Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.160 din 22.06.2011

privind valorificarea cantităţilor de gaze naturale pe piaţa internă şi unele măsuri pentru întărirea disciplinei în sectorul gazelor naturale
ACT EMIS DE: Agentia Nationala pentru Resurse Minerale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 441 din 23 iunie 2011



SmartCity1

În baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, cu modificările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 1.428/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, cu completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 1.419/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale,în temeiul prevederilor Legii petrolului nr. 238/2004, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii gazelor nr. 351/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 53/2011 pentru instituirea unor măsuri în domeniul gazelor naturale,ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri, preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei şi preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale emit următorul ordin: Articolul 1(1) Până la realizarea convergenţei preţului producţiei interne cu preţul gazelor naturale din import, pentru asigurarea accesului nediscriminatoriu al tuturor consumatorilor la sursele de gaze naturale din producţia internă, furnizarea gazelor naturale la consumator se realizează în amestec, denumit în continuare amestec de gaze naturale, constituit din cantităţi de gaze naturale din producţia internă curentă/înmagazinare şi de gaze naturale din import curent/înmagazinare, determinat astfel încât să asigure acoperirea integrală a necesarului de consum la nivel naţional.(2) În sensul prezentului ordin, gazele naturale din producţia internă reprezintă atât gazele naturale din producţia internă curentă, cât şi gazele naturale din producţia internă înmagazinate în depozitele de înmagazinare subterană.(3) Ponderea cantităţilor de gaze naturale din producţia internă curentă/înmagazinare şi de gaze naturale din import curent/înmagazinare în amestecul de gaze naturale se determină lunar şi este stabilită distinct pentru următoarele categorii de consumatori, după cum urmează:a)pentru consumatorii casnici şi producătorii de energie termică, numai pentru cantitatea de gaze naturale utilizată la producerea de energie termică în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinată consumului populaţiei, structura amestecului de gaze naturale se stabileşte de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), astfel încât să asigure menţinerea nemodificată a preţurilor finale reglementate pentru consumatorii casnici şi pentru producătorii de energie termică pentru cantitatea de gaze naturale utilizată la producerea de energie termică în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinată consumului populaţiei, până la data de 31 martie 2012, faţă de preţurile finale reglementate de la data de 30 iunie 2011, potrivit prevederilor legale în vigoare; b)pentru consumatorii noncasnici de gaze naturale, cu excepţia producătorilor de energie termică, pentru cantitatea de gaze naturale utilizată la producerea de energie termică în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinată consumului populaţiei, structura amestecului de gaze naturale se determină de Direcţia de Dispecerizare Bucureşti, din cadrul Societăţii Naţionale de Transport Gaze Naturale „Transgaz“ - S.A. Mediaş, în condiţiile acoperirii integrale şi echilibrate a cererii pieţei interne, şi se avizează în condiţiile prezentului ordin de către ANRE. (4) Pentru consumatorul din piaţa reglementată, obligaţia respectării structurii amestecului de gaze naturale revine furnizorului care desfăşoară activitatea de furnizare reglementată.(5) Pentru consumatorul eligibil, obligaţia respectării structurii amestecului de gaze naturale revine furnizorului, dacă acesta asigură întregul necesar de consum al consumatorului, respectiv al consumatorului eligibil în cazul în care acesta îşi asigură necesarul de consum din achiziţii de la mai mulţi furnizori.(6) Direcţia de Dispecerizare Bucureşti are obligaţia de a urmări respectarea structurilor amestecurilor de gaze naturale stabilite/avizate conform prevederilor prezentului ordin, de către toţi producătorii, furnizorii licenţiaţi şi consumatorii eligibili din sectorul gazelor naturale. Articolul 2(1) Pentru determinarea structurilor lunare de amestec prevăzute la art. 1 alin. (3), cu 15 zile înainte de începerea lunii de livrare, producătorii, furnizorii licenţiaţi şi consumatorii eligibili din sectorul gazelor naturale au obligaţia de a transmite Direcţiei de Dispecerizare Bucureşti următoarele informaţii:în cazul producătorului de gaze naturale - cantităţile de gaze naturale destinate consumurilor tehnologice specifice operaţiunilor petroliere desfăşurate de către titularul de acord petrolier, precum şi cele din producţia internă curentă disponibile pentru piaţă; în cazul producătorilor de gaze naturale/furnizorilor/ consumatorilor eligibili - cantităţile de gaze naturale din producţia internă/import destinate injecţiei/extracţiei în/din depozitele de înmagazinare subterană; în cazul furnizorului de gaze naturale - necesarul de consum al clienţilor din portofoliul său, defalcat pentru consumatorii din piaţa reglementată şi pentru consumatorii eligibili. În cadrul necesarului pentru consumatorii din piaţa reglementată va fi prezentată distinct cererea pentru consumatorii casnici şi pentru producătorii de energie termică. În cadrul cererii pentru producătorii de energie termică se va prezenta distinct cantitatea de gaze naturale utilizată la producerea de energie termică în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinată consumului populaţiei. În cadrul necesarului pentru consumatorii eligibili, cererea va fi prezentată distinct pentru fiecare client, cu excepţia consumatorilor casnici, pentru care cererea va fi prezentată cumulat. De asemenea, se va preciza dacă consumatorul eligibil face parte din categoria producătorilor de energie termică. Pentru producătorii de energie termică, în cadrul cererii se va prezenta distinct cantitatea de gaze naturale utilizată la producerea de energie termică în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinată consumului populaţiei; în cazul celorlalţi furnizori licenţiaţi, precum şi al consumatorilor eligibili care îşi asigură consumul propriu din achiziţii directe din import - necesarul pentru consum;în cazul consumatorilor eligibili producători de energie termică care îşi asigură necesarul de consum de la mai mulţi furnizori - cantitatea de gaze naturale utilizată la producerea de energie termică destinată consumului populaţiei. (2) Direcţia de Dispecerizare Bucureşti are obligaţia de a analiza informaţiile transmise.(3) În situaţia în care din informaţiile primite se constată că necesarul de consum înaintat de un producător, furnizor licenţiat sau consumator eligibil din sectorul gazelor naturale este subevaluat sau supraevaluat în raport cu datele statistice, că există suprapuneri de consumatori în portofoliile furnizorilor sau apreciază ca incorectă dimensionarea necesarului de consum, Direcţia de Dispecerizare Bucureşti are obligaţia fie să solicite reconsiderarea necesarului, fie să îl modifice. Modificările efectuate de Direcţia de Dispecerizare Bucureşti vor fi notificate producătorului, furnizorului, respectiv consumatorului eligibil vizat.(4) Pe baza datelor şi informaţiilor primite şi după analizarea acestora, Direcţia de Dispecerizare Bucureşti întocmeşte un raport de fundamentare care va conţine următoarele:cererea de gaze naturale pentru consumatorii casnici şi producătorii de energie termică, numai pentru cantitatea de gaze naturale utilizată la producerea de energie termică în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinată consumului populaţiei; producţia de gaze naturale disponibilă pentru consum curent şi pentru înmagazinare, defalcată pe producători; programul de injecţie/extracţie defalcat pe producţie internă şi import şi pe beneficiari. (5) Raportul prevăzut la alin. (4) va fi înaintat ANRE cu cel puţin 12 zile înainte de începerea lunii de livrare.(6) Datele privind necesarul de consum al producătorilor de energie termică pentru cantitatea de gaze naturale utilizată la producerea de energie termică în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinată consumului populaţiei, transmise de către Direcţia de Dispecerizare Bucureşti în cadrul raportului prevăzut la alin. (4), vor fi validate de către ANRE, conform unei proceduri elaborate de către aceasta, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin.(7) În situaţia în care ANRE constată că necesarul de consum înaintat de un producător, furnizor licenţiat sau consumator eligibil din sectorul gazelor naturale este subevaluat sau supraevaluat în raport cu datele statistice sau apreciază ca incorectă dimensionarea necesarului de consum, aceasta are dreptul fie să solicite reconsiderarea necesarului, fie să îl modifice. Modificările efectuate de ANRE vor fi notificate producătorului, furnizorului, respectiv consumatorului eligibil vizat.(8) În termen de 3 zile de la primirea raportului prevăzut la alin. (4), ANRE stabileşte structura amestecului de gaze naturale pentru consumatorii casnici şi producătorii de energie termică, numai pentru cantitatea de gaze naturale utilizată la producerea de energie termică în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinată consumului populaţiei, necesarul de consum şi sursele pentru acoperirea acestuia şi le transmite Direcţiei de Dispecerizare Bucureşti. În cadrul surselor, ANRE va prezenta distinct cantităţile de gaze naturale care provin din producţia internă/înmagazinare, respectiv din import curent/înmagazinare.(9) Pe baza datelor şi informaţiilor prevăzute la alin. (1), precum şi a structurii amestecului de gaze naturale pentru consumatorii casnici şi producătorii de energie termică, numai pentru cantitatea de gaze naturale utilizată la producerea de energie termică în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinată consumului populaţiei, împreună cu cererea de gaze naturale care a stat la baza stabilirii acesteia, Direcţia de Dispecerizare Bucureşti întocmeşte un raport de fundamentare privind cererea de gaze naturale şi sursele de acoperire a acesteia, în care va propune structura amestecului de gaze naturale pentru consumatorii noncasnici de gaze naturale, cu excepţia producătorilor de energie termică, pentru cantitatea de gaze naturale utilizată la producerea de energie termică în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinată consumului populaţiei.(10) Raportul prevăzut la alin. (9) va conţine şi sursele de acoperire a cererii de gaze naturale pentru consumatorii casnici şi producătorii de energie termică, numai pentru cantitatea de gaze naturale utilizată la producerea de energie termică în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinată consumului populaţiei.(11) Raportul prevăzut la alin. (9) este înaintat ANRE cu cel puţin 7 zile înaintea începerii lunii de livrare, în vederea avizării acestuia.(12) ANRE analizează raportul de fundamentare prevăzut la alin. (9) şi avizează structura amestecului de gaze pentru consumatorii noncasnici de gaze naturale, cu excepţia producătorilor de energie termică, pentru cantitatea de gaze naturale utilizată la producerea de energie termică în centralele de cogenerare şi în centralele termice care este destinată consumului populaţiei în cel mult două zile lucrătoare de la transmiterea acestuia.(13) După avizare, raportul de fundamentare prevăzut la alin. (9) este returnat Direcţiei de Dispecerizare Bucureşti.(14) În termen de 3 zile anterioare începerii lunii de livrare, Direcţia de Dispecerizare Bucureşti va face cunoscut tuturor producătorilor, furnizorilor licenţiaţi şi consumatorilor eligibili din sectorul gazelor naturale structura de amestec pentru consumatorii casnici şi producătorii de energie termică, numai pentru cantitatea de gaze naturale utilizată la producerea de energie termică în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinată consumului populaţiei, şi structura de amestec pentru consumatorii noncasnici de gaze naturale, cu excepţia producătorilor de energie termică, pentru cantitatea de gaze naturale utilizată la producerea de energie termică în centralele de cogenerare şi în centralele termice care este destinată consumului populaţiei.(15) Structurile de amestec prevăzute la alin. (14) se afişează pe pagina de internet a Societăţii Naţionale de Transport Gaze Naturale „Transgaz“ - S.A. Mediaş şi pe pagina de internet a ANRE, după stabilirea/avizarea de către ANRE a celor două structuri de amestec. Articolul 3(1) Consumatorul întreruptibil reprezintă consumatorul care poate contribui decisiv la menţinerea funcţionării în deplină siguranţă a Sistemului naţional de transport al gazelor naturale şi a sistemelor de distribuţie, prin acceptarea reducerii consumului, până la oprire, în conformitate cu prevederile stipulate la art. 4 alin. (1) din Directiva Consiliului European 2004/67/CE privind normele de garantare a securităţii aprovizionării cu gaz natural, în scopul asigurării protecţiei aprovizionării consumatorilor casnici, în următoarele situaţii: a)în cazul întreruperii parţiale a aprovizionării cu gaze naturale pe o perioadă ce urmează a fi stabilită ţinându-se seama de condiţiile naţionale; b)când se înregistrează temperaturi extrem de joase într-o perioadă de vârf determinată la scară naţională; c)în situaţia perioadelor climatice cele mai reci, constatate statistic la fiecare 20 de ani, când cererea de gaze este extrem de mare. (2) Poate opta pentru calitatea de consumator întreruptibil acel consumator eligibil care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:are un consum orar constant de minimum 30.000 m3 în intervalul octombrie-martie;poate fi întrerupt în mod operativ şi în termen de cel mult 24 de ore fără a-i fi afectată securitatea tehnică a instalaţiilor şi echipamentelor. (3) Exercitarea opţiunii pentru statutul de consumator întreruptibil nu exonerează consumatorii eligibili de respectarea contractelor în derulare încheiate cu terţii.(4) În prealabil încheierii contractului pentru prestarea serviciilor întreruptibile de transport al gazelor naturale prin Sistemul naţional de transport al gazelor naturale, consumatorii eligibili au obligaţia certificării îndeplinirii condiţiilor prevăzute la alin. (2), operaţiune care se realizează în baza procedurii elaborate de către Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale „Transgaz“ - S.A. Mediaş şi avizate de ANRE, afişată pe site-ul Societăţii Naţionale de Transport Gaze Naturale „Transgaz“ - S.A. Mediaş şi al emitenţilor prezentului ordin. Articolul 4(1) În vederea menţinerii în condiţii de siguranţă atât a parametrilor funcţionali ai Sistemului naţional de transport al gazelor naturale, cât şi a unui echilibru stabil surse-consumuri, precum şi a realizării programului de înmagazinare subterană a gazelor naturale, atât în faza de injecţie, cât şi în faza de extracţie, furnizorii (inclusiv societăţile de distribuţie) şi consumatorii eligibili de gaze naturale au obligaţia fermă de a contracta şi de a obţine nominalizările cantitative din import, pentru acoperirea necesarului de consum, conform structurilor amestecurilor de gaze naturale stabilite/avizate de ANRE şi comunicate Direcţiei de Dispecerizare Bucureşti.(2) Producătorii de gaze naturale sunt obligaţi să pună la dispoziţia pieţei cantităţile de gaze naturale din producţia internă cel puţin la nivelul datelor şi cantităţilor transmise Direcţiei de Dispecerizare Bucureşti, în condiţiile art. 2 alin. (1), pentru asigurarea surselor de acoperire a cererii de gaze naturale corespunzătoare celor două structuri stabilite/avizate de ANRE.(3) În cazul în care constată că parametrii funcţionali ai Sistemului naţional de transport al gazelor naturale şi siguranţa sa în funcţionare sunt afectaţi ca urmare a apariţiei uneia dintre situaţiile menţionate la art. 3 alin. (1) şi/sau este serios afectat echilibrul surse-consumuri şi nu există soluţii alternative pentru remediere, Dispeceratul Naţional de Gaze Naturale va dispune limitarea/întreruperea furnizării gazelor naturale către consumatorii întreruptibili conform prevederilor contractului pentru prestarea serviciilor întreruptibile de transport al gazelor naturale prin Sistemul naţional de transport al gazelor naturale, indiferent de contractele de achiziţie pe care aceştia le au în derulare, în vederea asigurării cu prioritate a furnizării gazelor naturale către consumatorii casnici. Articolul 5(1) Titularii de acorduri petroliere au obligaţia de a disponibiliza întreaga producţie de gaze naturale pentru asigurarea componentelor din producţia internă în structurile amestecurilor de gaze naturale stabilite/avizate de ANRE.(2) Titularii de acorduri petroliere/Furnizorii licenţiaţi au obligaţia de a pune la dispoziţia pieţei cu prioritate cantităţile de gaze naturale din producţia internă şi/sau din înmagazinare, astfel încât să fie integral asigurat necesarul de consum şi respectarea structurii amestecului lunar pentru consumatorii casnici şi producătorii de energie termică, numai pentru cantitatea de gaze naturale utilizată la producerea de energie termică în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinată consumului populaţiei, aşa cum este stabilit de ANRE în conformitate cu art. 2 alin. (8).(3) Fac excepţie de la prevederile alin. (1):a)cantităţile de gaze naturale reinjectate în zăcăminte, exceptate de la plata redevenţei, în condiţiile legii; b)cantităţile de gaze naturale destinate consumurilor tehnologice specifice operaţiunilor petroliere desfăşurate de titularii de acorduri petroliere. (4) Consumurile tehnologice specifice exceptate conform alin. (3) se stabilesc pe baza unor studii de fundamentare aprobate de Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale. Elaborarea studiilor este în responsabilitatea titularilor de acorduri petroliere.(5) Titularii de acorduri petroliere vor raporta lunar Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale, pentru avizare, consumurile tehnologice realizate, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la terminarea lunii de livrare. Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale avizează consumurile tehnologice ale titularilor de acorduri petroliere în termen de 3 zile lucrătoare şi comunică nivelul acceptat titularilor de acorduri petroliere Direcţiei de Dispecerizare Bucureşti şi ANRE. Articolul 6Obligaţia de a respecta structurile amestecurilor de gaze naturale stabilite/avizate de ANRE revine: a)furnizorului, pentru cantităţile de gaze naturale furnizate în regim reglementat; b)furnizorului, pentru cantităţile de gaze naturale furnizate consumatorului eligibil, dacă acesta asigură întregul necesar de consum al consumatorului; c)consumatorului eligibil, dacă acesta îşi asigură necesarul de consum din achiziţii de la mai mulţi furnizori; d)operatorilor licenţiaţi din sectorul gazelor naturale, pentru cantităţile de gaze naturale destinate consumului propriu, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 5 alin. (3); e)titularilor de acorduri petroliere, pentru cantităţile de gaze naturale utilizate pentru consumul propriu, la toate locurile de consum, la sediul principal, precum şi la sediile filialelor, sucursalelor, agenţiilor, reprezentanţelor, punctelor de lucru şi la celelalte sedii secundare, în derularea tuturor activităţilor, cu excepţia operaţiunilor petroliere şi a consumurilor tehnologice specifice acestora. Articolul 7Titularii de acord petrolier care desfăşoară activităţi de exploatare, precum şi furnizorii licenţiaţi de gaze naturale au obligaţia să asigure livrările către societăţile comerciale de distribuţie a gazelor naturale, livrările către consumatorii eligibili şi livrările destinate realizării programului de înmagazinare subterană a gazelor naturale. Articolul 8(1) În funcţie de soluţia tehnică de alimentare a consumatorilor eligibili - racordare directă la Sistemul naţional de transport al gazelor naturale sau în reţelele de distribuţie, aceştia pot încheia fie contracte cu serviciile incluse, fie contracte separate pentru prestarea serviciilor de transport, respectiv de distribuţie a gazelor naturale şi înmagazinare. (2) Serviciile de transport şi distribuţie a gazelor naturale vor fi prestate numai în situaţia şi pentru perioada pentru care titularii de acorduri petroliere, furnizorii licenţiaţi şi/sau consumatorii eligibili fac dovada către Direcţia de Dispecerizare Bucureşti a nominalizărilor obţinute de la furnizorii de gaze naturale din producţia internă curentă/înmagazinare şi din import curent/înmagazinare, după caz, conform structurilor stabilite/ avizate de ANRE.(3) În situaţia nerespectării condiţiilor prevăzute la alin. (2), la sesizarea Direcţiei de Dispecerizare Bucureşti, Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale „Transgaz“ - S.A. Mediaş va sista prestarea serviciilor de transport, iar societăţile de distribuţie vor sista prestarea serviciilor de distribuţie a gazelor naturale. Articolul 9Direcţia de Dispecerizare Bucureşti va înainta zilnic ANRE un raport operativ privind modul de respectare a achiziţiilor de gaze naturale din producţia internă curentă/înmagazinare şi din import curent/înmagazinare de către furnizorii licenţiaţi şi consumatorii eligibili, conform cotelor procentuale ale amestecurilor intern-import stabilite/avizate la începutul lunii de livrare. Articolul 10(1) După stabilirea structurii de amestec intern-import pentru consumatorii casnici şi producătorii de energie termică, numai pentru cantitatea de gaze naturale utilizată la producerea de energie termică în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinată consumului populaţiei, ordinea de prioritate pe care Direcţia de Dispecerizare Bucureşti o va avea în vedere în stabilirea amestecului de gaze naturale pentru consumatorii noncasnici de gaze naturale, cu excepţia producătorilor de energie termică, pentru cantitatea de gaze naturale utilizată la producerea de energie termică în centralele de cogenerare şi în centralele termice care este destinată consumului populaţiei, este:cantităţile de gaze naturale din producţia internă curentă rămasă; asigurarea programului de injecţie/extracţie în/din depozite;cantităţile de gaze naturale din import necesare acoperirii consumului estimat. (2) În situaţia în care Direcţia de Dispecerizare Bucureşti constată că cel puţin una dintre următoarele situaţii:existenţa unui consum efectiv înregistrat diferit de cel estimat la începutul lunii de livrare;modificarea semnificativă a consumului unui consumator industrial în cursul lunii de livrare;modificarea prognozelor de consum în cursul lunii de livrare faţă de prognozele transmise Direcţiei de Dispecerizare Bucureşti pentru stabilirea/avizarea structurilor de amestec la începutul lunii de livrare;modificarea surselor de gaze naturale disponibile pe piaţă determină o variaţie mai mare de ± 5% a consumurilor/ surselor lunii curente faţă de consumurile/sursele estimate la începutul lunii de livrare, aceasta va recalcula structura amestecului de gaze naturale pentru consumatorii noncasnici de gaze naturale, cu excepţia producătorilor de energie termică, pentru cantitatea de gaze naturale utilizată la producerea de energie termică în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinată consumului populaţiei, aferentă întregii luni de livrare, şi o va propune spre avizare ANRE. (3) Recalcularea structurii de amestec menţionată la alin. (2) şi avizarea acesteia de către ANRE se realizează până cel târziu la data de 20 a lunii de livrare.(4) Direcţia de Dispecerizare Bucureşti are dreptul de a solicita, în cursul lunii de livrare, furnizorilor licenţiaţi şi consumatorilor eligibili prognozele de consum pentru perioada rămasă până la sfârşitul lunii de livrare. Articolul 11(1) În termen de 5 zile de la încheierea lunii de livrare, producătorii, furnizorii licenţiaţi şi consumatorii eligibili din sectorul gazelor naturale vor înainta Direcţiei de Dispecerizare Bucureşti situaţiile detaliate privind atât sursele de gaze naturale (cantităţile de gaze naturale din producţia internă/înmagazinare şi din import/înmagazinare), cât şi cantităţile efective consumate pe parcursul lunii de livrare, pe baza cărora aceasta va definitiva balanţele surse - consumuri ale lunii de livrare.(2) În termen de 10 zile de la încheierea lunii de livrare, Direcţia de Dispecerizare Bucureşti va înainta ANRE un raport privind sursele de gaze naturale, consumurile realizate, cu respectarea structurilor amestecurilor de gaze naturale stabilite/avizate şi cantităţile injectate/extrase în/din depozitele de înmagazinare subterană de către beneficiarii acestora. Articolul 12Nerespectarea prevederilor prezentului ordin de către titularii de acorduri petroliere, operatorii licenţiaţi şi consumatorii eligibili din sectorul gazelor naturale atrage sancţionarea acestora în condiţiile prevăzute de Legea petrolului nr. 238/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi de Legea gazelor nr. 351/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 13Titularii de acorduri petroliere, operatorii licenţiaţi şi consumatorii eligibili din sectorul gazelor naturale, ANRE, Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale şi Direcţia de Dispecerizare Bucureşti din cadrul Societăţii Naţionale de Transport Gaze Naturale „Transgaz“ - S.A. Mediaş vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 14La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului economiei şi comerţului, al preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale şi al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale nr. 102.136/530/97/2006 privind valorificarea cantităţilor de gaze naturale pe piaţa internă şi măsuri pentru întărirea disciplinei în sectorul gazelor naturale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 489 din 6 iunie 2006, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 15Pentru luna iunie 2011, Direcţia de Dispecerizare Bucureşti din cadrul Societăţii Naţionale de Transport Gaze Naturale „Transgaz“ - S.A. Mediaş va înainta ANRE raportul privind structura amestecului de gaze naturale pentru toţi operatorii licenţiaţi conform prevederilor Ordinului ministrului economiei şi comerţului, al preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale şi al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale nr. 102.136/530/97/2006. Articolul 16Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri, Ion Ariton Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, Iulius Dan Plaveti Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale, Alexandru Pătruţi


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 160/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 160 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu