ORDIN Nr. 1340
din 11 august 2006
pentru aprobarea Procedurii
de administrare si monitorizare a contribuabililor mijlocii in vederea
aplicarii Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.074/2006 privind
organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii la Directia
Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 724 din 24 august 2006
In temeiul prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea
Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu
modificările şi completările ulterioare,
având în vedere prevederile art. 1 din Ordinul
ministrului finanţelor publice nr. 1.074/2006 privind organizarea activităţii
de administrare a contribuabililor mijlocii la Direcţia Generală a Finanţelor
Publice a Municipiului Bucureşti,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura de administrare şi
monitorizare a contribuabililor mijlocii în vederea aplicării Ordinului
ministrului finanţelor publice nr. 1.074/2006 privind organizarea activităţii
de administrare a contribuabililor mijlocii la Direcţia Generală a Finanţelor
Publice a Municipiului Bucureşti, cuprinsă în anexa care face parte integrantă
din prezentul ordin.
Art. 2. - Direcţia generală de reglementare a
colectării creanţelor bugetare, Direcţia generală de gestiune a impozitelor şi
contribuţiilor, Direcţia de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscală,
Direcţia generală de soluţionare a contestaţiilor, Direcţia de monitorizare a realizării creanţelor bugetare, Direcţia
juridică din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Direcţia
generală a tehnologiei informaţiei, Direcţia generală a contabilităţii publice
şi a sistemului de decontări în sectorul public, Direcţia de autorizări din
cadrul Ministerului Finanţelor Publice, Direcţia Generală a Finanţelor Publice
a Municipiului Bucureşti, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice
judeţene implicate vor duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul finanţelor publice,
Doina-Elena Dascălu,
secretar de stat
ANEXA
PROCEDURA
de administrare şi monitorizare a contribuabililor
mijlocii în vederea aplicării Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.074/2006 privind organizarea
activităţii de administrare a contribuabililor mijlocii la Direcţia Generală a Finanţelor
Publice a Municipiului Bucureşti
Prin organ fiscal competent privind îndeplinirea obligaţiilor de declarare şi de plată se înţelege:
- Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti, pentru contribuabilii mijlocii - persoane juridice care îşi au
domiciliul fiscal pe raza teritorială a municipiului Bucureşti şi pentru
sediile secundare ale acestora care îşi desfăşoară activitatea pe raza
teritorială a municipiului Bucureşti;
- direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene,
pentru sediile secundare ale contribuabililor mijlocii care îşi desfăşoară
activitatea pe raza teritorială a acestora.
A. Procedura de înregistrare
fiscală
1. Modificările intervenite în datele declarate iniţial
de contribuabilii mijlocii şi înscrise în certificatul de înregistrare fiscală,
inclusiv cele privitoare la înregistrarea/scoaterea din evidenţă ca plătitor de
TVA, se fac prin depunerea cererii de înregistrare a menţiunilor/cererii de preschimbare a
certificatului de înregistrare la Oficiul Registrului Comerţului al
Municipiului Bucureşti.
2. Modificările intervenite în datele declarate
iniţial de contribuabilii mijlocii, care privesc obligaţiile declarative şi de
plată, cu excepţia înregistrării/scoaterii din evidenţă ca plătitor de TVA, vor
fi declarate de către aceştia la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a
Municipiului Bucureşti în termen de 30 de zile de la data producerii acestora.
3. La primirea de la oficiul registrului comerţului a
modificărilor menţionate la pct. 1, Direcţia generală a tehnologiei informaţiei
va actualiza cu aceste date Registrul contribuabililor al Direcţiei Generale a
Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.
4. Inregistrarea sediilor secundare ale contribuabililor
mijlocii, cu excepţia sucursalelor care se înregistrează conform procedurilor
speciale în materie de înregistrare a comercianţilor, se face prin completarea
şi depunerea formularului „Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de
menţiuni pentru sediile secundare (060)", aprobat prin Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 1.600/2004 privind modificarea şi completarea Ordinului
ministrului finanţelor publice nr. 300/2004 pentru aprobarea declaraţiilor de
înregistrare a contribuabililor şi a cererii de înregistrare a domiciliului
fiscal, la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti sau
la direcţia generală a finanţelor publice a judeţului în a cărei rază
teritorială îşi desfăşoară activitatea sediul secundar, după caz.
5. Scoaterea din evidenţa fiscală a sediilor
secundare ale contribuabililor mijlocii înfiinţate pe raza municipiului
Bucureşti se face prin depunerea formularului 060 menţionat mai sus la Direcţia
Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, împreună cu
certificatul de înregistrare fiscală, în vederea anulării.
6. Informaţiile referitoare la înfiinţarea şi
scoaterea din evidenţă a sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii, care
îşi desfăşoară activitatea pe raza direcţiilor generale ale finanţelor publice
judeţene, se transmit Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti prin Direcţia generală a tehnologiei informaţiei şi se evidenţiază
într-o secţiune separată a Registrului contribuabililor.
7. Direcţia Generală a Finanţelor Publice a
Municipiului Bucureşti va transmite Direcţiei de Trezorerie şi Contabilitate
Publică a Municipiului Bucureşti orice modificare cu privire la luarea sau
scoaterea din administrare a contribuabililor mijlocii sau a sediilor secundare
din municipiul Bucureşti la data producerii modificării.
B. Obligaţii declarative
1. Incepând cu obligaţiile lunii iulie 2006,
contribuabilii mijlocii, definiţi potrivit art. 1 din Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 1.074/2006 privind organizarea activităţii de
administrare a contribuabililor mijlocii la Direcţia Generală a Finanţelor
Publice a Municipiului Bucureşti, depun declaraţii fiscale la organul fiscal
competent prevăzut în prezenta procedură.
2. In cazul contribuabililor mijlocii care au sedii
secundare înregistrate ca plătitori de impozit pe veniturile din salarii,
conform legii, declararea impozitului pe veniturile din salarii pentru
activitatea sediilor secundare se face la organul fiscal competent în
administrarea acestora, prevăzut la art. 2 alin. (3) din Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 1.074/2006.
3. Informaţiile referitoare la declaraţiile fiscale
depuse de sediile secundare ale contribuabililor mijlocii, care îşi desfăşoară
activitatea pe raza direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, se
transmit Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti până
la data de 5 a lunii următoare celei în care aveau termen de depunere.
4. (1) Declararea impozitelor, taxelor şi
contribuţiilor sociale datorate de contribuabilii mijlocii se face prin
modalităţile de declarare prevăzute de lege.
(2) Formatul hârtie al declaraţiei fiscale se arhivează
la organul fiscal care a primit declaraţia.
5. Data depunerii declaraţiei fiscale este, după caz,
data confirmării primirii acesteia, comunicată contribuabilului de Sistemul
Electronic Naţional, data depunerii la poştă, data înregistrării declaraţiei la
registratura organului fiscal competent sau data plăţii obligaţiei, în cazul în
care se utilizează ordinul de plată cu valoare de declaraţie.
6. (1) In situaţia în care contribuabilul a utilizat
mai multe căi de transmitere a declaraţiei fiscale, va fi înregistrată prima
declaraţie depusă, conform legii.
(2) Orice corecţie ulterioară a unei declaraţii fiscale
se face prin depunerea unei declaraţii fiscale rectificative, în condiţiile
legii.
C. Rambursarea TVA
Prevederile cap. III din anexa
la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 967/2005 privind aprobarea
Metodologiei de soluţionare a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea
adăugată cu opţiune de rambursare, cu modificările şi completările ulterioare,
se aplică şi persoanelor impozabile definite în Ordinul ministrului finanţelor
publice nr. 1.074/2006, începând cu deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune
de rambursare, aferente lunii iulie 2006, cu termen de depunere până, inclusiv,
la data de 25 august 2006.
D. Solicitarea
documentelor de către contribuabilii mijlocii administraţi la Direcţia Generală
a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti
Solicitarea documentelor de către contribuabilii
mijlocii se face prin cerere adresată Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a
Municipiului Bucureşti, astfel:
a) înregistrarea la registratura direcţiei;
b) transmisă prin poştă;
c) prin alte mijloace, cum sunt fax, e-mail.
E. Eliberarea documentelor
solicitate de contribuabilii mijlocii administraţi la Direcţia Generală a
Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti se face
astfel:
1. la sediul Direcţiei
Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, împuternicitului sau
reprezentantului legal al contribuabilului;
2. prin transmitere poştală, la cererea
contribuabilului, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire.
F. Procedura de plată a
obligaţiilor fiscale la contribuabilii mijlocii administraţi la Direcţia
Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti
1. Contribuabilii mijlocii administraţi la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti efectuează plata obligaţiilor fiscale reprezentând impozite, taxe,
contribuţii şi alte venituri fiscale, cu excepţia impozitului pe venitul din
salarii pentru activitatea sediilor secundare ale acestora, altele decât cele
aflate pe raza teritorială a municipiului Bucureşti, la Direcţia de Trezorerie
şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti.
2. Plata obligaţiilor fiscale reprezentând impozitul
pe venitul din salarii pentru sediile secundare care îşi desfăşoară activitatea
pe raza teritorială a municipiului Bucureşti se efectuează la Direcţia de
Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti;
3. Impozitul pe venitul din salarii datorat de sediile
secundare ale contribuabililor mijlocii, altele decât
cele care îşi desfăşoară activitatea pe raza teritorială a municipiului
Bucureşti, se achită la unităţile de trezorerie şi contabilitate publică ale
municipiilor reşedinţă de judeţ pe a căror rază teritorială îşi desfăşoară
activitatea.
4. Documentele de plată întocmite de contribuabilii
mijlocii în vederea achitării impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare ale
acestora, aflate în raza teritorială a altui organ fiscal decât Direcţia
Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, vor cuprinde în mod
obligatoriu şi următoarele informaţii:
a) codul de identificare fiscală şi denumirea
persoanei juridice care face plata;
b) codul de identificare fiscală al sediului secundar
pentru care se face plata.
5. Unităţile de trezorerie şi contabilitate publică
ale municipiilor reşedinţă de judeţ şi Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate
Publică a Municipiului Bucureşti vor comunica zilnic Direcţiei Generale a
Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti plăţile efectuate de contribuabili
în condiţiile pct. 2 şi 3.
6. (1) Conturile de
disponibilităţi ale sediilor secundare, altele decât cele care îşi desfăşoară
activitatea pe raza teritorială a municipiului Bucureşti, în care se încasează
sume de la instituţiile publice în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (8)
şi ale art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002 privind
formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, cu
modificările şi completările ulterioare, se deschid la unităţile de trezorerie
şi contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ.
(2) Unităţile de trezorerie şi contabilitate publică
ale municipiilor reşedinţă de judeţ şi Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate
Publică a Municipiului Bucureşti vor transmite la finele fiecărei zile
Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti situaţia sumelor
încasate în contul 50.69 „Disponibil al agenţilor economici", deschis pe
numele operatorilor economici prevăzuţi la alin. (1), iar aceasta are obligaţia
de a stabili în prima zi lucrătoare de la primirea situaţiilor respective lista
operatorilor economici cu obligaţii bugetare neachitate, precum şi suma
aferentă acestor obligaţii, care se transmite Direcţiei de Trezorerie şi
Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, pentru indisponibilizarea
contului.
(3) Unităţile de trezorerie şi contabilitate publică
ale municipiilor reşedinţă de judeţ şi Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate
Publică a Municipiului Bucureşti nu vor deconta ordinele de plată pentru
Trezoreria Statului (OPHT), prin care operatorii economici prevăzuţi la alin.
(1) sau alte persoane juridice împuternicite de aceştia dispun transferul în
conturi bancare al sumelor indisponibilizate de organele fiscale, cu excepţia
celor în care se precizează în mod expres că transferul se efectuează pentru
achitarea integrală sau parţială a drepturilor salariale.
(4) Sumele încasate în contul 50.69 „Disponibil al
agenţilor economici" în plus faţă de cele indisponibilizate, precum şi
cele pentru care nu s-a întocmit de către organul fiscal lista prevăzută la
alin. (2) în termenul stabilit pot fi transferate în conturi bancare, cu
condiţia ca asupra conturilor respective să nu fi fost înfiinţată poprirea prin
titluri executorii.
G. Procedura de inspecţie
fiscală şi procedura de soluţionare a contestaţiilor împotriva actelor
administrative fiscale ale contribuabililor mijlocii administraţi la Direcţia
Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti
1. Activitatea de inspecţie
fiscală se desfăşoară în baza titlului VII din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
Activitatea de inspecţie fiscală a contribuabililor
mijlocii din municipiul Bucureşti se efectuează de personalul cu atribuţii de
inspecţie fiscală din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a
Municipiului Bucureşti.
2. Acţiunile de inspecţie fiscală începute de orice
echipă de inspecţie fiscală din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice
a Municipiului Bucureşti se va finaliza de această echipă, iar actul de control încheiat va fi avizat şi
aprobat de conducerea activităţii de inspecţie fiscală din cadrul
administraţiei finanţelor publice a sectorului de care aparţine contribuabilul
verificat sau din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti, în cazul în care contribuabilul face parte din categoria
contribuabililor mijlocii. Actul de control se va transmite la administraţia
finanţelor publice a sectorului în a cărui administrare este contribuabilul,
dacă acesta nu face parte din categoria contribuabililor mijlocii.
3. Acţiunile de inspecţie fiscală pentru care s-a
emis aviz de inspecţie fiscală, dar neîncepute de organele de inspecţie fiscală
ale Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti la agenţii
economici care nu sunt în categoria contribuabililor mijlocii, vor fi efectuate
de organele de inspecţie fiscală ale administraţiei finanţelor publice a
sectorului de care aparţin teritorial, fără a mai fi necesar un alt aviz de
inspecţie fiscală.
4. Deconturile cu sume negative de taxă pe valoarea
adăugată cu opţiune de rambursare, depuse de contribuabilii care nu sunt în
categoria contribuabililor mijlocii şi care urmau să se soluţioneze cu
inspecţie fiscală şi se aflau în evidenţa organelor de control ale Direcţiei
Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, se vor repartiza pe
fiecare sector, urmând ca inspecţia fiscală să se efectueze de organele de
inspecţie fiscală din cadrul administraţiei finanţelor publice a sectorului de
care aparţine teritorial contribuabilul.
5. (1) Competenţa de efectuare a inspecţiei fiscale a
sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii, aflate pe teritoriul
municipiului Bucureşti, se efectuează de către organele de inspecţie fiscală
ale Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, prin
cuprinderea acţiunii în programul de activitate aprobat de conducerea Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală.
(2) In cazul în care contribuabilul mijlociu din
municipiul Bucureşti are, potrivit legii, obligaţii de plată la sediile
secundare aflate în sectoarele municipiului Bucureşti, competenţa de efectuare
a inspecţiei fiscale revine organelor de inspecţie fiscală ale Direcţiei
Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.
(3) In cazul în care contribuabilul mijlociu are
sedii secundare în alte judeţe, competenţa de efectuare a inspecţiei fiscale
revine organelor de inspecţie ale direcţiilor generale ale finanţelor publice
judeţene, inclusiv pentru obligaţiile de plată ale sediului secundar.
(4) Raportul de inspecţie fiscală, însoţit, după caz,
de Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare, se transmite
organului fiscal competent de administrare. Un exemplar al raportului de
inspecţie fiscală, însoţit, după caz, de actul administrativ fiscal, se va
transmite şi la dosarul fiscal al contribuabilului mijlociu administrat de
Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.
(5) Coordonarea acţiunilor de inspecţie fiscală la
sediile secundare ale contribuabililor mijlocii revine Direcţiei Generale a
Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.
6. (1) Acţiunile de control încrucişat la un sediu
secundar din municipiul Bucureşti al unui contribuabil mijlociu sunt în
competenţa personalului cu atribuţii de inspecţie fiscală din cadrul Direcţiei
Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.
(2) Controlul încrucişat se poate efectua şi de
organele de inspecţie fiscală din administraţiile finanţelor publice ale
sectoarelor, cu delegare de competenţă, conform art. 97 alin. (3) din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare.
(3) Pentru sediile secundare aflate în celelalte judeţe competenţa de efectuare a controlului încrucişat
revine organelor de inspecţie
fiscală ale direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene.
(4) Orice solicitare de delegare de competenţă va fi
transmisă la direcţia responsabilă din Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală, pentru cuprinderea în programul de activitate a structurii de
inspecţie fiscală care va efectua controlul.
(5) Un exemplar al procesului-verbal întocmit de
organele de inspecţie fiscală care au primit delegarea de competenţă se va
transmite pentru valorificare şi conexare la dosarul fiscal al contribuabilului
gestionat de Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.
7. Contestaţiile la actele administrative fiscale,
înregistrate anterior intrării în vigoare a prezentului ordin, se soluţionează
conform procedurii de administrare existente la momentul înregistrării acestor
contestaţii.
H. Activitatea de
supraveghere fiscală şi autorizare
1. Structurile de administrare fiscală din cadrul
Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti vor asigura
coordonarea activităţii de supraveghere fiscală, astfel cum aceasta este
definită în titlul VIII din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările
ulterioare.
2. Cu excepţia supravegherii fiscale aferente
antrepozitelor fiscale situate pe raza municipiului Bucureşti, pentru care
supravegherea se va realiza în mod direct cu personal din cadrul structurii de
administrare fiscală, Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti poate delega competenţa în acest domeniu la solicitarea structurilor
de administrare fiscală din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice
judeţene.
3. Structura de autorizare din cadrul Direcţiei
Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti este responsabilă cu
activităţile ce decurg din aplicarea titlului VII din Legea nr. 571/2003, cu
modificările şi completările ulterioare, inclusiv în ceea ce priveşte
eliberarea autorizaţiilor de utilizatori finali şi a atestatelor pentru
angrosişti.
4. Cu excepţia activităţii aferente sediilor
secundare aflate pe raza municipiului Bucureşti, pentru care eliberarea actelor
administrative corespunzătoare, precum şi participarea cu specialişti în
comisiile constituite conform legislaţiei specifice în domeniul jocurilor de
noroc şi al autorizării unităţilor emitente de tichete de masă se realizează
direct de Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti,
aceasta poate delega competenţa în aceste domenii direcţiilor generale ale
finanţelor publice judeţene, la solicitarea acestora.
5. Actele administrative emise în aplicarea
legislaţiei privind activitatea de autorizare a antrepozitelor fiscale,
inclusiv autorizaţiile de utilizatori finali şi atestatele pentru angrosişti,
şi a legislaţiei din domeniul autorizării jocurilor de noroc de către Direcţia
Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti sau structurile
teritoriale competente rămân valabile pentru perioada pentru care au fost
emise.
I. Procedura de îndrumare
şi asistenţă pentru contribuabilii mijlocii administraţi de Direcţia Generală a
Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti
1. Indrumarea şi asistenţa contribuabililor mijlocii în
aplicarea prevederilor legislaţiei fiscale se asigură de Direcţia Generală a
Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti. Indrumarea şi asistenţa se fac fie
ca urmare a solicitării contribuabililor, fie din iniţiativa organului fiscal.
Indrumarea şi asistenţa ca urmare a solicitării contribuabililor mijlocii se
realizează în mod prioritar prin e-mail sau telefonic. De asemenea,
contribuabilii mijlocii pot solicita asistenţă prin e-mail sau telefonic
Centrului de asistenţă a contribuabililor din cadrul Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală. Indrumarea şi asistenţa din iniţiativa organului
fiscal se asigură atât prin elaborarea şi distribuirea de materiale de informare (ghiduri, broşuri, pliante,
afişe etc), cât şi prin orice alte mijloace care pot asigura transmiterea
corespunzătoare a informaţiilor şi mesajelor.
2. In situaţia în care, din motive tehnice, Sistemul
Electronic Naţional nu este operaţional pentru toţi contribuabilii mijlocii,
îndrumarea şi asistenţa acestora în ceea ce priveşte depunerea şi primirea
declaraţiilor fiscale se asigură şi de compartimentul de specialitate din
cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.
J. Procedura de urmărire a
respectării înlesnirilor la plată aflate în derulare pentru contribuabilii
mijlocii administraţi de Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti
1. Pentru contribuabilii mijlocii, urmărirea modului
de respectare a înlesnirilor la plată acordate în baza actelor normative în
materie se realizează de Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti.
2. Pentru sediile secundare, urmărirea modului de
respectare a înlesnirilor la plată acordate în baza actelor normative în
materie se realizează de către Direcţia Generală a Finanţelor Publice a
Municipiului Bucureşti, respectiv de direcţiile generale ale finanţelor publice
judeţene unde acestea îşi desfăşoară activitatea.
3. Ori de câte ori organele fiscale menţionate la pct.
2 vor constata nerespectarea termenelor şi/sau condiţiilor prevăzute în
documentele de acordare a înlesnirilor la plată vor înştiinţa Direcţia Generală
a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.
4. Actul administrativ emis de Direcţia Generală a
Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, prin care se comunică
contribuabilului mijlociu pierderea înlesnirilor la plată (de către însăşi
persoana juridică ori de un sediu secundar al acesteia), se transmite şi direcţiilor
generale ale finanţelor publice judeţene competente în administrarea sediilor
secundare ale contribuabilului mijlociu, în vederea recuperării sumelor rămase
de plată.
K. Procedura de compensare
şi de restituire a obligaţiilor bugetare
1. Restituirea sumelor reprezentând impozite, taxe,
contribuţii şi alte venituri bugetare, prevăzute la art. 113 alin. (1) din
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, contribuabililor
mijlocii, inclusiv pentru sediile secundare ale acestora, se realizează numai
după compensarea efectuată cu alte obligaţii fiscale datorate, în conformitate
cu prevederile art. 112 din acelaşi act normativ.
2. Sumele de restituit/rambursat contribuabilului
mijlociu vor fi compensate cu obligaţiile fiscale restante înregistrate de
către acesta şi datorate în nume propriu, respectiv cu obligaţiile fiscale
restante înregistrate de sediile sale secundare, reprezentând impozit pe
veniturile din salarii declarat şi neachitat.
3. Sumele de restituit sediilor secundare ale
contribuabilului mijlociu, reprezentând impozit pe veniturile din salarii, vor
fi compensate cu obligaţiile fiscale restante de
acelaşi tip, datorate de celelalte sedii secundare ale acestuia, respectiv cu
obligaţiile fiscale restante datorate de către contribuabilul mijlociu, în nume
propriu.
4. Procesele-verbale de compensare a obligaţiilor
fiscale datorate bugetului de stat de către contribuabilul mijlociu sau de
către un sediu secundar al acestuia, prin procedura prevăzută de Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 45/2001 privind producţia de apă grea în perioada
2001-2006 la Regia Autonomă pentru Activităţi Nucleare şi acumularea acesteia
de către Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat, cu
modificările şi completările ulterioare, rămase neoperate la nivelul organului fiscal competent
până la data de 1 iulie 2006, vor fi predate, ca parte a dosarului fiscal al
contribuabilului mijlociu, Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a
Municipiului Bucureşti.
5. Cererile de compensare şi/sau de restituire ale
contribuabililor care îndeplinesc condiţiile prevăzute de Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 1.074/2006, nesoluţionate la data efectuării
predării-primirii activităţii de administrare a acestuia de către organul
fiscal teritorial, dar aflate în termenul legal de soluţionare, vor fi predate,
ca parte a dosarului fiscal al contribuabilului, Direcţiei Generale a
Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, spre soluţionare.
6. Cererile de compensare şi/sau de restituire
nesoluţionate de organul fiscal competent la data efectuării predării-primirii
activităţii de administrare, respectiv 1 iulie 2006, şi al căror termen legal
de soluţionare se împlineşte până la această dată vor fi soluţionate de organul
fiscal căruia acestea i-au fost adresate.
L. Procedura de executare
silită
1. Pentru recuperarea creanţelor fiscale ale
contribuabililor mijlocii, persoane juridice, în cadrul procedurii de executare
silită, organul de executare coordonator este Direcţia Generală a Finanţelor
Publice a Municipiului Bucureşti.
2. Pentru impozitul pe venitul din salarii datorat de
sediile secundare ale contribuabililor mijlocii,
organele de executare silită coordonatoare sunt cele ale direcţiilor generale
ale finanţelor publice judeţene în a căror rază teritorială se află sediile
secundare sau dacă sediile secundare se află pe raza teritorială a municipiului
Bucureşti, organul de executare silită coordonator este cel al Direcţiei Generale
a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.
3. Pentru impozitul pe venit şi impozitul pe
veniturile din salarii datorat de contribuabilii mijlocii, persoane juridice,
organul de executare silită coordonator este cel al Direcţiei Generale a Finanţelor
Publice a Municipiului Bucureşti.
4. Organele fiscale competente să aplice procedura de
executare silită prin sechestrarea şi valorificarea bunurilor mobile/imobile
ale contribuabililor mijlocii sunt organele fiscale în a căror rază teritorială
se află bunurile, respectiv organele de executare silită ale direcţiilor
generale ale finanţelor publice judeţene ori Direcţia Generală a Finanţelor
Publice a Municipiului Bucureşti, dacă bunurile urmăribile sunt pe raza
teritorială a municipiului Bucureşti. Direcţia Generală a Finanţelor Publice a
Municipiului Bucureşti va numi Comisia de licitaţie sau poate delega această
competenţă conducerii direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene.
5. Organele de executare competente anterior datei de
1 iulie 2006, care au înfiinţat popriri înainte de această dată asupra
veniturilor datorate de terţi ori asupra disponibilităţilor din conturile
bancare ale contribuabililor mijlocii, vor comunica terţilor şi tuturor băncilor
unde sunt înfiinţate popriri codul IBAN de la Direcţia de Trezorerie şi
Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti ori de la unităţile de
trezorerie şi contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ, după
caz, în care se vor vira sumele reţinute, aferente veniturilor bugetare, după
data de 1 iulie 2006.
6. Sumele obţinute până la 1 iulie 2006 din
valorificarea bunurilor sechestrate se vor vira la Direcţia de Trezorerie şi
Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti ori la unităţile de trezorerie
şi contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ, după caz, organul
de executare silită din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a
Municipiului Bucureşti ori din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor
publice judeţene, după caz, procedând la eliberarea sau la distribuirea
sumelor, potrivit legii, după această dată.
7. In cadrul procedurii de executare silită aflate în
derulare la data de 1 iulie 2006, pentru drepturile organelor fiscale
competente până la această dată, înscrise la Cartea funciară ori la Arhiva
Electronică de Garanţii Reale Mobiliare, după caz, se va comunica de îndată
acestor registre noul organ fiscal competent.
M. Procedura de monitorizare
a contribuabililor mijlocii administraţi de Direcţia Generală a Finanţelor
Publice a Municipiului Bucureşti
1. Activitatea de monitorizare a contribuabililor
mijlocii administraţi de Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti este desfăşurată de Direcţia de monitorizare a realizării creanţelor
bugetare din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
2. Monitorizarea colectării veniturilor bugetare de
la contribuabilii mijlocii se realizează pe baza raportării lunare, pe care
Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti o va transmite
Direcţiei de monitorizare a realizării creanţelor bugetare.
3. Compartimentele de specialitate organizate la
nivelul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene vor transmite până
la data de 10 a lunii următoare celei de raportare, la Direcţia Generală a
Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, situaţia privind obligaţiile de
plată reprezentând contribuţiile sociale datorate şi neachitate până la data de
31 decembrie 2003, impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile
secundare, după caz, precum şi încasările în contul acestora, conform
formularelor 01 -04, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
procedură.
4. Pe baza informaţiilor
referitoare la obligaţiile de plată şi la încasările în contul acestora din
evidenţa proprie, precum şi a informaţiilor transmise conform pct. 3, Direcţia
Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti consolidează, în vederea
raportării, obligaţiile şi plăţile contribuabililor mijlocii, persoane
juridice, iar până la data de 15 a lunii următoare celei de raportare va
transmite Direcţiei de monitorizare a realizării creanţelor bugetare situaţia
privind obligaţiile bugetare de plată şi încasările în contul acestora, conform
formularelor 01 -04, prevăzute în anexă.
5. Situaţia se întocmeşte pe fiecare contribuabil
mijlociu şi, separat, pe fiecare buget, respectiv bugetul de stat, bugetul
asigurărilor sociale de stat, bugetul Fondului naţional unic de asigurări
sociale de sănătate şi bugetul asigurărilor pentru şomaj.
6. Informaţiile necesare a fi completate în situaţia
de mai sus rezultă din evidenţa analitică pe plătitori şi constituie baza
documentară de analiză şi informare atât pentru Agenţia Naţională de
Administrare Fiscală, cât şi pentru Ministerul Finanţelor Publice.
7. Informaţiile cuprinse în formularele 01-04
prevăzute în anexă, transmise de Direcţia Generală a Finanţelor Publice a
Municipiului Bucureşti, se vor prelua şi se vor transmite în format electronic
şi pe suport hârtie, pe baza datelor din Sistemul de administrare a creanţelor
fiscale.
8. Direcţia de monitorizare a realizării creanţelor
bugetare va fi înştiinţată în termen de 30 de zile despre orice modificare
intervenită în datele de înregistrare fiscală a contribuabililor mijlocii şi a
sucursalelor/punctelor de lucru ale acestora şi despre preluarea în
administrare a unor noi contribuabili mijlocii, conform prevederilor Ordinului
ministrului finanţelor publice nr. 1.074/2006, cu modificările şi completările
ulterioare.
ANEXĂ*) la procedură
Formular 01
- CONTRIBUABILI MIJLOCII -
- faţă -
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
DIRECŢIA DE MONITORIZARE A REALIZĂRII CREANŢELOR BUGETARE
COD FISCAL ___________________________
DENUMIRE CONTRIBUABIL ________________
SITUAŢIA OBLIGAŢIILOR LA BUGETUL DE STAT ŞI A PLĂŢILOR EFECTUATE ÎN
CONTUL ACESTOR OBLIGAŢII
LA DATA DE: luna .......... anul ......
-LEI-
Denumire venit
|
Impozit pe
profit
|
Impozit pe
venituri
din
salarii
|
TVA
|
Accize
|
Impozit pe
ţiţei şi gaze naturale
|
Alte
impozite şi taxe
|
Total
|
|
de plată
|
de
rambursat
|
de plată
|
de
restituit
|
|
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|
Obligaţii
de plată
|
Restanţe la data de 31.12 a
anului precedent
|
Debite
|
011
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente instituite până la 31
decembrie a anului precedent
|
012
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente debitelor la 31.12a
anului precedent instituite în anul curent
|
020
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Obligaţii anulate în condiţiile legii
din restanţe la 31.12 a
anului precedent
|
Debite
|
031
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv din cele
instituite în anul curent
|
032
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Obligaţii curente (cumulat de la început
de an)
|
Debite
|
041
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente obligaţiilor curente
|
042
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Obligaţii curente anulate în condiţiile legii
|
Debite
|
051
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente
|
052
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total obligaţii
|
Debite: 011-031+041-051
|
061
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii: 012+020-032+042-052
|
062
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Din care eşalonate sau amânate la plată
|
Debite
|
071
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stingere obligatii (Plăţi, compensari, alte
modalităţi) ,
alte modalităţi)
|
|
Accesorii
|
072
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Din obligaţii restante la 31.12 a anului
precedent
|
Debite
|
081
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv cele
instituite în anul curent
|
082
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Din obligaţii curente (cumulat de la început an)
|
Debite
|
091
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente obligaţiilor curente
|
092
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total stingeri
|
Debite: 081+091
|
101
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii: 082+092
|
102
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Din care din sume eşalonate la plată
|
Debite
|
111
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii
|
112
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Plăti in avans
|
Debite
|
113
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sold la
finele perioadei de raportare
|
Obligaţii restante la 31.12 a anuluf
precedent
|
Debite: 011-031-081
|
121
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusv cele
instituite în anul curent: 012+020-032-082
|
122
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Obligaţii curente (cumulat de la început
de an)
|
Debile; 041-051-091
|
131
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente: 042-052-092
|
132
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total obligaţii
|
Debite: 121+131
|
141
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii: 122+132
|
142
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Director executiv,
Intocmit,
*) Anexa este reprodusă în facsimil.
verso
Instrucţiuni pentru completarea formularului:
- liniile 011 şi 012 rămân nemodificate până la finele anului de
raportare. Se înscriu, pentru fiecare impozit în parte, sumele reprezentând
debite restante respectiv accesorii aferente instituite până la 31 decembrie a
anului precedent. Datele se preiau din situaţia existentă la finele anului
precedent anului de raportare (din Situaţia obligaţiilor de plată şi a
încasărilor la data de 31.12 a anului precedent, se calculează valoarea
debitelor respectiv accesoriilor restante la 31.12 astfel: linia 061 - linia
101 respectiv linia 062 - linia 102;
- linia 020 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare impozit
în parte, accesoriile instituite în anul curent până la finele lunii pentru
obligaţiile restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 031 şi 032 - se înscriu sumele reprezentând debitele din
restanţele existente în sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv
accesoriile instituite inclusiv în anul curent, anulate în condiţiile legii;
- liniile 041 şi 042 se modifică lunar - se înscriu sume
reprezentând debitele aferente fiecărei luni respectiv accesoriile instituite
până la finele lunii, pentru fiecare impozit în parte, cumulat de la începutul anului;
- liniile 051 şi 052 se înscriu sumele reprezentând debitele
respectiv accesoriile aferente din obligaţii curente anulate în condiţiile
legii;
- liniile 061 şi 062 se modifică lunar - se înscriu sume
reprezentând, pentru fiecare impozit în parte, debitele restante la 31.12 a
anului precedent şi debitele din obligaţii curente, respectiv accesoriile
aferente inclusiv cele instituite în anul curent, mai puţin obligaţiile anulate
în condiţiile legii;
- liniile 071 şi 072 - se înscriu debitele şi respectiv accesoriile
din totalul obligaţiilor de plată ce sunt eşalonate sau amânate la plată;
- liniile 081 şi 082 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
impozit în parte, sumele încasate în contul debitelor restante la 31.12 a
anului precedent respectiv a accesoriilor aferente
inclusiv cele instituite în anul curent, cumulat de la începutul anului;
- liniile 091 şi 092 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
impozit în parte, sumele încasate în contul debitelor din obligaţii curente, respectiv a accesoriilor acestora, cumulat de la începutul anului;
- liniile 101 şi 102 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
impozit în parte, prin însumarea liniilor 081 şi 091 respectiv a liniilor 082
şi 092;
- liniile 111 şi 112 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
impozit în parte, sumele încasate în contul ratelor scadente în luna de
raportare, conform eşalonărilor aprobate pentru debite respectiv accesorii;
- linia 113 se modifică lunar - se înscrie, pentru fiecare impozit
în parte sumele plătite în avans;
- liniile 121 şi 122 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
impozit în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul
perioadei de raportare a obligaţiilor de plată restante la 31.12 a anului
precedent;
- liniile 131 şi 132 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
impozit în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul
perioadei de raportare a obligaţiilor curente cumulat de la începutul anului;
- liniile 141 şi 142 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
impozit în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul
perioadei de raportare a obligaţiilor restante la sfârşitul perioadei de raportare;
- coloanele 4 şi 6 din rubrica "Obligaţii de plată" se vor completa cu sumele pentru care contribuabilul a depus cerere
de rambursare/restituire;
- coloanele 4 şi 6 din rubrica "Stingere obligaţii" se
vor completa cu sumele efectiv rambursate/restituite;
Corelaţii în completarea formularului:
061 = 011 - 031 + 041 - 051 071
< sau = 061
062 = 012 + 020 - 032 + 042 - 052 072
< sau = 062
101 = 081 + 091 111
< sau = 101
102 = 082 + 092 112
< sau = 102
121 = 011 - 031 - 081 111
< sau = 071
122 = 012 + 020 - 032 - 082 112
< sau = 072
131 = 041 - 051 - 091
132 = 042 - 052 - 092
141 = 121 + 131
142 = 122 + 132
NOTĂ:
În cazul nerespectării eşalonării, în luna respectivă se operează
modificările în conformitate cu prevederile legale în vigoare referitoare la
calculul accesoriilor.
Formular 02
- CONTRIBUABILI MIJLOCII -
- faţă -
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
DIRECŢIA DE MONITORIZARE A REALIZĂRII CREANŢELOR BUGETARE
COD FISCAL ___________________________
DENUMIRE CONTRIBUABIL ________________
SITUAŢIA OBLIGAŢIILOR LA BUGETUL ASIGURĂRILOR SOCIALE DE STAT ŞI A PLĂŢILOR EFECTUATE ÎN CONTUL
ACESTOR OBLIGAŢII
LA DATA DE: luna .......... anul .......
LEI
Denumire venit
|
Contribuţia
individuală de asigurări sociale retinuta de la asiguraţi
|
Contribuţia de asigurări sociale datorată de angajator
|
Alte contribuţii
|
Total
|
|
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
Obligaţii
de plata
|
Restante la data de 31.12 a anului
precedent
|
Debite
|
011
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente instituite pana la31
decembrie a anului precedent
|
012
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente debitelor la 31.12 a
anului precedent instituite în anul curent
|
020
|
|
|
|
|
|
Obligaţii anulate in condiţiile legii
din restanţe la 31.12 a anului precedent
|
Debite
|
031
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv din cele
instituite in curent
|
032
|
|
|
|
|
|
Obligaţii curente (cumulat de la început
de an)
|
Debite
|
041
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente obligatiilor curente
|
042
|
|
|
|
|
|
Obligaţii curente anulate în condiţiile
legii
|
Debite
|
051
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente
|
052
|
|
|
|
|
|
Total obligaţii
|
Debite: 011-031+041-051
|
061
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii: 012+020-032+042-062
|
062
|
|
|
|
|
|
Din care eşalonate sau amânate la plata
|
Debite
|
071
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii
|
072
|
|
|
|
|
|
Stingere
obligatii (Plăţi,
compensari, alte
modalităţi)
|
Din obligaţii restante la 31.12 a anului
precedent
|
Debite
|
081
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv cele
instituite în anul curent
|
082
|
|
|
|
|
|
Din obligaţii curente (cumulat de la început an)
|
Debite
|
091
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente obligaţiilor curente
|
092
|
|
|
|
|
|
Total stingeri
|
Debite: 081+091
|
101
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii: 082+092
|
102
|
|
|
|
|
|
Din care din sume eşalonate la plata
|
Debite
|
111
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii
|
112
|
|
|
|
|
|
|
Plăti în avans
|
Debite
|
113
|
|
|
|
|
|
Sold la
finele perioadei de raportare
|
Obligaţii restante la 31.12 a anului
precedent
|
Debite. 011-031-031
|
121
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv cele
instituite în anul curent: 012+020-032-082
|
122
|
|
|
|
|
|
Obligaţii curente (cumulat de la început de an)
|
Debite: 041-051-091
|
131
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente: 042-052-092
|
132
|
|
|
|
|
|
Total obligaţii
|
Debite: 121+131
|
141
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii: 122+132
|
142
|
|
|
|
|
|
Director executiv,
Intocmit,
- verso -
Instrucţiuni pentru completarea formularului:
- liniile 011 şi 012 rămân nemodificate
până la finele anului de raportare. Se înscriu, pentru fiecare contribuţie în
parte, sumele reprezentând debite restante respectiv accesorii aferente
instituite până la 31 decembrie a anului precedent. Datele se preiau din
situaţia existentă la finele anului precedent anului de raportare (din Situaţia
obligaţiilor de plată şi a încasărilor la data de 31.12 a anului precedent, se
calculează valoarea debitelor respectiv accesoriilor restante la 31.12 astfel:
- linia 061 - linia 101 respectiv linia 062 - linia
102;
- linia 020 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
contribuţie în parte, accesoriile instituite în anul curent până la finele
lunii pentru obligaţiile restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 031 şi 032 - se înscriu sumele reprezentând debitele din
restanţele existente în sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv
accesoriile instituite inclusiv în anul curent, anulate în condiţiile legii;
- liniile 041 şi 042 se modifică lunar - se înscriu sume
reprezentând debitele aferente fiecărei luni respectiv accesoriile instituite
până la finele lunii, pentru fiecare contribuţie în parte, cumulat de la
începutul anului;
- liniile 051 şi 052 se înscriu sumele reprezentând debitele
respectiv accesoriile aferente din obligaţii curente anulate în condiţiile
legii;
- liniile 061 şi 062 se modifică lunar - se înscriu sume
reprezentând, pentru fiecare contribuţie în parte, debitele restante la 31.12 a
anului precedent şi debitele din obligaţii curente, respectiv accesoriile
aferente inclusiv cele instituite în anul curent, mai puţin obligaţiile anulate
în condiţiile legii;
- liniile 071 şi 072 - se înscriu debitele şi respectiv accesoriile
din totalul obligaţiilor de plată ce sunt eşalonate sau amânate la plată;
- liniile 081 şi 082 se modifică lunar - se
înscriu, pentru fiecare contribuţie în parte, sumele încasate în contul
debitelor restante la 31.12 a anului precedent respectiv a accesoriilor
aferente inclusiv cele instituite în anul curent, cumulat de la începutul anului;
- liniile 091 şi 092 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
contribuţie în parte, sumele încasate în contul debitelor din obligaţii
curente, respectiv a accesoriilor acestora, cumulat de la începutul anului;
- liniile 101 şi 102 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
contribuţie în parte, prin însumarea liniilor 081 şi 091 respectiv a liniilor
082 şi 092;
- liniile 111 şi 112 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
contribuţie în parte, sumele încasate în contul ratelor scadente în luna de
raportare, conform eşalonărilor aprobate pentru debite respectiv accesorii;
- linia 113 se modifică lunar - se înscrie, pentru fiecare
contribuţie în parte sumele plătite în avans;
- liniile 121 şi 122 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
contribuţie în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la
sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor de plată restante la 31.12 a
anului precedent;
- liniile 131 şi 132 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
contribuţie în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la
sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor curente cumulat de la începutul
anului;
- liniile 141 şi 142 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
contribuţie în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la
sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor restante la sfârşitul perioadei
de raportare;
Corelaţii în completarea formularului:
061 = 011 - 031 + 041 - 051 071
< sau = 061
062 = 012 + 020 - 032 + 042 - 052 072
< sau = 062
101 = 081 + 091 111
< sau = 101
102 = 082 + 092 112
< sau = 102
121 = 011 - 031 - 081 111
< sau = 071
122 = 012 + 020 - 032 - 082 112
< sau = 072
131 = 041 - 051 - 091
132 = 042 - 052 - 092
141 = 121 + 131
142 = 122 + 132
NOTĂ:
În cazul nerespectării eşalonării, în
luna respectivă se operează modificările în conformitate cu prevederile legale
în vigoare referitoare la calculul accesoriilor.
Formular 03
-CONTRIBUABILI MIJLOCII -
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FI SCALĂ
DIRECŢIA DE MONITORIZARE A REALIZĂRI! CREANŢELOR BUGETARE
COD FISC AL_______________________
DENUMIRE CONTRIBUABIL_____________________________________
SITUAŢIA OBLIGAŢIILOR LA BUGETUL ASIGURĂRILOR SOCIALE DE SĂNĂTATE
Şl A PLĂŢILOR EFECTUATE IN CONTUL ACESTOR OBLIGAŢII
LA DATA DE: luna ..anul
LEI
Denumire
venit
|
Coritribuţia pentru asigurări sociale de sănătate datorată de
angajator
|
Contribuţia pentru asigurari de sănătate reţinută de la asigurati
|
Alte
contribuţii
|
Total
|
|
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
Obligaţii
de plata
|
Restante la data de 31.12 a
anului precedent
|
Debite
|
011
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente instituite pana la 31
decembrie a anului precedent
|
012
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente debitelor la 31.12 a
anului precedent instituite in anul curent
|
020
|
|
|
|
|
|
Obligatii anulate in condiţiile legii
din restanţe la 31.12 a anului precedent
|
Debite
|
031
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv din cele
instituite în anul curent
|
032
|
|
|
|
|
|
Obligaţii curente (cumulat de la început
de an)
|
Debite
|
041
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente obligaţiilor curente
|
042
|
|
|
|
|
|
Obligaţii curente anulate în condiţiile legii
|
Debite
|
051
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente
|
052
|
|
|
|
|
|
Total obligaţii
|
Debite: 011-031+011-051
|
061
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii; 012+020-032+042-052
|
062
|
|
|
|
|
|
Din care eşalonate sau amânate la plată
|
Debite
|
071
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii
|
072
|
|
|
|
|
|
Stingere
obligatii (Plaţi,
modalitatii
|
Din obligaţii restante la 31.12 a anului precedent
|
Debite
|
081
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv cele
instituite în anul curent
|
082
|
|
|
|
|
|
Din obligaţii curente (cumulat de la
început an)
|
Debite
|
091
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente obligaţiilor curente
|
092
|
|
|
|
|
|
Total stingeri
|
Debite: 081 +091
|
101
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii: 082+092
|
102
|
|
|
|
|
|
Din care din sume eşalonate la plata
|
Debite
|
111
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii
|
112
|
|
|
|
|
|
|
Plăţi în avans
|
Debite
|
113
|
|
|
|
|
|
Sold la
finele perioadei de raportare
|
Obligaţii restante la 31.12 a anului
precedent
|
Debite: 011-031-081
|
121
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv cele
instituite în anul curent: 012+020-032-082
|
122
|
|
|
|
|
|
Obligaţii curente (cumulate de la
început de an)
|
Debita 041-051-091
|
131
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente: 042-052-092
|
132
|
|
|
|
|
|
Total obligaţii
|
Debite: 121+131
|
141
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii: 122+132
|
142
|
|
|
|
|
|
Director executiv,
Intocmit,
- verso -
Instrucţiuni pentru completarea formularului:
- liniile 011 şi 012 rămân nemodificate până la finele anului de
raportare. Se înscriu, pentru fiecare contribuţie în parte, sumele reprezentând
debite restante respectiv accesorii aferente instituite până la 31 decembrie a
anului precedent. Datele se preiau din situaţia existentă la finele anului precedent
anului de raportare (din Situaţia obligaţiilor de plată şi a încasărilor la
data de 31.12 a anului precedent, se calculează valoarea debitelor respectiv
accesoriilor restante la 31.12 astfel: - linia 061 - linia 101 respectiv linia
062 - linia 102;
- linia 020 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
contribuţie în parte, accesoriile instituite în anul curent până la finele
lunii pentru obligaţiile restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 031 şi 032 - se înscriu sumele reprezentând debitele din
restanţele existente în sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv
accesoriile instituite inclusiv în anul curent, anulate în condiţiile legii;
- liniile 041 şi 042 se modifică lunar - se înscriu sume
reprezentând debitele aferente fiecărei luni respectiv accesoriile instituite
până la finele lunii, pentru fiecare contribuţie în parte, cumulat de la
începutul anului;
- liniile 051 şi 052 se înscriu sumele reprezentând debitele
respectiv accesoriile aferente din obligaţii curente anulate în condiţiile
legii;
- liniile 061 şi 062 se modifică lunar - se înscriu sume
reprezentând, pentru fiecare contribuţie în parte, debitele restante la 31.12 a
anului precedent şi debitele din obligaţii curente, respectiv accesoriile
aferente inclusiv cele instituite în anul curent, mai puţin obligaţiile anulate
în condiţiile legii;
- liniile 071 şi 072 - se înscriu debitele şi respectiv accesoriile
din totalul obligaţiilor de plată ce sunt eşalonate sau amânate la plată;
- liniile 081 şi 082 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
contribuţie în parte, sumele încasate în contul
debitelor restante la 31.12 a anului precedent respectiv a accesoriilor
aferente inclusiv cele instituite în anul curent, cumulat de la începutul
anului;
- liniile 091 şi 092 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
contribuţie în parte, sumele încasate în contul debitelor din obligaţii
curente, respectiv a accesoriilor acestora, cumulat de la începutul anului;
- liniile 101 şi 102 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
contribuţie în parte, prin însumarea liniilor 081 şi 091 respectiv a liniilor
082 şi 092;
- liniile 111 şi 112 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
contribuţie în parte, sumele încasate în contul ratelor scadente în luna de
raportare, conform eşalonărilor aprobate pentru debite respectiv accesorii;
- linia 113 se modifică lunar - se înscrie,
pentru fiecare contribuţie în parte sumele plătite în avans;
- liniile 121 şi 122 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
contribuţie în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la
sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor de plată restante la 31.12 a
anului precedent;
- liniile 131 şi 132 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
contribuţie în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la
sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor curente cumulat de la începutul
anului;
- liniile 141 şi 142 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
contribuţie în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la
sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor restante la sfârşitul perioadei
de raportare;
Corelaţii în completarea formularului:
061 = 011 - 031 + 041 - 051 071
< sau = 061
062 = 012 + 020 - 032 + 042 - 052 072
< sau = 062
101 = 081 + 091 111
< sau = 101
102 = 082 + 092 112
< sau = 102
121 = 011 - 031 - 081 111
< sau = 071
122 = 012 + 020 - 032 - 082 112
< sau = 072
131 = 041 - 051 - 091
132 = 042 - 052 - 092
141 = 121 + 131
142 = 122 + 132
NOTĂ:
În cazul nerespectării eşalonării, în luna respectivă se operează
modificările în conformitate cu prevederile legale în vigoare referitoare la calculul accesoriilor.
Formular 04
- CONTRIBUABILI MIJLOCII -
- faţă -
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
COD FISCAL ___________________________
DENUMIRE CONTRIBUABIL ________________
SITUAŢIA OBLIGAŢIILOR LA BUGETUL ASIGURĂRILOR PENTRU ŞOMAJ ŞI A
PLĂŢILOR EFECTUATE ÎN CONTUL ACESTOR OBLIGAŢII
LA DATA DE: luna .......... anul .......
LEI
Denurnire
venit
|
Contributia
individuală de asigurari pentru şomaj retinuta de la asigurati
|
Contribuţia de asigurări pentru şomaj datorată de angajaor
|
Total
|
|
|
|
1
|
2
|
3
|
|
Obligaţii
de plata
|
Restante la data de 31.12 a anului
precedent
|
Debite
|
011
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente instituite pana la 31
decembrie a anului precedent
|
012
|
|
|
|
|
Accesorii aferente debitelor la 31.12 a
anului precedent instituite in anul curent
|
020
|
|
|
|
|
Obligaţii anulate in condiţiile legii
din restanţe la 31,12
a anului precedent
|
Debite
|
031
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv din cele
instituite în anul curent
|
032
|
|
|
|
|
Obligaţii curente (cumulat de la început de an)
|
Debite
|
041
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente obligaţiilor curente
|
042
|
|
|
|
|
Obligaţii curente anulate în condiţiile legii
|
Debite
|
051
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente
|
052
|
|
|
|
|
Total obligaţii
|
Debite: 011-031+041-051
|
061
|
|
|
|
|
|
Accesorii: 013+020-032+042-052
|
062
|
|
|
|
|
Din care eşalonate sau amânate la plata
|
Debite
|
071
|
|
|
|
|
|
Accesorii
|
072
|
|
|
|
|
Stingerea
obligatii (Plăţi,
compensari, alte modalitaţi)
|
Din obligaţii restante la 31.12 a anului
precedent
|
Debile
|
0S1
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv cele
instituite în anul curent
|
032
|
|
|
|
|
Din obligaţii curente (cumulat de la
început an)
|
Debite
|
091
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente obligaţiilor curente
|
092
|
|
|
|
|
Total stingeri
|
Debite: 081+091
|
101
|
|
|
|
|
|
Accesorii: 082+092
|
102
|
|
|
|
|
Din care din sume esalonatela plata
|
Debite
|
111
|
|
|
|
|
|
Accesorii
|
112
|
|
|
|
|
|
Plăţi în avans
|
Debite
|
113
|
|
|
|
|
Sold la
finele
perioadei
de
raportare
|
Obligaţii restante la 31,12 a anului
precedent
|
Debite: 011-131-081
|
121
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv cele
instituite în anul curent: 012+020-032-082
|
122
|
|
|
|
|
Obligaţii curente (cumulat de ia început
de an)
|
Debite: 041 051-091
|
131
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente: 042-052-092
|
132
|
|
|
|
|
Total obligaţii
|
Debite: 121+131
|
141
|
|
|
|
|
|
Accesorii: 122+132
|
142
|
|
|
|
|
Director executiv,
Intocmit,
- verso -
Instrucţiuni pentru completarea formularului:
- liniile 011 şi 012 rămân nemodificate până la finele anului de
raportare. Se înscriu, pentru fiecare contribuţie în parte, sumele reprezentând
debite restante respectiv accesorii aferente instituite până la 31 decembrie a
anului precedent. Datele se preiau din situaţia existentă la finele anului
precedent anului de raportare (din Situaţia obligaţiilor de plată şi a încasărilor
la data de 31.12 a anului precedent, se calculează valoarea debitelor respectiv
accesoriilor restante la 31.12 astfel: - linia 061 - linia 101 respectiv linia
062 - linia 102;
- linia 020 se modifică lunar - se înscriu,
pentru fiecare contribuţie în parte, accesoriile instituite în anul curent până
la finele lunii pentru obligaţiile restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 031 şi 032 - se înscriu sumele reprezentând debitele din
restanţele existente în sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv
accesoriile instituite inclusiv în anul curent, anulate în condiţiile legii;
- liniile 041 şi 042 se modifică lunar - se înscriu sume
reprezentând debitele aferente fiecărei luni respectiv accesoriile instituite
până la finele lunii, pentru fiecare contribuţie în parte, cumulat de la
începutul anului;
- liniile 051 şi 052 se înscriu sumele reprezentând debitele
respectiv accesoriile aferente din obligaţii curente anulate în condiţiile legii;
- liniile 061 şi 062 se modifică lunar - se înscriu sume
reprezentând, pentru fiecare contribuţie în parte, debitele restante la 31.12 a
anului precedent şi debitele din obligaţii curente, respectiv accesoriile
aferente inclusiv cele instituite în anul curent, mai puţin obligaţiile anulate
în condiţiile legii;
- liniile 071 şi 072 - se înscriu debitele şi respectiv accesoriile
din totalul obligaţiilor de plată ce sunt eşalonate sau amânate la plată;
- liniile 081 şi 082 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
contribuţie în parte, sumele încasate în contul debitelor restante la 31.12 a
anului precedent respectiv a accesoriilor aferente inclusiv cele instituite în
anul curent, cumulat de la începutul anului;
- liniile 091 şi 092 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
contribuţie în parte, sumele încasate în contul debitelor din obligaţii
curente, respectiv a accesoriilor acestora, cumulat de la începutul anului;
- liniile 101 şi 102 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
contribuţie în parte, prin însumarea liniilor 081 şi 091 respectiv a liniilor
082 şi 092;
- liniile 111 şi 112 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
contribuţie în parte, sumele încasate în contul ratelor scadente în luna de
raportare, conform eşalonărilor aprobate pentru debite
respectiv accesorii;
- linia 113 se modifică lunar - se înscrie, pentru fiecare
contribuţie în parte sumele plătite în avans;
- liniile 121 şi 122 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
contribuţie în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la
sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor de plată restante la 31.12 a
anului precedent;
- liniile 131 şi 132 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
contribuţie în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la
sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor curente cumulat de la începutul
anului;
- liniile 141 şi 142 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare
contribuţie în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la
sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor restante la sfârşitul perioadei
de raportare;
Corelaţii în completarea formularului:
061 = 011 - 031 + 041 - 051 071
< sau = 061
062 = 012 + 020 - 032 + 042 - 052 072
< sau = 062
101 = 081 + 091 111
< sau = 101
102 = 082 + 092 112
< sau = 102
121 = 011 - 031 - 081 111
< sau = 071
122 = 012 + 020 - 032 - 082 112
< sau = 072
131 = 041 - 051 - 091
132 = 042 - 052 - 092
141 = 121 + 131
142 = 122 + 132
NOTĂ:
În cazul nerespectării eşalonării, în luna respectivă se operează
modificările în conformitate cu prevederile legale în
vigoare referitoare la calculul accesoriilor.