Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1516 din 15 decembrie 2008

privind publicarea acceptarii Standardelor pentru proprietarii de nave cu privire la inspectia si intretinerea capacelor gurilor de magazie de la vrachiere, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MSC. 169(79) a Comitetului Securitatii Maritime din 9 decembrie 2004

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 877 din 24 decembrie 2008



Având în vedere prevederile art. 10 din Ordinul ministrului transporturilor nr. 282/2007 privind acceptarea unor amendamente la anexa la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, amendată, şi la apendicele anexei la Protocolul din 1988 privind Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare,

în temeiul prevederilor art. 12 lit. b) şi d) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 2 pct. 18 şi art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea si funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările ulterioare,

ministrul transporturilor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se publică Standardele pentru proprietarii de nave cu privire la inspecţia şi întreţinerea capacelor gurilor de magazie de la vrachiere, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.169(79) a Comitetului Securităţii Maritime din 9 decembrie 2004, standarde intrate în vigoare pentru România de la data de 1 iulie 2006, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. -Autoritatea Navală Română, proprietarii şi operatorii care deţin sau operează vrachiere care arborează pavilionul român vor lua măsurile necesare pentru punerea în aplicare a prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul transporturilor,

Septimiu Buzaşu,

secretar de stat

ANEXĂ

REZOLUŢIA   MSC. 169(79)

(adoptată la 9 decembrie 2004)

STANDARDE

pentru proprietarii de nave cu privire la inspecţia şi întreţinerea capacelor gurilor de magazie de la vrachiere

Comitetul Securităţii Maritime,

amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile comitetului,

amintind, de asemenea, cap. XII din Convenţia SOLAS cu privire la măsurile suplimentare de siguranţă pentru vrachiere, pe care Conferinţa SOLAS din 1997 le-a adoptat în scopul îmbunătăţirii siguranţei navelor care transportă mărfuri solide în vrac,

amintind şi faptul că, recunoscând necesitatea îmbunătăţirii pe viitor a siguranţei vrachierelor în ceea ce priveşte proiectarea, construcţia, echiparea şi exploatarea lor, s-au examinat rezultatele diferitelor studii oficiale de evaluare (FSA) cu privire la siguranţa vrachierelor,

recunoscând că, pe baza rezultatelor studiilor FSA mai sus menţionate, înlocuirea capacelor gurilor de magazie la vrachierele existente nu ar fi costisitoare din punct de vedere financiar şi că, în schimb, ar trebui acordată o atenţie mai mare mecanismelor de fixare a capacelor gurilor de magazie şi eliberării sarcinilor orizontale, în special cu privire la întreţinere şi frecvenţa inspectării,

recunoscând că, la cea de-a şaptezeci şi şaptea sesiune a sa, la aprobarea MSC/Circ.1071 - Linii directoare pentru inspecţia capacelor gurilor de magazie de la vrachiere şi pentru inspecţia şi întreţinerea lor de către proprietarii de nave, a invitat guvernele membre să asigure cunoaşterea, de către companiile, aşa cum s-au definit în Codul ISM, care operează vrachiere ce arborează pavilionul lor, a necesităţii implementării procedurilor de întreţinere şi inspectare normală pentru mecanismele de închidere a capacelor gurilor de magazie de la vrachierele existente pentru a asigura permanent funcţionarea corespunzătoare şi eficienţa,

notând Rezoluţia MSC. 170(79) prin care s-au adoptat, printre altele, amendamente la regula XII/7 (Inspectarea şi întreţinerea vrachierelor) din Convenţia SOLAS, în care se face referire la Standardele obligatorii pentru proprietarii de nave cu privire la inspecţia şi întreţinerea capacelor gurilor de magazie de la vrachiere,

luând in considerare recomandarea făcută de Subcomitetul pentru proiectarea şi echiparea navei la cea de-a patruzeci şi şaptea sesiune a sa,

1.  adoptă, în scopul aplicării regulii XII/7 din Convenţia SOLAS, Standardele pentru proprietarii de nave cu privire la inspecţia şi întreţinerea capacelor gurilor de magazie de la vrachiere, prevăzute în anexa la prezenta rezoluţie;

2. invită guvernele contractante la Convenţia SOLAS să noteze că Standardele conţinute în anexă vor avea efect la 1 iulie 2006, după intrarea în vigoare a cap. XII revizuit din Convenţia SOLAS;

3.  solicită secretarului general să transmită tuturor guvernelor contractante la Convenţia SOLAS copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului Standardelor conţinute în anexă;

4. solicită în plus secretarului general să transmită copii certificate ale acestei rezoluţii şi ale textului Standardelor conţinute în anexă tuturor membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţia SOLAS.

ANEXĂ la Rezoluţia MSC. 169(79)

STANDARDE

pentru proprietarii de nave cu privire la inspecţia şi întreţinerea capacelor gurilor de magazie de la vrachiere

1. Aplicare

Aceste standarde definesc cerinţele pentru proprietarii de nave cu privire la inspecţia şi întreţinerea capacelor gurilor de magazie de la vrachiere.

2.   Intreţinerea capacelor gurilor de magazie şi a sistemelor de deschidere, închidere, fixare şi etansare a ramelor gurii de magazie

2.1. Absenţa etanşeităţii poate fi atribuită:

1. uzurii normale a sistemului capacelor gurii de magazie: deformării ramei sau a capacului gurii de magazie din cauza impactului; uzurii cauzate de frecarea garniturii, dacă este prevăzută; uzurii şi ruperii dispozitivului de prindere; sau

2. întreţinerii tehnice necorespunzătoare: coroziunii tablelor şi elementelor de rigidizare datorită străpungerii acoperirilor de protecţie; ungerii insuficiente a elementelor mobile; clemelor, garniturilor de îmbinare şi garniturilor de cauciuc care necesită înlocuirea sau efectuarea înlocuirii cu piese care nu corespund specificaţiei.

2.2. Nefixarea capacelor gurilor de magazie poate fi în mod special atribuită avarierii sau uzurii dispozitivelor de fixare, a incorectei reglări şi a incorectei pretensionării şi utilizări a dispozitivelor de prindere.

2.3.   Proprietarii de nave şi operatorii trebuie deci să stabilească un program de întreţinere. Această întreţinere trebuie să aibă în vedere:

1.  protecţia suprafeţelor expuse ale tablelor şi elementelor de rigidizare de la capacele şi ramele gurilor de magazie pentru a nu se distruge întreaga rezistenţă a construcţiei;

2. protecţia suprafeţelor sistemului de glisare al capacelor, a tiranţilor de compresiune şi a altor elemente metalice care se bazează pe etanşare ermetică sau garnituri de fricţiune, luând în considerare faptul că suprafaţa netedă şi profilul corespunzător sunt importante pentru reducerea intensităţii uzurii acestor componente;

3. întreţinerea tehnică a sistemelor de deschidere, închidere, fixare sau ghidare prevăzute cu dispozitive de acţionare hidraulică sau mecanică, în conformitate cu recomandările producătorului;

4.  menţinerea clemelor manuale în stare de funcţionare prin înlocuirea lor, atunci când se constată o importantă uzură sau o pierdere a capacităţii lor de reglare;

5.  înlocuirea etanşărilor şi a altor elemente de uzură în conformitate cu recomandările producătorului, luând în considerare faptul că la bord trebuie să existe sau să fie procurate aceste piese de rezervă din specificaţia corespunzătoare, precum şi faptul că aceste garnituri sunt destinate unui anumit grad de compresie, duritate, rezistenţă chimică şi rezistenţă la uzură; şi

6.  menţinerea în stare de funcţionare a tuturor drenajelor capacelor de magazie şi a valvulelor lor de reţinere, dacă sunt prevăzute, luând în considerare faptul că orice drenaj prevăzut la partea interioară a garniturii va avea valvule de reţinere pentru prevenirea pătrunderii apei în magazii în cazul inundării punţii de către valuri.

2.4.  Egalizarea distribuirii sarcinilor pe construcţia de fixare trebuie efectuată după înlocuirea componentelor cum sunt garniturile, şaibele de cauciuc, clemele periferice şi transversale.

2.5.  Proprietarii şi operatorii navelor trebuie să aibă un plan de întreţinere tehnică şi o evidenţă a efectuării întreţinerii tehnice şi a înlocuirii componentelor pentru facilitarea planificării întreţinerii tehnice şi a inspecţiilor statutare de către Administraţie. Planurile de întreţinere tehnică a ramelor gurilor de magazie trebuie să facă parte din sistemul de management al siguranţei navei, aşa cum se prevede în codul ISM.

2.6.  Dacă mărfurile transportate necesită diferite materiale pentru garnituri, atunci la bordul navei trebuie să existe materiale procurate pentru etanşare, conform specificaţiilor corespunzătoare, suplimentar faţă de alte piese de rezervă.

2.7.   La fiecare operaţie efectuată cu capacul gurii de magazie, capacul şi, în special, suprafeţele de sprijin şi canalele de drenare trebuie să fie libere de obstacole şi cât mai curate posibil.

2.8.  Se atrage atenţia asupra pericolelor de cădere peste bord a capacelor nefixate de la gurile de magazie. Fixarea tuturor capacelor trebuie să se efectueze întotdeauna înaintea ieşirii în mare. In timpul voiajelor, în special în timpul voiajelor cu încărcătură la bord, trebuie să se verifice dispozitivele de fixare a capacelor, precum şi etanşeitatea dispozitivelor de etanşare şi fixare, în special în perioadele dinaintea situaţiilor cu condiţii meteorologice nefavorabile, precum şi după aceste perioade. Capacele gurii de magazie pot fi deschise în timpul voiajului dacă este necesar, numai în condiţii favorabile meteorologice şi de stare a mării; de asemenea, trebuie să se ia în considerare buletinele meteorologice pentru o perioadă scurtă de timp.

2.9.  La planificarea încărcăturii de containere sau a altor mărfuri pe capacele gurii de magazie, operatorii trebuie să consulte Manualul de asigurare a mărfii şi să confirme faptul că acestea sunt proiectate şi aprobate pentru aceste sarcini. Legăturile de amarare nu trebuie să fie fixate de capace sau gurile de magazie, în afară de cazul în care acestea sunt calculate pentru a rezista forţelor care acţionează asupra lor.

3. Inspecţia capacelor gurilor de magazie, precum şi a sistemelor de deschidere, închidere, fixare şi etanşare a magaziilor

3.1.  Inspecţia obligatorie a capacelor gurilor de magazie şi a ramelor acestora sunt efectuate de către Administraţie ca parte din inspecţiile anuale prevăzute de art. 14 din Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1988 referitor la aceasta şi în conformitate cu cerinţele Inspecţiilor intensificate prevăzute în rezoluţia A.744(18), aşa cum a fost amendată. Totuşi, exploatarea continuă în siguranţă depinde de armatorul sau operatorul care instituie un program regulat de inspecţii pentru a confirma starea în care se află capacele gurilor de magazie în perioada de timp dintre inspecţii.

3.2.  Trebuie să fie stabilite programe pentru a efectua verificările în timpul voiajului, precum şi atunci când capacele gurilor de magazie sunt deschise.

3.3.   Verificările efectuate în timpul voiajului trebuie să cuprindă o examinare externă a capacelor gurilor de magazie închise şi a dispozitivelor de fixare în perioadele dinaintea situaţiilor cu condiţii meteorologice nefavorabile, precum şi după aceste perioade, dar în orice caz cel puţin o dată pe săptămână, dacă condiţiile meteorologice permit acest lucru. O atenţie deosebită trebuie acordată stării capacelor gurilor de magazie care se află în prova pe o distanţă de 25% din lungimea navei, unde apar cele mai mari sarcini sub acţiunea mării.

3.4.  Următoarele elemente, dacă sunt prevăzute, trebuie să se verifice pentru fiecare capac al gurii de magazie, atunci când acesta este deschis, sau atunci când sunt accesibile în alt fel în timpul fiecărui ciclu de voiaj, dar nu este nevoie ca să fie inspectate mai des de o dată pe lună:

1.  panourile capacelor gurilor de magazie, inclusiv tablele laterale, şi prinderile elementelor de rigidizare ale capacelor în poziţia deschis în scopul descoperirii coroziunii, fisurilor sau deformării;

2.  dispozitivele de etanşare de la garniturile periferice şi transversale (starea şi deformarea permanentă a garniturilor de etanşare, garniturilor flexibile de la navele mixte de transport, marginilor garniturilor de etanşare, tiranţilor de compresiune, canalelor de drenare şi valvulelor de reţinere);

3.  dispozitivele de fixare, tiranţii de fixare şi sistemele de prindere cu cleme (uzură, reglare şi starea componentelor din cauciuc);

4.  dispozitivele pentru fixarea capacelor în poziţie închisă (deformare şi fixare);

5.  palanurile cu lanţ sau cablu metalic;

6. dispozitivele de ghidare;

7. şinele de ghidare şi rolele de sprijin;

8. stopele;

9. cablurile, lanţurile, dispozitivele de întindere şi barbotinele;

10. sistemele hidraulice, dispozitivele de siguranţă electrică şi dispozitivele de blocare; şi

11. balamalele de capăt şi dintre panouri, bolţurileşi suporţii, dacă sunt prevăzuţi.

Ca parte din această inspecţie, ramele gurii de magazie şi tablele, elementele de rigidizare şi bracheţii lor trebuie să se examineze bucată cu bucată, în scopul descoperirii coroziunii, fisurilor şi deformaţiilor, în special la partea superioară şi la colţurile acestora, împreună cu tablele punţii adiacente şi bracheţii.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1516/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1516 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1516/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu