ORDIN Nr. 12
din 18 februarie 2008
pentru aprobarea
Metodologiei privind finantarea in cursul anului 2008 a proiectelor pentru
comunicare, informare publica si promovarea imaginii si intereselor romanesti
peste hotare, precum si a actiunilor cu caracter stiintific si social-cultural
ACT EMIS DE:
AGENTIA PENTRU STRATEGII GUVERNAMENTALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 151 din 28 februarie 2008
In baza prevederilor art. 3 alin. (3) teza a II-a din
Legea nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri
publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, precum şi ale
Hotărârii Guvernului nr. 95/2008 pentru aprobarea modului de repartizare şi de
utilizare a sumelor prevăzute la lit. a) şi b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea
bugetului de stat pe anul 2008 nr. 388/2007,'
în temeiul art. 5 alin. (3) din
Hotărârea Guvernului nr. 275/2007 privind reorganizarea şi funcţionarea
Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale,
preşedintele Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale
emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Metodologia privind finanţarea în
cursul anului 2008 a proiectelor pentru comunicare, informare publică şi
promovarea imaginii şi intereselor româneşti peste hotare, precum şi a
acţiunilor cu caracter ştiinţific şi social-cultural, prevăzută în anexa care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Pentru finanţările nerambursabile din fonduri
publice alocate în bugetul Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale pentru
activităţi nonprofit de interes general, altele decât cele pentru care procedura a fost stabilită prin
Hotărârea Guvernului nr. 95/2008 pentru aprobarea modului de repartizare şi de
utilizare a sumelor prevăzute la lit. a) şi b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea
bugetului de stat pe anul 2008 nr. 388/2007, sunt aplicabile prevederile Legii
nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice
alocate pentru activităţi nonprofit de interes general.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale,
Alfred Bulai
ANEXĂ
METODOLOGIE
privind finanţarea în cursul anului 2008 a
proiectelor pentru comunicare, informare publică şi promovarea imaginii si intereselor româneşti peste
hotare, precum si a acţiunilor cu caracter ştiinţific si social-cultural
Art. 1 -Alocarea sumelor prevăzute la lit. a) şi b) din
anexa nr. 3/12/02a la Legea bugetului de stat pe anul 2008 nr. 388/2007 se face
în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 95/2008 pentru
aprobarea modului de repartizare şi de utilizare a sumelor prevăzute la lit. a)
şi b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea bugetului de stat
pe anul 2008 nr. 388/2007.
Art. 2. - Sumele prevăzute la lit. a) şi b) din anexa
nr. 3/12/02a la Legea nr. 388/2007 pot fi alocate şi pe bază de proiecte,
exclusiv în condiţiile şi pentru destinaţiile prevăzute în anexa la Hotărârea
Guvernului nr. 95/2008.
Art. 3. - Principiile conform cărora se realizează
alocarea pe bază de proiecte a sumelor prevăzute la lit. a) şi b) din anexa nr.
3/12/02a la Legea nr. 388/2007 sunt următoarele:
a) legalitatea, respectiv asigurarea condiţiilor
pentru respectarea cu stricteţe a prevederilor cuprinse în Hotărârea Guvernului
nr. 95/2008, precum şi a tuturor dispoziţiilor legale aplicabile în materie;
b) libera concurenţă, respectiv asigurarea condiţiilor
pentru ca orice persoană fizică sau juridică ce desfăşoară activităţi nonprofit
să aibă dreptul de a beneficia, în condiţiile legii, de alocarea sumelor
prevăzute la lit. a) şi b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea nr. 388/2007;
c) eficacitatea utilizării
sumelor, respectiv folosirea sistemului concurential şi a criteriilor care să
facă posibilă evaluarea propunerilor şi a specificaţiilor tehnice şi financiare
pentru alocarea sumelor prevăzute la lit. a) şi b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea nr. 388/2007;
d) transparenţa, respectiv punerea la dispoziţia
tuturor celor interesaţi a informaţiilor referitoare la aplicarea metodologiei
privind alocarea sumelor prevăzute la lit. a) si b) din anexa nr. 3/12/02a la
Legea nr. 388/2007;
e) tratamentul egal,
respectiv aplicarea în mod nediscriminatoriu a criteriilor pentru alocarea pe
bază de proiecte a sumelor prevăzute la lit. a) şi b) din anexa nr. 3/12/02a la
Legea nr. 388/2007, astfel încât orice persoană fizică sau juridică ce
desfăşoară activităţi nonprofit să aibă şanse egale;
f) excluderea cumulului, în sensul că aceeaşi
activitate nu poate beneficia de alocarea din sumele prevăzute la lit. a) şi b)
din anexa nr. 3/12/02a la Legea nr. 388/2007, prin mai multe contracte de
finanţare; un beneficiar poate contracta de la aceeaşi autoritate finanţatoare,
în decursul unui an financiar, o singură finanţare nerambursabilă din sumele
prevăzute la lit. a) din anexa nr. 3/12/02a, precum şi o singură finanţare
nerambursabilă din sumele prevăzute la lit. b) din
anexa nr. 3/12/02a la Legea nr. 388/2007;
g) neretroactivitatea, respectiv excluderea
posibilităţii alocării din sumele prevăzute la lit. a) şi b) din anexa nr.
3/12/02a la Legea nr. 388/2007 pentru o activitate care a fost deja începută
sau finalizată la data încheierii contractului de finanţare;
h) cofinanţarea, în sensul că orice alocare din sumele
prevăzute la lit. a) şi b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea nr. 388/2007 trebuie
însoţită de o contribuţie din partea beneficiarului de minimum 10% din valoarea
totală a finanţării.
Art. 4. - (1) Proiectele elaborate de către iniţiator
conform cererii de finanţare tip, prevăzută în anexa nr. 1 la prezenta
metodologie, se depun sau se trimit prin poştă la Agenţia pentru Strategii
Guvernamentale, cu cel puţin 20 de zile înainte de data începerii proiectului.
(2) Documentaţia va include şi actele de
constituire/înfiinţare şi identificare ale iniţiatorului, respectiv statutul,
hotărârea judecătorească de înfiinţare sau actul normativ de înfiinţare, după
caz, codul fiscal, cod IBAN, contul şi banca la care acesta este deschis.
(3) Toate copiile vor fi certificate prin semnătură şi
ştampilă şi vor purta menţiunea „conform cu originalul".
Art. 5. - (1) La analizarea proiectelor se vor avea în
vedere următoarele criterii generale:
1. Durata proiectului
Durata de desfăşurare a proiectelor trebuie să se
încadreze în anul bugetar 2008 şi termenul de finalizare nu trebuie să
depăşească data de 26 decembrie.
2. Legătura cu domeniul de activitate
Din conţinutul proiectului trebuie să rezulte
încadrarea acestuia în categoriile de proiecte şi acţiuni prevăzute în anexa la
Hotărârea Guvernului nr. 95/2008.
3. Cofinanţarea
Agenţia pentru Strategii Guvernamentale finanţează
parţial cheltuielile ocazionate de derularea proiectelor şi programelor primite
spre finanţare, ţinând cont de dimensiunea cofinanţării din partea altor
parteneri.
4. Bugetul
Una dintre cele mai importante componente urmărite este
bugetul proiectului. Acesta trebuie să conţină distinct o descriere detaliată a
tipurilor de activităţi pentru care se solicită finanţarea, a cheltuielilor,
precum şi date referitoare la finanţarea asigurată de alţi parteneri.
(2) Pentru fiecare dintre categoriile de proiecte şi
acţiuni prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 95/2008, în funcţie de
particularităţile acesteia, se pot stabili şi criterii specifice de analiză.
Art. 6. -In vederea analizei şi evaluării proiectelor
elaborate de iniţiatori şi depuse conform art. 4, se constituie la nivelul
Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale o comisie de jurizare, a cărei
componenţă se stabileşte prin ordin al preşedintelui Agenţiei pentru Strategii
Guvernamentale.
Art. 7. - (1) Comisia de jurizare se întruneşte la
propunerea secretarului tehnic al comisiei, ori de câte ori este necesar. Dacă
preşedintele comisiei de jurizare nu este prezent, acesta poate desemna un
înlocuitor din rândul membrilor.
(2) Proiectele vor fi transmise de secretarul tehnic
preşedintelui care, prin consultare cu ceilalţi membri ai comisiei, decide
asupra finanţării proiectelor şi desemnează coordonatorul de proiect.
(3) Documentaţia proiectelor propuse spre finanţare se
repartizează coordonatorilor de proiect.
Art. 8. - Coordonatorul de proiect are următoarele
atribuţii:
- întocmeşte nota de fundamentare a proiectului, pe
care o transmite spre avizare Serviciului economic, administrativ şi resurse
umane şi compartimentului juridic;
- completează propunerea de angajare a unei cheltuieli;
- înaintează spre semnare secretarului de stat nota de
fundamentare şi propunerea de angajare a unei cheltuieli;
- înaintează ordonatorului de credite, spre aprobare,
întreaga documentaţie;
- urmăreşte circuitul documentaţiei până la obţinerea
tuturor vizelor necesare şi a aprobării acesteia (nota de fundamentare, propunerea de angajare a unei cheltuieli);
- comunică iniţiatorului de proiect suma aprobată
pentru finanţare, precum şi destinaţia acesteia;
- întocmeşte contractul de finanţare pe care îl
semnează în calitate de responsabil de contract şi completează angajamentul bugetar;
- urmăreşte contractul până la perfectarea acestuia;
- primeşte de la iniţiator documentele justificative
pentru cheltuielile ocazionate de desfăşurarea proiectului pe care le verifică,
iar pe exemplarul original al facturii atestă că bunurile furnizate au fost
recepţionate, lucrările au fost executate şi serviciile prestate corespunzător,
prin sintagma: „confirmat realitatea, regularitatea şi legalitatea
operaţiunilor";
- înaintează spre avizare directorului general, pentru
„Bun de plată", factura însoţită de documentele justificative şi de
formularul „Ordonanţarea la plată".
Art. 9. - (1) Proiectele a căror documentaţie este
incompletă nu sunt eligibile.
(2) Pentru proiectele propuse spre aprobare cu
observaţii, comisia poate stabili termene până la care iniţiatorii au obligaţia
să răspundă observaţiilor formulate. Documentaţia acestor proiecte se înmânează
coordonatorilor de proiect desemnaţi, care informează iniţiatorii asupra
observaţiilor şi termenelor stabilite de comisie. Neîncadrarea în aceste
termene atrage respingerea proiectelor în cauză. Despre această situaţie
coordonatorul de proiect informează secretarul tehnic al comisiei, căruia îi
predă întreaga documentaţie a proiectului. Pentru proiectele ale căror
observaţii se clarifică în termenul stabilit, coordonatorii au aceleaşi
atribuţii precum cele prevăzute la art. 8.
Art. 10. - Secretarul tehnic comunică în scris
iniţiatorilor decizia de respingere, în cel mult 5 zile de la adoptarea
acesteia de către comisia de jurizare.
Art. 11. - (1) Pentru
realizarea proiectelor a căror finanţare a fost aprobată de comisia de jurizare
se va încheia un contract de finanţare între Agenţia pentru Strategii
Guvernamentale şi iniţiator.
(2) Toate documentele legate de încheierea, derularea
şi finalizarea proiectelor vor purta număr de înregistrare, vor fi semnate şi
ştampilate de către emitent.
Art. 12. - Categoriile de cheltuieli care pot fi finanţate
din sumele prevăzute la lit. a) şi b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea nr.
388/2007 sunt cele prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 95/2008,
respectiv: cazare, transport, masă, trataţii, taxe de participare şi de
vizitare, taxe poştale, comunicaţii telefonice, închiriere, editare, tipărire,
difuzare, realizare de sondaje de opinii şi studii, traduceri, operaţiuni de
multiplicare, printare multimedia, materiale promoţionale, abonamente, chirie
şi alte servicii.
Art. 13. - (1) Regulile de finanţare sunt prevăzute în
anexa nr. 2 la prezenta metodologie.
(2) In baza documentaţiilor aprobate de ordonatorul de
credite se pot acorda avansuri de până la 30% din sumele ce urmează a fi
alocate pentru programele, proiectele şi acţiunile prevăzute în anexa la
Hotărârea Guvernului nr. 95/2008, fără solicitarea unei scrisori de garanţie
bancară, conform art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 95/2008. Pentru sumele
avansate, beneficiarii vor prezenta documentele justificative cu privire la
utilizarea acestora, în termen de 10 zile de la finalizarea proiectului şi nu
mai târziu de 10 decembrie 2008.
(3) Decontarea cheltuielilor se
face în termen de 10 zile de la finalizarea proiectului, pe baza formularului
pentru raportări intermediare şi finale prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta
metodologie.
ANEXA Nr. 1 la metodologie
Către
AGENŢIA PENTRU STRATEGII GUVERNAMENTALE
CERERE DE FINANŢARE
In baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 95/2008
pentru aprobarea modului de repartizare şi de utilizare a sumelor prevăzute la
lit. a) şi b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea bugetului de stat pe anul 2008
nr. 388/2007
1.
........................................................................................................................................................................ ....................................................
(datele de identificare ale solicitantului)*)
2. ........................................................................................................................................................................ ....................................................
(denumirea proiectului/acţiunii pentru care se
solicită finanţarea)
2.1. Obiective
........................................................................................................................................................................ ...................................
2.2. Rezultate aşteptate
........................................................................................................................................................................ .....................
2.3. Grupuri-ţintă/Beneficiari
........................................................................................................................................................................ .............
3........................................................................................................................................................................ .......................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
(descrierea
proiectului - maximum 3 pagini)
4. Data/Perioada proiectului.
........................................................................................................................................................................ .............
5. Buget proiect - suma în lei - din care:
......................................................................................................................................................................
- suma solicitată finanţatorului, în lei:
........................................................................................................................................................................ ..
- contribuţia proprie, în lei:
........................................................................................................................................................................ ................
6. Anexăm prezentei cereri următoarele documente:
- ........................................................................................................................................................................ ......................................................
(devizul de
cheltuieli şi în mod obligatoriu documentele prevăzute la art. 4 alin. (2) din
metodologie)
Semnătura..................................................
(şi ştampila, în cazul persoanelor juridice)
*) Se va menţiona, unde este cazul, dacă
asociaţia/fundaţia este de utilitate publică.
ANEXA Nr. 2 la metodologie
REGULI DE FINANŢARE
Tipul de cheltuială
|
Documentele însoţitoare ale cererii
de finanţare
|
Documentele justificative ale
cheltuielilor efectuate în vederea decontării
(vor fi transmise la încheierea acţiunii)
|
Cazare*)
|
- Lista persoanelor beneficiare, cereri de oferte - minimum
3 oferte.
- Documentaţie în condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică,
a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de
concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
337/2006, cu modificările şi completările ulterioare (invitaţie de
participare, proces-verbal încheiat cu ocazia concursului pentru achiziţie şi
anexă la acesta, hotărârea comisiei de evaluare a ofertelor).
|
Factura originală emisă de iniţiator către finanţator, copia
contractului de prestare servicii încheiat cu prestatorul, copia facturii şi
a diagramei de cazare, ambele emise de prestator către iniţiator
(beneficiarul serviciilor), copii care vor conţine menţiunea „conform cu
originalul", precum şi semnătura şi ştampila iniţiatorului, în original.
|
Tipul de cheltuială
|
Documentele însoţitoare ale cererii
de finanţare
|
Documentele justificative ale
cheltuielilor efectuate în vederea decontării (vor fi transmise la încheierea
acţiunii)
|
Masă, trataţii*)
|
- Lista persoanelor beneficiare, cereri de oferte - minimum 3
oferte.
- Documentaţie în condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
337/2006, cu modificările şi completările ulterioare (invitaţie de
participare, proces-verbal încheiat cu ocazia concursului pentru achiziţie şi
anexă la acesta, hotărârea comisiei de evaluare a ofertelor).
|
Factura originală emisă de iniţiator către finanţator, copia
contractului de prestare servicii încheiat cu prestatorul, copia facturii
emise de prestator către iniţiator, copia meniului zilnic/persoană semnat şi
ştampilat de prestator (copiile vor conţine menţiunea „conform cu
originalul", precum şi semnătura şi ştampila iniţiatorului, în
original); lista participanţilor la manifestare (beneficiari ai serviciilor
de masă), în original, întocmită de iniţiator, cu semnătura şi ştampila
acestuia.
|
Transport SNCFR
cls. a II-a*)
|
Costul estimat al biletelor (menţionat în buget).
|
Biletele de călătorie, tabel centralizator semnat şi ştampilat de
iniţiator, care să cuprindă numele şi prenumele, ruta, seria şi numărul
biletului, data, preţul biletului.
|
Transport cu autocar, microbuz sau avion
|
- Documentaţie în condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
337/2006, cu modificările şi completările ulterioare (invitaţie de
participare, proces-verbal încheiat cu ocazia concursului pentru achiziţie şi
anexă la acesta, hotărârea comisiei de evaluare a ofertelor).
- Lista persoanelor transportate.
|
Proces-verbal încheiat cu ocazia concursului
de oferte, invitaţiile de participare la concursul de oferte, factura
originală emisă de iniţiator către finanţator, copia facturii prestatorului
de servicii, copia contractului de prestări de servicii încheiat cu
prestatorul, copia foii de parcurs sau a biletelor de avion (copiile vor
conţine menţiunea „conform cu originalul", precum şi semnătura şi
ştampila iniţiatorului, în original); lista persoanelor beneficiare a
serviciului de transport, ştampilată şi semnată de iniţiator.
|
Taxe (de participare, de vizitare,
poştale)*)
|
Costul estimat al taxelor (menţionat în buget).
|
Bilete şi chitanţe sau copii ale acestora, după caz, cu menţiunea
„conform cu originalul", semnate şi ştampilate, tabel centralizator
semnat şi ştampilat de iniţiator, care să cuprindă numele şi prenumele, seria
şi numărul biletului/chitanţei, data, preţul biletului.
|
Inchiriere, editare, tipărire, difuzare, multiplicare, traduceri
|
Documentaţie în condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
337/2006, cu modificările şi completările ulterioare (invitaţie de
participare, proces-verbal încheiat cu ocazia concursului pentru achiziţie şi
anexă la acesta, hotărârea comisiei de evaluare a ofertelor).
|
Proces-verbal încheiat cu ocazia
concursului de oferte, invitaţiile de participare la concursul de oferte,
factura originală emisă de iniţiator către finanţator, copia facturii
furnizorului de bunuri, copia contractului de prestări de servicii încheiat
cu prestatorul, copia procesului-verbal de recepţie a materialelor, conform
strategiei de repartizare (copiile vor conţine menţiunea „conform cu
originalul", precum şi semnătura şi ştampila iniţiatorului în original).
|
Tipul de cheltuială
|
Documentele însoţitoare ale cererii
de finanţare
|
Documentele justificative ale
cheltuielilor efectuate în vederea decontării (vor fi transmise la încheierea
acţiunii)
|
Achiziţii de servicii
specializate de organizare a expoziţiilor, festivalurilor,
spectacolelor etc. (închiriere săli de spectacol, scenă, decor, scenotehnică,
achiziţionare bilete, achiziţie spectacol etc.)*)
|
- Lista persoanelor beneficiare, cereri de oferte - minimum
3 oferte.
- Documentaţie în condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
337/2006, cu modificările şi completările ulterioare (invitaţie de
participare, proces-verbal încheiat cu ocazia concursului pentru achiziţie şi
anexă la acesta, hotărârea comisiei de evaluare a ofertelor).
|
Factura originală emisă de iniţiator
către finanţator, copia contractului de prestare servicii încheiat cu
prestatorul, copia facturii pentru serviciile prestate, ambele emise de
prestator către iniţiator (beneficiarul serviciilor), copii care vor conţine
menţiunea „conform cu originalul", precum şi semnătura şi ştampila
iniţiatorului, în original.
|
Realizare de sondaje de opinie, studii şi cercetări
|
Documentaţie în condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea'nr.
337/2006, cu modificările şi completările ulterioare (invitaţie de
participare, proces-verbal încheiat cu ocazia concursului pentru achiziţie şi
anexă la acesta, hotărârea comisiei de evaluare a ofertelor).
|
Proces-verbal încheiat cu ocazia
concursului de oferte, invitaţiile de participare la concursul de oferte,
factura originală emisă de iniţiator către finanţator, copia facturii
furnizorului de bunuri, copia contractului de prestări de servicii încheiat
cu prestatorul, copia procesului-verbal de recepţie a materialelor, conform
strategiei de repartizare (copiile vor conţine menţiunea „conform cu
originalul", precum şi semnătura şi ştampila iniţiatorului, în
original).
|
*) Aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
34/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se va efectua conform art.
16 din ordonanţa de urgenţă menţionată.
ANEXA Nr. 3 la metodologie
FORMULAR
pentru raportări intermediare şi finale
Contract nr........................................................................................................................................................................ ........................................
Data încheierii contractului.
........................................................................................................................................................................ ................
Asociaţia/Fundaţia........................................................................................................................................................................................... ..........
- adresa:.
........................................................................................................................................................................ ..........................................
- telefon/fax:.
........................................................................................................................................................................ ....................................
Denumirea
proiectului........................................................................................................................................................................ ........................
Data înaintării raportului........................................................................................................................................................................ .....................
I. Raport de activitate
1. Descrierea pe scurt a activităţilor desfăşurate până
la data întocmirii raportului (maximum o pagină):
........................................................................................................................................................................ ........................................................
II. Raport financiar
1. Date despre instituţia finanţată:
- cont bancar
nr.............................................................., deschis la
Banca (denumirea şi sediul).................................................persoana
cu drept de semnătură (numele şi prenumele).
........................................................................................................................................................................ ..................
2. Date despre finanţare:
- valoarea totală a finanţării în conformitate cu
contractul
încheiat:.................................................................................................................................
- valoarea contribuţiei
proprii:......................................................................................................................................................................................
- valoarea finanţării cumulate la data întocmirii
raportului:..............................................................................................................................................
3. Decont cheltuieli:
Categoria de cheltuieli
|
Numărul documentului justificativ
|
Unitatea care a emis documentul
|
Data
|
Suma
|
Ce reprezintă
|
|
|
|
|
|
|
Total (lei):
|
Semnătura beneficiarului
.........................................
Semnătura finanţatorului
(responsabil proiect, director direcţia emiţătoare, director general, serviciu economic)
4. Se anexează, în copie, actele justificative pentru
cheltuielile efectuate (facturi, chitanţe fiscale, bonuri, extrase de cont,
ordine şi dispoziţii de plată etc).