Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 101 din 29 ianuarie 2008

pentru aprobarea Normelor privind acordarea autorizatiilor de siguranta administratorului/gestionarilor de infrastructura feroviara din Romania

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 102 din 8 februarie 2008



In conformitate cu prevederile cap. III art. 11 alin. (1) din Legea nr. 55/2006 privind siguranţa feroviară, ale art. 3 alin. (2) lit. g), i) şi k) din anexa nr. 1 - „Regulament de organizare şi funcţionare al Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română -ASFR" la anexa nr. 1 - „Regulament de organizare şi funcţionare al Autorităţii Feroviare Române -AFER", aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 626/1998 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Feroviare Române -AFER, modificată şi completată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.561/2006,

în temeiul art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările ulterioare,

ministrul transporturilor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele privind acordarea autorizaţiilor de siguranţă administratorului/gestionarilor de infrastructură feroviară din România, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. -Acordarea autorizaţiilor de siguranţă se efectuează de către Autoritatea Feroviară Română - AFER, prin Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română -ASFR, organism independent care funcţionează în cadrul AFER.

Art. 3. - Autorizaţia de siguranţă dă dreptul posesorului acesteia de a administra/gestiona şi exploata o infrastructură feroviară, de a o pune la dispoziţia operatorilor de transport feroviar, precum şi a operatorilor economici deţinători de vehicule feroviare autorizate pentru admiterea în circulaţie, în condiţiile legii.

Art. 4. - Prevederile prezentului ordin nu se aplică:

a) reţelelor de cale ferată care funcţional sunt separate de restul sistemului feroviar şi care sunt destinate numai exploatării unor servicii de călători locale, urbane sau suburbane, precum şi operatorilor economici care funcţionează exclusiv pe aceste reţele;

b) infrastructurii feroviare private care este utilizată numai de proprietarul infrastructurii respective pentru propriile sale operaţiuni de transport feroviar de mărfuri şi, respectiv, liniilor ferate industriale.

Art. 5. - (1) Autorizaţiile de gestionare eliberate până la data intrării în vigoare a prezentului ordin, în baza prevederilor Ordinului ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 691/2004 privind aprobarea Normelor pentru acordarea autorizaţiei de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile preluate prin închiriere de la Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R." - S.A., cu modificările ulterioare, îşi păstrează valabilitatea până la data expirării vizei anuale.

(2) Pentru continuarea activităţii, gestionarii infrastructurii feroviare neinteroperabile cărora le expiră valabilitatea autorizaţiei prevăzute la alin. (1) vor depune la Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română, cu 60 de zile înainte de data expirării, dosarul pentru obţinerea noilor tipuri de documente.

Art. 6. - Administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară trebuie să prezinte Autorităţii de Siguranţă Feroviară anual, înainte de data de 30 iunie, un raport referitor la anul calendaristic precedent, care va conţine:

a) informaţii privind modul în care sunt atinse obiectivele de siguranţă ale administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară şi rezultatele planului de siguranţă;

b) indicatorii de siguranţă naţionali şi indicatorii de siguranţă comuni, prevăzuţi în anexa nr. 1 la Legea nr. 55/2006 privind siguranţa feroviară;

c) rezultatele auditurilorde siguranţă interne;

d) observaţii privind insuficienţele şi defecţiunile de funcţionare ale administrării/gestionării infrastructurii feroviare, care pot prezenta interes pentru Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română.

Art. 7. -Activităţile specifice pentru acordarea, modificarea şi încetarea suspendării autorizaţiilor de siguranţă, pentru examinările în vederea acordării vizei periodice, pentru verificările efectuate la modificarea documentaţiei, precum şi pentru eliberarea de duplicate se efectuează pe bază de tarife aprobate de Ministerul Transporturilor.

Art. 8. - (1) Lista gestionarilor de infrastructură feroviară autorizaţi care au dreptul să gestioneze şi să exploateze o infrastructură feroviară din România, precum şi secţiile de circulaţie respective de pe infrastructura feroviară se publică pe site-ul Autorităţii de Siguranţă Feroviară Române, organizată în cadrul Autorităţii Feroviare Române - AFER, precum şi în Buletinul AFER!

(2) Acordarea, reînnoirea, modificarea şi retragerea autorizaţiilor de siguranţă se publică pe site-ul Autorităţii de Siguranţă Feroviară Române din cadrul Autorităţii Feroviare Române - AFER, precum şi în Buletinul AFER, iar suspendarea şi încetarea suspendării se publică numai pe site-ul Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română.

Art. 9. - (1) Eventualele contestaţii privind decizia de neacordare, suspendare sau retragere a unei autorizaţii de siguranţă se depun la Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea comunicării scrise, şi se soluţionează în termen de 30 zile.

(2) Dacă Contestatarul este nemulţumit de soluţia dată, acesta se poate adresa instanţelor de contencios administrativ, conform Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 10. -Autoritatea Feroviară Română, administratorul şi gestionarii de infrastructură feroviară vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 11. - Nerespectarea prevederilor prezentului ordin atrage răspunderea juridică potrivit legii.

Art. 12. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 691/2004 privind aprobarea Normelor pentru acordarea autorizaţiei de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile preluate prin închiriere de la Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R." - S.A., publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 360 din 23 aprilie 2004 se abrogă.

Art. 13. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare în termen de 30 de zile de la publicare.

Ministrul transporturilor,

Ludovic Orban

ANEXĂ

NORME

privind acordarea autorizaţiilor de siguranţă administratorului/gestionarilor de infrastructură feroviară din România

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. -In scopul asigurării cerinţelor privind siguranţa circulaţiei trenurilor, securitatea transporturilor şi calitatea serviciilor publice în transportul feroviar, administratorul/gestionarii de infrastructură feroviară din România trebuie să obţină o autorizaţie de siguranţă.

Art. 2. - In sensul prezentului ordin se definesc următorii termeni:

1. sistem de management al siguranţei - organizarea şi procedurile stabilite de un administrator/gestionar de infrastructură feroviară pentru a asigura administrarea sigură a operaţiunilor sale;

2. administrator de infrastructură feroviară - orice organism sau orice operator economic care are ca obiect principal de activitate administrarea şi întreţinerea infrastructurii feroviare, prevăzut la art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, incluzând şi administrarea sistemelor de conducere a circulaţiei, de control şi de siguranţă a infrastructurii; funcţiile administratorului de infrastructură de pe o reţea sau o parte a unei reţele pot fi alocate, în conformitate cu reglementările în vigoare, mai multor organisme sau agenţi economici;

3. gestionar de infrastructură feroviară - orice persoană juridică sau grup de persoane juridice înregistrate în România care au ca obiect de activitate întreţinerea şi exploatarea infrastructurii feroviare;

4. infrastructură feroviară - ansamblul elementelor necesare circulaţiei şi manevrei materialului rulant, clădirile staţiilor de cale ferată, cu facilităţile aferente, precum şi celelalte clădiri şi facilităţi destinate desfăşurării transportului feroviar, cuprinse în infrastructura feroviară publică sau privată;

5. infrastructura feroviară publică sau privată cuprinde infrastructura care se poate conecta la infrastructura feroviară transeuropeană, precum şi pe aceea care nu poate fi conectată la aceasta, după cum urmează:

a) infrastructura feroviară interoperabilă - parte a infrastructurii feroviare, aferentă traficului naţional şi internaţional, administrată în concordanţă cu prevederile legislaţiei privind liberul acces al operatorilor de transport feroviar, care se dezvoltă în conformitate cu normele tehnice de interoperabilitate adoptate pe plan european, preluate în legislaţia din România;

b) infrastructura feroviară neinteroperabilă - parte a infrastructurii feroviare, aferentă traficului local, conectată sau nu la infrastructura feroviară interoperabilă, care este administrată şi se dezvoltă pe baza unor reglementări interne specifice.

CAPITOLUL II

Acordarea, valabilitatea, revizuirea, suspendarea şi retragerea autorizaţiilor de siguranţă

SECŢIUNEA 1

Acordarea autorizaţiilor de siguranţă

Art. 3. - (1) Autorizarea de siguranţă a administratorului de infrastructură feroviară se finalizează prin acordarea unor documente specifice, denumite autorizaţii de siguranţă:

a) autorizaţia de siguranţă partea A, care confirmă acceptarea sistemului de management al siguranţei al administratorului de infrastructură feroviară;

b) autorizaţia de siguranţă partea B, care confirmă acceptarea dispoziţiilor adoptate de administratorul de infrastructură feroviară pentru îndeplinirea cerinţelor specifice necesare garantării siguranţei infrastructurii feroviare la nivelul proiectării, întreţinerii şi exploatării, inclusiv al întreţinerii şi exploatării sistemului de control al traficului şi de semnalizare.

(2) Autorizarea de siguranţă a gestionarului de infrastructură feroviară se finalizează prin acordarea unor documente specifice, denumite autorizaţii de siguranţă:

a) autorizaţia de siguranţă partea A, care confirmă acceptarea sistemului de management al siguranţei al gestionarului de infrastructură feroviară;

b) autorizaţia de siguranţă partea B, care confirmă acceptarea dispoziţiilor adoptate de gestionarul de infrastructură feroviară pentru îndeplinirea cerinţelor specifice necesare garantării siguranţei infrastructurii feroviare la nivelul proiectării, întreţinerii şi exploatării.

(3) Autorizaţiile de siguranţă sunt documente cu regim special, nominale şi netransmisibile.

(4) Modelele-cadru ale autorizaţiilor de siguranţă partea Aşi partea B sunt prevăzute în anexele A şi B la prezentele norme.

SECŢIUNEA a 2-a

Valabilitatea si revizuirea autorizaţiilor de siguranţă

Art. 4. - (1) Autorizaţiile de siguranţă partea A şi partea B sunt valabile pentru o perioadă de maximum 10 ani de la data acordării, în condiţiile vizării periodice la 2 ani.

(2) In vederea acordării vizei periodice, Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română va examina îndeplinirea cerinţelor care au stat la baza acordării autorizaţiilor de siguranţă.

Art. 5. - (1) La solicitarea administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară, Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română va actualiza în întregime sau parţial autorizaţiile de siguranţă partea Aşi/sau partea B:

a) ori de câte ori au loc modificări substanţiale ale infrastructurii feroviare, semnalizării, alimentării cu energie sau ale principiilor de exploatare ori întreţinere a acesteia.

b) dacă administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară îşi modifică datele referitoare la: situaţia juridică, sediu, denumire.

c) dacă gestionarul de infrastructură feroviară neinteroperabilă doreşte extinderea activităţii sale şi pe alte secţii de circulaţie sau restrângerea activităţii sale, renunţând la unele secţii de circulaţie de pe infrastructura feroviară neinteroperabilă.

(2) In cazul în care se modifică datele cuprinse în documentaţia care a stat la baza acordării autorizaţiilor de siguranţă partea A şi/sau partea B, administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară notifică imediat acest fapt Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română, care, după verificare, va comunica acceptarea sau neacceptarea motivată a modificărilor.

(3) Administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară va notifica Autorităţii de Siguranţă Feroviare Române data începerii, întreruperii sau reluării activităţii, după caz.

Art. 6. -Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română poate cere ca autorizaţiile de siguranţă să fie revizuite în urma unor modificări substanţiale ale cadrului de reglementare în domeniul siguranţei feroviare.

Art. 7. - Pe durata valabilităţii autorizaţiilor de siguranţă, Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română va efectua acţiuni de control şi inspecţie de stat privind modul de respectare a reglementărilor specifice în vigoare şi a cerinţelor care au stat la baza acordării sau modificării autorizaţiilor, în baza convenţiei încheiate cu administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară şi a unui tarif aprobat de Ministerul Transporturilor.

SECŢIUNEA a 3-a

Suspendarea si retragerea autorizaţiilor de siguranţă

Art. 8. - Dacă se constată nerespectarea reglementărilor specifice în vigoare şi/sau a cerinţelor care au stat la baza acordării sau modificării autorizaţiilor de siguranţă pentru administratorul/gestionarii de infrastructură feroviară, Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română va dispune măsura suspendării ori retragerii autorizaţiilor de siguranţă partea Aşi/sau partea B, după caz. Decizia de suspendare ori retragere va fi motivată.

Art. 9. - Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română va notifica Agenţiei Feroviare Europene, în termen de o lună, autorizaţiile de siguranţă partea A şi/sau partea B acordate, reînnoite, modificate ori retrase, menţionând denumirea şi adresa administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară, data la care au fost acordate, reînnoite, modificate sau retrase, domeniul de aplicare, valabilitatea acestora şi, în cazul celor retrase, motivele deciziei luate.

Art. 10. - Suspendarea, încetarea suspendării şi/sau retragerea autorizaţiilor de siguranţă se notifică operatorilor de transport feroviar, administratorului infrastructurii feroviare şi, respectiv, gestionarilor de infrastructură feroviară.

CAPITOLUL III

SECŢIUNEA 1

Sistemul de management al siguranţei

Art. 11. - (1) Sistemul de management al siguranţei al administratorului de infrastructură feroviară trebuie să ţină seama de efectele operaţiunilor diferiţilor operatori de transport feroviar asupra reţelei şi va cuprinde dispoziţii care să permită tuturor operatorilor de transport feroviar să funcţioneze în conformitate cu specificaţiile tehnice de interoperabilitate, cu normele naţionale de siguranţă şi în condiţiile stabilite în certificatele de siguranţă ale acestora.

(2) Sistemul de management al siguranţei al gestionarilor de infrastructură feroviară trebuie să ţină seama de efectele operaţiunilor diferiţilor operatori de transport feroviar asupra reţelei şi va cuprinde dispoziţii care să permită tuturor operatorilor de transport feroviar să funcţioneze în conformitate cu normele naţionale de siguranţă şi în condiţiile stabilite în certificatele de siguranţă ale acestora.

(3) Sistemul de management al siguranţei trebuie documentat în toate părţile relevante şi trebuie să descrie în special distribuţia responsabilităţilor în organizarea administratorului/gestionarilor de infrastructură feroviară. Acesta indică modul în care este asigurată gestionarea siguranţei la diferite niveluri, modul în care sunt implicaţi personalul şi reprezentanţii săi la toate nivelurile şi modul în care este asigurată îmbunătăţirea continuă a sistemului de management al siguranţei.

CAPITOLUL IV

Cerinţe pentru obţinerea autorizaţiei de siguranţă

SECŢIUNEA 1

Autorizaţia de siguranţă partea A

Art. 12. - Pentru obţinerea autorizaţiei de siguranţă partea A, un administrator/gestionar de infrastructură feroviară trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele cerinţe specifice:

1. să dovedească faptul că este persoană juridică înregistrată în România;

2. persoana care asigură conducerea executivă a administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară nu a suferit condamnări pentru fapte penale grave, nu a fost condamnată pentru infracţiuni grave în domeniul legislativ specific, aplicabil transportului feroviar, şi nu se face vinovată de producerea unui accident feroviar în ultimele 12 luni;

3. nu este în procedură de faliment;

4. demonstrează că poate face faţă obligaţiilor sale financiare pe o perioadă de cel puţin 12 luni;

5. are încheiate contracte de asigurare cu firme de asigurări acreditate sau a luat măsurile necesare pentru acoperirea răspunderii sale civile, în caz de evenimente feroviare ori incidente tehnice, în cadrul activităţii prestate;

6. are elaborat un sistem propriu de management al siguranţei feroviare, în conformitate cu art. 9 din Legea nr. 55/2006, care cuprinde:

a) politica de siguranţă feroviară aprobată de directorul general/managerul administratorului sau gestionarului de infrastructură feroviară, care va fi comunicată întregului personal;

b) obiectivele calitative şi cantitative ale administratorului/ gestionarului de infrastructură feroviară pentru menţinerea şi, după caz, îmbunătăţirea siguranţei feroviare, precum şi planuri şi proceduri specifice pentru atingerea acestor obiective;

c) procedurile pentru atingerea standardelor tehnice şi operaţionale existente, noi şi modificate, ori a altor condiţii prescriptive stabilite în specificaţii tehnice pentru interoperabilitate sau norme naţionale de siguranţă obligatorii, prevăzute în anexa nr. 2 la Legea nr. 55/2006 ori în alte norme relevante sau în decizii ale autorităţilor, precum şi proceduri pentru asigurarea conformităţii cu standardele şi cu alte condiţii prescriptive pe întregul ciclu de viaţă al echipamentelor şi operaţiunilor;

d) procedurile şi metodele pentru realizarea evaluării riscului şi pentru punerea în aplicare a măsurilor de control al riscurilor, atunci când o schimbare a condiţiilor de exploatare sau un material nou impune riscuri noi asupra infrastructurii feroviare şi operaţiunilor;

e) programele pentru formarea de personal şi sistemele pentru menţinerea competenţei personalului;

f) măsurile pentru asigurarea unor informaţii suficiente în legătură cu siguranţa feroviară în cadrul administratorului/ gestionarului de infrastructură feroviară şi, dacă este cazul, între operatorii de transport feroviar care îşi desfăşoară activitatea pe infrastructura sa;

g) procedurile pentru documentarea cu privire la informaţiile de siguranţă feroviară;

h) procedurile pentru asigurarea avizării evenimentelor feroviare şi participării în comisiile de cercetare a acestora;

i) planurile de acţiune şi informare în caz de urgenţă, convenite cu toţi operatorii de transport feroviar care funcţionează pe infrastructura sa, precum şi cu autorităţile publice din domeniu;

j) procedurile pentru auditarea internă a sistemului de management al siguranţei.

SECŢIUNEA a 2-a

Autorizaţia de siguranţă partea B

Art. 13. - (1) Pentru obţinerea autorizaţiei de siguranţă partea B administratorul de infrastructură feroviară trebuie să îndeplinească cerinţele specifice necesare pentru garantarea siguranţei infrastructurii feroviare la nivelul proiectării, întreţinerii şi exploatării, inclusiv al întreţinerii şi exploatării sistemului de control al traficului şi de semnalizare.

(2) Pentru obţinerea autorizaţiei de siguranţă partea B un gestionar de infrastructură feroviară trebuie să îndeplinească cerinţele specifice necesare pentru garantarea siguranţei infrastructurii feroviare la nivelul proiectării, întreţinerii şi exploatării.

Art. 14. - (1) Pentru obţinerea autorizaţiei de siguranţă partea B un administrator/gestionar de infrastructură feroviară trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele cerinţe specifice:

a) deţine o autorizaţie de siguranţă partea A valabilă;

b) a fost declarat câştigătorul licitaţiei pentru închirierea unei secţii de circulaţie sau deţine un contract de închiriere, concesiune, după caz;

c) are angajat personal de specialitate pentru organizarea activităţii, la nivelul conducerii executive;

d) dispune de personal propriu desemnat ca responsabil cu atribuţii în gestionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile şi siguranţa circulaţiei, cu experienţă în domeniul feroviar de cel puţin 2 ani, atestat de ASFR;

e) dispune de personal propriu desemnat cu atribuţii de control al activităţii de exploatare şi de siguranţa circulaţiei feroviare pe secţia/secţiile de circulaţie închiriate;

f) dispune de personal atestat de către ASFR, care asigură instruirea personalului propriu cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei, în conformitate cu reglementările specifice în vigoare;

g) se angajează că, în activitatea de exploatare, pentru organizarea şi conducerea circulaţiei trenurilor, va utiliza personal propriu, calificat, apt din punct de vedere medical şi psihologic şi autorizat de către ASFR, pentru funcţiile pe care le execută, în conformitate cu reglementările specifice în vigoare;

h) se angajează că, în activitatea de exploatare, pentru desfăşurarea activităţii de supraveghere şi întreţinere a infrastructurii feroviare, va utiliza personal propriu de specialitate, calificat, apt din punct de vedere medical şi psihologic şi autorizat de către ASFR, pentru funcţiile pe care le exercită, în conformitate cu reglementările specifice în vigoare;

i) se angajează să respecte prescripţiile/normele tehnice, tehnologice, de organizare şi de desfăşurare a activităţii de supraveghere, întreţinere şi reparaţie a infrastructurii feroviare, precum şi pe cele privind transportul, stabilite pentru accesul şi circulaţia pe infrastructura feroviară şi executarea operaţiilor de manevră în condiţii de siguranţă a circulaţiei şi de securitate a transporturilor;

j) dispune de structurile organizatorice şi de dotările necesare efectuării activităţii de administrare/gestionare a infrastructurii feroviare pentru care solicită autorizaţia de siguranţă, adecvate implementării şi menţinerii unui sistem de management al calităţii certificat de un organism notificat;

k) asigură supravegherea, întreţinerea şi repararea infrastructurii feroviare pe care o administrează/gestionează, precum şi a materialului rulant din dotare cu personal propriu, unităţi proprii sau prin agenţi economici autorizaţi ca furnizori feroviari şi care deţin agremente tehnice ori certificate de omologare pentru aceste servicii, conform legislaţiei în vigoare;

l) utilizează pentru întreţinerea şi repararea infrastructurii feroviare pe care o administrează/gestionează, precum şi pentru materialul rulant din dotare doar produse pentru care există certificate de omologare tehnică feroviară/agremente tehnice feroviare şi care sunt însoţite de certificate de calitate, conformitate şi garanţie, conform legislaţiei în vigoare.

(2) Gestionarul de infrastructură feroviară care închiriază o secţie de circulaţie din infrastructura feroviară publică neinteroperabilă, după semnarea contractului de închiriere cu administratorul de infrastructură feroviară, înainte de preluarea efectivă a secţiei, va transmite ASFR lista cu personalul de execuţie propriu pentru începerea activităţii de întreţinere şi exploatare.

CAPITOLUL V

SECŢIUNEA 1

Obţinerea autorizaţiilor de siguranţă

Art. 15. - (1) Pentru obţinerea autorizaţiei de siguranţă partea A administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară trebuie să depună la ASFR următoarele documente:

a) cerere, conform modelului prevăzut în anexa C la prezentele norme;

b) înregistrarea ca persoană juridică şi înmatricularea la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;

c) actul constitutiv din care să reiasă că are ca obiect de activitate administrarea/gestionarea şi întreţinerea infrastructurii feroviare, incluzând administrarea sistemelor de conducere a circulaţiei, de control şi de siguranţă a infrastructurii feroviare;

d) declaraţia pe propria răspundere a persoanei care asigură conducerea executivă a operatorului economic, din care să reiasă că nu a suferit condamnări pentru fapte penale grave, nu a fost condamnată pentru infracţiuni grave în domeniul legislativ specific, aplicabil transportului feroviar, şi nu se face vinovată de producerea unui accident feroviar în ultimele 12 luni;

e) dovada că deţine resursele financiare şi logistice necesare desfăşurării activităţii de administrare/gestionare a infrastructurii feroviare în condiţii de siguranţă a traficului feroviar - situaţiile financiare anuale (bilanţ contabil, dovada constituirii capitalului social, extras de cont bancar, după caz) sau un raport de audit financiar din care să reiasă că deţine capacitate financiară disponibilă pentru desfăşurarea activităţii şi poate face faţă obligaţiilor financiare pentru o perioadă de cel puţin 12 luni;

f) declaraţia pe propria răspundere a persoanei care asigură conducerea executivă a operatorului economic, din care să reiasă că societatea nu este în procedură de faliment sau lichidare şi nu are datorii faţă de bugetul general consolidat, conform modelului prevăzut în anexa D la prezentele norme;

g) lista cuprinzând numele responsabililor atestaţi, desemnaţi cu atribuţii în managementul siguranţei, în care se vor menţiona, pentru fiecare persoană: pregătirea profesională, experienţa în domeniul feroviar, documentul în baza căruia se face dovada că este angajat al societăţii;

h) copia atestatelor eliberate de către ASFR responsabililor desemnaţi cu atribuţii în managementul siguranţei feroviare;

i) copia de pe contractele de asigurare cu firme de asigurări acreditate sau dovada că a luat măsurile necesare pentru acoperirea răspunderii sale civile în caz de accidente/ evenimente feroviare ori incidente tehnice în cadrul activităţii prestate;

j) declaraţia-angajament a conducerii administratorului/ gestionarului de infrastructură feroviară prin care se obligă ca, pe perioada de valabilitate a autorizaţiei de siguranţă, să notifice în scris ASFR orice modificare a datelor din documentele prezentate la solicitarea acordării autorizaţiei de siguranţă;

k) dovada plăţii la ASFR a tarifului pentru eliberarea autorizaţiei de siguranţă;

l) dovada că are elaborat un sistem propriu de management al siguranţei feroviare care cuprinde:

- politica de siguranţă feroviară aprobată de directorul general/managerul administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară, care va fi comunicată întregului personal;

- obiectivele calitative şi cantitative ale administratorului/ gestionarului de infrastructură feroviară pentru menţinerea şi, după caz, îmbunătăţirea siguranţei feroviare, precum şi planurile şi procedurile specifice pentru atingerea acestor obiective;

- procedurile pentru atingerea standardelor tehnice şi operaţionale existente, noi şi modificate, ori a altor condiţii prescriptive stabilite în specificaţii tehnice pentru interoperabilitate sau norme naţionale de siguranţă obligatorii, prevăzute în anexa nr. 2 la Legea nr. 55/2006 sau în alte norme relevante ori decizii ale autorităţilor, precum şi proceduri pentru asigurarea conformităţii cu standardele şi cu alte condiţii prescriptive pe întregul ciclu de viaţă al echipamentelor şi operaţiunilor;

- procedurile şi metodele pentru realizarea evaluării riscului şi pentru punerea în aplicare a măsurilor de control al riscurilor, atunci când o schimbare a condiţiilor de exploatare sau un material nou impune riscuri noi asupra infrastructurii feroviare şi operaţiunilor;

- programele pentru formarea de personal şi sistemele pentru menţinerea competenţei personalului;

- măsurile pentru asigurarea unor informaţii suficiente în legătură cu siguranţa feroviară în cadrul administratorului/ gestionarului de infrastructură şi, dacă este cazul, între operatorii de transport feroviar care îşi desfăşoară activitatea pe infrastructura sa;

- procedurile pentru documentarea cu privire la informaţiile de siguranţă feroviară;

- procedurile pentru asigurarea avizării evenimentelor feroviare şi participării în comisiile de cercetare a acestora;

- planurile de acţiune şi informare în caz de urgenţă, convenite cu toţi operatorii de transport feroviar care funcţionează pe infrastructura sa, precum şi cu autorităţile publice din domeniu;

- procedurile pentru auditarea internă a sistemului de management al siguranţei.

(2) Pentru obţinerea autorizaţiei de siguranţă partea B administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară trebuie să depună la ASFR următoarele documente:

a) cerere, conform modelului prezentat în anexa C;

b) copia de pe autorizaţia de siguranţă partea A;

c) dovada câştigării licitaţiei pentru închirierea unei secţii de circulaţie sau copia contractului de închiriere, concesiune, după caz;

d) lista cu personalul de execuţie propriu pentru începerea activităţii de întreţinere şi exploatare;

e) organigrama societăţii din care să reiasă că dispune de o structură organizatorică funcţională necesară pentru efectuarea activităţii;

f) documentul ce atestă stadiul implementării sistemului de management al calităţii, eliberat de către un organism notificat;

g) dovada că dispune de personal propriu desemnat ca responsabil cu atribuţii în gestionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile şi siguranţa circulaţiei, cu experienţă în domeniul feroviar de cel puţin 2 ani, atestat de ASFR;

h) dovada că dispune de personal propriu cu atribuţii de control al activităţii de exploatare şi de siguranţa circulaţiei feroviare pe secţia/secţiile de circulaţie închiriate;

i) dovada că dispune de personal atestat de ASFR, care asigură instruirea personalului propriu cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei, în conformitate cu reglementările specifice în vigoare;

j) declaraţie-angajament că în activitatea de exploatare, pentru organizarea şi conducerea circulaţiei trenurilor, utilizează/va utiliza personal propriu calificat, apt din punct de vedere medical şi psihologic şi autorizat de ASFR, pentru funcţiile pe care le exercită, în conformitate cu reglementările specifice în vigoare;

k) declaraţie-angajament că în activitatea de exploatare, pentru desfăşurarea activităţii de supraveghere şi întreţinere a infrastructurii feroviare, utilizează/va utiliza personal propriu de specialitate, calificat, apt din punct de vedere medical şi psihologic şi autorizat de ASFR, pentru funcţiile pe care le exercită, în conformitate cu reglementările specifice în vigoare;

l) declaraţie-angajament că respectă/va respecta prescripţiile/normele tehnice, tehnologice, de organizare şi de desfăşurare a activităţii de supraveghere, întreţinere şi reparaţie a infrastructurii feroviare, precum şi pe cele privind transportul, stabilite pentru accesul şi circulaţia pe infrastructura feroviară şi executarea operaţiilor de manevră în condiţii de siguranţă a circulaţiei şi de securitate a transporturilor;

m) declaraţie-angajament că asigură/va asigura supravegherea, întreţinerea şi repararea infrastructurii feroviare pe care o administrează/gestionează, precum şi a materialului rulant din dotare, cu personal propriu, unităţi proprii sau prin operatori economici autorizaţi ca furnizori feroviari şi care deţin agremente tehnice sau certificate de omologare pentru aceste servicii, conform legislaţiei în vigoare;

n) declaraţie-angajament că utilizează/va utiliza pentru întreţinerea şi repararea infrastructurii feroviare pe care o administrează/gestionează, precum şi a materialului rulant din dotare doar produsele pentru care există certificate de omologare tehnică feroviară/agremente tehnice feroviare şi care sunt însoţite de certificate de calitate, conformitate şi garanţie, conform legislaţiei în vigoare;

o) declaraţie că materialul rulant din dotare - în proprietate, cu chirie, leasing şi altele asemenea - are caracteristicile tehnice şi de dotare impuse de actele normative în vigoare şi de prescripţiile privind siguranţa circulaţiei feroviare şi securitatea transporturilor, dacă este cazul;

p) dovada plăţii la ASFR a tarifului pentru eliberarea autorizaţiei de siguranţă.

Art. 16. - (1) Acordarea unei autorizaţii de siguranţă partea A şi/sau partea B se face de către ASFR după verificarea documentaţiei şi constatarea îndeplinirii cerinţelor prevăzute, în termen de 30 de zile de la data depunerii dosarului cu documentaţia completă, dar nu mai mult de 60 de zile de la data depunerii cererii de obţinere a autorizaţiei de siguranţă.

(2) Documentaţia depusă pentru obţinerea autorizaţiilor de siguranţă va fi însoţită de documentele din care să reiasă efectuarea plăţii tarifelor aferente acordării acestora.

(3) Dacă administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară solicitant nu depune documentaţia completă în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii de solicitare, ASFR va notifica administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară decizia de neacordare a autorizaţiei de siguranţă.

(4) Decizia de neacordare a autorizaţiei de siguranţă va fi motivată în scris de ASFR.

(5) La solicitarea scrisă a ASFR, administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară solicitant va pune la dispoziţie documentele în original, care să justifice, dacă este cazul, îndeplinirea cerinţelor prevăzute la art. 4-6.

SECŢIUNEA a 2-a

Actualizarea, reînnoirea sau revizuirea autorizaţiilor de siguranţă

Art. 17. - (1) La solicitarea unui administrator/gestionar de infrastructură feroviară, ASFR actualizează autorizaţia de siguranţă partea Aşi/sau partea B, în întregime ori parţial:

a) ori de câte ori au loc modificări substanţiale ale infrastructurii feroviare, semnalizării, alimentării cu energie sau ale principiilor de exploatare ori de întreţinere a acesteia;

b) dacă administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară îşi modifică situaţia juridică, sediul sau denumirea;

c) dacă gestionarul de infrastructură feroviară neinteroperabilă doreşte extinderea activităţii sale şi pe alte secţii de circulaţie sau restrângerea activităţii sale, renunţând la unele secţii de circulaţie de pe infrastructura feroviară neinteroperabilă.

(2) Titularul autorizaţiei de siguranţă notifică fără întârziere ASFR cu privire la aceste modificări.

(3) Solicitantul va depune la ASFR documentaţia care reflectă modificările menţionate la alin. (1).

(4) Documentaţia depusă pentru actualizarea autorizaţiilor de siguranţă va fi însoţită de documentele din care să reiasă efectuarea plăţii tarifelor aferente.

(5) Dacă administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară solicitant nu depune documentaţia completă în termen de 30 zile de la data depunerii cererii de actualizare, ASFR va notifica administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară decizia de neacordare a autorizaţiei de siguranţă actualizate.

(6) Decizia de neacordare a autorizaţiei de siguranţă actualizate va fi motivată în scris de către ASFR.

(7) La solicitarea scrisă a ASFR, administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară solicitant va pune la dispoziţie documentele în original, care să justifice, dacă este cazul, îndeplinirea cerinţelor prevăzute la art. 4-6.

Art. 18. - (1) Dacă administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară doreşte reînnoirea autorizaţiilor de siguranţă partea Aşi/sau partea B, va solicita la ASFR, cu 60 de zile înainte de expirarea valabilităţii acesteia, eliberarea unor noi autorizaţii de siguranţă.

(2) Pentru obţinerea unor noi autorizaţii de siguranţă partea A şi/sau partea B, solicitantul trebuie să depună la ASFR documentele care au suferit modificări de la ultima examinare pentru obţinerea vizei periodice.

(3) Pentru cazul prevăzut la alin. (1), acordarea unor noi autorizaţii de siguranţă partea Aşi/sau partea B se face de către ASFR după verificarea documentaţiei şi constatarea îndeplinirii cerinţelor prevăzute, în termen de 30 de zile de la data depunerii dosarului cu documentaţia completă, dar nu mai mult de 60 de zile de la data depunerii cererii de obţinere a noilor autorizaţii de siguranţă.

(4) Documentaţia depusă pentru reînnoirea autorizaţiilor de siguranţă va fi însoţită de documentele din care să reiasă efectuarea plăţii tarifelor aferente acordării acestora.

(5) Dacă administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară solicitant nu depune documentaţia completă în termen de 30 zile de la data depunerii cererii de solicitare, ASFR va notifica administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară decizia de neacordare a noii autorizaţii de siguranţă.

(6) Decizia de neacordare a noii autorizaţii de siguranţă va fi motivată în scris de către ASFR.

(7) La solicitarea scrisă a ASFR, administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară solicitant va pune la dispoziţie documentele în original, care să justifice, dacă este cazul, îndeplinirea cerinţelor prevăzute la art. 4-6.

Art. 19. - (1) ASFR poate cere ca autorizaţia de siguranţă partea Aşi/sau partea B să fie revizuită în urma unor modificări substanţiale ale cadrului de reglementare în domeniul siguranţei feroviare.

(2) Pentru cazul prevăzut la alin. (1), ASFR va înştiinţa administratorul/gestionarii de infrastructură feroviară despre necesitatea revizuirii autorizaţiei de siguranţă partea A şi/sau partea B, precizând condiţiile ce trebuie îndeplinite şi stabilind termene în concordanţă cu cerinţele precizate în reglementările respective şi cu volumul de lucru ce se preconizează.

CAPITOLUL VI

Examinarea îndeplinirii cerinţelor care au stat la baza acordării autorizaţiilor de siguranţă în vederea acordării vizei periodice, suspendarea şi retragerea autorizaţiilor de siguranţă

SECŢIUNEA 1

Examinarea îndeplinirii cerinţelor care au stat la baza acordării autorizaţiilor de siguranţă în vederea acordării vizei periodice

Art. 20. - (1) Cu 30 de zile înainte de expirarea perioadei de 2 ani de la acordarea autorizaţiei de siguranţă partea Aşi/sau partea B ori a expirării valabilităţii vizei periodice, deţinătorul autorizaţiei de siguranţă va solicita în scris la ASFR acordarea vizei periodice.

(2) Pentru obţinerea vizei periodice, deţinătorul autorizaţiei de siguranţă este obligat să depună la ASFR următoarele:

a) documente noi şi/sau documentaţii specifice pentru documentele care au suferit modificări;

b) dovada plăţii tarifului aferent pentru examinarea îndeplinirii cerinţelor care au stat la baza acordării autorizaţiei de siguranţă.

Art. 21. - (1) După examinare, dacă nu există neconformităţi privind îndeplinirea cerinţelor impuse, ASFR va notifica administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară îndeplinirea cerinţelor care au stat la baza acordării autorizaţiei de siguranţă şi va înscrie pe aceasta data acordării vizei.

(2) Dacă se constată existenţa unor neconformităţi privind îndeplinirea cerinţelor care au stat la baza acordării autorizaţiei de siguranţă, ASFR va notifica în acest sens administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară.

(3) Dacă solicitantul va prezenta dovezile de eliminare a neconformităţilor şi după verificarea eliminării acestora, ASFR va notifica administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară îndeplinirea condiţiilor şi va înscrie pe autorizaţia de siguranţă data acordării vizei.

SECŢIUNEA a 2-a

Suspendarea si retragerea autorizaţiilor de siguranţă

Art. 22. - (1) Dacă neconformităţile nu au fost eliminate în termenele stabilite sau administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară nu a transmis la termen modul de eliminare a acestora, ASFR va suspenda autorizaţia de siguranţă şi va notifica solicitantului decizia luată.

(2) Pentru cazul prevăzut la alin. (1), suspendarea autorizaţiei de siguranţă se va menţine până la data când se va prezenta dovada că neconformităţile au fost eliminate, dar nu mai mult de 6 luni de la data examinării.

(3) Dacă administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară va prezenta dovezile de eliminare a neconformităţilor care au stat la baza suspendării autorizaţiei de siguranţă, ASFR va dispune încetarea suspendării numai după verificarea eliminării acestora.

(4) Dacă administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară nu face dovada eliminării neconformităţilor care au stat la baza suspendării, ASFR va retrage autorizaţia de siguranţă.

Art. 23. - (1) Pe perioada suspendării autorizaţiei de siguranţă gestionarul de infrastructură feroviară nu mai poate efectua decât serviciile menţionate de către ASFR în decizia de suspendare a autorizaţiei de siguranţă.

(2) Perioada de suspendare a autorizaţiei de siguranţă nu prelungeşte durata de valabilitate a acesteia.

Art. 24. - In perioada de valabilitate a autorizaţiei de siguranţă ASFR verifică prin acţiuni de control şi inspecţie de stat modul în care sunt respectate şi îndeplinite condiţiile care au stat la baza eliberării acesteia, iar în cazul în care constată că deţinătorul autorizaţiei de siguranţă nu mai respectă sau nu mai îndeplineşte una ori mai multe condiţii, ASFR procedează după cum urmează:

a) suspendă autorizaţia de siguranţă şi notifică acest fapt administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară, motivând decizia, precizând termenele de remediere a neconformităţilor şi stabilind serviciile ce se pot efectua în perioada în care autorizaţia de siguranţă este suspendată;

b) în cazul în care deţinătorul autorizaţiei de siguranţă face dovada eliminării neconformităţilor care au condus la suspendarea autorizaţiei de siguranţă, precum şi dovada plăţii tarifului aferent verificării eliminării acestor neconformităţi, ASFR va anula suspendarea autorizaţiei de siguranţă;

c) în cazul în care neconformităţile care au condus la suspendarea autorizaţiei de siguranţă nu au fost eliminate în termenul stabilit, autorizaţia de siguranţă se retrage.

Art. 25. - (1) In cazul în care se constată încălcări grave sau repetate ale reglementărilor specifice transportului feroviar, autorizaţia de siguranţă partea Aşi partea B se retrage.

(2) ASFR retrage autorizaţia de siguranţă partea Aşi partea B şi în următoarele cazuri:

a) la solicitarea deţinătorului acesteia, dacă contractul de concesiune/închiriere expiră şi nu se reînnoieşte sau se reziliază;

b) dacă deţinătorul autorizaţiei de siguranţă nu prelungeşte convenţia încheiată cu AFER conform art. 11 din ordin.

Art. 26. - Decizia motivată de suspendare, de încetare a suspendării sau de retragere a unei autorizaţii de siguranţă se aduce la cunoştinţă administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară.

Art. 27. - (1) ASFR avizează în scris Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. despre retragerea, suspendarea sau încetarea suspendării, după caz, a autorizaţiei de siguranţă acordate unui gestionar de infrastructură feroviară care a preluat prin închiriere secţii ale infrastructurii feroviare neinteroperabile.

(2) După primirea avizării, Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. va decide asupra acţiunilor ce trebuie întreprinse ca urmare a suspendării/retragerii autorizaţiei de siguranţă a gestionarului de infrastructură feroviară, în conformitate cu prevederile legale.

Art. 28. - Suspendarea sau retragerea autorizaţiei de siguranţă partea A atrage implicit şi suspendarea sau retragerea autorizaţiei de siguranţă partea B.

Art. 29. - In cazul retragerii autorizaţiei de siguranţă, acordarea unei noi autorizaţii se va face în baza unei noi cereri.

CAPITOLUL VII

Dispoziţii finale

Art. 30. -ASFR va elibera autorizaţia de siguranţă partea A şi/sau partea B ori va acorda viza periodică pe autorizaţia de siguranţă partea Aşi/sau partea B numai după încheierea unei convenţii de către AFER cu administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară conform art. 11 din ordin.

Art. 31. - (1) Pierderea sau deteriorarea autorizaţiei de siguranţă se comunică de către administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară la ASFR, în maximum 10 zile de la data constatării.

(2) Pentru cazurile prevăzute la alin. (1), la solicitarea administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară şi după achitarea tarifului aferent, ASFR va elibera un duplicat al autorizaţiei de siguranţă.

Art. 32. - Administratorul/gestionarii de infrastructură feroviară deţinători de autorizaţii de siguranţă sunt înregistraţi de ASFR în Registrul administratorilor/gestionarilor de infrastructură feroviară deţinători de autorizaţii de siguranţă.

ANEXA A*) la norme

(MODEL CADRU)

AUTORIZAŢIE DE SIGURANŢĂ - PARTEA A

Prezenta autorizaţie de .siguranţă confirmă acceptarea Sistemului de Management al Siguranţei al administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară, în conformitate cu Directiva 2004/49/CE privind siguranţa pe căile ferate comunitare. Legea nr. 55/2006 privind .siguranţa feroviară si Ordinul ministrului transporturilor nr..../2007 privind acordarea autorizaţiei de siguranţă administratorului/gestionarilor de infrastructură feroviară din România

1. ADMINISTRATORUL/GESTIONARUL DE INFRASTRUCTURA FEROVIARA AUTORIZAT

Numele adnunisiratorului/gestionarului de infrastructură feroviară:..........................................

Acronim:.............................................................................................................................

Număr de înregistrare naţionala:...........................................................................................Nr. TVA/CUI:....................................................................................................................

2. ORGANISM EMITENT AL AUTORIZAŢIEI

Autoritatea responsabilă pentru acordarea autorizaţiilor de siguranţă:

AUTORITATEA FEROVIARĂ ROMÂNĂ - AUTORITATEA DE SIGURANŢĂ FEROVIARĂ ROMÂNĂ

Tara: ROMÂNIA

3. INFORMAŢII PRIVIND AUTORIZAREA

Aceasta este o:

- autorizaţie nouă         |_|

- autorizaţie reînnoită   |_|

Număr de identificare a

autorizaţiei anterioare       |_______________|

- autorizaţie actualizată/revizuită   |_|

Valabilă de la data de: .................................        pâna la data de:.............................

Dimensiunea administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară (micro întreprindere. Întreprindere mică. Întreprindere medie. Întreprindere mare): ..................................

4. LEGISLAŢIA NAŢIONALA APLICABILA

- Legea nr. 55/2006 privind siguranţa feroviarii

- Ordinul ministrului transporturilor nr..../2007 privind aprobarea Normelor pentru acordarea autorizaţiei de siguranţă administratorului/gestionarilor de infrastructură feroviară din România

5. INFORMAŢII SUPLIMENTARE

A.Valabilitatea Autorizaţiilor de siguranta ( art.8 si II din Ordinul ministrului transporturilor nr..../2007 privind aprobarea Normelor pentru acordarea autorizaţiei de siguranţă administratorului/gestionarilor de infrastructură feroviară din România)

   Autorizaţiile de siguranţă partea A. cât şi partea B sunt valabile pentru o perioadă de maxim zece ani de la data acordării, cu respectarea cerinţelor care au stat la baza acordării sau modificării acestora. în condiţiile vizării periodice la 2 ani.

   Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română va examina îndeplinirea cerinţelor care au stat la baza acordării sau examinării anterioare a autorizaţiilor de siguranţă în vederea acordării vizei periodice.

   Pe durata valabilităţii autorizaţiilor de siguranţă. Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română va efectua acţiuni de control şi inspecţie de stat privind modul de respectare a reglementărilor specifice în vigoare şi verificarea îndeplinirii cerinţelor care au stat la baza acordării sau modificării acestora în baza convenţiei încheiate cu administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară şi a unui tarif aprobat de Ministerul Transporturilor.

B. Actualizarea în întregime sau parţial a autorizaţiei de siguranţă (art.9 si 10 din Ordinul ministrului transporturilor nr..../2007 privind aprobarea Normelor pentru acordarea autorizaţiei de siguranţă administratorului/gestionarilor de infrastructură feroviară din România)

   La solicitarea administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară. Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română

va actualiza în întregime sau parţial autorizaţiile de siguranţă partea A şi/sau partea B

   - ori de câte ori au loc modificări substanţiale ale infrastructurii feroviare, semnalizării, alimentării cu energie sau ale principiilor de exploatare sau întreţinere a acesteia.

   - dacă administratorul /gestionarul de infrastructură feroviară îşi modifică situaţia juridică, sediul, denumirea.

   - dacă gestionam! de infrastructură feroviară neinicroperabilă doreşte extinderea activităţii sale şi pe alte secţii de circulaţie sau restrângerea activităţii sale. renunţând la unele secţii de circulaţie de pe infrastructura feroviara neintcropcrabilă.

   In cazul in care se modifică datele cuprinse în documentaţia care a stat la baza acordării autorizaţiilor de siguranţă partea A şi/sau partea B. administrat o ml/gest ionarul de infrastructură feroviară notifică imediat Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română, care după verificare, va comunica acceptarea sau neacceptarea motivată a modificărilor.

   Administratorul/gestionarul de infrastructura feroviară va notifica Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română data începerii. întreruperii sau reluării activităţii, după caz.

   Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română poale cere ca autorizaţiile de siguranţă să fie revizuite în urma unor modificări substanţiale ale cadrului de reglementare în domeniul siguranţei feroviare.

C. Suspendarea/retragerea autorizaţii lor de siguranţă (art.J2-14 din Ordinul ministrului transporturilor nr..../2007 privind aprobarea Normelor pentru acordarea autorizaţiei de siguranţă administralorului/gest ionarilor de infrastructură feroviară din România)

   Dacă se constată nerespectarea reglemenfarilor specifice în vigoare şi/sau a cerinţelor care au stat la baza acordării sau modificării autorizaţiilor de siguranţă pentru un administralor/gcstiomir de infrastructură feroviară. Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română va dispune măsura suspendării sau retragerii autorizaţiilor de siguranţă partea A şi/sau partea B. după caz. Decizia de suspendare sau retragere va fi motivată.

   Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română va notifica Agenţiei Feroviare Europene. în termen de o lună. autorizaţiile de siguranţă partea A şi/sau partea B acordate, reînnoite, modificate sau retrase, menţionând denumirea şi adresa administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară, data la care au fost acordate, reînnoite, modificate sau retrase, domeniul de aplicare, valabilitatea acestora şi, în cazul celor retrase, motivele deciziei luate.

   Suspendarea. încetarea suspendării şi/sau retragerea autorizaţiilor de siguranţă se notifică operatorilor de transport feroviar şi administratorului infrastructurii feroviare.

*) Anexa A este reprodusă în facsimil.

Data acordării:................

AUTORITATEA FEROVIARĂ ROMÂNĂ DIRECTOR GENERAL,

..................................................................

(nume, prenume, semnătură, ştampilă)

Nr. comunicării (notificării) autorizaţiei la CE:..............

VIZE PERIODICE

Valabil până la data de

....................

Director general,

.....................

L.S.

Valabil până la data de

....................

Director general,

.....................

L.S.

Valabil până la data de

....................

Director general,

.....................

L.S.

Valabil până la data de

....................

Director general,

.....................

L.S.

Valabil până la data de

....................

Director general,

.....................

L.S.

ANEXA B*) la norme

(MODEL CADRU)

AUTORIZATA DE SIGURANŢĂ - PARTEA B

Prezenta autorizaţie de siguranţă confirmă acceptarea dispoziţiilor adoptate de administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară pentru îndeplinirea cerinţelor specifice necesare pentru garantarea siguranţei infrastructurii feroviare la nivelul proiectării, întreţinerii si exploatării, inclusiv, unde este cazul, al întreţinerii si exploatării sistemului de control al traficului si de semnalizare, în conformitate cu Directiva 2004/49/CE privind siguranţa pe căile ferate comunitare, Legea nr. 55/2006 privind siguranţa feroviară si Ordinul ministrului transporturilor nr..../2007 privind acordarea autorizaţiei de siguranţă administratorului/gestionarilor de infrastructură feroviară din România

1. ADMINISTRATORUL/GESTIONARUL DE INFRASTRUCTURA FEROVIARA AUTORIZAT

Numele administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară: ..........................

Acronim:...................

Număr de înregistrare naţională:..............................................    Nr. TVA/CUI:

2. ORGANISM EMITENT AL AUTORIZAŢIEI

Autoritatea responsabilă pentru acordarea autorizaţiilor de siguranţă:

AUTORITATEA FEROVIARĂ ROMÂNĂ-AUTORITATEA DE SIGURANŢĂ

FEROVIARĂ ROMÂNĂ

Ţara: ROMÂNIA

3. INFORMAŢII PRIVIND AUTORIZAREA

Aceasta este o:

- autorizaţie nonă  |_|

- autorizaţie reînnoită  |_|

Număr de identificare a

autorizaţiei anterioare   |________________|

- autorizaţie actualizata/revizuită  |_|

Valabilă de la data de:.................................     până la data de:.............................

4. AUTORIZAŢIA DE SIGURANŢA - PARTEA A ( acceptarea Sistemului de Management al Siguranţei)

Număr de identificare:....................................    Tara emitentă:....................

5. Secţiile de circulaţie pe care admistratorul/gestionarul este autorizat sunt prevăzute în anexa la prezenta autorizaţie.

6. CONDIŢII ŞI OBLIGAŢII SPECIFICE:

A. Valabilitatea Autorizaţiilor de siguranta ( art.8 si 11 din Ordinul ministrului transporturilor nr..../2007 privind aprobarea Normelor pentru acordarea autorizaţiei de siguranţă administratorul ui/ gestionarilor de infrastructură feroviară din România)

   Autorizaţiile de siguranţă partea A. cât şi partea B sunt valabile pentru o perioadă de maxim zece ani de la data acordării, cu respectarea cerinţelor care au stat la baza acordării sau modificării acestora. în condiţiile vizării periodice la 2 ani.

   Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română va examina îndeplinirea cerinţelor care au stat la ba/a acordării sau examinării anterioare a autorizaţiilor de siguranţă în vederea acordării vizei periodice.

   Pe durata valabilităţii autorizaţiilor de siguranţă. Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română va efectua acţiuni de control şi inspecţie de stat privind modul de respectare a reglementărilor specifice în vigoare şi a ccrin(elor care au stat la baza acordării sau modificării acestora. în baza convenţiei încheiate cu administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară şi a unui tarif aprobat de Ministerul Transporturilor.

B. Actualizarea în întregime sau parţial a autorizaţiei de siguranţă

(art.9 şi 10 din Ordinul ministruluitransporturilor nr..../2()07 privind aprobarea Normelor pentru acordarea autorizaţiei de siguranţă administratorulului/gestionarilor de infrastructură feroviară din România)

   La solicitarea administratorului/gestionariilui de infrastructurii feroviară. Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română va actualiza in întregime sau parţial autorizaţiile de siguranţă partea A şi/sau partea B

   - ori de câte ori au loc modificări substanţiale ale infrastructurii feroviare, semnalizării, alimentării cu energie sau ale principiilor de exploatare sau întreţinere a acesteia.

   - dacă administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară îşi modifică situaţia juridică, sediul, denumirea,

   - dacă gestionarul de infrastructură feroviară neinteroperabilă doreşte extinderea activităţii sale şi pe alte secţii de circulaţie sau restrângerea activitaţii sale, renunţând la unele secţii de circulaţie de pe infrastructura feroviară neinteroperabilă.

   In cazul în care se modifică datele cuprinse în documentaţia care a stat la baza acordării autorizaţiilor de siguranţă partea A şi/sau partea B. administratorul/gestionarul de infrastructura feroviara notifică imediat Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română, care după verificare, va comunica acceptarea sau neacccptarca motivată a modificărilor.

   Administratorul/gestionarul de infraslmctură feroviară va notifica Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română dala începerii. întreruperii sau reluării activităţii, după caz.

   Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română poate cerc ca autorizaţiile de siguranţă să fie revizuite în urma unor modificări substanţiale ale cadrului de reglementare în domeniul siguranţei feroviare.

C. Suspendarea/retragerea autorizaţiilor de siguranţă ( art. 12-14 din Ordinul ministmlui transporturilor nr..../2007 privind aprobarea Normelor pentru acordarea autorizaţiei de sieuranţă adminislralorului/eeslionarilor de infrastructură feroviară din România)

   Dacă se constată nerespectarea reglementărilor specifice in vigoare şi/sau a cerinţelor care au Stat la baza acordării sau modificării autorizaţiilor de siguranţă pentru un administrator/gestionar de infrastructură feroviară. Autoritatea de Siguranţă Feroviarii Română va dispune măsura suspendării sau retragerii autorizaţiilor de siguranţă partea A şi/sau partea B. după caz. Decizia de suspendare sau retragere va fi motivată.

   Autori lalea de Siguranţă Feroviară Română va notifica Agenţiei Feroviare Europene. în termen de o lună, autorizaţiile de siguranţă partea A şi/sau partea B acordate, reînnoite, modificate sau retrase, menţionând denumirea şi adresa administratorului/gestionarului de infrastnictură feroviară, data la care au fost acordate, reînnoite, modificate sau retrase, domeniul de aplicare, valabilitatea acestora şi. în cazul celor retrase, motiv ele deciziei luate.

   Suspendarea, încetarea suspendării şi/sau retragerea autorizaţiilor de siguranţă se notifică operatorilor de transport feroviar şi administra torului infrastructurii feroviare.

7. LEGISLAŢIA NAŢIONALA APLICABILA

- Legea nr. 55/2006 privind siguranţa feroviara

- Ordinul ministrului transporturilor nr,..,/2007 privind aprobarea Nonnelor pentru acordarea autorizaţiei de siguranţă administratorului/gestionarilor de infrastructură feroviarii din România

*) Anexa B este reprodusă în facsimil.

Data acordării:................

AUTORITATEA FEROVIARĂ ROMANĂ

DIRECTOR GENERAL,

...........................................................................

(nume, prenume, semnătură, ştampilă)

VIZE PERIODICE

Valabil până la data de

....................

Director general,

.....................

L.S.

Valabil până la data de

....................

Director general,

.....................

L.S.

Valabil până la data de

....................

Director general,

.....................

L.S.

Valabil până la data de

....................

Director general,

.....................

L.S.

Valabil până la data de

....................

Director general,

.....................

L.S.

ANEXĂ*) la autorizaţia de siguranţă partea B

SECŢIILE DE CIRCULAŢIE

pe care administratorul este autorizat să le administreze şi să le exploateze

Nr. crt.

Sucursala

Secţii de circulaţie

Km.

Data acordării:................

AUTORITATEA DE SIGURANŢĂ FEROVIARĂ ROMÂNĂ

DIRECTOR,

.........................................................................................................

(nume, prenume, semnătură, ştampilă)

*) Anexa la autorizaţia de siguranţă partea B este reprodusă în facsimil.

ANEXA C*) la norme

Formal standard al cererii pentru autorizaţia de siguranţă, incluzând lista detaliilor ce trebuie furnizate în conformitate cu art. 11 si 12 al Directivei 2004/49/FC

( MODEL CADRU )

CERERE AUTORIZAŢIE DE SIGURANŢĂ

Solicitarea Autorizaţiei de Siguranţă care confirmă acceptarea Sistemului de Management al Siguranţei al administratorului gestionarului de infrastructură feroviară - Autorizaţia de Siguranţă PARTEA A şi sau confirmă acceptarea dispoziţiilor adoptate de administratorul gestionarul de infrastructură feroviară pentru îndeplinirea cerinţelor specifice necesare pentru garantarea siguranţei infrastructurii feroviare la nivelul proiectării. întreţinerii şi exploatării, inclusiv, undo este cazul, al întreţinerii şi exploatării sistemului do control al traficului şi do semnalizare - Autorizaţie de Siguranţă PARTEA B în conformitate cu Directiva 2004/49/EC şi legislaţia naţională adecvată

Număr do referinţă al autorităţii de siguranţă |_____________________|

INFORMAŢII DE CONTACT PENTRU ORGANISMUL/ AUTORITATEA DE SIGURANŢA

1.1 Organismul /autoritatea do siguranţă câreia i se adresează cererea

_______________________________________________________________________________________________________________

1.2 Adresa poştală completă (stradă, cod poştal, oraş, tară)

_______________________________________________________________________________________________________________

2.1 ACEASTĂ CERERE ESTE PENTRU AUTORIZAŢIE DE SIGURANŢĂ PARTEA A  |_|

2.2 Auturizatie nouă  |_|

2.3 Autorizaţie reînnoită |_|

2.4 Autorizaţie actualizată revizuită |_|

2.5 Numărul de îdentificare a autorizaţiei anterioare |_______|

2.6 Activitatea incepe în data : _____________________________

Administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară estimează numărul angajaţilor şi cifra de afaceri la una din următoarele categorii :

2.7 Micro întreprindere   |_|

2.8 Intreprindere mită      |_|

2.9 Intreprindere medie   |_|

2.10 Intreprindere mare   |_|

3.1 ACEASTĂ CERERE ESTE PENTRU AUTORIZAŢIE DE SIGURANŢĂ PARTEA B |_|

3.2 Autorizaţie nouă         |_|

3.3 Autorizaţie reînnoită   |_|

3.4 Autorizaţie actualizata/revizuită |_|

3.5 Numărul de identificare a autorizaţiei anterioare |_______|

3.6 Activitatea începe în data : _____________________________

3.7 Sectiiile de circulaţie solicitate  |_____________________________________________________________________________________|

Dată solicitantul detine o Autorizaţie de siguranţă partea A validă (acceptarea Sistemului de Management al Siguranţei) trebuie să furnizeze următoarele informaţii:

3.8 Numărul de identificare al Autorizaţiei de siguranţă partea A |________|

*) Anexa C este reprodusă în facsimil.

INFORMAŢII PRIVIND SOLICITANTUL

4.1 Denumirea legală 

_______________________________________________________________________________________________________________

4.2 Acronim

_______________________________________________________________________________________________________________

4.3 Adresa postala completă (oraş. stradă, cod poştal, judeţ, ţară)

_______________________________________________________________________________________________________________

4.4 Număr telefon ________________________________________________________________________________________________

4.5 Număr fax ___________________________________________________________________________________________________

4.6 Adresa e-mail ________________________________________________________________________________________________

4.7 Sile web ____________________________________________________________________________________________________

4.8 Nr. înregistrare naţional _________________________________________________________________________________________

4.9 Nr. TVA / CUI _______________________________________________________________________________________________

4.10 Alte informaţii _______________________________________________________________________________________________

Person nu care asigură conducerea executivii a administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară

4.11 Numele şi prenumele __________________________________________________________________________________________

4.12 Funcţia                       _________________________________________________________________________________________

Informaţii referitoare la persoana de contact

4.3 Adresa postala completă (oraş, stradă, cod poştal, judeţ, tară)

_______________________________________________________________________________________________________________

4.4 Număr telefon _________________________________________________________________________________________________

4.5 Număr lax       _________________________________________________________________________________________________

4.6 Adresa e-mail _________________________________________________________________________________________________

Solicitant

__________________________________________________________

(nume si prenume)

Data __________________   Semnătura __________________________

Nr. de referinţă intern ________________

Dala primirii cererii ____________________

ANEXA D*) la norme

(MODEL CADRU)

DECLARAŢIE

Subsemnatul......................................................................................................................................................... (numele, prenumele, funcţia) al societăţii ................................................................................. (denumirea administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară) având numărul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului J........................., cod unic de inregistrare RO ........................, in calitate de solicitant al eliberării unei autorizaţii de siguranţă partea A, conform prevederilor Ordinului Ministrului Transporturilor nr. /2007, declar pe proprie răspundere că:

a) societatea nu este în stare de faliment ori lichidare;

b) societatea nu face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa in una din situaţiile prevăzute la lit. a);

c) mi-am îndeplinit obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor si contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în România.

Agent economic,

..........................................................

(semnătura automată)

*) Anexa D este reprodusă în facsimil.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 101/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 101 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu