ORDIN Nr. 1626
din 24 septembrie 2007
privind aprobarea modelului
contractului de management al serviciilor de ambulanta judetene si al
municipiului Bucuresti
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 688 din 10 octombrie 2007
In conformitate cu prevederile art. 111 alin. (8) şi
(13) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu
modificările şi completările ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor Hotărarii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Sănătăţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
avand în vedere Referatul de
aprobare al Direcţiei generale organizare, resurse umane, dezvoltare
profesională şi salarizare nr. E.N. 9.907 din 23 septembrie 2007,
ministrul sănătăţii publice emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă modelul
contractului de management al serviciilor de ambulanţă judeţene şi al
municipiului Bucureşti, încheiat între managerul general al serviciului de ambulanţă şi autoritatea de sănătate
publică respectivă, prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - (1) Se aprobă lista indicatorilor de
performanţă ai managementului serviciului de ambulanţă judeţean sau al
municipiului Bucureşti, prevăzută în anexa nr. 2 care face parte integrantă din
prezentul ordin.
(2) Metodologia de calcul al
indicatorilor de performanţă şi valorile medii naţionale sunt aprobate şi
transmise de Ministerul Sănătăţii Publice, anual, autorităţilor de sănătate
publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi serviciilor de
ambulanţă judeţene şi a municipiului Bucureşti.
Art. 3. - Direcţiile de specialitate din cadrul
Ministerului Sănătăţii Publice, autorităţile de sănătate publică judeţene şi a
municipiului Bucureşti, precum şi serviciile de ambulanţă judeţene şi al
municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I.
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
ANEXA Nr. 1
CONTRACT DE MANAGEMENT
al Serviciului de Ambulanţă al Judeţului............................................./
al Municipiului Bucureşti
I. Părţile
contractului
1. Autoritatea de Sănătate Publică a
Judeţului...................../ a Municipiului Bucureşti, reprezentată prin directorul executiv,...........................................
pe de o parte, şi
2. Managerul general persoană fizică,
domnul/ doamna..........................................................................................,
domiciliat/domiciliată în
................................,
str.......................................nr.........., judeţul/sectorul.............................................,
posesor/posesoare al/a
buletinului/cărţii de identitate seria..........nr.............., codul numeric personal ............................., în calitate de
manager general al Serviciului de Ambulanţă al Judeţului...................../ al Municipiului Bucureşti, cu sediul în
localitatea..................., pe de altă parte,
am convenit încheierea prezentului contract de
management.
II. Obiectul contractului
Organizarea şi conducerea activităţii Serviciului
de Ambulanţă al
Judeţului ............................................./ al Municipiului Bucureşti, pe baza
obiectivelor şi a indicatorilor cuprinşi în proiectul de management, prevăzuţi
în anexa la prezentul contract de management, în scopul furnizării de servicii
medicale de urgenţă şi alte servicii medicale, pe baza principiilor privind
echitatea, necesitatea, eficacitatea, calitatea şi eficienţa în conformitate cu
prevederile legale în vigoare.
III. Durata contractului
1. Prezentul contract de management se încheie pe o
durată de maximum 3 ani.
2. Prezentul contract de management poate fi prelungit
după încetarea mandatului pe o perioadă de 3 luni, maximum de două ori,
perioadă în care se organizează concursul de ocupare a funcţiei.
IV. Condiţii de muncă
1. Activitatea se desfăşoară în conformitate cu
prevederile Legii nr. 31/1991 privind stabilirea duratei timpului de muncă sub
8 ore pe zi pentru salariaţii care lucrează în condiţii deosebite -vătămătoare,
grele sau periculoase.
2. Activitatea prestată se desfăşoară în condiţii
normale/deosebite/speciale de muncă, potrivit Legii nr. 19/2000 privind
sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu
modificările şi completările ulterioare.
V. Durata muncii
O normă întreagă, durata timpului de lucru fiind de 8
ore/zi, 40 ore/săptămană:
a) repartiţia programului de lucru se face după cum
urmează............(ore zi/ore noapte/inegal);
b) programul de lucru se poate modifica în condiţiile
contractului colectiv de muncă aplicabil/regulamentului intern;
c) orele suplimentare se efectuează în condiţiile
legii.
VI. Concediul
Durata concediului anual de odihnă este de................zile lucrătoare, în raport cu
durata muncii.
VII. Salariul
1. Salariul de bază lunar brut:................lei.
2. Alte elemente constitutive:
a)
sporuri...................................................;
b) indemnizaţii........................................;
c) alte
adaosuri.........................................
3. Data/datele la care se plăteşte salariul este/
sunt..................
VIII. Drepturile şi
obligaţiile părţilor
A.1. Drepturile managerului general
Managerul general are, în
principal, următoarele drepturi:
1. dreptul la un salariu de bază stabilit potrivit
prevederilor legale în vigoare, care stă la baza drepturilor cuvenite privind
salariul de merit, dacă este cazul, vechimea în muncă, sporurile profesionale
şi alte sporuri, asigurările sociale şi pensii, asigurările sociale de
sănătate, stabilite potrivit legii;
2. dreptul la repaus zilnic şi săptămanal;
3. dreptul la concediu de odihnă anual, conform
prevederilor legale;
4. dreptul la egalitate de şanse şi de tratament;
5. dreptul la securitate şi sănătate în muncă;
6. dreptul la formare profesională, în condiţiile
legii;
7. dreptul la informare nelimitată asupra activităţii
serviciului, avand acces la
toate documentele privind activitatea medicală şi economico-financiară a
acestuia;
8. dreptul de a fi sprijinit de către comitetul
director în rezolvarea problemelor de strategie, organizare şi funcţionare a
serviciului, precum şi în activitatea de identificare de surse pentru creşterea
veniturilor proprii ale serviciului, în condiţiile legii;
9. dreptul de a fi sprijinit de comitetul director în
implementarea activităţilor pentru îmbunătăţirea standardelor clinice şi a
modelelor de practică, în monitorizarea şi evaluarea activităţii medicale,
precum şi întărirea disciplinei economico-financiare;
10. dreptul de a fi susţinut în realizarea
activităţilor specifice de comitetul director şi de alte comisii pe care le
înfiinţează, ale căror atribuţii şi responsabilităţi sunt aprobate de comitetul
director şi sunt prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a serviciului;
11. dreptul de a revoca membrii comitetului director în
cazul neîndeplinirii atribuţiilor ce le revin;
12. dreptul de a revoca coordonatorii
compartimentelor, staţiilor şi substaţiilor, precum şi directorii din subordine
în cazul nerealizării indicatorilor specifici timp de cel puţin 6 luni;
13. dreptul de a păstra postul avut anterior
încheierii prezentului contract de management, la rezilierea/încetarea
acestuia, în cadrul aceleiaşi unităţi sanitare/instituţii.
14. dreptul de a angaja resursele umane şi financiare,
în condiţiile legii.
A.2. Obligaţiile managerului
general
Managerului general îi revin, în principal,
următoarele obligaţii:
1. obligaţia de a îndeplini obligaţiile ce îi revin conform prezentului contract de management;
2. obligaţia de a respecta disciplina muncii;
3. obligaţia de fidelitate faţă de autoritatea de
sănătate publică în executarea atribuţiilor de serviciu;
4. obligaţia de a respecta măsurile de securitate şi
sănătate a muncii în serviciu;
5. obligaţia de a respecta secretul de serviciu.
A.3. Drepturile Autorităţii
de Sănătate Publică.............................................................
Autoritatea de Sănătate
Publică..................................are, în principal, următoarele drepturi:
1. să dea dispoziţii cu caracter obligatoriu pentru
managerul general, sub rezerva legalităţii lor;
2. să exercite controlul asupra modului de îndeplinire
a sarcinilor de serviciu;
3. să constate săvarşirea abaterilor disciplinare şi să aplice sancţiunile corespunzătoare,
potrivit legii, contractului colectiv de muncă aplicabil şi regulamentului
intern;
4. dreptul la informare nelimitată asupra activităţii
serviciului, putand solicita
documente referitoare la activitatea medicală şi economico-financiară a unităţii, cu respectarea legii drepturilor pacientului;
5. dreptul de a revoca managerul general, la
propunerea comisiei de evaluare, numită prin ordin al autorităţii de sănătate
publică;
6. dreptul de a fi informat prompt asupra evenimentelor
deosebite legate de activitatea serviciului.
A.4. Obligaţiile Autorităţii
de Sănătate Publică............................................................................
Autorităţii de Sănătate
Publică............................................. îi revin, în principal, următoarele obligaţii:
1. să acorde managerului general toate drepturile ce
decurg din contractul de management, contractul colectiv de muncă aplicabil şi
din lege;
2. să asigure permanent condiţiile tehnice şi
organizatorice avute în vedere la elaborarea prezentului contract de
management;
3. să informeze managerul general asupra condiţiilor
de muncă şi asupra elementelor care privesc desfăşurarea relaţiilor de muncă;
4. să asigure confidenţialitatea datelor cu caracter
personal ale managerului general;
5. să asigure managerului general libertate în
conducerea şi organizarea activităţii serviciului, în condiţiile legii;
6. să ofere suport consultativ privind strategia de
dezvoltare a serviciilor de sănătate;
7. să pună la dispoziţia managerului general date
comparative privind performanţa altor servicii similare;
8. să furnizeze, la cererea managerului general, suport
tehnic privind elaborarea planurilor de dezvoltare, management financiar,
implementarea de protocoale de practică medicală, colectare şi analiză de date
pentru indicatori de performanţă;
9. să urmărească îndeplinirea obiectivelor şi
indicatorilor de performanţă ai managementului serviciului, precum şi execuţia
bugetului de venituri şi cheltuieli;
10. să analizeze şi să evalueze, periodic şi ori de cate ori este nevoie sau la sesizarea organelor abilitate ale statului, performanţele serviciilor publice de ambulanţă,
care sunt în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate sau cu
Ministerul Sănătăţii Publice, numind o comisie de evaluare;
11. să analizeze trimestrial sau ori de cate ori este nevoie, respectarea
legislaţiei în ceea ce priveşte realizarea planului de achiziţii publice, a
investiţiilor şi a lucrărilor de reparaţii capitale şi a execuţiei bugetului de
venituri şi cheltuieli.
IX. Atribuţii
Managerul general are, în principal, următoarele atribuţii:
B.1. In domeniul strategiei serviciilor medicale:
1. elaborează planul de management al serviciului pe
perioada mandatului, pe baza nevoilor de servicii medicale ale populaţiei din
zona arondată, luand în
considerare şi prezenţa altor servicii publice în zonă, respectand principiul complementarităţii şi nu al
concurenţei, împreună cu ceilalţi membri ai comitetului director şi cu
coordonatorii de compartimente; planul de management al serviciului se avizează
de autoritatea de sănătate publică; planul de management al serviciului se
structurează pe etape anuale, evaluate la sfarşitul fiecărui an financiar;
2. aprobă formarea şi utilizarea fondului de
dezvoltare al serviciului, pe baza propunerilor comitetului director şi a
coordonatorilor compartimentelor, cu respectarea
prevederilor legale;
3. aprobă planul anual de furnizare de servicii
medicale, elaborat de comitetul director, la propunerea directorului medical şi
a coordonatorilor de compartimente;
4. aprobă măsurile propuse de comitetul director
pentru dezvoltarea activităţii serviciului, în concordanţă cu nevoile de
servicii medicale ale populaţiei;
5. face propuneri, pe baza analizei în cadrul
comitetului director, privind structura organizatorică, reorganizarea,
schimbarea sediului şi a denumirii unităţii în vederea aprobării de către
Ministerul Sănătăţii Publice, în conformitate cu reglementările legale în
vigoare;
6. aplică strategiile şi politica de dezvoltare în
domeniul sanitar ale Ministerului Sănătăţii Publice, adecvate la necesarul de
servicii medicale pentru populaţia deservită, luand în
considerare specificul local;
7. colaborează cu autorităţile publice locale şi
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, precum şi cu alte unităţi sanitare în
planificarea dezvoltării sistemului de urgenţă prespitalicească în cazul
intervenţiilor individuale, precum şi în cazul intervenţiilor la calamităţi
în vederea realizării unor servicii integrate, complementare, eficiente, în conformitate
cu necesităţile cetăţenilor, specificul local şi cu prevederile legale în
vigoare;
8. asigură utilizarea eficientă şi disponibilitatea
continuă a mijloacelor de intervenţie din dotare în limita resurselor financiare
şi umane.
B.2. In domeniul managementului economico-financiar:
1. aprobă şi urmăreşte
realizarea planului anual de achiziţii publice;
2. aprobă lista investiţiilor şi a lucrărilor de
reparaţii capitale care urmează să se realizeze într-un exerciţiu financiar, în
condiţiile legii, la propunerea comitetului director, cu avizul autorităţii de
sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti, precum şi al
Ministerului Sănătăţii Publice, după caz;
3. aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli al serviciului,
cu acordul ordonatorului de credite ierarhic superior;
4. aprobă repartizarea bugetului de venituri şi
cheltuieli al serviciului, pe baza propunerilor fundamentate ale directorului
medical, precum şi ale coordonatorilor de compartimente, staţii şi substaţii,
din structura serviciului;
5. urmăreşte execuţia bugetului de venituri şi
cheltuieli pe compartimente, staţii şi substaţii, conform contractului încheiat
cu coordonatorii acestor structuri ale serviciului respectiv de ambulanţă;
6. răspunde de respectarea disciplinei
economico-financiare la nivelul serviciului, împreună cu directorul economic;
7. în cazul existenţei unor datorii la data încheierii
prezentului contract de management, acestea sunt evidenţiate separat,
stabilindu-se posibilităţile şi intervalul în care vor fi lichidate, în
condiţiile legii;
8. efectuează plăţi, fiind
ordonator secundar sau terţiar de credite, după caz, conform legii;
9. împreună cu comitetul director, identifică surse
pentru creşterea veniturilor proprii ale serviciului, în limitele legii;
10. negociază şi încheie, în numele şi pe seama
serviciului, contracte de furnizare de servicii medicale cu casa de asigurări
de sănătate judeţeană sau a municipiului Bucureşti ori, după caz, cu Casa
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti, Casa Asigurărilor de Sănătate a Ministerului
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi, după caz, cu case de
asigurări de sănătate private şi alţi operatori economici;
11. răspunde de organizarea şi desfăşurarea
activităţii de audit public intern, conform legii.
B.3. In domeniul
managementului performanţei/calităţii serviciilor:
1. întreprinde măsurile necesare şi urmăreşte
realizarea indicatorilor de performanţă ai managementului serviciului public de
ambulanţă, prevăzuţi în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului sănătăţii publice
nr. 1.626/2007. Nivelul şi gradul de importanţă al indicatorilor de performanţă
specifici serviciului se stabilesc anual, de comun acord cu autoritatea de
sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti. In situaţii
excepţionale, din motive neimputabile conducerii serviciului, nivelul
indicatorilor poate fi renegociat o singură dată în cursul anului;
2. indicatorii din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului
sănătăţii publice nr. 1.626/2007 sunt raportaţi şi utilizaţi în analiza
generală a activităţii serviciului respectiv;
3. nominalizează coordonatorii şi răspunde de
implementarea şi raportarea indicatorilor programelor şi subprogramelor
naţionale de sănătate derulate la nivelul serviciului, conform metodologiei
elaborate de Ministerul Sănătăţii Publice;
4. răspunde de crearea condiţiilor necesare prestării
unor servicii medicale de calitate de către personalul medico-sanitar din
serviciu;
5. urmăreşte implementarea protocoalelor de practică
medicală la nivelul serviciului, la propunerea directorului medical, pe baza
recomandărilor şi a protocoalelor naţionale şi internaţionale din domeniu,
precum şi a ordinului ministrului sănătăţii publice privind competenţele
echipajelor medicale de urgenţă;
6. urmăreşte realizarea activităţilor de control al
calităţii serviciilor medicale oferite de serviciu, coordonate de directorul
medical, cu sprijinul comitetului director şi al altor compartimente înfiinţate
în cadrul serviciului;
7. negociază şi încheie în numele şi pe seama
serviciului protocoale de colaborare şi/sau contracte cu alţi furnizori de
servicii, în condiţiile legii, pentru asigurarea continuităţii şi creşterii
calităţii serviciilor medicale asigurate în zona de competenţă;
8. răspunde, împreună cu comitetul director, de
asigurarea condiţiilor, echipamentelor şi a materialelor sanitare necesare
intervenţiei în scopul asigurării asistenţei medicale adecvate de urgenţă şi
transportului în deplină siguranţă a pacienţilor, în conformitate cu normele
stabilite de Ministerul Sănătăţii Publice şi corelat cu nivelul veniturilor
serviciului;
9. răspunde de monitorizarea şi raportarea corectă a
indicatorilor specifici activităţii medicale, financiari, economici, precum şi
a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, în
conformitate cu reglementările legale în vigoare;
10. analizează modul de îndeplinire a obligaţiilor
membrilor comitetului director, precum şi ale coordonatorilor de compartimente,
dispunand măsuri de
îmbunătăţire a activităţii;
11. urmăreşte modul de aplicare a prevederilor legale
în vigoare cu privire la respectarea drepturilor pacientului şi dispune măsuri
atunci cand se constată
încălcarea acestora;
12. urmăreşte modul de aplicare a prevederilor legale
în vigoare cu privire la organizarea, funcţionarea şi activitatea medicală a
serviciilor publice de ambulanţă şi dispune măsuri atunci cand se constată încălcarea acestora.
B.4. In domeniul managementului resurselor umane:
1. aprobă regulamentul intern al serviciului, precum
şi fişa postului pentru personalul angajat;
2. înfiinţează, cu aprobarea comitetului director,
comisii specializate în cadrul serviciului, necesare pentru realizarea unor
activităţi specifice, cum ar fi: comisia medicamentului, nucleul de calitate,
comisia de analiză a decesului etc, ale căror organizare şi funcţionare se
precizează în regulamentul de organizare şi funcţionare a serviciului;
3. stabileşte şi aprobă numărul de personal pe
categorii şi locuri de muncă, pe baza propunerilor directorului medical şi a
coordonatorilor de staţii, substaţii şi compartimente, cu respectarea
reglementărilor legale în vigoare;
4. organizează concurs pentru ocuparea funcţiilor din
cadrul comitetului director, cu excepţia persoanelor numite de autoritatea de
sănătate publică şi autorităţile publice locale, în condiţiile legii;
5. aprobă organizarea concursurilor pentru ocuparea
posturilor vacante, numeşte şi eliberează din funcţie personalul serviciului,
în condiţiile legii;
6. aprobă programul de lucru pe
locuri de muncă şi categorii de personal, pentru personalul aflat în subordine;
7. realizează evaluarea performanţelor profesionale
ale personalului aflat în subordine directă, conform structurii organizatorice,
şi soluţionează contestaţiile în funcţie de nivelul ierarhic la care s-au
făcut;
8. aprobă planul de formare şi perfecţionare a
personalului, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu nevoile din
serviciul respectiv de ambulanţă;
9. negociază contractul colectiv de muncă la nivel de
serviciu;
10. încheie contract de administrare, pe durata
mandatului, cu membrii comitetului director. In cuprinsul acestui contract de
administrare sunt prevăzuţi indicatorii de performanţă, al căror nivel se
aprobă anual de către managerul general al serviciului, după negocierea cu
fiecare din cei menţionaţi anterior;
11. urmăreşte încheierea asigurărilor de malpraxis de
către personalul medical din subordine;
12. respectă prevederile legale privind
incompatibilităţile şi conflictul de interese.
B.5. In domeniul managementului administrativ:
1. aprobă şi urmăreşte respectarea regulamentului de
organizare şi funcţionare şi a regulamentului intern, cu avizul autorităţii de
sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti;
2. reprezintă serviciul în
relaţiile cu terţe persoane fizice sau juridice;
3. încheie acte juridice în numele şi pe seama
serviciului, conform legii;
4. răspunde de modul de îndeplinire a obligaţiilor
asumate prin contracte şi dispune măsuri de îmbunătăţire a activităţii
serviciului;
5. încheie contracte şi asigură condiţii
corespunzătoare pentru desfăşurarea activităţilor de învăţămant şi cercetare ştiinţifică, în
conformitate cu metodologia elaborată de Ministerul Sănătăţii Publice;
6. răspunde de obţinerea autorizaţiei sanitare de
funcţionare şi a certificatului de acreditare, în condiţiile prevăzute de lege;
7. asigură respectarea prevederilor legale în vigoare
referitoare la păstrarea secretului profesional, păstrarea confidenţialităţii
datelor pacienţilor asistaţi, informaţiilor şi documentelor referitoare la
activitatea serviciului;
8. pune la dispoziţie organelor şi organismelor
competente, la solicitarea acestora, în condiţiile legii, date privind
activitatea serviciului;
9. prezintă autorităţii de sănătate publică judeţene,
a municipiului Bucureşti sau Ministerului Sănătăţii Publice, după caz,
informări trimestriale şi anuale cu privire la patrimoniul dat în administrare,
realizarea indicatorilor activităţii medicale, precum şi la execuţia bugetului
de venituri şi cheltuieli;
10. răspunde de organizarea arhivei serviciului şi
asigurarea securităţii documentelor prevăzute de lege, în format scris şi
electronic;
11. aprobă utilizarea bazei de date medicale a serviciului
pentru activităţi de cercetare medicală, în condiţiile legii;
12. răspunde de organizarea unui sistem de
înregistrare şi rezolvare a sugestiilor, sesizărilor şi reclamaţiilor
referitoare la activitatea serviciului;
13. conduce activitatea curentă a serviciului, în
conformitate cu reglementările în vigoare;
14. împreună cu comitetul director, elaborează
planul/planurile de acţiune pentru situaţii speciale şi coordonează activitatea
serviciului în caz de război, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale şi
alte situaţii de criză, conform dispoziţiilor legale în vigoare;
15. propune spre aprobare autorităţii de sănătate
publică judeţene sau a municipiului Bucureşti un înlocuitor pentru perioadele
de indisponibilitate;
16. nu poate transmite altei persoane drepturile şi
obligaţiile care rezultă din prezentul contract de management, cu excepţia
cazurilor de indisponibilitate.
X. Răspunderea părţilor
1. Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea
necorespunzătoare a obligaţiilor prevăzute de prezentul contract de management
părţile răspund potrivit prevederilor legii.
2. Managerul general răspunde civil, contravenţional,
material sau penal, după caz, pentru nerespectarea prevederilor legale şi
pentru daunele produse serviciului de ambulanţă pe care îl conduce prin orice
acte contrare intereselor acestuia.
XI. Forţa majoră
1. Niciuna dintre părţile contractante nu răspunde de
neexecutarea la termen şi/sau de executarea în mod necorespunzător, total sau
parţial, a oricărei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract de
management, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei
respective a fost cauzată de forţa majoră, astfel cum este definită de lege.
2. Partea care invocă forţa majoră este obligată să
notifice celeilalte părţi, în termen de 24 de ore, producerea evenimentului şi
să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecinţelor lui.
3. Dacă în termen de 5 zile de la producere
evenimentul respectiv nu încetează, părţile au dreptul să îşi notifice
încetarea de plin drept a prezentului contract de management, fără ca vreuna
dintre ele să pretindă daune-interese.
4. Forţa majoră se constată de către o autoritate
competentă.
XII. Modificarea contractului de management
Prevederile prezentului contract de management se vor adapta corespunzător reglementărilor legale ulterioare încheierii
acestuia şi care îi sunt aplicabile.
XIII. Incetarea contractului de management
Prezentul contract de management încetează în
următoarele situaţii:
a) la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;
b) la revocarea din funcţie a
managerului general, în cazul nerealizării indicatorilor de performanţă ai
managementului serviciului public de ambulanţă, prevăzuţi în anexa nr. 2 la
Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 1.626/2007, timp de minimum un an,
din motive imputabile acestuia, şi/sau în situaţia existenţei unei culpe grave
ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor managerului general;
c) prin acordul de voinţă al părţilor semnatare;
d) la apariţia unei situaţii de incompatibilitate sau
conflict de interese prevăzute de lege;
e) în cazul nerespectării termenului de înlăturare a
motivelor de incompatibilitate ori de conflict de interese;
f) la decesul sau punerea sub interdicţie
judecătorească a managerului general;
g) la împlinirea varstei de
pensionare prevăzute de lege;
h) în cazul în care se constată abateri de la
legislaţia în vigoare care pot constitui un risc iminent pentru sănătatea
pacienţilor sau a salariaţilor;
i) în cazul neacceptării oricărei forme de control
efectuate de instituţiile abilitate în condiţiile legii;
j) în cazul refuzului colaborării cu organele de
control desemnate de instituţiile abilitate în condiţiile legii;
k) în cazul în care se constată abateri de la legislaţia
în vigoare constatate de organele de control şi instituţiile abilitate în
condiţiile legii.
XIV. Litigii
Litigiile izvorate din
încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor
prezentului contract de management se rezolvă pe cale amiabilă. In cazul în
care divergenţele nu se soluţionează pe cale amiabilă, litigiile vor fi
rezolvate de instanţele judecătoreşti competente.
XV. Dispoziţii finale
Prevederile prezentului model de contract de management
pot fi completate cu dispoziţii specifice, inclusiv indicatori de performanţă,
corelaţi cu specificul fiecărui serviciu public de ambulanţă.
XVI. Legislaţie aplicabilă
Prezentul contract de management se interpretează
conform legilor din Romania.
Prezentul contract de management s-a încheiat în două
exemplare, cate unul pentru
fiecare parte, astăzi......................
Autoritatea de Sănătate
Publică...........................,
reprezentată prin directorul executiv
...........................................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
Manager general,
............................................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
ANEXA Nr. 2
INDICATORI
de performanţă ai managementului serviciului public
de ambulanţă şi punctajele de evaluare a acestora
Indicatori de performanţă
|
Periodicitatea de raportare
|
Punctaj maxim de evaluare
|
1
|
2
|
3
|
A. Indicatori de management al resurselor umane
|
1. Numărul mediu de pacienţi asistaţi/medic (angajat sau
contractat pentru gărzi)
|
Trimestrial
|
9
|
2. Numărul mediu de pacienţi asistaţi/asistent medical angajat
|
Trimestrial
|
9
|
3. Proporţia personalului medical din totalul personalului
angajat al serviciului de ambulanţă
|
Semestrial
|
12
|
4. Proporţia personalului medical cu pregătire specifică în
asistenţa medicală de urgenţă
|
Semestrial
|
12
|
5. Proporţia conducătorilor auto din numărul total al personalului
|
Semestrial
|
9
|
6. Proporţia conducătorilor auto cu curs de ambulanţier din
totalul conducătorilor auto
|
Semestrial
|
9
|
7. Proporţia personalului medical cu pregătire specifică raportat
la fiecare staţie sau substaţie
|
Semestrial
|
9
|
8. Proporţia personalului care a urmat cursuri de pregătire şi de
formare continuă în domeniul asistenţei medicale de urgenţă din totalul de
personal medical în perioada evaluată
|
Anual
|
12
|
9. Proporţia personalului care a urmat cursuri de pregătire şi de
formare continuă în domeniul primului ajutor medical de urgenţă din totalul
de conducători auto/ambulanţieri în perioada evaluată
|
Anual
|
12
|
10. Proporţia personalului din dispecerat care a urmat cursuri de
formare continuă în domeniu din total personal din dispecerat în perioada
evaluată
|
Semestrial
|
7
|
TOTAL:
|
100
|
B. Indicatorii de utilizare a echipamentului din dotare
MSP va stabili valoarea minimă admisă a indicatorilor în funcţie
de gradul de uzură al ambulanţelor, resursele umane disponibile pentru
fiecare tip de echipaj şi numărul ambulanţelor din fiecare tip
|
1. Proporţia ambulanţelor tip C în serviciu din totalul
ambulanţelor tip C din dotare/24 ore
|
Trimestrial
|
11
|
2. Proporţia ambulanţelor tip C în serviciu din totalul
ambulanţelor tip C din dotare funcţionale din punct de vedere tehnic
|
Trimestrial
|
14
|
3. Proporţia ambulanţelor tip B în serviciu din totalul
ambulanţelor tip B din dotare/24 ore
|
Trimestrial
|
11
|
4. Proporţia ambulanţelor tip B în serviciu din totalul
ambulanţelor tip B din dotare funcţionale din punct de vedere tehnic
|
Trimestrial
|
14
|
1
|
2
|
3
|
5. Proporţia ambulanţelor din parcul activ cu un singur
conducător auto
sau ambulanţier/ambulanţă. (Punctajul maxim se obţine pentru o
valoare minimă negociată)
|
Trimestrial
|
11
|
6. Proporţia ambulanţelor din parcul activ cu 2 conducători auto
sau ambulanţieri/ambulanţă. (Punctajul maxim se obţine pentru o valoare
minimă negociată)
|
Trimestrial
|
11
|
7. Proporţia ambulanţelor din parcul activ cu 3 sau mai mulţi
conducători auto sau ambulanţieri/ambulanţă
|
Trimestrial
|
14
|
8. Proporţia misiunilor de consultaţii de
urgenţă la domiciliu, în care deplasarea s-a făcut utilizand ambulanţe tip B sau C din totalul
consultaţiilor de urgenţă la domiciliu
|
Trimestrial
|
14
|
TOTAL:
|
100
|
C. Indicatorii de utilizare a serviciilor asigurate
|
1. Proporţia
intervenţiilor de cod roşu din totalul intervenţiilor efectuate de
compartimentul de urgenţă
|
Trimestrial
|
12
|
2. Proporţia intervenţiilor de cod galben din totalul
intervenţiilor efectuate de compartimentul de urgenţă
|
Trimestrial
|
12
|
3. Proporţia intervenţiilor de cod verde efectuate de
compartimentul de urgenţă din total cod verde
|
Trimestrial
|
12
|
4. Proporţia intervenţiilor de cod roşu efectuate de
compartimentul de consultaţii din total cod roşu. (Punctajul maxim se obţine
pentru o valoare minimă negociată)
|
Trimestrial
|
16
|
5. Proporţia intervenţiilor de cod galben efectuate de
compartimentul de consultaţii din total cod galben. (Punctajul maxim se
obţine pentru o valoare minimă negociată)
|
Trimestrial
|
8
|
6. Proporţia intervenţiilor de cod verde efectuate de
compartimentul de consultaţii din total cod verde
|
Trimestrial
|
12
|
7. Proporţia pacienţilor asistaţi la domiciliu de asistenţi din
compartimentul de urgenţă fără transport la spital. (Punctajul maxim se
obţine pentru o valoare minimă negociată)
|
Trimestrial
|
12
|
8. Proporţia pacienţilor asistaţi la domiciliu, fără transport la
spital, de echipaje din cadrul compartimentului de urgenţă (raportat la
totalul pacienţilor asistaţi de compartimentul de urgenţă). (Punctajul maxim
se obţine pentru o valoare minimă negociată)
|
Trimestrial
|
16
|
TOTAL:
|
100
|
D. Indicatorii economico-financiari
|
1. Execuţie bugetară faţă de bugetul
de cheltuieli aprobat
|
Semestrial
|
16
|
2. Structura cheltuielilor pe tipuri de servicii şi în funcţie de
sursele de venit
|
Semestrial
|
16
|
3. Procentul cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor
serviciului
|
Semestrial
|
16
|
4. Procentul cheltuielilor cu medicamentele din totalul
cheltuielilor serviciului
|
Semestrial
|
16
|
5. Procentul cheltuielilor cu materiale sanitare din totalul
cheltuielilor spitalului
|
Semestrial
|
16
|
6. Procentul cheltuielilor de capital din totalul cheltuielilor
|
Semestrial
|
4
|
7. Costul mediu pe solicitare corelat cu nivelul de competenţă al
echipajului şi cu tipul mijlocului de intervenţie utilizat
|
Semestrial
|
16
|
TOTAL:
|
100
|
E. Indicatorii de calitate
Se vor corela cu posibilităţile de raportare prin baze de date
comune etc. după caz
|
1. Rata mortalităţii pe timpul transportului din totalul
pacienţilor asistaţi şi transportaţi
cu mijloacele din dotarea compartimentului de urgenţă (Punctajul maxim se obţine pentru
o valoare minimă negociată)
|
Trimestrial
|
9
|
2. Rata mortalităţii la locul solicitării a cazurilor asistate de
compartimentul de urgenţă, cu excepţia cazurilor găsite în stop cardiac la
sosire. (Punctajul maxim se obţine pentru o valoare minimă negociată)
|
Trimestrial
|
9
|
1
|
2
|
3
|
3. Rata solicitărilor de cod roşu la care a plecat o ambulanţă în
mai puţin de 2 minute de la alertare
|
Trimestrial
|
13
|
4. Rata solicitărilor de cod roşu la care s-a ajuns cu prima
ambulanţă în mediu urban în mai puţin de 15 minute de la alertare
|
Trimestrial
|
13
|
5. Rata solicitărilor de cod roşu la care s-a ajuns în mediu
rural în mai puţin de 20 de minute de la alertare
|
Trimestrial
|
9
|
6. Rata solicitărilor la care pacientul a fost transportat cu alt
mijloc înaintea sosirii ambulanţei
|
Trimestrial
|
3
|
7. Rata pacienţilor care au resolicitat intervenţia ambulanţei în
mai puţin de 24 de ore de la ultima solicitare. (Punctajul maxim se obţine
pentru o valoare minimă negociată)
|
Trimestrial
|
5
|
8. Procentul apelurilor la care s-a
răspuns în dispeceratul medical în mai puţin de 20 de secunde - se solicită
la 112
|
Trimestrial
|
13
|
9. Indicele de concordanţă între codul de culoare alocat unei
solicitări şi codul real la locul intervenţiei
|
Semestrial
|
13
|
10. Indicele de corelare între cod de
culoare şi tipul de echipaj alocat
|
Semestrial
|
13
|
TOTAL:
|
100
|
TOTAL GENERAL:
|
500
|
Punctajul maxim cumulat pe aceşti indicatori este de
500 puncte.
Valoarea minimă care poate fi acumulată este de 350 de
puncte.
Sub valoarea minimă activitatea
managerului este considerată ineficientă.
Indicatorii care nu au fost realizaţi sunt punctaţi cu
0 sau cu un procent din punctajul maxim corespunzător fiecărui indicator, care
este stabilit în urma negocierilor cu autoritatea contractantă.