Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1658 din 15 decembrie 2000

pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea exercitiului bugetar al anului 2000

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 684 din 20 decembrie 2000


SmartCity3


    Ministrul finantelor,
    in baza prevederilor art. 75 alin. (1) din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice si ale art. 12 din Hotararea Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, cu modificarile si completarile ulterioare,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice privind incheierea exercitiului bugetar al anului 2000, prezentate in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directia generala trezorerie si contabilitate publica, celelalte directii din cadrul Ministerului Finantelor, directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti, precum si unitatile lor subordonate vor lua masuri pentru indeplinirea dispozitiilor prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                           Ministrul finantelor,
                           Decebal Traian Remes

    ANEXA 1

                           NORME METODOLOGICE
privind incheierea exercitiului bugetar al anului 2000

    Operatiunile de incasari si plati aferente exercitiului bugetar al anului 2000 se efectueaza prin contul curent general al trezoreriei statului pana in ziua de 29 decembrie 2000 inclusiv.
    Ordonatorii de credite si agentii economici, indiferent de forma de proprietate, precum si organele financiar contabile ale acestora, au obligatia sa efectueze operatiunile care privesc veniturile si cheltuielile bugetului de stat, ale bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor locale, bugetelor fondurilor speciale si ale mijloacelor extrabugetare pe anul 2000, in conformitate cu prezentele norme metodologice si cu programul prevazut in anexa nr. 1 la acestea.

    I. Incasarea veniturilor bugetare

    1.1. Impozitele, taxele si celelalte venituri datorate bugetului de stat, bugetelor locale, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale, cu termene scadente pana la data de 31 decembrie 2000, se achita prin depunerea ordinelor de plata de catre agentii economici potrivit programului stabilit de bancile la care au conturile deschise, astfel incat documentele de plata sa fie incasate in contul curent general al trezoreriei statului pana cel mai tarziu la data de 29 decembrie 2000 inclusiv.
    Bancile au obligatia sa deconteze pana in ziua de 29 decembrie 2000, in contul curent general al trezoreriei statului, deschis la Banca Nationala a Romaniei, ordinele de plata prezentate de agentii economici cu conturile deschise la acestea, reprezentand impozite si taxe scadente pana la data de 31 decembrie 2000 inclusiv.
    1.2. Institutiile publice care incaseaza venituri pentru bugetul de stat sau bugetele locale, dupa caz, prin conturi colectoare, au obligatia sa vireze la capitolele si subcapitolele de venituri ale bugetelor respective soldurile aflate in conturile colectoare aferente, pana la data de 27 decembrie 2000. Aceste conturi nu pot prezenta sold in bilantul incheiat la data de 31 decembrie 2000.
    Sumele incasate in numerar de institutiile publice, reprezentand venituri bugetare si mijloace extrabugetare, vor fi depuse cu foaie de varsamant direct in conturile de venituri ale bugetului de stat, bugetelor locale sau in conturile fondurilor speciale si mijloacelor extrabugetare, pana la data de 29 decembrie 2000 inclusiv, dupa caz.
    Impozitele si taxele incasate de agentii fiscali in perioada 27 - 29 decembrie 2000 vor fi depuse la casieria trezoreriei statului, pana cel tarziu pe data de 29 decembrie 2000.
    Eventualele sume in numerar ramase la trezoreriile statului, la care nu functioneaza casierii-tezaur, se depun la sfarsitul zilei de 29 decembrie 2000 la unitatea bancara la care acestea au contul de disponibil, in genti de numerar, operatiune care se inregistreaza in debitul contului 13 "Casa tranzitorie".
    1.3. Casa de Economii si Consemnatiuni care incaseaza veniturile pentru bugetul statului sau pentru bugetele locale va stabili in cursul lunii decembrie 2000 programul unitatilor din subordine, astfel incat persoanele fizice sa aiba posibilitatea sa isi achite obligatiile catre bugetele respective, potrivit conventiei incheiate cu Ministerul Finantelor sau cu autoritatile administratiei publice locale, dupa caz.
    Conducerea Casei de Economii si Consemnatiuni va dispune masuri la unitatile din subordine ca veniturile bugetare incasate de catre acestea, care privesc anul 2000, sa fie virate in contul curent general al trezoreriei statului pana la data de 28 decembrie 2000 inclusiv.

    II. Incheierea executiei bugetare la institutiile publice

    2.1. Ordonatorii de credite raspund pentru asigurarea incheierii tuturor operatiunilor financiare de incasari si plati aferente anului 2000, la termenele prevazute in reglementarile in vigoare si in prezentele norme.
    2.2. Ordonatorii principali de credite finantati din bugetul de stat vor deschide, vor repartiza si, in cazuri justificate, vor retrage credite bugetare institutiilor din subordine, pana cel tarziu la data de 20 decembrie 2000 inclusiv, asigurandu-se astfel timpul necesar efectuarii cheltuielilor pana la finele anului.
    Exceptie fac creditele bugetare suplimentate ordonatorilor de credite de la Fondul de rezerva bugetara, Fondul de interventie la dispozitia Guvernului si cele privind serviciul datoriei publice, care vor fi deschise si repartizate pe masura aprobarii actelor normative respective.
    2.3. Creditele bugetare deschise si repartizate, precum si cele care nu au fost deschise, ramase neutilizate la data de 31 decembrie 2000 in conturile ordonatorilor de credite, se anuleaza de drept conform prevederilor art. 76 alin. (2) din Legea privind finantele publice nr. 72/1996, acestea nemaiputand fi angajate si utilizate prin plati dupa incheierea exercitiului bugetar anual.
    2.4. Ordonatorii de credite vor dispune masuri severe privind angajarea fondurilor pana la finele anului 2000, in limita creditelor bugetare aprobate si deschise si a prevederilor de cheltuieli din fondurile speciale si din mijloacele extrabugetare, numai pentru cheltuieli strict necesare functionarii institutiilor publice, prevenindu-se risipa, formarea de stocuri de materiale si marfuri peste necesar, efectuarea de cheltuieli neeconomicoase si altele. In acest scop se va actiona pentru:
    a) repartizarea creditelor bugetare in cadrul limitelor de cheltuieli pentru luna decembrie 2000, aprobarea virarilor de credite in cazuri strict justificate inainte de efectuarea cheltuielilor si cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare;
    b) achitarea contravalorii bunurilor achizitionate, a lucrarilor efectuate si receptionate, precum si a serviciilor prestate, din creditele bugetare aprobate cu aceasta destinatie;
    c) acordarea de avansuri in numerar spre decontare pentru actiuni care se incheie si se deconteaza pana la finele anului.
    Avansurile spre decontare, acordate pentru actiuni interne sau externe care se finalizeaza in anul 2001, se deconteaza la data incheierii actiunii respective, sumele neutilizate urmand sa fie virate in contul bugetului de stat 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti";
    d) cheltuielile pentru deplasari, detasari, transferari vor fi efectuate in limita creditelor bugetare aprobate prin bugetul pe anul 2000, fiind interzisa majorarea acestora prin virari de credite bugetare;
    e) verificarea zilnica a operatiunilor privind deschiderea si repartizarea de credite bugetare, precum si a platilor inregistrate in extrasele de cont emise de unitatile trezoreriei statului, iar in cazul in care unele dintre acestea nu apartin institutiei, se vor lua masuri pentru corectarea erorilor in mod operativ;
    f) in vederea indeplinirii conditiilor din acordurile de imprumuturi externe pentru achizitionarea de bunuri din import, precum si pentru realizarea angajamentelor care decurg din contractele externe incheiate in baza acordurilor si conventiilor interguvernamentale, ordonatorii de credite pot acorda avansurile prevazute in contracte, cu conditia justificarii acestora in conformitate cu clauzele prevazute in contractele comerciale.
    2.5. Avansurile acordate de catre institutiile publice in anul 2000 pentru realizarea unor actiuni si categorii de cheltuieli finantate din fondurile publice, conform Hotararii Guvernului nr. 85/1997, completata prin Hotararile Guvernului nr. 587/1999, nr. 660/1999 si nr. 952/1999 precum si cele aferente imprumuturilor externe la care statul are cota de participare, pe baza contractelor incheiate cu furnizorii, vor fi decontate definitiv, in cursul lunii decembrie, astfel incat la data de 29 decembrie 2000 sa se reflecte in bunuri achizitionate, lucrari executate si servicii prestate, iar sumele ramase neutilizate sa fie restituite ordonatorilor de credite si inregistrate in conturile acestora pana la data de 29 decembrie 2000, reconstituindu-se platile de casa.
    Fac exceptie de la aceasta regula sumele acordate anticipat unitatilor furnizoare care, potrivit dispozitiilor legale, presteaza servicii pe baza de garantii (posta, telefon, furnizarea energiei electrice si a gazului metan si servicii comunale), precum si avansurile acordate din imprumuturi externe contractate potrivit legii, care se deconteaza conform conditiilor stabilite in acordurile de imprumut convenite cu partile contractante.
    In cazul obiectivelor de dezvoltare a utilitatilor municipale cu finantare partiala din imprumuturi externe, in baza acordurilor incheiate de Romania cu organismele financiare internationale, pentru contractele incheiate cu finantare mixta din imprumuturi externe si din fonduri locale, alocatii din bugetele locale si transferuri de la bugetul de stat, acordarea avansurilor se va putea realiza in conditiile prevazute in contractele respective, potrivit acordurilor incheiate.
    Potrivit art. 40 alin. (3) din Legea nr. 72/1996 sumele reprezentand plati in avans, efectuate in conditiile contractuale, pentru actiunile si categoriile de cheltuieli prevazute in Hotararea Guvernului nr. 85/1997 cu completarile ulterioare si nejustificate prin prestatiile realizate pana la finele anului 2000, vor fi recuperate in conditiile legii, in anul urmator, de catre institutia care a acordat avansurile, si se vor restitui bugetului din care au fost avansate, la subcapitolul "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" (contul 20.22.01.05, pentru bugetul de stat si, respectiv, contul 21.22.02.05, pentru bugetele locale).
    2.6. Institutiile publice vor efectua pana la data de 22 decembrie 2000 plata drepturilor de personal, a indemnizatiilor de asigurari sociale de stat si a altor drepturi banesti aferente lunii decembrie 2000, in limita creditelor bugetare deschise cu aceasta destinatie, precum si din disponibilul de mijloace extrabugetare si din fonduri speciale, conform bugetelor aprobate.
    Trezoreriile statului si unitatile bancare, dupa caz, vor esalona institutiile publice pentru ridicarea numerarului necesar achitarii drepturilor salariale, corespunzator datei de efectuare a platii drepturilor de personal, si vor asigura, impreuna cu oficiile teritoriale de plati si decontari bancare ale Bancii Nationale a Romaniei, sumele in numerar.
    O data cu ridicarea numerarului pentru plata salariilor institutiile publice vor prezenta si ordinele de plata pentru virarea contributiei de asigurari sociale de stat, a contributiei pentru asigurarile sociale de sanatate, a impozitului pe salarii, a contributiei la Fondul pentru plata ajutorului de somaj, a contributiei pentru pensia suplimentara, a sumelor retinute in contul unor persoane juridice si fizice etc.
    In cazul in care au ramas drepturi de personal aferente anului 2000 neplatite, acestea se achita in anul urmator din fondurile prevazute cu aceasta destinatie in bugetul pe anul 2001.
    2.7. Pentru actiunile care au fost finantate prin conturile 50.14. "Disponibil pentru finantarea unitatilor Ministerului Apararii Nationale" si 50.15 "Disponibil al institutiilor care nu au calitatea de ordonatori de credite", deschise la trezoreriile statului, institutiile publice au obligatia ca dupa plata salariilor sa vireze soldul conturilor mentionate mai sus in conturile ordonatorilor de credite de la care au fost primite fondurile respective, pana la data de 27 decembrie 2000.
    Ordonatorii principali de credite finantati din bugetul de stat, care au conturile deschise la trezoreria municipiului Bucuresti, vor asigura reintregirea contului de cheltuieli pe anul 2000, deschis pe capitole si titluri, cu sumele restituite din conturile 50.14 si 50.15, deschise pe seama unitatilor din subordine.
    2.8. Institutiile publice, inclusiv cele care au primit subventii de la buget, au obligatia ca pana la data de 29 decembrie 2000 sa depuna in conturile deschise la trezoreriile statului sumele aflate in casieria proprie.
    2.9. Institutiile publice au obligatia ca pana cel tarziu la data de 27 decembrie 2000 sa lichideze operatiunile de mandat primite de la alte institutii sau agenti economici si sa restituie sumele ramase neutilizate. In contul "Sume de mandat si sume in depozit" nu pot fi mentinute sume la finele anului 2000, cu exceptia cazurilor prevazute in anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
    2.10. Institutiile publice vor lua masurile necesare ca eventualele acreditive in lei, deschise pentru procurari de bunuri, ramase neutilizate pana la finele anului 2000, sa fie restituite pana la data de 27 decembrie 2000 in conturile din care au fost acordate, in vederea reconstituirii platilor de casa.
    Acreditivele in valuta, deschise de catre institutiile publice finantate din bugetul de stat pentru importurile care sunt in curs de derulare, precum si comisioanele in valuta aferente acestora, se mentin pana la lichidarea contractului respectiv. Sumele in valuta ramase nefolosite dupa terminarea contractelor se vireaza la rezerva internationala valutara a statului, iar contravaloarea in lei se varsa la bugetul de stat pe anul 2001, in contul bugetului de stat 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", in termen de 5 zile de la incheierea importurilor.
    2.11. Institutiile publice care au rezervat in cursul anului la banci, in conturi distincte, sume de la buget, din mijloace extrabugetare si din fonduri speciale, pentru procurarea de valuta, potrivit normelor in vigoare, vor dispune restituirea disponibilitatilor neutilizate aflate in conturile deschise la banci, pentru reintregirea platilor de casa in conturile din care au fost alocate, pana la data de 27 decembrie 2000. Ordonatorii de credite raspund de efectuarea acestei operatiuni in timp util.
    2.12. Valuta procurata din credite bugetare sau din fonduri speciale si ramasa neutilizata la finele anului se depune in contul rezervei internationale valutare a statului, iar cu contravaloarea in lei a valutei se reconstituie platile de casa la subdiviziunea respectiva. Face exceptie valuta procurata pana la finele anului, in scopul rambursarii la extern a ratelor la imprumuturile guvernamentale si plata de dobanzi si comisioane, la termenele scadente pana la data de 15 ianuarie 2001.
    Valuta procurata din mijloace extrabugetare (pentru care legea prevede reportarea soldului la finele anului) sau din alte fonduri cu destinatie speciala, precum si garantiile in valuta depuse la unitatile vamale, aflate in conturile institutiilor publice deschise la banci, se reporteaza in anul urmator pentru a fi utilizate in scopul pentru care au fost procurate.
    Institutiile publice care au incasat in conturi distincte valuta pentru serviciile prestate sau pentru lucrarile executate si care, potrivit legii, reprezinta venituri bugetare au obligatia sa vireze valuta respectiva la rezerva internationala valutara a statului, iar contravaloarea in lei se va vira la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si la bugetele locale, dupa caz, pana la data de 28 decembrie 2000, la subdiviziunea la care se incaseaza venitul respectiv. Ordonatorii de credite si conducatorii compartimentelor financiar-contabile raspund de eventualele sume ramase neregularizate la finele anului.
    2.13. Reprezentantele Romaniei din strainatate aplica prevederile prezentelor norme metodologice cu privire la plata salariilor, incasarea sumelor de la debitori, plata obligatiilor pentru procurari de bunuri si servicii si efectuarea inventarierii patrimoniului.
    Disponibilitatile in valuta procurate din credite bugetare, ramase la finele anului 2000 in conturile reprezentantelor diplomatice si comerciale ale Romaniei din strainatate, se reporteaza in anul urmator si se regularizeaza cu bugetul de stat, de catre Ministerul Afacerilor Externe si de catre celelalte ministere care finanteaza cheltuieli de aceasta natura, astfel:
    - in termen de 45 de zile pentru reprezentantele din Europa si in termen de 60 de zile pentru reprezentantele din celelalte continente. Contravaloarea in lei a valutelor existente la data de 31 decembrie 2000, stabilite la cursul de schimb valutar de la data la care are loc operatiunea de regularizare, se vireaza de Ministerul Afacerilor Externe si de celelalte ministere, din creditele bugetare aprobate pentru anul 2001, la bugetul de stat pe anul 2001, in contul bugetar 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", deschis la Directia de trezorerie a municipiului Bucuresti.
    Taxele consulare incasate si lasate la dispozitia reprezentantilor Romaniei in strainatate, ramase in sold la finele anului 2000, se reporteaza in anul urmator, in conditiile art. II alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 33/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 33/1997.
    2.14. Disponibilitatile institutiilor publice finantate integral din venituri extrabugetare, ramase la finele anului 2000 in contul 50.03 "Disponibil din venituri extrabugetare", se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie, in situatia in care in actele normative de constituire si utilizare a acestor venituri este prevazut astfel.
    In situatia in care in actele normative de constituire si utilizare a veniturilor extrabugetare mentionate mai sus nu s-a prevazut reportarea acestora la finele anului, disponibilitatile ramase dupa rezervarea anuala a sumelor corespunzatoare amortizarii mijloacelor fixe, prevazute de art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 14/1998, aprobata si modificata prin Legea 27/1999, si, respectiv, a sumelor aferente obligatiilor financiare scadente si neachitate la data de 31 decembrie 2000, se vireaza in conturile bugetului de stat sau ale bugetelor locale, mentionate la pct. 2.15, dupa caz, pana la data de 31 ianuarie 2001.
    2.15. Institutiile publice finantate integral din bugetul de stat sau din bugetele locale, dupa caz, care gestioneaza mijloace extrabugetare pentru care in actele normative de constituire nu a fost prevazuta reportarea in anul urmator a soldului ramas la finele anului, au obligatia de a vira integral disponibilitatile respective in contul bugetului de stat 20.21.01.12 "Varsaminte din disponibilitatile institutiilor publice si activitatilor autofinantate" sau in contul bugetelor locale 21.21.02.12 "Varsaminte din disponibilitatile institutiilor publice si activitatilor autofinantate", in functie de subordonarea acestora, in conditiile art. 8 din Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000, la termenele prevazute de dispozitiile legale in vigoare.
    In situatia in care prin actele normative de constituire si utilizare a mijloacelor extrabugetare gestionate de institutiile publice prevazute la alineatul precedent se prevede reportarea acestora in anul urmator, institutiile publice respective vor aplica prevederile acestor acte normative.
    2.16. Excedentele rezultate din executia bugetelor institutiilor publice finantate din venituri extrabugetare si, in completare, din alocatii acordate de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, sub forma de transferuri sau subventii, se regularizeaza la sfarsitul anului 2000, in limita sumelor primite de la aceste bugete.
    In acest scop fiecare institutie publica va vira cu ordin de plata sumele stabilite potrivit alineatului de mai sus, in contul institutiei ierarhic superioare de la care s-au primit subventiile sau transferurile, dupa caz, astfel:
    - daca transferurile si subventiile au fost acordate direct de catre ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, sumele se restituie in conturile acestora deschise la trezoreria municipiului Bucuresti. Operatiunea de virare se efectueaza pana la data de 27 decembrie 2000;
    - daca sumele respective se cuvin ordonatorilor secundari de credite de la care s-au primit transferurile sau subventiile respective, virarea se efectueaza in contul acestora, deschis la trezoreria statului pana la data de 28 decembrie 2000.
    In acelasi termen se vireaza si sumele catre bugetele locale, in cazul in care transferurile si subventiile au fost alocate de consiliile judetene sau de consiliile locale, dupa caz.
    Disponibilitatile ramase in cont dupa regularizare se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie numai daca in actele normative de constituire si utilizare a veniturilor extrabugetare respective se prevede astfel.
    In situatia in care in actele normative de constituire si utilizare a veniturilor extrabugetare mentionate mai sus nu s-a prevazut reportarea acestora, disponibilitatile ramase dupa regularizare se vireaza in conturile bugetului de stat sau ale bugetelor locale, dupa caz, mentionate la pct. 2.15.
    2.17. Unitatile sanitare au obligatia sa restituie sumele ramase neutilizate din transferuri primite de la bugetul de stat, care se stabilesc ca diferente intre transferurile primite si totalul platilor de casa efectuate pentru finantarea programelor nationale de sanatate si pentru actiuni de sanatate si dotarea cu aparatura de mare performanta, potrivit bugetelor de venituri si cheltuieli aprobate pe anul 2000.
    Operatiunea de regularizare se efectueaza astfel:
    - unitatile sanitare direct subordonate Ministerului Sanatatii vireaza sumele respective in contul acestuia, deschis la trezoreria municipiului Bucuresti, pana la data de 27 decembrie 2000;
    - unitatile sanitare care au primit transferuri prin directiile de sanatate publica judetene si, respectiv, a municipiului Bucuresti vireaza sumele respective in contul acestora, deschis la trezoreriile statului pana la data de 28 decembrie 2000.
    Dupa efectuarea operatiunilor de virare contul 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu destinatie speciala", deschis pe seama unitatilor sanitare, nu va putea prezenta sold.
    Soldul contului 50.41 "Disponibil din activitatea sanitara conform Legii nr. 145/1997" se reporteaza in anul urmator.
    2.18. Institutiile de invatamant superior de stat aflate in coordonarea Ministerului Educatiei Nationale, finantate in conditiile Legii nr. 84/1995 republicata, reporteaza in anul urmator disponibilitatile ramase in conturile 50.46 "Disponibil pentru finantarea activitatii de baza a institutiilor de invatamant superior" si 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu destinatie speciala", reprezentand sume alocate de la bugetul de stat pentru burse, alte forme de protectie sociala si pentru realizarea unor obiective de investitii.
    Celelalte alocatii de la bugetul de stat ramase neutilizate la finele anului 2000 in contul 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu destinatie speciala" se restituie de fiecare institutie de invatamant superior, pana la data de 15 ianuarie 2001 la bugetul de stat pe anul 2001 la subcapitolul 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti".
    Institutiile de invatamant superior publica indicatorii sintetici ai executiei bugetare anuale potrivit modelului prevazut in anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice.
    2.19. Potrivit Hotararii Guvernului nr. 86/1999 sumele constituite pentru organizarea taberelor, excursiilor, expeditiilor scolare si a altor forme de petrecere a timpului liber pentru prescolari si elevi, ramase necheltuite la finele anului 2000, se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie.
    2.20. Institutiile publice de cultura regularizeaza soldul contului de disponibil de la finele anului 2000 potrivit prevederilor art. 1 alin. (2) si (3) din Ordonanta Guvernului nr. 9/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 86/1996.
    Cu sumele regularizate ordonatorii de credite principali si secundari vor reconstitui platile de casa pe anul 2000 in conturile din care au fost acordate transferurile si subventiile.
    2.21. In cazul unitatilor sportive finantate din venituri extrabugetare si din alocatii de la bugetul de stat soldul contului de disponibil la finele anului 2000 se reporteaza in anul urmator, cu exceptia alocatiilor de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, aferente obligatiilor, activitatilor ori programelor minimale stabilite prin contracte si nerealizate, care se vireaza la bugetele din care au fost finantate.
    2.22. Sumele ramase neutilizate la finele anului 2000 in contul de disponibil pentru mijloace extrabugetare din cota de 70% din contravaloarea serviciilor prestate, conform Legii nr. 75/1995, de catre inspectoratele pentru calitatea semintelor si materialului saditor, Laboratorul Central pentru Controlul Calitatii Semintelor si Institutul pentru Testarea si Inregistrarea Soiurilor, se varsa la bugetul de stat pana la data de 28 decembrie 2000 la subcapitolul 21.01.05 "Taxe pentru analize efectuate de laboratoare, altele decat cele sanitare de pe langa institutii". In cazul in care la finele anului 2000 se afla sume de natura celor de mai sus in contul Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, acestea vor fi virate la bugetul de stat, in acelasi termen, si la subcapitolul mentionat mai sus.
    2.23. Veniturile incasate de ministerele de resort si de Fondul Proprietatii de Stat din vanzarea actiunilor emise de societatile comerciale si din dividende, precum si cele incasate de Agentia de Valorificare a Activelor Bancare din valorificarea activelor bancare neperformante, ramase dupa deducerea cheltuielilor prevazute in bugetele acestor institutii, se vireaza in conturile speciale in lei si valuta, dupa caz, deschise pe seama Ministerului Finantelor, la termenele stabilite prin actele normative in vigoare.
    Fondul Proprietatii de Stat intocmeste si anexeaza la bilantul contabil pe anul 2000 contul de executie a veniturilor si cheltuielilor, potrivit anexei nr. 3 la prezentele norme metodologice.
    2.24. In cazul in care prin acte normative si norme metodologice sunt prevazute operatiuni financiare care privesc bugetul de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale, dupa caz, si in care este prevazuta destinatia disponibilitatilor la finele anului, operatiunile de incheiere si regularizare se vor efectua potrivit acestor reglementari.
    2.25. Institutiile publice au obligatia de a lua masurile necesare pentru lichidarea, pana la finele anului, a imobilizarilor de fonduri in debitori, clienti si alte creante, iar cu sumele incasate vor fi reconstituite platile de casa sau vor fi virate la bugetul de stat in contul 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" (in cazul in care acestea provin din finantarea bugetara a anilor precedenti).
    In raportul la darea de seama contabila pe anul 2000 se va analiza in mod deosebit situatia creantelor pe categorii de operatiuni si surse de finantare si cauzele care le-au determinat, precum si masurile stabilite pentru lichidarea acestora.
    2.26. Excedentul bugetului propriu de venituri si cheltuieli al Agentiei Nationale pentru Locuinte inregistrat la finele anului 2000 se raporteaza in anul urmator potrivit art. 22 alin. (2) din Legea nr. 152/1998.
    2.27. Disponibilitatile din fondurile publice destinate cofinantarii in bani a contributiei financiare a Comunitatii Europene, ramase la finele anului bugetar 2000 in conturile structurilor de implementare, raman la dispozitia acestora reportandu-se in anul urmator pentru a fi folosite cu aceeasi destinatie.
    2.28. Institutiile publice au obligatia, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare, sa efectueze inventarierea patrimoniului potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, si Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii patrimoniului, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor nr. 2.388/1995, sa intocmeasca registrul-inventar conform normelor in vigoare si sa reflecte rezultatele inventarierii in bilantul contabil de la finele anului 2000.
    Ordonatorii de credite au obligatia sa analizeze structura stocurilor inventariate si sa stabileasca materialele aflate in stoc, fara utilizare, cauzele mentinerii acestora, precum si raspunderea persoanelor vinovate de imobilizarea fondurilor in astfel de bunuri.
    2.29. Institutiile publice au obligatia ca in primele 7 zile lucratoare ale lunii ianuarie a anului 2001 sa confirme trezoreriei statului la care au conturile deschise soldurile conturilor de credite repartizate, cheltuieli bugetare si de disponibilitati.
    Eventualele diferente fata de soldurile respective, aflate in contabilitatea trezoreriei statului, vor fi clarificate operativ, fiind interzisa incheierea executiei bugetare la finele anului 2000 cu diferente.
    Institutiile publice au obligatia de a prezenta trezoreriilor statului la care au conturile deschise darile de seama contabile asupra executiei bugetare pe anul 2000, pentru obtinerea vizei privind exactitatea platilor de casa si a soldurilor conturilor de disponibilitati cu cele din conturile corespunzatoare, deschise la trezoreria statului.
    2.30. Ordonatorii de credite principali si secundari vor centraliza datele din darile de seama contabile primite de la institutiile publice din subordine, numai daca acestea sunt vizate de trezoreriile statului.

