Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

OUG Nr.64 din 19.06.2013

privind înfiinţarea şi acreditarea fondurilor mutuale pentru gestionarea riscurilor în agricultură şi acordarea de compensaţii financiare membrilor pentru pierderile economice cauzate de boli ale animalelor, ale plantelor sau de un incident de mediu
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 377 din 26 iunie 2013




În contextul dificultăţilor economice şi financiare care afectează sectorul agricol din România, este importantă oferirea unui cadru legal producătorilor agricoli care să sprijine înfiinţarea de fonduri mutuale menite să îi ajute să facă faţă pierderilor economice cauzate de boli ale animalelor, ale plantelor sau de un incident de mediu.Uniunea Europeană acordă sprijin producătorilor agricoli prin intermediul plăţilor directe şi al programelor de dezvoltare rurală, Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009 de stabilire a unor norme comune pentru sistemele de ajutor direct pentru agricultori în cadrul politicii agricole comune şi de instituire a anumitor sisteme de ajutor pentru agricultori, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.290/2005, (CE) nr. 247/2006, (CE) nr. 378/2007 şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003 oferind statelor membre posibilitatea instituirii de ajutoare specifice membrilor pentru finanţarea înfiinţării şi funcţionării fondurilor mutuale. Prin Regulamentul (CE) nr. 1.120/2009 al Comisiei din 29 octombrie 2009 de stabilire a normelor de aplicare a schemei de plată unică prevăzute în titlul III din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului de stabilire a unor norme comune pentru sistemele de ajutor direct pentru agricultori în cadrul politicii agricole comune şi de instituire a anumitor sisteme de ajutor pentru agricultori se stabilesc anumite cerinţe în vederea finanţării, înfiinţării şi funcţionării fondurilor mutuale, prin acordarea de ajutoare specifice.Pentru agricultorii români este de mare interes implementarea măsurii de gestionare a riscurilor prin intermediul fondurilor mutuale, inclusă în propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) pentru perioada 2014-2020. În acest sens, reprezintă o prioritate sprijinul acordat pentru înfiinţarea şi acreditarea fondurilor mutuale, în vederea creşterii capacităţii agricultorilor de a face faţă riscurilor pentru continuarea producţiei agricole şi asigurarea securităţii alimentare.Având în vedere stadiul avansat al negocierilor care se derulează la nivelul instituţiilor europene, asupra legislaţiei care proiectează noua Politică agricolă comună 2014-2020, neadoptarea măsurilor prin care se creează cadrul juridic necesar înfiinţării şi acreditării fondurilor mutuale pentru gestionarea riscurilor în agricultură, cuprinse în prezenta ordonanţă de urgenţă, poate determina nefuncţionarea schemelor de gestionare a riscurilor prin intermediul fondurilor mutuale, propuse în proiectul de Regulament privind sprijinul pentru dezvoltare rurală, care se finanţează din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR).Ţinând cont că această măsură vizează interesul public şi reprezintă o situaţie extraordinară şi de urgenţă a cărei reglementare nu poate fi amânată,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă. Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Prezenta ordonanţă de urgenţă reglementează modul de înfiinţare şi acreditare a fondurilor mutuale pentru gestionarea riscurilor în agricultură, în vederea acordării de compensaţii financiare membrilor pentru pierderile economice cauzate de boli ale animalelor, ale plantelor sau de un incident de mediu. Articolul 2În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: a)fond mutual - organizaţie neguvernamentală deschisă, apolitică, fără scop lucrativ, cu personalitate juridică, care se înfiinţează, se organizează şi funcţionează în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare; b)pierderi economice - orice costuri suplimentare suportate de un agricultor drept rezultat al unor măsuri excepţionale întreprinse de acesta cu scopul menţinerii aprovizionării pieţei în cauză sau orice pierdere substanţială care afectează producţia; c)incident de mediu - apariţia specifică a poluării, a contaminării sau a degradării în ceea ce priveşte calitatea mediului, cauzate de un eveniment specific şi limitate geografic. Această definiţie nu acoperă riscurile generale de mediu care nu sunt legate de un eveniment specific; d)situaţie excepţională - situaţie în care se produce un eveniment/fenomen excepţional, cu caracter nonmilitar, care prin amploare şi intensitate afectează producţia agricolă sau procesul de producţie de natură să compromită într-o proporţie însemnată rezultatul economic al activităţii şi să genereze pierderi economice care afectează reluarea ciclului productiv; e)membru - producător agricol înregistrat în registrul exploataţiilor agricole, persoana fizică sau juridică, afiliată la fondul mutual, care plăteşte contribuţia stabilită şi beneficiază de compensaţii financiare în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă. Articolul 3În baza art. 68 alin. (1) lit. (e) din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009 de stabilire a unor norme comune pentru sistemele de ajutor direct pentru agricultori în cadrul politicii agricole comune şi de instituire a anumitor sisteme de ajutor pentru agricultori, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.290/2005, (CE) nr. 247/2006, (CE) nr. 378/2007 şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003, denumit în continuare Regulamentul nr. 73/2009, se acordă contribuţii financiare la fondurile mutuale acreditate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă. Capitolul IICondiţii de înfiinţare şi acreditare a fondurilor mutuale şi modalităţi de acordare de compensaţii financiare Articolul 4Fondurile mutuale sunt create în scopul acordării de compensaţii financiare membrilor, pentru pierderile economice cauzate de boli ale animalelor, ale plantelor sau de un incident de mediu. Articolul 5Fondurile mutuale prevăzute la art. 4 care accesează scheme de susţinere prin contribuţii financiare, potrivit prezentei ordonanţe de urgenţă, se acreditează de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale. Articolul 6(1) Pentru a fi acreditate, fondurile mutuale trebuie să dispună de:a)capacitate de expertiză tehnică; b)capacitate de gestiune financiară; c)structură cu competenţă naţională, care întruneşte cumulativ următoarele criterii:

(i) reprezintă toate sectoarele agricole;
(ii) are reprezentare în toate judeţele;
(iii) are membri care exploatează peste 30% din suprafaţa arabilă a României, inclusiv echivalentul în UVM (unitate vită mare) al animalelor deţinute;

d)un program de prezentare a activităţii pentru o perioadă de 3 ani de la data depunerii cererii de acreditare. (2) Prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, în termen de 45 de zile, se aprobă normele-cadru tehnice şi financiare, precum şi documentaţia aferentă prin care fondul mutual probează îndeplinirea criteriilor prevăzute la alin. (1). Articolul 7(1) În vederea acreditării, fondul mutual depune o cerere la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, însoţită de următoarele documente:a)copii de pe actul constitutiv şi statutul fondului; b)copie de pe dovada privind sediul; c)copie de pe dovada înscrierii fondului în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor aflat la grefa judecătoriei în a cărei circumscripţie teritorială îşi are sediul; d)înscrisuri doveditoare ale îndeplinirii prevederilor art. 6 alin. (1). (2) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale verifică îndeplinirea condiţiilor pentru acreditare şi aprobă, după caz, acordarea acesteia, prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale. Articolul 8(1) Acreditarea se acordă pentru o perioadă de 5 ani şi se poate reînnoi pe încă 3 ani, în baza examinării unui dosar simplificat al cărui conţinut se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, înainte de expirarea primei perioade de acreditare.(2) Fondul mutual informează Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale asupra oricăror modificări intervenite în documentele şi cerinţele care au stat la baza acordării acreditării în termen de maximum o lună de la producerea acestora.(3) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale comunică fondului mutual, în termen de o lună, decizia asupra menţinerii/retragerii acreditării, în baza analizei modificărilor intervenite. Articolul 9(1) Fondul mutual este condus de un Consiliu director, ale cărui componenţă, atribuţii, mod de organizare şi funcţionare se stabilesc prin statutul fondului. Consiliul director îşi alege preşedintele şi desemnează directorul general al acestuia. Durata mandatului preşedintelui şi directorului general sunt stabilite prin statut şi nu pot depăşi 5 ani.(2) Modalitatea de organizare a reuniunilor Consiliului director al fondului mutual este stabilită prin statut şi regulament intern de organizare şi funcţionare. Articolul 10Statutul fondului mutual va prevedea, sub sancţiunea nulităţii absolute, condiţii stabilite de către Consiliul director pentru programe de compensaţii financiare, care cuprind: a)enumerarea bolilor animalelor, plantelor sau a incidentului de mediu aflate la originea cererii de compensaţie financiară; b)modul de calcul al pierderilor economice generate de evenimentul sanitar sau de incidentul de mediu respectiv. Articolul 11(1) Compensaţiile financiare se plătesc de către fondul mutual direct membrilor care au înregistrat pierderi economice determinate de următoarele evenimente:a)bolile animalelor care figurează în lista stabilită de Organizaţia Mondială pentru Sănătatea Animalelor şi/sau în anexa I la Decizia 2009/470/CE a Consiliului din 25 mai 2009 privind anumite cheltuieli în domeniul veterinar; b)organismele dăunătoare la plante şi bolile plantelor care fac obiectul unor măsuri de combatere obligatorie sau care reprezintă un caracter excepţional; c)incident de mediu. (2) Sursele compensaţiei financiare plătite de către fondul mutual sunt:a)contribuţia Uniunii Europene şi de la bugetul de stat; b)contribuţia membrilor, în conformitate cu modalităţile de calcul definite de Consiliul director; sau c)împrumuturi bancare încheiate de fonduri în condiţii de piaţă; d)orice sume recuperate în conformitate cu prevederile alin. (3). (3) În cazul în care unui membru i se acordă o compensaţie financiară de către fondul mutual în temeiul prezentului articol, orice drept legal de despăgubire pentru pagubele pentru compensarea pierderii economice pe care l-ar putea avea membrul faţă de un terţ, în temeiul dispoziţiilor comunitare sau al legislaţiei naţionale, este transferat fondului mutual, în conformitate cu normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă. Articolul 12În cazul în care sursa compensaţiei financiare care urmează să fie plătită din fondul mutual este un împrumut bancar, durata acestuia este de minimum un an şi maximum 5 ani. Decizia de a recurge la împrumut se supune votului Consiliului director în vederea aprobării. Articolul 13(1) Fondul mutual este obligat să desemneze o comisie de cenzori.(2) Conturile anuale şi raportul comisiei de cenzori sunt publicate în formă electronică în intervalul de 3 luni de la aprobarea acestora, cu obligativitatea de a garanta autenticitatea şi accesibilitatea lor gratuită de către membri. Articolul 14(1) Fondul mutual acreditat în baza prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă beneficiază de sprijin sub formă de contribuţii financiare, acordate potrivit art. 3, pentru:a)costurile administrative pentru crearea şi funcţionarea fondului mutual, repartizate pe o perioadă de maximum 3 ani; b)rambursarea costurilor generate de împrumuturile accesate de fondul mutual cu scopul de a plăti compensaţii financiare membrilor, precum şi a dobânzilor aferente acestor credite. (2) Contribuţiile financiare prevăzute la alin. (1) nu pot fi utilizate la constituirea patrimoniului fondului mutual. Articolul 15(1) Sprijinul sub forma contribuţiilor financiare acordat fondului mutual prin bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale nu depăşeşte 65% din costurile prevăzute la art. 14 alin. (1), urmând ca toate costurile neacoperite de sprijinul acordat sub formă de contribuţii financiare să fie suportate de membri.(2) Sprijinul sub forma contribuţiilor financiare este cofinanţat din Fondul European de Garantare Agricolă, în proporţie de 75%, în conformitate cu prevederile art. 71 alin. (8) din Regulamentul nr. 73/2009, urmând ca pentru perioada 2014-2020 acesta să fie preluat în cadrul Fondului European Agricol pentru Dezvoltare Rurală. Începând cu data finanţării compensaţiilor prin Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală se vor putea finanţa şi despăgubirile pentru incidentele de mediu.(3) Diferenţa de 25%, în completarea sursei prevăzute la alin. (2), se asigură de la bugetul de stat şi reprezintă contribuţie publică naţională. Capitolul IIIDispoziţii finale Articolul 16(1) Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA), în calitate de autoritate competentă, derulează sprijinul sub forma contribuţiilor financiare, prevăzut la art. 14.(2) Autoritatea competentă elaborează metodologia şi formularistica necesare punerii în aplicare a prevederilor alin. (1), care se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale în termen de 30 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.(3) Procedurile prevăzute la alin. (2) se aduc la cunoştinţa celor interesaţi prin afişare la sediile APIA şi pe site-ul oficial al instituţiei. Articolul 17La propunerea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, în termen de maximum 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei ordonanţe de urgenţă, se vor supune aprobării Guvernului, prin hotărâre, normele metodologice de aplicare privind: a)organizarea şi funcţionarea fondului mutual; b)lista bolilor şi dăunătorilor care pot conduce la plata unor compensaţii financiare către membri; c)criterii de evaluare a capacităţii unui anumit eveniment de a atrage plata unor compensaţii financiare către membri; d)tipurile de costuri administrative ale fondului mutual eligibile pentru acordarea sprijinului; e)modalitatea de calcul al costurilor suplimentare care constituie pierderi economice în temeiul art. 71 alin. (2) lit. (b) din Regulamentul nr. 73/2009. Articolul 18(1) Producătorii agricoli care nu aderă la fondul mutual până la 1 martie 2014 primesc 20% din formele de sprijin susţinute din bugetul naţional.(2) Producătorii agricoli care încep să desfăşoare o activitate agricolă în sensul definiţiei de la art. 2 alin. (1) lit. l) din Regulamentul (CE) nr. 1.120/2009 al Comisiei din 29 octombrie 2009 de stabilire a normelor de aplicare a schemei de plată unică prevăzute în titlul III din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului de stabilire a unor norme comune pentru sistemele de ajutor direct pentru agricultori în cadrul politicii agricole comune şi de instituire a anumitor sisteme de ajutor pentru agricultori nu intră sub incidenţa prevederilor alin. (1). (3) Criteriul de eligibilitate prevăzut la alin. (1) se aplică începând cu anul de cerere 2014. Articolul 19Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale transmite Comisiei Europene informaţii detaliate cu privire la fondul mutual, potrivit art. 140 din Regulamentul nr. 73/2009 şi art. 48 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 1.120/2009, respectiv noul Program pentru dezvoltare rurală în perioada 2014-2020. PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA Contrasemnează: Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, Daniel Constantin Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice, Daniel Chiţoiu Ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea Ministrul afacerilor externe, Titus Corlăţean


COMENTARII la OUG 64/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 64 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 241 2013
    Buna ziua, Acest lucru este de a informa publicul în general că suntem în prezent sa dea împrumut la o rată scăzută a dobânzii de 3%. Daca sunteti interesati in aplicarea pentru un împrumut, să completați cererea de mai jos. Pentru mai multe detalii contactati-ne acum prin: +2348073676763 sau email: anitaloanfirm@hotmail.com INFORMAȚII IMPRUMUTAT NECESARE Nume: Țară: sex: Varsta: Telefon: Suma necesară: Ocupația: Durata de împrumut: Cu respect. Mrs.Isa Anita
ANONIM a comentat Hotărârea 416 2014
    ce preturi naspa
ANONIM a comentat Ordin 117 2010
    -nu face diferenta clara intre deseuri metalice si materiale metalice pentru care ANPM stabileste autorizatii de mediu diferite.Astfel fiind,operatorii care gestioneaza deseuri metalice sunt asimilati cu operatorii care recupereaza deseuri metalice din aceste materiale metalice ori nemetalice cum sunt,deseurile radiologice:filme radiologice si solutii din care se recupereaza argintul- activitati ce nu sunt cautate de functionarii cu atributii de control in puncte de lucru autorizate cu autorizatie integrata de APM CI SUNT CAUTATE IN PUNCTE DE LUCRU NEAUTORIZATE UNDE NU EXISTA.MOTIV PENTRU CARE,RESTURILE DIN PROCESELE DE RECUPERARE A ARGINTULUI DIN FILME ORI SOLUTII SUNT DEVERSATE IN CANALIZARE.
ANONIM a comentat Decretul 111 1951
    Decretul 111 din 1951 este considerat abuziv sau nu?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 64/2013
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu