Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Norma Nr.13 din 24.06.2021

pentru modificarea Normei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 1/2015 privind aderarea şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat
ACT EMIS DE: Autoritatea de Supraveghere Financiara
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 711 din 19 iulie 2021



SmartCity1


În conformitate cu prevederile art. 30, 32, art. 35 alin. (1), art. 41 lit. c), art. 46, art. 55 alin. (6) şi ale art. 113 alin. (1) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în baza prevederilor art. 4 şi 6 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) lit. c) şi d), art. 3 alin. (1) lit. b), art. 5 lit. c), art. 6 alin. (1) şi (2) şi ale art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din şedinţa din data de 23 iunie 2021,Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezenta normă. Articolul INorma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 1/2015 privind aderarea şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 31 din 14 ianuarie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 2
(1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normă au semnificaţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Lege, în Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea pensiilor publice, la art. 3 din Regulamentul (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi de abrogare a Directivei 1999/93/CE şi în legile care reglementează acordarea pensiei în cazul unor categorii profesionale.
2. La articolul 6, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(3) În perioada menţionată la alin. (2) se pot primi contribuţii şi se pot efectua regularizări, care vor fi plătite participantului pensionat de invaliditate după primirea raportului prevăzut la art. 5 alin. (3), cu respectarea prevederilor alin. (5). 3. La articolul 7, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(3) În perioada menţionată la alin. (2) se pot primi contribuţii şi se pot efectua regularizări, care vor fi plătite beneficiarilor participantului decedat după primirea raportului prevăzut la art. 5 alin. (3), cu respectarea prevederilor alin. (5). 4. La articolul 8, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(3) În perioada menţionată la alin. (2) se pot primi contribuţii şi se pot efectua regularizări, care vor fi plătite participantului pensionat după primirea raportului prevăzut la art. 5 alin. (3), cu respectarea prevederilor alin. (5). 5. La articolul 10, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2) Actul individual de aderare este completat de către persoana eligibilă care aderă sau de către agentul de marketing persoană fizică pe baza informaţiilor furnizate de către persoana eligibilă şi este semnat în faţa acestuia, cu excepţia actelor individuale de aderare încheiate în vederea transferului către un alt fond de pensii administrat privat şi a celor semnate cu semnătura electronică calificată. 6. La articolul 10 alineatul (3), literele b), b1), e) şi g) se modifică şi vor avea următorul cuprins: b)să solicite o copie a actului de identitate; b1) în cazul în care persoana eligibilă optează pentru semnarea unui act individual de aderare pe suport informatic cu semnătură biometrică sau cu semnătură electronică calificată, nu este necesară semnătura olografă pe actul individual de aderare; ........ ................ ................ ................ ................ ........ ............ e)să pună gratuit la dispoziţia persoanei eligibile un exemplar din prospectul simplificat al schemei de pensii private valabil la data semnării actului individual de aderare şi, la cererea acesteia, un exemplar al prospectului detaliat;........ ................ ................ ................ ................ ........ ............ g)să pună la dispoziţia persoanei eligibile actul individual de aderare semnat, precum şi o copie a acestuia, în situaţia în care actul individual de aderare a fost semnat utilizând semnătura biometrică sau semnătura electronică calificată. 7. La articolul 10, alineatul (8) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(8) Agenţii de marketing transmit administratorului, prin intermediul unui dispozitiv electronic specializat, actele individuale de aderare semnate pe suport informatic cu semnătură biometrică sau, prin mijloace de comunicare electronică, pe cele semnate cu semnătură electronică calificată, în termen de o zi lucrătoare de la semnare. 8. La articolul 111, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 111
(1) Actul individual de aderare se poate completa prin folosirea unor dispozitive electronice şi se poate semna prin utilizarea semnăturii biometrice, în cazul în care administratorul fondului de pensii administrat privat la care persoana eligibilă doreşte să adere deţine sistemele informatice necesare utilizării semnăturii biometrice în cadrul procesului de aderare, precum şi prin folosirea mijloacelor de comunicare electronice şi se poate semna prin utilizarea semnăturii electronice calificate.
9. La articolul 13, alineatele (2) şi (7) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
(2) Administratorul este obligat ca, în termen de 10 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a unei autorizaţii sau a unui aviz emis de către Autoritate, respectiv de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a unui act normativ care determină modificarea actului individual de aderare, să solicite avizarea modificării acestuia......... ................ ................ ................ ................ ........ ............
(7) Actul individual de aderare în forma modificată intră în vigoare la data comunicată în avizul prevăzut la alin. (6).
10. La articolul 14, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 14
(1) Neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a uneia dintre condiţiile prevăzute în prezenta normă atrage respingerea cererii privind avizarea modificării actului individual de aderare.
11. La articolul 17 alineatul (1), literele e) şi f) se modifică şi vor avea următorul cuprins: e)de a transmite lunar raportul prevăzut la lit. d), pe suport electronic, sub semnătură electronică calificată, către instituţia de evidenţă şi Autoritate, la data de 25 a fiecărei luni, pentru persoanele eligibile care au semnat un act individual de aderare; f)de a păstra în deplină siguranţă actele individuale de aderare care au fost completate prin folosirea unor dispozitive electronice şi semnate utilizând semnătura biometrică sau semnătura electronică calificată, asigurând elementele definitorii ale securităţii datelor, respectiv confidenţialitatea, integritatea şi disponibilitatea acestora. 12. La articolul 17, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(3) Odată cu transmiterea raportului prevăzut la alin. (1) lit. d), administratorii au obligaţia să transmită Autorităţii, în format electronic, sub semnătură electronică calificată:a)copiile scanate ale actelor individuale de aderare, în cazul în care au fost semnate cu semnătură olografă; b)actele individuale de aderare, în cazul în care au fost semnate cu semnătură biometrică sau semnătură electronică calificată; c)actele de identitate ale persoanelor ale căror date au fost înregistrate în raport; d)un centralizator al documentelor prevăzute la lit. a)-c). 13. La articolul 37 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins: c)solicită în scris participantului transmiterea unei copii de pe actul de identitate, după primirea informaţiilor referitoare la adresa de domiciliu de la angajatorul participantului; 14. La articolul 38, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(5) Administratorul, în baza informării din partea instituţiei de evidenţă, operează modificarea codului numeric personal al participantului în evidenţele proprii, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea informării, şi îl informează pe acesta cel puţin cu privire la data efectuării modificării şi numărul total de unităţi de fond deţinute, în termen de 5 zile lucrătoare de la finalizarea operaţiunilor. 15. La articolul 39, alineatele (1) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 39
(1) Participantul transmite angajatorului şi administratorului o copie de pe noul act de identitate, inclusiv prin mijloace de comunicare electronice, în cazul în care din evidenţele DEPABD rezultă că a fost modificat codul numeric personal şi are un nou act de identitate, în termen de 30 de zile calendaristice de la eliberarea noului document......... ................ ................ ................ ................ ........ ............
(4) Administratorul, în baza informării din partea instituţiei de evidenţă, operează modificarea codului numeric personal al participantului în evidenţele proprii, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea informării, şi îl informează pe acesta cel puţin cu privire la data efectuării modificării şi numărul total de unităţi de fond deţinute, în termen de 5 zile lucrătoare de la finalizarea operaţiunilor.
16. Articolul 45 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 45Toate rapoartele transmise de către instituţia de evidenţă Autorităţii vor fi în format electronic, sub semnătură electronică calificată, formatul acestor rapoarte fiind stabilit prin protocolul încheiat cu aceste instituţii.
Articolul II Prezenta normă se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,Nicu Marcu



SmartCity5

COMENTARII la Norma 13/2021

Momentan nu exista niciun comentariu la Norma 13 din 2021
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Norma 13/2021
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu