Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 102 din 17 noiembrie 2010

pentru modificarea si completarea Legii vânatorii si a protectiei fondului cinegetic nr. 407/2006

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 810 din 3 decembrie 2010



In conformitate cu art. 258 primul paragraf din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, Comisia Europeana a emis avizul motivat privind un caz de „infringement", referitor la faptul ca, prin stabilirea unor perioade de vânatoare care nu asigura un regim complet de protectie, România nu si-a îndeplinit obligatiile prevazute la art. 7 alin. (4) din Directiva 2009/147/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 30 noiembrie 2009 privind conservarea pasarilor salbatice (versiunea codificata). In aceste conditii, Comisia Europeana invita România sa ia masurile necesare pentru a se conforma avizului motivat pâna la data de 1 decembrie 2010, sub sanctiunea declansarii procedurii de infringement împotriva României cu consecinte deosebite, atât financiare, cât si administrative.

Fauna salbatica de interes cinegetic din România este resursa naturala regenerabila si constituie bun public de interes national si international. Atribuirea dreptului de gestionare a faunei cinegetice se realizeaza de catre Ministerul Mediului si Padurilor pe fonduri cinegetice, direct sau prin licitatie publica.

Actiunea de atribuire pentru aproximativ 1.400 de fonduri cinegetice, la care contractele de gestionare expira în luna noiembrie 2010, trebuie realizata în conditiile unor prevederi legale clare. Legea vânatorii si a protectiei fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, contine termeni care nu exista în literatura juridica, iar unele prevederi sunt discriminatorii prin faptul ca nu se aplica un tratament unitar tuturor categoriilor de gestionari si favorizeaza doar una dintre cele 6 câte sunt în prezent.

Modul actual de calcul al tarifelor de gestionare si de pornire la licitatie descurajeaza managementul performant si determina în acelasi timp venituri mici pentru bugetul de stat, pentru fondul de mediu si pentru proprietarii terenurilor.

Schimbarea modului de calcul al tarifelor de gestionare având ca unic criteriu potentialul cinegetic al terenurilor, si nu nivelul cotelor de recolta astfel cum este prevazut în prezent în Legea nr. 407/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, va determina o gestionare superioara a vânatului si venituri crescute pentru bugetul de stat, pentru fondul de mediu si pentru proprietarii terenurilor.

In considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul public si constituie o situatie de urgenta si extraordinara a carei reglementare nu poate fi amânata,

în temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României, republicata,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I. - Legea vânatorii si a protectiei fondului cinegetic nr. 407/2006, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 944 din 22 noiembrie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, litera I) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

,,l) gestionar consacrat - persoana juridica româna, licentiata în conditiile legii, cu drept de a obtine gestiunea faunei cinegetice de pe un fond cinegetic, daca îndeplineste cumulativ urmatoarele conditii: a avut calitatea de gestionar în contractul de gestionare anterior organizarii atribuirii directe pentru fondul cinegetic respectiv; contractul de gestionare nu a încetat din culpa sa; îsi manifesta intentia de a gestiona în continuare fauna cinegetica de pe fondul cinegetic respectiv, nu înregistreaza datorii privind plata tarifului de gestionare si accepta tariful de gestionare;".

2. Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Art. 8. - (1) Atribuirea dreptului de gestionare a faunei cinegetice se realizeaza de catre administrator pe fonduri cinegetice, prin urmatoarele modalitati:

a) direct;

b) prin licitatie publica, pentru fondurile cinegetice neatribuite în conditiile prevazute la lit. a).

(2) Atribuirea directa prevazuta la alin. (1) lit. a) se realizeaza pentru urmatoarele categorii de fonduri cinegetice:

a) fondurile cinegetice pentru care proprietarii, persoane fizice si/sau juridice, inclusiv unitatile administrativ-teritoriale, individual ori într-o asociatie legal constituita în scopul propunerii gestionarului faunei cinegetice, fac dovada ca au în proprietate terenuri care reprezinta peste 50% din suprafata fiecarui fond cinegetic. Acest tip de atribuire se realizeaza în favoarea gestionarului propus de catre proprietarii terenurilor, pentru o perioada de 10 ani;

b) fondurile cinegetice neatribuite în conditiile prevazute la lit. a) se atribuie, în conditiile legii, dupa cum urmeaza:

1. organizatiilor vânatoresti care la data atribuirii gestioneaza cel putin 5 fonduri cinegetice li se atribuie, în calitate de gestionari consacrati, la cerere, câte 5 fonduri cinegetice dintre cele pe care le gestioneaza si au ramas neatribuite. Dupa atribuirea celor 5 fonduri cinegetice, li se mai atribuie direct înca 50% din numarul fondurilor cinegetice pe care le-au gestionat si au ramas neatribuite;

2. organizatiilor vânatoresti, institutiilor de învatamânt de stat care au ca discipline de studiu vânatul si vânatoarea si institutiilor de stat care au ca obiect de activitate cercetarea stiintifica în domeniul cinegetic, care la data atribuirii gestioneaza pâna la 5 fonduri cinegetice, în calitate de gestionari consacrati, li se atribuie în gestiune, la cerere, aceleasi fonduri cinegetice ramase neatribuite direct;

3. administratorului padurilor proprietate publica a statului, în calitate de gestionar consacrat, i se atribuie, la cerere, 200 de fonduri cinegetice dintre cele pe care le gestioneaza si au ramas neatribuite direct si 50% din restul fondurilor cinegetice pe care Ie-a gestionat si au ramas neatribuite;

c) fondurile cinegetice care nu au fost atribuite în conditiile prevazute la lit. a) si b), pentru care statul este proprietar al fondului funciar în suprafata mai mare de 50% din suprafata fiecarui fond cinegetic. Acest tip de atribuire se poate realiza pentru institutiile de stat care au ca obiect de activitate cercetarea stiintifica în domeniul cinegetic si pentru institutiile de învatamânt de stat care au ca disciplina de studiu vânatul si vânatoarea.

(3) Numarul fondurilor cinegetice rezultat prin aplicarea procentelor prevazute la alin. (2) lit. b) se rotunjeste în plus, daca este cazul, pâna la nivel de numar întreg.

(4) Atribuirea dreptului de gestionare se realizeaza ori de câte ori este cazul, ca urmare a încetarii contractelor anterioare de gestionare a fondurilor cinegetice, din orice motive."

3. La articolul 9, dupa alineatul (3) se introduc doua noi alineate, alineatele (4) si (5), cu urmatorul cuprins:

„(4) Plata tarifului de gestionare pentru situatiile în care contractul de gestionare înceteaza în cursul sezonului de vânatoare se face proportional cu numarul de zile calendaristice din sezonul de vânatoare în care fiecare gestionar are în gestiune fauna cinegetica, independent de nivelul realizarii cotelor de recolta, dupa cum urmeaza:

a) pentru perioada cuprinsa între începutul sezonului de vânatoare si data predarii-preluarii gestiunii faunei cinegetice din fondul cinegetic în cauza se achita de catre gestionarul titular al contractului de gestionare care a încetat;

b) pentru perioada cuprinsa între data predarii-preluarii gestiunii faunei cinegetice din fondul cinegetic în cauza si sfârsitul sezonului de vânatoare se achita de catre gestionarul titular al noului contract de gestionare.

(5) Gestionarii care au în gestiune fonduri cinegetice pot face, de comun acord, schimb de gestiuni, cu avizul administratorului fondului cinegetic national. Schimbul se realizeaza cu pastrarea clauzelor cuprinse în contractele initiale, modificându-se doar titularii de contracte prin acte aditionale încheiate între administrator si gestionarii în cauza."

4. Articolul 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Art. 10. - In vederea crearii si stabilirii dreptului de gestionare pentru fauna din fondurile cinegetice, în conformitate cu prevederile prezentei legi, statul român, în calitate de proprietar de fond funciar, este reprezentat de administrator, astfel cum este definit la art. 1 lit. a)."

5. Articolul 11 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Art. 11. - (1) Fiecare institutie de învatamânt de stat care are ca disciplina de studiu vânatul si vânatoarea are dreptul de a gestiona în scop didactic câte un fond cinegetic din judetul în care aceasta îsi are sediul sau din judetele limitrofe.

(2) Institutiile de învatamânt superior de stat care au în programa, ca disciplina de studiu, cel putin 2 ani, vânatul si vânatoarea au dreptul de a gestiona în scop didactic maximum 3 fonduri cinegetice din judetul în care acestea îsi au sediul sau din judetele limitrofe."

6. La articolul 12, dupa alineatul (9) se introduc doua noi alineate, alineatele (10) si (11), cu urmatorul cuprins:

„(10) Organizatiile vânatoresti care încheie contracte de gestionare a faunei cinegetice în conditiile prezentei legi au obligatia ca în termen de maximum 90 de zile de la încheierea contractelor de gestionare sa detina un numar de vânatori, înscrisi în evidentele proprii, de cel putin 50% din numarul maxim de vânatori determinat în functie de suprafata fondului de vânatoare în cauza si de suprafata minima prevazuta la art. 5 alin. (3).

(11) Neîndeplinirea conditiei prevazute la alin. (10) determina rezilierea de drept a contractului de gestionare, fara alte proceduri prealabile."

7. La articolul 15, alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

„(2) Tariful de gestionare pentru fondurile cinegetice care se atribuie direct, în conditiile art. 8 alin. (2), precum si tariful de pornire la licitatie pentru fondurile cinegetice care se atribuie prin licitatie publica, în conditiile art. 8 alin. (1) lit. b), se stabilesc potrivit modului de calcul prevazut în anexa nr. 3.

(3) Daca suprafata productiva din cuprinsul fondurilor cinegetice sufera modificari, tarifele de gestionare se actualizeaza prin acte aditionale pâna la data de 15 martie a sezonului de vânatoare în curs."

8. La articolul 15 alineatul (4), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

,,a) direct, proprietarilor persoane fizice sau persoane juridice care detin individual suprafete de teren mai mari de 50 ha;".

9. La articolul 15, alineatele (5) si (6) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

„(5) Plata se face de catre gestionar, la solicitarea persoanelor fizice si/sau juridice care fac dovada proprietatii terenurilor, în conditiile legii.

(6) Sumele datorate proprietarilor si administratorilor terenurilor proprietate publica a statului se stabilesc în functie de:

a) categoria de folosinta a terenului avut în proprietate sau în administrare;

b) ponderea suprafetei de teren avute în proprietate sau în administrare în suprafata totala a categoriei de folosinta respective din fondul cinegetic;

c) valoarea corespunzatoare tarifului de gestionare pentru suprafata totala a categoriei de folosinta respective din fondul cinegetic."

10. La articolul 28 alineatul (4), partea introductiva se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„(4) Permisul de vânatoare temporar se elibereaza de catre gestionarii fondurilor cinegetice, la cererea:".

11. La anexa nr. 1 litera A, punctul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Denumirea speciei

Perioada de vânare

Valoarea de despagubire (în euro) în perioada

Admisa

Interzisa

…………………………………

……………………

……….

………

„4. Cerbul comun (Cervus elaphus)

- mascul de trofeu

10 septembrie - 15 noiembrie

6.000

12.000

- mascul de selectie

1 septembrie - 31 decembrie

6.000

12.000

- femela si vitel

1 septembrie - 15 februarie

6.000

12.000"

12. La anexa nr. 1 litera B, punctele 3, 6, 12, 13, 15, 16, 21, 27, 29, 33, 35 si 36 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

Denumirea speciei

Perioada de vânare

Valoarea de despagubire (în euro) în perioada

Admisa

Interzisa

………………………………..

………………….

………….

………

„3. Cioara-de-semanatura (Corvus frugilegus)

1 august - 31 ianuarie

10

70

………………………………..

………………….

………….

………….

6. Cocosul de munte (Tetrao urogallus)

Fara perioada de vânatoare

-

2.700

………………………………..

………………….

………….

………….

Denumirea speciei

Perioada de vânare

Valoarea de despagubire (în euro) în perioada

Admisa

Interzisa

12. Gâsca-de-vara (Anser anser rubrirostris)

1 septembrie - 20 ianuarie

55

275

13. Gârlita mare (Anser albifrons)

1 septembrie - 20 ianuarie

55

275

………………………………..

………………….

………….

………….

15. Gugustiucul (Streptopelia decaocto)

15 august - 15 februarie

27

80

16. Lisita (Fulica atra)

1 septembrie - 31 ianuarie

27

110

………………………………..

………………….

………….

………….

21. Rata mare (Anas platyrhynchos)

1 septembrie - 31 ianuarie

55

110

………………………………..

………………….

………….

………….

27. Rata sunatoare (Bucephala clangula)

1 septembrie - 31 ianuarie

55

110

………………………………..

………………….

………….

………….

29. Rata sulitar (Anas acuta)

1 septembrie - 31 ianuarie

65

130

………………………………..

………………….

………….

………….

33. Stancuta (Corvus monedula)

15 iulie - 15 februarie

27

75

………………………………..

………………….

………….

………….

35. Sturzul-de-vâsc (Turdus viscivorus)

1 septembrie-31 ianuarie

27

75

36. Sturzul cântator (Turdus philomelos)

1 septembrie-31 ianuarie

27

75"

13. La anexele nr. 1 si 2, coloana 3 denumita „Valoarea de calcul al tarifului de gestionare (euro)" se elimina.

14. Dupa anexa nr. 2 se introduce o noua anexa, anexa nr. 3, având continutul prevazut în anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta.

Art. II. -Tarifele de gestionare prevazute în contractele de gestionare aflate în derulare la data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta se actualizeaza, prin acte aditionale, dupa cum urmeaza:

a) pentru fondurile cinegetice atribuite direct, tariful de gestionare va reprezenta valoarea rezultata din calculul realizat potrivit prevederilor art. 15 alin (2) din Legea nr. 407/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;

b) pentru fondurile cinegetice atribuite prin licitatie publica, tariful de gestionare reprezinta valoarea cea mai mare dintre valoarea reiesita din licitatie si valoarea rezultata din calculul realizat potrivit prevederilor art. 15 alin. (2) din Legea nr. 407/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. III. - Prevederile art. I pct. 12 se aplica începând cu sezonul de vânatoare 15 mai 2011-14 mai 2012.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemneaza:

Ministrul mediului si padurilor,

Laszlo Borbely

Ministrul administratiei si internelor,

Constantin-Traian Igas

Ministrul finantelor publice,

Gheorghe Ialomitianu

ANEXA

(Anexa nr. 3 la Legea nr. 407/2006)

MODUL DE CALCUL

al tarifului de gestionare pentru fondurile cinegetice care se atribuie direct sau al tarifului de pornire la licitatie pentru fondul cinegetic nr......., denumit......................., din judetul.........................

Nr. crt.

Categoria de folosinta a terenului

Specii de fauna existente

Suprafata ocupata

pe categoria de folosinta

(ha)

Tariful unitar (euro/ha)

Tariful total

(euro)

(col 3 x col 4)

0

1

2

3

4

5

1

Luciu de apa (cursuri de apa, canale, balti, lacuri etc.)

0,2

2.

Arabil, fânete, vii, livezi etc.

0,2

3.

Pasuni si izlazuri

0,1

0

1

2

3

4

5

4.

Padure

Mistret, caprior, iepure

0,3

Mistret, caprior, iepure, fazan

0,4

Mistret, cerb comun, caprior, iepure

0,5

Mistret, cerb comun, urs, cocos de munte, caprior

0,65

Mistret, cerb comun, cerb lopatar, caprior, iepure, fazan

1

5.

Gol de munte

Capra neagra

0,3

Fara capra neagra

0,05

TOTAL:

-

-


SmartCity5

COMENTARII la OUG 102/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 102 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 102/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu