E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Articolul 23 din actul Ordonanţa 21 2002 in legatura cu Ordin 163 2004
Articolul 23 din actul Ordonanţa 21 2002 in legatura cu Ordin 378 2002
Ordonanţa 21 2002 aprobat de Legea 515 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 21 2002 modificat de Legea 515 2002
Articolul 7 din actul Ordonanţa 21 2002 modificat de Legea 515 2002
Articolul 8 din actul Ordonanţa 21 2002 modificat de Legea 515 2002
Articolul 10 din actul Ordonanţa 21 2002 modificat de Legea 515 2002
Articolul 11 din actul Ordonanţa 21 2002 modificat de Legea 515 2002
Articolul 12 din actul Ordonanţa 21 2002 modificat de Legea 515 2002
Articolul 19 din actul Ordonanţa 21 2002 modificat de Legea 515 2002
Articolul 20 din actul Ordonanţa 21 2002 modificat de Legea 515 2002
Articolul 21 din actul Ordonanţa 21 2002 modificat de Legea 515 2002
Articolul 22 din actul Ordonanţa 21 2002 articole noi... Legea 515 2002
Articolul 23 din actul Ordonanţa 21 2002 modificat de Legea 515 2002
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 21 din 30 ianuarie 2002

privind gospodarirea localitatilor urbane si rurale

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 86 din  1 februarie 2002


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 1 pct. IV.1 din Legea nr. 751/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Prezenta ordonanta stabileste obligatiile si raspunderile care revin autoritatilor administratiei publice locale, institutiilor publice, agentilor economici si cetatenilor pentru buna gospodarire a localitatilor, pentru instaurarea unui climat de ordine si curatenie pe teritoriul acestora.
    (2) Asigurarea si pastrarea curateniei si ordinii pe teritoriul localitatilor, buna gospodarire a acestora si respectarea normelor de igiena constituie o obligatie fundamentala a autoritatilor administratiei publice locale, a institutiilor publice, agentilor economici si a altor persoane juridice, precum si a cetatenilor.
    Art. 2
    (1) Activitatile edilitar-gospodaresti reprezinta ansamblul actiunilor de utilitate si interes local, desfasurate din initiativa si sub organizarea autoritatilor administratiei publice locale, prin care se asigura buna gospodarire, pastrarea curateniei, respectarea normelor de igiena, precum si infrumusetarea localitatilor urbane si rurale de pe intreg cuprinsul tarii.
    (2) Organizarea, derularea si participarea la activitatile edilitar-gospodaresti constituie o obligatie permanenta a consiliilor locale, a consiliilor judetene si a primarilor, a autoritatilor si institutiilor publice, a agentilor economici, cu sau fara personalitate juridica, precum si a cetatenilor.
    Art. 3
    Consiliile judetene si consiliile locale, precum si primarii raspund de organizarea, conducerea, indrumarea, coordonarea si controlul intregii activitati de gospodarire si infrumusetare a localitatilor, de pastrarea ordinii si curateniei in orasele si comunele tarii.
    Art. 4
    In indeplinirea atributiilor ce le revin potrivit prezentei ordonante consiliile judetene si consiliile locale, precum si primarii vor adopta si vor dispune masurile ce se impun pentru asigurarea participarii cetatenilor, a institutiilor publice si agentilor economici, cu sau fara personalitate juridica, la realizarea actiunilor de infaptuire si pastrare a curateniei in interiorul localitatilor si in afara acestora, la efectuarea la timp a activitatilor gospodaresti.
    Art. 5
    Autoritatile si institutiile publice, precum si agentii economici au obligatia sa efectueze lucrarile de intretinere si curatenie a cladirilor aflate in proprietatea sau in folosinta lor, a anexelor acestora, a incintelor, imprejmuirilor, precum si a oricaror alte spatii utilizate de acestea.
    Art. 6
    Cetatenii au obligatia sa asigure ingrijirea locuintelor aflate in proprietatea sau in folosinta lor, a anexelor gospodaresti, curtilor, imprejmuirilor si sa pastreze ordinea si curatenia pe strazi, drumuri, in piete, parcuri si gradini, in celelalte locuri publice, precum si in mijloacele de transport in comun.

    CAP. 2
    Obligatiile si raspunderile autoritatilor administratiei publice

    SECTIUNEA 1
    Obligatiile si raspunderile consiliilor judetene

    Art. 7
    (1) In aplicarea prevederilor prezentei ordonante consiliile judetene sunt obligate sa acorde asistenta tehnica, sprijin si indrumare autoritatilor administratiei publice locale pentru:
    a) luarea masurilor necesare in vederea protectiei sanatatii publice;
    b) conservarea si protectia mediului;
    c) mentinerea in stare corespunzatoare a spatiilor verzi si a locurilor de agrement din jurul localitatilor si din interiorul acestora; extinderea obiectivelor similare existente, precum si realizarea altora noi;
    d) intocmirea, aprobarea si respectarea documentatiilor de amenajarea teritoriului si de urbanism, precum si a normelor privind executarea constructiilor;
    e) construirea, intretinerea, repararea si modernizarea drumurilor comunale, a strazilor si trotuarelor, a santurilor si podetelor;
    f) amenajarea si curatarea cursurilor de apa, a baltilor si a malurilor acestora;
    g) infiintarea, organizarea si asigurarea bunei functionari a unor servicii de transport public local de calatori, eficiente si nepoluante;
    h) infiintarea, organizarea si asigurarea bunei functionari a serviciilor publice de salubritate, precum si pentru efectuarea unor actiuni de dezinfectie si dezinsectie a localitatilor;
    i) amenajarea unor locuri speciale de depozitare si colectare a gunoaielor si deseurilor menajere.
    (2) Consiliilor judetene le revine obligatia de a stabili si de a pune in executare lucrarile necesare de modernizare si de intretinere a drumurilor judetene si a infrastructurii aferente acestora, precum si a altor obiective de interes judetean.

    SECTIUNEA a 2-a
    Obligatiile si raspunderile consiliilor locale si ale primarilor

    Art. 8
    Consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucuresti si consiliile locale ale sectoarelor acestuia, precum si primarii au obligatia sa asigure:
    a) masurile necesare pentru protectia sanatatii publice, cu sprijinul si sub supravegherea organelor de specialitate ale statului;
    b) masuri corespunzatoare pentru conservarea si protectia mediului;
    c) prevenirea poluarii accidentale a mediului sau a surselor si cursurilor de apa, prin depozitarea necontrolata a deseurilor de catre agentii economici sau de catre cetateni;
    d) realizarea unor sisteme moderne de colectare, depozitare, transport si prelucrare a deseurilor si gunoaielor; amenajarea unor locuri speciale de depozitare in fiecare localitate;
    e) respectarea prevederilor legale si a documentatiilor de amenajarea teritoriului si urbanism aprobate, precum si a normelor privind executarea constructiilor;
    f) curatenia strazilor, pietelor si a celorlalte locuri publice, indepartarea zapezii, a ghetii de pe strazi si trotuare, colectarea si depozitarea reziduurilor menajere si stradale, sortarea si valorificarea resurselor materiale refolosibile;
    g) repararea si intretinerea strazilor, a drumurilor comunale, podurilor, podetelor, curatarea si amenajarea santurilor, modernizarea drumurilor existente si realizarea unor drumuri comunale noi;
    h) finalizarea constructiilor incepute;
    i) intretinerea in buna stare a constructiilor existente, repararea si zugravirea periodica a acestora;
    j) organizarea de actiuni pentru salubrizarea si igienizarea localitatilor;
    k) intretinerea digurilor si a malurilor, a cursurilor de apa, executarea lucrarilor de protectie si intretinere a albiilor, efectuarea altor lucrari de protectie contra inundatiilor, asigurarea scurgerii apelor, asanarea terenurilor insalubre si prevenirea poluarii apelor;
    l) repararea, intretinerea si modernizarea retelei de distributie a apei;
    m) canalizarea si epurarea apelor uzate si pluviale;
    n) buna organizare si functionare a transportului in comun, pastrarea curateniei si aspectului corespunzator al vehiculelor, intarirea ordinii si disciplinei;
    o) respectarea stricta a normelor igienico-sanitare in pietele agroalimentare, in targuri si oboare;
    p) amenajarea, potrivit planului urbanistic general, si intretinerea spatiilor verzi, a parcurilor, gradinilor publice, a terenurilor de sport si de joaca pentru copii, a celorlalte locuri publice de agrement;
    r) pastrarea curateniei si respectarea normelor igienico-sanitare in cinematografe, teatre, sali de sport, stadioane si in celelalte unitati de cultura si sport aflate in proprietatea unitatii administrativ-teritoriale sau in administrarea consiliului local;
    s) pastrarea, conservarea, repararea si restaurarea, in conditiile legii, a monumentelor de pe teritoriul comunei sau orasului.

    CAP. 3
    Obligatiile si raspunderile institutiilor publice, ale agentilor economici, ale altor persoane juridice, precum si ale cetatenilor

    SECTIUNEA 1
    Obligatiile institutiilor publice, ale agentilor economici si ale celorlalte persoane juridice

    Art. 9
    Institutiilor publice, agentilor economici si celorlalte persoane juridice le revin urmatoarele obligatii:
    a) sa intretina in stare corespunzatoare imobilele in care isi desfasoara activitatea, prin efectuarea lucrarilor de reparatii, amenajari si a altor lucrari specifice;
    b) sa asigure repararea, spalarea geamurilor si a vitrinelor, inlocuirea celor sparte, intretinerea firmelor si a fatadelor imobilelor in care isi desfasoara activitatea, inclusiv spalarea, curatarea si zugravirea periodica a acestora;
    c) sa asigure curatenia la locurile de depozitare a materialelor in curtile interioare si pe celelalte terenuri pe care le detin, precum si pe caile de acces;
    d) sa asigure igiena in imobilele si incintele detinute sub orice forma, prin activitati de curatare, dezinsectie si deratizare;
    e) sa depoziteze corespunzator reziduurile menajere, industriale, agricole, precum si materialele refolosibile;
    f) sa efectueze si sa mentina curatenia trotuarelor, a partii carosabile a strazii sau a drumului, a locurilor de parcare pe care le folosesc si sa indeparteze zapada si gheata de pe trotuarele din dreptul imobilelor si incintelor in care isi desfasoara activitatea, potrivit normelor stabilite de consiliile locale;
    g) sa respecte masurile stabilite de consiliile locale si judetene pentru asigurarea igienei publice si curateniei in localitati;
    h) sa asigure curatarea mijloacelor de transport si a utilajelor la intrarea acestora pe drumurile publice.

    SECTIUNEA a 2-a
    Obligatiile cetatenilor

    Art. 10
    In aplicarea prevederilor prezentei ordonante cetatenilor le revin urmatoarele obligatii:
    a) intretinerea si curatenia locuintelor pe care le detin in proprietate sau cu chirie, a anexelor gospodaresti, a curtilor si imprejmuirilor acestora;
    b) curatarea fatadelor locuintelor si a altor constructii amplasate la frontul strazii, tencuirea si zugravirea periodica a acestora, potrivit masurilor stabilite de consiliile locale;
    c) finalizarea constructiilor incepute, pe baza autorizatiilor eliberate de primari, in conditiile si in termenele stabilite de acestea;
    d) repararea si intretinerea instalatiilor aferente imobilelor;
    e) mentinerea curateniei pe trotuare, pe partea carosabila a strazii sau a drumului, pe portiunea din dreptul gospodariei si a locurilor de parcare pe care le folosesc;
    f) indepartarea zapezii si a ghetii de pe trotuarele din dreptul imobilelor in care locuiesc sau pe care le folosesc in alte scopuri;
    g) pastrarea curateniei pe arterele de circulatie, in piete, targuri si oboare, in parcuri, locuri de joaca pentru copii si in alte locuri publice;
    h) respectarea masurilor stabilite de consiliile locale si judetene pentru asigurarea igienei publice si a curateniei in localitati;
    i) depozitarea reziduurilor menajere si a gunoaielor numai in locurile special amenajate de autoritatile administratiei publice locale;
    j) curatarea mijloacelor de transport la intrarea acestora pe drumurile publice.
    Art. 11
    Asociatiile de proprietari pot prelua, potrivit prevederilor legale, unele dintre obligatiile ce revin cetatenilor, potrivit prevederilor prezentei ordonante, si sa raspunda pentru realizarea acestora in fata autoritatilor administratiei publice locale.

    CAP. 4
    Alte dispozitii

    Art. 12
    (1) Consiliile locale pot stabili ca unele dintre obiectivele vizand buna gospodarire, intretinere, curatenie si infrumusetare a localitatilor sa fie realizate, integral sau partial, prin contributia directa a cetatenilor.
    (2) Obiectivele prevazute la alin. (1) se stabilesc de consiliile locale, prin hotarare adoptata cu votul a cel putin doua treimi din numarul consilierilor in functie, si ele pot consta in:
    a) amenajarea si repararea de strazi si trotuare;
    b) saparea si amenajarea santurilor si rigolelor;
    c) realizarea de podete;
    d) curatarea cursurilor de apa, a lacurilor si baltilor, precum si a malurilor acestora;
    e) amenajarea de locuri speciale pentru depozitarea reziduurilor menajere si a gunoaielor;
    f) curatarea si amenajarea locurilor virane;
    g) curatenia in parcuri, amenajarea de alei, inclusiv confectionarea si instalarea de banci.
    Art. 13
    Obiectivele stabilite de consiliile locale potrivit art. 12 se supun aprobarii locuitorilor prin referendum local, organizat in conditiile legii, impreuna cu modalitatile de efectuare a contributiei cetatenilor si cu intinderea acesteia.
    Art. 14
    Pentru finantarea obiectivelor aprobate prin referendum consiliile locale pot stabili taxe locale speciale, potrivit reglementarilor legale in vigoare, sau, cu acceptul scris al cetatenilor, pot hotari efectuarea unui numar de zile-munca, pe care solicitantii le vor executa potrivit programarii stabilite de comun acord cu primarul sau cu imputernicitul acestuia.
    Art. 15
    Prestarea activitatilor fizice prevazute la art. 14 se face cu respectarea regimului normal de lucru si a normelor de securitate si igiena a muncii.
    Art. 16
    (1) Pentru realizarea lucrarilor aprobate prin referendum, in conditiile art. 13, primarul va consulta si institutiile publice si agentii economici care isi desfasoara activitatea pe teritoriul localitatii in care urmeaza sa se execute lucrarile respective.
    (2) Modalitatile de participare a institutiilor publice si a agentilor economici la realizarea lucrarilor aprobate se stabilesc pe baza negocierilor directe dintre conducatorul acestora si primar, in functie de specificul activitatii desfasurate si de cel al obiectivului de realizat.
    Art. 17
    (1) Sumele stabilite si incasate potrivit prezentei ordonante se pastreaza in conturi separate si pot fi folosite numai pentru realizarea obiectivelor pentru a caror finantare au fost incasate.
    (2) Sumele si materialele ramase dupa realizarea obiectivului vor fi folosite numai pentru executarea altor lucrari similare, potrivit hotararii consiliului local sau, dupa caz, a consiliului judetean.
    Art. 18
    (1) Detalierea obligatiilor si responsabilitatilor concrete care revin institutiilor publice, agentilor economici, celorlalte persoane juridice, precum si cetatenilor, potrivit prevederilor prezentei ordonante, se face prin hotarari ale consiliului local, la propunerea primarului.
    (2) Hotararile vor fi adoptate in termen de cel mult 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.

    CAP. 5
    Sanctiuni

    Art. 19
    Nesocotirea sau neindeplinirea obligatiilor si responsabilitatilor stabilite prin prezenta ordonanta atrage raspunderea disciplinara, civila, contraventionala sau penala, dupa caz, a persoanelor vinovate si se sanctioneaza potrivit legii.
    Art. 20
    Constituie contraventie urmatoarele fapte savarsite de primar:
    a) neelaborarea si nesupunerea spre aprobare consiliului local a masurilor necesare in vederea indeplinirii obligatiilor si responsabilitatilor prevazute la art. 8 lit. a) - e), h), k), o) si s); refuzul de a aplica masurile hotarate de consiliul local in aceste domenii sau nesocotirea acestora, desi au fost stabilite sursele de finantare, iar fondurile necesare au fost asigurate;
    b) neorganizarea actiunilor de control avand ca obiect modul de executare a constructiilor si de respectare a autorizatiilor de construire, precum si a obligatiilor privitoare la pastrarea curateniei in piete, oboare, targuri si in celelalte locuri publice, la indepartarea zapezii si ghetii de pe trotuare;
    c) neluarea masurilor necesare pentru finalizarea constructiilor incepute;
    d) lipsa de preocupare pentru pastrarea, conservarea, repararea si restaurarea monumentelor de orice natura de pe teritoriul comunei sau orasului;
    e) neelaborarea si nesupunerea spre aprobare consiliului local de catre primar a proiectelor de hotarari prevazute la art. 18.
    Art. 21
    Contraventiile prevazute la art. 20 se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) cu amenda de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei, contraventiile prevazute la lit. c) si d);
    b) cu amenda de la 10.000.000 lei la 25.000.000 lei, contraventiile prevazute la lit. b);
    c) cu amenda de la 25.000.000 lei la 35.000.000 lei, contraventiile prevazute la lit. a) si e).
    Art. 22
    Amenzile prevazute la art. 21 se aplica primarului si sunt suportate de acesta.
    Art. 23
    Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre prefect sau de persoanele imputernicite de acesta prin ordin, de persoanele imputernicite de ministrul administratiei publice, precum si de persoanele imputernicite de ministrul apelor si protectiei mediului.
    Art. 24
    Consiliile locale si consiliile judetene vor stabili, prin hotarari adoptate in conditiile Legii administratiei publice locale nr. 215/2001 si ale Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, faptele savarsite de institutiile publice, agentii economici, alte persoane juridice, precum si de cetateni, care constituie contraventii in domeniul bunei gospodariri a localitatilor urbane si rurale, si sanctiunile ce se pot aplica pentru acestea.
    Art. 25
    Prezenta ordonanta intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul administratiei publice,
                         Octav Cozmanca

                         Ministrul apelor si protectiei mediului,
                         Petru Lificiu



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 21/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 21 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 140 2016
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm firme de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Norma 8 2020
    Sunt atât de încântat că am primit un împrumut de la un creditor care m-a ajutat cu împrumutul meu. A fost uimitor cum am primit un împrumut ... Am încercat un serviciu diferit, dar nu am putut niciodată să obțin un împrumut de la acel serviciu. Unii dintre ei îmi vor cere să completez o mulțime de documente, iar la sfârșitul zilei nu se va termina bine. Dar sunt fericit după întâlnirea cu Elena Nino. Am reușit să obțin împrumutul meu de 22.000 € Euro acum afacerea mea merge bine și vreau să știți toate acestea astăzi, deoarece sunt rapide și 100% fiabile. Acum plătesc împrumutul pe care l-am primit de la compania Elena Nino împrumuturi din toată lumea. Luați legătura cu aceștia și nu pierdeți timp cu acești creditori contactați cu drag acest e-mail: elenanino0007@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 15 2020
    GET Rich with ATM CARD BLANC ... Whatsapp: +18033921735 Vreau să depun mărturie despre cardurile de ATM-uri Dark Web care pot retrage bani de la orice mașini de ATM din întreaga lume. Am fost foarte sărac înainte și nu am nicio treabă. Am văzut atât de multe mărturii despre modul în care hackerii Dark Web le trimit cardul gol ATM și îl folosesc pentru a colecta bani în orice mașină ATM și a deveni bogat. (darkwebblankatmcard@gmail.com) Le trimit prin e-mail și mi-au trimis cardul bancomat gol. L-am folosit pentru a obține 120.000 de euro. retrageți maxim 5.000 EUR zilnic. Dark Web dă cartea doar pentru a ajuta săracii. Păstrați și luați bani direct de pe orice seif de mașină ATM folosind cardul programat ATM care rulează în modul automat. E-mail: darkwebblankatmcard@gmail.com Text & Call sau WhatsApp: +18033921735
ANONIM a comentat Decretul 931 2017
    * Utilizați această perioadă de blocare pentru a investi și a începe să câștigați direct de acasă ..... Inbox me pentru a începe! * Investiți 300 € pentru a câștiga 3000 € Investiți 400 € pentru a câștiga 4000 € Investiți 500 € pentru a câștiga 5000 € Investiți 600 EUR pentru a câștiga 6000 € Investiți 700 € pentru a câștiga 7000 € Investiți 8000 EUR pentru a câștiga 80 000 EUR Investiți 9000 EUR pentru a câștiga 90.000 € Totul în 7 zile de profit și plata de 100% este asigurată. Dacă sunteți interesat să investiți cu noi, contactați-ne acum prin WhatsApp +15022064419 sau prin e-mail tradewithcarlos2156@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 817 2017
    Sunt Brette M. Wagner, un creditor privat care acordă împrumuturi persoanelor fizice, companiilor și instituțiilor guvernamentale cu o dobândă scăzută de 3%. Știm că există o mulțime de familii care trăiesc din salariu și altele care nu pot avea grijă de obligațiile lor financiare și din acest motiv, sunt aici pentru restaurare financiară. Ofer o gamă largă de servicii financiare care include: Planificarea afacerilor, Finanțe comerciale și de dezvoltare, Proprietăți și credite ipotecare, Împrumuturi de consolidare a creanțelor, Împrumuturi pentru afaceri, împrumuturi private, Refinanțare la domiciliu, Împrumuturi hoteliere, împrumuturi pentru studenți etc. Răspundeți imediat prin e-mail de mai jos pentru mai multe informatii. E-mail: (brettewagnerfinancialservice@gmail.com)
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu