E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 143 din 25 februarie 2004

privind aprobarea organizarii si functionarii Inspectiei de stat pentru controlul tehnic in producerea si valorificarea legumelor si fructelor

ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR, APELOR SI MEDIULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 197 din  5 martie 2004


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile art. 42 alin. (1) din Legea pomiculturii nr. 348/2003, ale art. 16 din Legea nr. 312/2003 privind producerea si valorificarea legumelor de camp si ale art. 16 din Legea nr. 469/2003 privind producerea si valorificarea legumelor, florilor si plantelor ornamentale de sera,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 739/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului,

    ministrul agriculturii, padurilor, apelor si mediului emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba organizarea si functionarea Inspectiei de stat pentru controlul tehnic in producerea si valorificarea legumelor si fructelor, autoritate responsabila pentru coordonarea si contactele la care se refera prezentul ordin, denumita in continuare ISCTPVLF.
    Art. 2
    Se aproba structura organizatorica a ISCTPVLF astfel:
    a) la nivelul ministerului functioneaza cu 5 posturi si este denumita autoritate de coordonare;
    b) la nivel teritorial functioneaza, in cadrul directiilor pentru agricultura si dezvoltare rurala, cu un numar total de 82 de posturi si este denumita organism de control;
    c) reprezentarea si numarul de posturi la nivel teritorial sunt prevazute in anexa nr. 1.
    Art. 3
    Inspectorii ISCTPVLF au statut de functionari publici si sunt salarizati conform prevederilor legale in vigoare privind salarizarea functionarilor publici si beneficiaza de cursuri de formare privind controlul de calitate in conformitate cu normele CEE si ale Organizatiei de Cooperare si Dezvoltare Economica (OECD), care acorda recunoasterea inspectorilor.
    Art. 4
    Inspectorii vor fi dotati cu un computer portabil pentru inregistrarea si transmiterea datelor si un minimum de aparatura pentru determinarea organoleptica a calitatii legumelor si fructelor, iar din anul 2005 vor primi in dotare cate un autoturism tip Dacia pentru fiecare organism de control.
    Art. 5
    Inspectorii se legitimeaza cu legitimatia de control si cu ecuson, conform modelului prevazut in anexa nr. 2.
    Art. 6
    Legitimatiile si stampilele se comanda si se achizitioneaza de Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului potrivit dispozitiilor legale privind achizitiile publice de bunuri si se distribuie fiecarui inspector.

    Atributiile ISCTPVLF

    Art. 7
    ISCTPVLF verifica documentatia si vizeaza autorizatiile de plantare si autorizatiile de defrisare a plantatiilor de pomi fructiferi si arbusti fructiferi, eliberate de directiile pentru agricultura si dezvoltare rurala judetene si a municipiului Bucuresti.
    Art. 8
    ISCTPVLF controleaza prin sondaj aplicarea tehnologiilor de cultura in exploatatiile comerciale producatoare de fructe, legume, pepeni si ciuperci.
    Art. 9
    (1) ISCTPVLF preleva probe prin sondaj din culturile de legume si pomi fructiferi a caror productie este destinata comercializarii, precum si din produse, pe filiera de comercializare, pentru verificarea nivelurilor admise de substante remanente, nitrati si nitriti, precum si alti contaminanti rezultati ca urmare a utilizarii pesticidelor si fertilizantilor in procesul tehnologic. Prelevarea probelor pentru analizarea substantelor contaminante si remanente se face conform legislatiei in vigoare.
    (2) Controlul acestor probe se efectueaza in laboratoare desemnate de Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului.

    Baza de date

    Art. 10
    (1) Autoritatea de coordonare:
    a) stabileste baza de date a operatorilor din sectorul de legume-fructe care participa la producerea si/sau comercializarea legumelor si fructelor proaspete;
    b) inregistreaza rezultatele analizelor pe care le primeste de la organismele de control teritoriale si stabileste sanctiunile prevazute de lege in cazul in care sunt depasite limitele maxime admise de substante reziduale si contaminanti.
    (2) In sensul prezentului ordin prin operator se intelege orice persoana fizica sau juridica care produce, detine si/sau comercializeaza, pe piata interna ori la export, fructe sau legume proaspete, care intrunesc conditiile de calitate prevazute de standardele de comercializare.
    (3) In baza de date se inregistreaza:
    a) operatorii care trebuie sa respecte conformitatea cu standardele de comercializare;
    b) persoanele fizice sau juridice a caror activitate in sectorul legume-fructe este limitata fie la transportul, fie la vanzarea cu amanuntul de cantitati mici de fructe si legume.
    (4) Baza de date contine, pentru fiecare operator, numarul de inregistrare, numele, adresa, informatiile necesare privind localizarea in filiera de comercializare, care indica importanta operatorului si alte informatii pe baza constatarilor facute in timpul controalelor efectuate la respectivul operator, precum si orice alte informatii considerate necesare pentru control.
    (5) Operatorii sunt obligati sa furnizeze informatiile considerate necesare pentru constituirea si actualizarea bazei de date, inclusiv pentru produsele din import.
    Art. 11
    Baza de date se actualizeaza periodic de catre organismele de control, pe baza informatiilor obtinute in timpul controalelor pe care le efectueaza in toate stadiile de comercializare pe filiera de produs.

    Controlul de conformitate pe piata interna

    Art. 12
    (1) Organismul de control executa prin sondaj controale de conformitate a legumelor si fructelor cu standardele de comercializare pentru produsele detinute de operatori in toate stadiile de comercializare.
    (2) Operatorii care selecteaza fructe si legume, in special in regiunea unde se produc, vor fi supusi unor verificari repetate, decat alte categorii de operatori. Controalele se pot efectua si in timpul transportului.
    (3) In cazul in care in timpul controalelor se descopera nereguli semnificative, organismele de control vor mari frecventa controalelor in privinta operatorilor respectivi, iar daca neregulile se repeta, pot aplica sanctiunile prevazute de legislatia in vigoare.

    Controlul de conformitate pentru produsele proaspete destinate exportului

    Art. 13
    (1) Inainte ca produsele destinate exportului sa paraseasca teritoriul tarii, organismul de control va asigura prin controlul de conformitate ca produsele corespund prevederilor standardelor de comercializare.
    (2) Exportatorii sunt obligati sa comunice inspectorilor informatiile pe care acestia le considera necesare pentru organizarea si executarea controalelor.
    (3) Organismul de control elibereaza certificatul de conformitate, care este prevazut in anexa nr. 3, pentru fiecare lot destinat exportului si pe care il considera conform cu standardele de comercializare ca urmare a operatiunilor de control mentionate in alin. (1).
    (4) Daca exportul este format din mai multe loturi, conformitatea acestor loturi poate fi certificata printr-un singur certificat in care se specifica distinct fiecare lot ce compune exportul.
    (5) Declaratia vamala de export va fi acceptata de catre autoritatea vamala daca loturile sunt insotite de certificatul de conformitate prevazut in anexa nr. 3 sau daca organismul de control a informat autoritatea vamala, prin mijloace specifice, ca loturile au facut obiectul inspectiei si pentru care s-a eliberat certificatul de conformitate.

    Controlul de conformitate pentru produsele din import

    Art. 14
    (1) Inaintea punerii in circulatie, produsele provenind din import vor fi supuse controlului de conformitate cu standardele de comercializare.
    (2) Se excepteaza de la controlul de conformitate produsele provenite din tari membre ale Uniunii Europene.
    (3) Importatorii sunt obligati sa comunice organismului de control informatiile pe care acesta din urma le considera necesare pentru executarea controalelor inaintea importurilor.
    (4) Autoritatea vamala autorizeaza punerea in libera circulatie a fructelor si legumelor daca:
    a) marfurile sunt insotite de certificatul de conformitate;
    b) autoritatea competenta de control a informat autoritatea vamala.
    Art. 15
    (1) Organismul de control verifica in punctele de vama documentele care insotesc produsele provenite din import, iar daca constata ca produsele nu corespund cu inscrisurile din documente, inspectorul poate efectua prin sondaj un control si va intocmi un proces-verbal de constatare a neconformitatii, in prezenta importatorului sau a reprezentantului legal al acestuia.
    (2) Inspectorii care controleaza produsele in stadiul importului efectueaza pentru fiecare lot importat un control si emit, in caz de conformitate a produselor, certificatul prevazut in anexa nr. 3. Daca importul este compus din mai multe loturi, conformitatea acestora poate fi certificata global printr-un singur certificat, enumerandu-se distinct diferitele loturi ce compun importul.

    Controlul produselor destinate prelucrarii industriale

    Art. 16
    (1) Produsele destinate prelucrarii industriale sunt fructele si legumele care trebuie sa indeplineasca conditiile minime de calitate, prevazute de legislatia in vigoare si care sunt trimise spre a fi prelucrate industrial in produse a caror pozitie in nomenclatorul combinat este diferita de cea a produsului proaspat initial.
    (2) Inspectorii elibereaza certificatul de destinatie industriala, prevazut in anexa nr. 4, pentru produsele fructe si legume, care indeplinesc conditii minime de calitate pentru a fi introduse in procesul de productie intern, cat si pentru produsele exportate sau importate pentru a fi industrializate si care nu fac obiectul prevederilor standardelor de comercializare.
    (3) In stadiul importului, dupa eliberarea certificatului de destinatie industriala, conform alin. (2), organismul de control competent transmite fara intarziere autoritatii de coordonare o copie a certificatului, precum si orice informatie necesara unui eventual control al operatiunilor de transformare.
    (4) Agentul economic care prelucreaza legume si fructe inapoiaza certificatul, dupa efectuarea prelucrarii, organismului de control competent, care se asigura ca produsele au facut efectiv obiectul transformarii industriale.
    (5) Ambalajele produselor destinate prelucrarii industriale trebuie sa fie etichetate vizibil de catre ambalator, cu specificatia "destinatie industriala". In cazul marfurilor expediate angro, incarcate direct in mijloacele de transport, mentiunea "destinatie industriala" trebuie sa figureze pe o fisa ce insoteste marfa pana la fabrica de prelucrare sau pe un formular plasat vizibil in interiorul mijlocului de transport.

    Metode de control

    Art. 17
    (1) Controlul de conformitate prevazut in prezentul ordin, cu exceptia controalelor facute in stadiul vanzarii cu amanuntul la consumatorul final, se efectueaza conform metodelor prevazute in anexa nr. 5.
    (2) Organismul de control stabileste modalitatile specifice pe care le considera necesare pentru controlul de conformitate cu standardele de comercializare in stadiul vanzarii cu amanuntul catre consumator.
    Art. 18
    (1) In cazul in care controlul stabileste conformitatea cu standardele de comercializare, organismul de control elibereaza certificatul de conformitate prevazut in anexa nr. 3. Acest certificat se elibereaza numai in stadiile de import si export.
    (2) In caz de neconformitate, organismul de control emite un proces-verbal de constatare a neconformitatii la adresa operatorului sau a reprezentantului sau.
    (3) Legumele si fructele care au facut obiectul procesului-verbal de constatare a neconformitatii nu pot fi deplasate fara autorizatia organismului de control care a emis constatarea de neconformitate.
    (4) Operatorii pot decide sa reasigure conformitatea pentru toate sau pentru o parte din marfuri. Marfurile pentru care conformitatea a fost reasigurata nu pot fi comercializate decat in urma eliberarii de catre organismul de control competent a unui nou certificat de conformitate prevazut in anexa nr. 3.
    Art. 19
    Pentru produsele care se supun prevederilor standardelor de comercializare, facturile si documentele insotitoare eliberate de operatori trebuie sa indice categoria de calitate, locul de origine a produselor si, daca este cazul, destinatia industriala a produsului.
    Art. 20
    Metodele de control sunt prevazute in anexa nr. 5.
    Art. 21
    Anexele nr. 1 - 5 fac parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 22
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

             Ministrul agriculturii, padurilor, apelor si mediului,
                                  Ilie Sarbu

    ANEXA 1

                           REPARTIZAREA TERITORIALA
a organismelor de control din cadrul Inspectiei de stat pentru controlul tehnic in producerea si valorificarea legumelor si fructelor

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |    Judetul           | Total posturi |            Observatii            |
|crt.|                      |               |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
|    |                      |       82      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
|  1.| Alba                 |        1      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
|  2.| Arad                 |        3      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
|  3.| Arges                |        2      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
|  4.| Bacau                |        2      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
|  5.| Bihor                |        3      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
|  6.| Bistrita-Nasaud      |        2      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
|  7.| Botosani             |        1      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
|  8.| Brasov               |        3      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
|  9.| Braila               |        2      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 10.| Buzau                |        3      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 11.| Caras-Severin        |        2      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 12.| Calarasi             |        2      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 13.| Cluj                 |        2      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 14.| Constanta            |        3      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 15.| Covasna              |        1      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 16.| Dambovita            |        2      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 17.| Dolj                 |        2      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 18.| Galati               |        3      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 19.| Giurgiu              |        3      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 20.| Gorj                 |        1      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 21.| Harghita             |        1      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 22.| Hunedoara            |        1      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 23.| Ialomita             |        2      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 24.| Iasi                 |        2      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 25.| Ilfov                |        2      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 26.| Maramures            |        2      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 27.| Mehedinti            |        2      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 28.| Mures                |        2      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 29.| Neamt                |        1      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 30.| Olt                  |        1      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 31.| Prahova              |        1      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 32.| Satu Mare            |        2      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 33.| Salaj                |        2      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 34.| Sibiu                |        2      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 35.| Suceava              |        2      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 36.| Teleorman            |        2      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 37.| Timis                |        2      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 38.| Tulcea               |        1      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 39.| Vaslui               |        2      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 40.| Valcea               |        2      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 41.| Vrancea              |        2      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|
| 42.| Municipiul Bucuresti |        3      |                                  |
|____|______________________|_______________|__________________________________|

    ANEXA 2

    1. Model de legitimatie de control

    - fata -                                                         - verso -
 ______________________________________________________________________________
|               ROMANIA                  Posesorul prezentei legitimatii, in   |
| Ministerul Agriculturii, Padurilor,    temeiul Legii pomiculturii            |
| Apelor si Mediului                     nr. 348/2003, al Legii nr. 312/2003   |
| LEGITIMATIE DE CONTROL                 privind producerea si valorificarea   |
| Inspectia de stat pentru controlul     legumelor de camp si al               |
| tehnic in producerea si valorificarea  Legii nr. 469/2003 privind producerea |
| legumelor si fructelor                 si valorificarea legumelor, florilor  |
|                                        si plantelor ornamentale de sera, este|
| Numar de marca .......   __________    imputernicit, in baza Ordinului       |
| Functia ..............  |          |   ministrului agriculturii, padurilor,  |
| Numele ...............  |          |   apelor si mediului nr. 143/2004 pentru|
| Prenumele ............  |          |   aprobarea organizarii si functionarii |
| Actul de identitate     |Fotografie|   Inspectiei de stat pentru controlul   |
| ......................  |          |   tehnic in producerea si valorificarea |
| Seria .... nr ........  |          |   legumelor si fructelor, sa efectueze  |
| Valabila de la .......  |          |   controale in sectorul de producere si |
| pana la ..............  |__________|   comercializare a legumelor si         |
|                                        fructelor pe filiera de produs, in    |
|           Ministru,                    zona ........., judetul ........... . |
|                                        Posesorul este angajat la ISCTPVLF,   |
|                                        filiala ............................, |
|                                        cu sediul in ....................... .|
|                                                                              |
|                                        Semnatura inspectorului ............. |
|______________________________________________________________________________|

    2. Model de ecuson si stampila

                           ____________________
                         /                      \
                        /Ministerul Agriculturii,\
                       /     Padurilor, Apelor    \
                      (        si Mediului         )
                       \         ISCTPVLF         /
                        \   Inspector .........  /
                         \  nr. marca ......... /
                          \____________________/

    ANEXA 3

                       CERTIFICAT DE CONFORMITATE
    cu standardele de comercializare pentru fructele si legumele proaspete

 ______________________________________________________________________________
| 1. Operator                          | Certificat de conformitate care se    |
|                                      | aplica pentru fructele si legumele    |
|                                      | proaspete                             |
|                                      | Nr. ...................               |
|                                      | (Prezentul certificat este destinat   |
|                                      | exclusiv organismelor de control.)    |
|______________________________________|_______________________________________|
| 2. Ambalator identificat pe ambalaj  | 3. Organism de control                |
| (Daca este diferit de operator)      |_______________________________________|
|                                      | 4. Locul de efectuare a               |
|                                      | controlului/tara de origine*1)        |
|                                      | 5. Tara de destinatie                 |
|______________________________________|_______________________________________|
| 6. Mijlocul de transport             | 7.                                    |
|                                      | - Intern                              |
|                                      | - Import                              |
|                                      | - Export                              |
|______________________________________|_______________________________________|
| 8. Ambalaje    | 9. Tipul produsului | 10. Categoria de | 11. Greutatea      |
| (numar si tip) | (soiul, daca        | calitate         | totala in kg,      |
|                | standardul o cere)  |                  | bruta/neta*2)      |
|________________|_____________________|__________________|____________________|
| 12. Organismul de control mentionat mai sus certifica, pe baza unei          |
| verificari prin sondaj, ca marfa indicata mai sus corespunde, in momentul    |
| efectuarii controlului, standardelor de comercializare in vigoare prevazute  |
| la art. 27 alin. (1) din Legea nr. 348/2003, art. 9 din Legea nr. 312/2003   |
| si la art. 11 alin. (1) din Legea nr. 469/2003.                              |
| .....................................                                        |
| Biroul vamal vizat: intrare/iesire*2)                                        |
| Perioada de valabilitate ......... zile          ........................    |
|                                                  (locul si data emiterii)    |
|             Inspector,                                                       |
|   ............................   .................                           |
|   (numele si nr. legitimatiei)      (semnatura)        Stampila ISCTPVLF     |
|______________________________________________________________________________|
| 13. Observatii                                                               |
|______________________________________________________________________________|
    *1) Daca produsul este reexportat, se mentioneaza tara de origine in casuta 9.
    *2) Bifati mentiunea inutila.

    ANEXA 4

                   CERTIFICAT DE DESTINATIE INDUSTRIALA
            pentru fructe si legume destinate industrializarii

 ______________________________________________________________________________
| 1. Operator                      | Certificat de destinatie industriala      |
|                                  | (Fructe si legume proaspete ce fac        |
|                                  | obiectul industrializarii conform         |
|                                  | Legii nr. 348/2003 si Legii nr. 312/2003) |
|__________________________________|___________________________________________|
| 2. Identificarea mijlocului de   | 3. Organismul de control ce emite         |
| transport                        | certificatul                              |
|__________________________________|___________________________________________|
| 4. Destinatia industriala a      | 5. Organul de inspectie al zonei unde are |
| produsului/Numele si adresa      | loc prelucrarea industriala               |
| fabricii de prelucrare           |                                           |
| industriala                      |                                           |
|__________________________________|___________________________________________|
| 6. Numarul ambalajelor sau       | 7. Felul             | 8. Greutatea totala|
| mentiunea "angro"                | produsului/originea  | in kg, bruta/neta  |
|                                  | produsului           |         *1)        |
|__________________________________|______________________|____________________|
| 9.                                                                           |
| .....................................     ..........................         |
| Biroul vamal vizat: intrare/iesire*1)      (locul si data emiterii)          |
|                                                                              |
|            Controlor,             ..................                         |
| ...............................       (semnatura)           Stampila         |
|(numele scris cu litere de tipar)                                             |
|______________________________________________________________________________|
| 10. Observatii                                                               |
|______________________________________________________________________________|
| 11. Procesatorul certifica faptul ca produsul mentionat mai sus a facut      |
| obiectul prelucrarii industriale.                                            |
|                                                                              |
|       Locul si data:   ..................        Stampila         |
|                                       (semnatura)                            |
|______________________________________________________________________________|
| 12. Prezentul certificat trebuie sa fie returnat, cu documentul mentionat in |
| casuta 11, dupa prelucrarea marfurilor mentionate in casutele 6, 7 si 8,     |
| organismului de control (inspectie) mentionat in casuta 5.                   |
|______________________________________________________________________________|
    *1) Bifati mentiunea inutila.

    ANEXA 5

                              METODE DE CONTROL

    Prezentele metode de control sunt fondate pe dispozitiile ghidului de aplicare a controlului de calitate al fructelor si legumelor proaspete, adoptate de grupul de lucru care stabileste produsele perisabile si imbunatatirea calitatii al CEE/ONU.

    1. Definitii
    a) Control de conformitate - controlul efectuat pentru verificarea conformitatii calitatii fructelor si legumelor proaspete cu standardele de comercializare aprobate prin Legea nr. 312/2003, Legea nr. 348/2003 si Legea nr. 469/2003.
    b) Inspector - specialistul angajat al Inspectiei de stat pentru controlul tehnic in producerea si valorificarea legumelor si fructelor, care este instruit si abilitat in permanenta pentru efectuarea operatiunilor de control de conformitate.
    c) Produs destinat comercializarii - cantitatea de produs comercializata de acelasi operator, prezentata in momentul controlului si definita printr-un document. Aceasta se poate compune din unul sau mai multe tipuri de produse, care pot contine mai multe loturi de fructe si legume proaspete.
    d) Lot - cantitatea de produs care in momentul controlului este prezentata ca avand aceleasi caracteristici privind:
    - identitatea celui care ambaleaza si/sau a expeditorului;
    - locul de origine;
    - felul produsului;
    - calitatea produsului;
    - calibrul (daca produsul se clasifica in functie de calibrul sau);
    - soiul sau tipul comercial (daca standardul prevede);
    - tipul ambalajului si prezentarea produsului.
    Daca in timpul controlului sunt dificil de identificat loturile si/sau daca nu este posibila prezentarea loturilor distincte, toate loturile unei expedieri vor putea fi considerate, in acest caz particular, ca forma a aceluiasi lot, daca prezinta caracteristici uniforme in privinta tipului produsului, expeditorului, tarii de origine, categoriei si daca acestea sunt prevazute in standard, a varietatii sau tipului comercial.
    e) Esantionarea - actiunea de a efectua o prelevare temporara a unei cantitati din produs (denumit esantion) in timpul unui control de conformitate.
    f) Proba elementara sau esantion - pachet prelevat dintr-un lot sau, in cazul unui produs angro, o cantitate prelevata dintr-o parte a lotului.
    g) Proba globala - se compune din mai multe esantioane elementare reprezentative pentru lot, prelevate in cantitate suficienta pentru a permite evaluarea lotului in functie de toate criteriile.
    h) Proba redusa - o cantitate reprezentativa pentru produs prelevata din proba globala, cu un volum suficient pentru a permite evaluarea in functie de un numar de criterii. Dintr-o proba globala se pot preleva mai multe probe reduse.

    2. Punerea in aplicare a controlului de conformitate
    a) Specificatii generale
    Controlul de conformitate se efectueaza prin evaluarea probei globale prelevate la intamplare din diferite puncte ale lotului ce trebuie controlat. Proba globala se presupune ca este reprezentativa pentru lot.
    b) Prezentarea produselor
    Inspectorul specifica pe care dintre colete doreste sa le examineze. Acestea trebuie sa-i fie apoi prezentate de operator sau de reprezentantul sau.
    Astfel, operatiunea consta in a prezenta proba globala si a furniza toate informatiile necesare identificarii loturilor.
    Daca este necesara o proba redusa, inspectorul o alege din proba globala.
    c) Identificarea loturilor si/sau o impresie de ansamblu in privinta lotului
    Identificarea loturilor se efectueaza in functie de marcajul acestora. In cazul marfurilor compuse din mai multe loturi, inspectorul trebuie sa aiba o viziune de ansamblu asupra marfii prin intermediul documentelor insotitoare sau al declaratiilor. Acesta determina atunci pe baza controlului efectuat gradul de conformitate al loturilor prin intermediul indicatiilor ce figureaza in aceste documente.
    Daca produsele trebuie sa fie incarcate intr-o masina de transport, indicatiile referitoare la aceasta trebuie sa serveasca la identificarea marfii.
    d) Verificarea lotului se face pe baza probelor elementare. Conformitatea si modul de alegere, inclusiv in cazul materialelor utilizate pentru ambalare, trebuie sa fie verificate in functie de perspectivele referitoare la conformitatea cu standardele de comercializare. Daca anumite moduri de alegere sunt autorizate, inspectorul determina daca este bine ca acelea au fost utilizate. Daca standardul aplicabil unei cantitati determinate prevede conformitatea prezentarii, aceasta trebuie verificata.

    Verificarea marcajelor cu ajutorul probelor elementare
    In primul rand este bine sa se determine daca marcajul este conform cu standardele de comercializare. In cursul efectuarii inspectiei, inspectorul determina daca caracteristicile marcajului sunt corecte si/sau daca trebuie modificate.

    Verificarea conformitatii produselor
    Inspectorul determina dimensiunea probei globale care ii permite aprecierea loturilor. Inspectorul alege la intamplare pachetele ce trebuie verificate sau, in cazul produselor angro, punctele din lot din care se va face prelevarea probelor elementare.
    Pachetele deteriorate nu vor fi utilizate pentru a constitui proba globala. Acestea se pun deoparte si vor face obiectul, daca va fi cazul, al unei examinari separate si se vor raporta separat.
    In cazul in care trebuie sa se ia o decizie de neconformitate, probele se vor preleva conform tabelului de mai jos:
 ______________________________________________________________________________
|                     Produse selectionate pentru control                      |
|______________________________________________________________________________|
| Numarul coletelor care compun lotul | Numarul coletelor ce trebuie prelevate |
|                                     |          ca proba elementara           |
|_____________________________________|________________________________________|
| Pana la 100                         |                  5                     |
| Intre 101 si 300                    |                  7                     |
| Intre 301 si 500                    |                  9                     |
| Intre 501 si 1.000                  |                 10                     |
| Peste 1.000                         |                 15 (minimum)           |
|_____________________________________|________________________________________|
|                                Produse angro                                 |
|______________________________________________________________________________|
| Masa lotului in kg sau numarul de   | Masa in kg a probei elementare sau     |
| unitati incluse in acel lot         | numarul unitatilor ce trebuie prelevate|
|_____________________________________|________________________________________|
| Pana la 200                         |                 10                     |
| Intre 201 si 500                    |                 20                     |
| Intre 501 si 1.000                  |                 30                     |
| Intre 1.001 si 5.000                |                 60                     |
| Peste 5.000                         |                100 (minimum)           |
|_____________________________________|________________________________________|

    In cazul fructelor si legumelor voluminoase cu greutatea mai mare de 2 kg pe bucata, prezentate angro, proba elementara trebuie sa fie constituita din cel putin 5 bucati.
    Daca in urma unei verificari inspectorul nu este in masura sa ia o hotarare, poate efectua un nou control exprimand global media aritmetica in procente a celor doua controale.
    Pentru stabilirea defectelor interne ale produsului se folosesc probe reduse, in special in cazul in care operatiunea de inspectie antreneaza distrugerea produsului. Volumul acestor probe se va limita la o cantitate minima absolut necesara pentru evaluarea lotului. Volumul probei reduse nu poate depasi 10% din proba globala.
    e) Controlul produsului
    Produsul ce urmeaza a fi controlat trebuie sa fie scos complet din ambalajul sau. Inspectorul poate renunta la acest lucru daca este posibil sa verifice continutul fara a desface produsul. Controlul omogenitatii, caracteristicile minime, categoriile de calitate si dimensiunea trebuie sa se faca cu ajutorul probei globale. Daca produsul prezinta defecte, inspectorul determina procentajul dupa numarul sau greutatea produselor neconforme cu standardul.
    f) Raportare asupra rezultatelor inspectiilor
    Inspectorul elibereaza certificatul de conformitate sau, daca este cazul, emite un proces-verbal de constatare a neconformitatii.
    In caz de neconformitate cu standardele, operatorii sau reprezentantii acestora sunt imediat informati asupra cauzelor care au determinat neconformitatea. Daca este posibil ca produsul sa fie reconditionat pentru a fi in conformitate cu standardul, prin modificarea marcajului, operatorul sau reprezentantul sau trebuie informat.
    Daca produsul prezinta defecte, procentajul produsului considerat necorespunzator cu standardele trebuie sa fie precizat, numai in cazul in care nu este posibil ca produsul sa fie conformat standardului prin modificarea marcajului.
    g) Diminuarea valorii produsului ca urmare a unui control de conformitate
    Dupa efectuarea controlului proba globala este pusa la dispozitie detinatorului marfii sau reprezentantului acestuia.
    Inspectorul nu este obligat sa restituie elementele probei globale care au fost distruse in timpul efectuarii inspectiei.
    Daca controlul conformitatii a fost limitat la minimul necesar, nu se poate cere nici o compensatie organismului de control respectiv in cazul diminuarii valorii comerciale a produsului.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 143/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 143 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu