E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

OUG Nr.64 din 19.06.2013

privind înfiinţarea şi acreditarea fondurilor mutuale pentru gestionarea riscurilor în agricultură şi acordarea de compensaţii financiare membrilor pentru pierderile economice cauzate de boli ale animalelor, ale plantelor sau de un incident de mediu
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 377 din 26 iunie 2013




În contextul dificultăţilor economice şi financiare care afectează sectorul agricol din România, este importantă oferirea unui cadru legal producătorilor agricoli care să sprijine înfiinţarea de fonduri mutuale menite să îi ajute să facă faţă pierderilor economice cauzate de boli ale animalelor, ale plantelor sau de un incident de mediu.Uniunea Europeană acordă sprijin producătorilor agricoli prin intermediul plăţilor directe şi al programelor de dezvoltare rurală, Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009 de stabilire a unor norme comune pentru sistemele de ajutor direct pentru agricultori în cadrul politicii agricole comune şi de instituire a anumitor sisteme de ajutor pentru agricultori, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.290/2005, (CE) nr. 247/2006, (CE) nr. 378/2007 şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003 oferind statelor membre posibilitatea instituirii de ajutoare specifice membrilor pentru finanţarea înfiinţării şi funcţionării fondurilor mutuale. Prin Regulamentul (CE) nr. 1.120/2009 al Comisiei din 29 octombrie 2009 de stabilire a normelor de aplicare a schemei de plată unică prevăzute în titlul III din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului de stabilire a unor norme comune pentru sistemele de ajutor direct pentru agricultori în cadrul politicii agricole comune şi de instituire a anumitor sisteme de ajutor pentru agricultori se stabilesc anumite cerinţe în vederea finanţării, înfiinţării şi funcţionării fondurilor mutuale, prin acordarea de ajutoare specifice.Pentru agricultorii români este de mare interes implementarea măsurii de gestionare a riscurilor prin intermediul fondurilor mutuale, inclusă în propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) pentru perioada 2014-2020. În acest sens, reprezintă o prioritate sprijinul acordat pentru înfiinţarea şi acreditarea fondurilor mutuale, în vederea creşterii capacităţii agricultorilor de a face faţă riscurilor pentru continuarea producţiei agricole şi asigurarea securităţii alimentare.Având în vedere stadiul avansat al negocierilor care se derulează la nivelul instituţiilor europene, asupra legislaţiei care proiectează noua Politică agricolă comună 2014-2020, neadoptarea măsurilor prin care se creează cadrul juridic necesar înfiinţării şi acreditării fondurilor mutuale pentru gestionarea riscurilor în agricultură, cuprinse în prezenta ordonanţă de urgenţă, poate determina nefuncţionarea schemelor de gestionare a riscurilor prin intermediul fondurilor mutuale, propuse în proiectul de Regulament privind sprijinul pentru dezvoltare rurală, care se finanţează din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR).Ţinând cont că această măsură vizează interesul public şi reprezintă o situaţie extraordinară şi de urgenţă a cărei reglementare nu poate fi amânată,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă. Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Prezenta ordonanţă de urgenţă reglementează modul de înfiinţare şi acreditare a fondurilor mutuale pentru gestionarea riscurilor în agricultură, în vederea acordării de compensaţii financiare membrilor pentru pierderile economice cauzate de boli ale animalelor, ale plantelor sau de un incident de mediu. Articolul 2În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: a)fond mutual - organizaţie neguvernamentală deschisă, apolitică, fără scop lucrativ, cu personalitate juridică, care se înfiinţează, se organizează şi funcţionează în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare; b)pierderi economice - orice costuri suplimentare suportate de un agricultor drept rezultat al unor măsuri excepţionale întreprinse de acesta cu scopul menţinerii aprovizionării pieţei în cauză sau orice pierdere substanţială care afectează producţia; c)incident de mediu - apariţia specifică a poluării, a contaminării sau a degradării în ceea ce priveşte calitatea mediului, cauzate de un eveniment specific şi limitate geografic. Această definiţie nu acoperă riscurile generale de mediu care nu sunt legate de un eveniment specific; d)situaţie excepţională - situaţie în care se produce un eveniment/fenomen excepţional, cu caracter nonmilitar, care prin amploare şi intensitate afectează producţia agricolă sau procesul de producţie de natură să compromită într-o proporţie însemnată rezultatul economic al activităţii şi să genereze pierderi economice care afectează reluarea ciclului productiv; e)membru - producător agricol înregistrat în registrul exploataţiilor agricole, persoana fizică sau juridică, afiliată la fondul mutual, care plăteşte contribuţia stabilită şi beneficiază de compensaţii financiare în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă. Articolul 3În baza art. 68 alin. (1) lit. (e) din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009 de stabilire a unor norme comune pentru sistemele de ajutor direct pentru agricultori în cadrul politicii agricole comune şi de instituire a anumitor sisteme de ajutor pentru agricultori, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.290/2005, (CE) nr. 247/2006, (CE) nr. 378/2007 şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003, denumit în continuare Regulamentul nr. 73/2009, se acordă contribuţii financiare la fondurile mutuale acreditate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă. Capitolul IICondiţii de înfiinţare şi acreditare a fondurilor mutuale şi modalităţi de acordare de compensaţii financiare Articolul 4Fondurile mutuale sunt create în scopul acordării de compensaţii financiare membrilor, pentru pierderile economice cauzate de boli ale animalelor, ale plantelor sau de un incident de mediu. Articolul 5Fondurile mutuale prevăzute la art. 4 care accesează scheme de susţinere prin contribuţii financiare, potrivit prezentei ordonanţe de urgenţă, se acreditează de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale. Articolul 6(1) Pentru a fi acreditate, fondurile mutuale trebuie să dispună de:a)capacitate de expertiză tehnică; b)capacitate de gestiune financiară; c)structură cu competenţă naţională, care întruneşte cumulativ următoarele criterii:

(i) reprezintă toate sectoarele agricole;
(ii) are reprezentare în toate judeţele;
(iii) are membri care exploatează peste 30% din suprafaţa arabilă a României, inclusiv echivalentul în UVM (unitate vită mare) al animalelor deţinute;

d)un program de prezentare a activităţii pentru o perioadă de 3 ani de la data depunerii cererii de acreditare. (2) Prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, în termen de 45 de zile, se aprobă normele-cadru tehnice şi financiare, precum şi documentaţia aferentă prin care fondul mutual probează îndeplinirea criteriilor prevăzute la alin. (1). Articolul 7(1) În vederea acreditării, fondul mutual depune o cerere la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, însoţită de următoarele documente:a)copii de pe actul constitutiv şi statutul fondului; b)copie de pe dovada privind sediul; c)copie de pe dovada înscrierii fondului în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor aflat la grefa judecătoriei în a cărei circumscripţie teritorială îşi are sediul; d)înscrisuri doveditoare ale îndeplinirii prevederilor art. 6 alin. (1). (2) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale verifică îndeplinirea condiţiilor pentru acreditare şi aprobă, după caz, acordarea acesteia, prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale. Articolul 8(1) Acreditarea se acordă pentru o perioadă de 5 ani şi se poate reînnoi pe încă 3 ani, în baza examinării unui dosar simplificat al cărui conţinut se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, înainte de expirarea primei perioade de acreditare.(2) Fondul mutual informează Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale asupra oricăror modificări intervenite în documentele şi cerinţele care au stat la baza acordării acreditării în termen de maximum o lună de la producerea acestora.(3) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale comunică fondului mutual, în termen de o lună, decizia asupra menţinerii/retragerii acreditării, în baza analizei modificărilor intervenite. Articolul 9(1) Fondul mutual este condus de un Consiliu director, ale cărui componenţă, atribuţii, mod de organizare şi funcţionare se stabilesc prin statutul fondului. Consiliul director îşi alege preşedintele şi desemnează directorul general al acestuia. Durata mandatului preşedintelui şi directorului general sunt stabilite prin statut şi nu pot depăşi 5 ani.(2) Modalitatea de organizare a reuniunilor Consiliului director al fondului mutual este stabilită prin statut şi regulament intern de organizare şi funcţionare. Articolul 10Statutul fondului mutual va prevedea, sub sancţiunea nulităţii absolute, condiţii stabilite de către Consiliul director pentru programe de compensaţii financiare, care cuprind: a)enumerarea bolilor animalelor, plantelor sau a incidentului de mediu aflate la originea cererii de compensaţie financiară; b)modul de calcul al pierderilor economice generate de evenimentul sanitar sau de incidentul de mediu respectiv. Articolul 11(1) Compensaţiile financiare se plătesc de către fondul mutual direct membrilor care au înregistrat pierderi economice determinate de următoarele evenimente:a)bolile animalelor care figurează în lista stabilită de Organizaţia Mondială pentru Sănătatea Animalelor şi/sau în anexa I la Decizia 2009/470/CE a Consiliului din 25 mai 2009 privind anumite cheltuieli în domeniul veterinar; b)organismele dăunătoare la plante şi bolile plantelor care fac obiectul unor măsuri de combatere obligatorie sau care reprezintă un caracter excepţional; c)incident de mediu. (2) Sursele compensaţiei financiare plătite de către fondul mutual sunt:a)contribuţia Uniunii Europene şi de la bugetul de stat; b)contribuţia membrilor, în conformitate cu modalităţile de calcul definite de Consiliul director; sau c)împrumuturi bancare încheiate de fonduri în condiţii de piaţă; d)orice sume recuperate în conformitate cu prevederile alin. (3). (3) În cazul în care unui membru i se acordă o compensaţie financiară de către fondul mutual în temeiul prezentului articol, orice drept legal de despăgubire pentru pagubele pentru compensarea pierderii economice pe care l-ar putea avea membrul faţă de un terţ, în temeiul dispoziţiilor comunitare sau al legislaţiei naţionale, este transferat fondului mutual, în conformitate cu normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă. Articolul 12În cazul în care sursa compensaţiei financiare care urmează să fie plătită din fondul mutual este un împrumut bancar, durata acestuia este de minimum un an şi maximum 5 ani. Decizia de a recurge la împrumut se supune votului Consiliului director în vederea aprobării. Articolul 13(1) Fondul mutual este obligat să desemneze o comisie de cenzori.(2) Conturile anuale şi raportul comisiei de cenzori sunt publicate în formă electronică în intervalul de 3 luni de la aprobarea acestora, cu obligativitatea de a garanta autenticitatea şi accesibilitatea lor gratuită de către membri. Articolul 14(1) Fondul mutual acreditat în baza prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă beneficiază de sprijin sub formă de contribuţii financiare, acordate potrivit art. 3, pentru:a)costurile administrative pentru crearea şi funcţionarea fondului mutual, repartizate pe o perioadă de maximum 3 ani; b)rambursarea costurilor generate de împrumuturile accesate de fondul mutual cu scopul de a plăti compensaţii financiare membrilor, precum şi a dobânzilor aferente acestor credite. (2) Contribuţiile financiare prevăzute la alin. (1) nu pot fi utilizate la constituirea patrimoniului fondului mutual. Articolul 15(1) Sprijinul sub forma contribuţiilor financiare acordat fondului mutual prin bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale nu depăşeşte 65% din costurile prevăzute la art. 14 alin. (1), urmând ca toate costurile neacoperite de sprijinul acordat sub formă de contribuţii financiare să fie suportate de membri.(2) Sprijinul sub forma contribuţiilor financiare este cofinanţat din Fondul European de Garantare Agricolă, în proporţie de 75%, în conformitate cu prevederile art. 71 alin. (8) din Regulamentul nr. 73/2009, urmând ca pentru perioada 2014-2020 acesta să fie preluat în cadrul Fondului European Agricol pentru Dezvoltare Rurală. Începând cu data finanţării compensaţiilor prin Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală se vor putea finanţa şi despăgubirile pentru incidentele de mediu.(3) Diferenţa de 25%, în completarea sursei prevăzute la alin. (2), se asigură de la bugetul de stat şi reprezintă contribuţie publică naţională. Capitolul IIIDispoziţii finale Articolul 16(1) Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA), în calitate de autoritate competentă, derulează sprijinul sub forma contribuţiilor financiare, prevăzut la art. 14.(2) Autoritatea competentă elaborează metodologia şi formularistica necesare punerii în aplicare a prevederilor alin. (1), care se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale în termen de 30 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.(3) Procedurile prevăzute la alin. (2) se aduc la cunoştinţa celor interesaţi prin afişare la sediile APIA şi pe site-ul oficial al instituţiei. Articolul 17La propunerea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, în termen de maximum 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei ordonanţe de urgenţă, se vor supune aprobării Guvernului, prin hotărâre, normele metodologice de aplicare privind: a)organizarea şi funcţionarea fondului mutual; b)lista bolilor şi dăunătorilor care pot conduce la plata unor compensaţii financiare către membri; c)criterii de evaluare a capacităţii unui anumit eveniment de a atrage plata unor compensaţii financiare către membri; d)tipurile de costuri administrative ale fondului mutual eligibile pentru acordarea sprijinului; e)modalitatea de calcul al costurilor suplimentare care constituie pierderi economice în temeiul art. 71 alin. (2) lit. (b) din Regulamentul nr. 73/2009. Articolul 18(1) Producătorii agricoli care nu aderă la fondul mutual până la 1 martie 2014 primesc 20% din formele de sprijin susţinute din bugetul naţional.(2) Producătorii agricoli care încep să desfăşoare o activitate agricolă în sensul definiţiei de la art. 2 alin. (1) lit. l) din Regulamentul (CE) nr. 1.120/2009 al Comisiei din 29 octombrie 2009 de stabilire a normelor de aplicare a schemei de plată unică prevăzute în titlul III din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului de stabilire a unor norme comune pentru sistemele de ajutor direct pentru agricultori în cadrul politicii agricole comune şi de instituire a anumitor sisteme de ajutor pentru agricultori nu intră sub incidenţa prevederilor alin. (1). (3) Criteriul de eligibilitate prevăzut la alin. (1) se aplică începând cu anul de cerere 2014. Articolul 19Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale transmite Comisiei Europene informaţii detaliate cu privire la fondul mutual, potrivit art. 140 din Regulamentul nr. 73/2009 şi art. 48 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 1.120/2009, respectiv noul Program pentru dezvoltare rurală în perioada 2014-2020. PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA Contrasemnează: Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, Daniel Constantin Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice, Daniel Chiţoiu Ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea Ministrul afacerilor externe, Titus Corlăţean


COMENTARII la OUG 64/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 64 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 3769 2008
    Ordinul respectiv incalca principiile aplicarii legii in timp, principii generale de drept: 1). Principiul neretroactivitatii, si 2). Principiul aplicarii imediate. Art.11 din Ordin, impune aplicarea Ordinului incepand cu 01.04.2016. Art. 10, impune aplicarea Ordinului incepand cu trim.I 2016. Deci, exista un antagonism intre articole, prin incalcarea celor 2 principii. Conf.primului principiu, trecutul nu este reglementat de legea noua. Conform celui de-al doilea principiu, norma legala se aplica tuturor situatiilor ivite dupa intrarea ei in vigoare, excluzand aplicarea legii vechi. Conform OANAF nr.3769/2015 si a OANAF nr.3596/2011, perioada 01.01.2016-28.02.2016, este ,,guvernata'' de ambele ordine, nepermis in analele dreptului.
ANONIM a comentat Ordin 50 1990
    Cum aș putea să aflu dacă aveam dreptul la grupă de muncă dacă am fost asistentă medicală la o grădiniță specială pentru copii cu handicap unde erau și bolnavi de HIV? În ordin există la anexa II și chiar și la 99, fiind cu boli cronice... mihaelabacau@yahoo.com
ANONIM a comentat Legea 57 1974
    Bună ziua. Vă rog să publicați și anexele la lege, anexa unde sunt precizate indemnizațiile de conducere pentru construcții montaj (șef de lot, șef de șantier șef de brigadă,), am nevoie pentru luarea in calcul a indemnizației de conducere la calculul pensiei. ( sau șă-mi trimiteți pe mail ridelyp@invitel.hu ( am lucrat la I.E.L.I.F. Zalău în perioada 1975-1990) Vă mulțumesc cu anticipație. Vă doresc o zi frumoasă.
ANONIM a comentat Legea 189 2000
    Ziua bună Fiecare One aici ... Am Victoria Anita Crawford din Bahrain, am ajuns doar împrumut mea de la aceasta companie în această dimineață, o cantitate împrumut de €4 milioane de euro, fără nici o întârziere, după aplicarea pentru un credit in banca, dar ei resping cererea mea de credit form.Please îi contactați în cazul în care sunt interesați în obținerea unui împrumut de aici este de e-mail lor. marlyeduarda94@gmail.com
ANONIM a comentat Legea 30 1990
    Bună seara. Întrebare intrebatoare. Codul Muncii din acea perioada spunea la art 69 de transferul în interesul serviciului. Dacă în cartea mea de munca apare ca în anul 1992 am fost încadrată la o instituție de stat prin transfer în interesul serviciului, eu trebuia au ba sa dau concurs?! Legea 30 se bate cap în cap cu Codul muncii. Poate ma poate ajuta cineva cu un răspuns. Va mulțumesc!
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    $READ MY STORY ON HOW I BECAME DEBT FREE WITH TIPS OF DETECTING A LOAN SCAM ON-LINE !!$$$$$ Attention To The World, If you need a genuine and reliable loan help,and don’t want to be a scam victim,I think this is for you.This is a testimony on how,I was ripped off by some idiot that calls themselves lenders,and how I finally got my financial freedom through a God sent helper that finally gave my life a meaning,with the least cheapest rates as to 2% interest and little TOKEN other requirements and they don’t give a damn to your credit score… For more info on how to reach this great man just email him now and tell him that Mark Shores testify about him on the internet his email address is: slivinumarko@yahoo.com ... CONTACT THIS GREAT LOAN LENDER TODAY VIA THIS EMAIL ADDRESS:slivinumarko@yahoo.com and my everyday prayer to this great man is that GOD WILL NEVER STOP BLESSING AND PROTECTING HIS FAMILY because he put an endless smile on my faces and am 100% DEBT FREE TODAY.......
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    HOW I GOT MY LOAN FROM THIS GREAT COMPANY CALLED SLIVINU MARKO LOAN COMPANY Hello to All across the globe, I am Martha Loiussa, currently living in NEW YORK now, USA. I am a widow at the moment with 2 kids and I was stuck in a financial situation in April 2015 and I needed to refinance and pay my bills. I tried seeking loans from various loan firms both private and corporate but never with success, and most banks declined my credit ,do not full prey to those hoodlums at there that call them self money lender they are all scam , all they want is your money and you well not hear from them again they have done it to me twice before I meet Mr Slivinu Marko the most interesting part of it is that my loan was transfer to me within 74hours so I will advice you to contact Mr Slivinu Marko if you are interested in getting loan and you are sure you can pay him back on time you can contact him via email……… ( slivinumarko@yahoo.com ) No credit check, no co signer with just 2% interest rate and better repayment plans and schedule if you must contact any firm with reference to securing a loan without collateral then contact Mr Slivinu Marko today for your loan They offer all kind of categories of loan they Short term loan (5_10years) Long term loan (20_40) Media term loan(10_20) They offer loan like Home loan............., Business loan........ Debt loan ....... Student loan..........,Business start up loan Business loan....... , Company loan.............. etc Email..........( slivinumarko@yahoo.com ) When it comes to financial crisis and loan then Mr Slivinu Marko loan financial is the place to go please just tell him I Martha Loiussa direct you Good Luck.... HS EMAIL IS : slivinumarko@yahoo.com ......................
ANONIM a comentat Legea 189 2000
    De la primarie ati primit informatiile partial adevarate. Conform art 502 aliniat 7 a fost abrogat art.8 alin 1 din legea 118/1990 care preciza ca este scutit de la plata impozitelor locale beneficiarul legii 118/1990 si deci ale legii 189/2000. Aici au dreptate. Dar,tot in cod fiscal ,este precizat ca, persoanele beneficiare ale legii 118/1990 si deci si ale legii 189/2000 sunt scutite de impozit pe cladirea folosita ca DOMICILIU-vezi art.456 litera s. Asta nu v- au spus cei de la primarie. In cazul in care cladirea dvs este folosita in scop nerezidential atunci nu mai beneficiati de nicio reducere si va supuneti codului fiscal ( trebuie raport de evaluare daca cladirea este mai veche de 5 ani si plata impozit conform hotararii consiliului local intre 0,2 si 1,3 la suta din valoarea cf raportului de evaluare sau act de vanzare-cumparare/ proces verbal pt cladiri noi de pana in 5 ani. Nu sunt jurist dar asta e pararea mea. Va rog sa verificati si sa cititi articolele mentionate mai sus si sa solicitati primarie punctul de vedere daca aveti noutati sa ni le transmiteti si noua.
ANONIM a comentat Hotărârea 18 2016
     Acest lucru a informa publicul larg acest împrumut ușor este acum dat afara de la rata dobânzii de 2%, numai ca sunt necesare oameni serioase să se înscrie. e-mail de contact: jadkimi@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 16 2016
    Dragi Investitorii / Candidați financiare. Suntem o investitori privați / împrumut Creditor inregistrat! Crezi nevoie de asistență financiară? Ești în mizerie financiare sau datorii? Oferim împrumut la rata dobânzii de 3% în decurs de 1 an la 30 de ani de rambursare perioadă durată la individ și companii care au nevoie de asistență financiară și la orice parte a lumii. Ne da împrumuturi variind de la $ 5,000.00 la $ 500,000,000.00, valute: USD, CAD, KWD, OMR, SGD, RUB, GBP, AUD, MYR, ZAR, IDR, UAH, PHP, EURO. credite noastre sunt bine asigurate pentru securitate maximă este prioritatea noastră, Te pierde dormi la noapte îngrijorătoare cum să obțineți un creditor împrumut legit? Ești în sărăcie? Ai nevoie de asistență financiară pentru înființarea unei afaceri? Noi va putem ajuta financiar. Ne vom ajuta să treci peste aceste obstacole financiare. Interesate individuale sau la societăți ar trebui să ne contactați prin: e-mail: {} jadkimi@gmail.com Salutări, Dl Jad Kimi.
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 64/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu