Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.10 din 25.02.2015

pentru aprobarea Metodologiei de monitorizare şi raportare privind schema de sprijin pentru promovarea cogenerării bazate pe cererea de energie termică utilă
ACT EMIS DE: Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 156 din 05 martie 2015



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 5 alin. (1) lit. f) şi alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2012, ale art. 72 din Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 1.215/2009 privind stabilirea criteriilor şi a condiţiilor necesare implementării schemei de sprijin pentru promovarea cogenerării de înaltă eficienţă pe baza cererii de energie termică utilă, cu modificările ulterioare,în temeiul dispoziţiilor art. 9 alin. (1) lit. x) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2007, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2012,preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Metodologia de monitorizare şi raportare privind schema de sprijin pentru promovarea cogenerării bazate pe cererea de energie termică utilă, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Operatorii economici din sectorul energiei electrice duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 3Entităţile organizatorice din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei urmăresc respectarea prevederilor prezentului ordin. Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul 5La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 33/2011 pentru aprobarea Metodologiei de monitorizare şi raportare privind schema de sprijin pentru promovarea cogenerării bazate pe cererea de energie termică utilă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 545 din 2 august 2011. Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, Niculae Havrileţ
ANEXĂMETODOLOGIE de monitorizare şi raportare privind schema de sprijin pentru promovarea cogenerării bazate pe cererea de energie termică utilă Capitolul IScop Articolul 1Prezenta metodologie are ca scop stabilirea metodelor utilizate de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) în vederea monitorizării sistemului de promovare pentru cogenerarea de înaltă eficienţă bazată pe cererea de energie termică utilă, şi anume: a)determinarea indicatorilor care să permită evaluarea eficienţei şi modului de funcţionare a schemei de sprijin şi a impactului său asupra preţului la consumatorii finali; b)stabilirea informaţiilor necesare, a furnizorilor acestora, a frecvenţei şi formatului de raportare a acestora; c)stabilirea tipului de analize efectuate şi a frecvenţei rapoartelor realizate în urma monitorizării; d)stabilirea conţinutului raportului public şi a frecvenţei de publicare a acestuia. Articolul 2Rezultatele monitorizării sistemului de promovare pentru cogenerarea de înaltă eficienţă sunt utilizate în vederea elaborării rapoartelor obligatorii către autorităţi publice naţionale şi europene, elaborării de propuneri pentru îmbunătăţirea schemei de sprijin sau a reglementărilor secundare aferente. Capitolul IIDomeniu de aplicare Articolul 3Metodologia se aplică în activitatea de monitorizare a sistemului de promovare a cogenerării bazate pe cererea de energie termică utilă, respectiv a schemei de sprijin pentru cogenerarea de înaltă eficienţă, în conformitate cu prevederile
Hotărârii Guvernului nr. 1.215/2009 privind stabilirea criteriilor şi a condiţiilor necesare implementării schemei de sprijin pentru promovarea cogenerării de înaltă eficienţă pe baza cererii de energie termică utilă, cu modificările ulterioare. Articolul 4Producătorii care accesează schema pentru promovarea cogenerării de înaltă eficienţă, furnizorii consumatorilor finali de energie electrică, operatorul de transport şi sistem Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica“ - S.A. Bucureşti, denumită în continuare CN Transelectrica - S.A., în calitate de administrator al schemei de sprijin, aplică prevederile prezentei metodologii. Capitolul IIIDefiniţii şi abrevieri Articolul 5Termenii folosiţi în prezenta metodologie au semnificaţiile prevăzute în Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, în Hotărârea Guvernului nr. 219/2007 privind promovarea cogenerării bazate pe cererea de energie termică utilă, în Hotărârea Guvernului nr. 1.215/2009, cu modificările ulterioare, în Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 3/2010 privind aprobarea Metodologiei de stabilire şi ajustare a preţurilor pentru energia electrică şi termică produsă şi livrată din centralele de cogenerare ce beneficiază de schema de sprijin, respectiv a bonusului pentru cogenerarea de înaltă eficienţă, cu modificările şi completările ulterioare, în Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 84/2013 privind aprobarea Metodologiei de determinare şi monitorizare a supracompensării activităţii de producere a energiei electrice şi termice în cogenerare de înaltă eficienţă care beneficiază de schema de sprijin de tip bonus, cu completările ulterioare, şi în Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 114/2013 privind aprobarea Regulamentului de calificare a producţiei de energie electrică în cogenerare de înaltă eficienţă şi de verificare şi monitorizare a consumului de combustibil şi a producţiilor de energie electrică şi energie termică utilă în cogenerare de înaltă eficienţă, denumit în continuare Regulament de calificare. Articolul 6Abrevierile CEEC, CEIC, EEEC, EETC, ETC şi EEP au semnificaţiile şi sunt determinate în conformitate cu Regulamentul de calificare. Capitolul IVObiectivele monitorizării schemei de sprijin, indicatori de evaluare a eficienţei şi a funcţionării schemei de sprijin Articolul 7Prin desfăşurarea activităţii de monitorizare a schemei de sprijin se urmăreşte realizarea următoarelor obiective: a)evaluarea eficienţei schemei de sprijin în a realiza economii de combustibil faţă de producerea separată a energiei electrice şi termice raportat la efortul financiar necesar, evaluarea progreselor înregistrate în privinţa creşterii cotei cogenerării de înaltă eficienţă, a păstrării viabilităţii economice a unităţilor de cogenerare de înaltă eficienţă existente şi a apariţiei unora noi, precum şi evaluarea încadrării în bugetul schemei avut în vedere la autorizarea acesteia de către Comisia Europeană; b)determinarea eventualelor deficienţe ale sistemului de promovare sau ale modului de aplicare a acestuia; c)realizarea rapoartelor către autorităţi naţionale şi publicarea pe site-ul ANRE a informaţiilor relevante cu privire la rezultatele implementării sistemului de promovare a energiei electrice produse în cogenerare de înaltă eficienţă care beneficiază de schema de sprijin de tip bonus şi la dezvoltarea în România a cogenerării pe baza energiei termice utile. Articolul 8În scopul aprecierii eficienţei schemei de sprijin implementate pentru promovarea cogenerării pe baza cererii de energie termică utilă se urmăreşte evoluţia următorilor indicatori şi corelarea dintre aceştia: a)N1: Numărul de configuraţii de cogenerare care accesează schema de sprijin; b)R1: Raportul dintre capacitatea electrică de înaltă eficienţă a configuraţiilor de producţie în cogenerare (ΣCEEC) şi capacitatea electrică instalată a configuraţiilor care accesează schema de sprijin (ΣCEIC); c)R2: Raportul dintre energia electrică de înaltă eficienţă a configuraţiilor (ΣEEEC) şi energia electrică totală a configuraţiilor de cogenerare (ΣEETC); d)R3: Raportul dintre energia electrică de înaltă eficienţă a configuraţiilor (ΣEEEC) şi energia termică a configuraţiilor de cogenerare (ΣETC); e)E1: Eficienţa globală pe total configuraţii, comparativ cu valoarea din anul anterior; f)E2: Economia de energie primară (ΣEEP) calculată conform prevederilor Regulamentului de calificare faţă de producerea separată cu tehnologii alternative, a căror eficienţă are valorile de referinţă armonizate stabilite prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 38/2012 pentru aprobarea valorilor de referinţă armonizate ale eficienţei pentru producerea separată de energie electrică, respectiv energie termică şi a factorilor de corecţie aplicabili la nivel naţional; g)B1: Bugetul anual al schemei de sprijin corespunzător bonusurilor datorate producătorilor pentru energia produsă în cogenerare de înaltă eficienţă; h)B2: Bugetul anual al schemei (efortul financiar) raportat la economia de energie primară. Articolul 9În scopul aprecierii modului de aplicare şi funcţionare a schemei de sprijin implementate pentru promovarea cogenerării pe baza cererii de energie termică utilă, se urmăreşte evoluţia următorilor indicatori: a)R4: Raportul dintre energia electrică produsă în cogenerare de înaltă eficienţă (calificată final pentru anul t) şi energia electrică produsă în cogenerare de înaltă eficienţă estimată la stabilirea contribuţiei pentru anul t; b)E3: Energia electrică produsă în cogenerare de înaltă eficienţă calificată estimativ lunar; c)R5: Raportul dintre energia electrică produsă în cogenerare de înaltă eficienţă calificată final pentru anul t şi energia electrică produsă în cogenerare de înaltă eficienţă în anul t conform calificării estimative lunare; d)C1: Costurile financiare (dobânzi) şi excepţionale (penalităţi de întârziere) nete (costuri minus venituri) implicate de administrarea schemei de sprijin; e)E4: Energia electrică de import cu garanţii de origine pentru cogenerare de înaltă eficienţă pentru care s-a returnat contravaloarea contribuţiei de cogenerare; f)D1: Diferenţa dintre sumele datorate ca bonus pentru cogenerare în anul t (inclusiv bonusuri neacordate minus bonusuri necuvenite) şi sumele rezultate din contribuţiile pentru cogenerare aferente anului t; g)N2: numărul producătorilor pentru care este estimată înregistrarea unei supracompensări a activităţii de producere a energiei electrice şi termice în cogenerare, pentru anul următor celui în care se realizează analiza de ante-supracompensare; h)D2: diminuarea valorii bonusului în cazul producătorilor de la lit. g); i)N3: numărul producătorilor pentru care se înregistrează supracompensarea activităţii de producere a energiei electrice şi termice în cogenerare, pentru perioada de evaluare a supracompensării; j)S1: cuantumul supracompensării în cazul producătorilor de la lit. i); k)S2: cuantumul regularizării aferente antesupracompensării. Capitolul VInformaţii necesare Articolul 10Informaţiile necesare monitorizării schemei de sprijin pentru cogenerare sunt asigurate de către operatorii implicaţi, după cum urmează: 1. Informaţii transmise de către administratorul schemei de sprijin, CN Transelectrica - S.A., cu privire la: a)energia electrică şi drepturile de încasare a contribuţiei pentru cogenerare de la furnizorii consumatorilor finali/cei care efectuează autofurnizare şi de la producătorii cu drept de furnizare/autofurnizare şi obligaţiile de returnare a contribuţiei către furnizorii importatori, pentru energia electrică importată pentru care există garanţii de origine pentru cogenerare de înaltă eficienţă, respectiv energia electrică şi obligaţiile de plată a bonusului către producătorii de energie electrică pentru energia electrică de înaltă eficienţă livrată în reţele - lunar; b)cantităţile şi contravaloarea bonusului necuvenit şi ale celui neacordat, precum şi contravaloarea supracompensării şi a regularizării ante-supracompensării stabilite de ANRE şi facturate, pentru fiecare producător - anual; c)costurile şi veniturile financiare şi excepţionale implicate de administrarea schemei de sprijin - lunar.2. Informaţii transmise semestrial de către producătorii deţinători de unităţi de cogenerare ce beneficiază de schema de sprijin cu privire la: a)date aferente producţiilor şi livrărilor de energie electrică şi termică şi consumurilor de combustibil; b)cantităţile vândute şi veniturile realizate din vânzarea energiei electrice, pe contracte pe piaţa reglementată, vânzarea la consumatori racordaţi direct (cu şi fără plata tarifelor de transport şi/sau distribuţie), decontarea internă pentru livrarea la locul de producere/alte locuri de consum, bonus, precum şi venituri pe celelalte segmente ale pieţei de energie electrică (contracte bilaterale, PZU, piaţa de echilibrare etc.), la nivel de centrală; c)veniturile realizate de producătorii cu unităţi de cogenerare, altele decât cele din vânzarea energiei electrice/termice (de exemplu: furnizare servicii tehnologice de sistem, vânzare drepturi emisii CO2 etc.); d)veniturile realizate din vânzarea energiei termice la nivel de centrală, pe piaţa reglementată şi pe cea concurenţială; e)venituri rezultate din aplicarea altor sisteme de promovare adoptate la nivel naţional sau local; f)costurile de producere a energiei electrice şi termice la nivel de centrală, pe categorii, precum şi cele aferente participării la piaţa de energie electrică; g)preţul mediu al fiecărui tip de combustibil utilizat, pe centrală; h)ajutoare de investiţii primite; i)valoarea neamortizată a mijloacelor fixe; j)valoarea activelor imobilizate.3. Informaţii transmise de către furnizorii consumatorilor finali, inclusiv producătorii cu licenţă sau drept de furnizare, cu privire la cantităţile de energie electrică şi obligaţiile de plată/drepturi de încasare a contribuţiei pentru cogenerare de înaltă eficienţă, aferente energiei electrice furnizate consumatorilor - trimestrial. 4. Alte informaţii utilizate: a)lista producătorilor de energie electrică şi termică înregistraţi la ANRE conform Regulamentului de calificare (din care, a celor acreditaţi conform procedurii de avizare) - semestrial; b)lista producătorilor de energie electrică şi termică beneficiari ai schemei de sprijin - anual; c)capacitatea electrică de înaltă eficienţă a configuraţiilor de cogenerare - anual; d)capacitatea electrică instalată a unităţilor de cogenerare supuse calificării - anual; e)energia electrică de înaltă eficienţă a fiecărei configuraţii de cogenerare, calificată anual, respectiv estimată lunar, conform Regulamentului de calificare (EEEC); f)energia electrică ce beneficiază de schema de sprijin (energie electrică livrată), determinată conform Regulamentului de calificare (Ess) - lunar şi anual; g)nivelul bonusului aprobat prin decizie a preşedintelui ANRE, pentru fiecare producător/centrală de cogenerare - anual; h)preţurile de referinţă şi reglementate zi/noapte pentru energia electrică şi preţurile de referinţă şi reglementate pentru energia termică aprobate prin decizie a preşedintelui ANRE - anual; i)energia electrică produsă în cogenerare de înaltă eficienţă care beneficia de garanţii de origine - anual; j)energie electrică produsă în cogenerare de înaltă eficienţă estimată la stabilirea contribuţiei pentru perioada viitoare - semestrial; k)valoarea tarifului de administrare a schemei, parte componentă a contribuţiei - semestrial. Articolul 11Machetele de raportare sunt postate pe pagina web a ANRE şi cuprind: a)pentru producătorii de energie electrică şi termică în cogenerare care accesează schema de sprijin pentru promovarea cogenerării bazate pe cererea de energie termică utilă:

tranzacţii aferente schemei de sprijin pentru cogenerarea de înaltă eficienţă - semestrial;

venituri, costuri, producţii şi consumuri - semestrial; b)pentru CN Transelectrica - S.A.:

drepturi de încasare/obligaţii de plată a contribuţiei pentru cogenerare - lunar;

obligaţii de plată a bonusului pentru cogenerare - lunar;

obligaţii de plată/drepturi de încasare a bonusului neacordat/ necuvenit - anual;

cheltuieli/venituri cu dobânzi şi penalităţi de întârziere aferente administrării schemei de sprijin pentru cogenerare - lunar;

drepturi de încasare a sumelor considerate supracompensare - anual;

obligaţii de plată a regularizării aferente ante-supracompensării - anual; c)pentru furnizori:

cantităţile de energie electrică şi obligaţiile de plată/drepturi de încasare a contribuţiei pentru cogenerare de înaltă eficienţă, aferente energiei furnizate consumatorilor - trimestrial. Capitolul VIRezultatele monitorizării schemei de sprijin. Rapoarte Articolul 12Rezultatele activităţii de monitorizare a sistemului de promovare a cogenerării pe baza energiei termice utile fac obiectul unui raport intern anual, care include evaluări cu privire la efectele aplicării schemei de sprijin asupra producţiei de energie electrică şi termică în cogenerare şi asupra producătorilor beneficiari, efectele asupra consumatorilor de energie electrică şi/sau termică, precum şi aprecieri privind îndeplinirea obiectivului principal al introducerii schemei de sprijin, şi anume economia de combustibil faţă de producerea separată, conducând la efecte benefice asupra mediului. Articolul 13Evaluările cuprinse în raportul intern de monitorizare a schemei de sprijin pentru cogenerare se vor referi, după caz, la următoarele aspecte: a)respectarea condiţiilor de acordare a sprijinului prevăzute în decizia Comisiei Europene de autorizare a schemei; b)capacitatea schemei de sprijin de a determina creşterea capacităţii instalate şi a producţiei de energie (electrică şi termică) în procese de cogenerare de înaltă eficienţă; c)gradul de extindere a utilizării tehnologiilor alternative de cogenerare faţă de cea predominantă în România, cu TA; d)măsura în care schema de sprijin încurajează redimensionarea echipamentelor în concordanţă cu caracteristicile sarcinii termice, respectiv retehnologizarea/ menţinerea echipamentelor la parametrii de eficienţă necesari accesului la schema de sprijin; e)capacitatea schemei de a determina utilizarea în centrale a regimurilor de funcţionare optime în relaţie cu cerinţele de încadrare în piaţa de energie electrică şi cu obiectivele avute în vedere la proiectarea centralelor de cogenerare din România; f)măsura în care schema de sprijin asigură echilibrul între costurile şi veniturile producătorilor de energie electrică în cogenerare, la nivel agregat şi pe categorii în funcţie de combustibilul majoritar utilizat; g)economia de combustibil realizată, calculată conform legislaţiei europene/naţionale şi Regulamentului de calificare; h)măsura în care evaluările iniţiale privind producţiile şi bugetul schemei corespund valorilor realizate, evidenţierea factorilor ce contribuie la modificări; i)propuneri referitoare la îmbunătăţirea cadrului de reglementare secundar sau a legislaţiei primare, rezultate din analizele efectuate. Articolul 14ANRE publică rapoarte trimestriale pe site-ul ANRE, cuprinzând sinteze cu privire la rezultatele monitorizării schemei de sprijin pentru cogenerare, incluzând în principal următoarele date: a)valoarea totală a contribuţiei facturată; b)cantitatea de energie electrică la care s-a aplicat contribuţia; c)cantitatea de energie electrică de înaltă eficienţă care a beneficiat de schemă de sprijin, estimată lunar şi final anual, precum şi sumele corespunzătoare ale contravalorii bonusului; d)cantitatea de energie electrică importată cu garanţii de origine pentru producţia de energie electrică în cogenerare de înaltă eficienţă, pentru care s-a solicitat returnarea contribuţiei; e)economia de combustibil realizată în procesele de cogenerare de înaltă eficienţă, estimată/calculată în conformitate cu prevederile Regulamentului de calificare.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 10/2015

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 10 din 2015
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu