Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1470 din 15 mai 2009

pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si functionarea Centrului Medical de Diagnostic si Tratament Ambulatoriu din subordinea Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti

ACT EMIS DE: MINISTERUL JUSTITIEI SI LIBERTATILOR CETATENESTI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 372 din 3 iunie 2009



Ţinând seama de prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, cu modificările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 19 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul justiţiei şi libertăţilor cetăţeneşti emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu din subordinea Ministerului Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Serviciul de asistenţă medicală şi Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul justiţiei şi libertăţilor cetăţeneşti,

Octavian-Virgiliu Ojog,

secretar de stat

ANEXĂ

REGULAMENT

privind organizarea şi funcţionarea Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu din subordinea Ministerului Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu funcţionează în subordinea Ministerului Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti, cu modificările şi completările ulterioare, ca instituţie publică cu personalitate juridică, finanţată din venituri proprii din sistemul asigurărilor sociale de sănătate, alte venituri proprii şi de la bugetul de stat, în condiţiile legii.

(2)  Activitatea medicală desfăşurată în cadrul Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu este coordonată şi controlată de Serviciul de asistenţă medicală al Ministerului Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti.

(3) Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu are sediul în Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, şi funcţionează cu puncte de lucru în Bucureşti, str. Nerva Traian nr. 6, bl. M 39, sectorul 3, şi cabinete medicale organizate în cadrul Ministerului Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti, Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Consiliului Superior al Magistraturii şi tribunalelor.

(4) Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, ale contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, precum şi ale altor reglementări privind activitatea şi finanţarea unităţilor sanitare din sistemul de apărare publică, siguranţă naţională şi autoritate judecătorească.

Art. 2. -Angajarea personalului medical şi administrativ al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu se realizează cu respectarea normelor legale în vigoare.

CAPITOLUL II

Atribuţiile Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu

Art. 3. - (1) Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu este destinat asigurării asistenţei medicale ambulatorii a judecătorilor şi procurorilor şi personalului de specialitate juridică asimilat acestora, personalului auxiliar de specialitate, în activitate şi pensionar, auditorilor de justiţie, cursanţilor de la Şcoala Naţională de Grefieri, celorlalte categorii de personal din cadrul instanţelor judecătoreşti, din Ministerul Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti şi din unităţile subordonate acestuia, asiguraţi potrivit legii.

(2) Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu acordă asistenţă medicală primară şi ambulatorie de specialitate şi altor categorii de asiguraţi decât cei prevăzuţi la alin. (1), indiferent de casa de asigurări de sănătate unde se virează contribuţia pentru asigurările sociale de sănătate, precum şi în situaţii de urgenţe medico-chirurgicale, în condiţiile legii.

(3) Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu poate desfăşura activităţi de asistenţă medicală pentru terţi, pe bază de contract.

Art. 4. - Fondurile obţinute din venituri proprii conform prevederilor Ordinului ministrului justiţiei nr. 871/C/2006, cu modificările şi completările ulterioare, vor fi utilizate pentru cheltuieli de capital, regie, reparaţii curente, cheltuieli pentru cărţi şi publicaţii, cheltuieli pentru achiziţionarea de obiecte de inventar pentru realizarea activităţii, cheltuieli pentru constituirea fondului de dezvoltare al unităţii sanitare, plata medicilor colaboratori pe bază de contract de prestări servicii, acordarea de stimulente personalului din aparatul propriu, alte cheltuieli prevăzute de lege.

Art. 5. - (1) Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu îndeplineşte următoarele atribuţii:

a)  asigură, pe bază de contract cu Casa de Asigurări de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, asistenţa medicală curativă şi profilactică - primară, de specialitate clinică, paraclinică şi stomatologică - pentru asiguraţii prevăzuţi la art. 3 alin. (1);

b)  asigură, pe bază de contract, efectuarea controalelor medicale periodice, altele decât cele prevăzute în contractul-cadru, în condiţiile legislaţiei în vigoare, pentru personalul Ministerului Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti şi al unităţilor subordonate acestuia, precum şi al altor unităţi cu personalitate juridică;

c)  acordă asistenţă medicală în cazuri de urgenţe medico-chirurgicale tuturor categoriilor de asiguraţi, indiferent de casa de asigurări de sănătate unde se virează contribuţia la asigurările sociale de sănătate;

d)  acordă asistenţă medicală la domiciliu, cu respectarea legislaţiei ce reglementează acest tip de servicii medicale;

e)  acordă servicii medicale paraclinice în limita dotărilor existente;

f) acordă asistenţă medicală primară, de specialitate, clinică, paraclinică şi stomatologică la cerere, contra cost, în conformitate cu reglementările legale în vigoare. Tarifele serviciilor medicale, stomatologice şi ale investigaţiilor paraclinice, care nu sunt decontate de casele de asigurări, se aprobă prin ordin al ministrului justiţiei şi libertăţilor cetăţeneşti;

g) eliberează contra cost adeverinţe medicale, certificate de sănătate pentru conducătorii auto, de port-armă, prenupţiale şi alte documente medicale legale, în conformitate cu legislaţia în vigoare;

h) poate desfăşura activităţi de cercetare ştiinţifico-medicală şi farmaceutică;

i) poate închiria spaţii medicale şi/sau echipamente ori aparatură medicală către alţi furnizori de servicii medicale, poate stabili asocieri investiţionale în domenii medicale şi parteneriate de tip public-privat, cu aprobarea Ministerului Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti.

(2) Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu exercită competenţe şi îndeplineşte orice alte funcţiuni şi atribuţii stabilite de lege în domeniul său de activitate.

Art. 6. - Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu are următoarele obligaţii:

a)   aplică programele şi politicile de sănătate în baza reglementărilor emise de Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti;

b) respectă legislaţia în vigoare aplicabilă unităţilor sanitare ambulatorii;

c)  respectă normele privind sănătatea şi securitatea în muncă şi normele de prevenire şi stingere a incendiilor;

d) asigură condiţii pentru activitatea de pregătire profesională continuă a personalului;

e) asigură logistica şi condiţiile necesare desfăşurării corespunzătoare a activităţii Comisiei pentru examinarea medicală a judecătorilor, procurorilor, magistraţilor asistenţi şi personalului asimilat acestora, precum şi a candidaţilor pentru admiterea în magistratură şi comisiei medicale superioare pentru soluţionarea contestaţiilor;

f)  efectuează examinarea medicală a persoanelor care urmează să fie angajate în cadrul Ministerului Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti sau în unităţile subordonate acestuia;

g)   organizează şi îndeplineşte activitatea în domeniul financiar, contabilitate, administrativ şi resurse umane aferentă Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;

h) asigură accesul la informaţiile de interes public, cu respectarea legislaţiei în vigoare.

CAPITOLUL III

Organizarea, funcţionarea şi conducerea Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu

Art. 7. - (1) Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu funcţionează conform statului de funcţii aprobat prin ordin al ministrului justiţiei şi libertăţilor cetăţeneşti.

(2)  Structura organizatorică a Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament.

(3)  Numărul maxim de posturi este de 80, finanţate din venituri proprii prin sistemul asigurărilor sociale de sănătate, alte venituri proprii şi de la bugetul de stat, în condiţiile legii.

Art. 8. - (1) Conducerea Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu se asigură de către un director-medic şef, numit prin ordin al ministrului justiţiei şi libertăţilor cetăţeneşti.

(2) Organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei de director-medic şef al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, precum şi condiţiile de participare la concurs se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justiţiei şi libertăţilor cetăţeneşti.

(3) Angajarea, transferarea şi detaşarea medicilor, farmaciştilor, biologilor, biochimiştilor şi chimiştilor, precum şi a altui personal de specialitate cu studii superioare din cadrul Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu se realizează conform metodologiilor aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii.

(4) Conducerea Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu răspunde pentru organizarea judicioasă a întregii activităţi, pentru buna gospodărire şi administrare a bunurilor materiale şi a fondurilor băneşti disponibile, pentru păstrarea integrităţii patrimoniului şi pentru adoptarea tuturor măsurilor necesare în vederea îndeplinirii integrale şi la timp a obiectivelor acestuia.

Art. 9. - (1) In cadrul Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu funcţionează un consiliu consultativ, care are rolul de a dezbate principalele probleme de strategie şi organizare ale acestuia.

(2) Membrii consiliului consultativ sunt:

a) directorul-medic şef al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;

b)  un reprezentant al personalului medical al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;

c)  un reprezentant al Ministerului Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti.

(3)  Membrii consiliului consultativ se numesc prin ordin al ministrului justiţiei şi libertăţilor cetăţeneşti, la propunerea conducerii instituţiilor prevăzute la alin. (2).

(4)  Consiliul consultativ se întruneşte cel puţin o dată la 3 luni, precum şi ori de câte ori este nevoie, la convocarea a cel puţin 2 membri.

Art. 10. - (1) Compartimentele Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu sunt următoarele:

- medical de specialitate;

- medicină de familie;

- laborator, explorări funcţionale, sterilizare;

- asistenţi medicali;

- financiar, contabilitate, administrativ şi resurse umane.

(2) Fiecare compartiment al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu este coordonat de către un şef de compartiment. Numirea acestora se face de către directorul-medic şef al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, având la bază criterii de competenţă.

Art. 11. - (1) Directorul-medic şef are următoarele atribuţii principale:

a)  reprezintă Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu în relaţiile cu Ministerul Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti şi unităţile subordonate, cu alte instituţii, în limitele sale de competenţă;

b)  îndeplineşte toate obligaţiile ce derivă din contractele încheiate cu Casa de Asigurări de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, cu persoane fizice şi/sau juridice, cu alţi furnizori de servicii de sănătate, precum şi din contractele încheiate cu Ministerul Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti şi unităţile subordonate acestuia;

c) organizează, îndrumă şi controlează activitatea Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, în conformitate cu legislaţia în domeniul sănătăţii;

d) întocmeşte fişele posturilor pentru personalul propriu şi le aduce la cunoştinţa salariaţilor. Controlează realizarea sarcinilor prevăzute în fişa postului fiecărui angajat;

e) avizează programul de activitate pentru fiecare categorie de personal din subordine, în conformitate cu legislaţia în vigoare;

f)  controlează respectarea disciplinei şi a programului de lucru;

g)  controlează respectarea normelor de igienă, sănătate şi securitate a muncii;

h) controlează respectarea normelor de prevenire şi stingere a incendiilor;

i) coordonează şi controlează aprovizionarea la timp şi în bune condiţii a cabinetelor, a laboratorului de analize medicale şi a celorlalte cabinete medicale cu medicamente, materiale, reactivi, instrumentar;

j) răspunde de administrarea patrimoniului instituţiei;

k) aprobă planul de pregătire şi asigură condiţiile necesare pentru pregătirea profesională continuă a personalului;

l) se preocupă continuu de creşterea calităţii serviciilor acordate în cadrul Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;

m) evaluează performanţele profesionale ale personalului medico-sanitar, întocmeşte aprecierile anuale asupra activităţii angajaţilor, primeşte şi analizează contestaţiile şi comunică deciziile luate;

n) promovează personalul pe criterii de competenţă şi îl stimulează în funcţie de performanţele realizate;

o) încheie contractele de furnizare de servicii medicale cu Casa de Asigurări de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, precum şi cu Ministerul Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti, cu persoane fizice şi/sau juridice, cu alte instituţii, în condiţiile legii;

p) aprobă şi controlează folosirea legală a fondurilor băneşti, atât cele provenite prin contractele de furnizare de servicii medicale încheiate cu Casa de Asigurări de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, cu persoane juridice şi/sau fizice, cele provenite de la bugetul Ministerului Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti, precum şi cele provenite din venituri proprii;

q) numeşte prin decizie componenţa comisiei care propune tarifele serviciilor medicale efectuate şi a documentelor medicale eliberate contra cost şi supune aprobării conducerii ministerului aceste tarife; răspunde de întocmirea şi actualizarea acestor tarife;

r) răspunde de raportarea statistică a datelor, în condiţiile prevăzute de lege;

s) aprobă sau avizează, după caz, toate documentele întocmite de compartimentele de specialitate ale Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;

t) controlează modul de îndeplinire a procedurilor de sterilizare a materialelor şi instrumentarului;

u) organizează şi controlează activităţile de verificare metrologică pentru aparatura din dotare, de colectare şi distrugere a deşeurilor cu risc biologic, de dotare a aparatului de urgenţă şi de asigurare a formularelor tipizate necesare desfăşurării activităţii Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;

v) asigură obţinerea autorizaţiei sanitare de funcţionare şi a certificatului de acreditare ale Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, în condiţiile prevăzute de lege;

w) asigură respectarea normelor de etică profesională şi deontologie medicală la nivelul centrului;

x) răspunde de acreditarea personalului medical, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

(2)   Directorul-medic şef îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare sau dispuse de conducerea Ministerului Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti.

(3) Directorul-medic şef, în afara obligaţiilor care decurg din exercitarea acestei funcţii, are toate celelalte îndatoriri ce revin oricărui salariat.

(4)   Directorul-medic şef are obligaţia de a transmite salariaţilor toate dispoziţiile emise de Ministerul Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti, Ministerul Sănătăţii, Colegiul Medicilor din România, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, alte instituţii cu rol de reglementare a domeniului sanitar.

(5) Directorul-medic şef îndeplineşte atribuţiile ordonatorului secundar de credite.

(6)  Directorul-medic şef avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu şi îl prezintă spre aprobare ordonatorului principal.

(7)  Directorul răspunde de efectuarea inventarierii generale a elementelor de activ şi pasiv, conform reglementărilor legale în vigoare.

(8)  Directorul-medic şef răspunde pentru organizarea şi conducerea contabilităţii Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu.

(9)   Pe perioadele de absenţă justificată din unitate, directorul-medic şef este înlocuit la conducere de către o persoană împuternicită.

Art. 12. - (1) Personalul medico-sanitar al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu are următoarele atribuţii şi obligaţii profesionale:

a) să acorde asistenţă medicală tuturor pacienţilor în mod nediscriminatoriu, în condiţiile legii, cu respectarea Codului de deontologie profesională şi a regulilor de bună practică;

b) să respecte secretul profesional şi să nu divulge informaţii confidenţiale referitoare la pacienţi;

c)  să îndeplinească întocmai şi la timp toate sarcinile prevăzute în fişa postului, să folosească judicios materialele şi echipamentele din dotare, la parametrii de funcţionare prevăzuţi în documentaţiile tehnice, să folosească integral şi eficient timpul de lucru;

d) să respecte ordinea şi disciplina în cadrul echipei cu care lucrează, să se supună controlului ierarhic, precum şi controalelor prevăzute de reglementările în vigoare;

e) să cunoască prevederile regulamentului de organizare şi de funcţionare şi regulamentului de ordine interioară ale Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;

f)  să respecte normele privind securitatea şi sănătatea în muncă, precum şi cele referitoare la folosirea echipamentului de protecţie şi a celui de lucru, de prevenire a incendiilor sau a oricăror alte situaţii ce ar putea pune în primejdie viaţa, sănătatea şi integritatea corporală a persoanelor sau integritatea clădirilor, instalaţiilor etc;

g)  să nu părăsească locul de muncă până la venirea schimbului (în situaţia în care se lucrează în mai multe schimburi) sau dacă schimbul nu se prezintă, să îşi anunţe şeful ierarhic superior, continuând serviciul până la rezolvarea situaţiei;

h) să anunţe imediat conducerea Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu despre situaţiile în care nu se pot prezenta la serviciu pentru a fi luate măsurile de înlocuire;

i) să respecte programul de lucru stabilit de conducerea Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;

j) să înştiinţeze şeful ierarhic imediat ce au luat cunoştinţă de existenţa unor deficienţe, nereguli, abateri, accidente de muncă, incendii, sustrageri, degradări sau a altor împrejurări care afectează activitatea şi bunurile Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;

k) să păstreze integritatea patrimoniului Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;

l) să nu lase fără supraveghere, în timpul programului de muncă, aparatura medicală şi instalaţiile în funcţiune de care răspund;

m) să prezinte în timp util toate datele necesare pentru încheierea contractelor de furnizare a serviciilor medicale, precum şi a documentelor cerute de casa de asigurări de sănătate;

n) să participe la programele de educaţie medicală continuă conform prevederilor legale în vigoare;

o) să utilizeze materiale şi instrumente a căror condiţie de sterilizare este corespunzătoare;

p) să completeze corect şi la zi documentele necesare, aferente efectuării actului medical, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

(2) Inainte de plecarea în concedii de orice fel medicii de familie sunt obligaţi să desemneze medicul cu licenţă de înlocuire, în vederea asigurării continuităţii actului medical.

(3)  Personalul medical poate efectua gărzi în spitale, în condiţiile legii, în afara programului de lucru stabilit la Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, cu acordul directorului-medic şef.

(4) Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu poate încheia contracte de prestări servicii cu specialişti externi, cu respectarea legislaţiei în vigoare.

Art. 13. - (1) Selecţionarea personalului medico-sanitar cu studii superioare, pentru ocuparea posturilor vacante din statul de funcţii al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu se face prin concurs organizat de Serviciul de asistenţă medicală al Ministerului Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti.

(2)  Rezultatele concursului sunt validate de conducerea ministerului, potrivit reglementărilor legale în vigoare.

(3)   Selecţionarea personalului medico-sanitar mediu şi auxiliar, precum şi a personalului tehnic, economic, administrativ şi de serviciu pentru ocuparea posturilor vacante din statul de funcţii al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu se face prin concurs organizat de conducerea acestuia, în condiţiile legii.

Art. 14. - Organizarea timpului de lucru zilnic, modalitatea de evidenţă a prezenţei la serviciu, programarea şi acordarea concediilor de odihnă salariaţilor Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, precum şi accesul în instituţie sunt prevăzute în regulamentul de ordine interioară.

Art. 15. - Salarizarea personalului se stabileşte conform contractelor de muncă, potrivit legislaţiei în vigoare care reglementează salarizarea personalului contractual.

CAPITOLUL IV

Compartimentul financiar, contabilitate, administrativ şi resurse umane

Art. 16. - (1) Compartimentul financiar, contabilitate, administrativ şi resurse umane este condus de un contabil-şef, care exercită toate prerogativele prevăzute de lege.

(2) Acesta îndeplineşte următoarele atribuţii:

a)   răspunde de formarea, administrarea, angajarea şi utilizarea fondurilor publice alocate;

b)  răspunde, împreună cu personalul din subordine, de organizarea şi conducerea contabilităţii;

c)   organizează evidenţa privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor bugetare;

d) organizează activitatea de control financiar preventiv;

e)  prezintă organului ierarhic superior situaţiile financiare aprobate de către ordonatorul de credite;

f)  răspunde de activitatea de salarizare a personalului, în conformitate cu prevederile legale;

g) administrează patrimoniul Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;

h) asigură repararea şi întreţinerea aparaturii, clădirii şi a dotărilor interioare;

i) organizează activitatea de arhivă;

j) gestionează resursele financiare şi materiale ale Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;

k) realizează plata salariilor şi a altor drepturi ale personalului, potrivit legii, şi aprovizionarea tehnico-materială necesară bunei desfăşurări a activităţii;

l) răspunde de achiziţia materialelor consumabile, bunurilor de inventar şi serviciilor necesare desfăşurării activităţii centrului, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.

Art. 17. - Atribuţiile principale ce revin personalului din Compartimentul financiar, contabilitate, administrativ şi resurse umane sunt următoarele:

a)  fundamentează şi întocmeşte proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;

b) exercită, potrivit legii, controlul financiar preventiv asupra tuturor proiectelor de operaţiuni şi documentelor din care derivă drepturi sau obligaţii patrimoniale, precum şi asupra folosirii fondurilor materiale şi băneşti prevăzute de bugetul de venituri şi cheltuieli;

c) conduce evidenţa privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor bugetare;

d)  întocmeşte, atunci când este cazul, şi înregistrează în evidenţa contabilă documente justificative şi contabile pentru toate operaţiunile efectuate în perioada la care se referă şi asigură păstrarea şi arhivarea acestora, precum şi reconstituirea documentelor pierdute, sustrase sau distruse;

e) utilizează şi ţine registrele de contabilitate;

f) conduce evidenţa plăţilor de casă şi a cheltuielilor efective;

g)  efectuează calculul şi acordă drepturile salariale pentru angajaţii proprii;

h) desfăşoară activităţi de încasări şi plăţi în numerar, de gestiune a altor valori, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, precum şi operaţiuni curente cu Trezoreria Statului;

i) efectuează operaţiunile prevăzute de lege privind evidenţa contabilă a patrimoniului, desfăşoară activitatea de inventariere anuală şi administrare a patrimoniului;

j) întocmeşte şi înaintează spre aprobare conducerii Ministerului Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti documentele necesare pentru scoaterea din funcţiune, casarea şi conservarea mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar şi altor bunuri degradate fizic sau moral, potrivit reglementărilor în vigoare;

k) întocmeşte şi actualizează programul achiziţiilor publice şi îl supune spre avizare şi aprobare persoanelor în drept;

l) întocmeşte lista de dotări în limita sumei aprobate de ordonatorul principal de credite şi achiziţionează, conform legii, produse, servicii şi lucrări necesare desfăşurării activităţii centrului, precum şi bunurile prevăzute în lista de dotări anuale;

m) urmăreşte modul de derulare a contractelor încheiate de Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu din punct de vedere financiar, al termenelor şi condiţiilor specifice prevăzute de acestea;

n) întocmeşte foile de parcurs pentru autoturismul din dotare, întocmeşte lunar situaţia privind consumul de carburanţi, precum şi evidenţa lucrărilor de reparaţii;

o) asigură aprovizionarea la timp şi în bune condiţii cu bunuri materiale şi documente tipizate necesare desfăşurării activităţii Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare;

p) asigură curăţenia în toate spaţiile proprii;

q) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare sau dispuse de şefii ierarhici.

Art. 18. - Compartimentul financiar, contabilitate, administrativ şi resurse umane îndeplineşte, în domeniul managementului resurselor umane, următoarele activităţi:

a) întocmeşte proiectul de organigramă şi statul de funcţii, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu obiectivele Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu şi operează toate modificările ce intervin ca suplimentări sau desfiinţări de posturi;

b) întocmeşte proiectul regulamentului de ordine interioară al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu.

c)  propune redistribuirea de posturi sau transformări de funcţii conform obiectivelor Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;

d)   întocmeşte, păstrează, completează şi ţine la zi documentele de evidenţă ale personalului. Operează în carnetele de muncă/registrul unic ale/al salariaţilor toate modificările survenite în situaţia personală a acestora, precum şi schimbările în cuantumul de salarizare pentru toţi salariaţii Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;

e)  întocmeşte documentaţia necesară privind încadrarea, promovarea, sancţionarea, transferarea, detaşarea şi încetarea raporturilor de muncă pentru personalul contractual, cu respectarea legislaţiei în vigoare;

f)   organizează concursurile pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, cu excepţia celor care intră în competenţa Serviciului de asistenţă medicală al Ministerului Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti;

g) asigură acordarea la termen a drepturilor salariale, potrivit legislaţiei în vigoare; emite proiectele deciziilor de modificare a drepturilor salariale;

h) urmăreşte aplicarea legislaţiei în domeniul drepturilor de personal: salarii, sporuri, gradaţii, indemnizaţii, salarii de merit;

i) întocmeşte contractele de muncă pentru personalul nou-încadrat;

j) primeşte şi analizează propunerile exprimate de către angajaţi referitoare la îmbunătăţirea activităţii Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu şi comunică hotărârile luate de conducere asupra aplicării acestora;

k) îndeplineşte orice alte atribuţii ce îi sunt date în competenţă prin prevederile actelor normative în vigoare şi din dispoziţia şefilor ierarhici.

Art. 19. - Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, Compartimentul financiar, contabilitate, administrativ şi resurse umane  al   Centrului   Medical  de  Diagnostic şi  Tratament Ambulatoriu colaborează cu direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti.

Art. 20. - Activităţile financiare, de contabilitate, administrative şi de resurse umane pot fi externalizate, cu respectarea normelor legale în vigoare şi a principiilor de cost-eficienţă.

CAPITOLUL V

Răspunderea disciplinară

Art. 21. - (1) Incălcarea cu vinovăţie de către personalul angajat al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu a îndatoririlor de serviciu constituie abatere disciplinară şi atrage răspunderea disciplinară a acestuia.

(2) Abaterea disciplinară este o faptă în legătură cu munca şi care constă într-o acţiune sau inacţiune săvârşită cu vinovăţie de către salariat, prin care acesta a încălcat normele legale, regulamentul intern, contractul individual de muncă, contractul colectiv de muncă aplicabil, ordinele şi dispoziţiile legale ale conducătorilor ierarhici.

Art. 22. - Constituie abateri disciplinare următoarele fapte:

a)  absenţe nemotivate de la serviciu, precum şi încălcarea dispoziţiilor din Regulamentul de ordine interioară al centrului şi ale altor acte normative referitoare la programul de lucru;

b) omisiunea gravă de a îndeplini atribuţiile ce îi revin, potrivit legii;

c)  refuzul nejustificat de a îndeplini o îndatorire ce îi revine, potrivit legii şi Regulamentului de ordine interioară al centrului ori alte atribuţii stabilite de şefii ierarhici;

d)  neglijenţa gravă ori neglijenţe repetate în exercitarea atribuţiilor de serviciu;

e)  manifestări care aduc atingere demnităţii sau probităţii profesionale;

f) nerespectarea secretului profesional sau a confidenţialităţii lucrărilor care au acest caracter;

g) atitudine ireverenţioasă în timpul exercitării atribuţiilor de serviciu faţă de colegi sau faţă de pacienţi.

Art. 23. - Sancţiunile disciplinare care se pot aplica personalului Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, proporţional cu gravitatea abaterilor, sunt:

a) avertismentul scris;

b)  suspendarea contractului individual de muncă pentru o perioadă de până la 10 zile lucrătoare;

c)   retrogradarea din funcţie, cu acordarea salariului corespunzător funcţiei în care s-a dispus retrogradarea, pentru o durată de până la 60 de zile;

d) reducerea salariului de bază pe o durată de 1-3 luni cu 5-10%;

e)   reducerea salariului de bază şi/sau, după caz, şi a indemnizaţiei de conducere pe o perioadă de 1-3 luni cu 5-10%;

f) desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă.

Art. 24. - (1) Cercetarea disciplinară prealabilă în cazul personalului Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu se efectuează de către o comisie de disciplină formată din 3 membri, numită de directorul-medic şef.

(2) Comisia de disciplină va efectua cercetarea abaterilor disciplinare, cu respectarea prevederilor legale aplicabile, prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 25. - (1) Dispoziţiile legale cuprinse în Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare, cu referire la răspunderea disciplinară a medicilor şi medicilor dentişti, se aplică în mod corespunzător şi medicilor şi medicilor dentişti ai Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu.

(2) Dispoziţiile legale cuprinse în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, cu referire la răspunderea disciplinară a asistenţilor medicali, se aplică în mod corespunzător şi asistenţilor medicali ai Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu.

CAPITOLUL VI

Dispoziţii finale

Art. 26. - Personalul Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu încadrat cu contract de muncă beneficiază de drepturile şi obligaţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de legislaţia specială în vigoare aplicabilă personalului medico-sanitar.

Art. 27. -In termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament conducerea Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu va lua măsuri pentru întocmirea fişelor posturilor personalului, în raport cu specificul fiecărui loc de muncă.

ANEXĂ la regulament

STRUCTURA  ORGANIZATORICA

a Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu din subordinea Ministerului Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti

Total posturi: 80


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1470/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1470 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1470/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu