Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1639 din  2 noiembrie 2005

privind aprobarea Normelor procedurale interne pentru organizarea si desfasurarea procedurilor de incheiere a contractului-cadru de achizitie publica de servicii juridice pentru reprezentarea Romaniei sau a altor institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii si pentru selectarea arbitrilor desemnati de partea romana in procedurile arbitrale

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 993 din  9 noiembrie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 11 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
    avand in vedere prevederile art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 126/2005 privind mandatarea Ministerului Finantelor Publice pentru reprezentarea Romaniei sau a altor institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 212/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele procedurale interne pentru organizarea si desfasurarea procedurilor de incheiere a contractului-cadru de achizitie publica de servicii juridice pentru reprezentarea Romaniei sau a altor institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii, prevazute in anexa nr. 1 la prezentul ordin.
    Art. 2
    Pentru incheierea contractului-cadru de achizitie publica de servicii juridice pentru reprezentarea Romaniei sau a altor institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii, operatiunea de estimare a valorii contractului se realizeaza in cazul acordarii mandatului de reprezentare.
    Art. 3
    Se aproba Normele procedurale interne pentru selectarea arbitrilor desemnati de partea romana in procedurile arbitrale in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii, prevazute in anexa nr. 2 la prezentul ordin.
    Art. 4
    Se numeste comisia de selectie a societatilor profesionale civile de avocati, a carei componenta este prevazuta in anexa nr. 3 la prezentul ordin, respectiv comisia de selectie a arbitrilor, a carei componenta este prevazuta in anexa nr. 4 la prezentul ordin.
    Art. 5
    Se numeste comisia de solutionare a contestatiilor, a carei componenta este prevazuta in anexa nr. 5 la prezentul ordin.
    Art. 6
    Anexele nr. 1 - 5 fac parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 7
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                      Ministrul finantelor publice,
                   Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu

    ANEXA 1

                        NORME PROCEDURALE INTERNE
pentru organizarea si desfasurarea procedurilor de incheiere a contractului-cadru de achizitie publica de servicii juridice pentru reprezentarea Romaniei sau a altor institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii

    Dispozitii generale
    Art. 1
    (1) Prezentele norme procedurale interne asigura cadrul si metodologia unitara pentru organizarea si desfasurarea procedurilor de incheiere a contractului-cadru de achizitie publica de servicii juridice pentru reprezentarea Romaniei sau a altor institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii, denumit in continuare contract-cadru de reprezentare.
    (2) Incheierea contractului-cadru de reprezentare are la baza principiile enuntate la art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 212/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

    Contractul-cadru de reprezentare
    Art. 2
    (1) Contractul-cadru de reprezentare este acel acord intervenit intre Ministerul Finantelor Publice si una sau mai multe societati profesionale civile de avocati, specializate in litigii internationale, prin care acestea din urma isi asuma obligatia de a sustine apararea intereselor Romaniei sau ale altor institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii, in baza mandatului acordat.
    (2) Modelul contractului-cadru de reprezentare care va fi incheiat cu societatea civila profesionala de avocati selectata este prevazut in anexa A.
    (3) Contractul-cadru de reprezentare se incheie cu cel putin o societate profesionala civila de avocati pe o perioada de un an. In baza contractului de reprezentare Ministerul Finantelor Publice va emite mandate de reprezentare in functie de necesitatile aparute.
    (4) Contractul-cadru de reprezentare produce efecte incepand cu data la care Ministerul Finantelor Publice emite mandatul de reprezentare.
    (5) In perioada cuprinsa intre incheierea contractului si emiterea mandatului de reprezentare, societatea sau societatile profesionale civile de avocati nu sunt indreptatite sa pretinda Ministerului Finantelor Publice efectuarea de plati in baza contractului-cadru de reprezentare.
    (6) Societatea profesionala civila de avocati, selectata sa fie parte in contractul-cadru de reprezentare incheiat pe parcursul unui an calendaristic si care a primit mandat de reprezentare intr-o cauza, are obligatia de a depune toate diligentele pentru apararea intereselor incredintate, pana la finalizarea procesului aflat in derulare, chiar daca in anul urmator nu mai este selectata de catre Ministerul Finantelor Publice pentru un alt contract de reprezentare. In aceasta situatie Ministerul Finantelor Publice are obligatia corelativa de a face plata contraprestatiilor acestei societati profesionale civile de avocati in baza mandatului de reprezentare emis numai pentru serviciile prestate efectiv de catre aceasta.

    Procedura pentru incheierea contractului-cadru de reprezentare
    Art. 3
    Ministerul Finantelor Publice incheie contractul-cadru de reprezentare prin aplicarea procedurii de selectie a candidaturilor, respectiv procedura prin care comisia de selectie analizeaza si selecteaza dupa aplicarea criteriilor de selectie numarul de societati profesionale civile de avocati stabilit in documentatia de incheiere a contractului-cadru de reprezentare.

    Reguli generale de participare
    Art. 4
    Orice societate profesionala civila de avocati care considera ca satisface cerintele enuntate in invitatia de participare, al carei model este prevazut in anexa B, si in documentatia de atribuire are dreptul de a participa, in conditiile prezentelor norme procedurale, la procedura de selectie de candidaturi pentru incheierea contractului-cadru de reprezentare.

    Initierea procedurii pentru incheierea contractului-cadru de reprezentare
    Art. 5
    (1) Ministerul Finantelor Publice, prin compartimentul specializat, va initia aplicarea procedurii de selectie de candidaturi pentru incheierea contractului-cadru de reprezentare, numai daca este constituita comisia de selectie si este publicata invitatia de participare.
    (2) Inainte de emiterea mandatului de reprezentare, Ministerul Finantelor Publice trebuie sa asigure fonduri suficiente pentru anul in curs, dar si sa aiba in vedere posibilitatea ca un mandat de reprezentare se poate intinde pe o perioada mai lunga de timp.

    Evitarea situatiilor de concurenta neloiala si de conflict de interese
    Art. 6
    (1) Pe parcursul derularii procedurii de incheiere a contractului-cadru de reprezentare Ministerul Finantelor Publice va lua toate masurile legale necesare pentru a combate aparitia eventualelor situatii de concurenta neloiala sau conflict de interese si orice alte fapte considerate contraventii ori infractiuni potrivit legislatiei in vigoare. In masura in care aceste situatii totusi se produc, se vor lua toate masurile legale pentru inlaturarea lor.
    (2) Societatile profesionale civile de avocati participante la procedura de selectie de candidaturi vor depune o declaratie pe propria raspundere privind inexistenta situatiilor de conflict de interese in legatura cu obiectul litigiilor care urmeaza a fi solutionate prin arbitraj in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii.

    Intocmirea si continutul documentatiei de incheiere a contractului-cadru de reprezentare
    Art. 7
    Ministerul Finantelor Publice, prin compartimentul specializat, va supune aprobarii documentatia de incheiere a contractului-cadru de reprezentare, prevazuta in anexa C.
    Art. 8
    Documentatia de incheiere a contractului-cadru de reprezentare trebuie sa cuprinda cel putin precizari privind:
    a) informatii despre Ministerul Finantelor Publice, litigiile care ar putea aparea, modalitatile de plata;
    b) criteriile de selectare, precum si gradul de importanta al acestora in vederea ierarhizarii propunerilor de oferta;
    c) modul de elaborare a propunerii de oferta;
    d) alte informatii care pot fi relevante pentru derularea procedurii de selectie de candidaturi.
    Art. 9
    (1) Cerintele in vederea aplicarii criteriilor de selectie de candidaturi pot fi, dupa caz, si fara a se limita la urmatoarele:
    (i) curriculum vitae al membrilor echipei propuse;
    (ii) cunostinte privind acordurile incheiate de Romania privind promovarea si protejarea reciproca a investitiilor;
    (iii) cunostinte temeinice de drept international public si de dreptul comertului international, atestate prin documente de formare academica recunoscute;
    (iv) lucrari de specialitate juridica privind regimul investitiilor straine si procedurile arbitrale in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii;
    (v) nivelul cunostintelor de limba engleza dovedit prin certificate de atestare recunoscute, cu exceptia vorbitorilor nativi de limba engleza;
    (vi) sa demonstreze ca se bucura de incredere din partea clientilor, pe baza proiectelor indeplinite de societatea profesionala civila de avocati, in cadrul unor proiecte de mare valoare.
    (2) Criteriile de selectie aplicabile in vederea ierarhizarii ofertelor sunt:
    (i) numarul de avocati definitivi care vor face parte din echipa si vechimea in specialitate juridica de minimum 3 ani - cate un punct pentru fiecare membru al echipei de avocati care indeplineste criteriul, dar nu mai mult de 5 puncte;
    (ii) numarul de avocati din echipa care au experienta in litigii internationale ce presupun aplicarea procedurii de arbitraj - cate 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocati, dar nu mai mult de 50 de puncte;
    (iii) numarul de avocati din echipa care au participat la procedurile arbitrale in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii din Washington DC - cate 15 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocati, dar nu mai mult de 60 de puncte;
    (iv) numarul de litigii castigate in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii - cate 20 de puncte pentru fiecare litigiu, dar nu mai mult de 60 de puncte.
    (3) Punctajul tehnic se calculeaza prin insumarea punctelor obtinute la indeplinirea criteriilor prevazute la art. 9 alin. (2). Este declarata admisa oferta care intruneste un punctaj tehnic de cel putin 60 de puncte.
    (4) Pentru ierarhizarea ofertelor, la punctajul tehnic obtinut se adauga un punctaj la oferta financiara, determinat astfel: oferta financiara cea mai mica [lei (valuta)/ora/societate] primeste un punctaj egal cu numarul ofertelor admise, iar urmatoarele oferte primesc un punctaj corespunzator pozitiei in care se situeaza oferta lor financiara.
    (5) Indeplinirea cerintelor si a criteriilor de selectie se atesta de catre participanti prin declaratie pe propria raspundere sau prin documente relevante.

    Publicitate
    Art. 10
    (1) Ministerul Finantelor Publice, prin compartimentul specializat, va transmite spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a "Achizitii publice", si la cel putin un cotidian de mare tiraj, national sau, dupa caz, international, o invitatie de participare la procedura de selectie pentru contractul-cadru de reprezentare pe anul in curs.
    (2) Invitatia de participare va fi publicata si pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.
    (3) Invitatia de participare va contine informatiile privind adresa Ministerului Finantelor Publice de unde se pot solicita clarificari.

    Aplicarea procedurii de selectie de candidaturi pentru incheierea contractului-cadru de reprezentare
    Art. 11
    Procedura de selectie de candidaturi se desfasoara in mai multe etape, dupa cum urmeaza:

    A. Etapa de lansare a procedurii:
    a) transmiterea spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a "Achizitii publice", si intr-un cotidian de mare tiraj, national sau, dupa caz, international, a invitatiei de participare privind achizitia de servicii juridice;
    b) constituirea comisiei de selectie;
    c) intocmirea documentatiei de incheiere a contractului-cadru de reprezentare.

    B. Etapa de selectare:
    a) primirea ofertelor;
    b) analiza si stabilirea ofertelor care indeplinesc cerintele minime solicitate;
    c) aplicarea criteriilor de selectare;
    d) stabilirea ierarhiei propunerilor de oferte acceptate, pe baza carora se va incheia contractul-cadru de reprezentare;
    e) instiintarea conducerii Ministerului Finantelor Publice cu privire la rezultatul aplicarii procedurii;
    f) incheierea contractului-cadru de reprezentare;
    g) intocmirea dosarului contractului-cadru de reprezentare.

    Atributiile comisiei de selectie a societatilor profesionale civile de avocati
    Art. 12
    Comisia de selectie a societatilor profesionale civile de avocati, denumita in continuare comisie de selectie, constituita potrivit art. 4 din ordin raspunde de desfasurarea urmatoarelor activitati:
    a) stabilirea ofertelor care indeplinesc cerintele minime impuse;
    b) aplicarea criteriilor de ierarhizare potrivit celor stabilite in documentatie;
    c) stabilirea ierarhiei ofertelor care indeplinesc cerintele minime impuse;
    d) instiintarea conducerii Ministerului Finantelor Publice cu privire la rezultatul selectiei de candidaturi;
    e) negocierea contractului.
    Art. 13
    Pe parcursul desfasurarii procedurii de selectie de candidaturi, membrii comisiei de selectie au obligatia de a pastra confidentialitatea asupra continutului negocierilor, precum si asupra oricaror alte informatii prezentate de ofertanti, a caror dezvaluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-si proteja secretele comerciale.
    Art. 14
    (1) Fiecare dintre membrii comisiei de selectie are obligatia de a semna pe propria raspundere o declaratie de confidentialitate si impartialitate prin care se angajeaza sa respecte prevederile prevazute la art. 13 si prin care confirma totodata ca nu se afla in nici una dintre situatiile urmatoare:
    a) este sot sau ruda pana la gradul al patrulea inclusiv ori afin pana la gradul al patrulea inclusiv cu avocatii propusi a face parte din echipa de catre ofertanti;
    b) in ultimii 3 ani a avut contracte de munca sau de colaborare cu unul dintre ofertanti ori cu asociatii unuia dintre ofertanti sau a facut parte din adunarea asociatilor ori din orice alt organ de conducere sau de administrare al unuia dintre ofertanti;
    c) are calitatea de asociat sau face parte din organele de conducere sau de administrare ale unuia dintre ofertanti.
    (2) Declaratia prevazuta la alin. (1) trebuie semnata inainte de initierea etapei de ierarhizare a ofertelor.
    (3) In cazul in care unul dintre membrii desemnati de comisia de selectie constata ca se afla in una sau mai multe dintre situatiile prevazute la alin. (1), atunci acesta are obligatia de a solicita de indata inlocuirea sa din componenta comisiei respective.

    Incheierea contractului-cadru de reprezentare
    Art. 15
    (1) De regula, la inceputul fiecarui an Ministerul Finantelor Publice, in urma aplicarii procedurii de selectie de candidaturi, va incheia contractul-cadru de reprezentare cu societatile profesionale civile de avocati, ale caror propuneri de oferte au fost acceptate.
    (2) Contractul-cadru de reprezentare se semneaza de catre ministrul finantelor publice si de catre reprezentantul mandatat al ofertantilor, pe baza documentelor depuse in cadrul procedurii de selectie.
    (3) Contractul-cadru de reprezentare se incheie in termen de cel mult 15 zile lucratoare de la anuntarea societatilor profesionale civile de avocati care au fost selectate in vederea incheierii contractului-cadru de reprezentare, cu exceptia cazului in care au fost formulate contestatii, situatie in care termenul este de 5 zile lucratoare de la data solutionarii contestatiei de catre Ministerul Finantelor Publice.

    Dosarul contractului-cadru de reprezentare
    Art. 16
    (1) Ministerul Finantelor Publice, prin compartimentul specializat, are obligatia de a intocmi dosarul contractului-cadru de reprezentare incheiat.
    (2) Dosarul achizitiei trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele documente:
    a) componenta comisiei de selectie;
    b) invitatia de participare privind incheierea contractului-cadru de reprezentare;
    c) procesul-verbal de ierarhizare a ofertelor;
    d) hotararea comisiei de selectie cu privire la rezultatul aplicarii procedurii de selectie de candidaturi;
    e) contestatiile primite, rezolutiile si, dupa caz, masurile corective adoptate de catre Ministerul Finantelor Publice si comunicate ofertantilor, precum si hotararile judecatoresti irevocabile;
    f) contractul-cadru de reprezentare, semnat;
    g) mandatele de reprezentare emise.
    (3) Dosarul achizitiei publice se pastreaza de catre Directia generala juridica din cadrul Ministerului Finantelor Publice atata timp cat contractul produce efecte juridice si, oricum, nu mai putin de 5 ani de la data finalizarii contractului-cadru de reprezentare.

    Modalitatea de solutionare a contestatiilor
    Art. 17
    Contestatiile inaintate pe cale administrativa se solutioneaza potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 212/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

    Dispozitii finale
    Art. 18
    Anexele A, B si C fac parte integranta din prezentele norme.

    ANEXA A

                     CONTRACT-CADRU DE REPREZENTARE
                                - model -

    1. Parti contractante

    Intre
    Ministerul Finantelor Publice, adresa sediului .........................., telefon/fax ..................., numar de inmatriculare ....................., cod fiscal ...................., cont trezorerie ............................,
reprezentat prin ............................................................,
                            (denumirea conducatorului)
functia ..........................................., in calitate de achizitor,
    si
    prestatorul ....................., adresa sediului ......................,
                      (denumirea)
telefon/fax .............., numarul de inmatriculare ...................., cod fiscal ...................., cont (trezorerie, banca) .......................,
reprezentat prin ..........................., functia .......................,
                  (denumirea conducatorului)
in calitate de prestator,
    a intervenit prezentul contract.

    2. Obiectul contractului
    Prin incheierea prezentului contract prestatorul isi asuma obligatia de a presta servicii de asistenta juridica pentru a sustine apararea intereselor Romaniei sau ale altor institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii in baza mandatului acordat de Ministerul Finantelor Publice.

    3. Pretul contractului
    3.1. Achizitorul se obliga sa plateasca prestatorului pretul convenit, in cazul in care, in baza mandatului de reprezentare, prestatorul asigura reprezentarea intereselor Romaniei sau ale altor institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii.
    3.2. Pretul convenit pentru indeplinirea obligatiilor asumate prin prezentul contract, platibil prestatorului de catre achizitor, este de .............. mii lei (valuta)/ora/societate, indiferent de numarul de avocati, din care TVA ............... mii lei (valuta).
    3.3. Plata se face doar pentru serviciile de reprezentare prestate efectiv de catre prestator, incheierea prezentului contract negenerand nici o obligatie financiara pentru achizitor.
    3.4. Valoarea estimata se stabileste in caz de acordare a mandatului de reprezentare.

    4. Regimul cheltuielilor
    4.1. Cheltuielile de transport si cazare vor fi decontate de achizitor pe baza de documente justificative in limitele stabilite de reglementarile legale in vigoare in Romania pentru functionarii publici.
    4.2. Alte cheltuieli care apar pe perioada derularii prezentului contract vor fi decontate de achizitor numai pe baza de documente justificative.

    5. Durata contractului
    5.1. Prezentul contract se incheie pentru perioada ..... (1 an). Prestatorul isi asuma obligatia de a presta servicii de asistenta juridica pentru a sustine apararea intereselor Romaniei sau ale altor institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii, conform mandatului acordat.
    5.2. In baza prezentului contract, achizitorul va emite mandatele de reprezentare, in functie de necesitatile aparute.
    5.3. In perioada cuprinsa intre momentul incheierii prezentului contract si emiterea mandatului de reprezentare, prestatorul nu este indreptatit sa pretinda achizitorului sa efectueze plati in baza acestui contract.
    5.4. Prestatorul care a primit mandat de reprezentare are obligatia de a depune toate diligentele pentru apararea intereselor incredintate, pana la finalizarea cauzei, chiar si in situatia in care in anul urmator nu mai este selectat de catre achizitor pentru un alt contract de reprezentare. In acest caz, durata prezentului contract se prelungeste fara alte formalitati.

    6. Caracterul confidential al contractului
    6.1. - (1) O parte contractanta nu are dreptul, fara acordul scris al celeilalte parti:
    a) de a face cunoscut prezentul contract sau orice prevedere a acestuia unei terte parti, in afara acelor persoane implicate in indeplinirea prezentului contract si a institutiei publice citate in cauza;
    b) de a utiliza informatiile si documentele obtinute sau la care are acces in perioada de derulare a prezentului contract, in alt scop decat acela de a-si indeplini obligatiile contractuale.
    (2) Dezvaluirea oricarei informatii fata de persoanele implicate in indeplinirea prezentului contract se va face confidential si se va extinde numai asupra acelor informatii necesare in vederea indeplinirii acestuia.
    6.2. - O parte contractanta va fi exonerata de raspunderea pentru dezvaluirea de informatii referitoare la contract, daca:
    a) informatia era cunoscuta partii contractante inainte ca ea sa fi fost primita de la cealalta parte contractanta; sau
    b) informatia a fost dezvaluita dupa ce a fost obtinut acordul scris al celeilalte parti contractante pentru asemenea dezvaluire; sau
    c) partea contractanta a fost obligata in mod legal sa dezvaluie informatia.

    7. Responsabilitatile prestatorului
    7.1. - (1) Prestatorul are obligatia de a presta serviciile prevazute in prezentul contract cu profesionalismul si promptitudinea cuvenite angajamentului asumat si in conformitate cu propunerea de oferta.
    (2) Prestatorul are obligatia de a supraveghea prestarea serviciilor, de a asigura resursele umane, materiale, instalatiile, echipamentele sau altele asemenea, fie de natura provizorie, fie definitive, cerute de si pentru prezentul contract, in masura in care necesitatea asigurarii acestora este prevazuta in contract sau se poate deduce in mod rezonabil din prezentul contract.
    7.2. Prestatorul este pe deplin responsabil pentru prestarea serviciilor. Totodata, este raspunzator atat de oportunitatea si legalitatea tuturor operatiunilor si metodelor de prestare utilizate, cat si de calificarea personalului folosit pe toata durata prezentului contract.

    8. Responsabilitatile achizitorului
    Achizitorul are obligatia de a pune la dispozitie prestatorului orice facilitati si/sau informatii pe care acesta le-a cerut in propunerea de oferta si pe care le considera necesare pentru indeplinirea prezentului contract.

    9. Verificari
    9.1. Achizitorul are dreptul de a verifica modul de prestare a serviciilor.
    9.2. Verificarile vor fi efectuate in conformitate cu prevederile prezentului contract. Achizitorul are obligatia de a notifica in scris prestatorului identitatea reprezentantilor sai imputerniciti pentru acest scop.

    10. Asigurarea reprezentarii
    Prestatorul are obligatia de a incepe prestarea serviciilor de reprezentare imediat, in timpul cel mai scurt posibil de la primirea mandatului de reprezentare.

    11. Modalitati de plata
    Achizitorul are obligatia de a efectua plata catre prestator in termen de cel mult 30 de zile de la emiterea facturii de catre prestator. Platile in valuta se vor efectua cu respectarea prevederilor legale.

    12. Amendamente
    Modificarea prezentului contract se face numai in scris, cu acordul partilor contractante.

    13. Penalitati si daune-interese
    13.1. In situatia in care, din cauza neprezentarii la termene, prestatorul nu reuseste sa isi indeplineasca obligatiile asumate prin prezentul contract, achizitorul are dreptul de a-i imputa contravaloarea litigiului, prezentul contract constituind titlu executoriu.
    13.2. In cazul in care achizitorul nu onoreaza facturile in termen de 28 de zile de la expirarea perioadei prevazute la pct. 11, acesta are obligatia de a plati, ca penalitati, ................................. .

    14. Rezilierea contractului
    14.1. Nerespectarea obligatiilor asumate prin prezentul contract de catre una dintre parti da dreptul partii lezate de a cere rezilierea contractului si de a pretinde plata de daune-interese.
    14.2. Achizitorul isi rezerva dreptul de a denunta unilateral prezentul contract in cel mult 30 de zile de la aparitia unor circumstante care nu au putut fi prevazute la data incheierii acestuia si care conduc la modificarea clauzelor contractuale in asa masura incat indeplinirea contractului respectiv ar fi contrara interesului public.
    14.3. In cazul prevazut la pct. 14.2, prestatorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzatoare pentru partea din prezentul contract indeplinita pana la data denuntarii unilaterale a acestuia.

    15. Alte cazuri de incetare a contractului
    In cazul in care Guvernul solutioneaza litigiul pe cale amiabila, prezentul contract isi inceteaza valabilitatea fara acordarea de daune de orice fel.

    16. Forta majora
    16.1. Forta majora exonereaza partile contractante de indeplinirea obligatiilor asumate prin prezentul contract, pe toata perioada in care aceasta actioneaza.
    16.2. Indeplinirea prezentului contract va fi suspendata in perioada de actiune a fortei majore, dar fara a prejudicia drepturile ce li se cuveneau partilor pana la aparitia acesteia.
    16.3. Partea contractanta care invoca forta majora are obligatia de a notifica celeilalte parti, imediat si in mod complet, producerea acesteia si de a lua orice masuri care ii stau la dispozitie in vederea limitarii consecintelor.
    16.4. Daca forta majora actioneaza sau se estimeaza ca va actiona o perioada mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul sa notifice celeilalte parti incetarea de plin drept a prezentului contract, fara ca vreuna dintre parti sa poata pretinde celeilalte daune-interese.

    17. Solutionarea litigiilor
    17.1. Achizitorul si prestatorul vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabila, prin tratative directe, orice neintelegere sau disputa care se poate ivi intre ei in cadrul sau in legatura cu indeplinirea prezentului contract.
    17.2. Daca achizitorul si prestatorul nu reusesc sa rezolve in mod amiabil o divergenta contractuala, fiecare poate solicita ca disputa sa se solutioneze de catre instantele judecatoresti competente din Romania.

    18. Limba care guverneaza contractul
    Limba care guverneaza contractul este limba romana.

    19. Comunicari
    19.1. - (1) Orice comunicare intre parti, referitoare la indeplinirea prezentului contract, trebuie sa fie transmisa in scris.
    (2) Orice document scris trebuie inregistrat atat in momentul transmiterii, cat si in momentul primirii.
    19.2. Comunicarile intre parti se pot face si prin telefon, telegrama, telex, fax sau e-mail, cu conditia confirmarii in scris a primirii comunicarii.

    20. Legea aplicabila contractului
    Prezentul contract va fi interpretat conform legilor din Romania.

    Incheiat astazi ............., in doua exemplare originale, cate unul pentru fiecare parte contractanta.

               Achizitor,                       Prestator,
             ..............                   ..............

    ANEXA B

                    FORMULAR DE INVITATIE DE PARTICIPARE

    MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
    DIRECTIA GENERALA JURIDICA
    Nr. ......../........... 2005

                                                                 Aprobat
                                                            Secretar general,

    Denumirea autoritatii contractante: Ministerul Finantelor Publice, cod fiscal nr. 4221306, Bucuresti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, tel. 00403199765
    Obiectul contractului: servicii juridice cod CPSA 7411 (74.11)
    Procedura aplicata: selectie de candidaturi
    Data limita si locul pentru depunerea ofertelor: ziua/luna/anul/ora la sediul ministerului, Bucuresti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, P2, camera 260, tel. 00403199765
    Modul de prezentare a candidaturilor: un exemplar original, introdus intr-un plic sigilat
    Clarificari si documentatie pentru elaborarea si prezentarea ofertelor pot fi solicitate la sediul ministerului, Bucuresti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, P2, camera 260, tel. 00403199765.
    Persoana de contact: .............................., tel. .............. .

                                Director general,

    ANEXA C

                                  DOCUMENTATIA
de incheiere a contractului-cadru de reprezentare in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii

    Informatii generale
    A. Introducere
    Autoritatea contractanta: Ministerul Finantelor Publice, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucuresti, Romania, tel. 00403199765
    Scopul aplicarii procedurii: atribuirea contractului-cadru de reprezentare in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii din Washington DC
    Procedura aplicata: selectie de candidaturi
    Legislatia aplicabila: Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 212/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.639/2005 pentru aprobarea normelor procedurale interne pentru organizarea si desfasurarea procedurilor de incheiere a contractului-cadru de achizitie publica de servicii juridice pentru reprezentarea Romaniei sau a altor institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii si pentru selectarea arbitrilor desemnati de partea romana in procedurile arbitrale, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 126/2005 privind mandatarea Ministerului Finantelor Publice pentru reprezentarea Romaniei sau a altor institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii.

    B. Calificarea candidatilor
    Candidatul trebuie sa faca dovada ca indeplineste criteriile de selectare prevazute in documentatia de incheiere a contractului-cadru de reprezentare.

    C. Criterii de selectare
    In vederea calificarii candidatii trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii:
    (i) numarul de avocati definitivi care vor face parte din echipa si vechimea in specialitate juridica de minimum 3 ani;
    (ii) numarul avocatilor din echipa care au experienta in litigii internationale care presupun aplicarea procedurii de arbitraj;
    (iii) numarul avocatilor din echipa care au participat la procedurile arbitrale in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii din Washington DC;
    (iv) numarul de litigii castigate in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii.

    D. Elaborarea ofertei
    Candidatul are obligatia de a mentine oferta valabila pe o perioada de 30 de zile.
    Ministerul Finantelor Publice are dreptul de a solicita, in circumstante exceptionale, inainte de expirarea perioadei de valabilitate a ofertei, prelungirea acestei perioade.
    Oferta trebuie insotita de imputernicirea scrisa prin care reprezentantul ofertantului este autorizat sa reprezinte societatea si sa semneze in numele acesteia, precum si de declaratia pe propria raspundere sau de documente relevante referitoare la indeplinirea criteriilor de selectie.

    E. Prezentarea ofertei
    Ofertantul trebuie sa depuna si sa inregistreze oferta in termen de 7 zile de la data publicarii invitatiei de participare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a "Achizitii publice".
    Orice ofertant are dreptul de a-si retrage sau de a-si modifica oferta numai inainte de data limita stabilita pentru depunerea ofertei si numai printr-o solicitare scrisa in acest sens.
    Ofertantul nu are dreptul de a depune decat o singura oferta (nu se admit oferte alternative).

    F. Deschiderea si evaluarea ofertelor
    Deschiderea ofertelor se va face la sediul Ministerului Finantelor Publice, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucuresti.
    Orice ofertant are dreptul sa fie prezent la deschiderea ofertelor.
    Comisia de evaluare a ofertelor si de negociere a contractului va intocmi un proces-verbal de deschidere a ofertelor, care urmeaza sa fie semnat atat de membrii comisiei, cat si de reprezentantii ofertantilor prezenti, in care se consemneaza:
    - denumirea ofertantilor;
    - propunerea financiara;
    - orice alte elemente care privesc deschiderea ofertelor.

    G. Atribuirea contractului-cadru de reprezentare
    Criteriul de atribuire a contractului-cadru de reprezentare este oferta corespunzatoare din punct de vedere tehnico-economic.
    Ministerul Finantelor Publice va comunica in scris tuturor ofertantilor rezultatul aplicarii procedurii "Selectie de candidaturi" in cel mult doua zile de la data la care Comisia de selectie a candidaturilor a stabilit ofertele castigatoare.
    Ministerul Finantelor Publice are obligatia de a incheia contractul-cadru de reprezentare, dupa ierarhizarea ofertelor in functie de gradul de indeplinire a necesitatilor obiective ale Ministerului Finantelor Publice.

    ANEXA 2

                         NORMELE PROCEDURALE INTERNE
pentru selectarea arbitrilor desemnati de partea romana in procedurile arbitrale in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii

    1. In vederea selectarii arbitrilor, comisia constituita potrivit art. 4 din ordin are urmatoarele atributii:
    a) studiaza lista arbitrilor Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii, urmarind respectarea urmatoarelor criterii:
    1. reputatie ireprosabila si inalta competenta profesionala;
    2. cunoasterea impecabila a limbii in care se desfasoara procesul;
    3. experienta bogata in materia arbitrajului international;
    4. detinerea de titluri stiintifice;
    5. costul cheltuielilor legate de buna desfasurare a procesului;
    b) intocmeste, pe baza criteriilor de mai sus, o lista extinsa cu arbitrii posibil a fi selectati;
    c) consulta specialisti romani in materie de arbitraj international, precum si societatea profesionala civila de avocati selectata, carora le solicita recomandari, si intocmeste o lista de arbitri carora li se transmit invitatii;
    d) dupa confirmarea de catre arbitrii invitati, comunica lista conducatorului institutiei publice a carei reprezentare o asigura Ministerul Finantelor Publice si solicita avizul acestuia.
    2. Dupa definitivarea listei de catre comisie, Ministerul Finantelor Publice o va comunica Secretariatului General al Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii.
    3. In cazul in care propunerea partii romane nu este acceptata, comisia poate nominaliza, cu avizul institutiei publice a carei reprezentare o asigura Ministerul Finantelor Publice, alt arbitru dintre cei invitati sau poate relua, daca este cazul, procedura de selectie, pana la definitivarea componentei instantei arbitrale.

    ANEXA 3

                            COMPONENTA
comisiei de selectie a societatilor profesionale civile de avocati

_______________________________________________________________________
Presedinte    Seful serviciului judiciar al Directiei generale juridice
              din Ministerul Finantelor Publice

Membru        Reprezentantul desemnat de Cancelaria Primului-Ministru

Membru        Reprezentantul desemnat de Directia de buget si
              contabilitate interna din Ministerul Finantelor Publice
_______________________________________________________________________

    ANEXA 4

                            COMPONENTA
                 comisiei de selectie a arbitrilor

_______________________________________________________________________
Presedinte    Directorul general al Directiei generale juridice din
              Ministerul Finantelor Publice

Membru        Seful serviciului judiciar al Directiei generale juridice
              din Ministerul Finantelor Publice

Membru        Reprezentantul desemnat de Cancelaria Primului-Ministru
_______________________________________________________________________

    ANEXA 5

                            COMPONENTA
               comisiei de solutionare a contestatiilor

_______________________________________________________________________
Presedinte    Directorul general adjunct al Directiei generale juridice
              din Ministerul Finantelor Publice

Membru        Seful serviciului avizare din Directia generala juridica
              din Ministerul Finantelor Publice

Membru        Reprezentantul desemnat de Cancelaria Primului-Ministru
_______________________________________________________________________

                                            


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1639/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1639 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1639/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu