Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.154 din 22.06.2012

pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a examenului de promovare în grade sau trepte profesionale a personalului contractual din Ministerul Administraţiei şi Internelor
ACT EMIS DE: Ministerul Administratiei si Internelor
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 461 din 09 iulie 2012



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 26 din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare, şi ale art. 42 din Regulamentul-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286/2011,în temeiul art. 7 alin. (5) şi (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul administraţiei şi internelor emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Regulamentul de organizare şi desfăşurare a examenului de promovare în grade sau trepte profesionale a personalului contractual din Ministerul Administraţiei şi Internelor, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul administraţiei şi internelor, Ioan Rus Contrasemnează: Ministrul delegat pentru administraţie, Victor Paul Dobre ANEXĂREGULAMENT de organizare şi desfăşurare a examenului de promovare în grade sau trepte profesionale a personalului contractual din Ministerul Administraţiei şi Internelor Articolul 1(1) Prezentul regulament instituie norme juridice referitoare la organizarea şi desfăşurarea examenului de promovare în grade sau trepte profesionale a personalului contractual care ocupă funcţii în unităţile aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare M.A.I., precum şi în instituţiile şi structurile aflate în subordinea/coordonarea M.A.I.(2) Prevederile prezentului regulament sunt aplicabile în situaţia în care prin statute sau alte acte normative specifice anumitor categorii de personal contractual promovarea acestora nu este reglementată altfel. Articolul 2(1) Prin promovare se asigură evoluţia în carieră a personalului contractual, prin trecerea într-un grad profesional sau într-o treaptă profesională imediat superior/superioară.(2) Promovarea în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual se face prin examen, denumit în continuare examen de promovare.(3) Examenul de promovare se organizează în unităţile aparatului central al M.A.I., precum şi în instituţiile şi structurile aflate în subordinea/coordonarea M.A.I., denumite în continuare unităţi organizatoare, în perioada februarie-septembrie a fiecărui an, după finalizarea activităţii anuale de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale personalului contractual.(4) Anterior organizării examenului de promovare, unităţile organizatoare, prin compartimentele de resurse umane, analizează situaţia personalului contractual încadrat în structura proprie şi, după caz, în structurile care nu au structură de resurse umane, aflate în subordinea sau în coordonarea acestora ori pentru care gestionează activitatea de resurse umane, care îndeplineşte condiţiile de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare. Articolul 3(1) Examenul de promovare a personalului contractual din structurile M.A.I., domeniul administraţie publică, se organizează de către unităţile ai căror conducători au calitatea de ordonatori de credite.(2) Examenul de promovare a personalului contractual din structurile M.A.I., domeniul ordine şi siguranţă publică, se organizează de către unităţile ai căror conducători au calitatea de ordonatori de credite şi care au structură de resurse umane pentru posturile: a)prevăzute în statele de organizare proprii; b)prevăzute în statele de organizare ale unităţilor care nu au structură de resurse umane şi pentru care gestionează activităţile de resurse umane. (3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), pentru posturile aflate în statele de organizare ale unităţilor aparatului central şi subordonate acestora, aflate în finanţarea ordonatorului principal de credite, competenţa de organizarea a examenului de promovare revine, potrivit competenţelor, conducătorilor acestora. Articolul 4(1) Promovarea personalului contractual în grade sau trepte profesionale imediat superioare se face, de regulă, pe un post vacant.(2) În situaţia în care nu există un post vacant, promovarea se face prin transformarea postului în care personalul contractual este încadrat într-unul de nivel imediat superior, cu încadrarea în cheltuielile bugetare aprobate.(3) Promovarea personalului contractual debutant se face în condiţiile prezentului regulament, prin transformarea postului pe care salariatul este angajat într-un post de nivel imediat superior. Articolul 5(1) Cu cel puţin 20 de zile lucrătoare înainte de data desfăşurării examenului de promovare, unităţile organizatoare au obligaţia să afişeze la sediul acestora anunţul privind organizarea examenului de promovare.(2) Anunţul prevăzut la alin. (1) cuprinde obligatoriu următoarele elemente:a)posturile pentru care se organizează examenul de promovare, cu specificarea gradului profesional sau a treptei profesionale; b)condiţiile de participare la examenul de promovare; c)probele de examen; d)data, ora şi locul de desfăşurare a fiecărei probe de examen; e)bibliografia şi tematica de examen; f)data-limită de depunere a dosarului de înscriere, locul depunerii şi detalii privind persoana de contact. Articolul 6(1) Pentru a participa la examenul de promovare, candidatul trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:a)să aibă o vechime de minimum 3 ani în gradul profesional sau în treapta profesională din care promovează; b)să fi obţinut calificativul „foarte bine“ la evaluarea performanţelor profesionale individuale cel puţin de două ori în ultimii 3 ani. (2) Compartimentele de resurse umane eliberează candidatului o adeverinţă privind condiţiile îndeplinite de acesta pentru participarea la examenul de promovare. Articolul 7(1) Cu cel puţin 30 de zile lucrătoare înaintea desfăşurării examenului de promovare, prin dispoziţie/ordin a/al şefului unităţii organizatoare sau, după caz, prin act administrativ al conducătorului unităţii organizatoare, se constituie comisia de examinare şi comisia de soluţionare a contestaţiilor.(2) Comisia de examinare, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt formate din câte 3 membri, 2 membri din cadrul unităţii organizatoare şi un membru desemnat de sindicatul reprezentativ sau, după caz, un reprezentant al salariaţilor.(3) Membrii comisiei de examinare şi ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor trebuie să aibă experienţa şi cunoştinţele necesare în domeniul de activitate al postului în care se face promovarea.(4) Preşedintele comisiei de examinare, respectiv al comisiei de soluţionare a contestaţiilor se desemnează din rândul membrilor acestora, prin actul administrativ de constituire a comisiilor.(5) Fiecare comisie de examinare, respectiv fiecare comisie de soluţionare a contestaţiilor are un secretar, numit prin actul prevăzut la alin. (1). Secretarul comisiei de examinare poate fi şi secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor.(6) Secretariatul comisiei de examinare şi secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigură, de regulă, de către o persoană din cadrul compartimentului de resurse umane al unităţii organizatoare a examenului, aceasta neavând calitatea de membru al comisiei. Articolul 8(1) În funcţie de numărul şi de specificul posturilor ocupate de personalul contractual care îndeplineşte condiţiile de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare, se pot constitui mai multe comisii de examinare, respectiv comisii de soluţionare a contestaţiilor.(2) În situaţia în care în unitatea organizatoare nu există personal care să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 7, aceasta poate solicita desemnarea de membri/secretari în comisiile de examinare şi/sau în comisiile de soluţionare a contestaţiilor din cadrul altor structuri ale M.A.I., de regulă, de la eşalonul superior. Articolul 9(1) Nu poate fi desemnată membru în comisia de examinare sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care se află în una dintre următoarele situaţii:a)are relaţii cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidaţi sau interesele patrimoniale ale sale ori ale soţului sau soţiei pot afecta imparţialitatea şi obiectivitatea evaluării; b)este soţ, soţie, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi ori cu un alt membru al comisiei de examinare sau al comisiei de soluţionare a contestaţiilor. (2) Nu poate fi desemnată membru în comisia de examinare sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care a fost sancţionată disciplinar, dacă sancţiunea aplicată nu a fost radiată, conform legii.(3) Calitatea de membru în comisia de examinare este incompatibilă cu calitatea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor. Articolul 10(1) Situaţiile prevăzute la art. 9 se sesizează de persoana în cauză, de oricare dintre candidaţi sau de orice altă persoană interesată, în orice moment al organizării şi desfăşurării examenului de promovare.(2) Membrii comisiei de examinare şi ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia să informeze în scris, cu celeritate, persoanele care i-au desemnat cu privire la intervenirea oricărei situaţii prevăzute la art. 9. În aceste cazuri, membrii comisiei de examinare şi ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia să se abţină de la participarea ori de la luarea vreunei decizii cu privire la examenul în cadrul căruia a intervenit conflictul de interese.(3) În cazul constatării existenţei unei situaţii de incompatibilitate sau a unui conflict de interese, actul administrativ de constituire a comisiei se modifică în mod corespunzător, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data constatării, prin înlocuirea membrului aflat în respectiva situaţie.(4) În cazul în care situaţia de incompatibilitate sau conflictul de interese se constată ulterior desfăşurării uneia dintre etapele examenului, procedura de desfăşurare a examenului se reia, fiind constituită în acest scop o nouă comisie, cu o nouă componenţă. Articolul 11(1) Examenul de promovare constă în susţinerea unei probe scrise sau a unei probe practice, după caz, şi a unui interviu.(2) Proba practică se susţine în cazul funcţiilor de personal contractual la care este necesară verificarea abilităţilor practice. Pentru stabilirea probei practice, comisia de examinare poate consulta conducătorul compartimentului în care îşi desfăşoară activitatea persoana care îndeplineşte condiţiile de promovare. Articolul 12Comisia de examinare are următoarele atribuţii principale: a)stabileşte criteriile de evaluare a candidatului, în conformitate cu prevederile art. 44 alin. (4) din Regulamentul-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286/2011; b)stabileşte probele de examen; c)elaborează bibliografia şi tematica de examen; d)selectează dosarele candidaţilor; e)stabileşte subiectele pentru proba scrisă sau, după caz, planul probei practice, precum şi baremul de punctare; f)stabileşte planul interviului şi baremul de punctare; g)notează proba scrisă sau, după caz, proba practică şi interviul pentru fiecare candidat; h)semnează procesele-verbale redactate de secretarul comisiei; i)stabileşte dacă respectivul candidat este declarat „admis“ sau „respins“ la examenul de promovare în gradul profesional sau în treapta profesională imediat superior/superioară; j)transmite secretarului comisiei rezultatele selecţiei dosarelor şi ale examenului, cu menţiunea „admis“/„respins“, pentru a fi comunicate candidaţilor. Articolul 13Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale: a)soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor; b)soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul final al examenului de promovare; c)transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor. Articolul 14Secretarul comisiei de examinare are următoarele atribuţii principale: a)centralizează dosarele de înscriere a candidaţilor şi le prezintă spre analiză comisiei de examinare, în termenul prevăzut la art. 16 alin. (2); b)convoacă membrii comisiei de examinare la data programată a se desfăşura examenul de promovare sau ori de câte ori este necesar, la solicitarea preşedintelui comisiei; c)întocmeşte procesul-verbal al selecţiei dosarelor şi cel de desfăşurare a examenului de promovare; d)asigură transmiterea către candidaţi a rezultatelor selecţiei dosarelor şi, după caz, ale examenului de promovare, prin afişarea acestora la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul de promovare şi pe site-ul acesteia, după caz; e)îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a examenului de promovare. Articolul 15Secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale: a)primeşte de la secretariatul unităţii organizatoare contestaţiile depuse în termenul stabilit şi le prezintă spre analiză comisiei de soluţionare a contestaţiilor; b)preia de la secretarul comisiei de examinare documentele necesare soluţionării contestaţiilor depuse; c)convoacă membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor, la solicitarea preşedintelui comisiei, prezentându-le spre analiză contestaţiile depuse, împreună cu documentele necesare soluţionării acestora; d)întocmeşte procesul-verbal privind soluţionarea contestaţiilor; e)asigură transmiterea rezultatelor contestaţiilor candidaţilor, prin afişarea acestora la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul de promovare şi pe site-ul acesteia, precum şi, după caz, secretarului comisiei de examinare; f)îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a procesului de soluţionare a contestaţiilor. Articolul 16(1) În vederea participării la examen, cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru proba scrisă sau, după caz, pentru proba practică, candidaţii depun la locul stabilit în anunţul privind organizarea examenului de promovare un dosar de înscriere care va cuprinde următoarele documente:a)cererea de înscriere la examenul de promovare; b)adeverinţa prevăzută la art. 6 alin. (2). (2) În termen de cel mult două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, comisia de examinare are obligaţia de a selecta dosarele de înscriere pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la examenul de promovare.(3) Rezultatele selecţiei dosarelor de înscriere se afişează de către secretarul comisiei de examinare, cu menţiunea „admis“/„respins“, însoţită de motivul respingerii dosarului, la sediul unităţii organizatoare, în termenul prevăzut la alin. (2).(4) În termen de două zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor selecţiei dosarelor, candidaţii pot depune contestaţii la secretariatul unităţii organizatoare, contestaţii care se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de cel mult o zi lucrătoare de la înregistrarea acestora. Articolul 17(1) Proba scrisă se susţine de către candidaţii ale căror dosare au fost declarate admise şi constă în testarea cunoştinţelor din domeniul de activitate al candidatului prin rezolvarea unor teste-grilă sau redactarea unei lucrări.(2) Subiectele pentru proba scrisă se stabilesc pe baza tematicii şi a bibliografiei de examen elaborate de comisia de examinare, raportat la specificul atribuţiilor prevăzute în fişa postului.(3) În cadrul probei scrise se testează în mod obligatoriu şi cunoştinţele generale ale candidatului în domeniul administraţiei publice sau, după caz, în domeniul ordinii şi siguranţei publice. Articolul 18(1) Comisia de examinare stabileşte în ziua în care se desfăşoară proba scrisă subiectele şi alcătuieşte cel puţin două seturi de întrebări pentru proba scrisă.(2) Membrii comisiei de examinare răspund individual pentru asigurarea confidenţialităţii subiectelor propuse.(3) Seturile de întrebări şi baremele de punctare se semnează de toţi membrii comisiei de examinare şi se închid în plicuri sigilate, purtând ştampila unităţii organizatoare.(4) Comisia de examinare stabileşte punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunică odată cu subiectele.(5) Până la ora stabilită pentru terminarea probei scrise a examenului de promovare, membrii comisiei de examinare au obligaţia de a afişa baremele de punctare la locul desfăşurării acestuia. Articolul 19(1) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de examinare în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, fără a depăşi 3 ore.(2) La ora stabilită pentru începerea probei scrise, comisia de examinare prezintă candidaţilor seturile de întrebări şi invită un candidat să extragă un plic cu subiectele de examen.(3) Candidatul care a extras plicul cu subiectele îl înmânează preşedintelui comisiei de examinare, care îl deschide şi comunică subiectele candidaţilor participanţi la examen.(4) După începerea comunicării subiectelor este interzis accesul în sala de examen al candidaţilor care întârzie sau al oricăror altor persoane, cu excepţia membrilor comisiei de examinare, precum şi a persoanelor care asigură secretariatul comisiei de examinare, respectiv supravegherea desfăşurării probei.(5) În încăperea în care are loc proba scrisă, pe toată perioada derulării acesteia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizării probei, candidaţilor nu le este permisă deţinerea ori folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanţă.(6) Nerespectarea dispoziţiilor prevăzute la alin. (4) şi (5) atrage eliminarea candidatului din proba de examen. Dacă se constată încălcarea acestor dispoziţii, comisia de examinare elimină candidatul din sală, după caz, înscrie pe lucrare menţiunea „anulat“ şi consemnează cele întâmplate în procesul-verbal.(7) Sub sancţiunea anulării lucrărilor scrise, acestea se redactează doar pe seturile de hârtie care poartă pe fiecare filă ştampila unităţii organizatoare. După înscrierea de către candidat a numelui şi a prenumelui în colţul din dreapta a primei file, acesta se pliază şi se lipeşte astfel încât datele înscrise să nu poată fi identificate şi se aplică ştampila unităţii organizatoare.(8) La finalizarea lucrării ori la expirarea timpului alocat probei scrise, candidatul are obligaţia de a preda comisiei de examinare lucrarea scrisă sau, după caz, testul-grilă şi de a semna borderoul special întocmit în acest sens. Articolul 20(1) Anterior începerii corectării lucrărilor la proba scrisă, fiecare lucrare va fi numerotată.(2) Lucrările de la proba scrisă se corectează sigilate.(3) Punctajele se acordă de către fiecare membru al comisiei de examinare, pentru fiecare lucrare scrisă.(4) Lucrările care prezintă însemnări în scopul identificării candidaţilor se anulează şi nu se corectează. Menţiunea „anulat“ se înscrie atât pe lucrare, cât şi pe borderoul de notare şi pe centralizatorul nominal, consemnându-se aceasta în procesul-verbal al examenului.(5) În situaţia în care pentru o lucrare se înregistrează diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de examinare, lucrarea se recorectează de către toţi membrii acesteia. Procedura recorectării se reia ori de câte ori se constată că există diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de examinare.(6) Se interzice desigilarea lucrărilor anterior recorectării în condiţiile prevăzute la alin. (5).(7) Nerespectarea prevederilor alin. (6) atrage, după caz, răspunderea persoanelor vinovate, în condiţiile legii. Articolul 21(1) Proba scrisă se notează de la 0 la 100 de puncte.(2) Lucrările scrise se desigilează după acordarea de către fiecare membru al comisiei de examinare a punctajelor la proba scrisă, iar rezultatele obţinute de candidaţi se notează în borderoul de notare al acestei probe.(3) Punctajul final al probei scrise se calculează ca medie aritmetică a punctajelor acordate individual de fiecare membru al comisiei de examinare şi se notează în borderoul de notare.(4) Punctajul final obţinut de fiecare dintre candidaţi la proba scrisă se afişează la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul de promovare, în cel mult două zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise. Articolul 22(1) Proba practică constă în testarea abilităţilor şi aptitudinilor practice ale candidatului.(2) Proba practică se desfăşoară pe baza unui plan stabilit de comisia de examinare, care va cuprinde criterii de evaluare stabilite de aceasta. Planul se aduce la cunoştinţa candidaţilor înainte de desfăşurarea probei practice. Articolul 23(1) Proba practică se notează de la 0 la 100 de puncte.(2) Prevederile art. 18 alin. (5) se aplică în mod corespunzător.(3) Membrii comisiei de examinare acordă punctaje pentru fiecare dintre criteriile stabilite potrivit art. 22 alin. (2), iar rezultatele obţinute de candidaţi se notează în borderoul de notare al acestei probe.(4) Punctajul final al probei practice se calculează ca medie aritmetică a punctajelor acordate individual de fiecare membru al comisiei de examinare şi se notează în borderoul de notare.(5) Punctajul final obţinut de fiecare dintre candidaţi la proba practică se afişează la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul de promovare, în cel mult două zile lucrătoare de la data susţinerii probei practice. Articolul 24(1) Interviul se realizează conform planului de interviu, întocmit de comisia de examinare în ziua desfăşurării acestei probe, pe baza criteriilor de evaluare. Criteriile de evaluare pentru stabilirea planului de interviu sunt:a)abilităţile de comunicare; b)capacitatea de analiză şi sinteză; c)motivaţia candidatului; d)comportamentul în situaţiile de criză; e)complexitatea, iniţiativa, creativitatea şi diversitatea activităţilor. (2) Suplimentar, comisia de examinare poate stabili şi alte criterii, după cum urmează:a)raţionamentul şi impactul deciziilor; b)influenţa, coordonarea şi supervizarea, dacă este cazul; c)alte criterii relevante pentru funcţia respectivă. (3) Interviul se notează pe baza criteriilor şi a punctajelor maxime stabilite de comisia de examinare pentru aceste criterii, prin planul de interviu.(4) Interviul se susţine, de regulă, într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise sau a probei practice, după caz. Articolul 25(1) Proba interviului se notează de la 0 la 100 de puncte.(2) Membrii comisiei de examinare acordă punctaje pentru fiecare dintre criteriile prevăzute la art. 24 alin. (1) şi, după caz, alin. (2). Punctajele se acordă individual de către fiecare membru al comisiei de examinare pentru fiecare candidat şi se notează în borderoul de notare.(3) În cadrul interviului, membrii comisiei de examinare vor adresa întrebări candidatului, cu excepţia celor privind opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicală, religie, etnie, starea materială, originea socială sau care pot constitui discriminare pe criterii de sex.(4) Întrebările şi răspunsurile la interviu se înregistrează audio sau audio/video ori se consemnează în scris în anexa la procesul-verbal al examenului de promovare, care se semnează de către membrii comisiei de examinare şi de către candidat.(5) Punctajul final al interviului se calculează ca medie aritmetică a punctajelor acordate individual de fiecare membru al comisiei de examinare şi se notează în borderoul de notare.(6) Punctajele finale obţinute de fiecare dintre candidaţi la interviu se afişează la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul de promovare, în termen de maximum o zi lucrătoare de la data finalizării probei interviului. Articolul 26(1) Punctajul final al examenului de promovare se calculează ca medie aritmetică a punctajelor finale obţinute la proba scrisă sau proba practică, după caz, şi la interviu.(2) Punctajele finale ale examenului sunt înscrise într-un centralizator nominal, în care se menţionează pentru fiecare candidat punctajul obţinut la probele examenului. Centralizatorul nominal se semnează pe fiecare pagină de către membrii comisiei de examinare.(3) Comunicarea punctajelor finale ale examenului de promovare, cu menţiunea „admis“ sau „respins“, se face în termen de maximum două zile lucrătoare de la data susţinerii ultimei probe, prin afişare la sediul unităţii organizatoare unde se desfăşoară examenul de promovare.(4) Este declarat „admis“ la examenul de promovare candidatul care a obţinut punctajul final de minimum 50 de puncte. Articolul 27În termen de cel mult două zile lucrătoare de la data comunicării punctajului final al examenului de promovare stabilit potrivit prevederilor art. 26, candidatul poate depune o contestaţie la secretariatul unităţii organizatoare, sub sancţiunea decăderii din acest drept. Articolul 28(1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor admite contestaţia şi poate modifica punctajul final acordat de comisia de examinare, respectiv rezultatul selecţiei dosarului, în situaţia în care constată una dintre următoarele situaţii:a)candidatul îndeplineşte condiţiile pentru a participa la examenul de promovare, în situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul selecţiei dosarelor; b)punctajele nu au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă sau potrivit baremului probei practice, după caz; c)punctajele de la interviu nu au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebărilor formulate şi răspunsurilor candidaţilor în cadrul interviului. (2) Contestaţia se respinge în situaţia în care comisia de soluţionare a contestaţiilor constată una dintre următoarele situaţii:a)candidatul nu îndeplineşte condiţiile pentru a participa la examenul de promovare, în situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul selecţiei dosarelor; b)punctajele au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă sau potrivit baremului probei practice, după caz; c)punctajele de la interviu au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebărilor formulate şi răspunsurilor candidaţilor în cadrul interviului. (3) Modul de soluţionare a contestaţiilor se consemnează într-un proces-verbal, întocmit de secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi semnat de către membrii comisiei. Articolul 29(1) Contestaţia se soluţionează în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a acesteia.(2) Rezultatul stabilit de comisia de soluţionare a contestaţiilor în urma analizei contestaţiei depuse se comunică, prin afişare, la locul de desfăşurare a examenului, în termenul prevăzut la alin. (1). Articolul 30Candidaţii nemulţumiţi de modul de soluţionare a contestaţiilor se pot adresa instanţei competente, în condiţiile legii. Articolul 31(1) La finalizarea examenului de promovare, respectiv la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor ori de soluţionare a acestora se întocmeşte un proces-verbal privind desfăşurarea examenului de promovare, care se semnează de către membrii comisiei de examinare şi de secretarul acesteia.(2) La procesul-verbal privind desfăşurarea examenului de promovare se anexează rezultatele probei scrise sau ale probei practice, după caz, ale interviului, rezultatele finale ale examenului, precum şi, după caz, rezultatele contestaţiilor depuse. Articolul 32(1) Personalul contractual debutant poate fi promovat, prin examen, la sfârşitul perioadei de stagiu, în grade sau trepte profesionale imediat superioare.(2) Perioada de stagiu pentru persoanele încadrate ca debutant este de 6 luni de la data încadrării, dacă prevederile legale referitoare la exercitarea unor funcţii sau profesii nu prevăd un alt termen.(3) La calcularea termenului prevăzut la alin. (2) nu se vor avea în vedere perioadele în care contractul individual de muncă a fost suspendat sau alte perioade care nu constituie, conform prevederilor legale, vechime în muncă şi în specialitate.(4) Atestarea îndeplinirii condiţiei prevăzute la alin. (2) şi (3) se face de către compartimentul de resurse umane din cadrul unităţilor organizatoare, prin eliberarea unei adeverinţe persoanei interesate.(5) Examenul de promovare se organizează, de regulă, în termen de 5 zile de la terminarea perioadei de stagiu. Prevederile art. 7-15 şi art. 17-31 se aplică în mod corespunzător.(6) În situaţia în care candidatul nu a obţinut punctajul minim prevăzut la art. 26 alin. (4), acesta poate susţine, o singură dată, un nou examen, până la expirarea termenului de un an de la încadrare, în condiţiile alin. (5). Articolul 33(1) Încadrarea în noile grade sau trepte profesionale a persoanelor care au fost declarate „admis“ la examenul de promovare se face în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data finalizării examenului.(2) Ca urmare a promovării în gradul profesional sau în treapta profesională imediat superior/superioară profesional, fişa postului salariatului va fi completată cu noi atribuţii, în raport cu nivelul postului, prin grija şefului nemijlocit. Articolul 34(1) Pentru fiecare examen de promovare se întocmeşte un dosar cu următorul conţinut:a)acte administrative de constituire a comisiilor de examinare şi de soluţionare a contestaţiilor; b)documente privind organizarea şi desfăşurarea examenului de promovare; c)lucrările candidaţilor şi înregistrările audio/video, după caz. (2) Dosarul menţionat la alin. (1) se păstrează 2 ani la compartimentul de resurse umane implicat în organizarea şi desfăşurarea examenului de promovare, urmând a fi arhivat ulterior, în condiţiile legii.(3) În dosarul personal al salariatului promovat vor fi incluse, după încheierea examenului de promovare, copii ale procesului-verbal privind desfăşurarea examenului şi ale documentelor care atestă susţinerea probelor de examen.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 154/2012

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 154 din 2012
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 154/2012
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu