Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1338 din 15 iulie 2010

pentru aprobarea schemei transparente de ajutor de minimis, denumita „Schema transparenta de ajutor de minimis sub forma de garantii de portofoliu de credite, ca parte integranta a implementarii initiativei JEREMIE în Romania", aferenta domeniului major de interventie 1.2 „Accesul IMM la finantare", axa prioritara 1 „Un sistem de productie inovativ si ecoeficient", din cadrul Programului operational sectorial pentru cresterea competitivitatii economice

ACT EMIS DE:                MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 521 din 27 iulie 2010



Având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea Politicii în domeniul ajutorului de stat pentru perioada 2006-2013,

în temeiul art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri,

ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă schema transparentă de ajutor de minimis, denumită „Schemă transparentă de ajutor de minimis sub formă de garanţii de portofoliu de credite, ca parte integrantă a implementării iniţiativei JEREMIE în România", aferentă domeniului major de intervenţie 1.2 „Accesul IMM la finanţare", axa prioritară 1 „Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient" din cadrul Programului operaţional sectorial pentru creşterea competitivităţii economice, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,

Adriean Videanu

ANEXA

SCHEMA TRANSPARENTĂ

de ajutor de minimis sub formă de garanţii de portofoliu de credite, ca parte integrantă a implementării iniţiativei JEREMIE în România

CAPITOLUL I

Prevederi generale

Art. 1. - (1) Prezenta reglementare instituie o schemă transparentă de ajutor de minimis sub formă de garanţii de portofoliu de credite, ca parte integrantă a implementării iniţiativei JEREMIE în România.

(2) Autoritatea care administrează schema este Fondul European de Investiţii, denumit în continuare FEL

(3) Furnizorul de ajutor de minimis este Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, prin Autoritatea de management a Programului operaţional sectorial pentru creşterea competitivităţii economice 2007-2013 (denumit în continuare POS CCE).

(4) Beneficiarii ajutorului de minimis sunt întreprinderi mici şi mijlocii, definite conform art. 8, care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prezentate în cap. III.

(5) Termenii şi expresiile utilizate, care nu sunt altfel definite în cadrul prezentei scheme, respectă definiţiile stipulate în Acordul de finanţare dintre Guvernul României şi Fondul European de Investiţii privind programul JEREMIE în România, semnat la Bucureşti ia 18 februarie 2008 (denumit în continuare acordul de finanţare JEREMIE), aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 514/2008.

Art. 2. - Ajutoarele de minimis sub formă de garanţii de portofoliu de credite din cadrul prezentei scheme se vor acorda în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis, denumit în continuare Reg. 1998/2006, şi cu Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007.

Art. 3. - In conformitate cu Reg. 1.998/2006, prezenta schemă de ajutor de minimis nu intră sub incidenţa obligaţiei de notificare către Comisia Europeană.

Art. 4. - Iniţiativa JEREMIE este un set de acţiuni având ca obiectiv creşterea accesului la finanţare al întreprinderilor mici şi mijlocii. In România, iniţiativa JEREMIE este organizată prin intermediul FEI, acţionând ca fond de participare JEREMIE (denumit în continuare FPJ). Prin FPJ, FEI administrează fonduri puse la dispoziţie de Fondul European de Dezvoltare Regională (denumit în continuare FEDR) pentru utilizare în scopul implementării iniţiativei JEREMIE în România.

Art. 5. -In cadrul POS CCE, Guvernul României a fost de acord să pună la dispoziţia FEI fonduri dedicate pentru implementarea iniţiativei JEREMIE, cu respectarea art. 44 lit. (b) pct. (i) din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a unor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999 (denumit în continuare Reg. 1.083/2006) şi în conformitate cu acordul de finanţare JEREMIE. Iniţiativa JEREMIE este finanţată din POS CCE, axa prioritară 1 „Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient", domeniul major de intervenţie 1.2 „Accesul IMM la finanţare".

Art. 6. - Normele de aplicare a Reg. 1.083/2006 sunt stabilite prin Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională, cu modificările şi completările ulterioare (denumit în continuare Reg. 1.828/2006).

Art. 7. - (1) Prezenta schemă este finanţată din fonduri structurale UE, respectiv Fondul European de Dezvoltare Regională.

(2) In cadrul prezentei scheme, suma totală maximă estimată, alocată ajutoarelor de minimis sub formă de garanţii de portofoliu de credite de către FPJ, va fi de maximum 65 milioane euro (echivalent lei). Defalcarea estimativă pe ani este:

- 2011 - 10 milioane euro;

- 2012 - 35 milioane euro;

- 2013 - 20 milioane euro.

(3) Numărul estimat de beneficiari în cadrul schemei este de 200.

(4) Prezenta schemă se aplică de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la 31 decembrie 2013.

CAPITOLUL II

Definiţii

Art. 8. -In sensul prezentei scheme, următorii termeni se definesc astfel:

a) ajutoare/ajutor de stat înseamnă orice măsură care îndeplineşte toate criteriile prevăzute la art. 87(1) din Tratatul de instituire a Comunităţii Europene;

b) acord operaţional înseamnă, în contextul prezentei scheme, un acord încheiat de FEI, acţionând ca FPJ, cu un intermediar financiar, având ca obiect o facilitate de garantare care respectă atât condiţiile prezentei scheme, cât şi alte condiţii prevăzute în apelul pentru expresii de interes JEREMIE care nu aduc atingere prevederilor în materie de ajutoare de stat;

c) apel pentru expresii de interes JEREMIE înseamnă, în contextul prezentei scheme şi conform acordului de finanţare JEREMIE, o solicitare de oferte care are ca scop identificarea intermediarilor financiari adecvaţi care vor primi contribuţii de la FPJ; apelul pentru expresii de interes JEREMIE se publică pe site-ul FEI (www.eif.org) şi pe site-ul Autorităţii de management pentru POS CCE (http://amposcce.minind.ro);

d) garanţie de portofoliu de credite înseamnă, în contextul prezentei scheme, un angajament prin care FEI, acţionând ca FPJ, va prelua o parte din riscul de credit asociat unui portofoliu de credite eligibile acordate în condiţiile acordului operaţional semnat cu un intermediar financiar;

e) întreprinderi mici şi mijlocii sau IMM sunt întreprinderi care respectă criteriile prevăzute în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa comună în aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat (Regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare); în prezenta schemă, microîntreprinderile sunt încadrate în categoria întreprinderilor mici;

f) întreprindere aflată în dificultate, conform Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate (publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004), este o întreprindere care îndeplineşte următoarele condiţii:

(i) în cazul unei societăţi cu răspundere limitată, atunci când mai mult de jumătate din capitalul social a dispărut, peste un sfert din acest capital fiind pierdut în ultimele 12 luni; sau

(ii) în cazul unei societăţi în care cel puţin o parte dintre asociaţi răspund nelimitat pentru datoriile întreprinderii, atunci când mai mult de jumătate din capitalul propriu a dispărut, aşa cum reiese din contabilitatea societăţii, peste un sfert din acest capital fiind pierdut în ultimele 12 luni; sau

(iii) indiferent de tipul societăţii, când respectiva întreprindere întruneşte condiţiile prevăzute de legislaţia naţională privind procedura insolvenţei;

(iv) chiar şi atunci când niciuna dintre condiţiile prevăzute mai sus nu este îndeplinită, o întreprindere poate să fie totuşi considerată în dificultate, în special în cazul în care sunt prezente simptomele obişnuite ale unei întreprinderi aflate în dificultate, cum ar fi: creşterea pierderilor, scăderea cifrei de afaceri, creşterea inventarelor pe stocuri, supracapacitate, flux de capital în declin, îndatorare crescută, creşterea comisioanelor financiare şi scăderea sau dispariţia valorii activului net. In cazuri foarte grave, o întreprindere poate să fi devenit deja insolvabilă sau poate face obiectul procedurilor de insolvenţă colectivă prevăzute de legislaţia naţională;

g) intensitatea ajutorului înseamnă valoarea ajutorului, exprimată ca procent din costurile eligibile. Ajutorul plătit în tranşe va fi actualizat la valoarea lui în momentul acordării. Rata dobânzii care trebuie aplicată la actualizare este rata de referinţă aplicabilă la data acordării ajutorului. Toate sumele utilizate vor fi calculate înainte de aplicarea unor deduceri fiscale sau altor taxe;

h) intermediar financiar'înseamnă o bancă, persoană juridică română sau sucursală a unei bănci din alt stat membru al Uniunii Europene, autorizată de Banca Naţională a României să funcţioneze pe teritoriul României, şi cu care FEI, acţionând ca FPJ, va semna un acord operaţional cu privire la o facilitate de garanţie de portofoliu de credite în condiţiile prezentei scheme, In funcţie de rezultatele apelului pentru expresii de interes, vor fi selectaţi unul sau mai mulţi intermediari financiari.

CAPITOLUL III

Condiţii de eligibilitate pentru beneficiari

Art. 9. - Prezenta schemă de ajutor de minimis se aplică pe tot teritoriul României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.

Art. 10. - In cadrul schemei se acordă ajutoare întreprinderilor mici şi mijlocii din toate sectoarele şi activităţile prevăzute în Codul CAEN Rev. 2 - NACE Rev. 2, cu excepţia următoarelor:

1. Sectoarele şi activităţile prevăzute la art. 1 alin. (1) din Reg. 1.998/2006, şi anume:

- pescuit şi acvacultura, reglementate de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultura;

- producţia primară de produse agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa I la tratat;

- transformarea şi comercializarea produselor agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa I la tratat, în următoarele cazuri:

a) atunci când valoarea ajutorului este stabilită pe baza preţului sau a cantităţii produselor în cauză achiziţionate de la producătorii primari sau introduse pe piaţă de întreprinderile în cauză;

b) atunci când ajutorul este condiţionat de transferarea lui parţială sau integrală către producătorii primari;

- activităţi legate de export către ţări terţe sau către state membre, respectiv ajutoare legate direct de cantităţile exportate, ajutoare destinate înfiinţării şi funcţionării unei reţele de distribuţie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;

- ajutoarele subordonate folosirii mărfurilor naţionale în locul celor importate;

- sectorul cărbunelui, în sensul Regulamentului (CE) nr. 1.407/2002 al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat pentru industria cărbunelui;

- achiziţia de vehicule de transport rutier de mărfuri, când ajutoarele sunt acordate întreprinderilor care efectuează transport rutier de mărfuri în numele terţilor;

- întreprinderi aflate în dificultate.

2. Următoarele sectoare şi activităţile conform CAEN Rev.2:

• Secţiunea A, Agricultură, silvicultură şi pescuit;

• Secţiunea B, Industria extractivă, numai codurile:

- 05 Extracţia cărbunelui superior şi inferior;

- 0892 Extracţia turbei;

• Secţiunea C, Industria prelucrătoare, numai codurile:

- 10 Industria alimentară;

- 12 Fabricarea produselor din tutun;

- 24 Industria metalurgică;

- 2051 Fabricarea explozivilor;

- 206 Fabricarea fibrelor sintetice şi artificiale;

- 254 Fabricarea armamentului şi muniţiei;

- 301 Construcţia de nave şi bărci;

- 304 Fabricarea vehiculelor militare de luptă;

- 1101 Distilarea, rafinarea şi mixarea băuturilor alcoolice;

- 1104 Fabricarea altor băuturi nedistilate, obţinute prin fermentare;

• Secţiunea F, numai codul 411, Dezvoltare (promovare) imobiliară;

• Secţiunea L, Tranzacţii imobiliare;

• Secţiunea K, Intermedieri financiare şi asigurări;

• Secţiunea N, Activităţi de servicii administrative şi activităţi de servicii-suport;

• Secţiunea O, Administraţie publică şi apărare; asigurări sociale din sistemul public;

• Secţiunea R, Activităţi de spectacole, culturale şi recreative;

• Secţiunea T, Activităţi ale gospodăriilor private în calitate de angajator de personal casnic; activităţi ale gospodăriilor private de producere de bunuri şi servicii destinate consumului propriu;

• Secţiunea U, Activităţi ale organizaţiilor şi organismelor extrateritoriale.

3. De asemenea, în cadrul schemei nu se vor acorda ajutoare întreprinderilor cu activităţi în domeniile comercializării armelor şi muniţiilor, donării umane şi organismelor modificate genetic.

Art. 11. - Beneficiarii trebuie să fie înregistraţi în România, să nu fie în stare de faliment ori lichidare, să nu aibă afacerile administrate de un judecător-sindic sau activităţile lor comerciale să fie suspendate ori să facă obiectul unui aranjament cu creditorii sau să fie într-o situaţie similară cu cele anterioare, reglementată prin lege.

Art. 12. - Beneficiarii trebuie să îşi fi îndeplinit obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat (buget de stat, bugete speciale, bugete locale), în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Art. 13. - Reprezentantul legal al fiecărui beneficiar trebuie să nu fi fost condamnat în ultimii 3 ani, prin hotărâre definitivă a unei instanţe judecătoreşti, pentru o faptă care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greşeli în materie profesională.

Art. 14. - Beneficiarii trebuie să nu fie obiectul unui ordin de recuperare în urma unei decizii anterioare a Comisiei Europene privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal şi incompatibil cu piaţa comună sau, în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta trebuie să fi fost deja executată şi ajutorul să fi fost integral recuperat, inclusiv dobânda de recuperare aferentă.

Art. 15. - Beneficiarii trebuie să îndeplinească şi alte condiţii specificate în apelul pentru expresii de interes şi în anexele la acesta, care nu aduc atingere prevederilor în materie de ajutor de stat.

CAPITOLUL IV

Selectarea intermediarilor financiari

Art. 16. - FEI va selecta unul sau mai mulţi intermediari financiari pentru implementarea facilităţii de garanţie care face obiectul prezentei scheme, aplicând Criteriile de evaluare ale POS CCE, aprobate de Comitetul de monitorizare al POS CCE, respectiv:

- relevanţa proiectului;

- calitatea proiectului;

- maturitatea proiectului;

- capacitatea beneficiarului de implementare a proiectului;

- sustenabilitatea proiectului.

Art. 17. - In selectarea intermediarilor financiari, FEI va respecta următoarele principii fundamentale:

a) egalitate de şanse;

b) nediscriminare;

c) confidenţialitate; şi

d) transparenţă.

Art. 18. - Conform criteriilor şi principiilor la care se face referire în art. 16 şi 17, FEI va lansa un apel pentru expresii de interes JEREMIE, care va fi publicat pe site-ul www.eif.org. In cadrul evaluării expresiilor de interes depuse de intermediarii financiari se vor analiza, între altele, capacitatea acestora de a crea un portofoliu de credite pentru întreprinderi mici şi mijlocii în condiţiile prevăzute în apelul pentru expresii de interes JEREMIE, precum şi sprijinul acordat IMM-urilor sub formă de condiţii îmbunătăţite de creditare ca urmare a prezenţei ajutorului de minimis conform prezentei scheme.

CAPITOLUL V

Modalitatea de implementare a schemei

Art. 19. -In cadrul prezentei scheme se vor acorda una sau mai multe facilităţi, fiecare constând într-o garanţie financiară directă plafonată pentru acoperirea primei pierderi a unui portofoliu de credite eligibile.

Art. 20. - Perioada maximă de disponibilitate a facilităţii de garantare va fi de aproximativ 36 de luni de la semnarea acordului operaţional cu un intermediar financiar.

Art. 21. - Pe parcursul perioadei de disponibilitate, creditele eligibile conform prezentului capitol pot fi incluse de către intermediarul financiar în portofoliul de credite care beneficiază de acoperirea facilităţii de garantare. Includerea creditelor eligibile în portofoliul acoperit de garanţie va avea loc în mod automat, prin transmiterea de către intermediarul financiar către FEI a unei notificări.

Art. 22. - Prin facilitatea acordată în cadrul prezentei scheme se va putea acoperi cel mult 80% din valoarea fiecărui credit eligibil nou-acordat de un intermediar financiar unei IMM eligibile şi inclus în portofoliul de credite acoperit de facilitate, conform definiţiilor de mai jos. Riscul de credit va fi suportat de intermediarul financiar în proporţie de cel puţin 20% pentru fiecare credit eligibil. FEI, acţionând ca FPJ, şi intermediarul financiar vor acţiona în mod pari passu (nepreferenţial) cu privire atât la suportarea riscului de credit, cât şi la eventualele recuperări ulterioare ale pierderilor asociate producerii riscului de credit.

Art. 23. - Pentru a fi incluse într-un portofoliu de credite acoperit de o facilitate de garantare acordată în cadrul prezentei scheme, creditele acordate de intermediarii financiari IMM-urilor vor respecta următoarele condiţii de eligibilitate:

- durata creditelor va fi de cel mult 10 ani, inclusiv perioada de graţie (dacă va fi cazul);

- finanţarea poate avea ca obiect: investiţii (active tangibile şi intangibile), leasing operaţional, capital de lucru legat de activităţi de dezvoltare şi extindere;

- o întreprindere eligibilă va putea beneficia de acoperirea garanţiei pentru unul sau mai multe credite, cu condiţia ca suma porţiunilor garantate din creditele acordate acesteia să fie de cel mult 1.500.000 euro pe durata valabilităţii schemei;

- în cadrul apelului pentru expresii de interes JEREMIE se vor defini şi alte condiţii specifice portofoliului de credite.

Art. 24. - Obligaţia de plată a FEI, acţionând ca FPJ, în cadrul facilităţii de garantare, va fi plafonată la o sumă exprimată în euro („suma plafon" sau „cap amount"), calculată în funcţie de dimensiunea portofoliului de credite, conform următoarei formule estimative (a cărei formă finală va fi stipulată în acordul operaţional):

Suma plafon a garanţiei = rata de garantare x rata plafonului garanţiei x (cel mai mic dintre portofoliul agreat şi portofoliul efectiv de credite eligibile), unde:

- rata de garantare („guarantee rate") este un procent de până la 80% din fiecare credit eligibil din cadrul portofoliului de credite acoperit de garanţie;

- rata plafonului garanţiei („guarantee cap rate") este un procent din volumul efectiv al portofoliului de credite eligibile;

- portofoliul agreat de credite eligibile reprezintă suma totală a creditelor eligibile noi acoperite de facilitatea de garantare şi stipulată în acordul operaţional;

- portofoliul efectiv de credite eligibile reprezintă suma totală a creditelor eligibile nou-acordate incluse la un moment dat în portofoliu şi pentru care s-au efectuat trageri de către beneficiari. Portofoliul efectiv rămâne neschimbat atunci când un împrumut este achitat. Pe de altă parte, portofoliul efectiv se reduce cu suma aferentă fiecărui credit exclus din portofoliu din cauze care vor fi stabilite prin acordul operaţional (cu precădere, cauze ţinând de neeligibilitate).

Art. 25. - Plata garanţiilor se efectuează cel puţin trimestrial de către FEI, acţionând ca FPJ, în cazul producerii unui risc de credit, pe baza unei cereri de plată valide primite de la intermediarul financiar.

Art. 26. - Intermediarii financiari cu care FEI, acţionând ca FPJ, va semna acorduri operaţionale vor administra şi monitoriza crearea portofoliului de credite eligibile, raportarea către FEI şi acţiunile de recuperare a pierderilor. De asemenea, intermediarii financiari vor monitoriza calculul şi raportarea aferente procedurilor relevante în materie de ajutoare de stat prevăzute la cap. IX.

CAPITOLUL VI

Prima de garantare

Art. 27. - Prima de garantare plătibilă de către intermediarii financiari către FEI, acţionând ca fond de participare JEREMIE, va fi egală cu zero.

CAPITOLUL VII

Condiţii de acordare a ajutorului de minimis sub formă de garanţii

Art. 28. -Ajutorul se acordă sub formă de garanţii, şi anume prin garantarea primei pierderi a unor portofolii de credite eligibile acordate de intermediari financiari în condiţiile prezentei scheme, cu condiţia ca fiecare credit eligibil inclus într-un portofoliu de credite să fie acoperit de facilitatea de garantare în proporţie de cel mult 80%, conform cap. V.

Art.29. - Conform art. 2. lit. (d) din Reg. 1.998/2006, porţiunea garantată din fiecare împrumut acordat unui beneficiar nu va depăşi valoarea de 1.500.000 euro pentru fiecare beneficiar. In cazul beneficiarilor care îşi desfăşoară activitatea în sectorul transportului rutier, porţiunea garantată din fiecare împrumut nu va depăşi 750.000 euro pentru fiecare beneficiar. Plafonul de minimis per beneficiar se aplică şi în mod cumulativ în cazul în care o întreprindere beneficiază de mai multe credite eligibile incluse într-un portofoliu de credite acoperit de facilitatea de garantare care face obiectul prezentei scheme.

Art. 30. - Inainte de acordarea ajutorului de minimis în cadrul prezentei scheme, respectiv înainte de includerea unui credit eligibil în cadrul portofoliului de credite acoperite de facilitatea de garantare conform cap. V, intermediarul financiar va verifica dacă beneficiarul a mai beneficiat de alte ajutoare de stat sau de minimis pentru aceleaşi cheltuieli eligibile şi dacă regulile de cumul sunt respectate, pe baza unei declaraţii pe propria răspundere a beneficiarului.

Art. 31. - Pentru calculul echivalentului-subvenţie brut se vor aplica prevederile Reg. 1.998/2006, completat cu reglementările naţionale în vigoare, considerându-se că o garanţie în valoare de 1.500.000 euro are un echivalent-subvenţie brut identic cu plafonul de minimis general de 200.000 euro, în situaţia garanţiilor care acoperă cel mult 80% din împrumuturile subsidiare.

CAPITOLUL VIII

Cumul

Art. 32. -Ajutorul de minimis acordat în cadrul prezentei scheme nu se cumulează cu alte ajutoare de stat acordate în legătură cu aceleaşi costuri eligibile, în cazul în care o astfel de cumulare ar avea drept rezultat o intensitate a ajutorului care depăşeşte intensitatea ajutorului stabilită pentru condiţiile speciale ale fiecărui caz de un regulament de scutire pe categorii sau de o decizie adoptată de Comisie.

Art. 33. - In cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unui operator economic pe o perioadă de 3 ani consecutivi, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depăşeşte pragul de 200.000 euro (100.000 euro pentru operatorii economici care activează în domeniul transporturilor), echivalent în lei, solicitantul nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acea fracţie din ajutor care nu depăşeşte acest plafon.

Art. 34. - Valoarea maximă a ajutorului de minimis de care poate beneficia o întreprindere se calculează cumulându-se ajutoarele de minimis primite în anul fiscal în curs cu ajutoarele de minimis primite în ultimii 2 ani fiscali consecutivi; acesta nu poate depăşi echivalentul în lei a 200.000 euro, respectiv 100.000 euro pentru societăţile care activează în sectorul transportului rutier.

CAPITOLUL IX

Transparenţă, raportare şi monitorizare

Art. 35. - Furnizorul va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schemă în termen de 15 zile de la data aprobării acesteia, conform art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007.

Art. 36. - Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin Consiliul Concurenţei, în 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condiţiilor acestei scheme de ajutor de minimis.

Art. 37. - Schema de ajutor de minimis va fi publicată pe site-ul furnizorului de ajutor de minimis, la adresa www.minind.ro, şi pe pagina autorităţii care administrează schema, la adresa www.eif.org, şi nu se va implementa înainte de publicare.

Art. 38. -In vederea asigurării transparenţei şi a unui control eficient al ajutoarelor de minimis, furnizorul de ajutor de minimis şi autoritatea care administrează schema vor aplica prevederile art. 18 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, referitoare la procedura de pregătire a notificării şi informării, şi vor transmite Consiliului Concurenţei rapoarte anuale privind prezenta schemă, în vederea transmiterii acestora Comisiei Europene, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 659/1999 al Consiliului din 22 martie 1999 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE şi cu Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE.

Art. 39. - Intermediarul financiar se va asigura că împrumuturile eligibile acordate în cadrul facilităţii de garantare care face obiectul prezentei scheme respectă prevederile relevante în materie de ajutoare de minimis, cu precădere cele ale Reg. 1.998/2006. In acest context, intermediarul financiar va fi responsabil cu calculul echivalentului-subvenţie brut şi pentru aplicarea procedurilor de monitorizare stipulate în art. 3 din Reg. 1.998/2006. De asemenea, intermediarul financiar va informa în scris întreprinderile beneficiare în cadrul prezentei scheme cu privire la valoarea ajutorului acordat şi la caracterul de minimis al acestuia, cu referire la Reg. 1.998/2006, şi le va solicita beneficiarilor declaraţii pe propria răspundere, conform modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta schemă.

Art. 40. - Furnizorul de ajutor de minimis şi autoritatea care administrează schema vor păstra evidenţa detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza prezentei scheme. Această evidenţă trebuie să conţină toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de stat, inclusiv informaţii privind tipul de beneficiar, efectul stimulativ şi costurile eligibile.

Art. 41. - (1) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare, şi de a dispune măsurile care se impun.

(2) Furnizorul are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevăzute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007, toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional.

Art. 42. - Autoritatea care administrează schema are obligaţia de a pune la dispoziţia furnizorului de ajutor de minimis, în formatul şi în termenul solicitate de către acesta, toate datele şi informaţiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare ce cad în sarcina furnizorului conform prezentului capitol.

ANEXA la schemă

DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE

- model -

Subsemnatul(a), ........................................, identificat(ă) cu B.I./ CI. seria ........ nr........................., eliberat(ă) de ...................la data de......................, cu domiciliul în localitatea....................................., str....................................nr........, bl.........., sc......., ap........, sectorul/judeţul ..............................., în calitate de reprezentant legal al operatorului economic ..................................., declar pe propria răspundere următoarele:

Declar că întreprinderea se află/nu se află în dificultate, în conformitate cu prevederile Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate (publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004).

Declar pe propria răspundere că activităţile pentru care solicit finanţarea fac/nu fac obiectul altui ajutor de minimis sau oricărui alt tip de subvenţie în cadrul altor programe/subprograme cu finanţare nerambursabilă.

Da

Nu

De asemenea, declar pe propria răspundere că în ultimii 3 (trei) ani fiscali, inclusiv anul în curs, am beneficiat/nu am beneficiat de ajutoare de minimis.

Da

Nu

Dacă da, completaţi tabelul de mai jos:

Nr. crt.

Anul acordării ajutorului de minimis

Instituţia finanţatoare

Programul prin care s-a beneficiat de finanţare

Cuantumul ajutorului acordat

(euro)

1.

2.

3.

Declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta declaraţie sunt corecte şi complete şi înţeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.

Numele şi prenumele...............................................................

Funcţia....................................................................................

Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului............................

Data semnării...........................................................................


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1338/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1338 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1338/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu