Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1416 din 11.10.2018

pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 999/2016 privind aprobarea sistemului de sancţiuni administrative pentru ecocondiţionalitate aplicabil schemelor şi măsurilor de sprijin pentru fermieri începând cu anul 2016
ACT EMIS DE: Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 891 din 23 octombrie 2018



SmartCity1

Având în vedere Referatul de aprobare nr. 41.562 din 4.10.2018 al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA),în conformitate cu prevederile:Regulamentului (UE) nr. 1.305/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul pentru dezvoltare rurală (FEADR) şi de abrogare a Regulamentului CE nr. 1.698/2005 al Consiliului, cu modificările şi completările ulterioare;

Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind finanţarea, gestionarea şi monitorizarea politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 352/78, (CE) nr. 165/94, (CE) nr. 2.799/98, (CE) nr. 814/2000, (CE) nr. 1.290/2005 şi (CE) nr. 485/2008 ale Consiliului;

Regulamentului delegat (UE) nr. 640/2014 al Comisiei din 11 martie 2014 de completare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte Sistemul Integrat de Administrare şi Control şi condiţiile pentru refuzarea sau retragerea plăţilor şi pentru sancţiunile administrative aplicabile în cazul plăţilor directe, al sprijinului pentru dezvoltare rurală şi al ecocondiţionalităţii;

Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 809/2014 al Comisiei din 17 iulie 2014 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte sistemul integrat de administrare şi control, măsurile de dezvoltare rurală şi ecocondiţionalitatea;

Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 747/2015 al Comisiei din 11 mai 2015 de derogare de la Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 809/2014 în ceea ce priveşte data finală pentru depunerea cererii unice, a cererilor de ajutor sau a cererilor de plată, data finală pentru notificarea modificărilor cererii unice sau ale cererii de plată şi data finală pentru cererile de alocare a drepturilor la plată sau de creştere a valorii drepturilor la plată în cadrul schemei de plată de bază pentru anul 2015;Legii nr. 1/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu modificările şi completările ulterioare;

Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020, aprobat prin Decizia de punere în aplicare a Comisiei Europene nr. C (2015) 3.508 din 26 mai 2015, cu modificările şi completările ulterioare;

Hotărârii Guvernului nr. 226/2015 privind stabilirea cadrului general de implementare a măsurilor programului naţional de dezvoltare rurală cofinanţate din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală şi de la bugetul de stat, cu modificările şi completările ulterioare;

Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 41/2014 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, prin reorganizarea Agenţiei de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit, aprobată prin Legea nr. 43/2015, cu modificările ulterioare;

Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 3/2015 pentru aprobarea schemelor de plăţi care se aplică în agricultură în perioada 2015-2020 şi pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 104/2015, cu modificările şi completările ulterioare;

Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 243/2006 privind stabilirea măsurilor finanţate din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală, care vor fi implementate de către Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit şi, respectiv, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură;

Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, al ministrului mediului, apelor şi pădurilor şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 352/636/54/2015 pentru aprobarea normelor privind ecocondiţionalitatea în cadrul schemelor şi măsurilor de sprijin pentru fermieri în România, cu modificările ulterioare;

Acordului de delegare pentru implementarea prin Sistemul Integrat de Administrare şi Control (IACS) a măsurilor din cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR) 2014-2020 finanţate din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR) şi de la bugetul de stat, respectiv măsura 10 „Agromediu şi climă", măsura 11 „Agricultură ecologică", măsura 13 „Plăţi zone cu constrângeri naturale", încheiat între Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) şi APIA nr. P107/24.06.2015/A69/24.06.2015, cu modificările şi completările ulterioare;

Acordului-cadru de delegare al Agenţiei de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (APDRP), al APIA şi al Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) nr. P86/12.07.2012/A35/12.07.2012/ANSVSA/26.431/12.07.2012 pentru implementarea măsurii 215 „Plăţi pentru bunăstarea animalelor" cuprinsă în axa II din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2007-2013 (PNDR);

Acordului de delegare pentru implementarea măsurii 14 „Bunăstarea animalelor" din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020 (PNDR 2014-2020), încheiat între AFIR, APIA şi ANSVSA nr. P135/08.05.2018/A188/08.05.2018//26.274/08.05.2018;

Acordului de delegare pentru implementarea, prin Sistemul Integrat de Administrare şi Control (IACS), a măsurilor 8 „Investiţii în dezvoltarea zonelor împădurite şi în îmbunătăţirea viabilităţii pădurilor" şi 15 „Servicii de silvomediu, servicii climatice şi conservarea pădurilor" din cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR) 2014-2020 finanţate din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR) şi de la bugetul de stat, încheiat între AFIR, APIA şi Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor/Direcţia generală păduri (MMAP/DGP) nr. P111/27.07.2015/A111/28.10.2015/156.231/IM/28.10.2015;în temeiul prevederilor art. 9 alin. (5) şi (6) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările ulterioare, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite prezentul ordin. Articolul IOrdinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 999/2016 privind aprobarea sistemului de sancţiuni administrative pentru ecocondiţionalitate aplicabil schemelor şi măsurilor de sprijin pentru fermieri începând cu anul 2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.049 din 27 decembrie 2016, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 1, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2) Sistemul de sancţiuni administrative prevăzut la alin. (1) se aplică schemelor de plăţi directe în agricultură (schema de plată unică pe suprafaţă - SAPS, plata redistributivă, plata pentru practici agricole benefice pentru climă şi mediu, plata pentru tinerii fermieri şi schema de sprijin cuplat), măsurilor compensatorii de dezvoltare rurală aplicabile pe terenurile agricole, prevăzute în Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020 (măsura 10 «Agro-mediu şi climă», măsura 11 «Agricultura ecologică» şi măsura 13 «Plăţi pentru zone care se confruntă cu constrângeri naturale sau cu alte constrângeri specifice»), măsurii 14 «Bunăstarea animalelor» - pachetul a) - plăţi în favoarea bunăstării porcinelor şi pachetul b) - plăţi în favoarea bunăstării pasărilor, plăţilor pentru angajamente de silvomediu (măsura 15 «Servicii de silvomediu, servicii climatice şi conservarea pădurilor», submăsura 15.1 «Plăţi pentru angajamente de silvomediu», din cadrul PNDR 2014 -2020), schemei de ajutor de stat «Sprijin pentru prima împădurire şi crearea de suprafeţe împădurite», aferentă măsurii 8 «Investiţii în dezvoltarea zonelor împădurite şi îmbunătăţirea viabilităţii pădurilor», submăsura 8.1 «Împăduriri şi crearea de suprafeţe împădurite», din cadrul PNDR 2014-2020, primelor anuale în cadrul măsurilor pentru împădurire şi crearea de suprafeţe împădurite (măsura 221 - Prima împădurire a terenurilor agricole) pentru angajamentele aflate în derulare prevăzute în PNDR 2007-2013, măsurii 215 - Plăţi în favoarea bunăstării animalelor (pentru angajamente aflate în derulare prevăzute în PNDR 2007-2013), măsurii de restructurare/reconversie plantaţii viticole cu soiuri de struguri pentru vin, precum şi altor scheme şi măsuri de sprijin finanţate din fonduri europene sau din bugetul naţional. 2. La articolul 1, după alineatul (3) se introduc patru noi alineate , alineatele (4), (5), (6) şi (7), cu următorul cuprins:
(4) Fermele care nu efectuează studiul agrochimic pentru elaborarea planului de fertilizare a culturilor agricole trebuie să respecte standardele privind cantitatea maximă de îngrăşăminte minerale cu azot (substanţă activă) care poate fi aplicată pe terenul agricol, de 170 kg azot/ha, în mod fracţionat, cu excepţia pajiştilor permanente. Pe pajiştile permanente cu pante mai mici de 12%, cantitatea maximă de azot (substanţă activă) este de 100 kg/ha, iar pe cele cu pante mai mari sau egale cu 12%, cantitatea maximă de azot este de 80 kg/ha.
(5) În cazul fermelor care efectuează studii agrochimice, cantitatea de azot mineral (substanţă activă) care poate fi aplicată pe terenul agricol este cea rezultată din aceste studii, conform planului de fertilizare.
(6) În cazul fermelor care nu efectuează studii agrochimice, cantitatea de azot mineral (substanţă activă) care poate fi aplicată pe terenul agricol este cea rezultată din planul de fertilizare simplificat întocmit de fermieri şi aprobat de direcţiile pentru agricultură judeţene.
(7) Standardele privind cantitatea maximă de îngrăşăminte cu azot (substanţă activă) care poate fi aplicată pe terenul agricol, în mod fracţionat, nu includ cantitatea de azot provenită din aplicarea îngrăşămintelor foliare pe culturile agricole.
3. În anexa nr. 1, la articolul 1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(1) Sistemul de sancţiuni administrative pentru ecocondiţionalitate se aplică beneficiarilor următoarelor scheme şi măsuri de sprijin pentru fermieri:a)schemele de plăţi directe (schema de plată unică pe suprafaţă - SAPS, plata redistributivă, plata pentru practici agricole benefice pentru climă şi mediu, plata pentru tinerii fermieri, schema de sprijin cuplat); b)măsurile compensatorii de dezvoltare rurală aplicabile pe terenurile agricole, prevăzute în PNDR 2014-2020 (măsura 10 «Agromediu şi climă», măsura 11 «Agricultura ecologică» şi măsura 13 «Plăţi pentru zone care se confruntă cu constrângeri naturale sau cu alte constrângeri specifice»); c)măsura 14 «Bunăstarea animalelor» - pachetul a) - plăţi în favoarea bunăstării porcinelor şi pachetul b) - plăţi în favoarea bunăstării păsărilor (din anul de cerere 2018) prevăzută în PNDR 2014-2020; d)Schema de ajutor de stat «Servicii de silvomediu, servicii climatice şi conservarea pădurilor» aferentă măsurii 15 «Servicii de silvomediu, servicii climatice şi conservarea pădurilor», submăsura 15.1 «Plăţi pentru angajamente de silvomediu», din cadrul PNDR 2014-2020; e)Schema de ajutor de stat «Sprijin pentru prima împădurire şi crearea de suprafeţe împădurite», aferentă măsurii 8 «Investiţii în dezvoltarea zonelor împădurite şi îmbunătăţirea viabilităţii pădurilor», submăsura 8.1 «Împăduriri şi crearea de suprafeţe împădurite», din cadrul PNDR 2014-2020; f)măsura 221 - Prima împădurire a terenurilor agricole (pentru angajamentele aflate în derulare prevăzute în PNDR 2007-2013); g)măsura 215 - Plăţi în favoarea bunăstării animalelor (pentru angajamente aflate în derulare prevăzute în PNDR 2007-2013); h)măsura de restructurare/reconversie plantaţii viticole cu soiuri de struguri pentru vin; i)alte scheme şi măsuri de sprijin finanţate din fonduri europene sau din bugetul naţional. 4. În anexa nr. 1, la articolul 4 punctul 4 tabelele nr. 2, 3 şi 5 se modifică şi vor avea următorul cuprins : Tabelul 2. Criteriile de gravitate şi persistenţă, nivelul de gravitate şi persistenţă şi descrierea acestora pentru SMR care se verifică la nivelul parcelei şi se determină prin raportarea suprafeţei/numărului de animale neconforme la suprafaţa determinată/numărul de animale verificate

Criteriu Nivel Definiţie
Gravitate (în cazul SMR care se verifică la nivelul parcelei) Mică Nerespectarea afectează >0-<30% din suprafaţa determinată a fermei [SMR 1 pentru elementele de control 1.b), 1.c), 1.d), 1.e), 1.f), 1.g), SMR 2 pentru elementele de control 1.a), 2.a), 2.b), 2.c), SMR 3 pentru elementele de control 1.a), 2.a), 2.b), 2.c), SMR 10 pentru elementul de control 4].
Nerespectarea afectează >0-<10% din numărul de animale din cadrul fermei (SMR 6-8).
Medie Nerespectarea afectează ≥30-<50% din suprafaţa determinată a fermei [SMR 1 pentru elementele de control 1.b), 1.c), 1.d), 1.e), 1.f), 1.g), SMR 2 pentru elementele de control 1.a), 2.a), 2.b), 2.c), SMR 3 pentru elementele de control 1.a), 2.a), 2.b), 2.c), SMR 10 pentru elementul de control 4].
Nerespectarea afectează ≥10-<20% din numărul de animale din cadrul fermei (SMR 6-8).
Mare Nerespectarea afectează ≥50% din suprafaţa determinată a fermei [SMR 1 pentru elementele de control 1.b), 1.c), 1.d), 1.e), 1.f), 1.g), SMR 2 pentru elementele de control 1.a), 2.a), 2.b), 2.c), SMR 3 pentru elementele de control 1.a), 2.a), 2.b), 2.c), SMR 10 pentru elementul de control 4].
Nerespectarea afectează ≥ 20% din numărul de animale din cadrul fermei (SMR 6-8).
Persistenţă Nepermanentă Condiţii nerespectate care pot fi rectificate pe parcursul anului pentru care a solicitat sprijinul
Permanentă Condiţii nerespectate care nu pot fi rectificate pe parcursul anului pentru care a solicitat sprijinul

Tabelul 3. Criterii de stabilire a nivelului de gravitate pentru cerinţele SMR detaliate pe elemente de control aferente fiecărei cerinţe obligatorii pentru fermieri, care se verifică la nivelul exploataţiei

Specificare SMR Elementul de control, conform raportului de control Cerinţa verificată, conform Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, al ministrului mediului, apelor şi pădurilor şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 352/636/54/2015, cu modificările ulterioare Nivelul la care se va realiza controlul Gravitate
SMR 1 - Protecţia apelor împotriva poluării cu nitraţi proveniţi din surse agricole 1.a 1.a) exploataţie mare
1.h 1.h) exploataţie mare
2 2 exploataţie mare
SMR 2 - Conservarea păsărilor sălbatice 1.b 1.b) exploataţie medie
SMR 3 - Conservarea habitatelor naturale şi a speciilor de faună şi floră sălbatică 1.b 1.b) exploataţie medie
SMR 4 - Principii şi cerinţe generale ale legislaţiei alimentare şi proceduri în domeniul siguranţei produselor alimentare 1.a 1.c), 1.g), 1.i) exploataţie mare
1.b 1.a), 1.b) exploataţie mare
1.c 1.a), 1.d), 1.h) exploataţie mare
1.d 1.g) exploataţie medie
1.e 1.d), 1.e) exploataţie medie
1.f 1.d) exploataţie medie
1.g 1.c), 1.f) exploataţie medie
1.h 1.f), 1.h) exploataţie medie
1.i 1.h) exploataţie medie
1.j 1.g), 1.i) exploataţie medie
Specificare SMR Elementul de control, conform raportului de control Cerinţa verificată, conform Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, al ministrului mediului, apelor şi pădurilor şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 352/636/54/2015, cu modificările ulterioare Nivelul la care se va realiza controlul Gravitate
1.k 1.f), 1.i) exploataţie medie
2.a 2.a), 2.b), 3.a), 3.b) exploataţie mare
2.b 2.c), 2.e), 4 exploataţie mare
2.c 4, 5 exploataţie medie
2.d 2.d), 4 exploataţie medie
SMR 5 - Interzicerea utilizării anumitor substanţe cu efect hormonal, tireostatic şi betaagoniste în creşterea animalelor 1.a 3.a) exploataţie mare
1.b 3.a), 3.b), 3.c), 3e) exploataţie mare
1.c 3d), 3f) exploataţie mare
2.a 1, 2 exploataţie mare
SMR 9 - Prevenirea, controlul şi eradicarea anumitor forme de encefalopatii spongiforme transmisibile - EST 1.a 1, 6 exploataţie mare
1.b 2 exploataţie mare
1.c 1, 6 exploataţie mare
1.d 4 exploataţie mare
1.e 3, 5 exploataţie mare
1.f 6 exploataţie mare
SMR 10 - Introducerea pe piaţă a produselor de protecţie a plantelor 1 1 exploataţie mare
2 2 exploataţie medie
3 3 exploataţie mare
5 5 exploataţie mare
6 6 exploataţie mare
SMR 11 - Norme minime privind protecţia viţeilor 1 art. 3 alin. (1) şi (2) din Norma sanitară veterinară ce stabileşte standarde minime pentru protecţia viţeilor, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 72/2005 exploataţie mică
2 art. 4 din Norma sanitară veterinară ce stabileşte standarde minime pentru protecţia viţeilor, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 72/2005 şi anexa la norma sanitară veterinară exploataţie mică
SMR 12 - Norme minime de protecţie a porcinelor 1 art. 3 din Norma sanitară veterinară care stabileşte standarde minime pentru protecţia porcinelor, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 202/2006, cu modificările şi completările ulterioare exploataţie mică
2 art. 4 din Norma sanitară veterinară care stabileşte standarde minime pentru protecţia porcinelor, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 202/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi anexa la norma sanitară veterinară exploataţie mică
SMR 13 - Protecţia animalelor de fermă 1 art. 4 din Norma sanitară veterinară privind protecţia animalelor de fermă, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 75/2005 şi anexa la norma sanitară veterinară exploataţie medie

........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. Tabelul 5. Criterii de stabilire a nivelului de gravitate şi persistenţă pentru standardele GAEC care se verifică la nivelul parcelei şi descrierea acestora

Criteriu Nivel Definiţie
Gravitate Mică Nerespectarea afectează >0-<30% din suprafaţa determinată a fermei pentru GAEC 1.1*), GAEC 1.2*), GAEC 5.1, GAEC 5.2*), GAEC 6.1, GAEC 7.1, GAEC 7.2, GAEC 7.3.
Medie Nerespectarea afectează ≥30-<50% din suprafaţa determinată a fermei pentru GAEC 1.1, GAEC 1.2, GAEC 5.1, GAEC 5.2, GAEC 6.1, GAEC 7.1, GAEC 7.2, GAEC 7.3.
Mare Nerespectarea afectează ≥50% din suprafaţa determinată a fermei pentru GAEC 1.1, GAEC 1.2, GAEC 2, GAEC 3, GAEC 5.1, GAEC 5.2, GAEC 6.1, GAEC 6.2, GAEC 7.1, GAEC 7.2, GAEC 7.3.
Persistenţă Nepermanentă Condiţii nerespectate care pot fi rectificate pe parcursul anului pentru care a solicitat sprijinul
Permanentă Condiţii nerespectate care nu pot fi rectificate pe parcursul anului pentru care a solicitat sprijinul

*) În cazul GAEC 1.1, GAEC 1.2 şi GAEC 5.2, pentru neconformităţi cu gravitate mai mică de 3%, autoritatea competentă notifică beneficiarului constatarea şi obligaţia de a lua măsuri de remediere până la data de 30 iunie a anului următor celui în care s-au constatat neconformităţile. Autoritatea competentă va întreprinde acţiunile necesare pentru a se asigura că beneficiarul a remediat nerespectarea/nerespectările în cauză. În situaţia în care beneficiarul nu a efectuat acţiunile de remediere a nerespectărilor constatate sau nu a înştiinţat APIA în termenul prevăzut mai sus în privinţa remedierii, autoritatea competentă va aplica sancţiunea administrativă de 1% din cuantumul total.În cazul standardelor GAEC care se verifică la nivelul exploataţiei, «gravitatea» este definită conform tabelului 6. 5. La anexa nr. 2, tabelul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins: Tabelul 2. Elemente de control privind respectarea cerinţelor legale în materie de gestionare (SMR)

Specificare SMR Elemente de control (Se verifică, conform raportului de control.) Nivelul la care se va realiza controlul
SMR 1 - Protecţia apelor împotriva poluării cu nitraţi proveniţi din surse agricole În scopul protecţiei resurselor de apă împotriva poluării cu nitraţi din surse agricole, se verifică: 1.a - existenţa capacităţilor de stocare a gunoiului de grajd (platforme comunale/sisteme individuale), fără defecte structurale, precum şi mărimea acestor capacităţi având în vedere asigurarea necesarului de stocare a gunoiului de grajd în raport cu producţia de gunoi (efectivele de animale) şi durata de stocare conform Codului de bune practici agricole pentru protecţia apelor împotriva poluării cu nitraţi din surse agricole. Inspectorul verifică şi calculează mărimea spaţiului de depozitare în funcţie de numărul şi specia de animale aflate în exploataţie pe perioada de un an; exploataţie
1.b - respectarea perioadelor de aplicare a gunoiului de grajd pe terenul agricol, respectiv calendarul de interdicţie pentru aplicarea îngrăşămintelor organice, în conformitate cu prevederile Codului de bune practici agricole; parcelă
1.c - în planul de fertilizare, cantitatea de azot (substanţă activă) provenită din aplicarea îngrăşămintelor organice pe terenul agricol (la nivel de parcelă/cultură) în decursul unui an agricol, care nu trebuie să depăşească 170 kg azot s.a./ha; - în documentele de intrare, cantitatea de gunoi de grajd; - existenţa şi corectitudinea completării planului de fertilizare. Planul de fertilizare simplificat trebuie întocmit pe baza standardelor privind cantităţile maxime de azot care pot fi aplicate pe terenul agricol; - asigurarea distribuirii uniforme a îngrăşămintelor pe terenul agricol; parcelă
1.d - exploataţiile care practică agricultura în sistem irigat sau exploataţiile în care producţia planificată necesită o cantitate mai mare de azot decât cea prevăzută de standardele privind cantităţile maxime de azot care pot fi aplicate pe terenul agricol, pentru care este obligatorie aplicarea unui plan de fertilizare întocmit pe baza studiului agrochimic, în conformitate cu prevederile Codului de bune practici agricole; - rezultatele studiului agrochimic (analizelor de sol) şi planificarea aplicării îngrăşămintelor cu azot la nivelul parcelelor din cadrul exploataţiei (planul de fertilizare) în sensul posibilităţii depăşirii cantităţii-limită de 170 kg azot s.a./ha pe suprafeţele irigate pentru care există analiza solului şi planificarea fertilizării; parcelă
Specificare SMR Elemente de control (Se verifică, conform raportului de control.) Nivelul la care se va realiza controlul
1.e - existenţa unor indicii privind aplicarea îngrăşămintelor organice sau minerale pe terenul agricol în condiţii meteorologice şi pedologice nefavorabile (terenuri saturate cu apă, inundate, îngheţate sau acoperite de zăpadă); parcelă
1.f - existenţa unor indicii privind aplicarea îngrăşămintelor organice pe terenul arabil cu panta mai mare de 12% şi neîncorporarea acestora în sol după aplicare; parcelă
1.g - menţinerea fâşiilor de protecţie existente pe terenurile agricole situate în vecinătatea zonelor de protecţie a apelor de suprafaţă, precum şi prezenţa urmelor de îngrăşăminte organice şi chimice pe suprafeţele de teren agricol ce constituie fâşii de protecţie în zonele de protecţie a apelor de suprafaţă sau în zonele de protecţie sanitară şi hidrogeologică a surselor de captare a apelor potabile/minerale şi a lacurilor terapeutice, ce indică nerespectarea cerinţei. Se verifică lăţimea acestora, în funcţie de panta terenului; parcelă
1.h - păstrarea de către fermieri a evidenţei suprafeţelor agricole utilizate, structura culturilor (plan de cultură), efectivele de animale, planul de fertilizare sau documente de livrare/expediere a îngrăşămintelor; exploataţie
2. - deţinerea de către fermieri a actelor de reglementare în domeniul protecţiei mediului şi/sau gospodăririi apelor şi respectarea condiţiilor stabilite de acestea cu privire la depozitarea, manipularea şi aplicarea îngrăşămintelor organice şi minerale pe terenul agricol. exploataţie
SMR 2 - Conservarea păsărilor sălbatice Pentru fermierii care deţin/administrează terenuri agricole şi care desfăşoară activităţi în perimetrul ariilor de protecţie specială avifaunistică se verifică: 1.a - existenţa suprafeţei agricole a fermierilor în perimetrul ariilor de protecţie specială avifaunistică în aplicaţia IPA Online/SIVGIS; - respectarea restricţiilor prevăzute în planul de management şi în regulamentul ariei în ceea ce priveşte utilizarea suprafeţelor de teren cu destinaţie agricolă şi regimul activităţilor agricole; parcelă
1.b - deţinerea de către fermieri a actelor de reglementare (autorizaţia de mediu/acordul de mediu/avizul de mediu/avizul Natura 2000 pentru proiecte sau planuri ori avizul custodelui/administraţiei ariei), în situaţia în care aceste activităţi pot afecta în mod semnificativ ariile protejate; exploataţie
2.a - existenţa indiciilor privind metodele/mijloacele de capturare intenţionată şi ucidere a păsărilor sălbatice; parcelă
2.b - existenţa unor indicii privind deteriorarea, distrugerea şi/sau culegerea intenţionată a cuiburilor şi/sau a ouălor din natură; parcelă
2.c - existenţa unor indicii privind perturbarea intenţionată a păsărilor sălbatice, în special în cursul perioadei de reproducere sau de maturizare, prin activităţi ce contravin scopului de protecţie şi conservare a acestora, cum ar fi: arderea vegetaţiei, tăierea arborilor/pâlcurilor arbustive şi a perdelelor agroforestiere existente pe terenul agricol sau schimbări în folosinţa terenurilor şi în cursul apelor, precum şi alte activităţi ce contravin scopului de protecţie şi conservare a ariei naturale protejate. parcelă
SMR 3 - Conservarea habitatelor naturale şi a speciilor de faună şi floră sălbatică Pentru fermierii care deţin/administrează terenuri agricole şi care desfăşoară activităţi în perimetrul ariilor naturale protejate se verifică: 1.a - existenţa suprafeţei agricole a fermierilor în perimetrul ariilor de protecţie specială avifaunistică în aplicaţia IPA Online/SIVGIS; - respectarea restricţiilor prevăzute în planul de management şi în regulamentul ariilor în ceea ce priveşte utilizarea suprafeţelor de teren cu destinaţie agricolă şi regimul activităţilor agricole; parcelă
1.b - deţinerea autorizaţiei de mediu/acordului de mediu/avizului de mediu/avizului Natura 2000 pentru proiecte sau planuri ori avizul custodelui/administraţiei ariei, după caz, şi respectarea condiţiilor prevăzute de acestea; exploataţie
2.a - existenţa unor indicii privind orice formă de recoltare sau a unor indicii privind mijloacele de capturare, ucidere, distrugere sau vătămare a exemplarelor aflate în mediul lor natural, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic; parcelă
Specificare SMR Elemente de control (Se verifică, conform raportului de control.) Nivelul la care se va realiza controlul
2.b - existenţa unor indicii privind deteriorarea şi/sau distrugerea locurilor de reproducere ori de odihnă a animalelor sălbatice şi perturbarea intenţionată a animalelor sălbatice în cursul perioadei de reproducere, de creştere, de hibernare şi de migraţie, prin activităţi ce contravin scopului de protecţie şi conservare a acestora, cum ar fi: arderea vegetaţiei, tăierea arborilor/pâlcurilor arbustive şi a perdelelor agroforestiere existente pe terenul agricol, schimbări în folosinţa terenurilor şi în cursul apelor, precum şi alte activităţi ce contravin scopului de protecţie şi conservare a ariei naturale protejate; parcelă
2.c - existenţa unor indicii privind recoltarea florilor şi a fructelor, precum şi culegerea, tăierea, dezrădăcinarea sau distrugerea cu intenţie a plantelor sălbatice în habitatele lor naturale, în oricare dintre stadiile lor biologice. parcelă
SMR 4 - Principii şi cerinţe generale ale legislaţiei alimentare şi proceduri în domeniul siguranţei produselor alimentare Pentru fermierii care desfăşoară activităţi de producţie, prelucrare şi punere pe piaţă a alimentelor şi a hranei pentru animale se verifică: 1.a - existenţa registrului exploataţiei (intrări şi ieşiri de efective, sacrificări, mortalitate, neutralizare cadavre etc.), completat la zi, conform prevederilor legale în vigoare; în cazul exploataţiilor nonprofesionale şi al celor comerciale de tip A, acesta poate fi înlocuit de colecţia de documente. exploataţie
1.b - deţinerea de către fermier a documentelor privind originea şi starea de sănătate a animalelor achiziţionate în scopul producţiei de alimente. În cazul exploataţiilor nonprofesionale şi al celor comerciale de tip A care plasează pe piaţă produse de origine animală, se verifică carnetul de sănătate, completat la zi, de către medicul veterinar de liberă practică împuternicit; exploataţie
1.c - completarea zilnică a datelor în Registrul de consultaţii şi tratamente veterinare în fermă; exploataţie
1.d - deţinerea de către fermier a documentelor privind natura şi originea produselor furajere folosite în hrana animalelor sau introduse pe piaţă. În cazul exploataţiilor nonprofesionale şi al celor comerciale de tip A nu se aplică; exploataţie
1.e - deţinerea de către fermier a rezultatului analizelor pentru furajele şi ingredientele folosite în hrana animalelor sau introduse pe piaţă. Se verifică buletinele de analiză conform planului de autocontrol numai în cazul exploataţiilor comerciale; exploataţie
1.f - deţinerea de către fermier a evidenţelor de către agricultor în privinţa produselor de protecţie a plantelor şi biocidele utilizate în realizarea produselor de origine animală sau vegetală. Nu se aplică la gospodăriile individuale; exploataţie
1.g - deţinerea de către fermier a rezultatelor analizelor efectuate pe probe prelevate de la animale sau plante, care sunt importante pentru sănătatea umană. În cazul producătorilor de lapte se verifică buletinele de analiză privind calitatea laptelui în cazul în care laptele este plasat pe piaţă. În cazul în care hrana pentru animale este plasată pe piaţă, se verifică dacă agricultorul deţine documentele privind înregistrarea/autorizarea ca operator în domeniul hranei pentru animale; exploataţie
1.h - existenţa datelor relevante pe eticheta produselor alimentare şi a hranei pentru animale achiziţionate sau distribuite pe piaţă. În cazul produselor alimentare de origine animală obţinute în centrele de prelucrare a laptelui integrate în cadrul exploataţiei se verifică respectarea prevederilor legislaţiei specifice în vigoare; exploataţie
1.i - deţinerea de către fermier a reţetei de utilizare a aditivilor furajeri în hrana animalelor, precum şi a aditivilor alimentari în fabricarea produselor alimentare. Nu se aplică în cazul gospodăriilor individuale; exploataţie
1.j - existenţa planului fermei, iar circuitele pe care le utilizează în fermă şi sistemul de depozitare a produselor să fie corespunzătoare. Se verifică modul în care fermierul aplică proceduri în vederea evitării contaminării încrucişate a produselor obţinute, prin nerespectarea fluxurilor stabilite pentru circulaţia personalului, materiilor prime/produselor finite, materialelor de ambalaj, deşeurilor etc.; exploataţie
1.k - deţinerea de către fermier a informaţiilor cu privire la responsabilităţile directe în domeniul siguranţei produselor alimentare şi a hranei pentru animale, precum şi existenţa facilităţilor de acces la astfel de informaţii/surse de informare. exploataţie
Specificare SMR Elemente de control (Se verifică, conform raportului de control.) Nivelul la care se va realiza controlul
În cazul agricultorilor cu activitate în domeniul alimentar se verifică: 2.a - respectarea normelor generale privind igiena produselor alimentare la nivelul producţiei primare şi operaţiunilor asociate acesteia (transportul, depozitarea şi manipularea de animale vii şi produse primare la locul de producţie, operaţiunile de transport pentru livrarea acestora); exploataţie
2.b - respectarea regulilor de bune practici privind igiena produselor alimentare de origine animală în toate etapele producerii, prelucrării, depozitării şi comercializării acestora, astfel: adăposturile pentru animale, spaţiile în care se realizează mulsul, sacrificarea, abatorizarea, recoltarea produselor, echipamentele de muls, recoltare; animalele de producţie, personalul de deservire, spaţiile de depozitare a produselor, mijloacele de transport şi distribuţie; exploataţie
2.c - deţinerea informaţiilor cu privire la bunele practici privind igiena produselor alimentare de origine animală şi nonanimală pe care le realizează la nivelul exploataţiei - deţinerea unui exemplar al Ghidului de bune practici privind igiena produselor alimentare de origine animală şi nonanimală; exploataţie
2.d - deţinerea informaţiilor cu privire la bunele practici privind utilizarea produselor de protecţie a plantelor (erbicide, insecticide, fungicide etc.), a biocidelor şi a produselor pentru dezinfecţie şi igienizare la nivelul fermei. Se aplică în cazul produselor obţinute în centrele de prelucrare a laptelui integrate în cadrul exploataţiei. exploataţie
SMR 5 - Interzicerea utilizării anumitor substanţe cu efect hormonal, tireostatic şi betaagoniste în creşterea animalelor La nivelul exploataţiilor comerciale se verifică: 1.a - existenţa unui contract valabil încheiat cu un medic veterinar de liberă practică, organizat în condiţiile legii, care să asigure supravegherea sanitar-veterinară a animalelor de fermă; exploataţie
1.b - deţinerea şi completarea la zi a registrului de consultaţii şi tratamente sanitar-veterinare la nivelul exploataţiei, urmărindu-se în special utilizarea substanţelor cu efect hormonal, tireostatic şi betaagonist la animalele din specia bovine, ovine şi caprine; exploataţie
1.c - respectarea perioadelor de aşteptare pentru produsele medicinale veterinare care conţin substanţe cu acţiune tireostatică, estrogenă, androgenă şi betaagonistă administrate în scop terapeutic; exploataţie
2.a - în cazul exploataţiilor noncomerciale (gospodării individuale) se verifică înscrierea tratamentelor efectuate cu substanţe cu efect hormonal, tireostatic şi betaagoniste în registrul de consultaţii şi tratamente (deţinut de către medicul veterinar de liberă practică, care asigură supravegherea sanitar-veterinară a animalelor din gospodăriile populaţiei şi care, pentru acţiunile sanitar-veterinare strategice, este împuternicit de către direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor - DSVSA judeţeană din raza de activitate). exploataţie
SMR 6 - Identificarea şi înregistrarea suinelor Pentru fermierii care deţin animale din specia suine se verifică: 1.a - identificarea animalelor conform prevederilor legale în vigoare referitoare la sistemul de identificare şi înregistrare a suinelor; se verifică fizic efectivul de animale prezent în exploataţie; exploataţie
1.b - existenţa registrului exploataţiei din care să reiasă istoricul fiecărui animal ce s-a regăsit la un moment dat în exploataţia respectivă; exploataţie
1.c - existenţa corespondenţei între datele înscrise în Baza Naţională de Date (BND), registrul exploataţiei şi animalele din teren; exploataţie
1.d - înregistrarea în BND a efectivului de animale deţinut la data de 01 ianuarie până la sfârşitul lunii ianuarie a anului în curs; exploataţie
1.e - predarea, spre distrugere, a crotaliilor recuperate de la animalele moarte sau sacrificate pentru consum propriu; exploataţie
1.f - existenţa unor animale ce şi-au pierdut crotalia auriculară pentru care proprietarul nu a comandat în termenul legal un duplicat al crotaliei. exploataţie
SMR 7 - Identificarea şi înregistrarea bovinelor Pentru fermierii care deţin animale din specia bovine se verifică: 1.a - identificarea animalelor conform prevederilor legale în vigoare referitoare la sistemul de identificare şi înregistrare a bovinelor; exploataţie
1.b - existenţa registrului exploataţiei, completat la zi, care să asigure trasabilitatea fiecărui animal ce a făcut obiectul verificării; exploataţie
1.c - ridicarea în termenul legal, de către proprietarul animalelor, a paşapoartelor bovinelor de la DSVSA judeţeană; exploataţie
Specificare SMR Elemente de control (Se verifică, conform raportului de control.) Nivelul la care se va realiza controlul
1.d - existenţa corespondenţei între datele din registrul exploataţiei, paşapoartele animalelor, datele din BND şi situaţia din fermă; exploataţie
1.e - existenţa înscrierii în paşapoartele bovinelor în ceea ce priveşte schimbarea deţinătorilor bovinelor; exploataţie
1.f - predarea, spre distrugere, a crotaliilor recuperate de la animalele moarte sau sacrificate pentru consum propriu; exploataţie
1.g - existenţa animalelor care şi-au pierdut o singură crotalie auriculară pentru care proprietarul nu a comandat în termenul legal un duplicat al crotaliei; exploataţie
1.h - existenţa animalelor care şi-au pierdut ambele crotalii auriculare pentru care proprietarul nu a comandat în termenul legal un duplicat al crotaliilor. exploataţie
SMR 8 - Identificarea şi înregistrarea animalelor din speciile ovină şi caprină Pentru fermierii care deţin animale din speciile ovine şi caprine se verifică: 1.a - identificarea animalelor conform prevederilor legale în vigoare referitoare la sistemul de identificare şi înregistrare a animalelor din specia ovine şi caprine. Se verifică fizic efectivul de animale prezent în exploataţie; exploataţie
1.b - existenţa registrului exploataţiei, completat la zi, care să asigure trasabilitatea fiecărui animal ce a făcut obiectul verificării; exploataţie
1.c - existenţa corespondenţei între datele din registrul exploataţiei, datele din BND şi situaţia din fermă; exploataţie
1.d - predarea, spre distrugere, a crotaliilor recuperate de la animalele moarte sau sacrificate pentru consum propriu; exploataţie
1.e - existenţa animalelor care şi-au pierdut o singură crotalie auriculară pentru care proprietarul nu a comandat în termenul legal un duplicat al crotaliei; exploataţie
1.f - existenţa animalelor care şi-au pierdut ambele crotalii auriculare pentru care proprietarul nu a comandat în termenul legal un duplicat al crotaliilor. exploataţie
SMR 9 - Prevenirea, controlul şi eradicarea anumitor forme de encefalopatii spongiforme transmisibile - EST Pentru fermierii care deţin animale rumegătoare se verifică: 1.a - prelevarea probelor în caz de suspiciune privind nerespectarea interdicţiei totale de furajare, în vederea verificării respectării acesteia; exploataţie
1.b - respectarea de către fermier a obligaţiei de a anunţa orice îmbolnăvire sau moarte prin accesarea informaţiilor din registrul de tratamente şi consultaţii existent la medicul veterinar şi a celor referitoare la exploataţie din SNIIA; exploataţie
1.c - respectarea obligaţiei de a nu da în consum carnea şi alte produse provenite de la animalele în cauză, până când nu se cunoaşte rezultatul testelor efectuate pentru depistarea EST, prin verificarea datei de emitere a buletinelor de analiză şi a datei de sacrificare din SNIIA; exploataţie
1.d - respectarea de către fermier a măsurilor stabilite de medicul veterinar, prin verificarea actelor sanitar-veterinare utilizate în caz de suspiciune sau confirmare şi a SNIIA în caz de suspiciune sau confirmare a EST; exploataţie
1.e - respectarea de către fermier a prevederilor privind punerea pe piaţa internă a bovinelor, ovinelor ori caprinelor aflate în proprietate sau îngrijire, în vederea completării certificatului de sănătate; exploataţie
1.f - respectarea obligaţiei de a anunţa orice sacrificare prin existenţa buletinelor de analiză pentru animalele pentru care este obligatorie testarea. exploataţie
SMR 10 - Introducerea pe piaţă a produselor de protecţie a plantelor Pentru fermierii care prin activitatea lor depozitează, manipulează sau utilizează produse de protecţie a plantelor (p.p.p.) se verifică: 1. conformitatea produselor de protecţie a plantelor utilizate în exploataţie cu lista produselor omologate din baza de date PEST-EXPERT exploataţie
2. respectarea de către fermieri a instrucţiunilor de utilizare înscrise pe eticheta produselor de protecţie a plantelor, în urma consultării bazei de date PEST-EXPERT, precum şi dacă aceştia au utilizat p.p.p. doar în scopul menţionat pe etichetă şi în conformitate cu instrucţiunile de utilizare (au respectat doza/ha.to, omologată, cultura, agentul de dăunare şi respectarea momentului aplicării) exploataţie
3. deţinerea autorizaţiei de utilizare a produselor de protecţie a plantelor clasificate ca foarte toxice (T+) şi toxice (T), în cazul folosirii acestor produse exploataţie
Specificare SMR Elemente de control (Se verifică, conform raportului de control.) Nivelul la care se va realiza controlul
4. existenţa unor indicii (urme de tractor, urme de utilaje pentru efectuarea tratamentelor fitosanitare, urme de ppp, aflate pe vegetaţia fâşiilor de protecţie) privind efectuarea de tratamente cu produse de protecţie a plantelor în zonele de protecţie a resurselor de apă, în zonele de protecţie sanitară şi ecologică şi în alte zone protejate stabilite în condiţiile legii parcelă
5. - modul de depozitare a produselor de protecţie a plantelor; - modul de manipulare a produselor de protecţie a plantelor şi a deşeurilor (ambalaje ppp); în acest caz se verifică dacă sunt echipamente de protecţie (salopete, cizme, mănuşi, ochelari etc.); - modul de curăţare a echipamentelor de protecţie şi a utilajelor utilizate în tratamente fitosanitare: fermierul trebuie să aibă condiţii de stocare a apelor reziduale (fosă/recipienţi de stocare); - modul de preluare a ambalajelor şi a deşeurilor: fermierul trebuie să deţină un contract cu o unitate de preluare a deşeurilor/să justifice prin documente contabile (avize) că a predat ambalajele de la ppp, în termen de 90 de zile, conform art. 25 din Ordonanţa Guvernului nr. 4/1995 privind fabricarea, comercializarea şi utilizarea produselor de uz fitosanitar pentru combaterea bolilor, dăunătorilor şi buruienilor în agricultură şi silvicultură, aprobată cu modificări prin Legea nr. 85/1995, cu modificările şi completările ulterioare. (Program SCAPA www.aiprom.ro); - modul de utilizare a produselor de protecţie a plantelor: fermierul trebuie să deţină un proces-verbal de verificare a echipamentelor de stropit/erbicidat şi de instruire a operatorilor care vor efectua tratamentele fitosanitare; exploataţie
6. deţinerea registrului de evidenţă a produselor de protecţie a plantelor depozitate şi utilizate în cadrul exploataţiei agricole, precum şi a Registrului de evidenţă a tratamentelor cu produsele de protecţie a plantelor. exploataţie
SMR 11 - Norme minime privind protecţia viţeilor 1. - Se verifică respectarea prevederilor art. 3 alin. (1) şi (2) din Norma sanitară veterinară ce stabileşte standarde minime pentru protecţia viţeilor, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 72/2005. exploataţie
2. - Se verifică respectarea prevederilor art. 4 din Norma sanitară veterinară ce stabileşte standarde minime pentru protecţia viţeilor, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 72/2005 şi anexei la norma sanitară veterinară. exploataţie
SMR 12 - Norme minime de protecţie a porcinelor 1. - Se verifică respectarea prevederilor art. 3 din Norma sanitară veterinară care stabileşte standarde minime pentru protecţia porcinelor, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 202/2006, cu modificările şi completările ulterioare. exploataţie
2. - Se verifică respectarea prevederilor art. 4 din Norma sanitară veterinară care stabileşte standarde minime pentru protecţia porcinelor, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 202/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi anexei la norma sanitară veterinară. exploataţie
SMR 13 - Protecţia animalelor de fermă Se verifică respectarea prevederilor art. 4 din Norma sanitară veterinară privind protecţia animalelor de fermă, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 75/2005 şi anexei la norma sanitară veterinară. exploataţie

Articolul II Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,Petre Daea



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1416/2018

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1416 din 2018
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1416/2018
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu