ORDIN Nr. 1669
din 27 mai 2008
privind aprobarea listelor
de cheltuieli eligibile pentru proiectele finantate in cadrul operatiunilor
1.1.2 „Sprijin pentru implementarea standardelor internationale" si 1.1.3
„Sprijin pentru accesul pe noi piete si internationalizare" - domeniul
major de interventie 1.1 - Investitii productive si pregatirea pentru
competitia pe piata a intreprinderilor, in special a IMM, in cadrul axei
prioritare 1 „Un sistem de productie inovativ si ecoeficient" din cadrul
Programului operational sectorial „Cresterea competitivitatii economice"
(POS CCE) 2007-2013
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 432 din 9 iunie 2008
In temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,
având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.
759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul
operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale,
ministrul economiei
si finanţelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă listele de cheltuieli eligibile
pentru proiectele finanţate în cadrul operaţiunilor 1.1.2 „Sprijin pentru
implementarea standardelor internaţionale" şi 1.1.3 „Sprijin pentru
accesul pe noi pieţe şi internaţionalizare" - domeniul major de
intervenţie 1.1 - Investiţii productive şi pregătirea pentru competiţia pe
piaţă a întreprinderilor, în special a IMM, în cadrul axei prioritare 1 „Un
sistem de producţie inovativ şi ecoeficient" din cadrul Programului
operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice" (POS CCE)
2007-2013, prevăzute în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - Cheltuielile eligibile pentru operaţiunile
menţionate la art. 1, din cadrul axei prioritare 1 „Un sistem de producţie
inovativ şi ecoeficient", vor respecta prevederile prezentului ordin, ale
Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a
cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele
operaţionale, precum şi ale schemei de ajutor de
minimis corespunzătoare aprobate.
Art. 3. - (1) Pentru a fi eligibile pentru finanţare,
toate cheltuielile trebuie să facă parte din categoriile de cheltuieli menţionate în prezentul ordin, să
corespundă obiectivelor axei prioritare 1 „Un sistem de producţie inovativ şi
ecoeficient" şi să fie direct legate de obiectivele şi rezultatele
proiectelor propuse spre finanţare.
(2) Cheltuielile efectuate de beneficiar sunt
considerate eligibile de la data intrării în vigoare a
contractului de finanţare semnat între beneficiar şi organismul intermediar
pentru implementarea axei prioritare 1 „Un sistem de producţie inovativ şi
ecoeficient" din cadrul Programului operaţional sectorial .[Creşterea
competitivităţii economice" (POS CCE) 2007-2013, în numele şi pentru
Autoritatea de management al acesteia.
(3) Prin excepţie de la alin.
(2), cheltuielile prevăzute în anexa nr. 1, pct. 1.2 şi 1.3, aferente
operaţiunii 1.1.2 „Sprijin pentru implementarea standardelor
internaţionale", legate de lucrările de proiectare, inclusiv consultanţă
specializată, pentru elaborarea documentaţiei necesare şi pentru obţinerea
efectivă a avizelor/acordurilor/autorizaţiilor sunt considerate eligibile de la
data aprobării schemei de ajutor de minimis.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Eugen Teodorovici,
secretar de stat
ANEXA Nr. 1
LISTA DE CHELTUIELI ELIGIBILE
pentru proiectele finanţate în cadrul operaţiunii
1.1.2 „Sprijin pentru implementarea standardelor internaţionale" -
domeniul major
de intervenţie 1.1 - Investiţii productive şi pregătirea pentru competiţia pe
piaţă a întreprinderilor, în special a IMM, în
cadrul axei prioritare 1 „Un sistem de
producţie inovativ şi ecoeficient" din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea
competitivităţii economice" (POS CCE) 2007-2013 (beneficiari:
întreprinderi mici şi mijlocii)
1. Cheltuieli pentru înfiinţarea, modernizarea şi
acreditarea1) laboratoarelor de încercări şi etalonări:
1.1 lucrări de construcţie şi
modernizare de laboratoare, inclusiv instalaţii aferente construcţiilor;
1.2 lucrări de proiectare,
inclusiv consultanţă specializată, pentru elaborarea documentaţiei necesare
obţinerii avizelor/acordurilor/autorizaţiilor;
1.3 cheltuieli pentru obţinerea de avize/acorduri/autorizaţii;
1.4 achiziţionare şi instalare de instrumente,
echipamente şi mobilier pentru laboratoarele de încercări şi etalonări;
1.5 achiziţionare de echipamente IT şi programe
informatice aferente obiectului de activitate pentru care se solicită finanţarea;
1.6 consultanţă pentru
elaborarea documentelor de acreditare;
1.7 cursuri specializate pentru
utilizarea echipamentelor achiziţionate;
1.8 cheltuieli legate de activitatea de acreditare,
conform contractului încheiat cu organismul de acreditare.
2. Cheltuieli aferente implementării şi/sau
certificării2)
sistemului de management al calităţii (produselor şi/sau serviciilor),
sistemelor de management al mediului ISO 14001 sau EMAS
ori sistemului de management integrat calitate/mediu:
1) Nu se acordă
finanţare pentru reacreditări.
2.1 consultanţă pentru
elaborarea documentelor şi implementarea sistemului pe niveluri;
2.2 cheltuieli legate de activitatea de evaluare şi
certificare a sistemului, conform contractului încheiat cu organismul de
certificare acreditat;
2.3 cheltuieli legate de instruirea în domeniul calităţii - cursuri autorizate pentru reprezentantul
managementului pentru calitate, auditorul/auditorii intern/interni şi
personalul implicat;
2.4 Cheltuieli pentru
achiziţionarea dispozitivelor de măsurare şi monitorizare a
proceselor/produselor.
3. Cheltuieli aferente
etichetării ecologice:
3.1 tarife3) pentru
obţinerea dreptului de utilizare a etichetei ecologice;
3.2 costuri aferente testării şi verificării încadrării
în criteriile specifice.
4. Cheltuieli aferente
certificării produselor/serviciilor/ proceselor:
4.1 consultanţă pentru
elaborarea documentelor;
4.2 cheltuieli legate de activitatea de evaluare şi
certificare, conform contractului încheiat cu organismul de certificare
acreditat.
2) Nu se acordă
finanţare pentru recertificări.
3) Aceste tarife se plătesc o singură dată, la acordarea licenţei de
etichetare ecologică.
ANEXA Nr. 2
LISTA DE CHELTUIELI ELIGIBILE
pentru proiectele finanţate în cadrul operaţiunii
1.1.3 „Sprijin pentru accesul pe noi pieţe şi internaţionalizare" -
domeniul major
de intervenţie 1.1 - Investiţii productive şi pregătirea pentru competiţia pe
piaţă a întreprinderilor, în special a IMM, în cadrul axei prioritare 1 „Un sistem de producţie inovativ şi
ecoeficient" din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii
economice" (POS CCE) 2007-2013 (beneficiari: întreprinderi mici si
mijlocii)
Cheltuieli pentru participări la târguri şi expoziţii
internaţionale, organizate în ţară sau în străinătate, cu stand propriu:
1.1 taxa de participare;
1.2 închirierea standului;
1.3 amenajarea standului;
1.4 transportul1)
delegaţilor;
1.5 cazarea1) pe perioada târgului;
1.6 transportul de mostre şi materiale promoţionale;
1.7 promovarea în mediile oferite de târg cu ocazia
târgului;
1.8 depozitarea de mostre şi
materiale promoţionale pe perioada târgului.
2. Cheltuieli pentru
participări la misiuni economice2) în străinătate:
2.1. transportul1)
delegaţilor;
2.2. cazarea1) pe perioada misiunii.
3. Cheltuieli3)
pentru elaborarea şi producţia de materiale tipărite/inscripţionate de
promovare a operatorului economic în vederea participării la târguri
internaţionale, expoziţii internaţionale şi misiuni economice:
3.1 pliante, broşuri,
cataloage;
3.2 afişe, bannere;
3.3 inscripţionare pe suport electronic (CD, DVD etc);
3.4 alte materiale promoţionale3) (tricouri, pixuri, brelocuri,
brichete, agende, calendare etc).
4. Cheltuieli4)
pentru promovarea on-line (îmbunătăţirea/ realizarea unui site pe internet pentru prezentarea activităţii
solicitantului şi a produselor promovate):
4.1 elaborarea de pagini web în
limba română şi obligatoriu într-o limbă de circulaţie internaţională, pentru
prezentarea pe internet a activităţii solicitantului şi a produselor promovate
pentru export sau intern;
4.2 taxa pentru domeniu;
4.3 cheltuieli legate de
găzduirea paginii web pe perioada implementării proiectului.
5. Cheltuieli pentru servicii legate de activităţi de
promovare pe noi pieţe interne, pe pieţe internaţionale şi marketing:
5.1 organizarea de seminarii de promovare/mese rotunde etc. în România pentru diseminarea informaţiilor legate de firma
respectivă;
5.2 realizarea de materiale informative5) şi de prezentare ;
5.3 conceperea şi realizarea de
branduri, mărci, logo-uri/rebranding etc.
6. Cheltuieli pentru servicii de identificare a furnizorilor/ clienţilor externi prin programele „Hosted
Buyers" pentru atragerea în România a importatorilor/cumpărătorilor/
potenţialilor clienţi pentru firmele româneşti exportatoare, prin participarea
acestor „hosted buyers" în calitate de vizitatori la târguri, expoziţii şi
misiuni economice organizate în România;
6.1 transportul1)
din ţara respectivă în România şi retur;
6.2 cazarea1) în România.
1) Cazarea şi
transportul se vor deconta în limitele stabilite de Hotărârea Guvernului nr.
518/1995 privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului român trimis în
străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu
modificările şi completările ulterioare.
2) Misiunile trebuie
organizate de entităţi specializate/organisme recunoscute.
3) Se acceptă numai
dacă sunt legate de categoriile de cheltuieli de la pct. 1 sau 2 din prezenta
anexă.
4) Se acceptă numai
dacă sunt legate de categoriile de cheltuieli de la pct. 1 sau 2 din prezenta
anexă.
5) Numai dacă sunt
legate de acţiunea prevăzută la pct. 5.1.