    III. Regularizari financiare cu bugetul de stat de catre regii autonome si societati sau companii nationale

    3.1. Companiile si societatile comerciale din sectorul minier vor proceda la recalcularea si regularizarea cu bugetul de stat a subventiilor, conform prevederilor din Normele metodologice privind acordarea, utilizarea si controlul subventiilor pentru produsele din industria carbunelui, minereurilor feroase, neferoase, radioactive, rare si nemetalifere, precum si ale transferurilor destinate actiunilor de protectie sociala a personalului din acest domeniu, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 311/1999.
    De asemenea, se va tine seama si de prevederile pct. 4 din Normele comune ale Ministerului Finantelor si Ministerului Transporturilor nr. 90.957/DTR/1903/1999 si 869/TB/1003/1999 privind fundamentarea, acordarea si justificarea sumelor primite de la bugetul de stat pentru unele activitati desfasurate de agentii economici de sub autoritatea Ministerului Transporturilor, precum si alte reglementari in domeniu. Sumele primite in plus se vireaza la bugetul de stat la subcapitolul 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", in termen de 3 zile de la stabilirea acestora.
    Agentii economici care au beneficiat in anul 2000 de subventii pentru acoperirea diferentelor de pret si de tarif, subventii pe produse si activitati, transferuri sau prime de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, au obligatia sa verifice exactitatea acestora pe baza datelor definitive, iar in cazul in care se constata ca s-au primit sume in plus, acestea vor fi restituite bugetului de stat sau bugetelor locale, dupa caz, pe anul 2001, la subcapitolul 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", respectiv 22.02.05, pana la data de 31 ianuarie 2001.
    Ordonatorii principali de credite, prin bugetele carora s-au acordat in anul 2000 fonduri de la bugetul de stat sau bugetele locale, dupa caz, pentru subventii pentru acoperirea diferentelor de pret si tarif, subventii pe produse si activitati, transferuri si prime, au obligatia, potrivit dispozitiilor legale, sa verifice justificarea acordarii sumelor respective regiilor autonome, societatilor comerciale sau companiilor nationale si oricaror beneficiari de asemenea sume, pana la data de 12 februarie 2001, pe baza deconturilor definitive pe anul 2000.
    In cazul in care din verificare rezulta ca s-au acordat sume necuvenite, acestea vor fi virate de catre beneficiarii respectivi pana la data de 26 februarie 2001, in contul bugetului de stat 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" sau in contul bugetelor locale 21.22.02.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", dupa caz.
    3.2. Ministerul Industriei si Comertului va regulariza subventiile acordate in baza Hotararii Guvernului nr. 717/2000.
    3.3. Creditele bugetare repartizate regiilor autonome, societatilor sau companiilor nationale pentru finantarea investitiilor si ramase neutilizate la data de 31 decembrie 2000 se anuleaza de drept potrivit reglementarilor in vigoare.
    3.4. Regiile autonome si societatile sau companiile nationale carora li s-au preluat credite neperformante pentru investitii in baza Legii nr. 7/1992, au obligatia sa ramburseze, in limita acestor credite, sume din resursele financiare destinate finantarii investitiilor si ramase disponibile, la finele anului 2000.
    Rambursarea se efectueaza in contul 50.18 "Disponibil din sumele incasate din reactivarea si rambursarea obligatiilor rezultate din aplicarea Legii nr. 7/1992", deschis la trezoreriile municipiilor resedinta de judet pe seama Ministerului Finantelor.
    Bancile in a caror evidenta sunt inregistrate credite neperformante, precum si organele de control financiar de stat ale Ministerului Finantelor vor verifica la fiecare agent economic, in termen de 20 de zile de la data incheierii si depunerii bilantului contabil pe anul 2000, posibilitatile de reactivare a debitelor prin identificarea si preluarea unor noi surse disponibile in contul creditelor neperformante.
    3.5. Agentii economici inregistrati la organele fiscale ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, care au primit in anul 2000 alocatii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, pentru finantarea investitiilor, isi exercita dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferenta bunurilor si serviciilor destinate realizarii obiectivelor de investitii cu finantare bugetara in conditiile art. 18 - 21 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000.
    Sumele deduse in anul 2000, inclusiv cele restituite de organele fiscale in cursul anului 2000, pe caile prevazute la art. 21 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000, se inregistreaza ca reconstituiri de plati in contul de cheltuieli bugetare deschis la trezoreriile statului si se folosesc pentru finantarea aceluiasi obiectiv de investitii, pana la data de 31 decembrie 2000.
    Sumele reprezentand taxa pe valoarea adaugata aferenta bunurilor aprovizionate si serviciilor prestate in luna decembrie 2000, pentru investitii finantate din alocatii bugetare, si care se ramburseaza de catre organele fiscale in anul 2001 se vireaza de catre agentii economici respectivi la bugetul de stat sau la bugetele locale, dupa caz, in anul 2001 la subcapitolul 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", respectiv la subcapitolul 22.02.05, in termen de 5 zile de la data incasarii in cont a sumelor respective, de la organele financiare.

    IV. Incheierea executiei bugetelor locale

    4.1. Primariile sectoarelor din municipiul Bucuresti vor lua masuri ca pana la data de 28 decembrie 2000 sa vireze soldul contului 27 "Venituri incasate pentru bugetul Capitalei", in contul de venituri al bugetului Consiliului General al Municipiului Bucuresti, deschis la trezoreria municipiului Bucuresti. Operatiunea se efectueaza pe baza de ordin de plata in care pe verso se inscriu sursele de venituri.

    NOTA:
    Sumele incasate in contul 27 "Venituri incasate pentru bugetul Capitalei" in datele de 28 si 29 decembrie 2000 vor fi preluate in executia bugetului Consiliului General al Municipiului Bucuresti la data de 31 decembrie 2000, scop in care trezoreriile statului din municipiul Bucuresti vor efectua urmatoarele operatiuni:
    1. Trezoreriile statului din municipiul Bucuresti vor inchide la data de 29 decembrie 2000 contul 27 "Venituri incasate pentru bugetul Capitalei" prin creditul contului 63 "Decontari privind executia bugetului Capitalei". Pentru aceasta operatiune se transmite in aceeasi zi Directiei de trezorerie a municipiului Bucuresti un exemplar din nota contabila impreuna cu situatia sintetica a contului 27 cu desfasurarea pe capitole si subcapitole de venituri, situatie care va fi confirmata prin semnatura persoanelor autorizate ale primariilor respective.
    2. Directia de trezorerie a municipiului Bucuresti, pe baza notelor contabile transmise de trezoreriile de sector a municipiului Bucuresti si a documentelor anexate, inregistreaza cu data de 29 decembrie 2000 in executia bugetului Capitalei veniturile respective, creditand contul 21 "Veniturile bugetului local analitice" sau 28 "Venituri cu destinatie speciala ale bugetului local", dupa caz (conform clasificatiei bugetare) prin debitul contului 63 "Decontari privind executia bugetului Capitalei".
    3. La data de 4 ianuarie 2001 trezoreriile statului de sector vireaza cu ordin de plata soldul contului 63 "Decontari privind executia bugetului Capitalei" in contul deschis la Banca Nationala a Romaniei - oficiul teritorial de plati si decontari bancare SMB, pe seama Directiei de trezorerie a municipiului Bucuresti. La primirea sumelor Directia de trezorerie a municipiului Bucuresti crediteaza contul 63 "Decontari privind executia bugetului Capitalei" prin debitul contului 60 "Cont curent al trezoreriei la Banca Nationala a Romaniei".
    4.2. Institutiile publice din municipiul Bucuresti, care au fost finantate in anul 2000 prin sume alocate din bugetul Consiliului General al Municipiului Bucuresti in contul 50.26 "Disponibil din bugetul local al Capitalei pentru efectuarea cheltuielilor", deschis la trezoreria statului, vor vira soldul acestui cont in contul ordonatorului de la care au primit sumele respective, deschis la trezoreria municipiului Bucuresti pentru reconstituirea platilor de casa pe anul 2000.
    Soldul contului 50.26 "Disponibil din finantarea din alte bugete locale" va fi virat pana la data de 28 decembrie 2000 de catre centrele de plasament si centrele de primire a copilului in contul ordonatorului de credite al bugetului local de la care s-a primit finantarea in cursul anului 2000, la care se reconstituie platile de casa pe anul 2000.
    4.3. Bugetele locale care au primit in cursul anului transferuri de la bugetul de stat pentru investitii finantate partial din imprumuturi externe, restituie pe baza de ordin de plata tip trezorerie (OPHT) sumele ramase nefolosite la finele anului 2000, determinate ca diferenta intre veniturile incasate (subcapitolul 37.02.03) si cheltuielile efectuate din acestea, in contul bugetului de stat 23.85.01.03 "Transferuri din bugetul de stat catre bugetele locale pentru investitii finantate partial din imprumuturi externe".
    De asemenea, autoritatile locale care au primit in cursul anului 2000 alte subventii sau transferuri de la bugetul de stat sau de la bugetele fondurilor speciale, dupa caz, restituie pana la data de 27 decembrie 2000 sumele ramase neutilizate la finele anului, in contul ordonatorului principal de credite al bugetului de stat sau al fondului special de la care au fost incasate. Sumele care se restituie se determina ca diferenta intre subventiile sau transferurile primite (inregistrate la subcapitole de venituri: 37.02.09 "Subventii primite de bugetele locale pentru sustinerea sistemului de protectie a copilului", 37.02.11 "Subventii primite de bugetele locale pentru finantarea elaborarii si/sau actualizarii planurilor urbanistice generale si a regulamentelor locale de urbanism", 39.02.02 "Subventii din bugetul Fondului special de solidaritate sociala pentru persoanele cu handicap catre bugetele locale pentru sustinerea sistemului de protectie a drepturilor copilului", 39.02.03 "Subventii din bugetul Fondului special de solidaritate sociala pentru persoanele cu handicap catre bugetele locale pentru sustinerea sistemului de protectie a persoanelor cu handicap", 39.02.05 "Subventii primite de la bugetul fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic") si platile de casa efectuate din aceste transferuri.
    In acest scop consiliile locale care administreaza bugetele respective prezinta trezoreriei la care au conturile deschise ordine de plata intocmite distinct pentru restituirea catre bugetul de stat sau catre bugetele fondurilor speciale, dupa caz, a fiecarui tip de subventie primita, la care se anexeaza in copie contul de executie a cheltuielilor suportate din subventiile primite, pe baza caruia are loc operatiunea de regularizare cu bugetele respective.
    4.4. In cazul in care unitatile administrativ-teritoriale care au beneficiat de sume defalcate din impozitul pe venit pentru finantarea cheltuielilor din bugetele locale peste nivelul celor repartizate potrivit prevederilor art. 31 alin. (1) si (2) din Legea nr. 76/2000, cu rectificarile ulterioare, nu au restituit din proprie initiativa la bugetul de stat sumele incasate in plus, unitatile trezoreriei statului vor restitui sumele respective pe baza de nota contabila, in limita disponibilitatilor bugetului local si a fondului de rulment, astfel:

    21.34.02.02 "Sume defalcate din  =  20.07.01.02 "Sume defalcate din
                 impozitul pe venit                  impozitul pe venit
                 pentru echilibrarea                 pentru echilibrarea
                 bugetelor locale"                   bugetelor locale"

                              si/sau, dupa caz,

    21.34.02.03 "Sume defalcate din  =  20.07.01.03 "Sume defalcate din
                 impozitul pe venit                  impozitul pe venit
                      pentru                              pentru
                  subventionarea                      subventionarea
                 energiei termice                    energiei termice
                livrate populatiei"                 livrate populatiei"

    In cazul in care efectuarea operatiunilor de mai sus determina gol de casa al bugetului local unitatile trezoreriei statului, pe baza de nota contabila, vor rezerva suma corespunzatoare golului de casa astfel creat, in creditul contului 84.98.02.17 "Disponibil din fondul de rulment destinat acoperirii golului temporar de casa", debitand corespunzator contul 84.98.02.04 "Disponibil din fondul de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale".
    Operatiunile de mai sus se efectueaza la data de 29 decembrie 2000.
    4.5. Consiliile judetene vor analiza disponibilitatile existente in soldul contului 30.24 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale", avand obligatia ca pana la data de 22 decembrie 2000 sa defalcheze sumele cuvenite bugetelor locale sau bugetului propriu, pe baza criteriilor aprobate prin lege.
    La finele anului 2000 contul 30.24 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale" nu poate prezenta sold.
    4.6. Dupa efectuarea operatiunilor de regularizare cu bugetul de stat sau cu bugetele fondurilor speciale, dupa caz, de catre autoritatile administratiei publice locale, acestea impreuna cu unitatile trezoreriei statului vor stabili rezultatul executiei curente a bugetelor locale in data de 29 decembrie 2000, potrivit urmatorului mecanism:
    4.6.1. Stabilirea rezultatului executiei curente a bugetului local (pe baza veniturilor si cheltuielilor curente):
    4.6.1.1. In situatia in care veniturile curente sunt mai mari decat cheltuielile curente ale bugetului local:
    a) Reintregirea fondului de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale cu sumele repartizate din acesta in cursul anului 2000 pentru finantarea unor investitii din competenta autoritatilor administratiei publice locale sau pentru dezvoltarea serviciilor publice locale in interesul colectivitatii sau pentru acoperirea golurilor de casa ale bugetului local. Operatiunea se efectueaza pe baza de ordin de plata, intocmit de ordonatorii principali de credite si se inregistreaza in contabilitatea unitatilor trezoreriei statului astfel:

    84.98.02.19 "Disponibil din      =  84.98.02.04 "Disponibil din fondul
                 fondul de rulment                   de rulment propriu
                 destinat finantarii                     al unitatii
                 unor investitii sau                 administrativ-teritoriale"
                 pentru dezvoltarea
                 serviciilor publice
                      locale"

    84.98.02.17 "Disponibil din      =  84.98.02.04 "Disponibil din fondul
                 fondul de rulment                   de rulment propriu
                 destinat acoperirii                     al unitatii
                 golului temporar                    administrativ-teritoriale"
                     de casa"

    b) Inchiderea conturilor de venituri curente si cheltuieli curente ale bugetului local prin contul de excedent:

    21 "Venituri curente ale         =  82.98.02.01 "Excedent"
        bugetului local"
        (analitice pe
        subdiviziunile
        clasificatiei bugetare)

    82.98.02.01 "Excedent"           =  24 "Cheltuieli curente ale
                                            bugetului local"
                                            (analitice pe subdiviziunile
                                            clasificatiei bugetare)

    c) Utilizarea cu prioritate a excedentului din exercitiul curent al bugetului local pentru rambursarea imprumuturilor restante, a dobanzilor si comisioanelor aferente acestora.

    Operatiunea se efectueaza pe baza de ordin de plata prezentat de autoritatile locale pana la data de 29 decembrie 2000, in limita soldului creditor al contului 82.98.02.01, si se evidentiaza de catre unitatile trezoreriei statului astfel:

    82.98.02.01 "Excedent"           =  61 "Cont corespondent al trezoreriei"

    d) Excedentul din exercitiul curent al bugetului local ramas dupa efectuarea operatiunii mentionate la lit. c) se utilizeaza pentru constituirea fondului de rulment propriu, scop in care unitatile trezoreriei statului efectueaza urmatoarea operatiune (pe baza de nota contabila):

    82.98.02.01 "Excedent"           =  84.98.02.04 "Disponibil din fondul
                                                     de rulment propriu
                                                          al unitatii
                                                     administrativ-teritoriale"

    4.6.1.2. In situatia in care veniturile curente sunt mai mici decat cheltuielile curente ale bugetului local:
    a) Inchiderea conturilor de venituri curente si cheltuieli curente ale bugetului local, prin contul de deficit:

    21 "Venituri curente ale         =  82.99.02.02 "Deficit acoperit din
        bugetului local"                             fondul de rulment
        (analitice pe                                propriu al unitatilor
        subdiviziunile                               administrativ-teritoriale"
        clasificatiei bugetare)

    82.99.02.02 "Deficit acoperit    =  24 "Cheltuieli curente ale bugetului
                 din fondul de              local" (analitice pe subdiviziunile
                 rulment propriu            clasificatiei bugetare)
                 al unitatilor
                 administrativ-
                 teritoriale"

    Operatiunea se efectueaza la data de 29 decembrie 2000 pe baza de nota contabila intocmita de unitatile trezoreriei statului.
    b) Diminuarea deficitului curent al bugetului local cu sumele repartizate din fondul de rulment pe baza de hotarari ale consiliilor locale, pentru finantarea unor investitii din competenta autoritatilor administratiei publice locale sau pentru dezvoltarea serviciilor publice locale in interesul colectivitatii.
    Operatiunea se efectueaza pe baza de ordin de plata intocmit de ordonatorii principali de credite, la nivelul sumelor efectiv utilizate, in limita soldului creditor al contului 84.98.02.19 "Disponibil din fondul de rulment destinat finantarii unor investitii sau pentru dezvoltarea serviciilor publice locale", astfel:

    84.98.02.19 "Disponibil din      =  82.99.02.02 "Deficit acoperit din
                 fondul de rulment                   fondul de rulment propriu
                 destinat finantarii                     al unitatilor
                 unor investitii sau                 administrativ-teritoriale"
                 pentru dezvoltarea
                 serviciilor publice
                       locale"

    NOTA:
    In cazul in care prin hotarari ale consiliilor locale au fost repartizate sume din fondul de rulment pentru finantarea unor investitii care nu s-au utilizat, ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligatia ca pana la data de 28 decembrie 2000 sa restituie sumele neutilizate la fondul de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale.
    La finele anului 2000 contul 84.98.02.19 nu poate prezenta sold.
    c) Deficitul rezultat din executia curenta a bugetului local, la nivelul stabilit dupa efectuarea operatiunilor mentionate la lit. a) si b), se acopera definitiv din fondul de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale, scop in care se procedeaza astfel:
    c.1) Pana la data de 5 ianuarie 2001 consiliile locale, judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti au obligatia sa aprobe acoperirea definitiva din fondul de rulment a deficitului bugetului propriu pe anul 2000.
    c.2) Pe baza hotararii consiliilor locale, judetene si a Consiliului General al Municipiului Bucuresti ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale respective intocmesc ordine de plata pentru acoperirea definitiva a deficitului bugetului local din fondul de rulment, astfel:
    - suma utilizata temporar din fondul de rulment pentru acoperirea golurilor de casa inregistrate in cursul anului 2000, reflectata la finele anului in soldul creditor al contului 84.98.02.17 "Disponibil din fondul de rulment destinat acoperirii golului temporar de casa" se vireaza in contul 82.99.02.02 "Deficit acoperit din fondul de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale" diminuandu-se astfel deficitul;
    - diferenta dintre deficitul curent total inregistrat de bugetul local [determinat la lit. a) si b)], si suma acoperita din contul 84.98.02.17 se vireaza din contul 84.98.02.04 "Disponibil din fondul de rulment propriu al unitatii administrativ-teritoriale" in contul 82.99.02.02 "Deficit acoperit din fondul de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale".
    Dupa efectuarea operatiunilor mentionate la lit. c.2) contul 84.98.02.17 "Disponibil din fondul de rulment destinat acoperirii golului temporar de casa" si contul 82.99.02.02 "Deficit acoperit din fondul de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale" nu mai prezinta sold.
    Operatiunile mentionate la lit. c.2) se efectueaza in primele 5 zile lucratoare ale anului 2001 si se inregistreaza in contabilitatea trezoreriei statului si a autoritatilor administrativ-teritoriale ca operatiuni ale anului 2000.
    4.6.2. Stabilirea rezultatului executiei veniturilor si cheltuielilor cu destinatie speciala:
    Inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli cu destinatie speciala se efectueaza de unitatile trezoreriei statului distinct, pe fiecare subcapitol de venit si cheltuiala cu destinatie speciala aferenta acestuia, prin debitul/creditul contului "Excedent" sau "Deficit", dupa caz.
    4.6.2.1. In situatia in care veniturile cu destinatie speciala sunt mai mari decat cheltuielile cu destinatie speciala aferenta:
    a) Inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli cu destinatie speciala:

    28 "Venituri cu destinatie       =  82.98.02.01 "Excedent"
        speciala ale bugetului
        local" (analitice pe fiecare
        subcapitol de venit)

    82.98.02.01 "Excedent"           =  26 "Cheltuieli cu destinatie speciala
                                            ale bugetului local" (analitice pe
                                            fiecare subcapitol de cheltuiala)

    b) Preluarea excedentelor inregistrate in exercitiul curent, determinate ca diferenta intre veniturile si cheltuielile cu destinatie speciala aferente, in conturile de disponibilitati cu destinatie speciala ale bugetului local:

    82.98.02.01 "Excedent"           =  83.98.02 "Disponibil din venituri cu
                                                  destinatie speciala"
                                                  (analitice conform
                                                  clasificatiei bugetare)

    4.6.2.2. In situatia in care veniturile cu destinatie speciala sunt mai mici decat cheltuielile cu destinatie speciala aferente acestora:
    a) Inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli cu destinatie speciala:

    28 "Venituri cu destinatie       =  82.99.02.03 "Deficit acoperit din
        speciala ale bugetului                       venituri cu destinatie
        local" (analitice pe fiecare                 speciala ramase disponibile
        subcapitol de venit)                         din anii precedenti"

    82.99.02.03 "Deficit acoperit    =  26 "Cheltuieli cu destinatie speciala
                 din venituri cu            ale bugetului local" (analitice pe
                 destinatie speciala        fiecare subcapitol de cheltuiala)
                 ramase disponibile
                 din anii precedenti"

    b) Acoperirea deficitelor inregistrate in exercitiul curent, determinate ca diferenta intre veniturile si cheltuielile cu destinatie speciala aferente, din disponibilitatile cu destinatie speciala ale bugetului local:

    83.98.02 "Disponibil din         =  82.99.02.03 "Deficit acoperit din
              venituri cu destinatie                 venituri cu destinatie
              speciala" (analitice                   speciala ramase disponibile
              conform clasificatiei                  din anii precedenti"
              bugetare)

    4.7. Operatiunile de incheiere a executiei bugetelor locale se efectueaza in trezoreria statului in primele 5 zile lucratoare din luna ianuarie 2001, cu data de 29 decembrie 2000.

    V. Incheierea executiei bugetului asigurarilor sociale de stat

    5.1. Operatiunile de incheiere a executiei bugetului asigurarilor sociale de stat se efectueaza astfel:
    5.1.1. Trezoreriile statului orasenesti si municipale vireaza la data de 28 decembrie 2000 soldul contului 22 "Veniturile bugetului asigurarilor sociale de stat" in acelasi cont deschis la trezoreria municipiului resedinta de judet pe seama directiilor generale de munca si protectie sociala (se transmite extrasul de cont impreuna cu documentele justificative).
    In cazul in care contul 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat" a fost deschis si la nivelul trezoreriilor municipale (cu exceptia municipiului resedinta de judet) si orasenesti, unitatile de munca si protectie sociala, pe seama carora este deschis contul, vor transfera platile de casa inregistrate in acest cont in contul 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat", deschis pe seama directiei generale de munca si protectie sociala la trezoreria municipiului resedinta de judet. Operatiunea se efectueaza cu ordin de plata in care contul 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat" se crediteaza in contabilitatea trezoreriei de la care se transfera platile respective, prin debitul contului 61 "Contul corespondent al trezoreriei". La trezoreria municipiului resedinta de judet preluarea platilor de casa se evidentiaza prin debitarea contului 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat" prin creditul contului 61 "Contul corespondent al trezoreriei".
    Totodata unitatea respectiva transmite directiei generale de munca si protectie sociala contul de executie pe subdiviziunile clasificatiei bugetului de asigurari sociale de stat pe baza caruia se vor inregistra platile de casa.
    5.1.2. Trezoreriile statului din municipiile resedinta de judet si sectoarele municipiului Bucuresti, precum si Directia de trezorerie a municipiului Bucuresti incheie in contabilitatea proprie, la data de 29 decembrie 2000, executia bugetului asigurarilor sociale de stat reflectate in conturile 22 si 25, astfel:
    a) Contul 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" deschis pe seama Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, a directiilor generale de munca si protectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si a Oficiului de Munca Bucuresti se crediteaza prin debitul contului 22 "Veniturile bugetului asigurarilor sociale de stat".
    b) Contul 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" deschis pe seama Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si a directiilor generale de munca si protectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, se debiteaza prin creditul contului 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat".
    Soldul contului 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" ramane la data de 31 decembrie 2000 in contabilitatea trezoreriei statului.
    Pentru operatiunile inregistrate in contul 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" unitatile trezoreriei statului elibereaza Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, directiilor generale de munca si protectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si Oficiului de Munca Bucuresti extrase de cont impreuna cu documentele justificative.
    c) Trezoreria statului resedinta de judet, trezoreriile de sector si Directia de trezorerie a municipiului Bucuresti vor urmari ca directiile generale de munca si protectie sociala sa regularizeze pana la data de 15 ianuarie 2001, cu Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, rezultatul executiei bugetului asigurarilor sociale de stat inregistrat la 31 decembrie 2000, astfel:
    - soldul creditor al contului 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" se vireaza cu ordin de plata in contul 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" deschis pe seama Ministerului Muncii si Protectiei Sociale la Directia de trezorerie a municipiului Bucuresti;
    - soldul debitor al contului 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" aflat in contabilitatea unitatilor trezoreriei statului se preia de catre directiile generale de munca si protectie sociala cu dispozitie de incasare din contul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, deschis la Directia de trezorerie a municipiului Bucuresti.
    In contabilitatea trezoreriei statului, contul 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" se codifica astfel: cod cont sintetic 81, cod capitol 98.04 pentru excedent si 99.04 pentru deficit.
    d) In municipiul Bucuresti regularizarea rezultatului executiei bugetului asigurarilor sociale de stat cu Ministerul Muncii si Protectiei Sociale se va efectua astfel:
    - Directia generala de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti vireaza sau incaseaza, dupa caz, soldul contului 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" deschis la trezoreriile sectoarelor municipiului Bucuresti in/din contul propriu 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" deschis la Directia de trezorerie a municipiului Bucuresti, pana la data de 12 ianuarie 2001.
    - La data de 15 ianuarie 2001 Directia generala de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti vireaza/incaseaza, dupa caz, soldul contului 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" in/din contul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" deschis la Directia de trezorerie a municipiului Bucuresti.
    - Pana la data de 15 ianuarie 2001 Oficiul de Munca Bucuresti vireaza cu ordin de plata tip trezorerie soldul creditor al contului 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" deschis la Trezoreria sectorului 1 in contul 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" deschis pe seama Ministerului Muncii si Protectiei Sociale la Directia de trezorerie a municipiului Bucuresti.
    Pana la aceeasi data Oficiul de Munca Bucuresti are obligatia sa vireze in contul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" deschis la Directia de trezorerie a municipiului Bucuresti eventualele sume in valuta cuvenite bugetului asigurarilor sociale de stat existente in sold la data de 31 decembrie 2000.
    5.2. Ministerul Muncii si Protectiei Sociale centralizeaza in datele de 4 si 5 ianuarie 2000 soldul executiei de casa a bugetului asigurarilor sociale de stat, inregistrat la trezoreriile statului, dupa care procedeaza astfel:
    - in cazul in care executia bugetului asigurarilor sociale de stat inregistreaza excedent, acesta se regularizeaza cu bugetul de stat in limita transferurilor primite in anul 2000 de la bugetul de stat. Operatiunea se dispune de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale cu ordin de plata, prin care se vireaza din contul 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" in contul 23.85.01.04 "Transferuri din bugetul de stat catre bugetul asigurarilor sociale de stat" care functioneaza la Directia de trezorerie a municipiului Bucuresti.

    VI. Incheierea executiei fondurilor speciale

    6.1. Soldurile conturilor fondurilor speciale, ramase la finele anului 2000 se reporteaza in anul urmator de catre ordonatorii principali de credite, potrivit dispozitiilor legale prin care s-a reglementat constituirea si utilizarea fondurilor speciale respective.
    In cazul in care anumite fonduri speciale au primit in anul 2000 transferuri sau subventii de la bugetul de stat, ordonatorii principali de credite au obligatia sa regularizeze cu bugetul de stat, in baza art. 76 alin. (3) din Legea nr. 72/1996, soldul disponibil ramas la finele anului 2000, in limita transferurilor si subventiilor primite de la buget.
    In aceasta regularizare se cuprind si transferurile alocate de la bugetul de stat Agentiei Nationale pentru Dezvoltare Regionala in vederea sustinerii programelor de dezvoltare regionala.
    Operatiunea se efectueaza in primele 5 zile lucratoare ale anului 2001 ca operatiune a anului 2000.
    6.2. Institutiile publice vor lua masuri pentru virarea, pana la data de 27 decembrie 2000, in contul ordonatorilor principali de credite care administreaza fondurile speciale, a disponibilitatilor aflate in conturile fondurilor speciale la trezoreriile statului, si anume:
    - "Disponibil din Fondul pentru plata ajutorului de somaj" (cont 30.04);
    - "Disponibil din Fondul special de solidaritate sociala pentru persoanele cu handicap" (cont 30.05);
    - "Disponibil din Fondul special pentru sanatate publica" (cont 30.06);
    - "Disponibil din Fondul special pentru dezvoltarea si modernizarea punctelor de control pentru trecerea frontierei, precum si a celorlalte unitati vamale" (cont 30.14);
    - "Disponibil din Fondul national de solidaritate" (cont 30.21);
    - "Disponibil din Fondul special de sustinere a invatamantului de stat" (cont 30.22).
    Eventualele sume incasate dupa aceasta data, pana la finele anului, raman in conturile respective si se inregistreaza de catre institutiile publice in contabilitatea proprie. Aceste sume vor fi incluse in contul de executie care se prezinta ordonatorului principal de credite pentru a fi cuprinse in contul anual de executie a fondului respectiv.
    6.3. Institutiile publice au obligatia sa restituie pana la data de 27 decembrie 2000, in conturile din care au fost primite, disponibilitatile ramase neutilizate in conturile: "Disponibil din cota repartizata din Fondul special al drumurilor publice" (cont 50.25); "Disponibil din Fondul pentru plata ajutorului de somaj, pentru efectuarea de cheltuieli" (cont 50.27); "Disponibil din Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic, pentru efectuarea cheltuielilor de investitii" (cont 50.28); "Disponibil din Fondul special pentru dezvoltarea si modernizarea punctelor de control pentru trecerea frontierei, pentru efectuarea cheltuielilor de investitii" (cont 50.29); "Disponibil pentru efectuarea de cheltuieli din Fondul special de solidaritate sociala pentru persoanele cu handicap" (cont 50.31); "Disponibil pentru efectuarea de cheltuieli din Fondul national de solidaritate" (cont 50.67); "Disponibil din Fondul special de sustinere a invatamantului de stat pentru efectuarea de cheltuieli" (cont 50.71).
    6.4. Ministerele si alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, care administreaza, potrivit legii, fonduri speciale, au obligatia ca pe baza datelor contabile sa incheie executia bugetului fondului special in contabilitatea proprie dupa principiul executiei de casa, si anume:
    - cheltuielile fondului se inchid prin debitul contului "Fonduri speciale" in care s-au inregistrat veniturile incasate de la 1 ianuarie la 31 decembrie 2000;
    - contul de executie a fiecarui fond pe anul 2000 cuprinde veniturile incasate si platile de casa efectuate pe subdiviziunile clasificatiei bugetare; diferenta dintre venituri si cheltuieli reprezinta rezultatul executiei de casa la finele anului 2000. Excedentul raportat in contul de executie trebuie sa corespunda cu disponibilul aflat in contul de disponibil al fondului respectiv, deschis la trezoreriile statului.
    6.5. Ministerele si alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, precum si institutiile subordonate acestora au obligatia sa verifice sumele aflate in conturile 50.01 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala ale ministerelor si institutiilor subordonate", 50.02 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala ale institutiilor publice de subordonare locala" deschise la trezoreriile statului, avandu-se in vedere ca in aceste conturi pot ramane la finele anului numai mijloace cu destinatie speciala pentru care este prevazut expres in dispozitiile legale in vigoare ca se reporteaza in anul urmator.
    In acest scop, pana la data de 29 decembrie 2000 institutiile publice respective vor prezenta trezoreriilor statului la care au deschise conturile respective situatia sumelor privind fondurile speciale si temeiul legal in baza carora se pot reporta in anul urmator (se reporteaza din oficiu sumele alocate in anul 2000 din contributia in lei a ajutoarelor externe pentru finantarea unor obiective si donatiile de la persoane fizice sau juridice, daca este cazul). Sumele care nu se incadreaza in aceasta categorie vor fi virate la bugetul de stat sau la bugetele locale, dupa caz, la cap. 22.01.30 "Incasari din alte surse", respectiv cap. 22.02.30 (la bugetele locale), pana la data de 29 decembrie 2000, de catre institutiile publice respective.
    In cazul in care institutiile publice nu prezinta situatia mentionata mai sus, pana la clarificarea situatiei trezoreriile statului nu vor aviza plati din contul respectiv.
    6.6. Disponibilitatile aflate la finele anului 2000 in contul de disponibil al Fondului Roman de Dezvoltare Sociala se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie.
    6.7. Soldul contului 50.73 "Disponibil din fondul pentru dezvoltare regionala" ramas la finele anului 2000 se reporteaza in anul urmator.

    VII. Alte precizari privind incheierea exercitiului bugetar pe anul 2000

    7.1. Banca Nationala a Romaniei si centralele bancilor vor stabili programul de lucru pentru luna decembrie 2000, astfel incat unitatile din subordine sa efectueze operatiunile de incasari si plati in si din contul general al trezoreriei statului la termenele si in conditiile stabilite de prezentele norme metodologice.
    7.2. Documentele de plati primite de la agentii economici, reprezentand virari de impozite, taxe si alte venituri bugetare vor fi procesate in cadrul programului de lucru stabilit pentru anul 2000.
    7.3. Unitatile trezoreriilor statului, la care institutiile publice au deschise conturile, vor elibera institutiilor respective extrase de cont cu operatiunile efectuate pana la finele anului 2000 si vor solicita acestora confirmarea scrisa a concordantei soldurilor conturilor cu cele din evidenta proprie, pana la data de 8 ianuarie 2001. In cazul in care nu se respecta acest termen, trezoreriile statului nu vor efectua plati din conturile institutiilor respective.
    7.4. Unitatile trezoreriei statului vor vira la data de 28 decembrie 2000 soldul contului 12 "Disponibil al trezoreriei la banca pentru efectuarea de plati in numerar", deschis la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A., Bancii Agricole - S.A. etc., in contul curent general al trezoreriei statului, deschis la oficiile teritoriale de plati si decontari bancare judetene ale Bancii Nationale a Romaniei.
    7.5. Trezoreriile statului la care institutiile publice au deschise conturile vor verifica si vor viza, pentru exactitate, soldurile conturilor de disponibilitati, precum si cele privind platile de casa ale bugetului de stat, raportate in bilantul contabil incheiat pe anul 2000 (viza se acorda de catre seful serviciului contabilitate-decontari sau de catre contabilul-sef al trezoreriei statului in spatiul rezervat in acest scop pe ultima fila a formularului de bilant, precum si in contul de executie).
    7.6. Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale vor lua masurile necesare, fiecare in domeniul sau de activitate, pentru asigurarea efectuarii inventarierii intregului patrimoniu aflat in administrare, potrivit normelor legale, si valorificarii rezultatului acesteia, efectuarii tuturor operatiunilor financiare legate de incheierea exercitiului bugetar pe anul 2000, precum si pentru intocmirea si prezentarea darilor de seama contabile pe anul 2000 asupra executiei bugetare la Ministerul Finantelor (Directia generala trezorerie si contabilitate publica), pana la data de 15 februarie 2001.
    7.7. Organele abilitate prin dispozitii legale vor verifica la institutiile publice modul in care ordonatorii de credite si conducatorii compartimentului financiar-contabil actioneaza pentru asigurarea inventarierii patrimoniului, a incheierii exercitiului bugetar pe anul 2000, intocmirii si depunerii bilantului contabil (dare de seama contabila) si vor lua masurile necesare in cazul constatarii de abateri de la dispozitiile legale in vigoare.
    7.8. Nerespectarea prevederilor prezentelor norme metodologice, in cazul in care nu are caracter de infractiune, se sanctioneaza cu amenda contraventionala, potrivit dispozitiilor legale in vigoare si se aplica de organele abilitate in acest scop.
    7.9. Darile de seama contabile asupra executiei bugetare pe anul 2000 se intocmesc pe baza precizarilor Ministerului Finantelor.

    ANEXA 1
    la normele metodologice

                           PROGRAM CALENDARISTIC
pentru derularea principalelor operatiuni de incheiere a exercitiului bugetar pe anul 2000
_____________________________________________________________________________
Nr.  Denumirea operatiunilor                            Data limita pentru
crt.                                                 efectuarea operatiunilor
_____________________________________________________________________________
     I. Operatiuni in numerar
  1. Ridicarea sumelor in numerar din conturile          esalonat pana la
     deschise la trezoreria statului pentru plata        22 decembrie 2000
     salariilor si a altor drepturi de personal
     aferente lunii decembrie 2000
  2. Ridicarea de sume in numerar din conturi          27 - 28 decembrie 2000
     pentru plati de volum redus, urgente si
     necesare pentru functionarea activitatii
     institutiilor publice
  3. Depunerea in conturile deschise la                  29 decembrie 2000
     trezoreriile statului a soldurilor aflate in
     casieriile institutiilor publice respective
  4. Depunerea incasarilor din impozite si taxe        28 - 29 decembrie 2000
     din ultima saptamana a lunii decembrie de
     catre agentii fiscali la casieria trezoreriei
     statului

     II. Operatiuni de incasari si plati prin
         virament
  1. Prezentarea la trezoreria statului a                27 decembrie 2000
     documentelor de plata pentru unitatile                  ora 10,00
     beneficiare care au conturile deschise la
     banci sau la trezorerii ale statului din
     alte judete
  2. Idem pentru unitatile beneficiare care au           28 decembrie 2000
     conturile la banci si la trezoreriile
     statului din acelasi judet
  3. Prezentarea de catre agentii economici a          27 - 28 decembrie 2000
     documentelor de virare a veniturilor                    ora 10,00
     bugetare reprezentand impozite, taxe,
     contributii si alte venituri la unitatea
     bancara la care au contul deschis

     III. Deschiderea, repartizarea si retragerea
          creditelor bugetare
  1. - ordonatorii principali                            20 decembrie 2000
  2. - ordonatorii secundari                             22 decembrie 2000
  3. - retragerile de credite bugetare                   22 decembrie 2000
  4. Virarea disponibilitatilor ramase in                27 decembrie 2000
     conturile 50.14 si 50.15
  5. Lichidarea si decontarea operatiunilor de           28 decembrie 2000
     mandat                                                  ora 10,00
  6. Recuperarea sumelor virate pentru procurarea        27 decembrie 2000
     valutei ramase disponibile
  7. Cedarea la fondul de rezerva valutara a             28 decembrie 2000
     statului a valutei incasate reprezentand                ora 10,00
     venituri bugetare si virarea contravalorii
     acesteia la bugetul de stat
  8. Restituirea subventiilor si transferurilor        27 - 28 decembrie 2000
     primite de la bugetul de stat, ramase
     nefolosite

     IV. Incheierea executiei bugetelor locale
  1. Regularizarea subventiilor si transferurilor        27 decembrie 2000
     primite de bugetele locale de la bugetul de
     stat si de la bugetele fondurilor speciale
  2. Stabilirea si repartizarea excedentelor             in primele 5 zile
     bugetelor locale si acoperirea eventualelor           lucratoare din
     deficite ale acestora                                    anul 2001
  3. Defalcarea sumelor existente in contul              22 decembrie 2000
     30.24 "Disponibil din cote defalcate din
     impozitul pe venit pentru echilibrarea
     bugetelor locale" la bugetele locale sau la
     bugetul propriu, dupa caz

     V. Incheierea executiei bugetului
        asigurarilor sociale de stat
  1. Stabilirea de catre trezoreriile statului a         29 decembrie 2000
     rezultatului executiei bugetului asigurarilor
     sociale de stat
  2. Regularizarea de catre Ministerul Muncii si          5 ianuarie 2001
     Protectiei Sociale a transferurilor primite
     de la bugetul de stat

     VI. Incheierea executiei fondurilor speciale
  1. Virarea disponibilitatilor aflate in                27 decembrie 2000
     conturile fondurilor speciale ale                       ora 10,00
     institutiilor publice in contul corespunzator
     al fondului special deschis pe seama
     ordonatorului principal de credite
  2. Restituirea sumelor primite din fondurile           27 decembrie 2000
     speciale pentru efectuarea de cheltuieli                ora 10,00
_____________________________________________________________________________

    ANEXA 2
    la normele metodologice

                                  LISTA
cuprinzand operatiunile pentru care unele institutii publice pot pastra sume la finele anului 2000 in contul "Sume de mandat si sume in depozit" deschis la banci si la trezoreria statului
_____________________________________________________________________________
Nr.  Denumirea operatiunilor                           Institutiile care
crt.                                                efectueaza operatiunile
_____________________________________________________________________________
  1. Garantiile vamale, inclusiv ale drepturilor    - unitatile vamale
     vamale achitate in avans, precum si sumele
     consemnate de persoanele fizice la unitatile
     vamale
  2. Cotizatii pentru sport retinute de la          - unitatile militare
     personalul militar si civil, contributii ale     din cadrul Ministerului
     cadrelor pentru hrana si actiuni                 Apararii Nationale si
     social-culturale, sponsorizari si donatii in     Ministerului de Interne
     lei
  3. Drepturi banesti ale persoanelor lipsite de    - penitenciare
     libertate, pastrate de penitenciare
  4. Drepturi de personal, burse si pensii          - institutii publice
     militari, ordonantate, dar neridicate in
     cursul anului de catre persoanele beneficiare
     (evidentiate in contul 231 "Creditori")
  5. Sume depuse in numerar de angajati,            - ordonatori principali
     reprezentand contributia pentru pensia           de credite
     suplimentara (3%) si Fondul pentru plata
     ajutorului de somaj (1%) pentru personalul
     aflat in misiune permanenta in strainatate
  6. Garantii depuse de agentii economici la        - institutiile publice
     institutiile publice pentru participarea la
     licitatii, inclusiv taxa de participare si
     contravaloarea caietelor de sarcini
  7. Operatiuni de mandat efectuate din sumele      - institutiile publice
     puse la dispozitie de catre agentii
     economici, care nu pot fi restituite pana
     la finele anului
_____________________________________________________________________________

    ANEXA 3
    la normele metodologice

                              CONT DE EXECUTIE
a bugetului de venituri si cheltuieli al Fondului Proprietatii de Stat la data de 31 decembrie 2000
                                                                - mii lei -
_____________________________________________________________________________
            Indicatori                    Cod indicator  Prevederi  Realizari
_____________________________________________________________________________
 I. Venituri
    - se desfasoara pe surse de venituri
    -
    -
    -
II. Cheltuieli (plati de casa)
    - se desfasoara pe naturi de
      cheltuieli
    -
    -
    -
III. Surse virate in contul Ministerului
     Finantelor in anul 2000
    -
    -
    -
IV. Sold la 31 decembrie 2000
_____________________________________________________________________________

              Presedinte,                       Director,
            ..................               .................

    ANEXA 4
    la normele metodologice

    INSTITUTIA DE INVATAMANT SUPERIOR ..................

                             INDICATORI SINTETICI
ai executiei bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2000
______________________________________________________________________________
 1. Venituri totale,
    din care:                                                  milioane lei
 - venituri incasate pe baza de contract institutional         milioane lei
   si contract complementar, incheiate cu Ministerul
   Educatiei Nationale
 2. Cheltuieli totale,                                         milioane lei
    din care:
 a) cheltuieli curente,                                        milioane lei
    din care:
 - cheltuieli de personal                                      milioane lei
 b) cheltuieli de capital                                      milioane lei
 3. Ponderea sumelor incasate din contractele incheiate             %
    cu Ministerul Educatiei Nationale in venituri totale
 4. Gradul de acoperire a cheltuielilor din alte surse              %
    decat cele provenite pe baza de contract incheiat
    cu Ministerul Educatiei Nationale
 5. Cost mediu pe student echivalent = cheltuieli pentru       mii lei/student
    activitatea de baza/numar de studenti echivalenti            echivalent
______________________________________________________________________________



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1658/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1658 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu