Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Norma Nr.0 din 27.05.2011

pentru realizarea şi raportarea activităţilor specifice în cadrul subprogramului de fertilizare in vitro şi embriotransfer
ACT EMIS DE: Ministerul Sanatatii
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 378 din 31 mai 2011



SmartCity1


Articolul 1Subprogramul de fertilizare in vitro şi embriotransfer, denumit în continuare subprogram FIV/ET, se realizează în scopul îmbunătăţirii sănătăţii reproducerii. Articolul 2Obiectivul subprogramului FIV/ET constă în tratamentul infertilităţii de cuplu prin aplicarea procedurii de fertilizare in vitro şi embriotransfer la un număr limitat de cupluri selectate pe baza îndeplinirii cumulative a următoarelor criterii de eligibilitate: a)cuplu steril, definit drept cuplul conjugal care nu a avut capacitatea de a se reproduce fără a folosi mijloace anticoncepţionale timp de 2 ani de viaţă conjugală; b)cuplu căsătorit de cel puţin 2 ani; c)cel puţin unul dintre membrii cuplului are cetăţenie română, cu domiciliul stabil în România; d)cel puţin unul dintre membrii cuplului are calitatea de asigurat în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate de cel puţin 2 ani; e)niciunul dintre membrii cuplului nu are copil în viaţă; f)cuplu autolog (se exclude donarea de ovocite, de spermă sau mama surogat); g)vârsta femeii cuprinsă între 24 şi 40 de ani; h)indexul de masă corporală al femeii cu valori cuprinse între 20 şi 30; i)rezerva ovariană în limite normale probată de valoarea FSH sau AMH. Articolul 3Activităţile specifice subprogramului FIV/ET reprezintă un ansamblu de acţiuni multianuale şi sunt cuprinse în Programul naţional de transplant de organe, ţesuturi şi celule de origine umană. Articolul 4Coordonarea la nivel naţional a subprogramului FIV/ET este asigurată de către Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului „Prof. dr. Alfred Rusescu“. Articolul 5
(1) Activităţile specifice subprogramului FIV/ET sunt următoarele:a)prelevarea ovocitelor prin puncţie foliculară; b)recoltarea spermei şi procesarea acesteia; c)inseminarea ovocitelor; d)transferul embrionar; e)monitorizarea evoluţiei cazului până în săptămâna a 13-a de sarcină inclusiv.
(2) Activităţile specifice subprogramului FIV/ET prevăzute la lit. a)-d) constituie procedura FIV/ET.
Articolul 6Subprogramul FIV/ET se derulează prin unităţi sanitare publice sau private care îndeplinesc următoarele criterii: a)deţin acreditare valabilă pentru activitatea de transplant de ţesuturi şi celule de origine umană, în condiţiile legii; b)deţin dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical, atât pentru unitatea sanitară, cât şi pentru personalul medico-sanitar angajat, valabilă la data includerii în subprogramul FIV/ET, cu obligaţia de a o reînnoi pe toată perioada derulării subprogramului; c)deţin dovada plăţii la zi a contribuţiei la Fondul pentru asigurări sociale de sănătate şi a contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii, efectuată conform prevederilor legale în vigoare; d)deţin acte doveditoare prin care personalul medico-sanitar îşi exercită profesia în cadrul unităţii sanitare; e)personalul medical din cadrul unităţii sanitare deţine documente, valabile la data includerii în subprogramul FIV/ET, care certifică exercitarea profesiei conform reglementărilor legale în vigoare, după cum urmează:e.1) certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România pentru medici; e.2) certificat de competenţă sau atestat de studii complementare în domeniul tratamentului infertilităţii cuplului şi reproducerii umane asistate medical pentru medicii de specialitate obstetrică-ginecologie; e.3) documente care atestă pregătirea specialiştilor în domeniul embriologiei umane; e.4) autorizaţia de liberă practică pentru personalul mediu sanitar; e.5) certificatul de membru al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România (OAMGMAMR) pentru personalul mediu sanitar valabile la data includerii în subprogramul FIV/ET; f)deţin autorizaţie pentru prelucrarea datelor cu caracter personal privind starea de sănătate emisă, în condiţiile legii, de către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal; g)fac dovada realizării, începând cu data de 1 ianuarie 2010, a minimum 50 de proceduri FIV/ET; ulterior datei de 1 iunie 2011, includerea unor noi unităţi sanitare în subprogram se va realiza în limita fondurilor aprobate cu această destinaţie, pe baza documentelor care atestă efectuarea a minimum 50 de proceduri FIV/ET. Articolul 7
(1) Selectarea unităţilor sanitare pentru includerea în subprogramul FIV/ET se realizează la cererea acestora, în baza unui dosar care cuprinde următoarele documente:a)certificatul de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor medicale, pentru furnizorii organizaţi conform Ordonanţei Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, indiferent de forma lor de înfiinţare şi organizare, iar pentru ceilalţi furnizori actul de înfiinţare sau organizare în concordanţă cu activitatea pe care solicită să o contracteze, după caz; b)autorizaţia sanitară de funcţionare sau, după caz, raportul de inspecţie eliberat de direcţia de sănătate publică, prin care se confirmă îndeplinirea condiţiilor igienico-sanitare prevăzute de lege; c)contul deschis la Trezoreria Statului sau la bancă; d)codul de înregistrare fiscală - codul unic de înregistrare sau codul numeric personal (copie de pe buletin/cartea de identitate), după caz; e)declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al unităţii sanitare privind neperceperea, de la cuplurile incluse în subprogramul FIV/ET, a coplăţii pentru activităţile specifice prevăzute la art. 5; f)documentele care fac dovada îndeplinirii criteriilor prevăzute la art. 6 lit. a)-g).
(2) Depunerea dosarelor pentru includerea unităţilor sanitare în subprogramul FIV/ET se realizează la registratura din cadrul Ministerului Sănătăţii, în perioada 1-8 iunie 2011.
(3) Lista unităţilor sanitare prin care se derulează subprogramul FIV/ET se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii, la propunerea unei comisii, după verificarea documentelor dosarului prevăzut la art. 7 alin. (1).
(4) Componenţa nominală a comisiei prevăzute la alin. (3) se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii, în termen de 3 zile de la intrarea în vigoare a prezentelor norme metodologice.
(5) Unităţile sanitare incluse în lista prevăzută la alin. (3) vor fi notificate asupra aprobării includerii în subprogramul FIV/ET; unităţilor sanitare neselectate pentru includerea în listă li se vor comunica motivele respingerii cererii.
Articolul 8Subprogramul FIV/ET se finanţează din bugetul Ministerului Sănătăţii după cum urmează: a)din fondurile alocate la titlul 20 „Bunuri şi servicii“ pentru activităţile specifice desfăşurate în cadrul subprogramului FIV/ET de către unităţile sanitare private şi unităţile sanitare din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie, definite conform prevederilor art. 4 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare; b)din fondurile alocate la titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice“ pentru activităţile specifice desfăşurate în cadrul subprogramului FIV/ET de către unităţile sanitare publice din reţeaua Ministerului Sănătăţii. Articolul 9
(1) Pentru desfăşurarea activităţilor specifice prevăzute în subprogramul FIV/ET, unităţile sanitare publice din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie sau unităţile sanitare private prevăzute în lista menţionată la art. 7 alin. (3) încheie contracte cu direcţiile de sănătate publică conform modelului prevăzut în anexa nr. 1.
(2) Contractele încheiate conform prevederilor alin. (1) reprezintă acţiuni multianuale, sunt de natură civilă şi au valabilitate până la data de 31 decembrie 2012.
(3) În baza contractelor încheiate conform prevederilor alin. (1), direcţiile de sănătate publică decontează cheltuieli de natura activităţilor specifice prevăzute în subprogramul FIV/ET.
(4) Direcţiile de sănătate publică decontează contravaloarea activităţilor specifice realizate conform contractelor încheiate, în limita sumelor disponibile cu această destinaţie, în ordine cronologică şi în termen de maximum 90 de zile calendaristice de la data depunerii documentelor justificative.
(5) Pentru fiecare procedură FIV/ET realizată, în condiţiile prezentelor norme metodologice, de unităţile sanitare incluse în subprogram, direcţia de sănătate publică decontează contravaloarea activităţilor specifice prevăzute la art. 5 în limita sumei de 6.150 lei, după cum urmează:4.920 lei după realizarea activităţilor specifice prevăzute la lit. a)-d); 1.230 lei după realizarea activităţii specifice prevăzute la lit. e) şi confirmarea finalizării procedurii FIV/ET cu o sarcină, urmată de naştere.
Articolul 10
(1) Pentru includerea în subprogramul FIV/ET, cuplul solicitant depune la sediul unităţii sanitare care derulează subprogramul un dosar care cuprinde următoarele documente:a)o cerere pentru includerea în subprogramul FIV/ET - document original; b)copii legalizate de pe actele de identitate ale membrilor cuplului; c)copie legalizată de pe certificatul de căsătorie; d)adeverinţă eliberată de casa de asigurări de sănătate din care să rezulte calitatea de asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate, de cel puţin 2 ani - document original, emis după data de 1 ianuarie 2011; e)declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că niciunul dintre membrii cuplului nu are copil în viaţă - document original; f)adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie din care să rezulte înălţimea, greutatea şi indexul de masă corporală al femeii - document original, emis după data de 1 ianuarie 2011; g)buletine de analize medicale din care să rezulte valoarea FSH şi AMH - documente originale, emise după data de 1 ianuarie 2011; h)documente medicale din care să rezulte diagnosticul de sterilitate al cuplului solicitant - documente originale emise după data de 1 ianuarie 2011; i)document medical din care să rezulte indicaţia medicală pentru realizarea procedurii de FIV/ET - document original, emis după data de 1 ianuarie 2011; j)declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că solicitantul a depus un singur dosar la sediul unei singure unităţi sanitare care derulează subprogramul FIV/ET; k)document din care să rezulte angajamentul cuplului privind depunerea copiei certificatului de naştere a copilului, la sediul unităţii sanitare în cadrul căreia s-a realizat procedura FIV/ET, în termen de maximum 10 zile de la emiterea acestui document; l)opis al documentelor dosarului cu precizarea numărului de pagini aferent fiecărui document.
(2) Depunerea dosarelor pentru solicitarea includerii în subprogramul FIV/ET la sediul unităţilor sanitare care derulează subprogramul se realizează începând cu data de 15 iunie 2011.
(3) Unităţile sanitare care derulează subprogramul FIV/ET înregistrează dosarul în evidenţa proprie, îl codifică prin atribuirea unui cod în format PNFIV-X/Y-NP1/NP2 şi realizează o copie a acestuia cu anonimizarea datelor cu caracter personal din cuprinsul documentelor dosarului.
(4) Codul prevăzut la art. (3) are următoarea semnificaţie:acronimul PNFIV semnifică subprogramul FIV/ET; X este numărul de înregistrare al dosarului; Y este data înregistrării dosarului în forma ZZ. LL.AAAA; NP1 sunt iniţialele numelui şi prenumelui bărbatului; NP2 sunt iniţialele numelui şi prenumelui femeii.
(5) În înţelesul prezentului ordin, prin date cu caracter personal se înţeleg toate datele care permit identificarea membrilor cuplului solicitant.
(6) Unităţile sanitare care derulează subprogramul FIV/ET transmit registraturii din cadrul Ministerului Sănătăţii copia dosarului cu datele cu caracter personal anonimizate, însoţită de adresa-tip de înaintare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2.
Articolul 11Dosarele pentru solicitarea includerii cuplurilor în subprogramul FIV/ET transmise de unităţile sanitare care derulează subprogramul se înregistrează la registratura Ministerului Sănătăţii, în ordinea cronologică a datei de intrare în instituţie. Articolul 12
(1) Decizia includerii cuplurilor solicitante în subprogramul FIV/ET este adoptată după examinarea dosarelor înregistrate în cursul unei luni calendaristice de către o comisie a Ministerului Sănătăţii, formată din:a)un reprezentant al Ministerului Sănătăţii; b)2 medici de specialitate obstetrică-ginecologie care nu sunt implicaţi în realizarea procedurilor de FIV/ET, propuşi de către Comisia de specialitate obstetrică-ginecologie a Ministerului Sănătăţii; c)un medic de specialitate urologie, propus de către Comisia de specialitate urologie a Ministerului Sănătăţii; d)un reprezentant al sectorului nonguvernamental, cu activitate în domeniul reproducerii umane asistate medical.
(2) Componenţa nominală a comisiei prevăzute la alin. (1) se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.
(3) Preşedintele comisiei prevăzute la alin. (1) va fi ales de către majoritatea membrilor prin vot, iar secretariatul comisiei va asigurat prin grija Institutului pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului „Prof. Dr. Alfred Rusescu“.
(4) Comisia prevăzută la alin. (1) are obligaţia să se întrunească în primele 5 zile lucrătoare ale fiecărei luni, în vederea analizării dosarelor transmise în condiţiile prezentelor norme metodologice.
(5) La finalul fiecărei întâlniri, ca urmare a analizei dosarelor depuse, comisia prevăzută la alin. (1) are obligaţia să întocmească un proces-verbal, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3, care este semnat de membrii prezenţi ai acesteia.
(6) Comisia aprobă dosarele care îndeplinesc toate condiţiile de legalitate prevăzute în prezentele norme metodologice, în ordinea cronologică a înregistrării dosarelor la registratura Ministerului Sănătăţii şi în limita fondurilor stabilite lunar cu această destinaţie.
(7) În cazul în care solicitările de includere în subprogramul FIV/ET depăşesc fondurile stabilite lunar cu această destinaţie, comisia constituită la nivelul Ministerului Sănătăţii întocmeşte o listă de aşteptare, anexă la procesul-verbal prevăzut la alin. (5).
(8) În cazul dosarelor care nu sunt aprobate, comisia are obligaţia de a motiva respingerea acestora.
(9) Deciziile comisiei cu privire la aprobarea sau neaprobarea dosarelor pentru solicitarea includerii în subprogramul FIV/ET şi informaţiile privind situaţia dosarelor incluse în lista de aşteptare se transmit unităţilor sanitare care derulează subprogramul, precum şi Serviciului programe de sănătate, prin grija secretariatului comisiei, în termen de maximum 5 zile de la data întocmirii procesului-verbal prevăzut la alin. (5); modelul adresei prin care se realizează comunicarea deciziei comisiei este prevăzut în anexa nr. 4.
(10) Sumele necesare pentru funcţionarea secretariatului comisiei prevăzute la alin. (1) sunt cuprinse în fondurile alocate subprogramului FIV/ET, la titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice“.
Articolul 13
(1) După primirea comunicării deciziei privind aprobarea sau neaprobarea dosarelor pentru solicitarea includerii în subprogramul FIV/ET, unitatea sanitară care derulează subprogramul FIV/ET informează în scris cuplul solicitant asupra deciziei comisiei.
(2) În situaţia aprobării dosarelor, unitatea sanitară realizează programarea cuplului în vederea realizării procedurii de FIV/ET.
(3) În termen de maximum 5 zile de la finalizarea activităţilor specifice prevăzute la art. 5 lit. a)-d), unitatea sanitară transmite Ministerului Sănătăţii copia dosarului prevăzut la art. 10, fără anonimizarea datelor cu caracter personal, însoţită de documente medicale care să ateste efectuarea procedurii, precum şi de o declaraţie pe propria răspundere a cuplului din care să rezulte că acesta a fost beneficiarul unei proceduri FIV/ET în cadrul subprogramului şi nu a plătit coplată pentru realizarea acesteia.
(4) În termen de maximum 5 zile de la finalizarea activităţii de monitorizare a evoluţiei cazului conform prevederilor art. 5 lit. e), unitatea sanitară transmite Ministerului Sănătăţii documente medicale din cuprinsul cărora să rezulte realizarea acestei activităţi specifice. Documentele medicale vor include şi un buletin al unei ecografii efectuate în săptămâna a 13-a de sarcină, însoţit de fotografia aferentă pe care să fie înscris numele beneficiarei. Documentele vor avea anexată o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că pentru realizarea în cadrul subprogramului a activităţii specifice prevăzute la art. 5 lit. e) nu a fost percepută coplată.
(5) În situaţia în care procedura FIV/ET realizată în cadrul subprogramului se finalizează cu sarcină urmată de naştere, unitatea sanitară transmite registraturii din cadrul Ministerului Sănătăţii copia certificatului de naştere, în termen de maximum 5 zile de la primirea acestui document.
Articolul 14Pe perioada derulării multianuale a subprogramului fiecare cuplu selectat în baza criteriilor prevăzute la art. 2 beneficiază de o singură procedură de FIV/ET a cărei contravaloare se finanţează din bugetul Ministerului Sănătăţii. Articolul 15Indicatorii specifici de evaluare ai subprogramului sunt următorii: a)indicatori fizici:număr de cupluri sterile beneficiare de proceduri FIV/ET: 800; b)indicatori de eficienţă:cost mediu/procedură FIV/ET: 4.920 lei; cost mediu/monitorizarea evoluţiei cazului până în a 13-a săptămână de sarcină şi confirmarea finalizării procedurii FIV/ET cu o sarcină, urmată de naştere: 1.230 lei. c)indicatori de rezultat:rată de succes a procedurilor de FIV/ET de minimum 20%. Articolul 16Pentru asigurarea transparenţei în derularea subprogramului FIV/ET Ministerul Sănătăţii va afişa pe site-ul instituţiei datele statistice realizate în cadrul subprogramului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5. Articolul 17Prevederile cap. I „Cadrul general de realizare al programelor naţionale de sănătate“ din secţiunea A „Programe naţionale de sănătate de evaluare, profilactice şi cu scop curativ finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii“ a Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate pentru anii 2011 şi 2012, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.591/1.110/2010, cu modificările şi completările ulterioare, sunt aplicabile şi subprogramului FIV/ET, în măsura în care acestea nu sunt contrare prezentelor norme metodologice. Articolul 18Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice. ANEXA Nr. 1 la normele metodologice CONTRACT pentru desfăşurarea activităţilor specifice prevăzute în subprogramul FIV/ET finanţat din bugetul Ministerului Sănătăţii nr. ............ din ........ ............ I. Părţile contractante 1. Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ........ ................ ................ ........../Municipiului Bucureşti, cu sediul în municipiul/oraşul ........ ................ ........ ........, str. ........ ................ ........ nr. ......, judeţul/sectorul ........., telefon/fax ........ ..............., reprezentată prin director executiv ........ ................ ................ ............, şi 2. Unitatea sanitară ........ ................ ................ ........, cu sediul în ........ ........ ..............., str. ........ ........ ........... nr. ......., telefon ........ .............., fax ........ ............., reprezentată prin ........ ................ ..............., având Actul de înfiinţare/organizare nr. ........ .........., în concordanţă cu tipurile de activităţi pe care le desfăşoară ........ ........., acreditată pentru realizarea activităţii de transplant de ţesuturi şi celule de origine umană, prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. ........ ........../............., Autorizaţia sanitară de funcţionare nr. ........ ........., codul fiscal ........ ........ ........... şi contul nr. ........ ........ .......... deschis la Trezoreria Statului sau contul nr. ........ ........ ........ deschis la Banca ........ ................ ........, dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical atât pentru unitatea sanitară, cât şi pentru personalul medico-sanitar angajat nr. ........ ........ .......... . II. Obiectul contractului Articolul 1Obiectul prezentului contract îl constituie desfăşurarea activităţilor specifice prevăzute în subprogramul FIV/ET, finanţat din bugetul Ministerului Sănătăţii, după cum urmează: a)prelevarea ovocitelor prin puncţie foliculară; b)recoltarea spermei şi procesarea acesteia; c)inseminarea ovocitelor; d)transferul embrionar; e)monitorizarea evoluţiei cazului până în săptămâna a 13-a de sarcină inclusiv. Articolul 2Desfăşurarea activităţilor specifice prevăzute în subprogramul FIV/ET prevăzute la art. 1 pentru cuplurile incluse în subprogram se realizează de către următorii medici: 1. ........ ................ ................ ................ ................ ..............; 2. ........ ................ ................ ................ ................ ..............; 3. ........ ................ ................ ................ ................ ............ . III. Durata contractului Articolul 3Prezentul contract este valabil de la data încheierii lui până la data de 31 decembrie 2012. Articolul 4Durata prezentului contract se poate prelungi prin act adiţional, cu acordul părţilor, în situaţia prelungirii duratei de aplicabilitate a Hotărârii Guvernului nr. 1.388/2010 privind aprobarea programelor naţionale de sănătate pentru anii 2011 şi 2012, cu modificările ulterioare. IV. Obligaţiile părţilor Articolul 5
(1) Direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti are următoarele obligaţii:a)să încheie contracte numai cu unităţile sanitare incluse în lista unităţilor sanitare care derulează subprogramul FIV/ET, aprobată prin ordin al ministrului sănătăţii; b)să asigure fondurile necesare pentru derularea subprogramului FIV/ET în cadrul bugetului aprobat cu această destinaţie; c)să deconteze lunar, în termen de maximum 90 de zile lucrătoare de la data depunerii documentelor justificative, în limita sumei prevăzute în prezentul contract, contravaloarea facturii, pentru activităţile specifice contractate, realizate în baza deciziei comisiei Ministerului Sănătăţii şi raportate în cadrul subprogramului FIV/ET; d)să gestioneze eficient mijloacele materiale şi băneşti; e)să verifice actele de evidenţă financiar-contabilă ale activităţilor specifice realizate conform contractelor şi documentele justificative privind sumele decontate în cadrul subprogramului FIV/ET; f)să verifice organizarea evidenţei nominale a beneficiarilor subprogramului FIV/ET, pe baza codului numeric personal de către unitatea sanitară cu care a încheiat contractul; g)să asigure analiza şi monitorizarea modului de derulare a subprogramului FIV/ET la nivelul unităţii sanitare prin indicatorii fizici şi de eficienţă realizaţi şi transmişi de aceasta; h)să verifice respectarea de către unităţile sanitare a prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date.
(2) Obligaţiile direcţiilor de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti prevăzute la alin. (1) se realizează prin structurile organizatorice ale acestora, stabilite potrivit legii.
Articolul 6
(1) Pentru desfăşurarea activităţilor specifice prevăzute în subprogramul FIV/ET finanţat din bugetul Ministerului Sănătăţii, unităţile sanitare au următoarele obligaţii:a)să asigure buna desfăşurare a activităţilor prevăzute în cadrul subprogramul FIV/ET, în concordanţă cu actele normative în vigoare; b)să asigure realizarea procedurilor FIV/ET în condiţii de siguranţă şi calitate a actului medical, conform reglementărilor în vigoare; c)să informeze beneficiarii cu privire la obligaţiile unităţii sanitare în cadrul subprogramului FIV/ET şi ale beneficiarilor referitoare la actul medical; d)să efectueze procedurile FIV/ET numai după primirea deciziilor emise de comisia Ministerului Sănătăţii privind includerea cuplurilor în subprogram; e)să organizeze evidenţa beneficiarilor subprogramului FIV/ET prin înregistrarea la nivel de pacient, în format electronic, a următorului set minim de date: codul numeric personal, diagnosticul specific, medicul curant (cod parafă), activităţile specifice realizate, cantitatea şi valoarea de decontat; f)să respecte confidenţialitatea tuturor datelor şi informaţiilor privitoare la beneficiari, precum şi intimitatea şi demnitatea acestora; g)să dispună măsuri pentru respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date; h)să deţină autorizaţie pentru prelucrarea datelor cu caracter personal privind starea de sănătate, emisă, în condiţiile legii, de Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal; i)să factureze lunar, în vederea decontării de către direcţia de sănătate publică, activitatea realizată conform contractului; factura este însoţită de documentele justificative privind activităţile realizate; j)să transmită direcţiei de sănătate publică atât în format electronic, cât şi pe suport hârtie raportările lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii următoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea, cuprinzând indicatorii fizici şi de eficienţă realizaţi în cadrul subprogramului FIV/ET, răspunzând de exactitatea şi realitatea datelor raportate; k)să transmită lunar, odată cu raportarea, în vederea decontării activităţilor specifice efectuate conform contractului, copii ale comunicării deciziilor emise de comisia Ministerului Sănătăţii privind includerea cuplului în subprogram, precum şi un borderou centralizator cuprinzând evidenţa activităţilor specifice realizate; copiile comunicărilor deciziilor şi borderoul centralizator sunt documente justificative care însoţesc factura; l)să transmită direcţiei de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti orice alte date referitoare la subprogramul FIV/ET pe care îl derulează şi să răspundă de exactitatea şi realitatea datelor raportate; m)să transmită trimestrial, până la data de 15 a lunii următoare încheierii trimestrului, direcţiei de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti, precum şi coordonatorului tehnic naţional raportul de activitate întocmit de coordonatorul subprogramului din cadrul unităţii sanitare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; n)să raporteze corect şi la timp datele către direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti; o)să înregistreze, să stocheze, să prelucreze şi să transmită informaţiile legate de subprogramul FIV/ET pe care îl derulează, conform prevederilor legale în vigoare; p)să anunţe direcţia de sănătate publică despre modificarea oricăreia dintre condiţiile care au stat la baza încheierii contractului pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în subprogramul FIV/ET finanţat din bugetul Ministerului Sănătăţii în termen de maximum 5 zile calendaristice de la data producerii modificării şi să îndeplinească în permanenţă aceste condiţii pe durata derulării contractului; r)să reînnoiască pe toată perioada de derulare a contractului dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical pentru unitatea sanitară, dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical pentru personalul care îşi desfăşoară activitatea în cadrul unităţii sanitare.
(2) Obligaţiile unităţilor sanitare prevăzute la alin. (1) se realizează prin structurile organizatorice ale acestora, precum şi prin personalul implicat în realizarea activităţii programelor naţionale de sănătate, în limitele competenţelor, potrivit legii.V. Modalitatea de plată
Articolul 7Modalitatea de plată în cadrul subprogramului FIV/ET este constituită de tariful/activităţi specifice în sumă de 6.150 lei, detaliat(e) după cum urmează: 4.920 lei după realizarea activităţilor specifice prevăzute la art. 1 lit. a)-d); 1.230 lei după realizarea activităţii specifice prevăzute la lit. e) şi confirmarea finalizării procedurii FIV/ET cu o sarcină, urmată de naştere,conform prevederilor Ordinul ministrului sănătăţii nr. 765/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice pentru realizarea şi raportarea activităţilor specifice în cadrul subprogramului de fertilizare in vitro şi embriotransfer. VI. Valoarea contractului Articolul 8Valoarea contractului în anul 2011 este de ........ ................ ................ ......... lei.

Nr. crt. Activităţile specifice contractate în subprogramul FIV/ET Tarif/activităţi specifice (lei) Numărul de activităţi specifice Total lei
0 1 2 3 4 = 2 X 3
1. Activităţi specifice prevăzute la art. 1 lit. a)-d) 4.920
2. Activitate specifică prevăzută la art. 1 lit. e) 1.230
Total X X

VII. Decontarea contravalorii activităţilor specifice prevăzute în subprogramul FIV/ET Articolul 9
(1) Decontarea contravalorii serviciilor realizate pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în subprogramul FIV/ET se realizează în limita sumelor disponibile cu această destinaţie, în ordine cronologică, în termen de maximum 90 de zile calendaristice de la data depunerii documentelor justificative pentru activităţile specifice realizate conform contractelor încheiate.
(2) În vederea decontării contravalorii activităţilor specifice prevăzute în subprogramul FIV/ET, unitatea sanitară prezintă în primele 5 zile lucrătoare ale lunii curente următoarele documente:a)factura reprezentând contravaloarea activităţilor specifice realizate în perioada pentru care se face raportarea; b)copii ale comunicării deciziilor emise de comisia Ministerului Sănătăţii privind includerea cuplului în subprogramul FIV/ET; c)borderou centralizator cuprinzând evidenţa activităţilor specifice realizate şi raportate în cadrul subprogramului FIV/ET, al cărui model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul contract.
(3) Toate documentele necesare decontării se certifică pentru realitatea şi exactitatea datelor raportate, prin semnătura reprezentanţilor legali ai unităţilor sanitare.
(4) Neprezentarea de către unitatea sanitară a documentelor prevăzute la alin. (2) atrage amânarea decontării până la următoarea perioadă de raportare, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
Articolul 10Direcţia de sănătate publică analizează indicatorii raportaţi şi decontează, în limita sumei prevăzute în prezentul contract, în termenul şi condiţiile prevăzute la art. 9, sumele facturate de unitatea sanitară, pentru activităţile specifice realizate, pentru luna precedentă. VIII. Răspunderea contractuală Articolul 11
(1) Reprezentantul legal al unităţii sanitare incluse în subprogramul FIV/ET răspunde de îndeplinirea obligaţiilor contractuale ale unităţii sanitare, aşa cum sunt prevăzute la art. 6.
(2) Efectuarea activităţilor specifice prevăzute în subprogramul FIV/ET fără aprobarea comisiei Ministerului Sănătăţii sau peste prevederile contractuale se face pe propria răspundere şi nu atrage nicio obligaţie din partea direcţiei de sănătate publică cu care s-a încheiat contractul.IX. Condiţii de reziliere şi încetare a contractului
Articolul 12Contractul pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în subprogramul FIV/ET finanţat din bugetul Ministerului Sănătăţii se reziliază de plin drept, printr-o notificare scrisă a direcţiei de sănătate publică, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la data aprobării acestei măsuri ca urmare a constatării următoarelor situaţii: a)încetarea valabilităţii acreditării pentru activitatea de transplant de ţesuturi şi celule de origine umană sau suspendarea, respectiv revocarea acesteia de către organele în drept; b)încetarea valabilităţii autorizaţiei sanitare de funcţionare sau a documentului similar acesteia, respectiv expirarea perioadei de 30 de zile calendaristice de la revocarea de către organele în drept a acestora; c)nerespectarea termenelor de depunere a facturilor însoţite de documentele justificative privind activităţile specifice realizate conform prezentului contract, în vederea decontării de către direcţiile de sănătate a acestora, pentru o perioadă de două luni consecutive în cadrul unui trimestru, respectiv 3 luni într-un an; d)la a doua constatare a nerespectării a oricăreia dintre obligaţiile contractuale prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. b), f), p), precum şi a faptului că activităţile specifice raportate conform contractului în vederea decontării acestora nu au fost efectuate - cu recuperarea contravalorii acestora. Articolul 13
(1) Contractul încetează cu data la care a intervenit una dintre situaţiile următoare:a)de drept la data la care a intervenit una dintre următoarele situaţii:a.1) unitatea sanitară îşi încetează activitatea; a.2) încetare prin faliment, dizolvare cu lichidare, lichidare, desfiinţare sau reprofilare a unităţii sanitare, după caz; a.3) încetarea definitivă a activităţii direcţiei de sănătate publică; b)din motive imputabile unităţii sanitare, în cazul în care direcţia de sănătate publică constată nerespectarea unei/unor obligaţii asumate de natură a prejudicia derularea contractului; c)acordul de voinţă al părţilor; d)denunţarea unilaterală a contractului de către reprezentantul legal al unităţii sanitare sau al direcţiei de sănătate publică, printr-o notificare scrisă, cu 30 de zile calendaristice anterior datei de la care se doreşte încetarea contractului, cu indicarea motivului şi a temeiului legal.
(2) În cazul în care contractul pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în subprogramul FIV/ET finanţat din bugetul Ministerului Sănătăţii a încetat din motive imputabile unităţii sanitare, direcţiile de sănătate publică nu vor mai intra în relaţii contractuale cu unităţile sanitare respective până la următorul termen de contractare, dar nu mai puţin de 6 luni de la data încetării contractului.
Articolul 14Prevederile art. 12 şi 13 nu sunt de natură a înlătura obligaţiile anterioare deja scadente şi neonorate ale părţilor. X. Modificarea contractului Articolul 15
(1) În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzător.
(2) Pe parcursul derulării prezentului contract, valoarea contractuală poate fi majorată, în limita fondurilor aprobate.
Articolul 16Dacă o clauză a acestui contract ar fi declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de această nulitate. Părţile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă cât mai mult cu putinţă spiritului contractului. Articolul 17Prezentul contract se poate modifica prin negociere şi acord bilateral, la iniţiativa oricărei părţi contractante, sub rezerva notificării scrise a intenţiei de modificare şi a propunerilor de modificare cu cel puţin ...... zile înaintea datei de la care se doreşte modificarea. Articolul 18Modificarea se face printr-un act adiţional semnat de ambele părţi. XI. Soluţionarea litigiilor Articolul 19Litigiile apărute pe perioada derulării contractului se soluţionează de părţi pe cale amiabilă. În situaţia în care părţile nu ajung la o înţelegere, acestea se pot adresa instanţelor judecătoreşti competente. XII. Corespondenţa Articolul 20
(1) Corespondenţa legată de derularea prezentului contract se efectuează în scris, prin scrisori recomandate cu confirmare de primire, prin fax sau direct la sediul părţilor.
(2) Fiecare parte contractantă este obligată ca în termen de 3 zile lucrătoare din momentul în care intervin modificări ale datelor ce figurează în prezentul contract să notifice celeilalte părţi contractante schimbarea survenită.XIII. Forţa majoră
Articolul 21Orice împrejurare de fapt independentă de voinţa părţilor, intervenită după data semnării prezentului contract şi care împiedică executarea acestuia, este considerată forţă majoră şi exonerează de răspundere partea care o invocă. Sunt considerate forţă majoră, în sensul prezentei clauze, împrejurări ca: război, revoluţie, cutremur, mari inundaţii, embargo. Articolul 22Partea care invocă forţa majoră trebuie să anunţe cealaltă parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forţă majoră şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz. Articolul 23Dacă nu se procedează la anunţarea în termenele prevăzute mai sus a începerii şi încetării cazului de forţă majoră, partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părţi prin neanunţarea la termen. Articolul 24În cazul în care împrejurările care obligă la suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului. XIV. Alte clauze ........ ................ ................ ................ ................ ........ ......... Prezentul contract s-a încheiat astăzi, ................, în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte, şi se completează conform normelor legale în vigoare. Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ........ .............../ Municipiului Bucureşti Director executiv, ........ ................ ......... Director adjunct executiv economic, ........ ................ ................ ........ ............. Avizat Biroul/Compartimentul juridic ........ ................ ........ ............... Unitatea sanitară ........ ........ ............ Reprezentant legal, ........ ................ ................ ........... Avizat Biroul/Compartimentul juridic ........ ................ ................ ........ ............
ANEXĂ la contract Unitatea sanitară ........ ................ ................ ................ Adresa ........ ................ ................ ................ .......... Nr. telefon/fax ........ ................ ................ ................ .............. Reprezentantul legal al unităţii sanitare ........ ................ ........ ............... Număr contract încheiat cu Direcţia de Sănătate Publică ........ ............. BORDEROU CENTRALIZATOR privind activităţile realizate în cadrul subprogramului FIV/ET pentru luna ......... anul ........

Nr. crt. Codul dosarului Nr./Data deciziei de aprobare CNP al beneficiarilor (bărbat/femeie) Data Tarif/ activităţi (lei) Total sumă de decontat (lei)
A. Activităţi specifice prevăzute la art. 1 lit. a)-d) din contract
1. Prelevării ovocitelor 4.920 4.920
Recoltării spermei
Inseminării ovocitelor
Transferului embrionar
2.
3.
Total A X X X X X X
B. Activitatea prevăzută la art. 1 lit. e) şi confirmarea finalizării procedurii FIV/ET cu o sarcină, urmată de naştere
1. Efectuării ecografiei fetale în săptămâna a 13-a de sarcină 1.230 1.230
Emiterii certificatului de naştere
2.
3.
Total B X X X X X X
Total A+B X X X X X X

Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor. Reprezentant legal, ........ ................ ........ ......... (semnătura şi ştampila) ANEXA Nr. 2la normele metodologice Unitatea sanitară ........ ................ ................ ................ ........ Adresa ........ ................ ................ ................ ................ .............. Nr. telefon/fax ........ ................ ................ ................ .......... Reprezentantul legal al unităţii sanitare ........ ................ ................ ........ Număr contract încheiat cu Direcţia de Sănătate Publică ........ ............... Către MINISTERUL SĂNĂTĂŢII Comisia de analiză a dosarelor pentru includerea cuplurilor solicitante în subprogramul FIV/ET Vă trimitem alăturat copia dosarului ........ ................ ................ ........ ............, pentru analizarea acestuia în vederea (codul dosarului) includerii cuplului solicitant în subprogramul FIV/ET. Vă rugăm să ne comunicaţi decizia dumneavoastră la una dintre următoarele coordonate de contact: adresa ........ ................ ................ ................ ................ sau fax nr. ........ ................ ................ ................ ................ ...........Reprezentant legal, ........ ................ .............. (semnătura şi ştampila) Data ........ ................ ............... ANEXA Nr. 3la normele metodologice PROCES-VERBAL Nr. .............. din data ........ ............ Comisia constituită la nivelul Ministerului Sănătăţii, numită prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. ............... din ........ .........., a analizat următoarele dosare înregistrate la Ministerul Sănătăţii pentru includerea cuplurilor solicitante în subprogramul FIV/ET:

Nr. crt. Unitatea sanitară Codul dosarului Numărul/data înregistrării dosarului la Ministerul Sănătăţii Eligibilitatea cuplului pentru includerea în subprogramul FIV/ET Decizia comisiei
Da Nu (se detaliază) Dosar aprobat Dosar inclus în lista de aşteptare Dosar neaprobat

1. Preşedinte - secretar de stat ........ ................ ................ ................ ......... (numele şi prenumele) 2. Membri ........ ................ ................ ................ ......... (numele şi prenumele) ........ ................ ................ ................ ......... (numele şi prenumele) ........ ................ ................ ................ ......... (numele şi prenumele) ........ ................ ................ ................ ......... (numele şi prenumele) 3. Secretar ........ ................ ................ ................ ......... (numele şi prenumele) ........ ................ ................ ........ (semnătura) ........ ................ ................ ........ (semnătura) ........ ................ ................ ........ (semnătura) ........ ................ ................ ........ (semnătura) ........ ................ ................ ........ (semnătura) ........ ................ ................ ........ (semnătura) ANEXA Nr. 4la normele metodologice Ministerul Sănătăţii str. Cristian Popişteanu nr. 1-3, sectorul 1, Bucureşti Nr. ........ ................ ................ .............. Către Unitatea sanitară ........ ................ ................ .......... Domnului/Doamnei ........ ................ ........ .............. Ca răspuns la Solicitarea dumneavoastră nr. ........ ........ ........, înregistrată la Ministerul Sănătăţii cu nr. ........ ........ .............., şi având în vedere Procesul-verbal al Comisiei de analiză a dosarelor pentru includerea cuplurilor solicitante în subprogramul FIV/ET nr. ........ ................ ........., vă aducem la cunoştinţă următoarele: În conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 765/2011 privind aprobarea Normelor metodologice pentru realizarea şi raportarea activităţilor specifice în cadrul subprogramului de fertilizare in vitro şi embriotransfer, Comisia de analiză a dosarelor pentru includerea cuplurilor solicitante în subprogramul FIV/ET a decis ........ ................ ........ ............. *) dosarului pentru includerea cuplurilor solicitante în subprogramul FIV/ET înregistrat sub codul ........ ................ ................ ._____*) Se va menţiona aprobarea/includerea pe lista de aşteptare/neaprobarea, aşa cum aceasta este consemnată în procesul-verbal. Preşedinte, ........ ................ ..............., secretar de stat În situaţia neaprobării dosarului pentru includerea cuplurilor solicitante în subprogramul FIV/ET unitatea sanitară va fi înştiinţată asupra motivelor care au condus la această decizie. În situaţia includerii dosarului pe lista de aşteptare unitatea sanitară vă fi înştiinţată asupra numărului de ordine atribuit dosarului. ANEXA Nr. 5la normele metodologice DATE STATISTICE privind derularea subprogramului FIV/ET în perioada .............. anul ...............

Unitatea sanitară1 Unitatea sanitară2 .... Unitatea sanitarăn
Numărul de dosare depuse, din care:
Numărul de dosare aprobate
Numărul de dosare neaprobate
Numărul de dosare înscrise pe lista de aşteptare
Numărul de proceduri FIV/ET realizate şi raportate
Numărul de cazuri monitorizate până în săptămâna a 13-a de sarcină, inclusiv, raportate
Numărul de sarcini finalizate cu naştere raportate



SmartCity5

COMENTARII la Norma 0/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Norma 0 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu