ORDIN Nr. 12
din 25 octombrie 2007
pentru modificarea si
completarea Normelor privind Registrul intermediarilor in asigurari si/sau
reasigurari, aprobate prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a
Asigurarilor nr. 10/2007
ACT EMIS DE:
COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 734 din 30 octombrie 2007
In temeiul prevederilor art. 4 alin. (27) şi ale art.
34 alin. (4) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi
supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare,
potrivit Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere
a Asigurărilor din data de 9 octombrie 2007,
preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor
emite următorul ordin:
Art. I. - Normele privind Registrul intermediarilor în asigurări şi/sau
reasigurări, aprobate prin Ordinul preşedintelui Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor nr. 10/2007, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 553 din
14 august 2007, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 1,
alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) Inscrierea în registru a persoanelor fizice şi
juridice, cu care asigurătorii au încheiat contract de agent la data intrării
în vigoare a prezentelor norme, se va face până la data de 31 decembrie
2007."
2. La articolul 1, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(4) Deschiderea Jurnalului asistenţilor în brokeraj şi
înscrierea în registru a personalului propriu, de către brokerii de asigurare
şi/sau de reasigurare, se vor face până la data de 31 decembrie 2007."
3. La articolul 5,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) In vederea avizării ca agenţi de asigurare
subordonaţi, persoanele juridice trebuie să depună la Comisia de Supraveghere a
Asigurărilor, până la data de 31 decembrie 2007, o documentaţie care va
cuprinde:".
4. La articolul 17
alineatul (1), după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), care va
avea următorul cuprins:
,,d) domiciliul sau, după caz, reşedinţa agenţilor de
asigurare persoane fizice."
5. La articolul 21,
după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), care va avea
următorul cuprins:
„(3) Activitatea de intermediere a brokerilor de
asigurare şi/sau de reasigurare, prin personalul propriu sau prin asistenţii în
brokeraj, se poate desfăşura numai la:
a) sediile principale sau secundare ale brokerilor de
asigurare şi/sau de reasigurare ori, după caz, ale asistenţilor în brokeraj
persoane juridice;
b) sediile principale sau secundare ale asiguraţilor
ori ale potenţialilor asiguraţi persoane juridice;
c) domiciliul sau, după caz, reşedinţa asiguraţilor ori
a potenţialilor asiguraţi persoane fizice;
d) domiciliul sau, după caz, reşedinţa asistenţilor în
brokeraj persoane fizice;
e) sediile principale sau secundare ale asigurătorilor."
6. Articolul 28 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 28. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentele norme."
7. După anexa nr. 3
la norme se introduce o nouă anexă, anexa nr. 4 la norme, care va avea următorul cuprins:
„ANEXA Nr. 4 la norme
A. Informaţiile cuprinse în certificatul de înregistrare
în registrul intermediarilor în asigurări:
- denumirea comercială completă a asigurătorului;
- menţiunea «Certificat de înregistrare în registrul
intermediarilor în asigurări»;
- denumirea agentului de asigurare persoană juridică;
- sediul social;
- codul de identificare fiscală;
- codul unic de înregistrare în registrul
intermediarilor;
- data emiterii certificatului;
- semnătura preşedintelui/directorului general al
asigurătorului;
- menţiunea «acest certificat a fost eliberat în
conformitate cu prevederile art. 34 alin. (41) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi
supravegherea asigurărilor».
B. Pentru asigurarea existenţei unui format unic al
certificatelor, formatul standard se va elibera asigurătorilor, pe suport
electronic, de către Direcţia generală informatică din cadrul Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor."
Art. II. - Direcţiile de
specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor vor asigura
ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin, în conformitate cu
atribuţiile specifice fiecăreia.
Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Angela Toncescu