ORDIN Nr. 1083
din 7 martie 2011
pentru aprobarea Procedurii
de lucru privind eliberarea carnetelor de munca salariatilor angajatorilor
pentru care inspectoratele teritoriale de munca pastrau si completau, respectiv
certificau legalitatea înregistrarilor efectuate în carnetele de munca
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 171 din 10 martie 2011
Având în vedere:
- prevederile Legii nr. 108/1999 pentru înfiintarea si
organizarea Inspectiei Muncii, republicata;
- prevederile Hotarârii Guvernului nr. 1.377/2009
privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei
Muncii, precum si pentru stabilirea unor masuri cu caracter organizatoric, cu
modificarile si completarile ulterioare;
- prevederile art. 296 alin. (4) din Legea nr. 53/2003 -
Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare;
- prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 123/2010
pentru abrogarea Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a
persoanelor încadrate în munca;
- Planul de propuneri privind eficientizarea
activitatii Inspectiei Muncii în domeniul relatiilor de munca, aprobat cu nr.
3.750/MCS din 11 august 2010,
în baza art. 12 din Hotarârea Guvernului nr. 11/2009
privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei
Sociale, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul muncii, familiei si protectiei sociale emite urmatorul ordin:
Art. 1. - Se aproba Procedura de lucru privind
eliberarea carnetelor de munca salariatilor angajatorilor pentru care
inspectoratele teritoriale de munca pastrau si completau, respectiv certificau
legalitatea înregistrarilor efectuate în carnetele de munca, prevazuta în anexa
care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. - Inspectia Muncii si inspectoratele teritoriale
de munca vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial
al României, Partea I.
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Ioan Nelu Botis
ANEXA
PROCEDURA DE LUCRU
privind eliberarea carnetelor de munca salariatilor
angajatorilor pentru care inspectoratele teritoriale de munca pastrau si
completau, respectiv certificau legalitatea înregistrarilor efectuate în
carnetele de munca
I. Completarea si certificarea înscrisurilor
efectuate, în termenul prevazut de lege, a carnetelor de munca pe care
inspectoratele teritoriale de munca le au în pastrare si completare
Art. 1. - Carnetele de munca vor fi completate la zi (cu
date aferente pâna la 31 decembrie 2010), ultima înregistrare fiind cea
prevazuta în anexa nr. 1. Carnetele astfel completate vor fi certificate de
inspectoratul teritorial de munca.
Art. 2. - (1) Carnetele de munca pastrate si completate
de catre inspectoratele teritoriale de munca se predau angajatorilor sau
titularilor/împuternicitilor legali pe baza de proces-verbal de predare-primire
conform anexei nr. 2, respectiv anexei nr. 3, pâna la data de 30 iunie 2011.
(2) Carnetele de munca pastrate si completate de catre
inspectoratele teritoriale de munca se predau angajatorilor conform programarii
postate pe site-ul acestora si afisate la sediu, iar
titularilor/împuternicitilor legali pe baza unei cereri.
II. Certificarea si contrasemnarea pentru legalitate
a înscrierilor efectuate în carnetele de munca de catre angajatorii carora li
s-au aprobat pastrarea si completarea acestora la sediu
Art. 3. - (1) Angajatorii care au obtinut aprobare de
pastrare si completare a carnetelor de munca la sediu le vor completa la zi (cu
date aferente pâna la 31 decembrie 2010), ultima înregistrare fiind cea
prevazuta în anexa nr. 1.
(2) Inspectoratele teritoriale de munca vor programa
angajatorii prevazuti la alin. (1) în vederea certificarii si
contrasemnarii carnetelor de munca pentru care acestia au obtinut aprobare de pastrare
si completare la sediu. Programul întocmit la nivel de inspectorat teritorial
de munca va fi postat pe site-ul acestuia si afisat la sediu.
(3) Pâna la data programata de catre inspectoratul
teritorial de munca, asa cum se prevede la alin. (2), pentru verificarea,
certificarea si contrasemnarea înscrierilor din carnetele mentionate în
procesul-verbal de predare-primire, angajatorii prevazuti la alin. (1) se vor
asigura ca:
a) în ceea ce priveste carnetele de munca pe care le
gestioneaza, acestea au fost completate în baza contractelor individuale de
munca, a actelor aditionale/deciziilor privind modificarea, suspendarea si
încetarea contractelor individuale de munca, înregistrate la inspectoratul
teritorial de munca, a actelor de studii/de calificare, a actelor de stare
civila (certificat de nastere, certificat de casatorie etc);
b) înscrierile eronate sau efectuate fara respectarea
prevederilor legale au fost rectificate de unitatea care pastreaza carnetul de
munca, rectificarile certificându-se la cap. VII din carnetul de munca.
Art. 4. - Inspectorul din cadrul inspectoratului
teritorial de munca va verifica înainte sa certifice înscrierile efectuate în
carnetele de munca daca:
a) statele de plata si declaratiile fiscale lunare au
fost înregistrate la inspectoratul teritorial de munca, inclusiv statele de
plata si declaratiile fiscale aferente lunii decembrie 2010;
b) exista debite la plata comisionului;
c) înscrierile efectuate corespund cu documentele depuse
la inspectoratul teritorial de munca.
Art. 5. - (1) Angajatorii prevazuti la art. 3 alin. (1)
vor preda inspectoratului teritorial de munca carnetele de munca completate la
zi pe baza unui proces-verbal de predare-primire conform anexei nr. 4.
(2) La rubrica „Observatii", inspectorul va indica
eventualele deficiente constatate la data predarii carnetelor de munca de catre
angajatorii prevazuti la art. 3 alin. (1) si va stabili o data certa de
remediere a acestora. Procesul-verbal de predare-primire astfel întocmit va fi
returnat angajatorului împreuna cu carnetele de munca în care s-au constatat
deficiente.
(3) In situatia în care, ca urmare a verificarii
documentelor existente în arhiva inspectoratului teritorial de munca, se
constata alte deficiente, se va comunica angajatorului situatia constatata si
se va proceda la înscrierea acesteia la rubrica „Observatii" din
procesul-verbal de predare-primire prevazut în anexa nr. 4, respectiv se vor
returna carnetele de munca operatorilor economici în vederea remedierii
deficientelor si se va repeta procedura de predare-primire a acestora la o data
ulterioara stabilita de inspectoratul teritorial de munca.
Art. 6. - Operatorii economici vor completa
procesul-verbal de predare-primire prevazut în anexa nr. 4 cu informatiile
solicitate, în 3 exemplare, dintre care doua pentru inspectoratul teritorial de
munca.
Art. 7. - Procesul-verbal de predare-primire prevazut în
anexa nr. 5 se va întocmi în doua exemplare si se va completa de catre
inspectoratul teritorial de munca. Dupa verificarea, certificarea si contrasemnarea
carnetelor de munca, un exemplar dintre cele doua se va restitui operatorului
economic odata cu carnetele de munca.
Art. 8. - Persoana desemnata de reprezentantii legali ai
angajatorilor prevazuti la art. 3 alin. (1) sa reprezinte unitatea în relatiile
cu inspectoratul teritorial de munca în scopul respectarii prezentei proceduri
va fi persoana care a fost împuternicita în mod expres sa desfasoare aceasta
activitate de predare-primire a carnetelor de munca.
Art. 9. - Inspectoratele teritoriale de munca vor preda
angajatorilor prevazuti la art. 3 alin. (1) carnetele de munca ale
salariatilor, certificate si contrasemnate pentru valabilitatea înscrierilor
efectuate, pana la data de 31 martie 2011.
Art. 10. -Anexele nr. 1-5 fac parte integranta din
prezenta procedura de lucru.
ANEXA Nr. 1
la procedura de lucru
Nr. crt.
|
Unitatea, alta
persoana juridica
sau persoana fizica
la care lucreaza
|
Mutatia intervenita
|
Anul
|
Meseria sau functia
si locul de munca
cu conditii deosebite
|
Salariul de baza lunar
|
Denumirea unitatii,
nr. si data actului
pe baza caruia
se face înscrierea
|
Parafa si
semnatura
persoanei care
face înscrierea
|
luna
|
ziua
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
|
|
Se abroga dispozitiile Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de
munca.
|
2011
|
-
|
-
|
Art. 298 alin. (3) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu
modificarile si completarile ulterioare
|
|
01
|
01
|
Rubricile nr. 1, 2 si 8 se completeaza în conformitate
cu prevederile Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de munca si ale
Ordinului nr. 136/1976 pentru aprobarea metodologiei de întocmire, completare,
pastrare si evidenta a carnetului de munca.
ANEXA Nr. 2
la procedura de lucru
Inspectoratul Teritorial de Munca
.........................................................
S.C....................- S.R.L. (S.A.)
J../.../......, CUI...............
Adresa:
PROCES-VERBAL
de predare-primire a carnetelor de munca
Incheiat astazi,................, între
dl/dna..............................(Inspectoratul Teritorial de
Munca.......................), care preda, (data) si
dl/dna......................, CNP..................., CI/BI seria ....
nr..........., în calitate de..........al S.C................- S.R.L./S.A.,
care primeste un numar
de..........................(..............................................)
carnete de munca ale salariatilor, dupa cum urmeaza:
Nr. crt.
|
Numele si prenumele salariatului
|
Seria/Numarul carnetului de munca
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Am predat.
...........................
(numele si prenumele)
...........................
(functia)
...........................
(semnatura)
Am primit.
...........................
(numele si prenumele)
...........................
(functia)
...........................
(semnatura)
ANEXA Nr. 3
la procedura de lucru
Inspectoratul Teritorial de Munca
...........................
Numele........................
Prenumele..................
Adresa:
PROCES-VERBAL
de predare-primire a carnetelor de munca
Incheiat astazi,.......................... (data), între
dl/dna.............................(Inspectoratul Teritorial de
Munca...............), care preda, si dl/dna..................,
CNP................................, CI/BI seria...............nr..........................,
în calitate de titular/împuternicit al ...................................,
care primeste carnetul de munca
seria..........nr...................................
Am predat.
.......................
(numele si prenumele)
.......................
(functia)
.......................
(semnatura)
Am primit.
.......................
(numele si prenumele)
.......................
(functia)
.......................
(semnatura)
ANEXA Nr. 4
la procedura de lucru
S.C...............................
Nr.........din..................
Inspectoratul Teritorial de Munca......................
Nr..........din.................
PROCES-VERBAL DE PREDARE-PRIMIRE
Subsemnatul,................................, angajat al
Inspectoratului Teritorial de Munca............................, am primit de
la S.C..................................................................,
CUI .........................................., reprezentata de
........................................................., un numar de
..................................carnete de munca, în vederea certificarii,
dupa cum urmeaza:
Nr. crt.
|
Numele si prenumele titularului
carnetului de munca
|
Seria/Numarul carnetului de munca
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Observatii* la primirea carnetelor de munca la
Inspectoratul Teritorial de Munca
2.* Se returneaza S.C..........................., în
vederea remedierii deficientelor constatate, urmatoarele carnete de munca:
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele titularului
carnetului de muncă
|
Seria/Numărul carnetului de muncă
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.* Termenul de remediere a deficientelor si de predare
catre Inspectoratul Teritorial de Munca este data de.............
Am predat.
.........................
(numele si prenumele)
.........................
(functia)
.........................
(semnatura)
Am primit.
.........................
(numele si prenumele)
.........................
(functia)
.........................
(semnatura)
* Rubricile se vor completa de catre Inspectoratul
Teritorial de Munca .
ANEXA Nr. 5
la procedura de lucru
Inspectoratul Teritorial de Munca
.........................
S.C......................................- S.R.L. (S.A.)
J../.../......, CUI...............
Adresa:
PROCES-VERBAL DE PREDARE-PRIMIRE
Subsemnatul,........................................,
reprezentant al S.C.........................................- S.R.L./ S.A., am
primit de la.................................................................,
angajat al Inspectoratului Teritorial de
Munca....................................., un numar
de.....................................................carnete de munca,
certificate conform prevederilor legale, dupa cum urmeaza:
Nr. crt.
|
Numele si prenumele titularului
carnetului de munca
|
Seria/Numarul carnetului de munca
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Observatii la primirea carnetelor de munca de la
Inspectoratul Teritorial de Munca
Am predat.
........................................
(numele si prenumele)
........................................
(functia)
........................................
(semnatura)
Am primit.
........................................
(numele si prenumele)
........................................
(functia)
........................................
(semnatura)