ORDIN
Nr. 1639 din 2 noiembrie 2005
privind aprobarea Normelor procedurale interne pentru organizarea si
desfasurarea procedurilor de incheiere a contractului-cadru de achizitie
publica de servicii juridice pentru reprezentarea Romaniei sau a altor
institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului
International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii si
pentru selectarea arbitrilor desemnati de partea romana in procedurile
arbitrale
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 993 din 9 noiembrie 2005
In temeiul art. 11 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 208/2005 privind
organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei
Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
avand in vedere prevederile art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 126/2005 privind mandatarea Ministerului Finantelor Publice pentru reprezentarea
Romaniei sau a altor institutii publice in fata Curtii de Arbitraj
Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor
Relative la Investitii si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001
privind achizitiile publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea
nr. 212/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Normele procedurale interne pentru organizarea si desfasurarea
procedurilor de incheiere a contractului-cadru de achizitie publica de servicii
juridice pentru reprezentarea Romaniei sau a altor institutii publice in fata
Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru
Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii, prevazute in anexa nr. 1 la
prezentul ordin.
Art. 2
Pentru incheierea contractului-cadru de achizitie publica de servicii
juridice pentru reprezentarea Romaniei sau a altor institutii publice in fata
Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru
Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii, operatiunea de estimare a
valorii contractului se realizeaza in cazul acordarii mandatului de
reprezentare.
Art. 3
Se aproba Normele procedurale interne pentru selectarea arbitrilor
desemnati de partea romana in procedurile arbitrale in fata Curtii de Arbitraj
Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor
Relative la Investitii, prevazute in anexa nr. 2 la prezentul ordin.
Art. 4
Se numeste comisia de selectie a societatilor profesionale civile de
avocati, a carei componenta este prevazuta in anexa nr. 3 la prezentul ordin,
respectiv comisia de selectie a arbitrilor, a carei componenta este prevazuta
in anexa nr. 4 la prezentul ordin.
Art. 5
Se numeste comisia de solutionare a contestatiilor, a carei componenta este
prevazuta in anexa nr. 5 la prezentul ordin.
Art. 6
Anexele nr. 1 - 5 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 7
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu
ANEXA 1
NORME PROCEDURALE INTERNE
pentru organizarea si desfasurarea procedurilor de incheiere a
contractului-cadru de achizitie publica de servicii juridice pentru
reprezentarea Romaniei sau a altor institutii publice in fata Curtii de
Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea
Diferendelor Relative la Investitii
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Prezentele norme procedurale interne asigura cadrul si metodologia
unitara pentru organizarea si desfasurarea procedurilor de incheiere a
contractului-cadru de achizitie publica de servicii juridice pentru
reprezentarea Romaniei sau a altor institutii publice in fata Curtii de
Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea
Diferendelor Relative la Investitii, denumit in continuare contract-cadru de
reprezentare.
(2) Incheierea contractului-cadru de reprezentare are la baza principiile
enuntate la art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind
achizitiile publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
212/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
Contractul-cadru de reprezentare
Art. 2
(1) Contractul-cadru de reprezentare este acel acord intervenit intre
Ministerul Finantelor Publice si una sau mai multe societati profesionale
civile de avocati, specializate in litigii internationale, prin care acestea
din urma isi asuma obligatia de a sustine apararea intereselor Romaniei sau ale
altor institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului
International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii, in baza
mandatului acordat.
(2) Modelul contractului-cadru de reprezentare care va fi incheiat cu
societatea civila profesionala de avocati selectata este prevazut in anexa A.
(3) Contractul-cadru de reprezentare se incheie cu cel putin o societate
profesionala civila de avocati pe o perioada de un an. In baza contractului de
reprezentare Ministerul Finantelor Publice va emite mandate de reprezentare in
functie de necesitatile aparute.
(4) Contractul-cadru de reprezentare produce efecte incepand cu data la
care Ministerul Finantelor Publice emite mandatul de reprezentare.
(5) In perioada cuprinsa intre incheierea contractului si emiterea
mandatului de reprezentare, societatea sau societatile profesionale civile de
avocati nu sunt indreptatite sa pretinda Ministerului Finantelor Publice
efectuarea de plati in baza contractului-cadru de reprezentare.
(6) Societatea profesionala civila de avocati, selectata sa fie parte in
contractul-cadru de reprezentare incheiat pe parcursul unui an calendaristic si
care a primit mandat de reprezentare intr-o cauza, are obligatia de a depune
toate diligentele pentru apararea intereselor incredintate, pana la finalizarea
procesului aflat in derulare, chiar daca in anul urmator nu mai este selectata
de catre Ministerul Finantelor Publice pentru un alt contract de reprezentare.
In aceasta situatie Ministerul Finantelor Publice are obligatia corelativa de a
face plata contraprestatiilor acestei societati profesionale civile de avocati
in baza mandatului de reprezentare emis numai pentru serviciile prestate
efectiv de catre aceasta.
Procedura pentru incheierea contractului-cadru de reprezentare
Art. 3
Ministerul Finantelor Publice incheie contractul-cadru de reprezentare prin
aplicarea procedurii de selectie a candidaturilor, respectiv procedura prin
care comisia de selectie analizeaza si selecteaza dupa aplicarea criteriilor de
selectie numarul de societati profesionale civile de avocati stabilit in
documentatia de incheiere a contractului-cadru de reprezentare.
Reguli generale de participare
Art. 4
Orice societate profesionala civila de avocati care considera ca satisface
cerintele enuntate in invitatia de participare, al carei model este prevazut in
anexa B, si in documentatia de atribuire are dreptul de a participa, in
conditiile prezentelor norme procedurale, la procedura de selectie de
candidaturi pentru incheierea contractului-cadru de reprezentare.
Initierea procedurii pentru incheierea contractului-cadru de reprezentare
Art. 5
(1) Ministerul Finantelor Publice, prin compartimentul specializat, va
initia aplicarea procedurii de selectie de candidaturi pentru incheierea
contractului-cadru de reprezentare, numai daca este constituita comisia de
selectie si este publicata invitatia de participare.
(2) Inainte de emiterea mandatului de reprezentare, Ministerul Finantelor
Publice trebuie sa asigure fonduri suficiente pentru anul in curs, dar si sa
aiba in vedere posibilitatea ca un mandat de reprezentare se poate intinde pe o
perioada mai lunga de timp.
Evitarea situatiilor de concurenta neloiala si de conflict de interese
Art. 6
(1) Pe parcursul derularii procedurii de incheiere a contractului-cadru de
reprezentare Ministerul Finantelor Publice va lua toate masurile legale
necesare pentru a combate aparitia eventualelor situatii de concurenta neloiala
sau conflict de interese si orice alte fapte considerate contraventii ori
infractiuni potrivit legislatiei in vigoare. In masura in care aceste situatii
totusi se produc, se vor lua toate masurile legale pentru inlaturarea lor.
(2) Societatile profesionale civile de avocati participante la procedura de
selectie de candidaturi vor depune o declaratie pe propria raspundere privind
inexistenta situatiilor de conflict de interese in legatura cu obiectul
litigiilor care urmeaza a fi solutionate prin arbitraj in fata Curtii de
Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea
Diferendelor Relative la Investitii.
Intocmirea si continutul documentatiei de incheiere a contractului-cadru de
reprezentare
Art. 7
Ministerul Finantelor Publice, prin compartimentul specializat, va supune
aprobarii documentatia de incheiere a contractului-cadru de reprezentare,
prevazuta in anexa C.
Art. 8
Documentatia de incheiere a contractului-cadru de reprezentare trebuie sa
cuprinda cel putin precizari privind:
a) informatii despre Ministerul Finantelor Publice, litigiile care ar putea
aparea, modalitatile de plata;
b) criteriile de selectare, precum si gradul de importanta al acestora in
vederea ierarhizarii propunerilor de oferta;
c) modul de elaborare a propunerii de oferta;
d) alte informatii care pot fi relevante pentru derularea procedurii de
selectie de candidaturi.
Art. 9
(1) Cerintele in vederea aplicarii criteriilor de selectie de candidaturi
pot fi, dupa caz, si fara a se limita la urmatoarele:
(i) curriculum vitae al membrilor echipei propuse;
(ii) cunostinte privind acordurile incheiate de Romania privind promovarea
si protejarea reciproca a investitiilor;
(iii) cunostinte temeinice de drept international public si de dreptul
comertului international, atestate prin documente de formare academica
recunoscute;
(iv) lucrari de specialitate juridica privind regimul investitiilor straine
si procedurile arbitrale in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului
International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii;
(v) nivelul cunostintelor de limba engleza dovedit prin certificate de
atestare recunoscute, cu exceptia vorbitorilor nativi de limba engleza;
(vi) sa demonstreze ca se bucura de incredere din partea clientilor, pe
baza proiectelor indeplinite de societatea profesionala civila de avocati, in
cadrul unor proiecte de mare valoare.
(2) Criteriile de selectie aplicabile in vederea ierarhizarii ofertelor
sunt:
(i) numarul de avocati definitivi care vor face parte din echipa si
vechimea in specialitate juridica de minimum 3 ani - cate un punct pentru
fiecare membru al echipei de avocati care indeplineste criteriul, dar nu mai
mult de 5 puncte;
(ii) numarul de avocati din echipa care au experienta in litigii
internationale ce presupun aplicarea procedurii de arbitraj - cate 10 puncte
pentru fiecare membru al echipei de avocati, dar nu mai mult de 50 de puncte;
(iii) numarul de avocati din echipa care au participat la procedurile
arbitrale in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului pentru
Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii din Washington DC - cate 15
puncte pentru fiecare membru al echipei de avocati, dar nu mai mult de 60 de
puncte;
(iv) numarul de litigii castigate in fata Curtii de Arbitraj Internationale
a Centrului pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii - cate 20
de puncte pentru fiecare litigiu, dar nu mai mult de 60 de puncte.
(3) Punctajul tehnic se calculeaza prin insumarea punctelor obtinute la
indeplinirea criteriilor prevazute la art. 9 alin. (2). Este declarata admisa
oferta care intruneste un punctaj tehnic de cel putin 60 de puncte.
(4) Pentru ierarhizarea ofertelor, la punctajul tehnic obtinut se adauga un
punctaj la oferta financiara, determinat astfel: oferta financiara cea mai mica
[lei (valuta)/ora/societate] primeste un punctaj egal cu numarul ofertelor
admise, iar urmatoarele oferte primesc un punctaj corespunzator pozitiei in
care se situeaza oferta lor financiara.
(5) Indeplinirea cerintelor si a criteriilor de selectie se atesta de catre
participanti prin declaratie pe propria raspundere sau prin documente
relevante.
Publicitate
Art. 10
(1) Ministerul Finantelor Publice, prin compartimentul specializat, va
transmite spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a
"Achizitii publice", si la cel putin un cotidian de mare tiraj,
national sau, dupa caz, international, o invitatie de participare la procedura
de selectie pentru contractul-cadru de reprezentare pe anul in curs.
(2) Invitatia de participare va fi publicata si pe site-ul Ministerului
Finantelor Publice.
(3) Invitatia de participare va contine informatiile privind adresa
Ministerului Finantelor Publice de unde se pot solicita clarificari.
Aplicarea procedurii de selectie de candidaturi pentru incheierea
contractului-cadru de reprezentare
Art. 11
Procedura de selectie de candidaturi se desfasoara in mai multe etape, dupa
cum urmeaza:
A. Etapa de lansare a procedurii:
a) transmiterea spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a
VI-a "Achizitii publice", si intr-un cotidian de mare tiraj, national
sau, dupa caz, international, a invitatiei de participare privind achizitia de
servicii juridice;
b) constituirea comisiei de selectie;
c) intocmirea documentatiei de incheiere a contractului-cadru de reprezentare.
B. Etapa de selectare:
a) primirea ofertelor;
b) analiza si stabilirea ofertelor care indeplinesc cerintele minime
solicitate;
c) aplicarea criteriilor de selectare;
d) stabilirea ierarhiei propunerilor de oferte acceptate, pe baza carora se
va incheia contractul-cadru de reprezentare;
e) instiintarea conducerii Ministerului Finantelor Publice cu privire la
rezultatul aplicarii procedurii;
f) incheierea contractului-cadru de reprezentare;
g) intocmirea dosarului contractului-cadru de reprezentare.
Atributiile comisiei de selectie a societatilor profesionale civile de
avocati
Art. 12
Comisia de selectie a societatilor profesionale civile de avocati, denumita
in continuare comisie de selectie, constituita potrivit art. 4 din ordin
raspunde de desfasurarea urmatoarelor activitati:
a) stabilirea ofertelor care indeplinesc cerintele minime impuse;
b) aplicarea criteriilor de ierarhizare potrivit celor stabilite in
documentatie;
c) stabilirea ierarhiei ofertelor care indeplinesc cerintele minime impuse;
d) instiintarea conducerii Ministerului Finantelor Publice cu privire la
rezultatul selectiei de candidaturi;
e) negocierea contractului.
Art. 13
Pe parcursul desfasurarii procedurii de selectie de candidaturi, membrii
comisiei de selectie au obligatia de a pastra confidentialitatea asupra
continutului negocierilor, precum si asupra oricaror alte informatii prezentate
de ofertanti, a caror dezvaluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de
a-si proteja secretele comerciale.
Art. 14
(1) Fiecare dintre membrii comisiei de selectie are obligatia de a semna pe
propria raspundere o declaratie de confidentialitate si impartialitate prin
care se angajeaza sa respecte prevederile prevazute la art. 13 si prin care
confirma totodata ca nu se afla in nici una dintre situatiile urmatoare:
a) este sot sau ruda pana la gradul al patrulea inclusiv ori afin pana la
gradul al patrulea inclusiv cu avocatii propusi a face parte din echipa de catre
ofertanti;
b) in ultimii 3 ani a avut contracte de munca sau de colaborare cu unul
dintre ofertanti ori cu asociatii unuia dintre ofertanti sau a facut parte din
adunarea asociatilor ori din orice alt organ de conducere sau de administrare
al unuia dintre ofertanti;
c) are calitatea de asociat sau face parte din organele de conducere sau de
administrare ale unuia dintre ofertanti.
(2) Declaratia prevazuta la alin. (1) trebuie semnata inainte de initierea
etapei de ierarhizare a ofertelor.
(3) In cazul in care unul dintre membrii desemnati de comisia de selectie
constata ca se afla in una sau mai multe dintre situatiile prevazute la alin.
(1), atunci acesta are obligatia de a solicita de indata inlocuirea sa din
componenta comisiei respective.
Incheierea contractului-cadru de reprezentare
Art. 15
(1) De regula, la inceputul fiecarui an Ministerul Finantelor Publice, in
urma aplicarii procedurii de selectie de candidaturi, va incheia
contractul-cadru de reprezentare cu societatile profesionale civile de avocati,
ale caror propuneri de oferte au fost acceptate.
(2) Contractul-cadru de reprezentare se semneaza de catre ministrul
finantelor publice si de catre reprezentantul mandatat al ofertantilor, pe baza
documentelor depuse in cadrul procedurii de selectie.
(3) Contractul-cadru de reprezentare se incheie in termen de cel mult 15
zile lucratoare de la anuntarea societatilor profesionale civile de avocati
care au fost selectate in vederea incheierii contractului-cadru de reprezentare,
cu exceptia cazului in care au fost formulate contestatii, situatie in care
termenul este de 5 zile lucratoare de la data solutionarii contestatiei de
catre Ministerul Finantelor Publice.
Dosarul contractului-cadru de reprezentare
Art. 16
(1) Ministerul Finantelor Publice, prin compartimentul specializat, are
obligatia de a intocmi dosarul contractului-cadru de reprezentare incheiat.
(2) Dosarul achizitiei trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele documente:
a) componenta comisiei de selectie;
b) invitatia de participare privind incheierea contractului-cadru de
reprezentare;
c) procesul-verbal de ierarhizare a ofertelor;
d) hotararea comisiei de selectie cu privire la rezultatul aplicarii
procedurii de selectie de candidaturi;
e) contestatiile primite, rezolutiile si, dupa caz, masurile corective
adoptate de catre Ministerul Finantelor Publice si comunicate ofertantilor,
precum si hotararile judecatoresti irevocabile;
f) contractul-cadru de reprezentare, semnat;
g) mandatele de reprezentare emise.
(3) Dosarul achizitiei publice se pastreaza de catre Directia generala
juridica din cadrul Ministerului Finantelor Publice atata timp cat contractul
produce efecte juridice si, oricum, nu mai putin de 5 ani de la data
finalizarii contractului-cadru de reprezentare.
Modalitatea de solutionare a contestatiilor
Art. 17
Contestatiile inaintate pe cale administrativa se solutioneaza potrivit
prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile
publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 212/2002, cu
modificarile si completarile ulterioare.
Dispozitii finale
Art. 18
Anexele A, B si C fac parte integranta din prezentele norme.
ANEXA A
CONTRACT-CADRU DE REPREZENTARE
- model -
1. Parti contractante
Intre
Ministerul Finantelor Publice, adresa sediului ..........................,
telefon/fax ..................., numar de inmatriculare .....................,
cod fiscal ...................., cont trezorerie ............................,
reprezentat prin ............................................................,
(denumirea conducatorului)
functia ..........................................., in calitate de achizitor,
si
prestatorul ....................., adresa sediului ......................,
(denumirea)
telefon/fax .............., numarul de inmatriculare ...................., cod
fiscal ...................., cont (trezorerie, banca) .......................,
reprezentat prin ..........................., functia .......................,
(denumirea conducatorului)
in calitate de prestator,
a intervenit prezentul contract.
2. Obiectul contractului
Prin incheierea prezentului contract prestatorul isi asuma obligatia de a
presta servicii de asistenta juridica pentru a sustine apararea intereselor
Romaniei sau ale altor institutii publice in fata Curtii de Arbitraj
Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor
Relative la Investitii in baza mandatului acordat de Ministerul Finantelor
Publice.
3. Pretul contractului
3.1. Achizitorul se obliga sa plateasca prestatorului pretul convenit, in
cazul in care, in baza mandatului de reprezentare, prestatorul asigura
reprezentarea intereselor Romaniei sau ale altor institutii publice in fata
Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru
Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii.
3.2. Pretul convenit pentru indeplinirea obligatiilor asumate prin
prezentul contract, platibil prestatorului de catre achizitor, este de
.............. mii lei (valuta)/ora/societate, indiferent de numarul de
avocati, din care TVA ............... mii lei (valuta).
3.3. Plata se face doar pentru serviciile de reprezentare prestate efectiv
de catre prestator, incheierea prezentului contract negenerand nici o obligatie
financiara pentru achizitor.
3.4. Valoarea estimata se stabileste in caz de acordare a mandatului de
reprezentare.
4. Regimul cheltuielilor
4.1. Cheltuielile de transport si cazare vor fi decontate de achizitor pe
baza de documente justificative in limitele stabilite de reglementarile legale
in vigoare in Romania pentru functionarii publici.
4.2. Alte cheltuieli care apar pe perioada derularii prezentului contract
vor fi decontate de achizitor numai pe baza de documente justificative.
5. Durata contractului
5.1. Prezentul contract se incheie pentru perioada ..... (1 an).
Prestatorul isi asuma obligatia de a presta servicii de asistenta juridica
pentru a sustine apararea intereselor Romaniei sau ale altor institutii publice
in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru
Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii, conform mandatului acordat.
5.2. In baza prezentului contract, achizitorul va emite mandatele de
reprezentare, in functie de necesitatile aparute.
5.3. In perioada cuprinsa intre momentul incheierii prezentului contract si
emiterea mandatului de reprezentare, prestatorul nu este indreptatit sa
pretinda achizitorului sa efectueze plati in baza acestui contract.
5.4. Prestatorul care a primit mandat de reprezentare are obligatia de a
depune toate diligentele pentru apararea intereselor incredintate, pana la
finalizarea cauzei, chiar si in situatia in care in anul urmator nu mai este
selectat de catre achizitor pentru un alt contract de reprezentare. In acest
caz, durata prezentului contract se prelungeste fara alte formalitati.
6. Caracterul confidential al contractului
6.1. - (1) O parte contractanta nu are dreptul, fara acordul scris al
celeilalte parti:
a) de a face cunoscut prezentul contract sau orice prevedere a acestuia
unei terte parti, in afara acelor persoane implicate in indeplinirea
prezentului contract si a institutiei publice citate in cauza;
b) de a utiliza informatiile si documentele obtinute sau la care are acces
in perioada de derulare a prezentului contract, in alt scop decat acela de a-si
indeplini obligatiile contractuale.
(2) Dezvaluirea oricarei informatii fata de persoanele implicate in
indeplinirea prezentului contract se va face confidential si se va extinde
numai asupra acelor informatii necesare in vederea indeplinirii acestuia.
6.2. - O parte contractanta va fi exonerata de raspunderea pentru
dezvaluirea de informatii referitoare la contract, daca:
a) informatia era cunoscuta partii contractante inainte ca ea sa fi fost
primita de la cealalta parte contractanta; sau
b) informatia a fost dezvaluita dupa ce a fost obtinut acordul scris al
celeilalte parti contractante pentru asemenea dezvaluire; sau
c) partea contractanta a fost obligata in mod legal sa dezvaluie
informatia.
7. Responsabilitatile prestatorului
7.1. - (1) Prestatorul are obligatia de a presta serviciile prevazute in
prezentul contract cu profesionalismul si promptitudinea cuvenite
angajamentului asumat si in conformitate cu propunerea de oferta.
(2) Prestatorul are obligatia de a supraveghea prestarea serviciilor, de a
asigura resursele umane, materiale, instalatiile, echipamentele sau altele
asemenea, fie de natura provizorie, fie definitive, cerute de si pentru
prezentul contract, in masura in care necesitatea asigurarii acestora este
prevazuta in contract sau se poate deduce in mod rezonabil din prezentul
contract.
7.2. Prestatorul este pe deplin responsabil pentru prestarea serviciilor.
Totodata, este raspunzator atat de oportunitatea si legalitatea tuturor
operatiunilor si metodelor de prestare utilizate, cat si de calificarea
personalului folosit pe toata durata prezentului contract.
8. Responsabilitatile achizitorului
Achizitorul are obligatia de a pune la dispozitie prestatorului orice
facilitati si/sau informatii pe care acesta le-a cerut in propunerea de oferta
si pe care le considera necesare pentru indeplinirea prezentului contract.
9. Verificari
9.1. Achizitorul are dreptul de a verifica modul de prestare a serviciilor.
9.2. Verificarile vor fi efectuate in conformitate cu prevederile
prezentului contract. Achizitorul are obligatia de a notifica in scris
prestatorului identitatea reprezentantilor sai imputerniciti pentru acest scop.
10. Asigurarea reprezentarii
Prestatorul are obligatia de a incepe prestarea serviciilor de reprezentare
imediat, in timpul cel mai scurt posibil de la primirea mandatului de
reprezentare.
11. Modalitati de plata
Achizitorul are obligatia de a efectua plata catre prestator in termen de
cel mult 30 de zile de la emiterea facturii de catre prestator. Platile in
valuta se vor efectua cu respectarea prevederilor legale.
12. Amendamente
Modificarea prezentului contract se face numai in scris, cu acordul
partilor contractante.
13. Penalitati si daune-interese
13.1. In situatia in care, din cauza neprezentarii la termene, prestatorul
nu reuseste sa isi indeplineasca obligatiile asumate prin prezentul contract,
achizitorul are dreptul de a-i imputa contravaloarea litigiului, prezentul
contract constituind titlu executoriu.
13.2. In cazul in care achizitorul nu onoreaza facturile in termen de 28 de
zile de la expirarea perioadei prevazute la pct. 11, acesta are obligatia de a
plati, ca penalitati, ................................. .
14. Rezilierea contractului
14.1. Nerespectarea obligatiilor asumate prin prezentul contract de catre
una dintre parti da dreptul partii lezate de a cere rezilierea contractului si
de a pretinde plata de daune-interese.
14.2. Achizitorul isi rezerva dreptul de a denunta unilateral prezentul
contract in cel mult 30 de zile de la aparitia unor circumstante care nu au
putut fi prevazute la data incheierii acestuia si care conduc la modificarea
clauzelor contractuale in asa masura incat indeplinirea contractului respectiv
ar fi contrara interesului public.
14.3. In cazul prevazut la pct. 14.2, prestatorul are dreptul de a pretinde
numai plata corespunzatoare pentru partea din prezentul contract indeplinita
pana la data denuntarii unilaterale a acestuia.
15. Alte cazuri de incetare a contractului
In cazul in care Guvernul solutioneaza litigiul pe cale amiabila, prezentul
contract isi inceteaza valabilitatea fara acordarea de daune de orice fel.
16. Forta majora
16.1. Forta majora exonereaza partile contractante de indeplinirea
obligatiilor asumate prin prezentul contract, pe toata perioada in care aceasta
actioneaza.
16.2. Indeplinirea prezentului contract va fi suspendata in perioada de
actiune a fortei majore, dar fara a prejudicia drepturile ce li se cuveneau
partilor pana la aparitia acesteia.
16.3. Partea contractanta care invoca forta majora are obligatia de a
notifica celeilalte parti, imediat si in mod complet, producerea acesteia si de
a lua orice masuri care ii stau la dispozitie in vederea limitarii
consecintelor.
16.4. Daca forta majora actioneaza sau se estimeaza ca va actiona o
perioada mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul sa notifice
celeilalte parti incetarea de plin drept a prezentului contract, fara ca vreuna
dintre parti sa poata pretinde celeilalte daune-interese.
17. Solutionarea litigiilor
17.1. Achizitorul si prestatorul vor depune toate eforturile pentru a
rezolva pe cale amiabila, prin tratative directe, orice neintelegere sau
disputa care se poate ivi intre ei in cadrul sau in legatura cu indeplinirea
prezentului contract.
17.2. Daca achizitorul si prestatorul nu reusesc sa rezolve in mod amiabil
o divergenta contractuala, fiecare poate solicita ca disputa sa se solutioneze
de catre instantele judecatoresti competente din Romania.
18. Limba care guverneaza contractul
Limba care guverneaza contractul este limba romana.
19. Comunicari
19.1. - (1) Orice comunicare intre parti, referitoare la indeplinirea
prezentului contract, trebuie sa fie transmisa in scris.
(2) Orice document scris trebuie inregistrat atat in momentul transmiterii,
cat si in momentul primirii.
19.2. Comunicarile intre parti se pot face si prin telefon, telegrama,
telex, fax sau e-mail, cu conditia confirmarii in scris a primirii comunicarii.
20. Legea aplicabila contractului
Prezentul contract va fi interpretat conform legilor din Romania.
Incheiat astazi ............., in doua exemplare originale, cate unul
pentru fiecare parte contractanta.
Achizitor, Prestator,
.............. ..............
ANEXA B
FORMULAR DE INVITATIE DE PARTICIPARE
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
DIRECTIA GENERALA JURIDICA
Nr. ......../........... 2005
Aprobat
Secretar general,
Denumirea autoritatii contractante: Ministerul Finantelor Publice, cod
fiscal nr. 4221306, Bucuresti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, tel.
00403199765
Obiectul contractului: servicii juridice cod CPSA 7411 (74.11)
Procedura aplicata: selectie de candidaturi
Data limita si locul pentru depunerea ofertelor: ziua/luna/anul/ora la
sediul ministerului, Bucuresti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, P2, camera
260, tel. 00403199765
Modul de prezentare a candidaturilor: un exemplar original, introdus
intr-un plic sigilat
Clarificari si documentatie pentru elaborarea si prezentarea ofertelor pot
fi solicitate la sediul ministerului, Bucuresti, str. Apolodor nr. 17, sectorul
5, P2, camera 260, tel. 00403199765.
Persoana de contact: .............................., tel. .............. .
Director general,
ANEXA C
DOCUMENTATIA
de incheiere a contractului-cadru de reprezentare in fata Curtii de Arbitraj
Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor
Relative la Investitii
Informatii generale
A. Introducere
Autoritatea contractanta: Ministerul Finantelor Publice, str. Apolodor nr.
17, sectorul 5, Bucuresti, Romania, tel. 00403199765
Scopul aplicarii procedurii: atribuirea contractului-cadru de reprezentare
in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru
Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii din Washington DC
Procedura aplicata: selectie de candidaturi
Legislatia aplicabila: Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001
privind achizitiile publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 212/2002, cu
modificarile si completarile ulterioare, Ordinul ministrului finantelor publice
nr. 1.639/2005 pentru aprobarea normelor procedurale interne pentru organizarea
si desfasurarea procedurilor de incheiere a contractului-cadru de achizitie
publica de servicii juridice pentru reprezentarea Romaniei sau a altor
institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului
International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii si
pentru selectarea arbitrilor desemnati de partea romana in procedurile
arbitrale, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 126/2005 privind mandatarea
Ministerului Finantelor Publice pentru reprezentarea Romaniei sau a altor
institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului
International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii.
B. Calificarea candidatilor
Candidatul trebuie sa faca dovada ca indeplineste criteriile de selectare
prevazute in documentatia de incheiere a contractului-cadru de reprezentare.
C. Criterii de selectare
In vederea calificarii candidatii trebuie sa indeplineasca urmatoarele
criterii:
(i) numarul de avocati definitivi care vor face parte din echipa si
vechimea in specialitate juridica de minimum 3 ani;
(ii) numarul avocatilor din echipa care au experienta in litigii
internationale care presupun aplicarea procedurii de arbitraj;
(iii) numarul avocatilor din echipa care au participat la procedurile
arbitrale in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International
pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii din Washington DC;
(iv) numarul de litigii castigate in fata Curtii de Arbitraj Internationale
a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la
Investitii.
D. Elaborarea ofertei
Candidatul are obligatia de a mentine oferta valabila pe o perioada de 30
de zile.
Ministerul Finantelor Publice are dreptul de a solicita, in circumstante
exceptionale, inainte de expirarea perioadei de valabilitate a ofertei,
prelungirea acestei perioade.
Oferta trebuie insotita de imputernicirea scrisa prin care reprezentantul
ofertantului este autorizat sa reprezinte societatea si sa semneze in numele
acesteia, precum si de declaratia pe propria raspundere sau de documente
relevante referitoare la indeplinirea criteriilor de selectie.
E. Prezentarea ofertei
Ofertantul trebuie sa depuna si sa inregistreze oferta in termen de 7 zile
de la data publicarii invitatiei de participare in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea a VI-a "Achizitii publice".
Orice ofertant are dreptul de a-si retrage sau de a-si modifica oferta
numai inainte de data limita stabilita pentru depunerea ofertei si numai
printr-o solicitare scrisa in acest sens.
Ofertantul nu are dreptul de a depune decat o singura oferta (nu se admit
oferte alternative).
F. Deschiderea si evaluarea ofertelor
Deschiderea ofertelor se va face la sediul Ministerului Finantelor Publice,
str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucuresti.
Orice ofertant are dreptul sa fie prezent la deschiderea ofertelor.
Comisia de evaluare a ofertelor si de negociere a contractului va intocmi
un proces-verbal de deschidere a ofertelor, care urmeaza sa fie semnat atat de
membrii comisiei, cat si de reprezentantii ofertantilor prezenti, in care se
consemneaza:
- denumirea ofertantilor;
- propunerea financiara;
- orice alte elemente care privesc deschiderea ofertelor.
G. Atribuirea contractului-cadru de reprezentare
Criteriul de atribuire a contractului-cadru de reprezentare este oferta
corespunzatoare din punct de vedere tehnico-economic.
Ministerul Finantelor Publice va comunica in scris tuturor ofertantilor
rezultatul aplicarii procedurii "Selectie de candidaturi" in cel mult
doua zile de la data la care Comisia de selectie a candidaturilor a stabilit
ofertele castigatoare.
Ministerul Finantelor Publice are obligatia de a incheia contractul-cadru
de reprezentare, dupa ierarhizarea ofertelor in functie de gradul de
indeplinire a necesitatilor obiective ale Ministerului Finantelor Publice.
ANEXA 2
NORMELE PROCEDURALE INTERNE
pentru selectarea arbitrilor desemnati de partea romana in procedurile
arbitrale in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International
pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii
1. In vederea selectarii arbitrilor, comisia constituita potrivit art. 4
din ordin are urmatoarele atributii:
a) studiaza lista arbitrilor Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului
International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii,
urmarind respectarea urmatoarelor criterii:
1. reputatie ireprosabila si inalta competenta profesionala;
2. cunoasterea impecabila a limbii in care se desfasoara procesul;
3. experienta bogata in materia arbitrajului international;
4. detinerea de titluri stiintifice;
5. costul cheltuielilor legate de buna desfasurare a procesului;
b) intocmeste, pe baza criteriilor de mai sus, o lista extinsa cu arbitrii
posibil a fi selectati;
c) consulta specialisti romani in materie de arbitraj international, precum
si societatea profesionala civila de avocati selectata, carora le solicita
recomandari, si intocmeste o lista de arbitri carora li se transmit invitatii;
d) dupa confirmarea de catre arbitrii invitati, comunica lista
conducatorului institutiei publice a carei reprezentare o asigura Ministerul
Finantelor Publice si solicita avizul acestuia.
2. Dupa definitivarea listei de catre comisie, Ministerul Finantelor
Publice o va comunica Secretariatului General al Centrului International pentru
Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii.
3. In cazul in care propunerea partii romane nu este acceptata, comisia
poate nominaliza, cu avizul institutiei publice a carei reprezentare o asigura
Ministerul Finantelor Publice, alt arbitru dintre cei invitati sau poate relua,
daca este cazul, procedura de selectie, pana la definitivarea componentei
instantei arbitrale.
ANEXA 3
COMPONENTA
comisiei de selectie a societatilor profesionale civile de avocati
_______________________________________________________________________
Presedinte Seful serviciului judiciar al Directiei generale juridice
din Ministerul Finantelor Publice
Membru Reprezentantul desemnat de Cancelaria Primului-Ministru
Membru Reprezentantul desemnat de Directia de buget si
contabilitate interna din Ministerul Finantelor Publice
_______________________________________________________________________
ANEXA 4
COMPONENTA
comisiei de selectie a arbitrilor
_______________________________________________________________________
Presedinte Directorul general al Directiei generale juridice din
Ministerul Finantelor Publice
Membru Seful serviciului judiciar al Directiei generale juridice
din Ministerul Finantelor Publice
Membru Reprezentantul desemnat de Cancelaria Primului-Ministru
_______________________________________________________________________
ANEXA 5
COMPONENTA
comisiei de solutionare a contestatiilor
_______________________________________________________________________
Presedinte Directorul general adjunct al Directiei generale juridice
din Ministerul Finantelor Publice
Membru Seful serviciului avizare din Directia generala juridica
din Ministerul Finantelor Publice
Membru Reprezentantul desemnat de Cancelaria Primului-Ministru
_______________________________________________________________________