ORDIN Nr. 1297
din 26 octombrie 2006
pentru modificarea si
completarea Ordinului ministrului sanatatii nr. 466/2006 privind infiintarea
comisiilor consultative ale Ministerului Sanatatii, cu modificarile si
completarile ulterioare
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 933 din 17 noiembrie 2006
In temeiul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
72/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în
domeniul sănătăţii şi pentru abrogarea unor dispoziţii din alte acte normative
în domeniul sanitar, ale Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea
şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice,
văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale
buget şi credite externe nr. E.N. 5.919/2006,
ministrul sănătăţii publice emite următorul ordin:
Art. I. - Regulamentul de organizare şi funcţionare a comisiilor consultative ale
Ministerului Sănătăţii Publice*), prevăzut în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului
sănătăţii nr. 466/2006 privind înfiinţarea comisiilor consultative ale
Ministerului Sănătăţii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 434 din 19 mai 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se
modifică şi se completează după cum urmează:
1. La litera a) „Comisia
de specialitate a Ministerului Sănătăţii Publice", articolul 2 alineatul
(1) va avea următorul cuprins:
„Art. 2. - (1) Comisia de specialitate este formată
dintr-un număr variabil de personalităţi ale lumii medicale, numite prin ordin
de către ministrul sănătăţii publice. Numărul persoanelor cu drept de vot din
comisie va fi impar."
2. La litera a) „Comisia
de specialitate a Ministerului Sănătăţii Publice", articolul 3 alineatul
(1) va avea următorul cuprins:
„Art. 3. - (1) Comisia de specialitate îşi desfăşoară
activitatea în şedinţe plenare, organizate lunar sau ori de câte ori este
nevoie, la solicitarea preşedintelui acesteia, cu acordul ministrului sănătăţii publice sau al secretarului de stat
coordonator."
3. La litera a) „Comisia de
specialitate a Ministerului Sănătăţii Publice", articolul 7 va avea
următorul cuprins:
„Art. 7. - (1) Preşedintele,
membrii şi secretarul comisiei de specialitate beneficiază de o indemnizaţie
lunară de 10% din indemnizaţia secretarului de stat, care se acordă
proporţional cu numărul de participări efective la şedinţe.
(2) In situaţia în care comisia de specialitate nu
şi-a desfăşurat activitatea pe parcursul unei luni, membrii acesteia nu
beneficiază de indemnizaţie în această perioadă.
(3) In situaţia în care comisia de specialitate îşi
desfăşoară activitatea o singură dată pe lună, iar unul dintre membri nu
participă la şedinţă, acesta nu beneficiază de indemnizaţie în această
perioadă.
(4) In cazul în care un membru se retrage în timpul
şedinţei, acesta nu beneficiază de indemnizaţie.
(5) In cazul în care comisia de specialitate îşi
desfăşoară activitatea în mai multe şedinţe într-o lună, iar unul dintre membri
a lipsit la una din şedinţe, acesta primeşte indemnizaţia proporţional cu numărul de participări
efective la şedinţe.
*) Conform prevederilor art. 2
alin. (6) din Legea nr. 95/2006, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, în cuprinsul actelor normative în
vigoare denumirea „Ministerul Sănătăţii" se înlocuieşte cu denumirea
„Ministerul Sănătăţii Publice", iar sintagma „ministrul sănătăţii",
cu sintagma „ministrul sănătăţii publice".
(6) Cheltuielile reprezentând plata indemnizaţiei
lunare de 10% din indemnizaţia secretarului de stat se suportă de la titlul I
„Cheltuieli de personal" (articolul 01 alineatul 12) din bugetul
Ministerului Sănătăţii Publice, pe baza situaţiei privind prezenţa nominală a
membrilor comisiei la şedinţele desfăşurate în fiecare lună.
(7) Situaţia prezenţei membrilor comisiei,
certificată prin semnătura preşedintelui comisiei şi cu avizul secretarului de
stat, este depusă la serviciul financiar din cadrul Direcţiei generale buget şi
credite externe din cadrul Ministerului Sănătăţii Publice, lunar, până la data
de 5 a lunii curente pentru luna expirată."
4. La litera a)
„Comisia de specialitate a Ministerului Sănătăţii Publice", după articolul
7 se introduce un nou articol, articolul 71, cu următorul cuprins:
„Art. 71. - (1) Cheltuielile de deplasare
ocazionate de participarea în comisiile de specialitate sunt suportate de instituţiile publice respective în care persoanele sunt încadrate
sau unde acestea desfăşoară activitate prin integrare clinică.
(2) Cheltuielile de deplasare
din alte localităţi, ocazionate de participarea în Comisia de specialitate de
medicină de familie, sunt suportate din bugetul Ministerului Sănătăţii Publice
de la titlul II „Bunuri şi servicii - Deplasări, detaşări, transferări".
In vederea decontării, documentele de transport se depun la serviciul financiar
din cadrul Direcţiei generale buget şi credite externe din cadrul Ministerului
Sănătăţii Publice până la aceeaşi dată precizată la art. 7 alin. (7).
(3) Specialiştii invitaţi la lucrările comisiei de
specialitate nu beneficiază de indemnizaţie şi de decontarea cheltuielilor de
deplasare."
Art. II. - Prezentul
ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu