ORDIN Nr. 1131
din 15 septembrie 2009
privind aprobarea
Metodologiei pentru desfasurarea concursului de rezidentiat pe post si pe loc
în medicina, medicina dentara si farmacie, sesiunea 15 noiembrie 2009
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 628 din 22 septembrie 2009
Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei
generale pentru politici de sănătate şi resurse umane nr. I.B./8.992/2009,
în temeiul dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr.
18/2009 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului şi ale Hotărârii
Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii emite
prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Metodologia pentru desfăşurarea
concursului de rezidenţiat pe post şi pe loc în medicină, medicină dentară şi
farmacie, sesiunea 15 noiembrie 2009, prevăzută în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Direcţia generală pentru politici de sănătate
şi resurse umane şi Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar
Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul sanatatii,
Tudor Totu,
secretar de stat
ANEXĂ
METODOLOGIE
pentru desfăşurarea concursului de rezidentiat pe
post şi pe loc în medicină, medicină dentară şi farmacie, sesiunea 15
noiembrie 2009
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Ministerul Sănătăţii organizează
concurs naţional de intrare în rezidentiat pe post şi rezidentiat pe loc în
domeniile medicină, medicină dentară şi farmacie la data de 15 noiembrie 2009.
Concursul se desfăşoară în Centrul Universitar Bucureşti.
Art. 2. - (1) Unităţile şi specialităţile pentru care
se organizează rezidentiat pe post sunt aprobate prin ordin al ministrului
sănătăţii.
(2) Cifra de şcolarizare pe domenii şi specialităţi
este aprobată prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului
educaţiei, cercetării şi inovării.
Art. 3. - Pentru organizarea concursului de rezidentiat
este desemnată o comisie comună centrală, formată din reprezentanţi ai
Ministerului Sănătăţii şi ai Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării şi
aprobată prin ordin comun al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării şi
al ministrului sănătăţii.
Art. 4. - (1) Concursul se desfăşoară sub formă de
test-grilă cu 200 de întrebări, pe o durată de 4 ore.
(2) Punctajul minim de promovare reprezintă 50% din
punctajul maxim realizat la cele 200 de întrebări pentru fiecare domeniu.
(3) Ocuparea posturilor şi locurilor în specialitate se
face în ordinea punctajului de promovare obţinut, în limita posturilor şi
locurilor publicate pentru fiecare domeniu, alcătuindu-se o singură clasificare
pentru fiecare domeniu.
(4) Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii care devin
rezidenţi pe locuri încheie un contract individual de muncă pe perioadă
determinată, egală cu durata rezidentiatului, cu unitatea sanitară la care au
fost repartizate locurile pentru rezidentiat.
(5) Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii care devin
rezidenţi pe post încheie contract individual de muncă pe perioadă
nedeterminată cu unitatea sanitară publică care a publicat postul respectiv, cu
respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 18/2009 privind organizarea
şi finanţarea rezidentiatului.
(6) Candidaţii cetăţeni de origine etnică română din
Republica Moldova, Albania, Bulgaria, Macedonia, Serbia, Ucraina şi Ungaria şi
etnici români cu domiciliul stabil în străinătate, posesori ai diplomei de
medic, medic dentist sau farmacist, obţinută în România sau într-un alt stat
membru al Uniunii Europene, susţin concursul în aceleaşi condiţii ca şi
cetăţenii români, însă concurează pe locurile publicate de Ministerul
Educaţiei, Cercetării şi Inovării.
Art. 5. - Rezidenţii au obligaţia să efectueze
pregătirea şi să susţină examenul de specialist în specialitatea pentru care au
optat, în maximum 5 ani de la data încheierii programului de pregătire.
Art. 6. -In baza prevederilor art. 35 din Legea nr.
53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale
Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi
completările ulterioare, rezidenţii pot efectua cumul de funcţii numai în
condiţiile respectării integrale a curriculei şi programului de pregătire,
stabilite pentru toţi rezidenţii, în cursul dimineţii.
Art. 7. - Informaţiile generale importante despre
concursul de rezidentiat sunt făcute publice prin presă, radio, tv, iar cele
de detaliu, prin publicare în ziarul „Viaţa medicală", precum şi prin
internet, la adresa www.rezidentiat.info
CAPITOLUL II
Tematică, bibliografie, întrebări
Art. 8. - Tematicile concursului de rezidentiat şi
bibliografia aferentă sunt diferite pe domenii. Ele sunt avizate de Colegiul
Medicilor din România, Colegiul Medicilor Dentişti din România, respectiv
Colegiul Farmaciştilor din România, aprobate de ministrul sănătăţii şi sunt
publicate în ziarul „Viaţa medicală" nr. 4 din 23 ianuarie 2009 pentru
domeniul medicină şi domeniul farmacie şi, respectiv, nr. 11 din 13 martie 2009
pentru domeniul medicină dentară.
Art. 9. - (1) Intrebările sunt diferite, în funcţie de
domeniu. Fiecare dintre seturile de întrebări este creat de grupuri de lucru
diferite. Coordonatorul fiecărui grup de lucru este desemnat de preşedintele
Comisiei comune centrale a rezidenţiatului, iar numele lui este făcut public
doar după închiderea concursului.
(2) Coordonatorul fiecărui grup răspunde întru totul
de corectitudinea formulării întrebării, alegerea răspunsurilor corecte, de
păstrarea secretului întrebării şi de răspunsul la contestaţii.
(3) Coordonatorul dă avizul „bun de tipar"
pentru multiplicarea caietelor cu întrebări.
CAPITOLUL III
Inscrierea candidaţilor
Art. 10. - (1) La concurs se pot prezenta:
a) candidaţii care au diplomă de licenţă în profil
medico-farmaceutic uman sau o diplomă echivalentă cu aceasta;
b) rezidenţii aflaţi în pregătire, cu respectarea
prevederilor art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 18/2009;
c) specialiştii care doresc să efectueze pregătire în
cea de-a doua specialitate, cu respectarea prevederilor legale. Specialiştii
care au efectuat programul de pregătire prin rezidentiat, forma pe post, pot
obţine a doua specialitate după îndeplinirea condiţiei din actul adiţional
încheiat la contractul de muncă;
d) candidaţii care îndeplinesc condiţiile privind
cetăţenia stabilite de Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările
ulterioare, şi au diplomă de licenţă în profil medico-farmaceutic uman sau o
diplomă echivalentă cu aceasta.
(2) Candidaţii trebuie să fie apţi din punct de vedere
medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activităţii în domeniul
pentru care candidează.
Art. 11. -A doua specialitate se poate obţine numai în
regim cu taxă. Taxa anuală pentru efectuarea celei de-a doua specialităţi prin
concurs de rezidentiat este aceeaşi cu cea prevăzută pentru a doua specialitate
fără concurs de rezidentiat.
Art. 12. - (1) Inscrierile la concurs se fac la sediile
direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, respectiv
la ministerele cu reţea sanitară proprie, din momentul apariţiei în presă a
publicaţiei de concurs până la data de 21 octombrie 2009 inclusiv.
(2) Publicaţia de concurs cuprinde:
a) data, locul şi ora desfăşurării concursului;
b) condiţiile de participare;
c) locul şi perioada de înscriere;
d) numărul de locuri;
e) lista posturilor;
f) informaţii generale.
(3) Candidaţii cetăţeni de origine etnică română din
Republica Moldova, Albania, Bulgaria, Macedonia, Serbia, Ucraina şi Ungaria şi
etnici români cu domiciliul stabil în străinătate se înscriu la concurs la
Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila" Bucureşti, cu
respectarea prevederilor publicaţiei de concurs.
Art. 13. - Dosarul de înscriere al candidatului trebuie
să conţină următoarele documente:
a) cererea de înscriere la concurs, cu numele de
familie, iniţiala tatălui şi toate prenumele înscrise în buletinul/cartea de
identitate/paşaport, precum şi domeniul pentru care concurează (se menţionează
acordul pentru folosirea numelui şi pentru afişarea rezultatului pe internet);
b) xerocopia buletinului/cărţii de identitate sau a
paşaportului (paginile din care reies numele şi prenumele candidatului, precum
şi data naşterii);
c) copia legalizată a diplomei de licenţă de medic,
stomatolog (medic dentist) sau farmacist; absolvenţii promoţiei 2009 pot
prezenta adeverinţă privind promovarea examenului de licenţă;
d) adeverinţa eliberată de unitatea în care este încadrat,
din care să reiasă specialitatea în care este confirmat şi tipul contractului
individual de muncă, numai pentru rezidenţi şi specialişti;
e) certificatul medical privind starea de sănătate,
eliberat de unitatea sanitară teritorială desemnată de direcţia de sănătate
publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti, în care se precizează că este
apt/inapt din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea
activităţii în domeniul pentru care candidează;
f) copia legalizată a actelor doveditoare (certificat
de căsătorie etc.) prin care şi-a schimbat numele;
g) chitanţa de plată a taxei de concurs, stabilită de
Ministerul Sănătăţii.
Art. 14. - (1) După verificarea documentelor din dosare
şi a condiţiilor de participare pentru fiecare candidat, direcţiile de sănătate
publică, respectiv ministerele cu reţea sanitară proprie alcătuiesc o singură
listă cu candidaţii, în ordinea alfabetică a numelor în cadrul domeniului, care
cuprinde următoarele rubrici:
|
Nr. crt.
|
DSP
|
Domeniul (M DF)
|
Numele,
iniţiala tatălui,
prenumele
|
Promoţia
|
UMF absolvită
|
Loc actual de muncă
|
Numărul chitanţei
de plată a taxei
de concurs
|
Observaţii privind starea de
sănătate
|
|
Funcţia
|
Unitatea
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LEGENDĂ:
• DSP - direcţia de sănătate publică judeţeană sau a
municipiului Bucureşti (se foloseşte indicativul auto; de exemplu: BZ pentru
DSPJ Buzău, B pentru DSPM Bucureşti);
• Domeniul:
- M pentru domeniul medicină;
- D pentru domeniul medicină dentară;
- F pentru domeniul farmacie;
• Loc actual de muncă:
Pentru cei neîncadraţi se trece „FP" în rubrica
„Unitatea", iar rubrica „Funcţia" se lasă necompletată;
• Observaţii privind starea de sănătate:
Se completează numai cu „Apt" sau „Inapt".
(2) Intreaga responsabilitate a corectitudinii datelor
înscrise în tabele aparţine direcţiilor de sănătate publică, respectiv
ministerelor cu reţea sanitară proprie.
(3) Listele sunt redactate, conform structurii
prevăzute la alin. (1), într-un fişier Excel şi sunt transmise la Centrul
Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti (Bucureşti, str.
Bodeşti nr. 1, sectorul 2), prin e-mail la adresa rezidentiat@perfmed.ro,
în termen de două zile de la terminarea înscrierilor, iar originalele sunt
trimise prin Prioripost la adresa de mai sus, însoţite de dischetă. Instrucţiunile
privind modul de completare a listelor în format electronic, precum şi modelul
de fişier Excel care se foloseşte se găsesc la adresa de internet www.rezidentiat.info
Art. 15. - (1) Centrul Naţional de Perfecţionare în
Domeniul Sanitar Bucureşti, după centralizarea şi verificarea tabelelor cu
candidaţii înscrişi, redactează, în ordine alfabetică, lista finală cu
candidaţii înscrişi la concurs, pe domenii. Repartizarea candidaţilor pe săli
se face diferenţiat, pe domeniile pentru care s-au înscris.
(2) La data de 12 noiembrie 2009, candidaţii pot afla
sala şi ora începerii probei de concurs vizitând adresa de internet pe site-ul www.rezidentiat.info
(3) Cu cel puţin 24 de ore înainte de concurs, la
fiecare sală se afişează lista candidaţilor repartizaţi în sala respectivă.
CAPITOLUL IV
Desfăşurarea concursului
Art. 16. - (1) Concursul se desfăşoară în ziua de
duminică, 15 noiembrie 2009.
(2) In dimineaţa zilei de concurs, la ora 7,30, şeful
de sală şi supraveghetorii lipesc, în dreptul fiecărui loc din sală, o
legitimaţie de bancă cu numărul de ordine al candidatului respectiv, număr
corespunzător cu cel aflat în listele candidaţilor.
(3) Incepând cu ora 8,30, candidaţii pot intra în sala
în care au fost repartizaţi. La intrare se legitimează în faţa şefului de sală
cu buletinul/cartea de identitate sau paşaportul, documente ce trebuie să fie
în termen de valabilitate. Cei fără un astfel de document valabil nu sunt
primiţi în sala de concurs.
Art. 17. - (1) Candidaţii sunt aşezaţi în sală în ordine
alfabetică, conform listelor finale afişate, cu excepţia perechilor soţ-soţie,
fraţi-surori, care au obligaţia, sub sancţiunea anulării lucrării şi eliminării
din concurs, să semnaleze şefului de sală aceste situaţii, pentru a putea fi
aşezaţi separat. Candidaţii aflaţi în sală pot declara, sub semnătură,
situaţiile menţionate mai sus. Fiecare candidat se aşează la locul indicat prin
legitimaţia de bancă. Candidaţii ocupă numai locurile indicate de organizatori
şi nu au voie să le schimbe între ei. In cazul în care locul desemnat iniţial
nu este corespunzător, candidatul poate fi mutat pe un loc disponibil, dar
numai la indicaţia şefului de sală.
(2) Candidaţii sunt aşezaţi în sală în aşa fel încât să
rămână cel puţin un loc liber între 2 candidaţi.
(3) In prezenţa tuturor candidaţilor, şefii de sală
citesc instrucţiunile privind modul de desfăşurare a concursului.
Art. 18. - (1) Incepând cu ora 8,45 se împart
candidaţilor grilele pentru răspuns şi câte o carioca neagră pentru completarea
grilei (atât pentru completarea răspunsurilor considerate corecte, cât şi
pentru completarea datelor de identitate). Cele 4 tipuri de grile pentru
răspuns se împart după algoritmul stabilit de Comisia comună centrală.
(2) Se procedează la verificarea de către fiecare candidat
a grilei, pentru a se identifica eventualele greşeli de tipărire, caz în care
grila respectivă este înlocuită. Fiecare candidat completează apoi datele
personale în spaţiul special de pe grilă, cu litere majuscule.
(3) Şeful de sală şi supraveghetorii verifică
corectitudinea datelor înscrise, confruntându-le cu actul de identitate al
candidatului şi cu legitimaţia de bancă. După această operaţiune, actul de
identitate al fiecărui candidat rămâne pe bancă pe toată durata probei scrise.
Candidaţii poartă întreaga responsabilitate asupra datelor personale înscrise
pe grilă.
(4) Sacii sigilaţi conţinând caietele cu întrebări sunt
aduşi la săli în jurul orei 9,30. Integritatea acestor saci este constatată de
şeful de sală şi de 3 candidaţi din sala respectivă. La ora 10,00 se
desigilează sacii în toate sălile de concurs. Se împart apoi candidaţilor
caietele cu întrebări, ţinându-se cont de tipul de grilă primit anterior. Din
momentul în care a fost distribuit ultimul caiet începe măsurarea timpului de
concurs, care este de 4 ore. Şeful de sală notează la loc vizibil (fie prin
scriere pe tablă, fie pe o hârtie, care este afişată) şi informează candidaţii
despre ora de începere şi ora de terminare a concursului.
(5) Fiecare candidat verifică caietul cu întrebări,
fiind schimbate caietele cu greşeli de tipărire.
(6) Intreaga responsabilitate asupra corespondenţei
dintre tipul de grilă şi cel al caietului cu întrebări revine candidatului.
(7) Candidaţii care nu sunt prezenţi în sală în
momentul deschiderii sacilor cu caietele cu întrebări nu mai au acces în sala
de concurs.
(8) In timpul concursului candidaţii nu au voie să
consulte niciun fel de materiale, să discute cu ceilalţi candidaţi, să copieze
sau să aibă asupra lor aparatură electronică de comunicare. Materialele
documentare sunt depozitate într-un colţ al sălii, unde candidaţii nu au acces
până la terminarea concursului.
(9) La terminarea concursului candidaţii predau
şefului de sală, sub semnătură, grila de răspuns. Caietul cu întrebări rămâne
în posesia candidaţilor, cu excepţia celor care, din orice motiv, părăsesc sala
în primele 3 ore de concurs.
(10) Candidaţii absenţi şi cei care se retrag din
concurs sunt menţionaţi ca atare în procesul-verbal (nominal). Cei care se
retrag predau grila de răspuns şi caietul cu întrebări, sub semnătură, şi pot
părăsi sala doar după expirarea primelor 30 de minute de la începerea
concursului. Şeful de sală scrie pe grila lor „Retras din concurs". Aceste
grile sunt preluate, constituind documente pe baza cărora, în lista finală,
pentru candidatul care s-a retras, se face menţiunea „Retras din concurs".
După părăsirea sălii, niciunui candidat nu îi mai este permisă revenirea (pe
perioada desfăşurării probei) pentru niciun motiv, cu excepţia situaţiei în
care un candidat are necesităţi fiziologice, caz în care este însoţit de 2
supraveghetori şi poate lipsi din sală maximum 10 minute. Timpul absenţei din
sală nu prelungeşte durata probei pentru candidatul respectiv.
(11) Grilele de răspuns bune de corectat se predau de
către candidaţi, sub semnătură, şefului de sală. Corectura acestor grile se
face în mod electronic, în sala de concurs, în prezenţa autorului şi a încă 2
candidaţi din sala respectivă, care semnează pe grilă. După anunţarea
punctajului tuturor candidaţilor din sala respectivă, şeful de sală, în
prezenţa a 3 candidaţi, ambalează şi sigilează plicul cu grilele corectate şi
discheta.
(12) Grilele de răspuns cu menţiunea „Retras din
concurs" se ambalează separat.
(13) Grilele de răspuns greşite şi cele nefolosite
sunt ambalate separat şi poartă menţiunea „Anulat".
(14) Pe fiecare plic cu grile (grile corectate, grile
cu menţiunea „Retras din concurs" şi grile „Anulat") se menţionează
sala, numărul de candidaţi, numărul de grile corectate, respectiv „Retras din
concurs", „Anulat".
(15) Şefii de sală completează un proces-verbal
privind numărul de candidaţi înscrişi, candidaţi prezenţi, grile de răspuns,
caiete cu întrebări şi dischete primite şi returnate.
Procesele-verbale sunt semnate de şefii de sală, supraveghetori şi
3 candidaţi.
(16) Coletele şi procesele-verbale sunt puse în saci,
care sunt sigilaţi la rândul lor şi predaţi reprezentanţilor Comisiei comune
centrale. Pentru sigilare se folosesc cleşti speciali, care se găsesc la
reprezentantul desemnat de Comisia comună centrală răspunzător de locaţia
respectivă de concurs.
(17) Sacii sunt transportaţi la sediul Comisiei
comune centrale. Camerele în care se depozitează sacii sunt sigilate de
preşedintele Comisiei comune centrale.
CAPITOLUL V
Clasificarea candidaţilor
Art. 19. - Preşedintele Comisiei comune centrale de
rezidenţiat împreună cu colectivele care au alcătuit întrebările de concurs
sunt prezenţi în ziua concursului, începând cu ora 11,00, la sediul comisiei.
Grilele cu răspunsuri sunt multiplicate în prezenţa membrilor Comisiei comune
centrale de rezidenţiat şi transmise în săli prin delegaţi, în plicuri
sigilate. Plicul este înmânat şefului de sală de către delegaţi la expirarea
celor 4 ore de concurs şi după predarea de către candidaţi a grilelor pentru
corectat.
Art. 20. - (1) Eventualele contestaţii privind
răspunsurile corecte sunt depuse de candidaţi în termen de 24 de ore din
momentul transmiterii grilelor în sălile de concurs. Contestaţiile se depun la
Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti (Bucureşti,
str. Bodeşti nr. 1, sectorul 2) sau se transmit prin fax la nr. 021/255.64.06.
(2) Comisia comună centrală analizează şi comunică
răspunsurile corecte rămase definitive, în termen de 48 de ore de la expirarea
termenului de depunere a contestaţiilor. Comunicarea grilei corecte rămase
definitivă se face prin publicarea pe internet pe site-ul www.rezidentiat.info
şi prin afişarea la Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar
Bucureşti şi constituie răspuns la contestaţiile primite.
(3) In urma analizării contestaţiilor şi stabilirii
grilei corecte rămase definitivă, punctajele comunicate în săli pot suferi
modificări.
Art. 21. - (1) Prelucrarea rezultatelor stabilite în
urma aplicării grilei corecte rămase definitivă se face de către o comisie de
specialişti propuşi de Comisia comună centrală şi desemnaţi prin ordin al
ministrului sănătăţii. Membrii acestei comisii nu au voie să introducă sau să
scoată din sala respectivă niciun fel de material. In sala respectivă nu au
acces decât persoanele care formează comisia menţionată.
(2) Grila corectă rămasă definitivă este aplicată
tuturor candidaţilor de la domeniul respectiv, indiferent dacă au contestat sau
nu grila cu răspunsuri anunţată în sălile de concurs.
Art. 22. - Inainte de alcătuirea clasificărilor,
comisia desemnată la art. 21 alin. (1) procedează la desfacerea sacilor şi la
verificarea conţinutului fiecărui colet, semnalând eventualele neconcordanţe.
Art. 23. - (1) Clasificarea pe domenii rezultă prin
unificarea electronică a rezultatelor stabilite în urma aplicării grilei
corecte rămase definitivă.
(2) Rezultatele concursului naţional de rezidenţiat se
confirmă pe domenii prin ordin al ministrului sănătăţii.
CAPITOLUL VI
Rezultate. Alegerea postului sau a locului în
specialitate şi a centrelor de pregătire
Art. 24. - (1) Data afişării clasificărilor pe domenii
este anunţată în timp util prin mass-media şi pe site-ul www.rezidentiat.info
(2) Clasificările pe domenii, data şi locul alegerii
posturilor sau a locurilor în specialitate şi a centrelor de pregătire sunt
afişate la Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti sau
pot fi accesate pe internet la adresa www.rezidentiat.info
Art. 25. -Alegerea postului sau a locului în
specialitate şi a centrelor de pregătire se face prin teleconferintă, în două
zile consecutive, în intervalul orar 9,00-21,00. Pentru informarea candidaţilor
la sfârşitul primei zile de repartiţie vor fi afişate pe site-ul www.rezidentiat.info
locurile şi posturile rămase neocupate. Candidaţii au posibilitatea de a se
prezenta la unul dintre centrele universitare medicale: Arad, Bucureşti,
Braşov, Cluj-Napoca, Craiova, Constanţa, Galaţi, laşi, Oradea, Sibiu, Târgu
Mureş sau Timişoara.
Art. 26. - Candidaţii sau împuterniciţii acestora care
nu sunt prezenţi în data, ora şi locul fixate pentru alegerea postului sau a
locului în specialitate şi a centrului de pregătire pierd drepturile conferite
de concurs.
CAPITOLUL VII
Exemplificări privind tipurile de întrebări şi modul
de punctare
Art. 27. - Caietele de concurs au un număr de 200 de
întrebări pentru fiecare domeniu. Toate întrebările de concurs sunt elaborate
de comisiile de specialişti stabilite de preşedintele Comisiei comune centrale
şi sunt diferite de cele deja publicate.
Art. 28. - (1) Cele 200 de întrebări de concurs sunt de
două tipuri, astfel:
a) 25% din total sunt întrebări tip complement simplu,
cu un singur răspuns corect posibil din 5; se notează fiecare întrebare cu
răspuns corect cu 4 puncte; dacă la aceste întrebări candidaţii marchează mai
mult sau mai puţin de un răspuns corect, întrebarea se anulează (punctaj 0);
b) 75% din total sunt întrebări tip complement
multiplu cu 2-4 răspunsuri corecte; fiecare întrebare cu răspunsuri corecte
este notată cu 5 puncte; dacă la aceste întrebări candidatul marchează mai
puţin de două sau mai mult de 4 răspunsuri, întrebarea se anulează (punctaj 0).
(2) In caietul de concurs se precizează întrebările de
tip complement simplu şi întrebările de tip complement multiplu.
Exemplu de punctare:
A B C D E = întrebare cu două răspunsuri corecte Aşi C
- In cazul în care candidatul marchează corect A şi C,
primeşte 5 puncte, astfel:
ABCDE
x x
111 1 1=5 puncte
- In cazul în care candidatul
marchează A şi B, primeşte 3 puncte, astfel:
ABCDE
xx
10 0 1 1=3 puncte
(3) Departajarea candidaţilor cu punctaj egal se face
pe baza punctajului ponderat, care reprezintă calculul statistic în funcţie de
răspunsurile corecte date de toţi candidaţii la întrebarea considerată cu
gradul de dificultate cel mai mare.
(4) Departajarea candidaţilor care au obţinut punctajul
maxim posibil se face prin susţinerea unei probe suplimentare de departajare.
Această probă constă în 100 de întrebări din tematica şi bibliografia aprobate,
de tip complement multiplu, alcătuite cu 24 de ore înainte de susţinerea
probei, într-un sediu securizat. Această probă are loc în ziua de sâmbătă, 21
noiembrie 2009, în centrul universitar în care s-a desfăşurat concursul.
Corectura se face în mod electronic în sala de concurs, în prezenţa
candidaţilor. Rezultatele sunt folosite pentru alcătuirea unei ierarhizări a
candidaţilor care au obţinut punctajul maxim posibil. Candidaţii care nu se
prezintă la proba de departajare figurează în clasificare în ordine alfabetică,
după ierarhizarea candidaţilor care au susţinut proba de departajare.
(5) Pentru susţinerea probei de departajare nu se
percepe taxă.
CAPITOLUL VIII
Probleme de organizare
Art. 29. - Pentru buna desfăşurare a concursului de
rezidenţiat se stabilesc grupuri de lucru pentru îndeplinirea următoarelor
obligaţii:
a) publicarea tematicii şi a bibliografiei de concurs,
precum şi a metodologiei de desfăşurare a concursului - coordonator este
preşedintele Comisiei comune centrale;
b) stabilirea numărului de locuri şi de posturi pe
domenii şi centre de pregătire, conform prevederilor legale;
c) rezolvarea problemelor financiare (propunerea taxei
şi încasarea acesteia, cheltuieli pentru chirii, materiale, plata personalului
care a contribuit la concurs etc.) - responsabil este Centrul Naţional de
Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
d) închirierea sălilor pentru concurs, prezentarea unui
tabel cu locul, numele şi capacitatea fiecărei săli, avându-se grijă să rămână
în fiecare sală 1-3 locuri libere (în funcţie de capacitatea sălii) şi
verificarea cu o săptămână înainte a condiţiilor de lucru în sala respectivă
(căldură, lumină, aerisire, scaune bune etc.) - responsabil este preşedintele
Comisiei comune centrale;
e) asigurarea materialelor necesare întregii sesiuni
(hârtie, carioci de culori diferite, hârtie de împachetat, plicuri pentru
grile, sfoară, dischete noi, cleşti pentru sigilat etc.)
- responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare
în Domeniul Sanitar Bucureşti;
f) organizarea supravegherii concursului - responsabil
este preşedintele Comisiei comune centrale, care are următoarele atribuţii:
- solicitarea, prin Universitatea de Medicină şi
Farmacie „Carol Davila" Bucureşti şi Direcţia de Sănătate Publică a
Municipiului Bucureşti, a unui număr suficient de supraveghetori (un
supraveghetor la 25 de candidaţi cu un minim de 3 persoane pentru o sală);
- desemnarea şefilor de clădire, de sală şi a
supraveghetorilor pe locuri de concurs;
- instruirea acestora cu o săptămână înainte de
concurs;
g) întocmirea şi tipărirea listelor cu candidaţi, a
legitimaţiilor de bancă şi împărţirea candidaţilor pe săli în funcţie de
capacitatea fiecăreia, afişarea acestora şi transmiterea spre web master pentru
publicare pe internet - responsabili sunt Centrul Naţional de Perfecţionare în
Domeniul Sanitar Bucureşti şi preşedintele Comisiei comune centrale;
h) elaborarea şi tipărirea instrucţiunilor pentru şefii
de clădire, de sală, supraveghetori şi candidaţi - coordonator este
preşedintele Comisiei comune centrale;
i) elaborarea şi tipărirea documentelor nesecrete
(procese-verbale, diferenţiate pentru şefii de clădiri şi de sală, de
predare-primire a sacilor cu caiete cu întrebări şi de predare-primire de la
sfârşitul concursului, pentru plicuri cu grile corectate, dischete, plicuri cu
grile anulate sau nefolosite, grile „Retras din concurs", caiete cu
întrebări nefolosite, atât ale şefilor de sală către şefii de clădire, cât şi
ale şefilor de clădire către Comisia comună centrală; procese-verbale privind
derularea concursului, completate şi semnate de şefii de sală şi de
supraveghetori, grile de răspuns, plicuri ce conţin borderourile de predare a
grilei pentru corectat şi de luare la cunoştinţă a punctajului) - responsabil
este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
j) tipărirea caietelor cu întrebări - responsabil este
preşedintele Comisiei comune centrale;
k) transportul caietelor cu întrebări la sălile de
concurs şi apoi al grilelor corectate la locul stabilit de Comisia comună
centrală, pregătirea maşinilor şi a personalului de însoţire - responsabil este
preşedintele Comisiei comune centrale;
l) pregătirea pentru corectură, după aducerea la săli a
aparaturii electronice şi asigurarea personalului necesar, altul decât şefii de
sală sau supraveghetorii - responsabil este preşedintele Comisiei comune
centrale;
m) stabilirea programului de corectare a grilelor pe
calculator - responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul
Sanitar Bucureşti;
n) citirea grilelor prin scanare - responsabil este
preşedintele Comisiei comune centrale;
o) stabilirea grilei de răspuns - responsabil este
preşedintele Comisiei comune centrale;
p) stabilirea clasificărilor finale în ordinea descrescătoare
a punctajelor, cu departajare conform prevederilor art. 28 alin. (3) şi (4), pe
domenii - responsabil este preşedintele Comisiei comune centrale;
q) afişarea clasificărilor finale - responsabil este
preşedintele Comisiei comune centrale;
r) crearea unei pagini web pe internet în care se
publică toate informaţiile nesecrete legate de concurs (distribuţia pe săli a
candidaţilor, locul de afişare a acestor date, instrucţiuni pentru candidaţi,
punctaje obţinute, cataloagele finale în ordinea clasificării etc.) -
responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar
Bucureşti;
s) alegerea posturilor şi a locurilor publicate la
rezidenţiat şi a centrelor de pregătire - responsabil este preşedintele
Comisiei comune centrale.
Art. 30. - (1) Pregătirea materialelor necesare
desfăşurării concursului presupune realizarea grilelor pentru răspuns,
pregătirea sacilor cu materiale nesecrete şi realizarea caietelor cu întrebări.
(2) Grilele pentru răspuns se tipăresc până la data de
2 noiembrie 2009, într-un număr dublu faţă de numărul candidaţilor înscrişi pe
liste plus o rezervă de 10% din fiecare tip, pentru a preîntâmpina posibilele
dificultăţi generate de distribuţia diferită a fiecărui tip de grilă în săli.
Grilele sunt de 4 tipuri, notate cu A, B, C şi D, pentru fiecare domeniu,
corespunzător cu notarea caietelor cu întrebări, astfel încât în săli
candidaţii care au locurile apropiate să aibă grile şi caiete de tipuri
diferite.
(3) Pregătirea sacilor pentru săli conţinând toate
materialele nesecrete necesare (cu excepţia caietelor cu întrebări) se face de
Comisia comună centrală, în săptămâna premergătoare concursului. Fiecare sac,
pe care se scriu domeniul, clădirea, sala, precum şi conţinutul sacului,
cuprinde următoarele materiale:
- colete sigilate cu grile pentru răspuns; numărul
grilelor pentru răspuns este dublu faţă de numărul candidaţilor din sala
respectivă (+ 10%), în aşa fel încât să se asigure posibilitatea schimbării
grilei cu una de acelaşi tip, o dată pentru fiecare candidat, în cazul în care
candidatul a făcut greşeli şi solicită schimbarea grilei; pe fiecare colet se
scriu sala, numărul de candidaţi din sala respectivă, numărul de grile pentru
răspuns conţinute de colet (numărul candidaţilor din sala respectivă x 2 +
10%);
- pixuri-cariocă negre pentru completarea grilei de
răspuns; numărul pixurilor-cariocă este corespunzător numărului candidaţilor
din sala respectivă + 30% rezervă;
- plicuri format A4 pentru împachetarea grilelor
corectate;
- coli albe format A4 pentru protejarea grilelor ce se
introduc în plicuri;
- plicuri format A5 conţinând plumbii şi sârma pentru
sigilat sacii;
- bandă adezivă pentru sigilarea plicurilor cu grilele
corectate şi coletelor cu grile anulate şi retrase din concurs;
- sfoară pentru legarea coletelor cu grile;
- hârtie de împachetat pentru coletele cu grile anulate
şi retrase din concurs;
- sârme cu plumbi;
- pixuri-cariocă de culoare roşie.
(4) Sacii cu materialele nesecrete sigilaţi sunt
depozitaţi la nivelul Comisiei comune centrale, cu două zile înainte de
concurs. Sediul este sigilat. In dimineaţa zilei de concurs, sacii sigilaţi,
conţinând cele de mai sus, separat pentru fiecare sală de concurs, sunt
transportaţi de comisiile special desemnate la locurile de desfăşurare a
concursului.
(5) Pentru crearea şi multiplicarea caietelor cu
întrebări se desfăşoară următoarele activităţi:
a) Preşedintele Comisiei comune centrale împreună cu
coordonatorul îşi aleg grupurile de lucru pentru conceperea întrebărilor.
Aceste grupuri de lucru sunt făcute publice în ziua concursului.
b) Intrebările sunt create după tematica şi
bibliografia deja anunţate. Ele sunt prezentate în anumite condiţii de punere
în pagină şi/sau pe dischetă pe un anumit tipar.
c) Caietele cu întrebări sunt alcătuite şi multiplicate
de o comisie special desemnată care lucrează într-un loc de unde nu are nicio
legătură cu exteriorul şi nu părăseşte locul respectiv decât după minimum o oră
de la începerea probei scrise (nu mai devreme de ora 11,00). La locul
respectiv, comisia desemnată dispune de toate materialele şi echipamentele
necesare multiplicării caietelor cu întrebări şi ambalării lor în sacii ce vor
fi sigilaţi. Caietele sunt multiplicate într-un număr stabilit în funcţie de
numărul candidaţilor din fiecare sală, plus o rezervă de 20% pentru înlocuire,
în cazul unor eventuale greşeli de tipărire şi pentru preîntâmpinarea
dificultăţilor legate de distribuţia diferită a fiecărui tip în sală. Caietele
sunt multiplicate pe 4 tipuri, notate A, B, C şi D pentru fiecare domeniu. Caietele
conţin aceleaşi întrebări, dar ordinea acestor întrebări este diferită pentru
fiecare dintre cele 4 tipuri de caiete.
d) După multiplicarea caietelor într-un număr
corespunzător din fiecare tip, acestea sunt împachetate, pachetele sunt
sigilate cu bandă adezivă şi ştampilate (ştampila este emisă de Centrul
Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti), puse în saci, iar
sacii sunt sigilaţi cu cleştii transmişi de Centrul Naţional de Perfecţionare
în Domeniul Sanitar Bucureşti. Rezerva de caiete pentru fiecare tip este pusă
în sacul desemnat pentru fiecare sală de concurs.
e) In dimineaţa zilei de concurs, sacii sigilaţi,
separat pentru fiecare sală de concurs, sunt transportaţi la locul de
desfăşurare a concursului de comisiile special desemnate, în maşini însoţite de
două persoane.
f) După terminarea operaţiunilor de multiplicare,
toate materialele rămase (rebuturi, plusuri, matriţe din copiatoare etc.) sunt
împachetate separat, sigilate şi transportate la sediul Comisiei comune
centrale, unde se păstrează până după alegerea posturilor, a locurilor în
specialitate şi a centrelor de pregătire.