Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Norma Nr.26 din 06.09.2021

privind activitatea desfăşurată pe teritoriul României de asigurătorii din statele terţe prin intermediul sucursalelor
ACT EMIS DE: Autoritatea de Supraveghere Financiara
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 892 din 17 septembrie 2021



SmartCity1


În temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) lit. b), art. 3 alin. (1) lit. b) şi art. 6 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,în conformitate cu prevederile art. 101 şi art. 115-122 din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, cu modificările şi completările ulterioare, în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară în cadrul şedinţei din data de 1.09.2021,Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezenta normă. Articolul 1Domeniul de aplicare şi semnificaţii
(1) Prezenta normă se aplică asigurătorilor prevăzuţi la art. 1 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, cu modificările şi completările ulterioare, care intenţionează să desfăşoare activitate de asigurare pe teritoriul României în conformitate cu cap. X din legea menţionată, indiferent dacă regimul de supraveghere din statele terţe este declarat echivalent conform art. 227 şi 269 din Directiva 2009/138/CE sau nu este declarat echivalent.
(2) Prezenta normă reglementează:a)condiţiile de autorizare pentru desfăşurarea activităţii de asigurare în România prin intermediul unor sucursale; b)condiţiile de desfăşurare a activităţii; c)cerinţele cantitative şi calitative privind desfăşurarea activităţii; d)cerinţele de raportare şi de publicare a informaţiilor; e)cerinţe specifice în cazul retragerii unui stat membru din Uniunea Europeană.
(3) Prezenta normă nu se aplică asigurătorilor din statele terţe care desfăşoară în România doar activitate de reasigurare prin intermediul unor sucursale.
(4) Autoritatea de Supraveghere Financiară, denumită în continuare A.S.F., autorizează sucursalele asigurătorilor din statele terţe şi supraveghează activitatea desfăşurată de acestea în temeiul Legii nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, cu modificările şi completările ulterioare, exercitând competenţele de supraveghere prevăzute de aceeaşi lege, în aceeaşi măsură în care le exercită pentru supravegherea societăţilor cu sediul social pe teritoriul României.
(5) Actele normative menţionate în prezenta normă au următoarele semnificaţii:1. Directiva 2009/138/CE - Directiva 2009/138/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 25 noiembrie 2009 privind accesul la activitate şi desfăşurarea activităţii de asigurare şi de reasigurare (Solvabilitate II); 2. Regulamentul nr. 1.060/2009 - Regulamentul (CE) nr. 1.060/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 septembrie 2009 privind agenţiile de rating de credit, cu modificările ulterioare; 3. Regulamentul nr. 575/2013 - Regulamentul nr. 575/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerinţele prudenţiale pentru instituţiile de credit şi societăţile de investiţii şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012, cu modificările ulterioare; 4. Legea nr. 237/2015 - Legea nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, cu modificările şi completările ulterioare; 5. Regulamentul 2015/35 - Regulamentul delegat (UE) 2015/35 al Comisiei din 10 octombrie 2014 de completare a Directivei 2009/138/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind accesul la activitate şi desfăşurarea activităţii de asigurare şi de reasigurare (Solvabilitate II), cu modificările şi completările ulterioare; 6. Regulamentul 2015/2.450 - Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.450 al Comisiei din 2 decembrie 2015 de stabilire a standardelor tehnice de punere în aplicare în ceea ce priveşte machetele pentru transmiterea informaţiilor către autorităţile de supraveghere în conformitate cu Directiva 2009/138/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, cu modificările şi completările ulterioare; 7. Regulamentul 2016/1.800 - Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2016/1.800 al Comisiei din 11 octombrie 2016 de stabilire a standardelor tehnice de punere în aplicare cu privire la clasificarea evaluărilor de credit ale instituţiilor externe de evaluare a creditului pe o scară obiectivă a nivelurilor de calitate a creditului, în conformitate cu Directiva 2009/138/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, cu modificările ulterioare; 8. Regulamentul nr. 1/2019 - Regulamentul A.S.F. nr. 1/2019 privind evaluarea şi aprobarea membrilor structurii de conducere şi a persoanelor care deţin funcţii-cheie în cadrul entităţilor reglementate de Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu modificările ulterioare.
(6) Termenii, expresiile şi acronimele din prezenta normă, care nu au înţelesul prevăzut la alin. (7), au semnificaţiile din prevederile legale definite în Legea nr. 237/2015 la art. 1 alin. (2) pct. 37 şi din Glosarul de termeni Solvabilitate II publicat pe website-ul A.S.F. la adresa https://asfromania.ro/ro/a/161/glosar-de-termeni-aferen%C8%9Bi-regimului-solvabilitate-ii.
(7) Termenii utilizaţi în prezenta normă au următoarele semnificaţii:1. activ aferent sucursalei - activ pe care asigurătorii din statele terţe îl atribuie activităţii sucursalelor, exclusiv valoarea contabilă noţională aferentă sucursalei care derivă din restul operaţiunilor asigurătorilor din statele terţe, disponibil în caz de lichidare a asigurătorilor din statele terţe pentru plata obligaţiilor către contractanţi; 2. activitatea sucursalei - operaţiuni desfăşurate de asigurătorii din statele terţe prin intermediul unor sucursale, în baza unei autorizaţii emise de A.S.F.; 3. autoritate competentă din stat terţ - autoritate care autorizează sau supraveghează asigurători din statele terţe; 4. autorizaţie - autorizaţie acordată de A.S.F. sucursalelor asigurătorilor din statele terţe care deţin autorizaţii de funcţionare emise de autorităţile din statele terţe respective, pentru a permite asigurătorilor menţionaţi să desfăşoare activitate în România; 5. bilanţ aferent sucursalei - bilanţ pe care asigurătorii din statele terţe îl întocmesc pentru activitatea sucursalelor, în care activele şi obligaţiile sunt evaluate şi recunoscute conform prevederilor art. 52 din Legea nr. 237/2015, ca şi cum sucursalele ar fi entităţi separate; 6. contractant - persoană fizică sau juridică ce are un contract de asigurare cu un asigurător din statele terţe, încheiat prin intermediul sucursalelor; 7. creanţă de asigurare - creanţă de asigurare definită de Legea nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraţilor; 8. creanţă de asigurare aferentă sucursalei - creanţă de asigurare aferentă contractelor încheiate de sucursală; 9. creanţă preferenţială - creanţă datorată de asigurătorii din statele terţe în caz de insolvenţă, care prevalează faţă de creanţele de asigurare aferente sucursalei şi care reprezintă: a)drepturi contractuale ale angajaţilor sucursalei; b)taxe datorate de sucursală instituţiilor publice; c)sume datorate de sucursală sistemului de asigurări sociale; d)sume datorate de sucursală asupra activelor subordonate drepturilor reale; 10. documentaţie - documente, machete, date şi alte informaţii, în cazul în care nu se menţionează expres; 11. drept intern local - prevederile din dreptul intern al statelor terţe; 12. fonduri proprii aferente sucursalei -- fonduri proprii pe care asigurătorii din statele terţe le dedică activităţii sucursalei şi care sunt cel puţin la nivelul SCR, respectiv al MCR; 13. fonduri proprii auxiliare aferente sucursalei - elemente disponibile în caz de lichidare a asigurătorilor din statele terţe pentru a plăti obligaţiile de asigurare faţă de contractanţii sucursalei conform art. 4 alin. (14), (15) şi (18) şi care respectă cerinţele art. 64 şi 65 din Legea nr. 237/2015; 14. fonduri proprii de bază aferente sucursalei - excedentul de active aferente sucursalei faţă de obligaţiile înregistrate de aceasta; 15. localizarea creanţelor de asigurare - locul în care: a)se află contractanţii sau beneficiarii, după caz; b)sunt situate riscurile asigurate; c)se încheie contractul, fie direct cu asigurătorii din statele terţe, fie prin intermediul sucursalelor;16. MCR aferentă sucursalei - cerinţa de capital minim pentru sucursală, calculată de asigurătorii din statele terţe pe baza bilanţului aferent sucursalei şi cu măsurile de volum specificate în Legea nr. 237/2015; 17. mandatar general - persoană desemnată de asigurătorii din statele terţe care are competenţa de a-i reprezenta în România şi în alte state membre în relaţia cu autorităţile competente şi cu persoanele terţe; 18. obligaţie aferentă sucursalei - creanţă de asigurare, creanţă preferenţială şi creanţă garantată cu activele sucursalei; 19. SCR aferentă sucursalei - cerinţa de capital de solvabilitate pentru sucursală, calculată de asigurătorii din statele terţe pe baza bilanţului aferent sucursalei şi cu măsurile de volum specificate în Legea nr. 237/2015; 20. standarde locale - standarde de recunoaştere şi evaluare utilizate în statele terţe; 21. stat terţ - stat terţ în care se înregistrează cel puţin una dintre următoarele situaţii: a)asigurătorii au sediul central; b)asigurătorii au sediul social; c)asigurătorii sunt autorizaţi de autorităţi competente; d)asigurătorii sunt supravegheaţi de autorităţi competente;22. sucursală - prezenţa permanentă prevăzută la art. 115 alin. (1) din Legea nr. 237/2015.
Articolul 2Procesul de autorizare
(1) În conformitate cu prevederile cap. X din Legea nr. 237/2015, sucursalele asigurătorilor din statele terţe desfăşoară activitate pe teritoriul României numai pe baza autorizaţiei emise de A.S.F.
(2) Anterior solicitărilor de acordare a autorizaţiilor, asigurătorii din statele terţe înscriu sucursalele la oficiul registrului comerţului şi solicită înscrierea codului unic CAEN Rev. 2 6511 - Activităţi de asigurări de viaţă sau 6512 - Alte activităţi de asigurări (exceptând asigurările de viaţă), fără a include în denumirea acestora termenul „asigurări" sau „asigurări-reasigurări", utilizat în condiţiile art. 20 alin. (2) din Legea nr. 237/2015; includerea termenului respectiv în denumirea sucursalelor se realizează la o dată ulterioară acordării autorizaţiei de funcţionare, prin înregistrarea menţiunii corespunzătoare la oficiul registrului comerţului, dată până la care asigurătorilor din statele terţe le este interzisă desfăşurarea activităţii prin intermediul sucursalelor.
(3) În vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare pentru sucursale, asigurătorii din statele terţe: a)respectă prevederile art. 115, 116, 119 şi 121 din Legea nr. 237/2015 şi ale prezentei norme; b)desemnează mandatarii generali care, în vederea obţinerii aprobării de către A.S.F., îndeplinesc următoarele:

(i) cerinţele privind evaluarea individuală a membrilor conducerii executive prevăzute de Regulamentul nr. 1/2019;
(ii) cunosc limba română în cazul în care mandatarii adjuncţi care urmează a fi desemnaţi conform art. 3 alin. (3) lit. a) nu cunosc limba română;

c)depun la A.S.F. solicitarea de autorizare însoţită de documentaţia completă prevăzute în anexa nr. 1 secţiunile A-C; d)constituie la instituţiile de credit din România depozite în valoare de cel puţin 50% din pragul absolut prevăzut la art. 95 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 237/2015; e)achită taxa de autorizare prevăzută de reglementările referitoare la veniturile A.S.F.
(4) Documentaţia transmisă A.S.F. de către asigurătorii din statele terţe pentru procesul de autorizare are următoarele caracteristici: a)este întocmită în limba română; b)actele cu caracter oficial sunt depuse în original şi sunt însoţite de traducerea legalizată, dacă nu sunt redactate în limba română; actele oficiale cu caracter personal sunt depuse în copie cu traducere legalizată, cu excepţia celor care pot fi depuse doar în copie, conform dispoziţiilor legale aplicabile; c)documentele fără caracter oficial sunt însoţite de traducerea certificată de un traducător autorizat, dacă nu sunt redactate în limba română; d)poate fi transmisă electronic, sub semnătură electronică calificată, cu excepţia cazurilor prevăzute la lit. b) şi alin. (5); e)include declaraţia prevăzută la alin. (5).
(5) Asigurătorii din statele terţe, prin reprezentanţii legali sau mandatarii generali, transmit A.S.F., în original, declaraţia pe propria răspundere redactată în limba română, în formatul prevăzut în anexa nr. 2, cu aplicarea prevederilor art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la faptul că documentaţia transmisă electronic şi pe suport hârtie este completă şi conformă cu realitatea.
(6) Anterior datei de depunere a solicitării de autorizare însoţite de documentaţia completă pentru începerea procesului de autorizare, asigurătorii din statele terţe pot solicita A.S.F. organizarea unor întâlniri fizice sau prin mijloace electronice în vederea prezentării şi clarificării unor elemente legate de procesul respectiv, în special dacă se estimează că acesta prezintă o complexitate ridicată.
(7) Certificările prevăzute în anexa nr. 1 secţiunea B pct. 1 pe care asigurătorii din statele terţe le includ în documentaţia pentru autorizare, obţinute de la autorităţile competente din statele terţe, sunt eliberate de autorităţile respective cu cel mult 3 luni înainte de data depunerii la A.S.F.
(8) Planul de afaceri prevăzut la art. 116 din Legea nr. 237/2015:a)este întocmit pentru o perioadă de 5 ani; b)este semnat de conducerea asigurătorilor din statele terţe şi de actuari certificaţi; c)cuprinde descrierea activităţii pe linii de afaceri, pe care intenţionează să o desfăşoare în România; d)documentează metodele şi ipotezele stabilite pentru estimările prevăzute la art. 116 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 237/2015; e)conţine un bilanţ previzional aferent sucursalelor, cu proiecţii financiare realizate pe scenarii optimiste, realiste şi pesimiste;



SmartCity5

COMENTARII la Norma 26/2021

Momentan nu exista niciun comentariu la Norma 26 din 2021
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Norma 26/2021
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu