Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.111 din 17.05.2012

pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 392/2009 privind aprobarea listei cu cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul Programului Operaţional pentru Pescuit 2007-2013
ACT EMIS DE: Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 356 din 25 mai 2012



SmartCity1

Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale pescuit - Autoritate de management pentru Programul Operaţional pentru Pescuit nr. 239.391 din 10 aprilie 2012,în baza prevederilor:Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului din 27 iulie 2006 privind Fondul European pentru Pescuit;

Regulamentului (CE) nr. 498/2007 al Comisiei din 26 martie 2007 de stabilire a unor norme detaliate pentru punerea în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului privind Fondul European pentru Pescuit;

Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 74/2009 privind gestionarea fondurilor comunitare nerambursabile provenite din Fondul european de garantare agricolă, Fondul european agricol de dezvoltare rurală şi Fondul european pentru pescuit şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat, privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeană şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat aferente programului de colectare şi gestionare a datelor necesare desfăşurării politicii comune în domeniul pescuitului şi a programului de control, inspecţie şi supraveghere în domeniul pescuitului şi pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbţiei fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală, Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare agricolă, prin preluarea riscului de creditare de către fondurile de garantare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 371/2009, cu modificările şi completările ulterioare;

Hotărârii Guvernului nr. 442/2009 privind stabilirea cadrului general de implementare a măsurilor cofinanţate din Fondul European pentru Pescuit prin Programul Operaţional pentru Pescuit 2007-2013;

art. 7 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 725/2010 privind reorganizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi a unor structuri aflate în subordinea acestuia, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite prezentul ordin. Articolul I Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 392/2009 privind aprobarea listei cu cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul Programului Operaţional pentru Pescuit 2007-2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 467 din 7 iulie 2009, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 4, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu următorul cuprins:(8) Sunt considerate eligibile primele acordate personalului încadrat în alte structuri care contribuie la implementarea POP, potrivit dispoziţiilor art. 16 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 442/2009, cu modificările şi completările ulterioare. 2. La articolul 5 litera f), punctul (iii) se modifică şi va avea următorul cuprins: (iii) maxime de referinţă: valoarea prevăzută de legislaţia naţională în vigoare pentru sectorul public. 3. La anexă, la punctul I „Cheltuielile eligibile generale ale proiectului“, poziţiile 1 , 2 , 4 şi 7 se modifică şi vor avea următorul cuprins: 1. cheltuieli privind plata salariilor, remuneraţiilor şi primelor pentru echipa de implementare, astfel cum sunt menţionate la art. 16 alin. (1) şi (2) din Hotărârea Guvernului nr. 442/2009 privind stabilirea cadrului general de implementare a măsurilor cofinanţate din Fondul European prin Programul Operaţional pentru Pescuit 2007-2013, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv un manager de proiect, un contabil şi un expert de specialitate, în cadrul şi exclusiv pentru execuţia proiectului, de la semnarea contractului de finanţare nerambursabilă până la depunerea ultimei cereri de rambursare, dar nu mai mult de 24 de luni; 2. onorarii pentru arhitecţi, ingineri şi consultanţi; ........ ................ ................ ................ ................ ........ .......... 4. onorarii pentru elaborarea planului de afaceri/studiului de fezabilitate/memoriului justificativ; ........ ................ ................ ................ ................ ........ .......... 7. cheltuieli de informare şi publicitate pentru proiect, prin realizarea de bannere, afişe, etichete, panouri pentru afişare temporară şi permanentă, precum şi a unui comunicat de presă privind începerea proiectului şi a unui comunicat de presă la finalizarea investiţiei, cu menţionarea rezultatelor obţinute; 4. La anexă, la punctul II „Cheltuieli eligibile specifice“ litera C, după poziţia 9 se introduce o nouă poziţie, poziţia 10 şi o menţiune, cu următorul cuprins: 10. articol de investiţii:a)coca:

(i) instalarea de bulbi ai etravei sau de stabilizatori (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de securitate sau de economie de energie);
(ii) reînnoirea mecanismului de guvernare a navei (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de lucru);

b)suprastructuri:

(i) transformarea sau reabilitarea punţilor superioare (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de lucru şi a securităţii);
(ii) lucrări la covertă (puntea de lucru) (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de lucru şi a securităţii);
(iii) lucrări la pasarelă (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de lucru şi a securităţii);
(iv) lucrări la vinci (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de lucru şi a securităţii);

c)sisteme echipamente/instalaţii care măsoară consumul de energie:

(i) econometre (software, formare şi echipamente asociate) (realizarea unui diagnostic energetic poate fi un element dorit în cadrul acestui tip de investiţie);
(ii) catalizatoare şi modificări tehnice care permit o creştere vizibilă a eficacităţii energetice;

d)sisteme de propulsie:

(i) lucrări la motorul principal (remotorizare sau reabilitare) - cu condiţia ca puterea noului motor să fie mai mică cu cel puţin 20% faţă de cea a motorului înlocuit (realizarea unui diagnostic energetic sau a unui studiu tehnic specific este un element necesar în cadrul acestui tip de investiţie);
(ii) înlocuirea motoarelor auxiliare;
(iii) înlocuirea reductorului;

e)amenajări interne:

(i) lucrări la instalaţia electrică (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de lucru şi a securităţii);
(ii) lucrări la instalaţia hidraulică (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de lucru şi a securităţii);
(iii) lucrări şi echipamente ce privesc condiţiile de locuit şi igiena la bord (cabine de dormit, toalete) (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de lucru);
(iv) lucrări la tancuri de combustibil, fără a se mări capacitatea acestora (investiţii legate de ameliorarea securităţii);
(v) echipamente interne electrocasnice (sunt eligibile numai echipamentele mari - pragul este de 1.000 lei);

f)echipamente de radionavigaţie:

(i) achiziţia şi instalarea echipamentelor de radionavigaţie: radar, radio VHF, plotter, GPS (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de securitate);

g)echipamente de securitate:

(i) achiziţia şi instalarea echipamentelor radio-electronice (SMDSM – Sistemul mondial de dezastru şi securitate pe mare);
(ii) achiziţia şi instalarea echipamentelor de detecţie şi luptă contra incendiilor (extinctoare - CO2) sau alte riscuri;
(iii) achiziţia şi instalarea radarelor de supraveghere sau a altor echipamente de securitate;
(iv) achiziţia şi instalarea balizelor de pericol;
(v) achiziţia şi instalarea echipamentelor fixe împotriva riscului de cădere în mare;
(vi) sistem de identificare automată AIS;
(vii) radare legate la girocompas şi asistate de calculator (RADAR ARPA);

h)echipamente de tratament pentru captură:

(i) achiziţia şi instalarea echipamentelor de manipulare, sortare şi tratament al capturilor (investiţii legate de igiena şi calitatea produselor);
(ii) achiziţia şi instalarea de maşini de gheaţă (investiţii legate de igiena şi calitatea produselor). Extinderea calei pentru peşte este neeligibilă;

i)echipamente de stocare a capturii:

(i) lucrări ce privesc amenajarea calei pentru peşte (containerizare) (investiţii legate de igiena şi calitatea produselor). Extinderea calei pentru peşte este neeligibilă;
(ii) lucrări ce privesc echipamentele frigorifice din cala pentru peşte;
(iii) lucrări ce privesc aplicarea normelor sanitare în cala pentru peşte (stratificare);
(iv) achiziţia şi instalarea de bazine (refrigerare-oxigenare);
(v) amenajări care permit conservarea la bord a capturilor în cazul în care aruncarea înapoi peste bord nu mai este permisă.

Cheltuielile eligibile menţionate la poziţiile 1-10 se referă la îmbunătăţiri ale siguranţei la bordul navelor, ale condiţiilor de muncă, igienă, calităţii produselor, eficienţei energetice şi selectivităţii. Aceste cheltuieli se vor rambursa numai dacă nu măresc capacitatea navelor de a captura peşte, conform art. 25 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului din 27 iulie 2006 privind Fondul European pentru Pescuit. 5. La anexă, la punctul II litera F, poziţiile 17 şi 18 se modifică şi vor avea următorul cuprins: 17. prime de asigurare a investiţiilor pentru perioada de implementare (execuţie) a proiectului. Contractul de asigurare va prevedea în mod obligatoriu o clauză prin care beneficiarul asigurării este Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale - Direcţia generală pescuit - Autoritate de management pentru Programul Operaţional pentru Pescuit (MADR - DGP - AMPOP); 18. cheltuielile pentru investiţii privind energia neconvenţională (eoliană şi/sau solară) sunt eligibile în limita maximă a 10% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile ale proiectului, cu condiţia ca energia astfel obţinută să fie folosită numai pentru activitatea de producţie ce face obiectul proiectului. 6. La anexă, la punctul II litera J, poziţia 14 se modifică şi va avea următorul cuprins: 14. prime de asigurare a investiţiilor pentru perioada de implementare (execuţie) a proiectului. Contractul de asigurare va prevedea în mod obligatoriu o clauză prin care beneficiarul asigurării este MADR - DGP - AMPOP. 7. La anexă, la punctul II litera K, poziţiile 15 şi 16 se modifică şi vor avea următorul cuprins: 15. prime de asigurare a investiţiilor pentru perioada de implementare (execuţie) a proiectului. Contractul de asigurare va prevedea în mod obligatoriu o clauză prin care beneficiarul asigurării este MADR - DGP - AMPOP; 16. cheltuielile pentru investiţii privind energia neconvenţională (solară şi/sau eoliană) sunt eligibile în limita maximă a 10% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile ale proiectului, cu condiţia ca energia astfel obţinută să fie folosită numai pentru activitatea de producţie ce face obiectul proiectului. 8. La anexă, la punctul II litera M, poziţia 4 se modifică şi va avea următorul cuprins: 4. prime de asigurare a investiţiilor pentru perioada de implementare (execuţie) a proiectului. Contractul de asigurare va prevedea în mod obligatoriu o clauză prin care beneficiarul asigurării este MADR - DGP - AMPOP. 9. La anexă, la punctul II litera N, poziţia 13 se modifică şi va avea următorul cuprins: 13. prime de asigurare a investiţiilor pentru perioada de implementare (execuţie) a proiectului. Contractul de asigurare va prevedea în mod obligatoriu o clauză prin care beneficiarul asigurării este MADR - DGP - AMPOP. 10. La anexă, la punctul II litera P, poziţia 5 se modifică şi va avea următorul cuprins: 5. prime de asigurare a investiţiilor pentru perioada de implementare (execuţie) a proiectului. Contractul de asigurare va prevedea în mod obligatoriu o clauză prin care beneficiarul asigurării este MADR - DGP - AMPOP; 11. La anexă, la punctul II litera P, după poziţia 5 se introduce o nouă poziţie, poziţia 6 , cu următorul cuprins: 6. cheltuieli cu achiziţionarea de puiet pentru repopulare experimentală, conform prevederilor lit. b) alin. (2) al art. 41 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006. 12. La anexă, la punctul II litera Q, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins: e)cheltuielile pentru funcţionarea grupurilor locale de acţiune pentru pescuit responsabile cu implementarea strategiilor selectate în cadrul axei prioritare 4 sunt următoarele:1. cheltuieli privind plata salariilor brute lunare, în cuantum de maximum 10 salarii minime brute pe economie/lună, pentru managerul grupului local de acţiune pentru pescuit, maximum 8 salarii minime brute pe economie/lună, pentru coordonatorul grupului local de acţiune pentru pescuit, şi maximum 6 salarii minime brute pe economie/lună, pentru asistentul tehnic al grupului local de acţiune pentru pescuit, potrivit dispoziţiilor contractului de finanţare nerambursabilă; 2. cheltuieli privind onorariul experţilor externi care prestează servicii part-time în cadrul grupului local de acţiune pentru pescuit, legate de implementarea strategiei de dezvoltare locală - consultanţă, expertiză, în cuantum de maximum 100 euro/zi, dar nu mai mult de 12,5 euro/oră, în cazuri speciale şi pe deplin justificate pentru nevoile grupului local de acţiune pentru pescuit; 3. cheltuieli pentru plata chiriei sediului FLAG - se vor stabili în conformitate cu preţul pieţei, dar nu mai mult de 3 euro/m2 de suprafaţa utilă; 4. cheltuieli pentru întreţinerea sediului FLAG (curăţenie, igienizare etc.); 5. cheltuieli operaţionale, respectiv costuri de comunicare (telefon, internet, servicii poştale, servicii de curierat), electricitate, încălzire, apă; 6. cheltuieli pentru organizarea de reuniuni şi evenimente de promovare: cheltuieli cu materiale informative, consumabile, închirierea de spaţii, echipamente şi logistică adecvate pentru derularea activităţilor proiectului, cazarea, masa şi asigurarea transportului participanţilor la acţiunile de informare-promovare şi animare teritoriu (seminare, grupuri de lucru etc.); 7. cheltuieli pentru servicii externalizate, în cazul în care FLAG nu deţine personal angajat de specialitate, cu atribuţii în realizarea acestora: servicii de traducere, audit, contabilitate, servicii informatice etc.; 8. cheltuieli pentru achiziţionarea de materiale consumabile, materiale de natura obiectelor de inventar; 9. cheltuieli pentru achiziţionarea/întreţinerea de active fixe, corporale şi necorporale, cu excepţia locuinţelor, clădirilor şi altor construcţii civile, terenurilor. Este eligibilă achiziţionarea unui singur autoturism, a cărui valoare să fie de maximum 20.000 euro, inclusiv TVA. Combustibilul aferent se decontează în limita contravalorii a 7,5 litri carburant la 100 km parcurşi pe distanţa cea mai scurtă; 10. cheltuieli pentru plata diurnei, transportului şi cazării; cazarea se va face la hotel de maximum 3 stele, iar pentru cazarea la un hotel de 4 stele se vor deconta 50% din cheltuieli; diurna va fi cea prevăzută de legislaţia naţională în vigoare pentru sectorul public; decontarea cheltuielilor de transport cu autoturismul proprietate personală se face în limita contravalorii a 7,5 litri carburant la 100 km parcurşi pe distanţa cea mai scurtă; 11. cheltuieli pentru instruirea angajaţilor FLAG: cheltuieli cu taxele/serviciile de instruire, cheltuieli cu transportul şi cazarea; personalul FLAG care beneficiază de instruire ce este suportată din bugetul FLAG are obligaţia de a-şi desfăşura activitatea în cadrul FLAG până la finalizarea implementării strategiei sau până la finalizarea contractului de muncă. În situaţia în care angajatul solicită încetarea contractului de muncă înainte de finalizarea acestuia sau finalizarea implementării strategiei, FLAG are obligaţia recuperării integrale a contravalorii cursului de instruire de care a beneficiat acesta. Cheltuielile menţionate la pct. 1 şi 2 se decontează conform contractelor de muncă şi proporţional cu numărul de ore prestate potrivit statului de plată şi fişei de pontaj. Celelalte categorii de cheltuieli prevăzute la pct. 3-11 se vor deconta pe baza facturilor, chitanţelor şi ordinelor de plată emise conform legislaţiei în vigoare. Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, Achim Irimescu, secretar de stat



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 111/2012

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 111 din 2012
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu