Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 156 din 19 octombrie 1999

pentru ratificarea Addendumului la Memorandumul de finantare RO 9803.02 "Sprijin pentru reforma din domeniul protectiei copilului", semnat la Bucuresti la 15 iulie 1999 intre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 516 din 25 octombrie 1999


SmartCity3


    In temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta de urgenta:

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Addendumul la Memorandumul de finantare RO 9803.02 "Sprijin pentru reforma din domeniul protectiei copilului", semnat la Bucuresti la 15 iulie 1999 intre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana.

                PRIM-MINISTRU
                 RADU VASILE

                      Contrasemneaza:
                      p. Ministru delegat
                      pe langa primul-ministru
                      pentru integrare europeana,
                      Aurel Ciobanu Dordea,
                      secretar de stat

                      p. Ministrul afacerilor externe,
                      Ion Pascu,
                      secretar de stat

                      Departamentul
                      pentru Protectia Copilului
                      Cristian Tabacaru,
                      secretar de stat

                      Ministrul finantelor,
                      Decebal Traian Remes

                            ADDENDUM*)
la Memorandumul de finantare RO 9803.02 "Sprijin pentru reforma din domeniul protectiei copilului"

    *) Traducere.

    In cadrul asistentei financiare PHARE acordate Romaniei, addendumul prezentat mai jos prevede dupa cum urmeaza:
    Art. 1
    Natura si obiectul
    Scopul realocarii este de a modifica obiectivul urmarit de componenta RO 9803.02 "Sprijin pentru reforma din domeniul protectiei copilului" din cadrul Memorandumului de finantare RO 9803-9807 "Programul national Romania". Alocarea bugetara pentru aceasta componenta va ramane de 10 milioane euro.
    Art. 2
    Angajamentul Comunitatii
    Modificarea memorandumului de finantare initial este descrisa in anexa care face parte integranta din prezentul addendum.
    Art. 3
    Toti ceilalti termeni si conditiile memorandumului de finantare initial raman neschimbate.
    Art. 4
    Numarul de exemplare
    Addendumul este redactat in doua exemplare in limba engleza.
    Art. 5
    Intrarea in vigoare
    Addendumul va intra in vigoare la data semnarii de catre ambele parti.
    Semnat la Bucuresti la 15 iulie 1999.

                     Pentru Beneficiar,
                     Alexandru Herlea,
                     ministru pentru integrare europeana

                     Pentru Comunitate,
                     p. Seful Delegatiei Comisiei Europene
                     in Romania,
                     Andre Lys,
                     insarcinat cu afaceri ad-interim

    Anexa: Dispozitii speciale

    ANEXA 1

                         DISPOZITII SPECIALE
    Amendamentele la memorandumul de finantare referitor doar la obiectivul nr. 1, al doilea proiect "Sprijin pentru reforma din domeniul protectiei copilului"

    1. Obiective, descriere si conditionari
    Scopul celui de-al doilea proiect consta in asistenta acordata Guvernului Romaniei pentru punerea in aplicare a unei strategii corespunzatoare privind reforma protectiei copilului. Punctul de plecare al acestei strategii de reforma este interesul copilului, asa cum este prevazut in Conventia Natiunilor Unite privind drepturile copilului.
    Obiectivele sunt urmatoarele: dezvoltarea unor servicii noi, alternative (de exemplu: nerezidential) specializate pentru protectia copilului si intarirea capacitatii institutionale la nivel judetean; restructurarea/rationalizarea institutiilor rezidentiale; armonizarea cadrului legal (de asemenea, cu privire la legislatia internationala referitoare la protectia copilului); intarirea capacitatii de organizare a autoritatii centrale pentru protectia copilului; dezvoltarea unui sistem national de monitorizare si evaluare pentru protectia copilului.
    Din cauza crizei economice din Romania, autoritatile publice centrale si locale nu au posibilitatea finantarii costurilor institutiilor de protectie a copilului. Pentru a preveni colapsul din sectorul protectiei copilului este inclusa o activitate suplimentara care acorda pe termen scurt un important ajutor de urgenta direct (alimente, produse igienice, medicamente, combustibil de incalzit). O parte din suma totala alocata, reprezentand 5 milioane euro, va fi utilizata in scopul acordarii de asistenta Guvernului Romaniei pentru dezvoltarea ulterioara a politicii sale de protectie a copilului.
    Aceste obiective sunt in conformitate cu Programul national de adoptare a acquisului. In urmatorii ani, in Romania ar trebui sa intre in functiune o diversitate de servicii privind protectia copilului. Pentru copiii aflati in dificultate - fie ei cu handicap, infestati cu virusul HIV, fara familie sau casa sau in alt fel dezavantajati - si familiile lor se prevede accesul liber si total la aceste servicii oferite sub auspiciile fiecarui consiliu judetean.
    Prima problema este aceea a sustinerii financiare pe termen lung a costurilor de functionare a institutiilor si a costurilor reformei. Departamentul pentru Protectia Copilului (D.P.C.) trebuie, de asemenea, sa aiba capacitatea de a-si indeplini rolul; astfel, D.P.C. va fi obligat sa isi estimeze masurile de intarire a capacitatii si structurii sale pentru a facilita implementarea pe termen scurt si mediu, precum si a rolului sau strategic pe termen lung. O evaluare mult mai detaliata va fi executata pe parcursul programului, care urmeaza sa aduca propuneri specifice bazate pe reconsiderarea rolului D.P.C. si pe analiza situatiei existente. O atentie speciala trebuie acordata asigurarii unei coordonari adecvate a D.P.C. si a altor ministere implicate in protectia copilului.

    2. Bugetul (in milioane euro)
____________________________________________________________________________
Proiectul nr.  Titlul proiectului       Alocare       CI*)       Investitii
                                        bugetara   (indicativ)   (indicativ)
____________________________________________________________________________
RO 9803.02     Sprijin pentru reforma   10,00        2,97          7,03
               din domeniul protectiei
               copilului
____________________________________________________________________________

    *) CI - constructie institutionala.

    3. Punerea in aplicare a aranjamentelor
    Programul va fi administrat in concordanta cu procedurile Sistemului de implementare descentralizat PHARE (SID). Coordonatorul national al asistentei (CNA) va avea intreaga responsabilitate pentru programarea, monitorizarea si implementarea programelor PHARE.
    Fondul national (FN) din Ministerul Finantelor, administrat de responsabilul national cu autorizarea (RNA), va superviza administrarea financiara a programului si va raspunde de raportul financiar inaintat Comisiei Europene. Un control financiar specific va fi exercitat de autoritatea nationala de control financiar, cu competenta pentru implementarea programului.
    Comisia va transfera fonduri Fondului national, in conformitate cu memorandumul de intelegere semnat intre Comisie si Guvernul Romaniei in toamna anului 1998. Fondurile vor fi transferate pe baza cererilor formulate de responsabilul national cu autorizarea (RNA). Dupa semnarea memorandumului de finantare, o plata de pana la 14,9 milioane euro va fi transferata Fondului national, plata care reprezinta 20% din valoarea programului, excluzand suma care poate fi contractata direct de catre Comisie. Vor fi facute patru realimentari, fiecare in suma de pana la 14,9 milioane euro sau pana la limita superioara a bugetului, care suma este mai mica. Prima alimentare va fi facuta in momentul in care 10% din buget, excluzand suma care poate fi contractata direct de la Comisie, a fost platit de catre agentiile de implementare si Oficiul de plati si contractare PHARE (OPCP). A doua alimentare poate fi ceruta in momentul in care 30% din totalul bugetului in vigoare a fost platit. Procentul de tragere pentru cea de-a treia alimentare este de 50%, iar pentru cea de-a patra si ultima alimentare este atunci cand 70% este platit. Cu exceptia cazului in care exista autorizarea prealabila expresa din partea serviciilor centrale ale Comisiei Europene, nici o solicitare de realimentare nu poate fi facuta, daca totalitatea fondurilor depozitate in Fondul national si agentiile de implementare exced 10% din totalul bugetului in vigoare la data intelegerii. In eventualitatea in care suma ce urmeaza sa fie contractata direct de catre Comisie este mai mica de 30% din totalul sumei prevazute in prezentul memorandum de finantare, sumele care vor fi transferate Fondului national trebuie sa fie ajustate in mod corespunzator. In mod exceptional, RNA poate cere un avans mai mare de 20%, in conformitate cu procedurile prevazute in memorandumul de intelegere amintit mai sus.
    In cazul componentei RO 9803.02 "Sprijin pentru reforma din domeniul protectiei copilului", se impune o extrema urgenta. Chiar imediat dupa semnarea Addendumului la memorandumul de finantare, Comisia va transfera fondurile pentru intreaga valoare a ajutorului de baza pentru proiectul respectiv (5 milioane euro) direct catre OPCP. Aceasta este o masura exceptionala, datorita faptului ca Fondul national nu este inca operational. Un cont separat, purtator de dobanda in euro, va fi deschis si administrat de catre OPCP in cadrul unui sistem separat de contabilitate. Dobanzile la toate conturile vor fi raportate Comisiei Europene in mod regulat si trebuie sa fie returnate Comisiei Europene. Oricum, dobanzile pot fi reinvestite numai in cazul in care Comisia Europeana autorizeaza acest lucru. Indata ce Fondul national va fi operational, avansul acordat Fondului national va fi ajustat in baza fondurilor deja transferate catre OPCP in cadrul proiectului RO 9803.02.
    Contractarile vor fi facute de catre OPCP prin intermediul acordului direct cu una sau mai multe organizatii neguvernamentale, cu o federatie a organizatiilor neguvernamentale ori cu una sau mai multe agentii, atestate pentru achizitii, si se vor desfasura pe baza termenilor de referinta care urmeaza a fi aprobati de catre Delegatia Comisiei Europene in Romania. In raport cu acestea nu se va putea cere subordonarea planurilor strategice sau a programelor de lucru. Un responsabil cu autorizarea programului (RAP) va fi nominalizat pentru program de catre partile semnatare ale memorandumului de finantare.
    Agentia de implementare (AI) va fi responsabila pentru proiect, dupa cum urmeaza:
_________________________________________________________________________
Proiectul nr.   Titlul proiectului               Agentia de implementare
_________________________________________________________________________
RO 9803.02      Sprijin pentru reforma din
                domeniul protectiei copilului             OPCP
_________________________________________________________________________

    4. Monitorizare si evaluare
    Va fi constituit un comitet comun de monitorizare (CCM). Acesta va cuprinde responsabilul national cu autorizarea, coordonatorul national al asistentei si Comisia Europeana. Comitetul comun de monitorizare se va intruni cel putin o data pe an pentru a analiza toate programele PHARE finantate, pentru a putea aprecia progresul inregistrat fata de obiectivele prevazute in memorandumurile de finantare si in Parteneriatul de aderare.
    Comitetul comun de monitorizare va fi asistat de subcomitetele de monitorizare (SCM) si va include coordonatorul national al asistentei (CNA), responsabilul cu autorizarea programului pentru fiecare agentie de implementare (si al OPCP, dupa caz) si serviciile Comisiei Europene. Subcomitetele de monitorizare vor analiza in detaliu progresul fiecarui program, inclusiv componentele si contractele sale, pe baza unor rapoarte periodice de evaluare si monitorizare realizate cu asistenta unui consultant strain (in conformitate cu prevederile Manualului SID), si vor face recomandari asupra aspectelor legate de administrare si proiectare, asigurand ca toate acestea sunt puse in aplicare. Subcomitetele de monitorizare vor raporta Comitetului comun de monitorizare, caruia ii vor inainta rapoarte detaliate referitoare la toate programele PHARE finantate.

    5. Audit si evaluare
    Conturile si operatiunile Fondului national si, dupa caz, OPCP si toate agentiile de implementare relevante pot sta la dispozitia Comisiei, fara a leza responsabilitatile Comisiei si ale Curtii de Conturi a Uniunii Europene, astfel cum se face referire in cadrul Conditiilor generale ale memorandumului de finantare atasat la Acordul-cadru.
    Serviciile Comisiei Europene trebuie sa asigure ca o evaluare ulterioara este efectuata dupa incheierea programului.

    6. Afisare/publicitate
    Responsabilul cu autorizarea programului (RAP) va raspunde de indeplinirea masurilor necesare pentru a asigura o publicitate specifica pentru toate activitatile finantate prin programe. Acest lucru se va face in stransa legatura cu Delegatia Comisiei Europene in Romania.

    7. Conditii speciale
    Asistenta comunitara va fi conditionata de respectarea angajamentelor Romaniei fata de Acordul european, a pasilor urmatori spre atingerea Criteriilor de la Copenhaga si a progresului in implementarea Parteneriatului de aderare. Incalcarea acestor conditii generale ar putea conduce la o decizie a Consiliului Europei de suspendare a asistentei financiare.



SmartCity5

COMENTARII la OUG 156/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 156 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu