Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1 din 6 iulie 2007

pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului in Romania

ACT EMIS DE: INSTITUTUL DE INVESTIGARE A CRIMELOR COMUNISMULUI IN ROMANIA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 585 din 24 august 2007



Având în vedere dispoziţiile art. 5 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.724/2005 privind înfiinţarea Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului în România, cu modificările şi completările ulterioare,

preşedintele Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului în România emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului în România, cuprins în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Preşedintele Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului în România,

Stejărel Olaru

ANEXA

REGULAMENT

de organizare şi funcţionare a Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului în România

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului în România, denumit în continuare Institutul, se organizează şi funcţionează ca instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi în coordonarea primului-ministru.

Art. 2. -In conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.724/2005 privind înfiinţarea Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului în România, cu modificările şi completările ulterioare, scopul Institutului este acela de investigare ştiinţifică şi de identificare a crimelor, abuzurilor şi încălcărilor drepturilor omului pe întreaga durată a regimului comunist în România, precum şi de sesizare a organelor în drept în acele cazuri în care sunt depistate situaţii de încălcare a legii.

Art. 3. - In îndeplinirea scopului său, Institutul are următoarele atribuţii principale:

a)  analizează din punct de vedere instituţional regimul comunist, sistemul de putere în cadrul acestui regim;

b) evidenţiază natura relaţiilor dintre activul de partid şi fosta Securitate, dintre aceasta şi celelalte verigi ale sistemului represiv din România;

c)  descrie modul de organizare şi de funcţionare a acestor instituţii în administrarea actului de poliţie politică;

d) prezintă activiştii de partid, ofiţerii şi magistraţii care lucrau în cadrul aparatului de represiune;

e)  identifică abuzurile şi crimele săvârşite, ordonate sau inspirate de către persoanele care au ocupat funcţiile prevăzute la lit. d);

f)  adună date, documente şi mărturii cu privire la toate acţiunile care au lezat drepturile şi libertăţile omului în anii regimului comunist şi pe baza acestora sesizează organele de cercetare penală, indiferent de timpul şi de circumstanţele în care acestea s-au petrecut;

g) identifică responsabilii aparatului de decizie din domeniul propagandei comuniste, responsabilii pentru actele administrative şi deciziile economice care au generat manifestări ale represiunii în viaţa socială şi culturală, de la cartelarea hranei zilnice până la limitarea accesului la informaţie, artă şi cultură, prin acte de cenzură;

h) aduce la cunoştinţă opiniei publice crimele, abuzurile, instigările la crime în numele „luptei de clasă", săvârşite de persoanele care au ocupat funcţiile prevăzute la lit. d);

i) susţine, în condiţiile legii, prin asistenţă de specialitate proprie sau prin colaboratori externi, demersurile legale pentru obţinerea reparaţiilor morale şi materiale de către victimele regimului comunist şi ale fostei Securităţi;

j) organizează activităţi muzeale în locaţii puse la dispoziţie de instituţii şi autorităţi publice centrale şi locale;

k) organizează activităţi de cercetare ştiinţifică, conferinţe, expoziţii sau seminarii cu caracter informativ-educativ, publică studii si documente rezultate în urma cercetărilor;

l) formulează puncte de vedere privind crimele, abuzurile şi încălcările drepturilor omului, săvârşite în perioada regimului comunist în România, care ar putea conduce la elaborarea unor proiecte de acte normative cu scop reparatoriu;

m) elaborează, coordonează şi participă la programe şi/sau proiecte de cercetare, stagii de pregătire şi instruire în domeniul de studiu şi investigare prevăzut de lege.

Art. 4. - (1) In exercitarea atribuţiilor sale, Institutul colaborează cu ministerele, cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane fizice şi juridice de drept privat, fiind abilitat să solicite şi să primească date şi documente specifice domeniului său de activitate, în condiţiile legii.

(2) Institutul se poate adresa Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii, precum şi autorităţilor şi persoanelor prevăzute la art. 20 alin. (3) din Legea nr. 187/1999 privind accesul la propriul dosar şi deconspirarea poliţiei politice comuniste, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea obţinerii de informaţii, documente sau acte în legătură cu domeniul său de activitate, în condiţiile legii.

Art. 5. - Conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.724/2005, cu modificările şi completările ulterioare, principalele obiective ale activităţii Institutului sunt:

a)  alcătuirea unui sistem clasificat al tipurilor de crime, abuzuri şi încălcări ale drepturilor omului pe întreaga perioadă a regimului comunist şi stabilirea responsabilităţilor decizionale şi de execuţie pentru fiecare dintre acestea;

b) crearea unei baze de date care să cuprindă numele foştilor activişti de partid din nomenclatură, numele cadrelor fostei Securităţi, numele foştilor ofiţeri de armată, miliţieni şi magistraţi care au participat la acţiuni de poliţie politică;

c)  identificarea acelor legi, decrete, hotărâri ale Consiliului de Miniştri, decizii ministeriale, regulamente interne şi alte prevederi, secrete sau nesecrete, care au stat la baza organizării şi funcţionării aparatului represiv;

d) publicarea unor rapoarte trimestriale şi a unui raport final anual, care vor sintetiza rezultatele investigaţiilor întreprinse;

e) stabilirea de parteneriate publice şi private cu organizaţii neguvernamentale, universităţi, institute de cercetare din ţară şi din străinătate, autorităţi publice centrale şi locale, în vederea derulării unor proiecte şi programe de cercetare în domeniul său de activitate, la propunerea Comitetului director al Institutului şi cu aprobarea ordonatorului principal de credite.

Art. 6. - Institutul promovează şi asigură măsurile privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii, în ceea ce priveşte accesul la educaţie, la sănătate, la cultură, la informare, precum şi participarea la luarea deciziilor necesare unei bune funcţionări a instituţiei, conform reglementărilor legale în vigoare.

CAPITOLUL II

Structura organizatorică şi funcţionarea Institutului

Art. 7. - Organele de conducere ale Institutului sunt Consiliul şi Comitetul director.

Art. 8. - (1) Consiliul Institutului este alcătuit din 11 personalităţi ale societăţii civile, numite de primul-ministru.

(2)  Consiliul are rolul de a stabili obiectivele generale de activitate ale Institutului şi de a aviza rapoartele acestuia.

(3) Consiliul funcţionează după principiul egalităţii membrilor săi şi se întruneşte de cel puţin 4 ori pe an pentru avizarea rapoartelor trimestriale şi ori de câte ori majoritatea simplă a membrilor săi îi solicită convocarea.

(4) Toţi membrii Consiliului exercită o funcţie onorifică.

Art. 9. - Comitetul director este format din preşedintele Institutului, directorul general şi secretarul general şi conduce activitatea curentă a Institutului.

Art. 10. - (1) Preşedintele Institutului este numit prin decizie a primului-ministru, în condiţiile legii, la propunerea Consiliului, pe o perioadă de 6 ani, cu posibilitatea reînnoirii o singură dată a mandatului.

(2) Preşedintele este ordonator terţiar de credite şi reprezintă instituţia în raporturile cu terţe persoane fizice şi juridice.

(3) Preşedintele poate delega prin decizie, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale unuia dintre membrii Comitetului director.

(4) In exercitarea atribuţiilor sale preşedintele emite decizii şi ordine. Ordinele preşedintelui Institutului se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(5) Preşedintele Institutului îndeplineşte următoarele atribuţii:

a)   planifică, monitorizează şi evaluează activităţile şi proiectele derulate în cadrul Institutului;

b)  reprezintă Institutul în raporturile cu celelalte autorităţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţară şi din străinătate, precum şi în justiţie; în relaţiile cu terţii, încheie acte juridice de conservare, administrare şi dispoziţie, în numele şi pe seama Institutului, în condiţiile legii;

c)  asigură coordonarea proiectelor şi programelor pe care Institutul le derulează în domeniul său de activitate;

d)  promovează imaginea Institutului prin participarea la seminarii/conferinte în ţară şi în străinătate, precum şi la proiecte specifice ariei de activităţi a Institutului;

e)   asigură angajarea personalului Institutului, în baza Hotărârii Guvernului nr. 1.724/2005, cu modificările şi completările ulterioare, şi a prezentului regulament, cu respectarea dispoziţiilor legale, în limita numărului maxim de posturi stabilit conform statului de funcţii;

f)    controlează activitatea personalului Institutului şi soluţionează plângerile din partea acestuia;

g)  avizează bugetul de venituri şi cheltuieli, rapoartele trimestriale privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, precum şi bilanţul anual, pe care le prezintă spre aprobare ordonatorului principal de credite;

h) aprobă, prin ordin, regulamentul de organizare şi funcţionare a Institutului;

i) aprobă, prin ordin, înfiinţarea de servicii, birouri sau compartimente;

j) numeşte, prin decizie, directorul general şi secretarul general ai Institutului, precum şi persoanele cu funcţii de conducere din cadrul Institutului;

k) întocmeşte rapoarte privind activitatea desfăşurată şi situaţia financiară, pe care le prezintă spre analiză şi aprobare membrilor Consiliului Institutului anual sau ori de câte ori este nevoie;

l) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Consiliul Institutului şi care sunt necesare conducerii operative a Institutului.

Art. 11. - (1) Direcţia generală investigaţii este condusă de directorul general, numit prin decizie de către preşedintele Institutului.

(2) In cadrul Direcţiei generale investigaţii se organizează şi funcţionează următoarele servicii:

a) Serviciul documentare şi cercetare, având următoarele atribuţii principale:

•  verifică sursele deschise din timpul regimului comunist (presa şi alte publicaţii) pentru realizarea domeniului de activitate al Institutului;

• întocmeşte fişe de identificare a persoanelor care au ocupat funcţii de conducere în perioada respectivă şi asupra cărora există date şi indicii cu privire la săvârşirea de abuzuri sau crime;

• monitorizează activitatea publică a persoanelor identificate de experţi ca autori ai abuzurilor şi crimelor;

•  întocmeşte, pe baza surselor deschise consultate, fişe personale pentru toţi factorii de decizie de la nivel central şi local, în vederea verificării ulterioare în arhive de către experţii Institutului;

•   cercetează fondurile arhivistice pentru identificarea documentelor interne şi a persoanelor responsabile din cadrul Partidului Comunist Român, Securităţii şi al celorlalte instituţii care au avut rol sau au desfăşurat activitate represivă prin încălcarea drepturilor fundamentale ale omului în perioada regimului comunist;

b)  Serviciul muzee-memorie, având următoarele atribuţii principale:

• organizează activităţi cu specific muzeal în locaţiile aflate în administrarea Institutului, dar şi în alte spaţii puse la dispoziţie de instituţii şi autorităţi publice centrale şi locale;

•  organizează activităţi de cercetare ştiinţifică, expoziţii, seminarii informativ-educative, conferinţe;

•  adună date, documente şi mărturii despre încălcările drepturilor şi libertăţilor omului în anii regimului comunist, în baza cărora Institutul să poată sesiza organele de cercetare penală;

•   organizează o arhivă audiovideo cu mărturii despre perioada comunistă;

•  efectuează transcrierea mărturiilor audiovideo în vederea valorificării lor în scop ştiinţific, educativ sau pentru alte scopuri ale Institutului;

• publică studii, monografii şi interviuri din arhiva de mărturii orale;

• realizează filme documentare despre perioada comunistă;

c) Serviciul investigaţii speciale, având următoarele atribuţii principale:

• întreprinde investigaţii ştiinţifice referitoare la abuzurile şi încălcările drepturilor omului săvârşite pe întreaga durată a regimului comunist în România;

• adună probe şi mărturii care să incrimineze persoane care au comis crime şi abuzuri în timpul regimului comunist;

• desfăşoară campanii de identificare a persoanelor care, în timpul regimului comunist, au deţinut funcţii având competenţe decizionale, juridice ori politice, luând decizii la nivel central sau local cu privire la activităţi ale securităţii statului ori cu privire la activitatea altor structuri de represiune;

•  identifică legi, decrete, hotărâri ale Consiliului de Miniştri, decizii ministeriale, regulamente interne şi alte prevederi, secrete sau nesecrete, care priveau organizarea şi funcţionarea aparatului represiv;

• coordonează adunarea probelor şi mărturiilor privind gropile comune din preajma fostelor penitenciare şi lagăre de muncă, precum şi proiectele de arheologie contemporană;

• redactează studii şi cercetări în care să fructifice rezultatele investigaţiilor întreprinse.

Art. 12. - (1) Secretariatul general al Institutului este condus de secretarul general, numit prin decizie de către preşedintele Institutului.

(2) In cadrul secretariatului general se organizează şi funcţionează următoarele servicii şi birouri:

a)   Serviciul secretariat-comunicare, având următoarele atribuţii principale:

•   asigură înregistrarea corespondenţei şi repartizarea acesteia serviciilor, birourilor şi compartimentelor Institutului, conform rezoluţiei directorului general;

•    asigură multiplicarea materialelor de curs pentru Departamentul de formare profesională iniţială şi Departamentul de formare profesională continuă;

• efectuează activităţile administrative necesare pentru buna desfăşurare a relaţiilor cu autorităţile din ţară şi din străinătate, formatori, mass-media şi publicul care se adresează Institutului;

•  asigură arhivarea documentelor primite sau elaborate şi răspunde de păstrarea şi conservarea acestora;

•  comunică celorlalte departamente sau compartimente datele şi documentele necesare în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce le revin;

•  ţine la zi condica de prezenţă în vederea întocmirii foii colective de prezenţă;

b)  Serviciul juridic şi resurse umane, având următoarele atribuţii principale:

•  acordă consultanţă juridică, la cerere, persoanelor fizice care solicită informaţii privind modul în care îşi pot valorifica în justiţie drepturile care rezultă din calitatea de victime ale regimului comunist din România şi ale fostei Securităţi;

•   susţine, în condiţiile legii, demersurile legale pentru obţinerea reparaţiilor morale şi materiale de către victimele regimului comunist din România şi ale fostei Securităţi;

• formulează, redactează şi depune sesizări penale în funcţie de probele şi dovezile obţinute în urma investigaţiilor realizate de experţii Serviciului investigaţii speciale;

• elaborează statul de funcţii şi proiectul de stat de personal pentru Institut;

• întocmeşte lunar declaraţiile privind obligaţia de plată către bugetele fondului pentru asigurări de şomaj şi fondului de asigurare de sănătate, declaraţia privind evidenţa nominală a asiguraţilor şi a obligaţiilor de plată către bugetul asigurărilor sociale de stat;

• întocmeşte fişele fiscale pentru salariaţii Institutului şi le transmite organelor fiscale şi salariaţilor, conform prevederilor legale;

• redactează şi fundamentează propunerile de suplimentare a numărului de posturi, de transformare sau de modificare a nivelurilor acestora;

• răspunde de respectarea condiţiilor cerute de lege pentru încadrarea personalului Institutului;

• alcătuieşte şi gestionează dosarele profesionale ale angajaţilor Institutului şi asigură confidenţialitatea acestora;

• primeşte şi rezolvă corespondenţa privind drepturile ce decurg din executarea raporturilor de muncă;

• asigură ţinerea la zi a evidenţei personalului, cu modificările ce intervin în statutul acestuia;

• elaborează fişele postului, fişele şi rapoartele de evaluare pentru personalul încadrat;

• gestionează cărţile de muncă şi celelalte documente care presupun cunoştinţe în domeniul resurselor umane;

• elaborează şi redactează deciziile de încadrare, evaluare, promovare şi încetare a raporturilor de muncă ale personalului;

• îndeplineşte atribuţiile referitoare la organizarea concursurilor privind selectarea şi recrutarea personalului;

• elaborează şi redactează contractele individuale de muncă şi răspunde de efectuarea operaţiunilor necesare în registrul general de evidenţă a salariaţilor;

c) Serviciul financiar-administrativ, având următoarele atribuţii principale:

•   asigură şi răspunde de elaborarea şi transmiterea proiectului bugetului Institutului la termenele şi în conformitate cu precizările Ministerului Economiei şi Finanţelor şi cu legislaţia în vigoare;

• avizează contractele încheiate de Institut cu terţii;

• ţine evidenţa creditelor bugetare aprobate şi repartizate pe capitole, subcapitole, titluri, articole, alineate;

•  trimestrial, întocmeşte situaţia financiară şi contul de execuţie bugetară; întocmeşte situaţia financiară şi contul de execuţie bugetară, iar după aprobare le transmite la Cancelaria Primului-Ministru, la termenul stabilit;

• întocmeşte registrele de contabilitate;

• lunar, întocmeşte balanţele de verificare, analizează soldul conturilor din balanţe şi urmăreşte lichidarea soldurilor conturilor;

• furnizează informaţii cu privire la situaţia patrimonială a Institutului, atunci când i se solicită;

•   întocmeşte situaţiile financiar-contabile solicitate de Cancelaria Primului-Ministru, de Ministerul Economiei şi Finanţelor, Curtea de Conturi a României şi de alte ministere şi instituţii centrale;

• operează în evidenţele operative modificările aprobate în bugetul de venituri şi cheltuieli al Institutului;

•  lunar, în baza solicitărilor serviciilor din cadrul Institutului, întocmeşte şi înaintează Cancelariei Primului-Ministru necesarul de credite bugetare şi situaţiile justificative, urmăreşte derularea şi plata la termenele scadente a contravalorii operaţiunilor cuprinse în angajamentele legale, în baza documentelor justificative de cheltuieli;

• întocmeşte documentaţia şi participă la licitaţiile valutare în vederea asigurării necesarului de valută pentru desfăşurarea acţiunilor internaţionale ale Institutului;

•  întocmeşte, la cerere, adrese cu privire la veniturile realizate de salariaţii Institutului;

•  certifică realitatea, regularitatea şi legalitatea cheltuielilor finanţate în cadrul bugetului, în limitele sale de competenţă;

•   acordă asistenţă în ceea ce priveşte managementul financiar al programelor derulate de Institut, în aplicarea corectă a procedurilor legale şi a celor prevăzute în contractele la care Institutul este parte;

•   aplică strict prevederile legale privind sistemul de salarizare, încadrarea şi promovarea personalului Institutului;

• organizează activitatea de control financiar preventiv;

•  efectuează plăţile, prin semnătura şefului de birou, iar în lipsa acestuia, a înlocuitorului său;

• efectuează plata drepturilor salariale şi a indemnizaţiilor pe baza documentelor de prezenţă întocmite de şefii compartimentelor;

•  fundamentează fondul pentru salarii şi statul de funcţii, precum şi alte lucrări financiar-contabile şi asigură controlul gestiunilor şi efectuarea inventarierii patrimoniului;

•  păstrează registrele şi dosarele administrative privind activitatea financiar-contabilă;

• verifică documentele financiare primite şi întocmeşte notele contabile pentru operaţiunile economico-financiare din activitatea Institutului;

•   organizează activitatea casieriei în conformitate cu prevederile legale, asigurând efectuarea tuturor plăţilor în numerar, precum şi operaţiunile curente cu Trezoreria Statului;

ţine evidenţa contabilă a consumurilor de materiale pentru activitatea Institutului, pe baza evidenţei tehnico-operative;

•    îndeplineşte orice atribuţii financiar-contabile şi administrative stabilite de ordonatorul de credite sau de conducerea Institutului;

• întocmeşte şi actualizează evidenţa patrimoniului aflat în administrarea Institutului;

• întocmeşte anual inventarul bunurilor imobile aparţinând domeniului public al statului, aflat în administrarea Institutului, şi îl transmite Ministerului Economiei şi Finanţelor;

•  participă în comisiile de predare-primire a bunurilor din patrimoniul Institutului;

• analizează finanţarea cheltuielilor de capital şi a cheltuielilor cu reparaţiile capitale ale clădirilor aflate în administrarea Institutului şi propune conducerii ordinea de prioritate a lucrărilor de investiţii şi reparaţii capitale;

• fundamentează şi elaborează Programul anual de achiziţii publice şi întocmeşte documentaţia privind achiziţiile publice;

• fundamentează şi întocmeşte lunar necesarul de credite bugetare pentru finanţarea cheltuielilor de capital şi a reparaţiilor capitale, cu respectarea prevederilor trimestriale aprobate, precum şi necesarul de credite pentru finanţarea cheltuielilor de capital şi a cheltuielilor materiale şi servicii ale Institutului;

• avizează documentaţiile tehnico-economice de investiţii, în condiţiile legii;

•  colaborează cu ministerele şi cu alte instituţii în vederea avizării şi aprobării documentaţiilor tehnico-economice, eliberării avizelor pentru obiectivele de investiţii;

•  participă la recepţia lucrărilor de investiţii sau reparaţii capitale finanţate din bugetul Institutului, în baza dispoziţiei preşedintelui acestuia;

• organizează şi asigură supravegherea şi întreţinerea tuturor instalaţiilor, mijloacelor tehnice şi aparaturii electronice din cadrul Institutului;

•  rezolvă, prin măsuri operative, deficienţele intervenite în starea de funcţionare a instalaţiilor aferente imobilului în care se află Institutul;

• asigură evidenţa tehnico-operativă şi gestionarea bunurilor aflate în patrimoniul Institutului;

• răspunde de asigurarea condiţiilor corespunzătoare pentru folosirea, păstrarea, respectiv depozitarea bunurilor materiale aflate în patrimoniul Institutului;

• organizează activitatea de întocmire şi preluare a foilor de parcurs, de întocmire a fişei activităţii pentru fiecare autoturism, precum şi a situaţiilor trimestriale şi anuale privind consumul de carburanţi, lubrifianţi şi piese de schimb;

• organizează şi asigură activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor, precum şi activitatea de protecţie a muncii;

•  vizează documentele de mişcare a bunurilor: bon de consum, bon de predare, transfer, restituire, bon de mişcare a mijloacelor fixe;

• întocmeşte, avizează şi urmăreşte aprobarea documentelor privind angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor materiale şi servicii ale Institutului;

•  asigură curăţenia şi igienizarea birourilor şi a celorlalte spaţii din clădirea-sediu a Institutului;

• întocmeşte şi depune la poliţie actele necesare în vederea obţinerii certificatului de înmatriculare a autoturismelor nou-achiziţionate; întocmeşte documentele necesare pentru efectuarea în termenul legal a reviziilor obligatorii şi răspunde de realizarea acestora; asigură fiecărui autoturism atât piesele de schimb necesare, cât şi alte articole prevăzute de legislaţia în vigoare; urmăreşte ca autoturismele aflate în circulaţie să se încadreze în norma de carburanţi aprobată; ţine evidenţa pieselor de schimb achiziţionate şi a reviziilor efectuate pentru fiecare autoturism; urmăreşte alimentarea şi decontarea bonurilor valorice de carburanţi şi întocmeşte centralizatorul lunar, conform fişei justificative; răspunde de întocmirea şi prelucrarea foilor de parcurs;

•   grupează în dosare şi selecţionează documentele prevăzute de lege, care privesc activitatea serviciului;

• îndeplineşte orice alte sarcini ce i se repartizează.

CAPITOLUL III

Codul de conduită al personalului contractual din cadrul Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului în România

Art. 13. - (1) In vederea asigurării unor raporturi sociale şi profesionale corespunzătoare creării şi menţinerii prestigiului Institutului, a transparenţei în luarea deciziilor, a informării publicului, salariaţii îşi desfăşoară activitatea profesională în baza următoarelor principii: prioritatea interesului public; asigurarea egalităţii de tratament al cetăţenilor; profesionalism, imparţialitate şi nediscriminare; integritate morală, libertatea gândirii şi a exprimării; corectitudine, deschidere şi transparenţă.

(2) In exercitarea atribuţiilor, personalul contractual al Institutului are următoarele îndatoriri:

a)  să adopte un comportament profesionist în vederea asigurării transparenţei, eficienţei şi imparţialităţii în activitatea pe care o desfăşoară la nivelul serviciilor şi birourilor;

b) să respecte Constituţia şi dispoziţiile legale în vigoare, în conformitate cu atribuţiile ce îi revin, cu respectarea eticii profesionale;

c) să se abţină de la orice act sau fapt care poate produce prejudicii imaginii sau intereselor legale ale Institutului.

(3) Salariaţilor le este interzis:

a) să exprime în public aprecieri neconforme cu realitatea în legătură cu activitatea Institutului, cu politicile şi strategiile acestuia;

b) să dezvăluie informaţii care nu au caracter public, în alte condiţii decât cele prevăzute de lege;

c)  să dezvăluie informaţii la care au acces în exercitarea funcţiei, dacă această dezvăluire este de natură să atragă avantaje necuvenite ori să prejudicieze imaginea sau drepturile Institutului, ale unor angajaţi ori ale unor persoane fizice sau juridice;

d)  să solicite ori să accepte cadouri, servicii, favoruri sau orice alt avantaj, care le sunt destinate personal, familiei, părinţilor, prietenilor şi care le pot influenţa imparţialitatea în exercitarea funcţiei sau pot constitui o recompensă în raport cu funcţia deţinută.

Art. 14. - (1) Numărul maxim de posturi al Institutului este de 35.

(2)  Structura organizatorică a Institutului este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament.

(3) Structura posturilor pe compartimente, statul de funcţii şi structura de personal se aprobă prin ordin al preşedintelui.

(4) Atribuţiile, sarcinile, răspunderile personalului încadrat în Institut se stabilesc prin fişa postului.

(5) Personalul Institutului este personal contractual, salarizat potrivit reglementărilor legale aplicabile.

Art. 15. - Institutul poate folosi pentru desfăşurarea activităţii sale bunuri materiale primite de la persoane fizice şi juridice sub formă de donaţii şi sponsorizări, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.

ANEXĂ

ORGANIGRAMA

Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului în România


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu