Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1589 din  1 noiembrie 2001

pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de pregatire si desfasurare a avizarii lucrarilor publice de interes national si a locuintelor

ACT EMIS DE: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 793 din 13 decembrie 2001


SmartCity3


    Ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei,
    in temeiul prevederilor art. 10 din Hotararea Guvernului nr. 906/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrari Publice de Interes National si Locuinte si ale art. 4 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul privind procedurile de pregatire si desfasurare a avizarii lucrarilor publice de interes national si a locuintelor, prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directia generala pentru dezvoltarea infrastructurii, investitii si concesiuni din cadrul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei va aduce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Orice alte dispozitii contrare isi inceteaza aplicabilitatea.
    Art. 4
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                    p. Ministrul lucrarilor publice,
                      transporturilor si locuintei,
                            Tudor Florescu,
                           secretar de stat

    ANEXA 1

                              REGULAMENT
privind procedurile de pregatire si desfasurare a avizarii lucrarilor publice de interes national si a locuintelor

    CAP. 1
    Prevederi generale

    Art. 1
    Consiliul Interministerial de Avizare Lucrari Publice de Interes National si Locuinte, denumit in continuare Consiliul interministerial, infiintat in temeiul dispozitiilor Hotararii Guvernului nr. 906/2001, asigura prin activitatea sa o conceptie unitara a aplicarii politicii statului de echipare cu constructii, instalatii, echipamente edilitare si locuinte a teritoriului national.
    Art. 2
    Consiliul interministerial este un organism consultativ al Guvernului, fara personalitate juridica, alcatuit din reprezentanti ai ministerelor, ai organismelor centrale din subordinea Guvernului, interesate in procesul de promovare a lucrarilor publice de interes national si a locuintelor.
    Art. 3
    Consiliul interministerial analizeaza si avizeaza documentatii tehnico-economice la stadiul de:
    a) studii de prefezabilitate care stau la baza deciziei ordonatorului principal de credite de a realiza investitii care, potrivit prevederilor legale, intra in competenta de aprobare a Guvernului;
    b) studii de fezabilitate a lucrarilor publice finantate integral sau in completare de la bugetul de stat, bugetele locale, surse proprii si care, potrivit prevederilor legale, sunt in competenta de aprobare a Guvernului;
    c) studii de fezabilitate pentru obiective de investitii care utilizeaza credite externe garantate de Guvern sau de autoritatile locale;
    d) studii de fezabilitate pentru lucrari publice finantate din surse proprii ale agentilor economici, ale caror valori sunt mai mari decat plafonul stabilit prin legea bugetului de stat pentru investitii noi aflate in competenta de aprobare a Guvernului;
    e) programe care privesc activitatea de investitii si care se supun spre aprobare Guvernului.

    CAP. 2
    Organizarea si functionarea Consiliului interministerial

    Art. 4
    Consiliul interministerial are componenta prevazuta in anexa la Hotararea Guvernului nr. 906/2001.
    Ordonatorul principal de credite bugetare care supune spre avizare documentatia isi nominalizeaza si reprezentantul in Consiliul interministerial, o data cu cererea de avizare.
    Art. 5
    Conducerea Consiliului interministerial este formata dintr-un presedinte si 2 vicepresedinti.
    Art. 6
    Consiliul interministerial isi desfasoara activitatea in plen sau in comisii de specialitate, in functie de natura si de complexitatea obiectivelor de investitii supuse aprobarii.
    Art. 7
    Sedintele in plen se convoaca, de regula, lunar sau ori de cate ori este necesar.
    Art. 8
    Convocarea membrilor Consiliului interministerial se face prin grija Secretariatului Consiliului interministerial. Cu 5 zile inainte de data sedintei Consiliului interministerial i se va preda fiecarui membru o mapa cu documente, care va contine: invitatia de participare, ordinea de zi si rapoartele aferente fiecarei lucrari incluse pe ordinea de zi.
    Reprezentantul ordonatorului principal de credite bugetare va primi mapa cu documente in ziua prezentarii la sedinta. Confirmarea participarii se poate face telefonic sau prin fax.
    Art. 9
    Sedintele in plen sunt regulamentar constituite cand participa doua treimi din numarul membrilor Consiliului interministerial. Sedintele sunt conduse de presedintele Consiliului interministerial, iar in lipsa acestuia, de unul dintre cei 2 vicepresedinti.
    Hotararile privind avizarea lucrarilor trebuie sa intruneasca votul majoritatii simple a membrilor Consiliului interministerial prezenti. In cazul in care un membru al Consiliului interministerial lipseste va fi delegat un inlocuitor cu mandat si drept de vot. Din voturile "pentru" trebuie sa faca parte voturile presedintelui si ordonatorului principal de credite care supune spre avizare documentatia tehnico-economica.
    Membrii Consiliului interministerial sunt solidar raspunzatori conform prevederilor art. 6 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 906/2001.
    Art. 10
    La lucrarile Consiliului interministerial, pe langa membri, pot participa in calitate de invitati:
    a) reprezentanti ai administratiei publice centrale sau locale implicate in realizarea investitiei;
    b) reprezentanti ai unor institutii de invatamant superior;
    c) reprezentanti ai asociatiilor profesionale;
    d) experti si specialisti angajati pe baza de contract.
    Art. 11
    Infiintarea comisiilor de specialitate se solicita de catre Secretariatul Consiliului interministerial in functie de natura si de complexitatea obiectivului de investitii analizat. Aceste comisii se organizeaza si functioneaza conform instructiunilor prevazute in anexa nr. 1 la prezentul regulament.
    Art. 12
    Membrii comisiilor de specialitate sunt specialisti desemnati de catre ordonatorii principali de credite si numiti prin ordin al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei.
    Dintre acestia vor fi nominalizati de Secretariatul Consiliului interministerial acei specialisti care vor analiza documentele supuse avizarii. Ei vor fi angajati pe baza de contract de catre beneficiarul investitiei.
    Art. 13
    Hotararile luate in comisiile de specialitate se supun spre aprobare Consiliului interministerial in vederea emiterii avizului.

    CAP. 3
    Secretariatul Consiliului interministerial

    Art. 14
    Secretariatul Consiliului interministerial, denumit in continuare Secretariat, este organizat in cadrul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei.
    Art. 15
    Secretariatul primeste, verifica si inregistreaza documentatiile propuse spre analiza si avizare. Acestea trebuie sa fie intocmite conform metodologiei si continutului-cadru stabilite de reglementarile in vigoare. In situatia depunerii unei documentatii incomplete, aceasta se restituie solicitantului.
    Art. 16
    Pentru fiecare lucrare supusa spre avizare Secretariatul asigura cu personal propriu sau cu specialisti numiti prin ordin al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei analiza de fond. In acest scop este numit un responsabil de lucrare, care raspunde de intocmirea raportului de analiza prezentat in sedinta de lucru a Consiliului interministerial. Termenul pentru analiza si intocmirea raportului este de pana la 30 de zile lucratoare, in functie de complexitatea documentatiei.
    Art. 17
    In activitatea de analiza a documentatiilor Secretariatul poate apela la sprijinul unor specialisti constituiti in comisii de specialitate, in functie de complexitatea obiectivelor de investitii.
    Art. 18
    Cheltuielile legate de analiza in cadrul comisiilor de specialitate a lucrarilor publice de interes national se suporta de beneficiarii investitiilor din cheltuielile de proiectare, pe baza de pontaj vizat de Secretariat.
    Art. 19
    Secretariatul informeaza Consiliul interministerial asupra cererilor de avizare si intocmeste programul lunar de avizare pe care il prezinta spre aprobare presedintelui Consiliului interministerial. In baza acestui program aprobat se face convocarea sedintelor in plen sau a comisiilor de specialitate, dupa caz.
    Art. 20
    Membrii Consiliului interministerial pot sa consulte la cerere documentatiile complete intr-un spatiu amenajat in cadrul Secretariatului.
    Art. 21
    In sedintele Consiliului interministerial Secretariatul asigura intocmirea proceselor-verbale pentru fiecare obiectiv de investitii, care se dau spre semnare tuturor membrilor prezenti.
    Art. 22
    In baza procesului-verbal al sedintei de avizare Secretariatul intocmeste avizul Consiliului interministerial si il prezinta spre semnare presedintelui comisiei de specialitate.
    Art. 23
    Secretariatul intocmeste si pastreaza registrul unic al evidentei documentatiilor avizate in Consiliul interministerial, precum si al avizelor emise. De asemenea, Secretariatul gestioneaza banca de date si arhiva Consiliului interministerial.

    CAP. 4
    Procedura de avizare

    Art. 24
    In deschiderea sedintei presedintele Consiliului interministerial sau, in lipsa acestuia, unul dintre vicepresedintii acestuia propune spre aprobare ordinea de zi.
    Art. 25
    Pentru fiecare lucrare reprezentantul ordonatorului principal de credite prezinta documentatia.
    Art. 26
    Opiniile, observatiile si propunerile rezultate in urma discutiilor sunt consemnate intr-un registru. Concluziile, precum si termenele pentru introducerea in documentatie a observatiilor si recomandarilor vor fi formulate de conducatorul sedintei de avizare si, dupa aprobarea lor de catre membrii Consiliului interministerial, vor fi trecute in procesul-verbal al sedintei de avizare.
    Procesul-verbal va fi semnat de membrii prezenti.
    Macheta-model a procesului-verbal al sedintei de avizare este prevazuta in anexa nr. 2 la prezentul regulament.
    Art. 27
    Aprobarea sau respingerea documentatiei se va face prin votul majoritatii simple a membrilor prezenti.
    Art. 28
    Prin grija Secretariatului, pe baza procesului-verbal al sedintei de avizare, se intocmeste avizul Consiliului interministerial, conform modelului din anexa nr. 3 la prezentul regulament, si se prezinta spre semnare presedintelui. In aviz vor fi trecute observatiile si recomandarile facute in sedinta Consiliului interministerial.
    Art. 29
    In situatia respingerii documentatiei, prin grija Secretariatului, aceasta va fi inapoiata investitorului.
    Pentru documentatiile neavizate, inapoiate investitorului, raportul de analiza si copia de pe procesul-verbal al sedintei de avizare a fiecarei documentatii se pastreaza in arhiva Secretariatului.
    Art. 30
    Pentru fiecare lucrare avizata se va deschide un dosar cuprinzand:
    a) nota de prezentare a lucrarii;
    b) raportul comisiilor de specialitate, cand este cazul;
    c) raportul de analiza;
    d) procesul-verbal al sedintei de avizare a lucrarii;
    e) avizul Consiliului interministerial.
    Secretariatul va pastra documentatia primita spre analiza si avizare.

    CAP. 5
    Avizul

    Art. 31
    Consiliul interministerial emite avizul care certifica necesitatea si oportunitatea investitiei, compatibilitatea documentatiei cu avizele si acordurile prealabile, potrivit legii. Avizul contine caracteristicile principale si indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investitii.
    Art. 32
    Avizul se semneaza de presedintele Consiliului interministerial.
    Art. 33
    Avizele se numeroteaza si se inregistreaza intr-un registru special care se pastreaza la Secretariat.

    CAP. 6
    Dispozitii finale

    Art. 34
    Consiliul interministerial va analiza anual situatia lucrarilor supuse spre avizare, avizate sau respinse, pe baza raportului intocmit de Secretariat.
    Art. 35
    Secretariatul va face propuneri de modificare a prezentului regulament, tinand seama de evolutia legislatiei in materie.

    ANEXA 1
    la regulament

                           INSTRUCTIUNI DE LUCRU
                      ale comisiilor de specialitate

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Obiectul prezentelor instructiuni il constituie modul de organizare si functionare, componenta si atributiile comisiilor de specialitate pentru analizarea documentatiilor privind lucrarile publice de interes national si locuinte.
    Art. 2
    Comisiile de specialitate pentru analizarea documentatiilor privind lucrarile publice de interes national si locuinte, denumite in continuare comisii, elaboreaza, in urma analizei documentatiilor, raportul de specialitate care reprezinta baza de informatii necesare pentru intocmirea sintezei de catre Secretariat in vederea avizarii documentatiei de catre Consiliul interministerial.

    CAP. 2
    Componenta si organizarea

    Art. 3
    Comisiile au in componenta specialisti propusi de catre Secretariat dintre membrii numiti prin ordin al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei.
    In cazul in care un specialist nu isi mai poate desfasura atributiile, prin grija Secretariatului se va solicita inlocuirea acestuia.
    Art. 4
    Fiecare comisie va fi alcatuita, in functie de complexitatea lucrarii, de catre Secretariat si isi va desfasura activitatea pe baza prezentelor instructiuni intr-un spatiu special amenajat in cadrul Secretariatului.
    Art. 5
    Secretariatul va nominaliza un membru al comisiei, a carui specialitate este preponderenta in cadrul lucrarii propuse spre analiza, care va reprezenta comisia.
    Art. 6
    Raportul de specialitate rezultat in urma analizei documentatiei se va transmite la Secretariat in termen de 5 - 10 zile lucratoare de la data punerii la dispozitie a documentatiei, in functie de complexitatea lucrarii.
    Art. 7
    Acest raport va cuprinde observatiile membrilor comisiei si propunerile privind avizarea documentatiei, sub semnatura.
    Art. 8
    Membrii comisiei sunt raspunzatori solidar pentru propunerile facute in raportul de specialitate.

    CAP. 3
    Atributii

    Art. 9
    Comisia are urmatoarele atributii:
    a) analizarea studiilor de prefezabilitate si fezabilitate in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare;
    b) armonizarea structurii studiilor de prefezabilitate si fezabilitate cu prevederile legislatiei europene, pentru investitiile finantate din credite externe;
    c) formularea de propuneri concrete privind promovarea sau respingerea documentatiei analizate si argumentele de ordin tehnico-economic care stau la baza acestora.

    CAP. 4
    Dispozitii finale

    Art. 10
    Membrii comisiei vor presta activitatea pe baza de contract incheiat cu beneficiarii de investitii.
    In termen de 3 zile de la nominalizarea membrilor comisiei de catre Secretariat beneficiarul de investitie este obligat sa incheie contract cu acestia.
    Art. 11
    Revocarea membrilor comisiei se face prin ordin al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei, la propunerea Secretariatului.

    ANEXA 2
    la regulament

    CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE
    LUCRARI PUBLICE DE INTERES NATIONAL SI LOCUINTE

                       PROCES-VERBAL Nr. ..............
                  al sedintei de avizare din ..............

    1. Date generale

    Obiectiv de investitii: ...................................................

    Ordonator principal de credite: ...........................................

    Beneficiar: ...............................................................

    Proiectant: ...............................................................

    Proiect: ..................................................................

    2. Continutul documentatiei
    2.1. Descrierea investitiei
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    2.2. Avize si acorduri
    Avizele si acordurile care insotesc documentatia sunt mentionate in raportul de analiza.

    3. Concluzii rezultate din raportul de analiza
    Studiul de fezabilitate argumenteaza necesitatea si oportunitatea investitiei.
    Solutia tehnica prezentata respecta cerintele temei de proiectare si prevederile normelor si normativelor in vigoare.
    Se propune avizarea documentatiei tehnico-economice cu valoarea totala a lucrarilor de .............. mii lei, din care C+M .............. mii lei (in preturile lunii ...............).

    4. Concluzii si propuneri ale sedintei de avizare
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................

    5. Participanti la sedinta de avizare

    5.1. Membri permanenti:
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.

    5.2. Invitati:
    1.
    2.
    3.
    .
    .
    .

                        Responsabil de lucrare,

    ANEXA 3
    la regulament

    CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE
    LUCRARI PUBLICE DE INTERES NATIONAL SI LOCUINTE

                                AVIZ
                  nr. ........... din ...............

    Temeiul legal .........................................................
                  .........................................................
                  .........................................................

                  CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE
             LUCRARI PUBLICE DE INTERES NATIONAL SI LOCUINTE

                            AVIZEAZA FAVORABIL
                            fara/cu observatii

    Denumirea obiectivului de investitii ......................................
    Faza ......................................................................
    Ordonator principal de credite ............................................
    Observatii la documentatia avizata ........................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................

                                Presedintele
                  Consiliului Interministerial de Avizare
              Lucrari Publice de Interes National si Locuinte,

    Anexa la Avizul nr. .................

            Caracteristicile principale si indicatorii tehnico-economici
                       ai obiectivului de investitii

    Denumirea .................................................................

    Ordonatorul principal de credite ..........................................

    Beneficiar ................................................................

    Amplasament ...............................................................

                         Indicatorii tehnico-economici

    Valoarea totala a investitiei ..........................................*),

    din care C+M ..............................................................

    Suprafata totala desfasurata ..............................................

    Durata de realizare a investitiei .........................................

                   Secretariatul Consiliului Interministerial
          de Avizare Lucrari Publice de Interes National si Locuinte

           
    *) Valoarea este confidentiala si se va actualiza potrivit evolutiei ulterioare a preturilor.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1589/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1589 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu