Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 14 din 18 ianuarie 2008

pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Comisiei de arbitraj

ACT EMIS DE: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 63 din 28 ianuarie 2008



Având în vedere prevederile art. 298 alin. (4) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 5 alin. (1) pct. 28 din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

văzând Referatul de aprobare nr. E.N. 557/2008 al secretarului general al Ministerului Sănătăţii Publice şi nr. D.G. 304/2008 al directorului general al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,

în temeiul art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul sănătăţii publice şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei de arbitraj, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. -Arbitrii desemnaţi în Comisia de arbitraj, precum şi direcţiile de specialitate ale Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sanataţii publice,

Gheorghe Eugen Nicolăescu

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,

Vasile Ciurchea

ANEXĂ

REGULAMENT

de organizare şi funcţionare al Comisiei de arbitraj

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Comisia de arbitraj, denumită în continuare comisie, este o instituţie permanentă de arbitraj, fără personalitate juridică, independentă în exercitarea atribuţiilor ce îi revin, organizată şi funcţionând în conformitate cu prezentul regulament, fiind condusă de un Consiliu de conducere.

(2) Sediul comisiei este în municipiul Bucureşti, Calea Călăraşilor nr. 248, bl. S19, sectorul 3.

Art. 2. - Comisia are competenţa de a soluţiona litigiile dintre furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale şi casele de asigurări de sănătate, la solicitarea uneia dintre părţi, în condiţiile şi potrivit procedurilor dreptului comun.

CAPITOLUL II

Atribuţii

Art. 3. - (1) Principala atribuţie a comisiei constă în organizarea şi administrarea soluţionării pe calea arbitrajului a unor litigii dintre furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, pe de o parte, şi casele de asigurări de sănătate, pe de altă parte, dacă părţile au încheiat în acest sens o convenţie arbitrala scrisă.

(2) Organizarea şi soluţionarea litigiului arbitrai sunt stabilite prin Regulamentul de soluţionare a cauzelor arbitrale al comisiei.

Art. 4. - Comisia are următoarele atribuţii:

a) la cererea părţilor, asigură organizarea arbitrajului;

b) elaborează modelul de convenţie arbitrala şi asigură difuzarea acestuia, pentru furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale care nu se află în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate;

c) dezbate în cadrul comisiei aspectele de drept deosebite ivite în practica arbitrala, precum şi problematica generală a arbitrajului în sistemul de asigurări sociale de sănătate;

d) colaborează cu Ministerul Sănătăţii Publice, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS), Colegiul Medicilor din România (CMR), Colegiul Farmaciştilor din România (CFR) şi Colegiul Medicilor Dentişti din România (CMDR) pentru desfăşurarea unor acţiuni comune de promovare a arbitrajului în sistemul de asigurări sociale de sănătate;

e) ţine evidenţa practicii arbitrale;

f) face propuneri privind îmbunătăţirea organizării şi desfăşurării arbitrajului din sistemul de asigurări sociale de sănătate;

g)  îndeplineşte orice alte atribuţii ce îi sunt conferite prin prezentul regulament şi prin Regulamentul de soluţionare a cauzelor arbitrale al comisiei.

CAPITOLUL III

Organizare şi funcţionare

Art. 5. - (1) Comisia de arbitraj este formată din câte un arbitru desemnat de fiecare parte şi unul desemnat de Consiliul de conducere al comisiei dintr-o listă de arbitri atestaţi de Ministerul Sănătăţii Publice, pe baza unui examen desfăşurat în condiţiile şi potrivit procedurilor stabilite printr-un regulament aprobat prin ordinul ministrului sănătăţii publice şi înregistrat la comisie.

(2) Pot fi arbitri persoanele care au studii medicale, economice ori studii juridice, îndeplinesc şi celelalte condiţii legale privind dobândirea calităţii de arbitru şi nu sunt angajaţi ai niciuneia dintre părţile aflate în litigiu ori ai instituţiilor care au desemnat reprezentanţi în Consiliul de conducere al comisiei.

Art. 6. - (1) Consiliul de conducere al comisiei este format dintr-un reprezentant al Ministerului Sănătăţii Publice numit prin ordin al ministrului sănătăţii publice, un reprezentant al CNAS numit prin ordin al preşedintelui CNAS, un reprezentant al CMR numit prin decizie a preşedintelui CMR, un reprezentant al CFR numit prin decizie a preşedintelui CFR şi un reprezentant al CMDR numit prin decizie a preşedintelui CMDR.

(2) Consiliul de conducere al comisiei este compus dintr-un preşedinte, un vicepreşedinte şi 3 membri, aleşi prin vot secret de către reprezentanţii menţionaţi la alin. (1).

(3) Consiliul de conducere ia hotărâri cu majoritatea absolută a membrilor ce îl compun.

(4) Consiliul de conducere are următoarele atribuţii:

a) asigură conducerea generală a comisiei;

b)  propune regulile de soluţionare a cauzelor arbitrale, care se aprobă prin ordin al ministrului justiţiei şi se completează cu prevederile Codului de procedură civilă;

c)   propune, dacă este cazul, modificarea prezentului regulament;

d) stabileşte atribuţiile comisiei;

e) numeşte preşedintele comisiei.

Art. 7. - (1) Comisia constituită potrivit art. 5 alin. (1) se compune dintr-un preşedinte şi 2 membri arbitrali.

(2) Preşedintele comisiei asigură conducerea curentă a litigiului şi exercită atribuţiile referitoare la organizarea şi administrarea litigiului arbitrai, prevăzute în Regulamentul de soluţionare a cauzelor arbitrale.

(3) Pe lângă comisie funcţionează un secretariat tehnic, a cărui componentă este aprobată prin ordin al preşedintelui CNAS.

Art. 8. - (1) Soluţionarea litigiului aparţine exclusiv comisiei.

(2) In înţelesul prezentului regulament, comisia este totalitatea arbitrilor investiţi de părţi prin convenţia arbitrala şi în conformitate cu Regulamentul de soluţionare a cauzelor arbitrale să soluţioneze un litigiu determinat şi să pronunţe o hotărâre definitivă.

Art. 9. - Ministerul Sănătăţii Publice, CNAS, CMR, CFR, CMDR, precum şi Consiliul de conducere se vor abţine ca, prin organizarea şi administrarea arbitrajului, să intervină în soluţionarea litigiului sau să influenţeze în vreun fel comisia.

Art. 10. - Numirea arbitrilor într-un litigiu determinat şi constituirea comisiei se efectuează în conformitate cu prevederile Regulamentului de soluţionare a cauzelor arbitrale.

CAPITOLUL IV

Resurse

Art. 11. - (1) CNAS va suporta cheltuielile legate de activitatea de organizare, desfăşurare şi soluţionare a litigiilor, inclusiv de secretariat, precum şi indemnizaţia de şedinţă pentru arbitri în cuantum de 15%, iar pentru membrii secretariatului tehnic indemnizaţia de şedinţă în cuantum de 10% din indemnizaţia preşedintelui CNAS.

(2) Cheltuielile reprezentând indemnizaţiile de şedinţă pentru arbitri, precum şi pentru secretariatul tehnic se suportă din sumele alocate pentru administrarea Fondului naţional unic pentru asigurări sociale de sănătate.

Art. 12. - CNAS va asigura spaţiul şi condiţiile materiale corespunzătoare desfăşurării activităţii comisiei.

CAPITOLUL V

Dispoziţii tranzitorii şi finale

Art. 13. - Consiliul de conducere, comisia şi secretariatul tehnic au obligaţia să asigure confidenţialitatea arbitrajului potrivit Regulamentului de soluţionare a cauzelor arbitrale.

Art. 14. - Părţile nu pot deroga de la prevederile prezentului regulament decât în limitele prevăzute de acesta.

Art. 15. - Secretariatul tehnic al comisiei va asigura comunicarea către cei interesaţi a prezentului regulament, a Regulamentului de soluţionare a cauzelor arbitrale şi a listei de arbitri.

Art. 16. - Până la organizarea comisiei, litigiile dintre furnizorii de servicii medicale, medicamente şi de dispozitive medicale şi casele de asigurări de sănătate vor fi judecate de Comisia centrală de arbitraj, organizată conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea şi funcţionarea sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 14/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 14 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 14/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu