Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

NORME METODOLOGICE Nr

NORME METODOLOGICE   Nr. 3977 din  4 octombrie 1996

pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 9/1996 privind imbunatatirea sistemului de finantare a institutiilor publice de cultura finantate din venituri extrabugetare si alocatii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, a sistemului de salarizare a personalului din aceste institutii, precum si imbunatatirea salarizarii personalului din institutiile si activitatile cu profil cultural

ACT EMIS DE: MINISTERUL CULTURII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 279 din  8 noiembrie 1996


SmartCity3


    In temeiul art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 9/1996 privind imbunatatirea sistemului de finantare a institutiilor publice de cultura finantate din venituri extrabugetare si alocatii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, a sistemului de salarizare a personalului din aceste institutii, precum si imbunatatirea salarizarii personalului din institutiile si activitatile cu profil cultural, aprobata si modificata prin Legea nr. 86/1996, s-au elaborat prezentele norme metodologice.

    Dispozitii generale

    1. Prezentele norme metodologice se aplica numai institutiilor publice de cultura ale caror cheltuieli curente si de capital se finanteaza, potrivit prevederilor art. 70 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice, din venituri extrabugetare si din alocatii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, in functie de subordonare.
    2. Veniturile realizate de catre institutiile de cultura mentionate la pct. 1 se vor incasa, se vor administra si se vor contabiliza de catre acestea, potrivit normelor stabilite pentru institutiile publice, si se vor retine integral de catre institutiile de cultura respective, pentru finantarea activitatii proprii. De asemenea, aceste institutii de cultura vor retine si sumele incasate din valorificarea bunurilor in conditiile legii, care se contabilizeaza distinct, acestea urmand a fi utilizate numai pentru finantarea investitiilor.

    Finantarea cheltuielilor institutiilor publice de cultura

    3.1. Alocatiile de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, pentru finantarea institutiilor publice de cultura finantate din venituri extrabugetare si din alocatii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, in functie de subordonare, care sunt prevazute in bugetele ordonatorilor principali de credite, la nivel de capitol si de titlu, se repartizeaza de catre acestia institutiilor publice din subordine, in raport cu obligatiile sau programele propuse. Sumele astfel repartizate se includ in bugetul de venituri si cheltuieli al fiecarei institutii publice, intocmit pe baza normelor metodologice privind elaborarea bugetelor de venituri si cheltuieli, care se aproba de catre ordonatorul principal de credite.
    3.2. In functie de volumul veniturilor extrabugetare si al cheltuielilor cuprinse in bugetul propriu al fiecarei institutii publice de cultura prevazute la pct. 1 se stabilesc, prin contract incheiat intre conducerea acesteia si ordonatorul principal de credite bugetare, obligatiile ori programele minimale ce urmeaza a fi realizate de catre institutia publica de cultura respectiva.
    3.3. In bugetele de venituri si cheltuieli, institutiile publice mentionate la pct. 1 vor evidentia distinct, conform clasificatiei economice, sumele destinate acordarii drepturilor salariale pentru personalul incadrat cu contract de munca pe durata nedeterminata sau determinata si, respectiv, pe cele pentru plata colaboratorilor, stabilite in limitele prevazute de dispozitiile legale.
    3.4. Ordonatorii principali de credite bugetare pun la dispozitia institutiilor publice de cultura mentionate la pct. 1, direct sau prin ordonatorii secundari de credite bugetare, alocatiile de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, din creditele bugetare aprobate cu aceasta destinatie, pe baza cererilor justificate ale institutiilor publice respective.
    Sumele se vireaza, cu ordin de plata, din contul de cheltuieli bugetare al ordonatorului principal de credite in contul de disponibil al institutiei publice de cultura in cauza.
    3.5. Cheltuielile institutiilor publice de cultura se angajeaza si se efectueaza in limita prevederilor si cu respectarea destinatiei stabilite in bugetul de venituri si cheltuieli.
    Cheltuielile se efectueaza, in toate cazurile, pe baza de documente justificative prevazute de dispozitiile legale in vigoare, se aproba de ordonatorii de credite si se vizeaza, in prealabil, de catre organul de control financiar preventiv.
    Virarile intre subdiviziunile clasificatiei bugetare, precum si intre alineate, se efectueaza potrivit competentelor ordonatorilor de credite bugetare prevazute de Legea nr. 72/1996 privind finantele publice.
    4. Nivelul de realizare a obligatiilor sau programelor minimale, stabilite de catre ordonatorul principal de credite, va fi evidentiat in mod obligatoriu in raportul-anexa la darea de seama contabila trimestriala, cumulat de la inceputul anului, pe baza raportarilor facute de catre fiecare unitate subordonata.
    5. In cazul in care obligatiile sau programele minimale ale institutiilor publice de cultura prevazute la pct. 1 din prezentele norme metodologice nu se realizeaza la nivelul aprobat, ordonatorii principali de credite bugetare vor diminua alocatia bugetara aprobata cu suma corespunzatoare actiunilor nerealizate.
    Sumele astfel disponibilizate vor fi virate de catre institutiile publice de cultura in conturile de cheltuieli bugetare din care au fost virate initial, reconstituindu-se platile de casa.
    Ordonatorii principali de credite pot dispune folosirea acestor sume disponibilizate, de catre alte institutii publice de cultura finantate din venituri extrabugetare si alocatii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, modificandu-se corespunzator si bugetele de venituri si cheltuieli aprobate, precum si contractele incheiate.
    6. Soldul de casa rezultat la finele anului din executia bugetului institutiilor publice de cultura prevazute la pct. 1 se reporteaza in anul urmator, ca resursa in bugetul de venituri si cheltuieli al acestor institutii, cu exceptia disponibilului care provine din alocatiile de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, existent ca urmare a nerealizarii obligatiilor sau programelor minimale stabilite prin contract, care se restituie ordonatorului principal de credite bugetare de la care au fost primite, pana in ultima zi lucratoare a fiecarui an, la initiativa conducatorului institutiei.

    Salarizarea personalului institutiilor publice de cultura finantate din venituri extrabugetare si din alocatii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale
    7. Salariile de baza ale personalului din institutiile publice de cultura, la care se refera prezentele norme metodologice, se majoreaza, fata de cele stabilite potrivit reglementarilor in vigoare, dupa cum urmeaza:
    a) cu 30%, in cazul institutiilor publice de cultura finantate din venituri extrabugetare si alocatii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, in functie de subordonare, pentru functiile de specialitate prevazute in anexa nr. V/5 la Ordonanta Guvernului nr. 39/1994, republicata, precum si pentru categoriile de personal tehnic si de muncitori care contribuie direct la crearea cadrului de desfasurare a spectacolelor, concertelor sau manifestarilor artistice, stabilite de Ministerul Culturii, cu avizul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si al Ministerului Finantelor, potrivit art. 3 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 9/1996.
    b) cu 15%, pentru restul personalului din institutiile publice finantate din venituri extrabugetare si alocatii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, in functie de subordonare.

    Premierea personalului din institutiile publice de cultura finantate din venituri extrabugetare si din alocatii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale

    8.1. Din disponibilitatile banesti in cont la sfarsitul anului, determinate in conditiile prevazute la pct. 6, dupa scaderea obligatiilor de plata, a incasarilor anticipate si a sumelor rezultate din valorificarea bunurilor in conditiile legii si neconsumate, se poate utiliza o cota de pana la 50% pentru premierea personalului incadrat cu contract individual de munca, in raport cu responsabilitatile si performantele obtinute in activitatea desfasurata, pe baza criteriilor stabilite de Ministerul Culturii.
    8.2. Persoanele care beneficiaza de premii potrivit prevederilor alineatului precedent si cuantumul acestora se stabilesc de catre conducerea fiecarei institutii publice de cultura, cu consultarea sindicatului sau, dupa caz, a reprezentantilor salariatilor, pe baza criteriilor stabilite de catre Ministerul Culturii. Pentru conducatorii institutiilor publice de cultura, premiile se aproba de catre ordonatorul principal de credite bugetare.

                            Ministrul culturii,
                               Grigore Zanc



SmartCity5

COMENTARII la Norma 3977/1996

Momentan nu exista niciun comentariu la Norma 3977 din 1996
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu