociale, în concordanţă cu nevoile identificate.
(3) În situaţia în care raportul de monitorizare face referinţă la disfuncţionalităţi constatate sau la alte aspecte negative ale activităţii APP, acestea stau la baza întreprinderii de acţiuni de control de către organele abilitate.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1690/2018

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1690 din 2018
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1690/2018
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu